abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 21:27:39 #1
74056 crew  ToT
pi_181780881
quote:
Armeense tieners Lili en Howick mogen blijven

De Armeense tieners Lili (12) en Howick (13) mogen in Nederland blijven. Staatssecretaris Harbers (VVD) heeft zijn discretionaire bevoegdheid gebruikt om van de regels af te wijken, zodat de kinderen niet worden uitgezet naar Armenië.

De twee verdwenen vannacht "plotseling" uit het huis van hun grootouders in Wijchen. Ze zouden vandaag worden uitgezet. Waar de kinderen op dit moment zijn, is niet duidelijk.

Actuele ontwikkelingen
"In de zaak van de kinderen Lily en Howick heeft de Nederlandse overheid samen met de Armeense autoriteiten alles gedaan wat mocht worden verwacht om een solide opvang in Armenië te regelen. Armenië is een veilig land waar de kinderen met hun moeder kunnen worden herenigd", aldus het ministerie.

"Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd. De staatssecretaris heeft daarom, alles overwegend, besloten dat de kinderen in Nederland mogen blijven. De betrokken instanties doen er alles aan om te weten te komen of de kinderen nu veilig zijn en waar zij zijn."

Geen uitzondering maken
Harbers zei gisteren nog dat de twee zouden worden uitgezet. Hij zag toen geen reden om dat te veranderen. Ook premier Rutte zei op zijn wekelijkse persconferentie dat er geen uitzondering gemaakt zou worden omdat anders het draagvlak voor het asielbeleid verdwijnt.

Vandaag riep de politie de hulp in van burgers bij de zoektocht naar de kinderen. Dat leidde tot veel verontwaardiging op sociale media. Peter R. de Vries twitterde: "Alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderzoeken, iedereen die hen aangeeft is een NSB'er."

De kinderen en hun moeder hebben jaren geprocedeerd om hier te mogen blijven. Vorige maand bepaalde de Raad van State, de hoogste bestuursrechter, definitief dat de kinderen terug moesten naar Armenië. Hun moeder was vorig jaar al naar dat land vertrokken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar verstand het verliest van de emotie.
pi_181780893
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:23 schreef leolinedance het volgende:

Wat maakt de politiek zich toch steeds ongeloofwaardiger zeg.
Ondertussen maken ze het Wilders en Baudet gemakkelijk want nu is ondertussen op de SGP na volgens mij elke politieke partij populistisch te noemen :D
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:28:01 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181780898
Running topic......

Het is onbestaanbaar dat deze beslissing wordt genomen onder druk van anarchie en obstructie, gevoed door emotie.

Het zou sws niet moeten kunnen dat niet-ingezetenen hier in beroep kunnen gaan, dat procederen doe je dan maar in je eigen of het land van herkomst. Los daarvan is liegen of bedriegen omtrent je status sws een ticket backhome.

Verder, ga ik benieuwd zijn hoeveel tijd je volgens de regering moet zorgen hier te blijven en met hoeveel kinderen om een afgedwongen pardon te krijgen. Is 1 jaar illegaal verblijf, 5 jaar of toch 10 jaar de norm ?

Wanneer de regering slim is, stelt zij een aantal plaatsen voor migranten beschikbaar aan de "hulp organisaties" die dan zelf mogen beslissen wie er van hun "hulpvragers" één jaar in NL mag verblijven.
De regering wordt nu in de positie gebracht van boze-wolf en het rechtssysteem wordt te grabbel gegooid.
Het lijkt mij voortaan beter dat de regering de aantallen/budgetten vaststelt waarna vervolgens een hulporganisatie maar uitzoekt welke zielige gevallen mogen overkomen.De organisaties mogen zelfs zelf bepalen wie of dat zij de verblijfstatus laten rouleren. Familie hereniging is ook toegestaan, gaat gewoon van het totaal budget af. 's Kijken hoe humaan hulporganisaties dan gaan worden.

Verder sta ik open voor omkoping. Iedere economische migrant die hier één miljoen euro per jaar (per persoon) neerlegt voor het aangename verblijf, is welkom; mits deze geen strafbare activiteiten ontplooit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181780981
Als atheist dus maar SGP gaan stemmen volgende keer _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181781000
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:30 schreef Digi2 het volgende:
Als atheist dus maar SGP gaan stemmen volgende keer _O-
of je stemt niet....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181781004
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:30 schreef Digi2 het volgende:
Als atheist dus maar SGP gaan stemmen volgende keer _O-
Wattan? Was de SGP tegen?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181781083
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Denk niet de eigen DNA opa en oma, maar die van het pleeggezin of zo.
Volgens de Volkskrant heb jij gelijk:
quote:
Met de grootouders wordt feitelijk bedoeld: de pleegouders - omdat ze ouder zijn dan hun eigen moeder noemen Lili en Howick hen oma en opa.

Bron: https://www.volkskrant.nl(...)er-terecht~b74fda03/
pi_181781091
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:30 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Wattan? Was de SGP tegen?
Zij beroepen zich vaak op het belang van de rechtsstaat maar misschien is dat ook ijdele hoop.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181781104
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:30 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Wattan? Was de SGP tegen?
Volgens mij ging deze kwestie buiten de Tweede Kamer om.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 21:34:37 #10
74056 crew  ToT
pi_181781123
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens de Volkskrant heb jij gelijk:

[..]

Ahhh helder! ^O^
pi_181781150
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

of je stemt niet....
De laatste x dat ik gestemd heb ging over het associatieverdrag met Oekraine.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:36:00 #12
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181781174
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waarom ga je eigenlijk niet bij de marechaussee werken? Dan kunnen ze de volgende keer iemand vinden die deze orderrrr tot uitzetten pro-actief en met plezier uitvoert.
Ik zou liever bij een ziekenhuis werken dat rugoperaties aanbiedt, zodat mensen dr rug recht kunnen houden en nimmer meer zwichten voor emotionele chantage. Dat lijkt me veel fijner.

Politici moeten standvastig zijn, niet beinvloedbaar voor emotionele chantage. Lui die 9 gerechtelijke uitspraken naast zich neerlegen, moeten zich doodschamen.

Als ik bij de marechaussee zou werken, en ik weet dat er bijstandstoeristen het land binnenkomen die graag de staatskas willen plunderen, zou ik deze met alle liefde voor mijn land en landgenoten tegenhouden of uitzetten. Daar wordt het land niet beter van namelijk.

Dat Lili en Howick hier mogen blijven, vind ik prima. Maar wat ik niet prima vind is dat als er strenge wetgeving is en dat die wetgeving opzij wordt gezet op de manier zoals dat nu gebeurd is. En dat moeders dus waarschijnlijk ondanks dat ze vanaf dag 1 geen recht had op asiel, straks dus voor dr rest van dr leven aan het Nederlandse staatsinfuus kan gaan hangen omdat ze waarschijnlijk terug naar Nederland mag keren.

Want wat is de volgende stap? Alle andere Armeniers met kinderen hierheen halen en hen alles bieden waar de Nederlandse belastingbetaler hard voor heeft gewerkt zonder tegenprestatie? Daar ben ik op tegen. Dat iedereen maar naar hier kan komen om een greep uit de Nederlandse staatskas kan doen, zonder ook maar een cent daaraan te hebben bijgedragen, zonder zich aan te passen aan onze Nederlandse cultuur en ondertussen eisen dat alles voor hen betaald wordt en gratis is.

Dit schept verwachtingen voor andere asielzoekers. Het signaal is duidelijk: rek, procedeed, chanteer en je hebt levenslang recht op het gratis staatsinfuus.

Asielwetgeving? Niets van aantrekken.. Is toch geen fluit waard ;)


Maar hey, als ik de Nederlandse samenleving kan helpen te ontdoen van schadelijk parasieten door bij de Marechaussee te werken, zou ik daar met alle plezier aan het werk gaan en mijn geboorteland en haar hardwerkende, nette burgers een dienst bewijzen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:36:53 #13
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_181781209
Komt allen mensen, Nederland luilekkerland. Steel gerust en trek u vooral niets aan gerechtelijke bevelen.

Moet Jos B. ook maar weglopen na zijn mogelijke veroordeling. Och arme Jos, weet je wat we schelden de straf wel kwijt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181781222
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De laatste x dat ik gestemd heb ging over het associatieverdrag met Oekraine.
Bizar dat je dat hebt gedaan voor juist zoiets onzinnigs
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:37:57 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181781255
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ach kom op, je hebt het over twee nerderige pubertjes, niet over twee meestercriminelen.
Dat je zo'n mening hebt over hun moeder alla, maar dit is wel erg cynisch...
Behoorlijk over t paard getilde pubers die hun moeders instructies netjes opvolgen. Prima voorbeeld voor de rest van hun leven. Hoe manipuleer ik mensen om mijn zin te krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 21:39:01 #16
74056 crew  ToT
pi_181781293
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Behoorlijk over t paard getilde pubers die hun moeders instructies netjes opvolgen. Prima voorbeeld voor de rest van hun leven. Hoe manipuleer ik mensen om mijn zin te krijgen.
Meneer Willem-Alexander, ik wil neurochirurg worden, kan ik alstublieft blijven??? :'( :'( :'(
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:39:47 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181781323
Had die flapdrol van een Harbers dat dan niet meteen kunnen doen? Had weet ik hoe veel procedures en rechtzaken gescheeld, met alle bijbehorende moeite en kosten.

Echt WTF hoe is dit mogelijk :') Wegrennen is blijkbaar voldoende om een beslissing (die al een keer of 10 eerder hetzelfde was) volledig om te draaien.
pi_181781378
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou vertel; wat kan hij dan WEL veranderen, met de Europese wetten in acht houdend? :)
Rutte kan zijn ballen tonen aan Europa. Ik vind het namelijk gek dat Rutte zich altijd gedraagt als een kneusje in Europa maar keihard probeert te zijn in Nederland. Gewoon dit voorbeeld naar Brussel slingeren en zeggen dat hij het gehad heeft met Europese regelgeving wat betreft immigratie. En dan gewoon je eigen wetten maken en uitvoeren zonder dat je als een schoothondje achter Merkel aanrent. Denemarken doet dit ook en bewandeld hele andere wegen dan dat Brussel zal willen. wat dat aan gaat is Rutte een slapjanus tegenover Brussel en tegenover machtige bedrijven.

Ben trouwens benieuwd of er binnenkort ook een motie van wantrouwen komt richting de MP en richting Halbers, die minister die de kinderen wilde wegsturen. Zal dit dan eindelijk de welbekende druppel zijn waardoor het kabinet valt. Ik mag het hopen voor dat hypocriete stel in Den Haag.
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:41:30 #19
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181781410
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Meneer Willem-Alexander, ik wil neurochirurg worden, kan ik alstublieft blijven??? :'( :'( :'(
Jij kan beter vragen of je Maxima voor een nachtje mag lenen :D
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:41:50 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181781421
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:36 schreef PzKpfw het volgende:
Komt allen mensen, Nederland luilekkerland. Steel gerust en trek u vooral niets aan gerechtelijke bevelen.

Moet Jos B. ook maar weglopen na zijn mogelijke veroordeling. Och arme Jos, weet je wat we schelden de straf wel kwijt.
Precies. Kom allemaal en ga lekker janken hier. Bak een keer koekjes en deel die uit in de straat om wat goodwill te kweken. Nodig een paar journalisten uit en voilá, je mag blijven! *O*

En mocht het niet lukken kun je altijd nog wegrennen, dan mag je zéker blijven ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 21:42:31 #21
74056 crew  ToT
pi_181781446
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:41 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Jij kan beter vragen of je Maxima voor een nachtje mag lenen :D
Ik denk niet dat mijn vrouw dat zou kunnen waarderen! ;) ;) ;)
pi_181781458
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

dan moet er maar meer personeel bij, daar zou ik op zich helemaal geen moeite mee hebben. Het punt is dat je een zaak een deadline moet geven. Dit is binnen andere bedrijven een hele normale zaak, zelfs met delicate kwesties zoals in de bankenwereld waar met heel veel geld gewerkt wordt, werk je ook met targets en deadlines.
Zoiets is er ook wel maar deadlines kunnen overruled worden door de rechtsgang. Het IND is net als ons een partij in een geschil en niet eentje die boven de wet staat. Als een bedrijf iemand een spookboete stuurt met een deadline mag men daar ook een zaak van maken en die deadline van die boete komt dan even op on-hold.

In dit geval heeft de politiek icm de media en de vele opinies van het volk de rechtsgang behoorlijk gefrustreerd. Als ze aan de hand van een misdrijf hadden moeten spreken hadden ze misschien de straf moeten verzwaren. Maar deze zaak is eentje waar eigenlijk een kinderpardon voor was en zit gevoelsmatig aan de totaal andere kant dan een misdrijf.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 21:43:21 #23
74056 crew  ToT
pi_181781472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Precies. Kom allemaal en ga lekker janken hier. Bak een keer koekjes en deel die uit in de straat om wat goodwill te kweken. Nodig een paar journalisten uit en voilá, je mag blijven! *O*

En mocht het niet lukken kun je altijd nog wegrennen, dan mag je zéker blijven ^O^
_O- Hebben ze serieus een keer koekjes uitgedeeld, of is dat gewoon ff ter illustratie? :P
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:44:40 #24
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181781523
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mijn vrouw dat zou kunnen waarderen! ;) ;) ;)
Maxima kan prima wassen en strijken, maar ook je plee schrobben en er een echte koninlijke zetel van anders? Wat is het probleem dan voor je vrouw?.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 21:44:47 #25
74056 crew  ToT
pi_181781527
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:40 schreef MakkieR het volgende:

Ben trouwens benieuwd of er binnenkort ook een motie van wantrouwen komt richting de MP en richting Halbers, die minister die de kinderen wilde wegsturen. Zal dit dan eindelijk de welbekende druppel zijn waardoor het kabinet valt. Ik mag het hopen voor dat hypocriete stel in Den Haag.
Als je de politiek een beetje volgt ben je wel gewend dat ze A zeggen en B doen, maar 10 jaar lang A zeggen en 2 dagen nadat je voor het laatst A gezegd hebt alsnog B doen gaat wel HEEL erg ver! :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')