abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:35:04 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181748392
quote:
Het verschil in interesse tussen vermissingen van witte mensen en niet-witte mensen blijkt erg groot. Dat onderzocht Eric van den Berg van Brandpunt.

Facebook-posts over vermiste witte mensen bleken vijf keer vaker gedeeld te worden dan berichten over vermiste niet-witte mensen.

Op Twitter twee keer zo vaak
De uitkomsten waren extreem: op Twitter werden berichten over witte mensen bijna twee keer zo vaak gedeeld als die over niet-witte mensen. Op Facebook was het verschil vijf keer zo groot.

Het gevolg: posts over witte vermisten bereikten ongeveer 26.000 mensen, terwijl de teller voor niet-witte mensen bleef steken op achtduizend.

Cruciale foto
Huidskleur is niet de enige belangrijke factor, schrijft Van den Berg. "Een goede foto is cruciaal en een emotionele tekst ook. Maar wit zijn helpt zeker, zo wezen de klikcijfers uit."
bron

Herkennen wij ons hierin?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 12:36:36 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181748408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef NoXia het volgende:

[..]

bron

Herkennen wij ons hierin?
Feit is dat een vermist lekker wijf sneller in de media komt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Starhopper op 07-09-2018 12:41:51 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:36:51 #3
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181748412
*blanke
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_181748423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef NoXia het volgende:

[..]

bron

Herkennen wij ons hierin?
Nope, ik deel van niemand wat.
pi_181748445
quote:
Herkennen wij ons hierin?
Neen, ik ken geen witte mensen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:39:28 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181748453
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Feit is dat een vermist lekker wijf sneller in de media komt.
Nou inderdaad kijk maar naar Anne Faber. En zo iemand als Arjen Kamphuis wordt amper aandacht aan besteed.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181748458
Nee, herken ik mij niet in. Welke Posts heeft hij onderzocht?
pi_181748469
en als het een lekker wijf is dan kan het op FOK! ook rekenen op 100+ topics

zie bijvoorbeeld:

NWS / De rechtszaak van Michael P, Anne Faber #6

2 vrouwen zorgen voor ruim 200 delen

BNW / Kris & Lisanne #230 - Nog een dan om het af te leren ?
pi_181748471
Er wonen meer beige mensen in Nederland dan zwarte, dus je voelt je er sneller mee "verbonden".
Het zou zomaar je zus, broer, oom, neef, nichtje, tante, of opa en oma kunnen zijn.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 12:40:44 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181748475
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nou inderdaad kijk naar naar Anne Faber. En zo iemand als Arjen Kamphuis wordt amper aandacht aan besteed.
Jah. dit dus
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:40:48 #11
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181748478
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nou inderdaad kijk naar naar Anne Faber. En zo iemand als Arjen Kamphuis wordt amper aandacht aan besteed.
Hier ben ik het wel mee eens. Ben er zelf ook schuldig aan.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:41:07 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181748485
Wit is geen huidskleur.

En dit is niet zo gek. Niet-blanke mensen zijn met veel minder en zonderen zich vaak af van de rest van de samenleving. Minder mensen die dan hun posts delen op Facebook. Uberhaupt zitten ze minder op social media.
pi_181748509
Bizar, en dat in een blank land.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_181748518
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef NoXia het volgende:

[..]

bron

Herkennen wij ons hierin?
Gaat dit over Nederland?
pi_181748533
Onderzoek is niet echt duidelijk, omdat er gegevens ontbreken. Worden vermissingen van donkere mensen dan ook minder gedeeld door donkere mensen? Delen donkere mensen minder snel vermissingen van blanke mensen? De omvang en de eigenschappen van netwerken van mensen lijkt mij van groot belang in deze.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:44:14 #16
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181748544
Hier nog een uitgebreider gedeelte:

https://brandpuntplus.kro(...)s/vermiste-personen/

quote:
Hoe huidskleur bepaalt of we berichten over vermiste mensen delen
Vandaag
Eric van den Berg

Ylja Band

Bij vermissingen kan aandacht op sociale media levens redden. Helaas verdelen we die aandacht nogal selectief. We doken in de cijfers en ontdekten: Facebook-posts over vermiste witte mensen worden maar liefst vijf keer meer gedeeld dan posts over vermiste mensen die níet wit zijn.

“Mijn jongste vraagt elke dag: ‘Papa, komt ze vanavond weer terug?’” De oproep die Baderha Massembo op Facebook deed om te helpen zoeken naar zijn vermiste 14-jarige dochter Nsimire kwam hard aan. Zo hard, dat bijna een kwart miljoen Nederlanders het bericht deelden. De post bereikte daardoor miljoenen mensen en veroorzaakte een mediastorm rondom het vermiste meisje. De aandacht bleef niet zonder gevolgen: Nsimire werd eind augustus teruggevonden, dankzij een tip van het publiek.

Helaas krijgt niet elke oproep zoveel aandacht. Een wanhopige post van de beste vriendin van Orlando Boldewijn (17) werd slechts een paar honderd keer gedeeld. Orlando werd dood gevonden in een plas, een paar kilometer van Nsimires woonplaats.

Sylvana Simons, gemeenteraadslid in Amsterdam en partijleider van Bij1, was een van de velen die zich kritisch uitsprak over de politie en media in de dagen na Orlando’s dood. Op Facebook vroeg ze zich af waarom de jonge Rotterdammer zoveel minder media-aandacht kreeg dan de witte Anne Faber, die maanden eerder werd vermist. De implicatie dat de huidskleur van Orlando een rol had gespeeld, was online voer voor een meute schuimbekkende critici. Columnist Jan Dijkgraaf ging voorop: hij betichtte Sylvana van “suggestieve haatzaaierij”, en verweet haar “dode jongeren te gebruiken voor haar misselijkmakende racistische agenda”.

Haatzaaierij? Nee hoor, gewoon feiten
Jammer voor Jan Dijkgraaf: Sylvana heeft gelijk. Niet-witte mensen krijgen structureel minder aandacht op sociale media, en het verschil is fors. Verhalen die op Facebook en Twitter rondgaan, zijn vaak de aanleiding voor berichtgeving van andere media. Zwarte mensen die vermist raken, staan dus meteen al met 1-0 achter. En dat is geen mening, maar een feit. Wetenschappers en journalisten hebben het fenomeen zo goed gedocumenteerd dat het zelfs een eigen Wikipedia-lemma heeft - in zeven talen.

Voor Brandpunt+ dook ik in de cijfers en onderzocht ik welke rol huidskleur speelt bij het delen van berichten over vermiste personen op sociale media. Op Twitter keek ik naar @vermistpersoon, het officiële account van het Landelijk Bureau Vermiste Personen van de Politie. De politie deelt op Facebook - met uitzondering van het Amber Alert - geen berichten over vermissingen. Daarom keek ik ook naar ZoekJeMee. Deze pagina, de grootste in Nederland gewijd aan vermiste personen, is een particulier initiatief dat beheerd wordt door een netwerk van vrijwilligers.

Op beide platforms deelde ik alle posts - voor zover mogelijk - op in twee categorieën: wit en niet-wit. Ook berekende ik gemiddelden van shares, likes en het bereik.

Posts over witte mensen worden vijf keer zo vaak gedeeld
De uitkomsten waren extreem: op Twitter werden berichten over witte mensen bijna twee keer zo vaak (64 procent) gedeeld als die over niet-witte mensen. Op Facebook was het verschil vijf keer zo groot. Het gevolg: posts over witte vermisten bereikten ongeveer 26 duizend mensen, terwijl de teller voor niet-witte mensen bleef steken op 8 duizend. Andere verschillen (man vs. vrouw, kind vs. volwassene) verbleekten bij de kloof die witte mensen en niet-witte mensen scheidt.


De meeste journalisten die veel met sociale media werken kennen dit verschijnsel, weet ik uit ervaring. Als chef van de online redactie van NH (vroeger RTV Noord-Holland) kwam ik er bijvoorbeeld vaak mee in aanraking. Vermissingen zijn namelijk dankbare verhalen voor een regionale omroep. Pijnlijk maar waar: ze resoneren bij het publiek. Het zou zomaar je eigen kind kunnen zijn, iedereen kan zich gemakkelijk inleven in dergelijke ellende. Lezers delen de berichten vervolgens graag omdat ze willen helpen met zoeken. Wij plaatsten dus veel berichten over vermissingen. En als je dat lang genoeg doet, ga je vanzelf vanzelf patronen herkennen. Huidskleur is weliswaar niet de enige factor van belang - een goede foto is cruciaal en een emotionele tekst ook - maar wit zijn helpt zeker, zo wezen de klikcijfers uit.

Aandacht op sociale media is bij vermissing een kwestie van leven en dood
Sylvana Simons
Ik belde Sylvana Simons om de cijfers te bespreken. “Heel erg treurig," is haar eerste reactie, "maar niet verbazingwekkend.” Ze vertelt zelf ook weleens te worden benaderd door wanhopige ouders uit de zwarte gemeenschap, met het verzoek iets te delen over een vermist kind. Het belang van (sociale) media-aandacht is voor Sylvana evident. “Het gaat hier om mensenlevens, en die aandacht is letterlijk een kwestie van leven en dood."

Vraag blijft: waar komt dit gigantische verschil vandaan? Enkele hardcore-racisten uitgezonderd, leven witte sociale- mediagebruikers natuurlijk ook mee met vermiste Marokkaanse-Nederlanders, Turkse-Nederlanders of Surinaamse-Nederlanders. De beslissing om een post wel of niet te delen wordt vaak in een fractie van een seconde genomen. Petra Blankwaard, voorzitter van ZoekJeMee en mede-beheerder van de Facebook-pagina van de stichting, vermoedt dat mensen misschien eerder een post delen van iemand die op hen lijkt. Dat effect zou twee kanten op kunnen werken: wie Facebook-groepen van niet-witte gemeenschappen induikt, ziet daar inderdaad vaak berichten opduiken over vermissingen uit ‘eigen’ groep.

Onbedoeld algoritmisch racisme?
Als jezelf herkennen in een vermist persoon inderdaad de drijvende kracht is achter delen, dan zijn niet-witte mensen de sjaak. Driekwart van alle Nederlanders heeft volgens het CBS namelijk geen immigratie-achtergrond. Als iedereen online uitsluitend posts deelt over mensen die er hetzelfde uitzien als zij, zou een algoritmisch gedreven medium als Facebook de conclusie trekken dat posts over witte mensen drie keer zo populair zijn als die over niet-witte mensen. Die berichten zouden hierdoor meer aandacht genereren: een racistisch resultaat van menselijk handelen. Het zou ook verklaren waarom het effect op Twitter minder sterk is: dat medium leunt pas sinds kort op algoritmische selectie van berichten, en doet dit bovendien minder sterk.

Ook Sylvana gelooft niet dat Facebook-gebruikers bewust discrimineren, vertelt ze me. “Iemand die een post ziet van een vermist zwart kind, zich daar minder verbonden mee voelt, en daarom die post niet deelt, is niet direct een racist." Wel denkt ze dat die persoon deel uitmaakt van een systeem dat racistisch is. Volgens de partijleider van BIJ1 worden Nederlanders zoveel blootgesteld aan “stelselmatige dehumanisering van de ander”, dat het merendeel van hen niet-witte mensen onbewust beschouwt als minder dan menselijk. “Als we via schoolboeken en media, een bepaald beeld krijgen van ‘de ander’, zijn we minder snel geneigd om die ander te helpen," concludeert Sylvana. “Termen als dobberneger, kutmarokkanen en het scanderen van ‘minder, minder’ dragen daaraan bij.”

Het is bijna erger om een racist genoemd te worden dan om er een te zijn
Sylvana Simons
Hoewel over de verklaring kan worden gediscussieerd, spreken de feiten voor zich. Berichten over niet-witte mensen worden minder vaak gedeeld. Toch zal ook in de Facebook-reacties op dit artikel heftig gereageerd worden. Sylvana denkt dat dit juist komt doordat het om onbewust gedrag gaat. De meeste mensen zien zichzelf helemaal niet als racist, en de suggestie dat hun gedrag mogelijk wel discriminerend is, wekt frustratie, ergernis en soms zelfs woede op. Ironisch genoeg is een van de oorzaken daarvan weer het taboe op racisme. “Het is zó erg om een racist genoemd te worden”, zegt Sylvana daarover. “Het is bijna erger om een racist genoemd te worden dan er een te zijn.”

Over onrecht: geen aandacht kunnen krijgen op het moment dat je die het hardst nodig hebt en weten dat je huidskleur daar een rol bij speelt. Blankwaard van ZoekJeMee heeft dagelijks te maken met wispelturige deelgedrag van Facebookers. De ene post gaat viral en leidt tot massale zoekacties, anderen blijven ongedeeld. “Het is soms best frustrerend. We vragen ons af: wat is nou het verschil? Naar de één gaan zoekhonden en sonarboten, naar de ander niets.”

Toch is het een probleem dat zich moeilijk laat oplossen. De wil om te helpen laat zich immers niet afdwingen. “We zijn er nog lang niet,"concludeert Sylvana. “Het is niet zo dat als kinderen nu op school het juiste geschiedenisboekje krijgen, dat iedereen zich dan morgen bewust is van dit probleem. We zullen écht een aantal vervelende gesprekken met elkaar moeten voeren.”

Benieuwd naar de cijfers achter dit onderzoek? Die over Twitter vind je hier; die van de Facebook-berichten hier.

Toelichting onderzoeksmethode
De data van de account @vermistepersonen is gedownload met behulp van de Twitter-API en een PHP-scriptje. ZoekJeMee stelde hun Facebook-data vanaf begin 2017 zelf ter beschikking. Voor de politie-Twitter onderzocht ik alle beschikbare tweets. Op de ZoekJeMee alle aangeleverde data.

ZoekJeMee plaatst posts met het expliciete doel de vermissing bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht te brengen, en post vaak. De politie plaatst sommige vermissingen wel op Twitter, andere niet. Ze maken bij elke zaak de afweging tussen privacy tegenover en het gevaar dat het vermiste persoon loopt.

Zowel de politie als ZoekJeMee verwijderen posts nadat de vermiste gevonden is. In de dataset van ZoekJeMee waren die verwijderde posts wel terug te lezen, bij de politie niet.

Het indelen van de vermiste personen in de categoriën ‘niet-wit’ en ‘wit’ gebeurde handmatig. Leeftijd is de leeftijd op het moment van vermissing. Van veel verwijderde posts viel aan de hand van de tekst en overige informatie op internet te achterhalen over wie het ging. Daarna was makkelijk om afkomst, leeftijd en geslacht vast te stellen.

Het indelen van mensen in etnische categorieën deed ik aan de hand van hun uiterlijk, soms in combinatie met hun naam of geboorteplaats. Er waren verbazingwekkend weinig twijfelgevallen. Mensen met wortels in Oost-Europa waren vaak wel herkenbaar aan hun naam, maar niet aan hun uiterlijk. Zij zitten in de categorie: ‘wit’.

Voor de stortvloed aan kritiek losbarst: een paar vragen over het onderzoek beantwoord
Is dit onderzoek niet wat aan de kleine kant?
Ja en nee. De uitslag is namelijk wél significant. De effecten zijn zo extreem dat ze vrijwel onmogelijk te verklaren zijn met behulp van toeval, ondanks de relatief kleine aantallen onderzochte posts (127 op Facebook en 57 op Twitter). Wel is het aantal onderzochte sociale media accounts klein. Het zou - in theorie - wel kunnen dat daar iets mee aan de hand is, maar er is geen enkele reden om hiervan uit te gaan. De suggestie zou bovendien oneerlijk zijn naar de politie en de hardwerkende vrijwilligers van ZoekJeMee.

Leunt het onderzoek niet op een paar extreme gevallen?
Nee. Op Facebook zie je wel een paar uitschieters, maar het is daar normaal dat een paar posts het veel beter doen dan anderen. Dat heeft te maken met de aard van het medium: een populair bericht wordt aan meer mensen getoond, dus vaker gedeeld, aan meer mensen getoond, etcetera. Zelfs als je deze extreme gevallen wegneemt, blijft er een fors verschil tussen de categorieën wit en niet-wit.

Waarom deze categorieën ?
Het onderscheid tussen wit en niet-wit is aangebracht op basis van de manier waarop mensen nou eenmaal discrimineren. Bijkomend voordeel is dat de categorie groter wordt, en het gevonden effect significanter.

Hoe kun je aan iemands gezicht zien of hij ‘niet-wit’ is?
Eigenlijk waren er maar een paar twijfelgevallen. Vaak is er ook ondersteunende informatie zoals een naam of geboorteplaats, die in dergelijke gevallen kan helpen.

Waarom is gekozen voor deze onderzoeksperiodes?
Dit is gedaan met het oog op de beschikbaarheid van data. Voor @vermistpersoon was het makkelijk om alle tweets die online stonden te downloaden, en gaan de data terug tot 2014. Voor ZoekJeMee was data voorhanden vanaf 2017.

Harstikke goed allemaal, maar de laatste post op @vermistpersoon stamt uit april. Wordt dat account nog wel beheerd?
Het Landelijk Bureau Vermiste Personen laat via een woordvoerder weten van wel. Volgens de politie wordt elke keer zorgvuldig afgewogen of Twitter ingezet wordt bij vermissingen. Berichten over teruggevonden mensen, worden verwijderd. Het kan dus zijn dat er na april over vermisten is getwitterd, maar dat die tweets inmiddels weer zijn weggehaald.



Tweets @vermistpersoon:
https://docs.google.com/s(...)?pli=1#gid=746283449

Facebookposts Zoek je mee:
https://docs.google.com/s(...)pli=1#gid=1702184889
pi_181748548
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:40 schreef Mr.Ping het volgende:
Er wonen meer beige mensen in Nederland dan zwarte, dus je voelt je er sneller mee "verbonden".
Het zou zomaar je zus, broer, oom, neef, nichtje, tante, of opa en oma kunnen zijn.
Ik denk ook dat mensen het zich meer aantrekken als ze zich met de vermiste kunnen identificeren.
Weet niet of je dat nog mag zeggen.

Ik denk overigens niet dat dat het enige is dat meespeelt.
pi_181748617
quote:
Ik denk overigens niet dat dat het enige is dat meespeelt.
Als eerste denk ik "Het zal wel een reden hebben".
pi_181748618
quote:
Ik vind de begeleidende tekst bij het plaatje kwalijk, omdat zij er per definitie vanuit lijken te gaan dat het om racisme gaat.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:48:13 #20
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181748629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:42 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Bizar, en dat in een blank land.
''een blank land'' :')
#KICKOUTZP
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:50:34 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181748670
quote:
En dit alles op basis van 127 posts op fucking Facebook...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181748711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef NoXia het volgende:

Herkennen wij ons hierin?
Nee, ik trek één lijn, ik deel van niemand een "vermist" foto op social media. :{w
pi_181748727
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:40 schreef HPLC het volgende:
en als het een lekker wijf is dan kan het op FOK! ook rekenen op 100+ topics

zie bijvoorbeeld:

NWS / De rechtszaak van Michael P, Anne Faber #6

2 vrouwen zorgen voor ruim 200 delen

BNW / Kris & Lisanne #230 - Nog een dan om het af te leren ?
Een vermoord lekker wijf of vermist lekker wijf krijgt ook altijd meer aandacht in de media.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:54:22 #24
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181748737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een vermoord lekker wijf of vermist lekker wijf krijgt ook altijd meer aandacht in de media.
Omdat dit als zonde wordt beschouwd.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:54:42 #25
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181748741
Het is wit
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:54:46 #26
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181748744
quote:
Wat heb ik een hekel aan die vuile klootzakken. Haat en verdeeldheid zaaien tussen mensen met verschillende huidskleuren, met je nutteloze onderzoekjes. Godverdomme, de triomfantelijke toon van die vent alleen al. Genoeg internet voor vandaag.
pi_181748748
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:47 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vind de begeleidende tekst bij het plaatje kwalijk, omdat zij er per definitie vanuit lijken te gaan dat het om racisme gaat.
Precies, misschien is het wel zo dat zwarte mensen berichten over blanke mensen ook minder delen, maar dat door de grotere omvang van de groep blanke mensen het aantal Tweets over vermiste zwarte mensen veel meer omlaag brengt (in absolute aantallen). Beide groepen zijn dan even 'racistisch' maar door de omvang van de groepen lijkt het alsof alleen de blanke mensen 'racistisch' bezig zijn.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:55:16 #28
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:57:45 #29
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181748800
quote:
Ik belde Sylvana Simons om de cijfers te bespreken
Dit ook. Waarom in godsnaam. Waarom ga je dat mens bellen?
pi_181748824
Negerts die verdwijnen is niet vreemd, kijk maar eens hoeveel er opgroeien zonder vaderfiguur. >:)
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181748827
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dit ook. Waarom in godsnaam. Waarom ga je dat mens bellen?
Omdat diens mening natuurlijk mooi past bij de uitslag van dit onderzoekje.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:59:53 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181748852
Bij ‘vermiste witte mensen’ moest ik aan iets van de twilight zone denken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181748876
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:58 schreef Hathor het volgende:
Negerts die verdwijnen is niet vreemd, kijk maar eens hoeveel er opgroeien zonder vaderfiguur. >:)
_O-

Ach het is natuurlijk weer huilen van een huilclubje. In China geven ze meer aandacht aan vermiste Chinezen, in Afrika aan Afrikanen, in Brazilië aan Brazilianen. Maar in het overwegend blanke Nederland is het natuurlijk racistisch als er meer aandacht uitgaat aan blanke autochtonen.
pi_181748930
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:59 schreef LXIV het volgende:
Bij ‘vermiste witte mensen’ moest ik aan iets van de twilight zone denken.
Witte mensen proberen te vinden lijkt me uitzonderlijk lastig als het mistig is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181748970
En ook in sneeuwrijke gebieden uiteraard.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181748973
Is er gecorrigeerd voor foto, verhaal en achtergrond? Zo nee, doe eerst eens onderzoek waarbij de uitkomst relevant is in plaats van dit soort prutswerk.
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:06:49 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181748988
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:54 schreef richolio het volgende:
Het is wit
Het is vanille.
pi_181749004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef NoXia het volgende:

[..]

bron

Herkennen wij ons hierin?
Nee, ik gebruik geen Twitter of FB.

De conclusie van het onderzoek had moeten zijn: 'Er leven meer blanken dan kleurlingen in NL.'
In plaats daarvan wordt het weer een tendentieus haatzaaiend artikel met een zweem van wetenschappelijkheid. Bovendien krijgt een politieke partij weer een podium om propaganda te bedrijven.

Wil de publieke omroep nog wel serieus genomen worden met dit soort berichtgeving?
pi_181749015
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:48 schreef wollah het volgende:

[..]

''een blank land'' :')
Ik doel op de oorsprong en niet zozeer de huidige demografie. Het is toch vrij logisch dat de aandacht dus meer daarop gericht is? Hoe onterrecht ook imho...
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:08:26 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181749026
Ontopic:

Ik ben dood vanbinnen dus geen enkele vermissing van een voor mijn onbekend persoon interesseert me.
pi_181749029
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wit is geen huidskleur.

En dit is niet zo gek. Niet-blanke mensen zijn met veel minder en zonderen zich vaak af van de rest van de samenleving. Minder mensen die dan hun posts delen op Facebook. Uberhaupt zitten ze minder op social media.
Bovendien zijn 'vermiste' allochtonen vaak vermoorde criminelen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:08:57 #42
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181749035
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Omdat diens mening natuurlijk mooi past bij de uitslag van dit onderzoekje.
Bingo. We bellen natuurlijk niet Jan Dijkgraaf, we bellen de meest prominente anti blanke racist die Nederland 'rijk' is. Om nog een kilo zout in de wond te strooien. De multiculturele samenleving moet gesloopt, een rassenoorlog moet worden ontketend.
pi_181749058
En hoeveel worden witte vermissingen gedeeld door donkere mensen ten opzichte van donkere vermissingen? Uitkomst zal niet veel anders zijn.
pi_181749064
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:43 schreef rutger05 het volgende:
Onderzoek is niet echt duidelijk, omdat er gegevens ontbreken. Worden vermissingen van donkere mensen dan ook minder gedeeld door donkere mensen? Delen donkere mensen minder snel vermissingen van blanke mensen? De omvang en de eigenschappen van netwerken van mensen lijkt mij van groot belang in deze.
Misschien delen gekleurde mensen relatief wel minder vaak witte vermissingen dan gekleurde dan dat witte mensen gekleurde vermissingen delen :D
Dat zou ik ook wel willen weten. Heb je ineens een omgekeerde vorm van racisme te pakken.

Dat witte vermissingen 5x zo vaak worden gedeeld lijkt me logisch. Er wonen ook 5x meer witte mensen in NL dan gekleurde :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:12:09 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181749093
Ik deel nooit wat dus ben gelukkig geen rascist.
And so is the past
pi_181749144
Sinds wanneer is Ronald Koeman vermist dan?
pi_181749160
Wist niet dat er zoveel albino's vermist waren.
pi_181749173
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:08 schreef Twiitch het volgende:
Ontopic:

Ik ben dood vanbinnen dus geen enkele vermissing van een voor mijn onbekend persoon interesseert me.
Gecondoleerd nog.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181749214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:40 schreef HPLC het volgende:
en als het een lekker wijf is dan kan het op FOK! ook rekenen op 100+ topics

zie bijvoorbeeld:

NWS / De rechtszaak van Michael P, Anne Faber #6

2 vrouwen zorgen voor ruim 200 delen

BNW / Kris & Lisanne #230 - Nog een dan om het af te leren ?
Dat zijn toch geen lekkere wijven?
pi_181749236
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:18 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen lekkere wijven?
Puntige knieen?
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:19:46 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181749241
Iemand die zo krampachtig 'wit' roept valt sowieso niet serieus te nemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181749342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Puntige knieen?
Nee maar ik vind dat geen lekkere wijven ofzo.
Vind dat meer hele normale Hollandse vrouwen. Niet lelijk maar gewoon zoals veel Nederlandse vrouwen eruit zien. Ik denk dat dat de reden is dat het mensen zo aanspreekt; iedereen kent wel een Anne Faber qua uiterlijk.
pi_181749371
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:44 schreef NoXia het volgende:
De uitkomsten waren extreem: op Twitter werden berichten over witte mensen bijna twee keer zo vaak (64 procent) gedeeld als die over niet-witte mensen. Op Facebook was het verschil vijf keer zo groot.
Wat betekent dit precies? 64 procent van wat? Bedoelen ze dat 64% van de mensen die een bericht over een vermiste "witte" persoon ziet, dat bericht deelt? Dat lijkt me ongeloofwaardig hoog en het lijkt me sterk dat men weet hoeveel mensen een twitter or FB post gezien hebben.

Of bedoelen ze dat 64% van de gedeelde berichten over "witte" mensen ging. Als 64% van de gedeelde berichten over "witte" mensen gingen en dus 36% over niet-witte mensen ging (dat lijkt ook die "bijna twee keer zo vaak" te verklaren), zegt dat precies niets omdat we niet weten hoeveel % van de vermiste mensen "wit" en niet-wit zijn.
pi_181749432
Ik denk dat wie het is ermee te maken heeft.

Een hoogopgeleide verstandige vrouw van 25 zoals Anne Faber. Een vermissing zal meer aandacht krijgen dan een laagopgeleide witte vrouw van 25 die een uitkering trekt en op haat fotos staat met een peuk in d'r mond ofzo, waarvan bekend is dat ze drugs gebruikt en weet ik het wat, zal echt veel minder aandacht krijgen.

Dus: opleiding, hoe iemand is, hoe iemand leeft (rustig & verantwoord of juist wild & roekeloos). Dat denk ik. Niet perse huidskleur.
pi_181749450
Joh! Dat roep ik al langer gezien Anne Faber en dat ene zwarte kind van laatst. Was lang niet zoveel aandacht voor, terwijl het bij Anne de spuigaten uitliep.
pi_181749458
Missing white woman syndrome.
It All Goes Back in the Box
pi_181749466
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:29 schreef Krollie het volgende:
Joh! Dat roep ik al langer gezien Anne Faber en dat ene zwarte kind van laatst. Was lang niet zoveel aandacht voor, terwijl het bij Anne de spuigaten uitliep.
Meidje kreeg ook veel aandacht.
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:31:24 #58
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181749495
Ik snap wel dat er veel vermissingen zijn van witte mensen, heb zo’n wit exemplaar namelijk nog nooit tegengekomen dus ze moeten wel allemaal vermist zijn!

Dat verklaart meteen het aantal tweets en posts. Zo onderzoek verklaard!
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_181749527
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Meidje kreeg ook veel aandacht.
Pas veel later dan bij Anne het geval was.
pi_181749581
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:32 schreef Krollie het volgende:

[..]

Pas veel later dan bij Anne het geval was.
Dat is dus niet waar. Meteen toen vader een bericht deed dat ze was vermist, kwam er veel aandacht. Haar vader deed het een paar dagen na de vermissing, maar die vriend van Anne deed het toevallig echt meteen dezelfde avond. Maar uiteindelijk was er ook enorm veel aandacht voor naar aanleiding van een Facebook post.
pi_181749616
Sja een neger of een lekker wijf...lijkt me logisch toch
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:38:48 #62
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181749641
Vrouwen krijgen meer aandacht
Aantrekkelijke mensen krijgen meer aandacht


RTL: WITTE MENSEN KRIJGEN MEER AANDACHT... DAT IS HET ECHTE PROBLEEM
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:43:23 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181749739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee, ik trek één lijn, ik deel van niemand een "vermist" foto op social media. :{w
Deze post gerapporteerd
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181749744
Misschien omdat donkere mensen delen niet nodig vinden? Of mag je dat niet zeggen anno 2018?
U MAD?
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:46:47 #65
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181749822
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is er gecorrigeerd voor foto, verhaal en achtergrond? Zo nee, doe eerst eens onderzoek waarbij de uitkomst relevant is in plaats van dit soort prutswerk.
Ja, dit. Als ik hoor dat een gekleurd/zwart persoon met een drugsverleden uit een onstabiel gezin vermist is die sowieso al meer in het buitenland was dan in Nederland, denk ik ook: lekker boeiend. Als iemand vermist wordt na een avondje stappen waarna ze gewoon naar huis fietste en die gewoon haar leven op orde had, dan raakt mij dat wél. Als je in dat geval racistisch bent, ja, dan ben ik dat blijkbaar.
Don't let my username fool you...
pi_181749842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dit. Als ik hoor dat een gekleurd/zwart persoon met een drugsverleden uit een onstabiel gezin vermist is die sowieso al meer in het buitenland was dan in Nederland, denk ik ook: lekker boeiend. Als iemand vermist wordt na een avondje stappen waarna ze gewoon naar huis fietste en die gewoon haar leven op orde had, dan raakt mij dat wél. Als je in dat geval racistisch bent, ja, dan ben ik dat blijkbaar.
Ja oké. En een wit persoon met een drugsverleden die vermist is? Raakt je dan toch ook niet denk ik?
pi_181749851
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:29 schreef Krollie het volgende:
Joh! Dat roep ik al langer gezien Anne Faber en dat ene zwarte kind van laatst. Was lang niet zoveel aandacht voor, terwijl het bij Anne de spuigaten uitliep.
Jij beweerde in dat topic dat de politie geen Amber Alert had uitgestuurd omdat het vermiste meisje niet zo blank en mooi was als Anne Faber. Dat is totale onzin, aangezien de meeste Ambert Alerts en Vermist Kind Alerts zijn uitgestuurd voor kinderen met een migratie-achtergrond. Logisch ook.
Daar heb je niet op gereageerd, volgens mij.

Die twee zaken waren sowieso niet één-op-één te vergelijken. Bij Anne Faber ging de politie vrijwel direct uit van een misdrijf (of iets anders ernstigs), omdat ze daar aanwijzingen voor hadden. Bij dat andere meisje was dat duidelijk niet het geval. De politie aanwijzingen dat zij wel (na dagen) nog in leven was en dat er iets anders speelde. Daar bleken ze gelijk in te hebben.

Ik ben zelfs trouwens wel geschrokken van verschillende reacties op Fok! in het topic over de vermissing van Orlando. Daar stonden echt walgelijke dingen in. De combinatie van huidskleur en seksuele geaardheid heeft bij sommigen tot bizarre opmerkingen geleid. :r
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:49:23 #68
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181749859
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:48 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja oké. En een wit persoon met een drugsverleden die vermist is? Raakt je dan toch ook niet denk ik?
Nee, totaal niet inderdaad.
Don't let my username fool you...
pi_181749865
De grote vraag is eigenlijk, delen blanke mensen meer foto's van zwarte vermiste mensen dan dat zwarte mensen foto's delen van blanke vermiste mensen?

Gezien de SJW generatie, en velen bang zijn om weggezet te worden als racist denk ik dat de verhouding "blanke - deelt zwarte vermiste" een stuk hoger ligt dan "zwarte - deelt blanke vermiste". Maar dat zal wel weer racistisch zijn om dat aan te kaarten.
pi_181749924
Bij dat donkere meisje is nu ook sprake van zedendelict. Bah. Maar fijn dat ze dankzij social media terecht is.
pi_181749942
Witte mensen zijn ook vrij zeldzaam nogal logisch.

ಶುಭಾಕಾಂಕ್ಷೆಗಳೊಂದಿಗೆ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181750013
Het juiste woord is "blank".
Wit is een haatdragend racistisch woord verzonnen door blankenhatende racisten en hun Helper Whitey's.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:01:03 #73
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181750024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het juiste woord is "blank".
Wit is een haatdragend racistisch woord verzonnen door blankenhatende racisten en hun Helper Whitey's.
En door Sylvana Simons en kornuiten _O-
"Hoka Hey!"
pi_181750050
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

En door Sylvana Simons en kornuiten _O-
Die vallen dan ook onder die categorie. Incl Sunny Bergman en zo.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:03:23 #75
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181750070
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:02 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die vallen dan ook onder die categorie. Incl Sunny Bergman en zo.
Mag ik eigenlijk wel kornuiten zeggen of krijg ik Simons en co dan op mijn dak?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:03:41 #76
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_181750076
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Witte mensen zijn ook vrij zeldzaam nogal logisch.

ಶುಭಾಕಾಂಕ್ಷೆಗಳೊಂದಿಗೆ Flip.
Inderdaad. Maar 11.5% van de wereldbevolking is blank.
We zijn dus een rariteit.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_181750137
De vergelijking met Anne en Nsimire is grote onzin. Anne ging fietsen in het bos bij noodweer en kwam het bos nooit meer uit, daarna taal noch teken van haar.

Nsimire sliep de 1e nacht van haar vermissing bij een vriendin (wat gelijk bij de politie bekend was) is meerdere keren na haar vermissing nog gezien met vriendinnen en gebruikte haar OV kaart nog. Ze had volgens een vriendin ook gezegd een paar dagen weg te willen gaan.

Wat een flauwekul om er een draai in de richting van huidskleur aan te geven, het zijn de omstandigheden die mensen triggeren om het te posten en te delen niet de huidskleur :(
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:09:00 #78
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181750174
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:06 schreef Grijzemassa het volgende:
De vergelijking met Anne en Nsimire is grote onzin. Anna ging fietsen in het bos bij noodweer en kwam het bos nooit meer uit, daarna taal noch teken van haar.

Nsimire sliep de 1e nacht van haar vermissing bij een vriendin (wat gelijk bij de politie bekend was) is meerdere keren na haar vermissing nog gezien met vriendinnen en gebruikte haar OV kaart nog. Ze had volgens een vriendin ook gezegd een paar dagen weg te willen gaan.

Wat een flauwekul om er een draai in de richting van huidskleur aan te geven, het zijn de omstandigheden die mensen triggeren om het te posten en te delen niet de huidskleur :(
Dat je überhaupt nog serieus op deze flauwekul reageert 8)7
"Hoka Hey!"
pi_181750181
Geen aandacht geven aan dit soort flutonderzoeken en flutberichten. Gaat nergens over en het is van een bedroevend niveau.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_181750183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar 11.5% van de wereldbevolking is blank.
We zijn dus een rariteit.
Moet je na gaan hoe weinig mensen er wit zijn, echt bizar.

မေတ္တာဖြင့် Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181750296
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat je überhaupt nog serieus op deze flauwekul reageert 8)7
Waarom niet, serieus posten kost net zo veel of weinig moeite als reageren met flauwekul.

Je kan natuurlijk ook gewoon helemaal niet reageren :P
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:18:48 #82
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181750387
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:14 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Waarom niet, serieus posten kost net zo veel of weinig moeite als reageren met flauwekul.

Je kan natuurlijk ook gewoon helemaal niet reageren :P
Dus jij vindt dit topic wel geloofwaardig?
"Hoka Hey!"
pi_181750520
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wit is geen huidskleur.

En dit is niet zo gek. Niet-blanke mensen zijn met veel minder en zonderen zich vaak af van de rest van de samenleving. Minder mensen die dan hun posts delen op Facebook. Uberhaupt zitten ze minder op social media.
:')
pi_181750539
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De grote vraag is eigenlijk, delen blanke mensen meer foto's van zwarte vermiste mensen dan dat zwarte mensen foto's delen van blanke vermiste mensen?

Gezien de SJW generatie, en velen bang zijn om weggezet te worden als racist denk ik dat de verhouding "blanke - deelt zwarte vermiste" een stuk hoger ligt dan "zwarte - deelt blanke vermiste". Maar dat zal wel weer racistisch zijn om dat aan te kaarten.
Man man man.
pi_181750656
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:29 schreef Krollie het volgende:
Joh! Dat roep ik al langer gezien Anne Faber en dat ene zwarte kind van laatst. Was lang niet zoveel aandacht voor, terwijl het bij Anne de spuigaten uitliep.
Het was toch enorm aannemelijk dat dat meisje weggelopen was? En dat bleek ook later...
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_181750698
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:18 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus jij vindt dit topic wel geloofwaardig?
Geen zin om die discussie met jou aan te gaan. Weet je wat, post jij gewoon zoals jij dat leuk vindt dan doe ik dat ook. Of vind je dat moeilijk ;(
pi_181750705
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Man man man.
Wat is daar mis mee? Het artikel is er weer één uit duizenden, het is hinten naar racisme door zoiets te schrijven. Ik wil gewoon de andere kant van de medaille weten dan dit soort nutteloze berichten. Wat is de reden waarom er meer blanke vermiste mensen gedeeld worden? Wat is de verhouding gezien blanke mensen hier een meerderheid vormen? Dat zijn allemaal zaken die relevant zijn in zo'n onderzoek, maar het is geen onderzoek het is gewoon weer in de leegte roepend dat donkere mensen niet zo vaak gedeeld worden als blanke mensen waarna de SJW'ers het wederom kunnen kapen voor hun idealistische agenda.

Ik stel geen rare vragen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:39:56 #88
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181750728
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:38 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Geen zin om die discussie met jou aan te gaan. Weet je wat, post jij gewoon zoals jij dat leuk vindt dan doe ik dat ook. Of vind je dat moeilijk ;(
Ah ja, als het moeilijk wordt kiezen we de makkelijkste weg, typisch :W
"Hoka Hey!"
pi_181750772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah ja, als het moeilijk wordt kiezen we de makkelijkste weg, typisch :W
Nee hoor ik wil best discusseren over huidskleur ivm aandacht en actie igv vermissingen.
Alleen ga ik geen verantwoording tegenover jou afleggen hoe of waarom ik dat doe.
pi_181750782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het juiste woord is "blank".
Wit is een haatdragend racistisch woord verzonnen door blankenhatende racisten en hun Helper Whitey's.
Waarom mag zwart dan wel? Is hetzelfde. Ik zie niet in wat er racistisch is aan wit.
pi_181750840
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:43 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waarom mag zwart dan wel? Is hetzelfde. Ik zie niet in wat er racistisch is aan wit.
blanken zijn niet wit en negers worden toch alleen zwart genoemd omdat zwarten dit zo wensen?

Punt is dat naar mijnnidee blanken niet wit genoemd willen worden, dat zou al genoeg moeten zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:46:12 #92
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181750843
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:43 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waarom mag zwart dan wel? Is hetzelfde. Ik zie niet in wat er racistisch is aan wit.
Ja eh omdat zwarten daar zelf voor kiezen he. Onder die noemer is nikker ook oké want dat vind ik als blanke niet racistisch
pi_181750879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Het artikel is er weer één uit duizenden, het is hinten naar racisme door zoiets te schrijven. Ik wil gewoon de andere kant van de medaille weten dan dit soort nutteloze berichten. Wat is de reden waarom er meer blanke vermiste mensen gedeeld worden? Wat is de verhouding gezien blanke mensen hier een meerderheid vormen? Dat zijn allemaal zaken die relevant zijn in zo'n onderzoek, maar het is geen onderzoek het is gewoon weer in de leegte roepend dat donkere mensen niet zo vaak gedeeld worden als blanke mensen waarna de SJW'ers het wederom kunnen kapen voor hun idealistische agenda.

Ik stel geen rare vragen.
Inderdaad, hoe zit het met het delen van vermiste blanke personen door donkere mensen? Gebeurt dat net zo vaak als met een vermist donker persoon of is daar ook een afname te zien?
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:51:13 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181750931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Het artikel is er weer één uit duizenden, het is hinten naar racisme door zoiets te schrijven. Ik wil gewoon de andere kant van de medaille weten dan dit soort nutteloze berichten. Wat is de reden waarom er meer blanke vermiste mensen gedeeld worden? Wat is de verhouding gezien blanke mensen hier een meerderheid vormen? Dat zijn allemaal zaken die relevant zijn in zo'n onderzoek, maar het is geen onderzoek het is gewoon weer in de leegte roepend dat donkere mensen niet zo vaak gedeeld worden als blanke mensen waarna de SJW'ers het wederom kunnen kapen voor hun idealistische agenda.

Ik stel geen rare vragen.
Eens. Er ontbreken te veel gegevens om een conclusie te kunnen trekken.

Wat denk is meespeelt is de geografische spreiding. Zo'n Anne woont in een gebied met voornamelijk blanken. Logisch dat het dan vooral blanken zijn die delen, die denken misschien heeft de buuv en de halve hockeyclub die ook op fb zitten iets gezien.

Waarom zou je de vermissing melden van iemand uit een zwarte wijk waar je niemand kent en waarvan je verwacht dat je vrienden/volgers er niet komen?

De vraag is dan eerder waarom de zwarte bevolking die vermissing van iemand uit hun wijk niet volop deelt.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:53:24 #95
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181750967
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:42 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee hoor ik wil best discusseren over huidskleur ivm aandacht en actie igv vermissingen.
Alleen ga ik geen verantwoording tegenover jou afleggen hoe of waarom ik dat doe.
Uiteraard, de makkelijkste weg dus ~O>
"Hoka Hey!"
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:55:30 #96
22565 asco
Los in deze tent
pi_181751002
Komt omdat blanken meer geciviliseerd zijn dan zwarten. Maar dat wil het gros natuurlijk weer
niet zo horen in deze geschifte wereld waar wij plots wit zijn. Rot op.
pi_181751020
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is dan eerder waarom de zwarte bevolking die vermissing van iemand uit hun wijk niet volop deelt.
Misschien doen ze dat wel maar doordat we de aantallen van donkere mensen en blanke mensen op social media niet weten kunnen we daar niks over zeggen. Er wordt alleen gesproken over het delen van die berichten en dat het aantal afneemt, niet wie of wat berichten over donkere mensen niet deelt.
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:04:36 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181751219
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Misschien doen ze dat wel maar doordat we de aantallen van donkere mensen en blanke mensen op social media niet weten kunnen we daar niks over zeggen. Er wordt alleen gesproken over het delen van die berichten en dat het aantal afneemt, niet wie of wat berichten over donkere mensen niet deelt.
Ja, klopt ook weer.
Het zal ook iets met bubbles hebben te maken.
pi_181751262
Ok, en nu? Moeten we nu met z'n allen "RACIEST" gaan roepen?
pi_181751293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:40 schreef HPLC het volgende:
en als het een lekker wijf is dan kan het op FOK! ook rekenen op 100+ topics

zie bijvoorbeeld:

NWS / De rechtszaak van Michael P, Anne Faber #6

2 vrouwen zorgen voor ruim 200 delen

BNW / Kris & Lisanne #230 - Nog een dan om het af te leren ?
Dat is meer doordat het Fok! Huisvrouwen Detective Team in dat soort topics maar eeuwig en eeuwig blijft 'speuren'.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_181751317
Direct ontslaan die minkukel die dit heeft onderzocht, als je verdorie onderzoeksjournalist bent dan zou je toch moeten weten dat je mogelijke andere factoren eerst uit moet sluiten en niet direct van correlatie naar causatie kunt gaan. Echter wist deze flapdrol natuurlijk al wat de uitsalg van zijn "schokkende" prutonderzoekje moest worden.

Ik kan zeker drie belangrijke factoren bedenken die deze verschillen prima zouden kunnen verklaren:
- de hoeveelheden van "vrienden" op facebook die de posters en delers hebben zal een grote rol spelen. Daarbij komt ook het sneeuwabal effect dat een meer gedeeld bericht door meer mensen wordt gelezen en dus weer meer wordt gedeeld.
- Een inschatting van de potentiële deler over het mogelijke lot van de vermiste persoon. Zoals hierboven ook al iemand zei zijn de zaken nogal verschillend, bij een Anne Faber was het eigenlijk direct duidelijk dat het om een misdrijf ging, bij veel niet blanken is de kans nu eenmaal groter dat het om familieproblemen gaat en het helemaal niet duidelijk is of er een misdrijf is geweest.
- Wat ook niet lijkt te zijn meegenomen is de aandacht die de vermissing al had in mainstream media. Mensen zullen ook sneller geneigd zijn om die te volgen.

Als je nu kunt aantonen dat je hier allemaal voor gecompenseerd hebt kom dan nog maar eens terug.
pi_181751423
NPORadio1 twitterde op vrijdag 07-09-2018 om 12:45:50 Berichten over vermiste witte mensen worden vijf keer meer gedeeld. Journalist Eric van den Berg in @SpraakmakersOp1: https://t.co/Apght6ZBmu https://t.co/ptBXHCtTSl reageer retweet
Lees die reacties onder het twitter bericht :D

Werkelijk iedereen is het SJW gelul beu aan het worden. _O-
pi_181751452
Toch wel raar dat bij opsporing verzocht het programma voor 99% is gevuld met veelal donkere "vermisten". :X
pi_181751550
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Meteen toen vader een bericht deed dat ze was vermist, kwam er veel aandacht. Haar vader deed het een paar dagen na de vermissing, maar die vriend van Anne deed het toevallig echt meteen dezelfde avond. Maar uiteindelijk was er ook enorm veel aandacht voor naar aanleiding van een Facebook post.
Ik durf met zekerheid te beweren; minder aandacht dan voor Anne het geval was.
pi_181751589
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Mag ik eigenlijk wel kornuiten zeggen of krijg ik Simons en co dan op mijn dak?
Op het dak? HEB JE HET OVER ZWARTE PIET?????
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181751628
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:21 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik durf met zekerheid te beweren; minder aandacht dan voor Anne het geval was.
De eerste was spoorloos verdwenen met grote kans op een ongeluk of misdrijf en de tweede was weggelopen, waar alles van begin af aan op wees.
pi_181751705
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Het artikel is er weer één uit duizenden, het is hinten naar racisme door zoiets te schrijven. Ik wil gewoon de andere kant van de medaille weten dan dit soort nutteloze berichten.
Nee nee, jij staat meteen in de startblokken om er racisme in te zien, dat om te draaien naar "maar hullie zijn veel erger, wij doen het best wel goed". En dat vermom je dan door te doen alsof je de andere kant van de medaille wil weten.

Niet heel geloofwaardig, om het zacht uit te drukken.
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:31:57 #108
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181751738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Op het dak? HEB JE HET OVER ZWARTE PIET?????
Dus je ziet het dubbele sarcasme in 1 enkele zin gevat. Vond het wel toepasselijk 😊
"Hoka Hey!"
pi_181751754
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:31 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus je ziet het dubbele sarcasme in 1 enkele zin gevat. Vond het wel toepasselijk 😊
Je bent geniaal.
pi_181751802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
NPORadio1 twitterde op vrijdag 07-09-2018 om 12:45:50 Berichten over vermiste witte mensen worden vijf keer meer gedeeld. Journalist Eric van den Berg in @SpraakmakersOp1: https://t.co/Apght6ZBmu https://t.co/ptBXHCtTSl reageer retweet
Lees die reacties onder het twitter bericht :D

Werkelijk iedereen is het SJW gelul beu aan het worden. _O-
Vooral zo door blijven gaan, NPO. Zo jaag je bijna iedereen naar rechts en houd je alleen de echte gekkies over.
pi_181751863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
NPORadio1 twitterde op vrijdag 07-09-2018 om 12:45:50 Berichten over vermiste witte mensen worden vijf keer meer gedeeld. Journalist Eric van den Berg in @SpraakmakersOp1: https://t.co/Apght6ZBmu https://t.co/ptBXHCtTSl reageer retweet
Lees die reacties onder het twitter bericht :D

Werkelijk iedereen is het SJW gelul beu aan het worden. _O-
Neuh, alleen verzuurde en boze witte mensen worden hier mad om. De rest 'ok' en gaat door met waar die mee bezig is.
pi_181751866
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee nee, jij staat meteen in de startblokken om er racisme in te zien, dat om te draaien naar "maar hullie zijn veel erger, wij doen het best wel goed". En dat vermom je dan door te doen alsof je de andere kant van de medaille wil weten.

Niet heel geloofwaardig, om het zacht uit te drukken.
Wat is dit dan? Een degelijk goed uitgevoerd onderzoek? Het is een onzin onderzoek waar veel factoren niet zijn meegerekend. Maar zoals zo vaak interesseert de inhoud even geen klote, het gaat erom dat hier weer gaat over blank/zwart en dan staat Xa1pt vooraan om toch vooral weer kritiek te hebben om de mensen die ook maar iets meer informatie durven te vragen waarmee er enig nuance in het artikel kan worden aangebracht. Dit soort artikelen creëert een tweedeling, en geeft mensen weer munitie om "racisme" te roepen richting de blanke man/vrouw.
pi_181751885
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Vooral zo door blijven gaan, NPO. Zo jaag je bijna iedereen naar rechts en houd je alleen de echte gekkies over.
Door een bericht te plaatsen wat de resultaten aanhaalt van een onderzoek over het delen van vermist berichten? Dan ben je al wel een beetje van 't padje af.
pi_181751903
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Door een bericht te plaatsen wat de resultaten aanhaalt van een onderzoek over het delen van vermist berichten? Dan ben je al wel een beetje van 't padje af.
Ja, want daar gaat de 'ophef' ook echt over. Meen je dit nu of zit je weer eens te trollen?
pi_181751915
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Door een bericht te plaatsen wat de resultaten aanhaalt van een onderzoek over het delen van vermist berichten? Dan ben je al wel een beetje van 't padje af.
Nou de term "wit" is al racistisch in mijn ogen, wij zijn blank. Daarbij vertel eens eerlijk wat jij inhoudelijk over dit onderzoek vind? Want als jij dit een toponderzoek vind heb ik er nog wel een paar voor je, en daarbij zal ik evenveel bronnen en cijfers aanleveren als de "onderzoeker" in de OP.
pi_181751921
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat is dit dan? Een degelijk goed uitgevoerd onderzoek? Het is een onzin onderzoek waar veel factoren niet zijn meegerekend.
Heb je het onderzoek en de methode er op nageslagen in het betreffende verslag, ja? Nee hè.
pi_181751947
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, alleen verzuurde en boze witte mensen worden hier mad om. De rest 'ok' en gaat door met waar die mee bezig is.
En ook verzuurde en boze zwarte mensen als blijkt dat zij berichten over blanke mensen ook minder delen en er een (semi) racistische reden voor wordt gegeven?
pi_181751981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar zoals zo vaak interesseert de inhoud even geen klote, het gaat erom dat hier weer gaat over blank/zwart en dan staat Xa1pt vooraan om toch vooral weer kritiek te hebben om de mensen die ook maar iets meer informatie durven te vragen
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gezien de SJW generatie, en velen bang zijn om weggezet te worden als racist denk ik dat de verhouding "blanke - deelt zwarte vermiste" een stuk hoger ligt dan "zwarte - deelt blanke vermiste". Maar dat zal wel weer racistisch zijn om dat aan te kaarten.
Dat is geen 'informatie vragen'.
pi_181752013
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je het onderzoek en de methode er op nageslagen in het betreffende verslag, ja? Nee hè.
Welk onderzoek? In een jaar turven hoe vaak foto's van zwarte en blanke vermiste mensen gedeeld worden?

Man kap met die onzin, was dit onderzoek negatief over de zwarte medemens waren de eerste 3 pagina's van dit topic al besteed aan het geroeptoeter van jou en je medestanders en had dit onderzoek nooit stand gehouden.
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:50:35 #120
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181752154
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent geniaal.
Dank je voor het compliment 😂
"Hoka Hey!"
pi_181752164
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
NPORadio1 twitterde op vrijdag 07-09-2018 om 12:45:50 Berichten over vermiste witte mensen worden vijf keer meer gedeeld. Journalist Eric van den Berg in @SpraakmakersOp1: https://t.co/Apght6ZBmu https://t.co/ptBXHCtTSl reageer retweet
Lees die reacties onder het twitter bericht :D

Werkelijk iedereen is het SJW gelul beu aan het worden. _O-
"Wit is geen huidskleur, menden zijn niet zwart of wit. "Witte mensen" is een racistisch polariserend frame van extreemlinkse activisten."

Juistem!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181752251
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Door een bericht te plaatsen wat de resultaten aanhaalt van een onderzoek
Heb je het nou over mijn topic over blauwe of roze geboortekaartjes? Want daar reageerde je heeeeel anders op!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181752264
Waarom zou ik een post delen over een vermist Chinees als ze toch op elkaar lijken?

Of negers ze lijken ook zo op elkaar
pi_181752298
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Juist, als ik zou zeggen dat de zwarte tuinslang in zijn broek waarschijnlijk wel gebruikt wordt in tegenstelling tot zijn hersenen om vervolgens de kinderen die zijn geboren na gebruik in de steek te laten ben ik opeens een racist, dus dat zeg ik maar niet.
Of we maken eens wat opmerkingen over de lippen, het haar, of over de vader. Dat mag natuurlijk niet, nee dan is het racisme en haal je Pauw vanavond. Die taal valt mij op meer sites op, ook steeds vaker op de nieuwsites, Twitter etc. Het is normaal geworden om blanke mensen te bejegenen, terwijl als je alleen het woord blank (nja wit nu blijkbaar) vervangt in zwart er hysterie zou zijn.
pi_181752451
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Gewoon niet meer op reageren, dat is wat ze willen. Trolletjes zijn het.
Ik betwijfel of het trollen zijn, vanmorgen ging er ook weer ene typisch agressief los jegens de blanke (kk kaaskoppen in zijn bewoording) mensen met een hoop doodsbedreigingen. Het zijn in mijn ogen veelal radicale gekken die maar blijven vitten op blanken, hun ware aard komt keer op keer bovendrijven. Daarom kun je die mensen ook niet serieus meer nemen, dit soort discussies met mensen zoals xa1pt zijn veelal "wij van wc-eend" discussies. Door hun achtergrond, cultuur en afkomst kunnen ze niet neutraal zijn, en dan komen die racistische gevoelens richting de blanke man snel bovendrijven, dezelfde racistische gevoelens waar ze blanken steeds massaal van beschuldigen.

Laat ze nog maar even genieten, ze zijn te dom om in te zien wat ze aan het creëren zijn in de samenleving.
pi_181752482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Welk onderzoek? In een jaar turven hoe vaak foto's van zwarte en blanke vermiste mensen gedeeld worden?

Man kap met die onzin, was dit onderzoek negatief over de zwarte medemens waren de eerste 3 pagina's van dit topic al besteed aan het geroeptoeter van jou en je medestanders en had dit onderzoek nooit stand gehouden.
Mooie verzinsels weer.
pi_181752496
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik betwijfel of het trollen zijn, vanmorgen ging er ook weer ene typisch agressief los jegens de blanke (kk kaaskoppen in zijn bewoording) mensen met een hoop doodsbedreigingen. Het zijn in mijn ogen veelal radicale gekken die maar blijven vitten op blanken, hun ware aard komt keer op keer bovendrijven. Daarom kun je die mensen ook niet serieus meer nemen, dit soort discussies met mensen zoals xa1pt zijn veelal "wij van wc-eend" discussies. Door hun achtergrond, cultuur en afkomst kunnen ze niet neutraal zijn, en dan komen die racistische gevoelens richting de blanke man snel bovendrijven, dezelfde racistische gevoelens waar ze blanken steeds massaal van beschuldigen.

Laat ze nog maar even genieten, ze zijn te dom om in te zien wat ze aan het creëren zijn in de samenleving.
Ah, nu ben ik ook nog eens getint, of iets. Nice.
pi_181752583
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, nu ben ik ook nog eens getint, of iets. Nice.
Je wou zeggen van niet dan?
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:05:02 #129
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181752618
Wat een onderwerp, hoe krijg je het verzonnen.
Is Sylvana soms haar PhD aan het doen bij de Islamitische Universiteit Rotterdam?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181752724
Boeiend.... Ik vind het prima dat er dit soort onderzoeken gedaan worden.

Voordat je het weet ben je als nummer 2 van een opkomende politieke partij helemaal zwart gemaakt omdat je zegt dat donkere mensen gemiddeld een lager IQ hebben. Wat gewoon een statistisch feit blijkt te zijn in verschillende onderzoeken uit de US and A
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181752726
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:03 schreef Infection het volgende:

[..]

Je wou zeggen van niet dan?
Ehm, niet echt.
pi_181752734
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ehm, niet echt.
Ok, dan had ik het toch verkeerd ingeschat. Zo kwam het wel over namelijk.
pi_181752766
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:09 schreef ludovico het volgende:
Boeiend.... Ik vind het prima dat er dit soort onderzoeken gedaan worden.

Voordat je het weet ben je als nummer 2 van een opkomende politieke partij helemaal zwart gemaakt omdat je zegt dat donkere mensen gemiddeld een lager IQ hebben. Wat gewoon een statistisch feit blijkt te zijn in verschillende onderzoeken uit de US and A
Plus dat het logisch is dat men daarom minder snel aan de bak komt. Want ja, niet zo intelligent enzo. Het ligt aan de domme werknemers, niet aan de werkgevers. Aldus de nummer 2.

Als je dat soort dingen beweert ben je toch niet helemaal goed bij je paasei.
pi_181752769
Misschien komt de afname wel doordat zwarte mensen liever vermissingen van hun geliefde witte medemensen delen O+
pi_181752776
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Ok, dan had ik het toch verkeerd ingeschat. Zo kwam het wel over namelijk.
Omdat ik niet de verzuurde en boze blanke man uit hang? Tja.
pi_181752794
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ach nee hoor, ik wist dat ik reageerde op iemand die zijn eigen tekortkomingen af probeert te schuiven op 'witmensen'.
Nee hoor, dat weet je niet. :s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ongelooflijk hoe het toe wordt gestaan dat zulke provocerende en racistische reacties gegeven worden jegens de blanke mensen. Je ziet het overal op internet, dit mag dagelijks gespuugd en geroepen worden. Maar ow wee als iemand wat negatiefs terugroept.
Dit zou grappig zijn als ik niet wist dat je serieus zo verward bent. Heel FOK! staat vol met racistische witmenleuzen. Maar ik heb medelijden met jou en je mede kleinpiemels, wat zelfs al ben je in de ruime meerderheid, nog doe je gekleineerd. Geen vacuumpomp die dat ooit op gaat lossen.
1 + 1 = blauw
pi_181752800
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat ik niet de verzuurde en boze blanke man uit hang? Tja.
Nee hoor. Het is vooral de obsessie met het verdedigen van alles met een kleurtje of een andere religie.
pi_181752898
Lekker fucking boeiend hoe vaak een bericht gedeeld wordt.
pi_181752927
Witte mensen :')

Ik ben blank.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181752998
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:12 schreef Infection het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is vooral de obsessie met het verdedigen van alles met een kleurtje of een andere religie.
Dan begrijp je het niet helemaal denk ik. Ik heb een beetje een broertje dood aan hoe makkelijk mensen van alles in de schoenen geschoven krijgen alleen maar omdat hun grootouders toevallig in hetzelfde land of zelf in dezelfde god geloven als de idioten doen. Individuen die te ver gaan zoals een rat als Jneid mag je van mij helemaal de vloer mee aan vegen. Of kapot maken. Of het land uit schoppen.
pi_181753157
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Ok, dan had ik het toch verkeerd ingeschat. Zo kwam het wel over namelijk.
Dat komt omdat je raciaal vooringenomen bent. ;)
1 + 1 = blauw
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 16:29:16 #142
74056 crew  ToT
pi_181753275
Hoezo verspreidt die hatelijke term "witte mensen" zich in zo'n rap tempo?
pi_181753331
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat ik niet de verzuurde en boze blanke man uit hang? Tja.
Je hangt de verzuurde boze racistische SJW uit.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181753352
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan begrijp je het niet helemaal denk ik. Ik heb een beetje een broertje dood aan hoe makkelijk mensen van alles in de schoenen geschoven krijgen alleen maar omdat hun grootouders toevallig in hetzelfde land
Oh dus je hebt een broertje dood aan die Wit Privilege-onzin?

Niets van te merken hier...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181754087
Toch dusdanig belangrijk nieuws dat het Nos Radio Journaal er aandacht voor heeft.
pi_181754194
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:29 schreef ToT het volgende:
Hoezo verspreidt die hatelijke term "witte mensen" zich in zo'n rap tempo?
Als je die term hatelijk vindt, waarom gebruik je dan wel termen als zwarten en getinte mensen, behalve dat je rechtsist bent?
1 + 1 = blauw
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 17:14:01 #147
74056 crew  ToT
pi_181754367
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:07 schreef Kamina het volgende:

[..]

Als je die term hatelijk vindt, waarom gebruik je dan wel termen als zwarten en getinte mensen, behalve dat je rechtsist bent?
"Zwart", "negroïde", "neger", "lichtgetint" enz zijn gewoon normale gangbare termen.
"Wit" is een zeer nieuwe ontwikkeling als antwoord er op waarbij het beledigend bedoeld is; wat is er in godsnaam mis met "blank"?
  vrijdag 7 september 2018 @ 17:19:46 #148
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181754544
Gezocht! Witte man, laatst gezien in Hardhome

Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181754546
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:14 schreef ToT het volgende:

[..]

"Zwart", "negroïde", "neger", "lichtgetint" enz zijn gewoon normale gangbare termen.
"Wit" is een zeer nieuwe ontwikkeling als antwoord er op waarbij het beledigend bedoeld is; wat is er in godsnaam mis met "blank"?
En wit is tegenwoordig ook gangbaar, al is 2018 nog niet in alle dorpen en gehuchten doorgedrongen. Het is alleen beledigend als dat zo bedoeld wordt, of een witpikje zich gekrenkt voelt. Maar sinds wanneer trekt dat voor jou, of ben je nu zo'n sjw?

Btw, homofilie is tegenwoordig ook geen ziekte meer.
1 + 1 = blauw
pi_181755003
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:19 schreef Kamina het volgende:

[..]

En wit is tegenwoordig ook gangbaar, al is 2018 nog niet in alle dorpen en gehuchten doorgedrongen. Het is alleen beledigend als dat zo bedoeld wordt, of een witpikje zich gekrenkt voelt. Maar sinds wanneer trekt dat voor jou, of ben je nu zo'n sjw?

Btw, homofilie is tegenwoordig ook geen ziekte meer.
Vanwaar dat afgeven op blanken door het woord witpikje te gebruiken? Ik zeg toch ook geen schoorsteenveger als ik een zwarte bedoel?
pi_181755195
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:29 schreef ToT het volgende:
Hoezo verspreidt die hatelijke term "witte mensen" zich in zo'n rap tempo?
Omdat sommige mensen er zo leuk op reageren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181755379
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:50 schreef Morrigan het volgende:
Omdat sommige mensen er zo leuk op reageren.
Vanuit die redenering is het logisch dat anonieme mensen op Fok die term gebruiken om lekker te trollen.

Voor de media lijkt het mij minder handig omdat het ervoor zorgt dat die mensen die "er zo leuk op reageren" zich meer bedreigd voelen en dat zorgt natuurlijk voor meer polarisatie.
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:01:01 #153
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181755429
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef NoXia het volgende:

[..]

bron

Herkennen wij ons hierin?
Nee, want ik deel die posts sowieso al niet. Dus niet als het om witte kinderen gaat maar ook neit als het om zwarte kinderen gaat.

Tenzij het om een zwartepiet gaat die vermist is, dan wil ik m wel delen. Maar de post van een vermiste stroofwafelpiet ofzo zal ik dan weer niet delen.
pi_181755445
quote:
'Posts over vermiste witte mensen 5 keer vaker gedeeld'
Gelukkig wordt dat ruimschoots goedgemaakt door posts over verdwenen zwarte pieten 8}
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:08:30 #155
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181755578
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:14 schreef ToT het volgende:

[..]

"Zwart", "negroïde", "neger", "lichtgetint" enz zijn gewoon normale gangbare termen.
"Wit" is een zeer nieuwe ontwikkeling als antwoord er op waarbij het beledigend bedoeld is; wat is er in godsnaam mis met "blank"?
Nou, moet je een neger eens een neger noemen hier op Fok. Krijg je gelijk een 'note' :D
De term dobbernegers voor bootnegers mag je ook niet gebruiken en over asielzoekers mag je je alleen maar positief uitlaten.

Maar niets mis met die woorden inderdaad. Staan gewoon in het woordenboek en mensen die gekwetst zijn bij het gebruik van dergelijke woorden hebben gewoon psychologische hulp nodig.
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:09:38 #156
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181755602
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nou, moet je een neger eens een neger noemen hier op Fok. Krijg je gelijk een 'note' :D
De term dobbernegers voor bootnegers mag je ook niet gebruiken en over asielzoekers mag je je alleen maar positief uitlaten.

Maar niets mis met die woorden inderdaad. Staan gewoon in het woordenboek en mensen die gekwetst zijn bij het gebruik van dergelijke woorden hebben gewoon psychologische hulp nodig.
Waarom zou je ook in hemelsnaam “dobberneger” wíllen gebruiken? :') Dat is triest man
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:19:18 #157
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181755807
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nou inderdaad kijk maar naar Anne Faber. En zo iemand als Arjen Kamphuis wordt amper aandacht aan besteed.
Arjen Kamphuis is toch blank? :o
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181755809
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Vanwaar dat afgeven op blanken door het woord witpikje te gebruiken? Ik zeg toch ook geen schoorsteenveger als ik een zwarte bedoel?
Dat zou ook echt totaal niet logisch zijn.
1 + 1 = blauw
pi_181755844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee, ik trek één lijn, ik deel van niemand een "vermist" foto op social media. :{w
Ik wel van vermiste katten en honden en het is verbazingwekkend hoe vaak die zwart zijn!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:24:46 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181755891
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Arjen Kamphuis is toch blank? :o
Anders lees je even verder dan je neus lang is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:25:00 #161
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181755897
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:21 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik wel van vermiste katten en honden en het is verbazingwekkend hoe vaak die zwart zijn!
Vermiste katten. :')

In bijna alle gevallen gaat het dan om mensen die die mormels bewust los buiten liepen lopen. Dan vraag je er om.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181755918
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:19 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat zou ook echt totaal niet logisch zijn.
Ik ben oprecht geinteresseerd, waarom die beledigingen in je posts? Of is het toch gewoon trollen?
pi_181755962
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Individuen die te ver gaan zoals een rat als Jneid mag je van mij helemaal de vloer mee aan vegen. Of kapot maken. Of het land uit schoppen.
Nounounounounounou zeg. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:28:54 #164
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181755982
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:')

SJW-er die werkelijk 24/7 in ELK topic over racisme huilt denkt iets te kunnen zeggen _O-

Niemand trapt er in dude. Ga maar slijmen bij Cicek Snacks & Vis.
Ach kijk, daar hebben we onze beroepsslachtoffert ook al weer te janken. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181756028
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:19 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat zou ook echt totaal niet logisch zijn.
Inderdaad, kolenboer is meer op zijn plaats.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181756191
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ben oprecht geinteresseerd, waarom die beledigingen in je posts? Of is het toch gewoon trollen?
Beledigingen? Dit is hoe men praat op FOK!, alleen praat ik over witte mensen voor de verandering. Dat mag dan opeens niet?
1 + 1 = blauw
pi_181756408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:37 schreef Kamina het volgende:

[..]

Beledigingen? Dit is hoe men praat op FOK!, alleen praat ik over witte mensen voor de verandering. Dat mag dan opeens niet?
Van mij mag je, het lijkt mij alleen niet zo handig om onderdeel te worden van het issue dat je aan wil kaarten.
pi_181756940
Ik weet niet of 'neger' nog lang gangbaar is:

Het woord neger werd oorspronkelijk gebruikt om slaven aan te duiden. 'Negro sales' - slavenmarkt in Atlanta, Georgia, 1864. Foto: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Neger

Neger is een aanduiding voor de oorspronkelijke, donkerhuidige bewoners van Afrika ten zuiden van de Sahara. Neger is afgeleid van het Spaanse en Portugese negro, dat "zwart" betekent (en weer afgeleid is van het Latijnse niger). De term had oorspronkelijk betrekking op zwarte slaven, werd later een vrij gangbare term voor mensen met een donkere huidskleur en wordt in de 21e eeuw steeds meer ervaren als racistisch beladen.
pi_181756962
Volgens het Woordenboek der Nederlandsche Taal komt het Spaanse woord negro in het Nederlands voor het eerst voor in 1602. In 1644 komt het woord neger voor in de betekenis van 'zwarte slaaf'[1][2]. Hetzelfde woordenboek vertelt dat het woord neger tot de Nederlandse afschaffing van de slavernij in 1863 zwarte slaaf als betekenis had.[3] Na afschaffing van de slavernij wordt de term meer algemeen gebruikt voor personen met een donkere huidskleur, hoewel velen de associatie met het slavernijverleden onaangenaam vinden.
pi_181757085
'witte'

rtlnieuws :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181757149
Blanke mensen vinden blanke mensen mooier en vinden het dus zieliger als een blank persoon vermist is.

Overigens krijgen blanke jongen ook niet zoveel aandacht als blanke meisjes.

Maar oh wacht, de boodschap is natuurlijk dat blanken zwarten haten. Oké. :')
pi_181757152
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:14 schreef ToT het volgende:

[..]

"Zwart", "negroïde", "neger", "lichtgetint" enz zijn gewoon normale gangbare termen.
"Wit" is een zeer nieuwe ontwikkeling als antwoord er op waarbij het beledigend bedoeld is; wat is er in godsnaam mis met "blank"?
Als een term beledigend bedoeld is om een groep weg te zetten met een bepaalde huidskleur, is het per definitie racisme.

We gebruiken ook geen 'negers' meer en 'zwarten' in de normale communicatie. Waarom is een term als 'witte' dan sinds een half jaar in gebruik genomen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181757164
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:26 schreef Confetti het volgende:
Blanke mensen vinden blanke mensen mooier en vinden het dus zieliger als een blank persoon vermist is.

Overigens krijgen blanke jongen ook niet zoveel aandacht als blanke meisjes.

Maar oh wacht, de boodschap is natuurlijk dat blanken zwarten haten. Oké. :')
Alle blanken racisten!!!!

Behalve sunny bergman natuurlijk...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181765220
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je hangt de verzuurde boze racistische SJW uit.
Je bent in de war met jezelf.
pi_181765608
Negers zijn leuk!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 8 september 2018 @ 05:49:12 #176
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181766357
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:09 schreef richolio het volgende:

[..]

Waarom zou je ook in hemelsnaam “dobberneger” wíllen gebruiken? :') Dat is triest man
Als aanduiding voor de Afrikaanse migranten die met rubberbootjes naar Europa hopen te varen. Je moet die term uiteraard wel in de juiste context gebruiken. Een neger zonder reden dobberneger noem slaat idd nergens op.
  zaterdag 8 september 2018 @ 05:49:58 #177
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181766358
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:51 schreef Montagui het volgende:
Negers zijn leuk!
Ja, vooral die met gekke kraagjes, kleurrijke pakken aan en met een zak strooigoed :Y
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2018 @ 06:01:07 #178
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181766364
Heb dat op feesboek gestaan? :')

En wat gaan 'we' hieraan doen, worden we nu allemaal verplicht dergelijke berichten evenredig te delen?

Wat als ik geen feesboek heb, moet ik dan een account aanmaken?

Vragen, vragen....
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181766471
Komt omdat blanken meer empathie hebben en eerder geneigd zijn berichten die zorgelijk zijn te delen.. dat ter compensatie dat we maatschappelijk gezien elkaar nogal links laten liggen aka als jij in elkaar word geslagen op straat.

Met name door de andere groep waar het over gaat :’) waar het exact andersom is.

Maar goed dat mag je niet zeggen tegenwoordig met die PC SJW mentaliteit.
pi_181767177
Een vermiste vampier is natuurlijk ook wel bijzonder. Ik kan me voorstellen dat dat vaker gedeeld wordt.
pi_181768045
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:40 schreef HPLC het volgende:
en als het een lekker wijf is dan kan het op FOK! ook rekenen op 100+ topics

zie bijvoorbeeld:

NWS / De rechtszaak van Michael P, Anne Faber #6

2 vrouwen zorgen voor ruim 200 delen

BNW / Kris & Lisanne #230 - Nog een dan om het af te leren ?
lekker is relatief
pi_181768685
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 05:49 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, vooral die met gekke kraagjes, kleurrijke pakken aan en met een zak strooigoed :Y
Dat zijn geen negers.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181768809
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 07:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Komt omdat blanken meer empathie hebben en eerder geneigd zijn berichten die zorgelijk zijn te delen.. dat ter compensatie dat we maatschappelijk gezien elkaar nogal links laten liggen aka als jij in elkaar word geslagen op straat.

Met name door de andere groep waar het over gaat :’) waar het exact andersom is.

Maar goed dat mag je niet zeggen tegenwoordig met die PC SJW mentaliteit.
dus als je een donkere huidskleur hebt heb js minder empathie dan iemand met een witte huidskleur. Riiiiight
pi_181768912
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

dus als je een donkere huidskleur hebt heb js minder empathie dan iemand met een witte huidskleur. Riiiiight
Zie je ook terug in die zandbak culturen, hoeveel verhalen ik niet voorbij heb zien komen ook op fok waarbij men op het oog inderdaad aardige mensen lijken te zijn, maar schijn bedriegt keer op keer.
Zijn allemaal figuren die hun eigen dochter zouden omleggen als ze met de verkeerde man gaan.

Het is ook niet alsof er zoveel verschillende verklaringen kunnen zijn.
Alle vermissingen komen in principe in het nieuws, wat voor een excuus heb jij dan verzonnen qua waarom het zo weinig gedeeld word?
pi_181769823
ja en een zwarte die wordt neergeschoten door de politie hoor je eerder dan dat een blanke wordt neergeschoten. en dan voornamelijk het feit dat het dan racisme zou zijn, en andersom nooit.

Wat een links artikel weer. "Witte mensen" boehoe huilebalken.
pi_181771124
Ik heb bewust nog nooit een post over een neger gedeeld.
Ook nooit over gammon trouwens.
pi_181772257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als een term beledigend bedoeld is om een groep weg te zetten met een bepaalde huidskleur, is het per definitie racisme.

We gebruiken ook geen 'negers' meer en 'zwarten' in de normale communicatie. Waarom is een term als 'witte' dan sinds een half jaar in gebruik genomen?
Neger is een gewoon woord, wat ik geregeld hoor in communicatie, van zowel van mij als anderen. Er is niks mis met het woord hoor, het verwijst naar een mens met een donkere huidskleur van het negroide ras.

Zwarte is in de gangbare spreektaal wel een racistische term in de kringen waarin ik omga.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:05:43 #188
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181772263
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef NoXia het volgende:

[..]

bron

Herkennen wij ons hierin?
Ik maak geen onderscheid; ik deel geen enkel bericht over vermiste mensen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181772277
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik maak geen onderscheid; ik deel geen enkel bericht over vermiste mensen.
Ik deel nooit berichten. Ik weet niet eens hoe het moet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:07:04 #190
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181772289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:26 schreef Red_85 het volgende:

Waarom is een term als 'witte' dan sinds een half jaar in gebruik genomen?
Logisch. Omdat degenen die vinden dat hun voorouders gediscrimineerd zijn door onze voorouders, nu zelf willen discrimineren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181773150
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Logisch. Omdat degenen die vinden dat hun voorouders gediscrimineerd zijn door onze voorouders, nu zelf willen discrimineren.
Exact.

Waarom wordt deze racistische term dan salonfehig gemaakt door de media?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:00:21 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181773164
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:59 schreef Red_85 het volgende:

Exact.

Waarom wordt deze racistische term dan salonfehig gemaakt door de media?
Media is hoofdzakelijk links?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181777117
Soort zoekt soort. Er zijn meer witte mensen hier dus dan zie je verschil in de statistieken.
pi_181777393
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact.

Waarom wordt deze racistische term dan salonfehig gemaakt door de media?
Omdat ze racistisch zijn. Ik ben gisteren geband omdat ik reageerde op een anti-blanke racist met gelijke munt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  zondag 9 september 2018 @ 16:36:39 #195
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181798587
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Vanwaar dat afgeven op blanken door het woord witpikje te gebruiken?
Omdat Kamina vindt dat zijn/haar voorouders gediscrimineerd zijn en hij/zij dat nu ook mag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 9 september 2018 @ 16:42:47 #196
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181798723
Witte mensen bestaan helemaal niet.
  zondag 9 september 2018 @ 21:12:59 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_181804586
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Media is hoofdzakelijk links?
Dat lijkt me wel ja.
Maar uit hipocrisie gaan ze dus ook maar discrimineren... Dat had ik dan weer niet verwacht. Blijkbaar is er een grote haat ofso. Tegen zichzelf. Want als je de redacties ziet, dan is het net een groenlinksfeest. Geen buitenlander te zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181833615
Wauw dat ik de vermissing van Cherie nog niet massaal gedeeld zie. Ze is een Anne Faber qua looks.
pi_181833646
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:50 schreef Krollie het volgende:
Wauw dat ik de vermissing van Cherie nog niet massaal gedeeld zie. Ze is een Anne Faber qua looks.
Wie?
pi_181834428
Mensen uit een land met een meerderheid aan blanke mensen identificeren zich meer met blanken.

Bel de krant.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')