abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 september 2018 @ 13:44:46 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181703509
https://www.nu.nl/surislieverbos.htm

Ampsterdamp, 5 september 2018, van onze verslaggevert.
Uit een recent onderzoek van de Volkskrant zou blijken dat Nederlanders van Surinaamse afkomst liever Stef Bos dan Stef Blok zien. Vooral in de Bijlmer en bij Sylvana zou dit sentiment erg leven. "Stef Blok heeft Suriname met een zinnetje weggezet als een bananenrepubliek, terwijl hij geen idee heeft waarover hij praat en wat voor emotionele schade hij bij veel mensen aanricht. Maar het laatste woord is hierover nog niet gezegd, want wij eisen genoegdoening en financiele schadevergoeding. Nee, dan liever Stef Bos. Die heeft tenminste iets bijgedragen aan de samenleving door middel van mooie, verbindende en tijdloze liedjes", aldus Sylvana.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, een beetje gelijk kan ik ze wel geven.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181703614
fake news.

Surinamers zijn niet echt te spreken over minister Blok, maar dit verhaal komt gewoon uit je duim.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 13:53:24 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181703699
Wat een respectloosheid tegenover het land dat ze zoveel gebracht heeft
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_181703958
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:53 schreef Plompzakker het volgende:
Wat een respectloosheid tegenover het land dat ze zoveel gebracht heeft
Even los v/h feit dat dit fake nieuws is slaat deze reactie natuurlijk nergens op. Wanneer je iets aan iemand te danken hebt, betekent dit volgens jou dat deze persoon daarna alles met jou mag doen en dat elke belediging dan dus oké is? _O-

Los daarvan gaat het hier niet om een uitspraak gedaan door Nederland als staat, maar door een individu (toevallig minister van buitenlandse zaken) die op eigen titel sprak.

En los daarvan heeft ook Nederland een deel v/d rijkdom aan Suriname te danken. En ja, dit was toentertijd vooral de Nederlandse elite, maar dat is doorgaans ook in het voordeel v/d staat en een eerste stap naar ontwikkeling v/d rest v/h volk.
Krekker is de bom!
  woensdag 5 september 2018 @ 14:11:55 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181704009
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En los daarvan heeft ook Nederland een deel v/d rijkdom aan Suriname te danken. En ja, dit was toentertijd vooral de Nederlandse elite, maar dat is doorgaans ook in het voordeel v/d staat en een eerste stap naar ontwikkeling v/d rest v/h volk.
Sorry, maar na de Tweede Wereldoorlog was Nederland compleet failliet, onze steden waren kapot, de schatkist was leeg. We zijn er weer bovenop gekomen dankzij de Amerikaanse Marshallhulp.

Hypothetische rijkdom die we ooit vergaard hebben uit Suriname en andere koloniën is al lang door de plee gespoeld, voor en tijdens de Duitse overheersing.

Wel heeft Nederland sinds de onafhankelijkheid van Suriname vele miljoenen betaald aan dat land. Meer dan wij ooit uit Suriname hebben gehaald.
pi_181704015
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:09 schreef KreKkeR het volgende:
Los daarvan gaat het hier niet om een uitspraak gedaan door Nederland als staat, maar door een individu (toevallig minister van buitenlandse zaken) die op eigen titel sprak.
In een besloten vergadering. En het ging erom of Suriname een geslaagde multiculturele samenleving is, en minister Blok vindt dus van niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:12:41 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181704018
Hilarisch.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 5 september 2018 @ 14:17:00 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_181704103
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Even los v/h feit dat dit fake nieuws is slaat deze reactie natuurlijk nergens op. Wanneer je iets aan iemand te danken hebt, betekent dit volgens jou dat deze persoon daarna alles met jou mag doen en dat elke belediging dan dus oké is? _O-

Besef even tegen welke nietsnut je het hebt. Hij reageert waarschijnlijk niet eens meer op je
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181704140
Goed topic
pi_181704141
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
https://www.nu.nl/surislieverbos.htm

Ampsterdamp, 5 september 2018, van onze verslaggevert.
Uit een recent onderzoek van de Volkskrant zou blijken dat Nederlanders van Surinaamse afkomst liever Stef Bos dan Stef Blok zien. Vooral in de Bijlmer en bij Sylvana zou dit sentiment erg leven. "Stef Blok heeft Suriname met een zinnetje weggezet als een bananenrepubliek, terwijl hij geen idee heeft waarover hij praat en wat voor emotionele schade hij bij veel mensen aanricht. Maar het laatste woord is hierover nog niet gezegd, want wij eisen genoegdoening en financiele schadevergoeding. Nee, dan liever Stef Bos. Die heeft tenminste iets bijgedragen aan de samenleving door middel van mooie, verbindende en tijdloze liedjes", aldus Sylvana.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, een beetje gelijk kan ik ze wel geven.
Deze kutuser en z'n neppe 'nieuws'berichten :N
pi_181704427
Wel grappig eigenlijk dat ze niet in Suriname wonen. Nu dat geen bananenrepubliek is, zou je verwachten dat ze terug daarheen migreren. Ik steun die Stef Blok niet, maar dit is minstens zo hypocriet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181704429
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

In een besloten vergadering. En het ging erom of Suriname een geslaagde multiculturele samenleving is, en minister Blok vindt dus van niet.
Dat mag hij vinden. En Surinamers mogen hier op hun beurt weer gewoon kritiek op hebben. Toch?
Krekker is de bom!
pi_181704446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat mag hij vinden. En Surinamers mogen hier op hun beurt weer gewoon kritiek op hebben. Toch?
Waar ontken ik dat?

Het punt is ook niet dat er geen gedoe zou zijn tussen Surinamers en Blok, maar de link met Stef Bos is gewoon flauwekul.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181704531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:29 schreef oranjevogel1 het volgende:
Wel grappig eigenlijk dat ze niet in Suriname wonen. Nu dat geen bananenrepubliek is, zou je verwachten dat ze terug daarheen migreren. Ik steun die Stef Blok niet, maar dit is minstens zo hypocriet.
De kritiek kwam vooral van Surinamers uit Suriname hoor.

En volgens mij ook redelijk valide punten met ook zelfreflectie:

quote:
Medeverantwoordelijk
Het gaat hem niet zozeer om de uitdrukking 'mislukte staat'. Het is namelijk niet de eerste keer dat Suriname met deze term wordt omschreven. "Of Suriname een failed state is, daarover valt te discussiëren. Ons land kent veel problemen in de ontwikkeling, maar de bevolking is daar geen onderdeel van", stelt Rusland.

Bloks aantijgingen vallen extra ongelukkig in Suriname omdat juist Nederland medeverantwoordelijk is voor de multi-etnische samenleving. "De uitspraken zijn een aanval op de essentie van ons bestaan, en die essentie is onze multi-culturaliteit", zei André Misiekaba eerder deze week in het Surinaams tv-programma 'Opinie'. Nederland heeft in het verleden juist bewust geprobeerd die bevolkingsgroepen uit elkaar te houden, betoogt Misiekaba, fractieleider van de Nationaal Democratische Partij die onder leiding staat van president Dési Bouterse.

Na de onafhankelijkheid in 1975, is Suriname volgens Misiekaba juist uitgegroeid tot een 'little United Nations'. Vandaag de dag is de multiculturele samenleving dé grootste troef van Suriname, en daar pakt het graag internationaal mee uit.

Kansen ontnomen
Maar het gaat de Surinamers meer dan om een schending van de trots. "De uitspraken kunnen gevolgen hebben voor onze relaties met het buitenland", stelt Rusland. Suriname is een vrij onbekend land voor de rest van de wereld. "Door Suriname weg te zetten als een mislukking omwille van haar multi-etnische bevolking, wordt ons land kansen ontnomen op een mogelijke samenwerking met andere landen", vreest Rusland.
Krekker is de bom!
pi_181704559
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Waar ontken ik dat?
Nergens. Ik beschuldig je toch ook nergens van? Ik stel je alleen een vraag om de checken of we op dezelfde lijn zitten.

quote:
Het punt is ook niet dat er geen gedoe zou zijn tussen Surinamers en Blok, maar de link met Stef Bos is gewoon flauwekul.
Dit hele topic is ongelofelijk flauw.
Krekker is de bom!
pi_181704618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De kritiek kwam vooral van Surinamers uit Suriname hoor.
Toch gaat het in de OP over een onderzoek van de Volkskrant onder Nederlanders van Surinaamse afkomst. Dus komt die kritiek dan net zo goed van Nederlanders van Surinaamse afkomst, of loopt de Volkskrant valselijke nieuwsberichten te verspreiden?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181705180
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:38 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Toch gaat het in de OP over een onderzoek van de Volkskrant onder Nederlanders van Surinaamse afkomst. Dus komt die kritiek dan net zo goed van Nederlanders van Surinaamse afkomst, of loopt de Volkskrant valselijke nieuwsberichten te verspreiden?
Klik eens op de bron van TS...
Krekker is de bom!
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 17:05:42 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181707700
vreemd topic zo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')