abonnement Unibet Coolblue
pi_181702855
Beste mensen!

Ik ga over een paar weken op vakantie en wil graag een tablet kopen om films op te kijken. Nu ben ik wat tablets betreft nogal een digibeet.

Wat raden jullie aan? Direct ook de subvragen;
- Hoe zet je films op de tablet? Kan me voorstellen dat iOS moeilijker doet dan android?
- Welke formaten worden ondersteund? Moet je iets converten?
- Als ik iets download doe ik dat meestal op piratebay oid, hoe werkt het met subs?

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_181702863
Je vergeet het belangrijkste: wat is je budget?
pi_181702903
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:10 schreef Scorp.AM het volgende:
- Als ik iets download doe ik dat meestal op piratebay oid, hoe werkt het met subs?

ja dat mag dus niet he.
pi_181702933
budget is niet echt een super issue, hoe goedkoper hoe beter natuurlijk, maar als het 450 moet kosten dan moet dat het kosten.
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_181704351
Heb sinds launch een samsung tab s4
Ben er tevreden van. Scherm is helder.typische warme kleuren van samsung en oled zwart. Geluid is ook goed als je niet per ongeluk speakers afdekt met je handen.apple komt wss met nieuwe tablet maar ben android gewend. Ben van een 7" naar een 10.5 gegaan voel me echt als in de cinema in mijn bed.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:28:47 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181704413
Hoe belangrijk is de accu duur voor je? Heb verschillende Android tablets gehad, maar die batterijen waren altijd vrij snel leeg. iPad hield het uren langer vol. Op zich wel handig lijkt me.

Verder nog nooit films erop gezet, dus geen idee hoe makkelijk dat gaat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181704801
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:13 schreef Handleiding het volgende:

[..]

ja dat mag dus niet he.
Ligt er maar aan wat hij download. Als hij films downloadt, waarvan de rechthebbende aan iedereen het recht verlenen om de film verder te verspreiden, dan zit hij gewoon goed.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181704806
Asus flipbook bevalt me prima. Lang met accu, ultradun en zowel laptop als tablet. Uitstekend geluid ook.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 14:49:35 ]
pi_181705208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ligt er maar aan wat hij download. Als hij films downloadt, waarvan de rechthebbende aan iedereen het recht verlenen om de film verder te verspreiden, dan zit hij gewoon goed.
piratebay dient natuurlijk voor je linux distro's te downloaden. ow wacht...
pi_181705242
Ga je op je vakantie al die films op een klein schermpje kijken?

Heb je in je hotel geen mooi scherm hangen? Zou die hele rot tablet skippen.
pi_181710784
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:26 schreef redboyke het volgende:
Heb sinds launch een samsung tab s4
Ben er tevreden van. Scherm is helder.typische warme kleuren van samsung en oled zwart. Geluid is ook goed als je niet per ongeluk speakers afdekt met je handen.apple komt wss met nieuwe tablet maar ben android gewend. Ben van een 7" naar een 10.5 gegaan voel me echt als in de cinema in mijn bed.
okay cool! :) kreeg van een ander ook al deze door. thx!
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_181711248
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:12 schreef Scorp.AM het volgende:

[..]

okay cool! :) kreeg van een ander ook al deze door. thx!
enige nadeel dat ik heb met facebook. is om een of andere vage reden samsung keyboard + chrome + facebook desktop versie wilt die precies niks typen.
weet niet of het aan facebook ligt maar heb het enkel op die site.
pi_181725767
Gebruik hier een Lenovo.
Gewoon lcd
Een simpele 4core CPU.
Hd ready scherm er in.
Dolby digital.
Zeker in de avond vind ik oled ruk.
Te veel contrast .
Met een lcd is de wat wit niet overdreven .
Zeker als je het in een donker ruimte gebruikt.

Ziggo en KPN werken er op.
Netflix werkt uitstekend.

Me ouwe tablet was een Samsung tablet note serie.
Dus ik kan oled vs lcd vergelijken .
  donderdag 6 september 2018 @ 13:32:22 #14
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181726261
Samsung Tab A 10.1 - snel, mooi groot scherm, helder. Betaalbaar, zo rond de ¤200. Ik heb deze tablet nu 6 maanden en ben er zeer tevreden over. Wel een goede beschermhoes erbij nemen voor de veiligheid.
"Hoka Hey!"
pi_181747611
thanx allemaal voor de reacties! :) ga morgen kijken en al deze opties checken!
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:09:25 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181749042
Voor 449 heb je een iPad met 128 GB
Voor 359 32 GB
Ga je heel lang plezier van hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:25:01 #17
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_181749362
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:10 schreef Scorp.AM het volgende:
- Hoe zet je films op de tablet? Kan me voorstellen dat iOS moeilijker doet dan android?
iPad is just super simpel, je start de iTunes Store app op je iPad, zoekt de film op die je wilt zien. Klikt op "kopen", even je vinger op de vingerafdrukscanner en klaar.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_181749443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:25 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

iPad is just super simpel, je start de iTunes Store app op je iPad, zoekt de film op die je wilt zien. Klikt op "kopen", even je vinger op de vingerafdrukscanner en klaar.
Kopen _O-
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:43:56 #19
13250 Lod
Sapere aude!
pi_181749754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:25 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

iPad is just super simpel, je start de iTunes Store app op je iPad, zoekt de film op die je wilt zien. Klikt op "kopen", even je vinger op de vingerafdrukscanner en klaar.
Android heeft dezelfde makkelijke functionaliteit in de Play Video.
Plus het voordeel dat het makkelijker is om je eigen films op de tablet te krijgen.
GNU Terry Pratchett
pi_181750197
Koop de iPad 2018 met genoeg geheugen en je hebt een tablet waar je veel langer plezier van zult hebben dan met de bovengenoemde Android-tablets die niet eens ondersteuning vanuit Google krijgen voor de software.

Geen updates, nauwelijks tablet apps, en mindere performance dan zelfs de goedkoopste iPad.

Films op een iPad zetten is trouwens een eitje en kan op alle manieren die je wilt.
pi_181750288
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:43 schreef Lod het volgende:

[..]

Android heeft dezelfde makkelijke functionaliteit in de Play Video.
Plus het voordeel dat het makkelijker is om je eigen films op de tablet te krijgen.
Dit is onzin. Android heeft niets wat zo naadloos werkt als AirDrop. Android heeft geen Infuse Pro. Android heeft geen Readdle Documents.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:55:20 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181751000
Minstens 5 jaar OS upgrades en patches, veel tablet apps, met afstand de beste tablets.
Echt, snap niet waarom je iets anders dan een iPad zou kopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:11:58 #23
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_181751373
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:43 schreef Lod het volgende:

[..]

Android heeft dezelfde makkelijke functionaliteit in de Play Video.
Plus het voordeel dat het makkelijker is om je eigen films op de tablet te krijgen.
Eigen films op een iPad krijgen is ook triviaal. Sleep even de film in de juiste iCloud Drive folder en klaar.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_181753937
Android vs iPad discussies altijd een supergoed idee, ik doe ook even mee!

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit is onzin. Android heeft niets wat zo naadloos werkt als AirDrop. Android heeft geen Infuse Pro. Android heeft geen Readdle Documents.
AirDrop: werkt alleen als je volledig in de Apple bubble zit
Infuse Pro: Android heeft heul veul videoplayers waarbij er vast 1 doet wat je wil
Readdle Documents: Android heeft genoeg alternatieven waarbij er vast 1 doet wat je wil, bovendien is lezen op een backlight scherm per definitie kut.

Gewoon apparaat aan usb hangen en files slepen FTW! (Of met Google Drive, Dropbox, Synology of welke cloud provider je ook wil)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  vrijdag 7 september 2018 @ 17:12:06 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181754309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:56 schreef FrankRicard het volgende:
Android vs iPad discussies altijd een supergoed idee, ik doe ook even mee!

[..]

AirDrop: werkt alleen als je volledig in de Apple bubble zit
Infuse Pro: Android heeft heul veul videoplayers waarbij er vast 1 doet wat je wil
Readdle Documents: Android heeft genoeg alternatieven waarbij er vast 1 doet wat je wil, bovendien is lezen op een backlight scherm per definitie kut.

Gewoon apparaat aan usb hangen en files slepen FTW! (Of met Google Drive, Dropbox, Synology of welke cloud provider je ook wil)
Hoeveel ervaring heb jij met iPads en met Android tablets?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181754983
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:56 schreef FrankRicard het volgende:
Android vs iPad discussies altijd een supergoed idee, ik doe ook even mee!

[..]

AirDrop: werkt alleen als je volledig in de Apple bubble zit
Infuse Pro: Android heeft heul veul videoplayers waarbij er vast 1 doet wat je wil
Nee. Niet eentje die alles doet wat Infuse Pro doet.
quote:
Readdle Documents: Android heeft genoeg alternatieven waarbij er vast 1 doet wat je wil, bovendien is lezen op een backlight scherm per definitie kut.
Wat fijn dat je je mening vormt op basis van aannames aan de hand van de naam, zonder daadwerkelijk te kijken wat de app doet.
quote:
Gewoon apparaat aan usb hangen en files slepen FTW! (Of met Google Drive, Dropbox, Synology of welke cloud provider je ook wil)
Wat ook gewoon op een iPad werkt. Sterker nog: met Readdle Documents heb je niet eens een USB kabel nodig om files vanaf je computer naar de iPad te slepen. Welkom in 2018. Zo zie je maar dat je beter even langs Google kunt gaan voordat je (foutieve) aannames doet. Het argument blijft staan.

En het is geen kwestie van iOS vs Android. Het is een kwestie van een tablet die het nog jaren goed doet, of een tablet die na een jaar door de fabrikant verlaten wordt

[ Bericht 6% gewijzigd door Splackavellie02 op 07-09-2018 18:14:46 ]
pi_181755855
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:26 schreef redboyke het volgende:
Heb sinds launch een samsung tab s4
Ben er tevreden van. Scherm is helder.typische warme kleuren van samsung en oled zwart. Geluid is ook goed als je niet per ongeluk speakers afdekt met je handen.apple komt wss met nieuwe tablet maar ben android gewend. Ben van een 7" naar een 10.5 gegaan voel me echt als in de cinema in mijn bed.
Ik zou ook de Tab S4 nemen. Zo'n oled-scherm is echt heerlijk.
pi_181769592
Gewoon een iPad halen.
Heb je nooit gezeik mee en blijft voor een lange tijd goed werken.
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:56:15 #29
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_181769941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik zou ook de Tab S4 nemen. Zo'n oled-scherm is echt heerlijk.
Android op een tablet is best kansloos. Er zijn nauwelijks tablet apps dus eigenlijk heb je gewoon een hele grote telefoon die niet kan ballen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_181770430
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Android op een tablet is best kansloos. Er zijn nauwelijks tablet apps dus eigenlijk heb je gewoon een hele grote telefoon die niet kan ballen.
Dit. Bovendien heb ik liever het 120Hz scherm van de iPad dan een OLED scherm. Bij voorkeur heb ik natuurlijk beiden, maar de variabele framerate van het iPad Pro scherm maakt werkelijk alles wat je erop doet beter.

Mijn iPhone heeft op papier het betere scherm, zeker wat contrast en kleurweergave betreft, en een krachtigere SoC, maar toch voelt de iPad Pro krachtiger en vloeiender aan.

Dat is dan wel meteen het grootste pluspunt dat je inlevert als je het 9.7” model koopt. Maar dat is ook wel zo’n beetje het enige. Buiten dat gaat er niets boven de flexibiliteit, gebruiksgemak en “it just works”-ervaring van de iPad. Naar mijn mening is de iPad anno 2018 het enige Apple-product dat die “it just works”-stempel nog steeds verdient: betaalbaar, toegankelijk en compact genoeg om als tweede apparaat te gebruiken, maar krachtig en veelzijdig genoeg om als primaire computer te dienen voor heel veel mensen.

Android tablets zou ik echt niet overwegen, hoe leuk de (nu al verouderde) hardware van de nieuwste Samsung tablet ook is. Dan raad ik je nog eerder aan om voor een midrange/high end Windows tablet uit China te gaan. Of voor ca. ¤450-500 een Surface Pro 4 te halen. De m3-variant van die tablet moet je makkelijk voor die prijs kunnen vinden en met een beetje geluk het i5 basismodel ook wel.

Dan wordt het een hele andere discussie: de Surface Pro 4 is een volwaardige computer, waarop je alles kunt wat je op elke andere laptop ook kan doen. En voor ¤450,- zie ik in de Surface Pro 4 weer wél significante meerwaarde ten opzichte van de 9.7” iPad.

Juist voor films: groter scherm, hogere resolutie, ingebouwde standaard voor comfortabel kijken, en toegang tot alle manieren om aan je films te komen die je kent (al heb je al deze manieren ook op de iPad, als je weet wat je doet).

Dus mijn advies: koop de 2018 iPad 9.7” of ga op zoek naar een Surface Pro 4 binnen je budget. Android mag op smartphones dan beter zijn dan ooit, maar op tablets is het dood en begraven.
pi_181770727
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Android op een tablet is best kansloos. Er zijn nauwelijks tablet apps dus eigenlijk heb je gewoon een hele grote telefoon die niet kan ballen.
Welnee. Bovendien als je Amoled gewend bent wil je niet mee terug, dus voor TS die graag films kijkt op een mooi scherm vind ik het zeker de beste keuze.
pi_181770894
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Android op een tablet is best kansloos. Er zijn nauwelijks tablet apps dus eigenlijk heb je gewoon een hele grote telefoon die niet kan ballen.
Duidelijk dat Apple alleen voor "ballen" is, maar goed. ;)

@TS, ga gewoon eens in de winkel kijken. Uiteindelijk ontloopt het elkaar niet veel.
Apple ben je veroordeeld tot Apple software, wat ansich geen issue hoeft te zijn daar het altijd werkt

Android ben je vrijer in je keuzes

Btw weet je zeker dat je ~400 euro wil uitgeven aan een tablet alleen maar om tv te kijken tijdens vakantie? Mss kun je dan beter eoa cheapass merk kopen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181771123
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Duidelijk dat Apple alleen voor "ballen" is, maar goed. ;)
Ah, starten met een ad hominem. Altijd goed voor je geloofwaardigheid.
quote:
@TS, ga gewoon eens in de winkel kijken. Uiteindelijk ontloopt het elkaar niet veel.
Wat smartphones betreft niet. Wat tablets betreft, ontloopt het elkaar wel degelijk. En het is wellicht niet het beste idee om je keuze voor een functioneel apparaat te baseren op hoe aantrekkelijk het er in een winkeldisplay uitziet. Dit forum is bij uitstek geschikt om dergelijke miskopen te voorkomen door op voorhand informatie in te winnen. “Kijk in de winkel wat je leuk lijkt en neem dat” is waardeloos advies.
quote:
Apple ben je veroordeeld tot Apple software, wat ansich geen issue hoeft te zijn daar het altijd werkt
Dit non-argument is zó vaak herhaald, dat de mensen die het zeggen niet eens meer weten wat ze ermee bedoelen. De AppStore heeft een veel groter aanbod aan third party software dan de Play Store. Dus leg eens uit wat je precies bedoelt met “je bent veroordeeld tot Apple software”.
pi_181771460
Ik zou ook voor een iPad gaan, prima voor films, als je wat avontuurlijker bent kun je inderdaad voor een China windows tablet gaan. Zelf ruim 3 jaar lang veel plezier van mijn Teclast tablet gehad, helaas is de accu overleden.

Ondersteuning van fabrikant op Android tablet vind ik toch altijd een probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 14:13:59 ]
pi_181771728
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ah, starten met een ad hominem. Altijd goed voor je geloofwaardigheid.
Joh doe niet zo aangebrand, ik maak een geintje over een typo.
quote:
[..]

Wat smartphones betreft niet. Wat tablets betreft, ontloopt het elkaar wel degelijk. En het is wellicht niet het beste idee om je keuze voor een functioneel apparaat te baseren op hoe aantrekkelijk het er in een winkeldisplay uitziet. Dit forum is bij uitstek geschikt om dergelijke miskopen te voorkomen door op voorhand informatie in te winnen. “Kijk in de winkel wat je leuk lijkt en neem dat” is waardeloos advies.

Ts geeft aan een beetje films te willen kijken. Hier geeft iedereen meteen het advies in het hoogste /duurste segment te kijken. Is dat echt wat TS nodig heeft?
Waar kun je de verschillende apparaten het best hands on vergelijken? In de winkel dus.
[..]
quote:
Dit non-argument is zó vaak herhaald, dat de mensen die het zeggen niet eens meer weten wat ze ermee bedoelen. De AppStore heeft een veel groter aanbod aan third party software dan de Play Store. Dus leg eens uit wat je precies bedoelt met “je bent veroordeeld tot Apple software”.
En meer paid content. Android geeft je ook de mogelijkheid om bv via apkmirror content te installeren. Hoe je het ook went of keert, Android heeft meer content, Apple betere quality content

https://www.quora.com/Whi(...)e-or-Apple-App-Store

[ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 08-09-2018 15:23:02 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181772303
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:29 schreef devlinmr het volgende:

Ts geeft aan een beetje films te willen kijken. Hier geeft iedereen meteen het advies in het hoogste /duurste segment te kijken. Is dat echt wat TS nodig heeft?
Waar kun je de verschillende apparaten het best hands on vergelijken? In de winkel dus.

Probleem is de ene android tablet is de andere niet. Iedereen heeft een ander gevoel voor snelheid naar wat ze gewoon zijn. Dus ik raad liever een device aan waar iemand nog jaren plezier aan heeft dan dat het gewoon een jaar meegaat.goedkope tablets hebben of slechte resolutie,geen oled,te weinig ram of te kleine batterij

Als ik niet achter mijn tablet stond had ik mss een ipad gekocht.mijn vorige tablet was een asus nexus 7 2013 doet het nog altijd maar wou iets groter tablet en nu merk ik ook dat ik dacht van ah die asus is snel genoeg. Nu ik die tab s4 heb zie ik dat het toch leuker tablet is.

China tablets ga ik niet aanraden daar is geen quality control op.
pi_181772472
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:08 schreef redboyke het volgende:

[..]

Probleem is de ene android tablet is de andere niet. Iedereen heeft een ander gevoel voor snelheid naar wat ze gewoon zijn. Dus ik raad liever een device aan waar iemand nog jaren plezier aan heeft dan dat het gewoon een jaar meegaat.goedkope tablets hebben of slechte resolutie,geen oled,te weinig ram of te kleine batterij

Als ik niet achter mijn tablet stond had ik mss een ipad gekocht.mijn vorige tablet was een asus nexus 7 2013 doet het nog altijd maar wou iets groter tablet en nu merk ik ook dat ik dacht van ah die asus is snel genoeg. Nu ik die tab s4 heb zie ik dat het toch leuker tablet is.

China tablets ga ik niet aanraden daar is geen quality control op.
Begrijp ik volledig. Andere kant van de medaille is echter dat het zonde is van de 400¤ als ts de tablet 3 weken gebruikt om hem daarna de rest van het jaar te laten verstoffen. .... Althans, ik zou het zonde van mijn geld vinden. Als het TS niet boeit, koop vooral één uit het hogere segment
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181772604
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Begrijp ik volledig. Andere kant van de medaille is echter dat het zonde is van de 400¤ als ts de tablet 3 weken gebruikt om hem daarna de rest van het jaar te laten verstoffen
dat verstoffen gebeurd vaak als je je device maar niks vind.een tablet is leuk om nog een aflevering mee te pikken voor het slapen gaan.
Een tablet is een handig device je kan hem voor alles gebruiken. Nieuws lezen of comics,films,muziek,retro kuch emu. :p

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 15:34:44 ]
pi_181774747
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Joh doe niet zo aangebrand, ik maak een geintje over een typo.

[..]

Ts geeft aan een beetje films te willen kijken. Hier geeft iedereen meteen het advies in het hoogste /duurste segment te kijken. Is dat echt wat TS nodig heeft?
Waar kun je de verschillende apparaten het best hands on vergelijken? In de winkel dus.
[..]

[..]

En meer paid content. Android geeft je ook de mogelijkheid om bv via apkmirror content te installeren. Hoe je het ook went of keert, Android heeft meer content, Apple betere quality content

https://www.quora.com/Whi(...)e-or-Apple-App-Store
De goedkoopste iPad is het hoogste/duurste segment?

Verder geef je geen antwoord op mijn vraag en strooi je nog meer dooddoeners die simpelweg niet waar zijn.
pi_181774955
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 17:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De goedkoopste iPad is het hoogste/duurste segment?

Verder geef je geen antwoord op mijn vraag en strooi je nog meer dooddoeners die simpelweg niet waar zijn.
Goedkoopste iPad 329¤
Samsung galaxy tab A 219¤
En dan heb je nog heel wat goedkopere opties. Dus ja Apple is duurder

Ik heb je een link gegeven met android store vs apple store, met de voor en de nadelen en dezelfde conclusie die ik al gaf. Apple store minder keus, hogere kwaliteit
Play store meer keus, lagere kwaliteit.
Dat is niet mijn mening en geen waardeoordeel maar gewoon feiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door AlwaysHappy op 08-09-2018 19:17:40 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181776314
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 17:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Goedkoopste iPad 329¤
Samsung galaxy tab A 219¤
En dan heb je nog heel wat goedkopere opties. Dus ja Apple is duurder
Hij kost meer. Duurder is relatief.

Daarnaast had je het over “duur”, niet “duurder”. Neem een moment om over het verschil na te denken. Je probeert nu namelijk krampachtig je argument te veranderen.

De 9.7” iPad is geen flagship product en valt prima binnen het budget dat TS heeft aangegeven. Binnen zijn budget is het objectief de verstandigste optie. Dat jij met tablets van 200 euro aan komt zetten, verandert dat niet.
quote:
Ik heb je een link gegeven met android store vs apple store, met de voor en de nadelen en dezelfde conclusie die ik al gaf. Apple store minder keus, hogere kwaliteit
Play store meer keus, lagere kwaliteit.
Dat is niet mijn mening en geen waardeoordeel maar gewoon feiten.
Nee. Dat is foutieve informatie. We hebben het over Android tablets, niet Android smartphones, en je kunt niet beweren dat er meer tablet apps zijn voor Android en verwachten dat men je serieus neemt.

[/quote]

[ Bericht 14% gewijzigd door AlwaysHappy op 08-09-2018 19:19:55 ]
pi_181776711
Mooi, kunnen we weer ontopic en mogen de persoonlijke aanvallen achterwege blijven. Het kan best zijn dat je het met iemand oneens bent, maar houdt het netjes ^O^
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:47:02 #43
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181776880
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mooi, kunnen we weer ontopic en mogen de persoonlijke aanvallen achterwege blijven. Het kan best zijn dat je het met iemand oneens bent, maar houdt het netjes ^O^
Dit ja. Aanval/uitlokken en reacties daarop verwijderd. Hou het hier leuk met zn allen :) en probeer termen als fanboy te vermijden. Probeer argumenten te gebruiken ipv over te gaan op termen als dat. Ieder zo zn eigen mening namelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door AlwaysHappy op 08-09-2018 19:15:40 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181779483
Simpel.
Elke android is makkelijk om films van af thuis op een sd-kaart te zetten.
Hoe je aan die films komt is een anderen discussie.

Een Apple kan dat niet .

Dus als je films wilt kijken en je kan alleen offline kijken .
Zal android het winnen.

Maar ik zal nooit geen zaken doen op een goedkope android tablet waar de ondersteuning ruk is.

Ik heb bijde tablet liggen.
En als ik ergens nacht diens heb .
En ik heb geen internet net .
Gaat de android mee.

Snelheid van de CPU maak ook geen ruk uit .
Als je alleen films en muziek luister.

Voor game is weer wat anders
pi_181782225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
Simpel.
Elke android is makkelijk om films van af thuis op een sd-kaart te zetten.
Hoe je aan die films komt is een anderen discussie.

Een Apple kan dat niet .


Dit is fundamenteel onwaar. Dit kan op een iPad gewoon.
pi_181783773
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:02 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit is fundamenteel onwaar. Dit kan op een iPad gewoon.
Zoek de sd-kaart op de iPad.
pi_181784250
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

... Dit forum is bij uitstek geschikt om dergelijke miskopen te voorkomen door op voorhand informatie in te winnen...
Net zoals op veel plekken op internet draait ieder topic waar iemand advies vraagt over telefoons of tablets uit op een Apple vs Android discussie en welke van de 2 de grootste heeft. Valt geen zinnig advies uit te halen.
Begin eens met concreet de wensen van ts te vragen, wat hij met de tablet wil doen, hoe belangrijk hij personificatie vindt, wat de bron is van zijn video's, welke Apple of Android producten hij nog meer in huis heeft.

Probeer het eens op een advies te laten lijken ipv vooringenomen feiten en features droppen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 23:42:55 #48
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181785803
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:57 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Net zoals op veel plekken op internet draait ieder topic waar iemand advies vraagt over telefoons of tablets uit op een Apple vs Android discussie en welke van de 2 de grootste heeft. Valt geen zinnig advies uit te halen.
Begin eens met concreet de wensen van ts te vragen, wat hij met de tablet wil doen, hoe belangrijk hij personificatie vindt, wat de bron is van zijn video's, welke Apple of Android producten hij nog meer in huis heeft.

Probeer het eens op een advies te laten lijken ipv vooringenomen feiten en features droppen.
Op zich vind ik dat hij dat ook gewoon heeft gedaan. Hij geeft gewoon een mening. Waar TS om vraagt. Hij onderbouwt het ook. Wat fel af en toe? Ja. Maar dat zijn er zoveel. Helemaal als er dingen worden geroepen die gewoon niet kloppen of die worden afgedaan met ‘je bent een fanboy’. Uiteindelijk raad iedereen toch vaak de dingen aan waar ze zelf de beste ervaringen mee hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181787025
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:10 schreef Scorp.AM het volgende:
Beste mensen!

Ik ga over een paar weken op vakantie en wil graag een tablet kopen om films op te kijken. Nu ben ik wat tablets betreft nogal een digibeet.

Wat raden jullie aan? Direct ook de subvragen;
- Hoe zet je films op de tablet? Kan me voorstellen dat iOS moeilijker doet dan android?
- Welke formaten worden ondersteund? Moet je iets converten?
- Als ik iets download doe ik dat meestal op piratebay oid, hoe werkt het met subs?

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!
Ik download video's vaak op een PC, en sluit dan mijn tablets of mobieltjes aan, en dan even de PC toestemming geven, of de USB overdracht aanzetten. Kun je bijvoorbeeld. doen door op je scherm van boven naar beneden te swipen, en dan de USB opties aan te klikken.

Ik download ook vaak direct youtube of Dailymotion video's via bijvoorbeeld: https://en.savefrom.net

Ik heb alleen Android apparaten met (hele) grote accu's.

Subs gebruik ik nooit.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 09-09-2018 00:28:14 ]
pi_181787223
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:44 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Zoek de sd-kaart op de iPad.
https://www.amazon.co.uk/(...)o0_img?ie=UTF8&psc=1

Nog meer dingen waarvan je niet weet hoe het moet?
pi_181788983
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:57 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Net zoals op veel plekken op internet draait ieder topic waar iemand advies vraagt over telefoons of tablets uit op een Apple vs Android discussie en welke van de 2 de grootste heeft. Valt geen zinnig advies uit te halen.
Niet? In dit topic alleen hebben mensen geleerd dat het stigma van “gesloten iOS” een fabeltje is.

Het “zinnige” advies is om te kijken naar welk product je het langste en meest betrouwbaar functionaliteit biedt. Als die keuze beperkt wordt tot de best verkochte en meest ondersteunde tablet ter wereld, of een tablet dat draait op een OS dat letterlijk dood verklaard is door de ontwikkelaar van dat OS, dan lijkt dat mij niet echt een kwestie van een gekleurde mening.

Voor hetzelfde geld krijg je meer performance, betere speakers, véél betere firmware ondersteuning, een langere gebruiksduur en applicaties die daadwerkelijk voor een tablet interface zijn ontwikkeld.

Als iemand die meer Android tablets heeft gehad dan iPads, en de 2018 iPad nooit voor zichzelf zou kopen, heb ik werkelijk geen enkel valide argument gezien waarom je niet voor de iPad zou gaan. De enige argumenten die ik zie, zijn van mensen die beweren dat je dingen niet op een iPad kunt die ik bijna dagelijks op mijn iPhone doe.

Ik ben niet degene die niet open staat voor tegenargumenten. Maar dan moet je ze wel geven. Dat is uiteindelijk alleen maar in het voordeel van de TS, omdat hij dan meer informatie en perspectief krijgt. Je moet dan alleen geen misinformatie bieden. Dat zorgt er alleen maar voor dat TS niet de kans krijgt oprecht voor zichzelf te beslissen welke tablet voor hem het beste is.

Misschien siert het je als je je richt op de TS, en niet op mij.

En wat de vragen uit de openingspost betreft: tenzij iemand mij het tegendeel kan bewijzen (graag zelfs, want ik heb ook Android toestellen), dan is er voor jouw doeleinde geen betere combinatie dan een iPad, Infuse Pro en Readdle Documents. Wellicht een YouTube Premium account erbij nemen.

Met Readdle Documents kun je films downloaden en synchroniseren van/naar je PC op exact dezelfde drag & drop manier als wanneer je een externe map opent. Zónder USB kabeltje. Vanuit de app kun je je videobestand in elke compatibele app openen. Letterlijk een kwestie van drie tikken op het scherm.

Met Infuse Pro heb je een mediaspeler die elke video codec afspeelt, kan streamen naar je TV, automatisch metadata, beschrijvingen en cover art toevoegt aan je video’s, onderscheid maakt tussen films en series, series per seizoen indeelt, en binnen de app subtitels in welke taal dan ook kan toevoegen én correct kan synchroniseren. Oh, en meerdere audiotracks worden herkend, de speler onthoudt waar je stopt met kijken, en de gesture based controls zijn nagenoeg perfect.

Met YouTube Premium kun heb je background Play en kun je video’s downloaden.

Ik hoor graag hoe een combinatie van twee apps diezelfde functionaliteit biedt

[ Bericht 22% gewijzigd door Splackavellie02 op 09-09-2018 01:50:11 ]
pi_181789280
Na iets meer dan twee jaar was er geen Netflix app meer voor mijn Android tablet van Acer, heb de Ipad van 2018 gekocht en denk dat die gewoon langer meegaat, daar zijn er zoveel van verkocht dat Netflix die wel zal willen ondersteunen.
pi_181791103
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

https://www.amazon.co.uk/(...)o0_img?ie=UTF8&psc=1

Nog meer dingen waarvan je niet weet hoe het moet?
weer een los ding wat je kan kwijt raken.
Allemaal hulp stukken.

Nog steeds voor simpel tv kijken en enz kan een goedkope tablet gewoon werken.
pi_181792196
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 01:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Na iets meer dan twee jaar was er geen Netflix app meer voor mijn Android tablet van Acer, heb de Ipad van 2018 gekocht en denk dat die gewoon langer meegaat, daar zijn er zoveel van verkocht dat Netflix die wel zal willen ondersteunen.
dit is onzin. mijn 2013 asus tablet werkt nog steeds met netflix.
dan wil ik wel eens weten welk device je had.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 10:20:45 ]
pi_181792353
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

https://www.amazon.co.uk/(...)o0_img?ie=UTF8&psc=1

Nog meer dingen waarvan je niet weet hoe het moet?
WoW! mindblown! echt iets om 24/7 aan je device te laten hangen!
Super design zoals verwacht van het superieure apple!
pi_181792593
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:02 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

weer een los ding wat je kan kwijt raken.
Allemaal hulp stukken.
Dat is geen tegenargument. Het kan dus wel.
quote:
Nog steeds voor simpel tv kijken en enz kan een goedkope tablet gewoon werken.
Het kan werken, ja. En een hond kan zijn eigen ballen likken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Splackavellie02 op 09-09-2018 10:39:40 ]
pi_181792616
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:18 schreef redboyke het volgende:

[..]

WoW! mindblown! echt iets om 24/7 aan je device te laten hangen!
Super design zoals verwacht van het superieure apple!
Waarom zou je zoiets 24/7 aan je tablet laten hangen? Het is 2018, hè? Daarnaast is het argument niet dat je het comfortabel moet vinden. Het argument is dat het dus wel kan. Al zijn er tig manieren om wireless te synchroniseren, maar sommigen hier lijken vastgeroest in 2010 en te denken dat je niets kunt tenzij je een fysieke USB-verbinding met je computer hebt.

Jammer dat jullie weer op dezelfde toer verder gaan, en geen normale argumenten geven. Blijkbaar vinden jullie op de man spelen belangrijker.

Tijd voor een TR.
  zondag 9 september 2018 @ 11:29:40 #58
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181793691
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:35 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom zou je zoiets 24/7 aan je tablet laten hangen? Het is 2018, hè? Daarnaast is het argument niet dat je het comfortabel moet vinden. Het argument is dat het dus wel kan. Al zijn er tig manieren om wireless te synchroniseren, maar sommigen hier lijken vastgeroest in 2010 en te denken dat je niets kunt tenzij je een fysieke USB-verbinding met je computer hebt.

Jammer dat jullie weer op dezelfde toer verder gaan, en geen normale argumenten geven. Blijkbaar vinden jullie op de man spelen belangrijker.

Tijd voor een TR.
Ik zie geen persoonlijke aanvallen in zijn bericht (hoogstens naar Apple en dat mag, want een mening). Hij is wat fel met zijn mening, maar als dat een persoonlijke aanval is dan maak je jezelf er ook schuldig aan met wat steken onder water.

We zijn allemaal volwassenen, laten we ons daar dan ook naar gedragen hier. Met z’n allen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181793882
Het is een off-topic non-reactie, die niets toevoegt.

“De iPad kan dit niet”

- Jawel hoor, zo doe je dat.

“Dat vind ik geen fijne manier, ik blijf roepen dat de iPad het niet kan”

Essentiële informatie voor de TS.
  zondag 9 september 2018 @ 11:46:55 #60
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181794003
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 11:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is een off-topic non-reactie, die niets toevoegt.

“De iPad kan dit niet”

- Jawel hoor, zo doe je dat.

“Dat vind ik geen fijne manier, ik blijf roepen dat de iPad het niet kan”

Essentiële informatie voor de TS.
Hij geeft aan dat hij het zelf niet handig vind. Dat mag. TS weet dat het kan (door jouw reactie), dus dan is er toch niks aan de hand? Kan TS zelf bepalen of hij het wel handig vind. Daarmee is de discussie ook gewoon klaar nu.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181794022
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 11:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is een off-topic non-reactie, die niets toevoegt.

“De iPad kan dit niet”

- Jawel hoor, zo doe je dat.

“Dat vind ik geen fijne manier, ik blijf roepen dat de iPad het niet kan”

Essentiële informatie voor de TS.
Ts moet een ipad nemen omdat jij het zegt?

[ Bericht 1% gewijzigd door AlwaysHappy op 09-09-2018 12:13:20 ]
pi_181794355
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 11:47 schreef redboyke het volgende:

[..]

Ts moet een ipad nemen omdat jij het zegt?
Nee.

TS moet niets. TS zegt een tablet te willen kopen, heeft een budget opgegeven en wat eisen. En met die informatie is de iPad objectief de meest verstandige optie.

Tot nu toe heeft TS twee kanten gezien:

1. “Hier zijn meerdere redenen waarom een iPad de beste keuze is, variërend van gebruiksgemak tot flexibiliteit, en van betrouwbaarheid tot performance.

2. “Apple fanboy, koop Android want goedkoper (maar vervolgens wel de duurdere Tab 4 noemen).”

Ik wacht nog steeds oprecht op daadwerkelijke argumenten. Zoals ik eerder aangaf, ik heb ook een Android tablet en smartphone, en zou maar wat graag hierop dezelfde functionaliteit en gebruiksgemak hebben als ik dankzij de eerder genoemde apps op mijn iPhone heb. Dus alsjeblieft, als jij ervan overtuigd bent dat het kan: laat het mij en de TS weten hoe.

[ Bericht 17% gewijzigd door AlwaysHappy op 09-09-2018 12:13:32 ]
pi_181794574
ben heel dit gedoe beu. want als ik hier jou moet overtuigen voor een android tablet te kopen ben ik binnen 20 jaar nog bezig want je zoekt iedere keer een andere excuus. wat mij betreft is deze discussie ten einde want je houdt nooit niet op en begint steeds opnieuw. de plaat is blijven hangen.

als ts vragen heeft over mijn tablet kan die het altijd vragen.



[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 12:16:34 ]
pi_181794716
Misschien voor iedereen handig om te onthouden dat een elektronisch apparaat een hele rare reden is om een kruistocht te beginnen.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren (Ik ben androidboy4life), maar rustaaaagh. Het is allemaal subjectief :T
pi_181794767
Ik zou als ik TS was lekker een android tablet kiezen (ben zelf wel fan van de iPad, maar ik zet er geen films op) vanwege de openheid van het OS. Films kun je makkelijker er op zetten. Ik heb zelf een enorme hekel aan iTunes, en wellicht dat er dus wel 3third part apps zijn maar het voelt allemaal zo onnodig omslachtig.

Dus concreet aan TS: wil je de tablet echt alleen voor films gebruiken (en eventueel wat browsen) of heb je nog andere specifieke eisen? Indien het alleen voor films is zou ik 100% een android tablet pakken omdat je aangeeft dat het om ''piratebayfilms'' gaat.
pi_181794774
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij geeft aan dat hij het zelf niet handig vind. Dat mag. TS weet dat het kan (door jouw reactie), dus dan is er toch niks aan de hand? Kan TS zelf bepalen of hij het wel handig vind. Daarmee is de discussie ook gewoon klaar nu.
en jij moet niet FOK!ken tijdens je vakantie :T
pi_181794795
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:24 schreef dennissch het volgende:
Ik zou als ik TS was lekker een android tablet kiezen (ben zelf wel fan van de iPad, maar ik zet er geen films op) vanwege de openheid van het OS. Films kun je makkelijker er op zetten. Ik heb zelf een enorme hekel aan iTunes, en wellicht dat er dus wel 3third part apps zijn maar het voelt allemaal zo onnodig omslachtig.

Dus concreet aan TS: wil je de tablet echt alleen voor films gebruiken (en eventueel wat browsen) of heb je nog andere specifieke eisen? Indien het alleen voor films is zou ik 100% een android tablet pakken omdat je aangeeft dat het om ''piratebayfilms'' gaat.
Ja en ik denk ook dit. Een iPad is ongetwijfeld een hele goede tablet, maar puur om films te kijken misschien een beetje overkill.
pi_181794862
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:25 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja en ik denk ook dit. Een iPad is ongetwijfeld een hele goede tablet, maar puur om films te kijken misschien een beetje overkill.
Ook dat. Als hij nou bijvoorbeeld alleen apps zoals Videoland/Netflix zou gebruiken dan zou het wellicht nog iets kunnen veranderen. Ik zou als ik hem was gewoon android nemen, vanwege het makkelijker overzetten van gedownloade films. Wat ook wel handig is als hij een tablet pakt met een goed scherm (voor films is dat wel fijn vooral)
pi_181794871
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:13 schreef redboyke het volgende:
ben heel dit gedoe beu. want als ik hier jou moet overtuigen voor een android tablet te kopen ben ik binnen 20 jaar nog bezig want je zoekt iedere keer een andere excuus. wat mij betreft is deze discussie ten einde want je houdt nooit niet op en begint steeds opnieuw. de plaat is blijven hangen.

als ts vragen heeft over mijn tablet kan die het altijd vragen.

Ik heb je letterlijk een directe vraag gesteld. Dezelfde vraags als ik in dit topic al drie keer eerder gesteld heb. Maar in plaats van toegeven dat je het antwoord niet weet, moet je maar een sneer maken dat ik “iedere keer een ander excuus” zoek. Beetje heel erg hypocriet voor iemand die zijn argument verandert nadat is aangetoond dat zijn claim onjuist was.

Nogmaals: ik heb een Android tablet. Het enige wat je hoeft te doen om mij te overtuigen een Android tablet te kopen (al weet ik niet waar dat opeens vandaan komt), is antwoord geven op mijn vraag, en een Android tablet noemen die oprecht een betere koop is dan de iPad.

Iets als de Lenovo Yogabook bijvoorbeeld, dat is een oprecht interessante Android tablet. Al zou ik zelfs dan adviseren het extra geld uit te geven aan de Windows-versie. Of een tablet als de Xiaomi Mi Pad 4, die alles doet wat de el cheapo tablets van de mediamarkt doen, maar dan vele malen beter voor nagenoeg dezelfde prijs. Of een van de premium chinatablets, die Android en Windows in dualboot aanbieden met goede bouwkwaliteit, nette specificaties en een uitstekend scherm voor een scherpe prijs.

Dat zijn allemaal valide opties. Maar het enige wat genoemd is, zijn Samsung tablets. En dan óf een budget tablet met verouderde Android die nooit een update krijgt, of de nieuwste premium Samsung Tablet, die duurder is dan de iPad en voor die prijs alsnog een SoC krijgt die sinds eind 2017 verouderd is.

Dat heeft niets met bias te maken: dat zijn gewoon oprecht geen goede suggesties.
pi_181794910
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:24 schreef dennissch het volgende:
Ik zou als ik TS was lekker een android tablet kiezen (ben zelf wel fan van de iPad, maar ik zet er geen films op) vanwege de openheid van het OS. Films kun je makkelijker er op zetten. Ik heb zelf een enorme hekel aan iTunes, en wellicht dat er dus wel 3third part apps zijn maar het voelt allemaal zo onnodig omslachtig.
Nogmaals, dit is fundamenteel onjuist. Dat mensen roepen dat het omslachtig is, niet werkt of “veel meer gedoe” is dan met Android is een stigma uit 2010. Dit is absoluut niet waar in 2018.
quote:
Dus concreet aan TS: wil je de tablet echt alleen voor films gebruiken (en eventueel wat browsen) of heb je nog andere specifieke eisen? Indien het alleen voor films is zou ik 100% een android tablet pakken omdat je aangeeft dat het om ''piratebayfilms'' gaat.
Wat ook op een iPad kan..

En ter illustratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Letterlijk in vijf minuten, inclusief downloaden, screenshots maken en uploaden, en de post hier plaatsen. Maar vooral blijven roepen dat het niet kan ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 12:42:56 ]
pi_181794942
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is fundamenteel onjuist. Dat mensen roepen dat het omslachtig is, niet werkt of “veel meer gedoe” is dan met Android is een stigma uit 2010. Dit is absoluut niet waar in 2018.

[..]

Wat ook op een iPad kan..
Ik denk dat je advies voor TS duidelijk is ;)
pi_181795073
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is fundamenteel onjuist. Dat mensen roepen dat het omslachtig is, niet werkt of “veel meer gedoe” is dan met Android is een stigma uit 2010. Dit is absoluut niet waar in 2018.

[..]

Wat ook op een iPad kan..

En ter illustratie:
[ afbeelding ]

Prima snelheden via 4G ^O^
Allemaal omslachtiger.. Android is drag&drop zonder tussenkomst van andere programma's. En ik kan het weten, als je alleen al een mp3'tje op een iOS device wil zetten via Itunes is een hel. Helft van de tijd werktte het zelfs niet goed. En voor de duidelijkheid ik heb een Android telefoon (eerst heel lang een iPhone gehad) en heb nu 3 jaar een iPad Air 2, en daarvoor een Ipad 3. Dus ik weet wel de verschillen.
  zondag 9 september 2018 @ 12:40:01 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181795095
Hoi TS, al wat gekocht? Ik heb een Asus, ging mij voornamelijk om een zo groot mogelijk scherm van goeie kwaliteit.

Als dit voor onderweg is, dan kan ik je van harte aanraden om noise cancelling headset te kopen (Bose). Ik vlieg een keer of 4-10 per maand voor mijn werk en ik kan echt niet meer zonder. Je hoort helemaal niks meer van het jankende kutkind op de stoel achter je. Je hoort de auto niet. Je hoort de ronkende motoren van het vliegtuig niet. Je komt echt uitgerust aan. Helemaal top.

En ik download voor vertrek een paar films op netflix.
Resistance is futile.
pi_181795155
ff al die plaatjes in spoiler gezet zodat we niet een kwartier door 1 post hoeven te scrollen :+
pi_181795204
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:38 schreef dennissch het volgende:

[..]

Allemaal omslachtiger.. Android is drag&drop zonder tussenkomst van andere programma's. En ik kan het weten, als je alleen al een mp3'tje op een iOS device wil zetten via Itunes is een hel. Helft van de tijd werktte het zelfs niet goed. En voor de duidelijkheid ik heb een Android telefoon (eerst heel lang een iPhone gehad) en heb nu 3 jaar een iPad Air 2, en daarvoor een Ipad 3. Dus ik weet wel de verschillen.
Blijkbaar niet, want je hebt nooit geleerd dat je met iOS ook gewoon simpel drag & drop hebt. Dat je het toestel gehad hebt, betekent blijkbaar niet dat je weet wat je er allemaal mee kunt.

Geeft niet. Ik gebruik al tien jaar iPhones en al acht jaar Android telefoons, en ontdek op beide platformen nog steeds regelmatig dingen. Daarom doe ik ook niet graag uitspraken zoals “het kan niet”, omdat er altijd een kans is dat het wel gewoon kan, maar ik niet weet hoe.

Maar vertel, hoe zou jij ditzelfde minder “omslachtig” doen op je Android toestel?
pi_181795298
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want je hebt nooit geleerd dat je met iOS ook gewoon simpel drag & drop hebt. Dat je het toestel gehad hebt, betekent blijkbaar niet dat je weet wat je er allemaal mee kunt.

Geeft niet. Ik gebruik al tien jaar iPhones en al acht jaar Android telefoons, en ontdek op beide platformen nog steeds regelmatig dingen. Daarom doe ik ook niet graag uitspraken zoals “het kan niet”, omdat er altijd een kans is dat het wel gewoon kan, maar ik niet weet hoe.

Maar vertel, hoe zou jij ditzelfde minder “omslachtig” doen op je Android toestel?
Ik zie nu pas dat je in die plaatjes de film op je iPad gedownload had. Ik bedoelde natuurlijk als je een film download op je pc en dan wil overzetten naar je iPad. En natuurlijk zal dat wel gaan. Maar op Android makkelijker. En op de vraag hoe makkelijker? Nou ik zet nooit films op mijn Android-toestel, maar je hebt natuurlijk als je een Android toestel aansluit op je pc de optie om te verkennen. Dus zelfde idee als een usb stick bewijzen van. Bij de iPhone kon ik alleen de fotos die op de iPhone stonden overzetten naar de pc. Andersom ging niet, dan moest ik Itunes gebruiken.
pi_181795630
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:49 schreef dennissch het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat je in die plaatjes de film op je iPad gedownload had. Ik bedoelde natuurlijk als je een film download op je pc en dan wil overzetten naar je iPad. En natuurlijk zal dat wel gaan. Maar op Android makkelijker. En op de vraag hoe makkelijker? Nou ik zet nooit films op mijn Android-toestel, maar je hebt natuurlijk als je een Android toestel aansluit op je pc de optie om te verkennen. Dus zelfde idee als een usb stick bewijzen van. Bij de iPhone kon ik alleen de fotos die op de iPhone stonden overzetten naar de pc. Andersom ging niet, dan moest ik Itunes gebruiken.
Die functionaliteit heb je ook met Documents van Readdle. Zonder USB. Waarom is een fysieke kabel in twee apparaten stoppen “makkelijker” dan exact dezelfde drag & drop structuur hebben zonder kabel?
pi_181795704
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 13:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Die functionaliteit heb je ook met Documents van Readdle. Zonder USB. Waarom is een fysieke kabel in twee apparaten stoppen “makkelijker” dan exact dezelfde drag & drop structuur hebben zonder kabel?
met es explorer pro (android)kan je ftp server aanzetten hoef je gewoon in filezilla drag en droppen. kan tevens ook devices in je netwerk zien en daarmee verbinden.
pi_181796604
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:13 schreef redboyke het volgende:

[..]

met es explorer pro (android)kan je ftp server aanzetten hoef je gewoon in filezilla drag en droppen. kan tevens ook devices in je netwerk zien en daarmee verbinden.
Dat was geen antwoord op mijn vraag..

Overigens kan dat ook direct in Infuse Pro. Dan heb je meteen alles direct in de videoplayer app, zonder twee apps te moeten gebruiken, om vervolgens het bestand naar je videospeler te kopiëren.
pi_181797028
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 14:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat was geen antwoord op mijn vraag..

Overigens kan dat ook direct in Infuse Pro. Dan heb je meteen alles direct in de videoplayer app, zonder twee apps te moeten gebruiken, om vervolgens het bestand naar je videospeler te kopiëren.
ja en voor android heb je ook kodi of plex. kan je usenet of torrent client ook doen.
maar is goed geweest met je je hoeft me nietmeer te quoten want ik ga nietmeer reageren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 14:54:57 ]
pi_181797254
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 14:40 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja en voor android heb je ook kodi of plex. kan je usenet of torrent client ook doen.
maar is goed geweest met je je hoeft me nietmeer te quoten want ik ga nietmeer reageren.
Ah je gaat geen antwoord geven dus?


Telt dit wel als op de man spelen?
pi_181797332
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 14:59 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ah je gaat geen antwoord geven dus?

Telt dit wel als op de man spelen?
We gaan nu idd kappen met deze discussie. Beide kanten hebben hun punt gemaakt. We gaan nu niet zeuren over een onbeantwoorde vraag over waarom wel of niet met een kabeltje handiger is.
pi_181797391
Edit van VK: Nee we gingen hiermee kappen. Mocht je het oneens zijn over die beslissing kan je terecht in het feedback-topic. Ik heb het via DM geprobeerd, maar we gaan het topic van TS niet vervuilen met gepingpong tussen pro-android en pro-apple.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 19:17:08 ]
  zondag 9 september 2018 @ 18:16:06 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181800384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ligt er maar aan wat hij download. Als hij films downloadt, waarvan de rechthebbende aan iedereen het recht verlenen om de film verder te verspreiden, dan zit hij gewoon goed.
Dat zal bij Pirate Bay ook echt zo zijn. :{
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 9 september 2018 @ 18:18:14 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181800413
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:10 schreef Scorp.AM het volgende:
Beste mensen!

Ik ga over een paar weken op vakantie en wil graag een tablet kopen om films op te kijken. Nu ben ik wat tablets betreft nogal een digibeet.

Wat raden jullie aan? Direct ook de subvragen;
- Hoe zet je films op de tablet? Kan me voorstellen dat iOS moeilijker doet dan android?
- Welke formaten worden ondersteund? Moet je iets converten?
- Als ik iets download doe ik dat meestal op piratebay oid, hoe werkt het met subs?

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!
Ik zou gewoon voor een maand Netflix nemen. En dat kun je met vrijwel elke tablet wel kijken, denk ik. Ipad 4 koop je 2de hands voor tussen de 200,- en 250,-.
Edit, zie ze zelfs al voor 150,-.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181809782
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zou gewoon voor een maand Netflix nemen. En dat kun je met vrijwel elke tablet wel kijken, denk ik. Ipad 4 koop je 2de hands voor tussen de 200,- en 250,-.
Edit, zie ze zelfs al voor 150,-.
Het maakt niet zo veel uit welke tablet merk of os gebruikt.

Het is een keuze prijs of budget je wilt nemen

Ja Apple heeft gewoon betere update.
Android tablet kan je van goed koop tot duur kopen.

Zoals ik al eerder vertelde.
Zelf heb ik een goedkope android toestel genomen.
Voor films en netflix te kijken.

Waarom ik zo goedkopere versie heb genomen is heel simpel.
Ik werk tijdelijke als beveiliger op een bouwput.
Soms heb ik internet en soms niet.
Ik wil geen duur ding kopen omdat als ik het vergeet of valt omdat ik achter een dief aanmoet.
Ik liever een goedkoper toestel kapot of kwijt zie gaan.
Dan een duurder iPad.

Ts is op zoek naar een tablet om mee te nemen .
Wel ik geef bij deze een goede reden aan

Sd-kaart die in me tablet geplaatst kan worden gaat persoonlijk mij voorkeur uit.
Netjes opgeborgen en geen uitstekende delen.

Via USB kan je ook naar de sd-kaart lezen en schijven .

Alles heeft zijn nut of toepassing .

Speel je geen games heb je ook geen snelle hardware nodig .

Het is nu aan ts wat hij het makkelijkste vind.
Zelf gebruik ik Apple en android .
Bijde hebben hun voordeel als ook hun nadeel.
Ik gebruik Apple al van af de Apple iPhone 2g toestel.
En nu word android ook een goed volwassen systeem.
Update van android gaat ook met sprongen voor uit bij de meeste merken.

Dus kijk ook vooral na de apps in de store die je nodig heb voor je films te kunnen binnen halen of af te spelen .

Dus de laatste tips.
Kies een toestel die aan jouw toepassing voldoet .
Maar die ook in je budget past.
Ga langs winkels zoals de bcc en voelt en test de toestellen.
Zodat je beter je keuze kan maken.

Succes ts
pi_181810063
Maak alsjeblieft onderscheid tussen Android op smartphones en Android op tablets. Android op smartphones is beter dan ooit. Android op tablets is dood.

Dit is niet een mening, dat is feit, direct van Google zelf: https://www.androidpolice(...)ion-android-website/

TS vraagt in de openingspost en topictitel wat de beste tablet is om video’s op te kijken, en geeft een budget op. Hij vraagt nergens wat de goedkoopste tablet is die minimaal aan de eisen voldoet. Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk waarom mensen daarmee aan blijven zetten.. TS vraagt om het beste, niet het goedkoopste.

Overigens, als je je druk maakt om diefstal, moet je juist voor een iPad gaan. Zelfs de domste dieven weten tegenwoordig dat het geen zin heeft een iPad/iPhone te stelen omdat een toestel met iCloud lock onbruikbaar is en niets oplevert.
pi_181921443
BEste Allen,

Ik heb uiteindelijk de keus toch laten vallen op een iPad.
Prima ding, was 380,- oid en er passen voldoende films op. scherm is ook prima!
Uploaden van alles is ook een eitje.

Iig bedankt voor het meedenken allemaal :)
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  zaterdag 15 september 2018 @ 16:42:02 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181921520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:36 schreef Scorp.AM het volgende:
BEste Allen,

Ik heb uiteindelijk de keus toch laten vallen op een iPad.
Prima ding, was 380,- oid en er passen voldoende films op. scherm is ook prima!
Uploaden van alles is ook een eitje.

Iig bedankt voor het meedenken allemaal :)
Veel plezier ermee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 september 2018 @ 16:49:27 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181921625
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:36 schreef Scorp.AM het volgende:
BEste Allen,

Ik heb uiteindelijk de keus toch laten vallen op een iPad.
Prima ding, was 380,- oid en er passen voldoende films op. scherm is ook prima!
Uploaden van alles is ook een eitje.

Iig bedankt voor het meedenken allemaal :)
Veel plezier ermee, al gaat dat vast wel lukken :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181921708
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:36 schreef Scorp.AM het volgende:
BEste Allen,

Ik heb uiteindelijk de keus toch laten vallen op een iPad.
Prima ding, was 380,- oid en er passen voldoende films op. scherm is ook prima!
Uploaden van alles is ook een eitje.

Iig bedankt voor het meedenken allemaal :)
veel plezier met de iPad!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')