abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181788983
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:57 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Net zoals op veel plekken op internet draait ieder topic waar iemand advies vraagt over telefoons of tablets uit op een Apple vs Android discussie en welke van de 2 de grootste heeft. Valt geen zinnig advies uit te halen.
Niet? In dit topic alleen hebben mensen geleerd dat het stigma van “gesloten iOS” een fabeltje is.

Het “zinnige” advies is om te kijken naar welk product je het langste en meest betrouwbaar functionaliteit biedt. Als die keuze beperkt wordt tot de best verkochte en meest ondersteunde tablet ter wereld, of een tablet dat draait op een OS dat letterlijk dood verklaard is door de ontwikkelaar van dat OS, dan lijkt dat mij niet echt een kwestie van een gekleurde mening.

Voor hetzelfde geld krijg je meer performance, betere speakers, véél betere firmware ondersteuning, een langere gebruiksduur en applicaties die daadwerkelijk voor een tablet interface zijn ontwikkeld.

Als iemand die meer Android tablets heeft gehad dan iPads, en de 2018 iPad nooit voor zichzelf zou kopen, heb ik werkelijk geen enkel valide argument gezien waarom je niet voor de iPad zou gaan. De enige argumenten die ik zie, zijn van mensen die beweren dat je dingen niet op een iPad kunt die ik bijna dagelijks op mijn iPhone doe.

Ik ben niet degene die niet open staat voor tegenargumenten. Maar dan moet je ze wel geven. Dat is uiteindelijk alleen maar in het voordeel van de TS, omdat hij dan meer informatie en perspectief krijgt. Je moet dan alleen geen misinformatie bieden. Dat zorgt er alleen maar voor dat TS niet de kans krijgt oprecht voor zichzelf te beslissen welke tablet voor hem het beste is.

Misschien siert het je als je je richt op de TS, en niet op mij.

En wat de vragen uit de openingspost betreft: tenzij iemand mij het tegendeel kan bewijzen (graag zelfs, want ik heb ook Android toestellen), dan is er voor jouw doeleinde geen betere combinatie dan een iPad, Infuse Pro en Readdle Documents. Wellicht een YouTube Premium account erbij nemen.

Met Readdle Documents kun je films downloaden en synchroniseren van/naar je PC op exact dezelfde drag & drop manier als wanneer je een externe map opent. Zónder USB kabeltje. Vanuit de app kun je je videobestand in elke compatibele app openen. Letterlijk een kwestie van drie tikken op het scherm.

Met Infuse Pro heb je een mediaspeler die elke video codec afspeelt, kan streamen naar je TV, automatisch metadata, beschrijvingen en cover art toevoegt aan je video’s, onderscheid maakt tussen films en series, series per seizoen indeelt, en binnen de app subtitels in welke taal dan ook kan toevoegen én correct kan synchroniseren. Oh, en meerdere audiotracks worden herkend, de speler onthoudt waar je stopt met kijken, en de gesture based controls zijn nagenoeg perfect.

Met YouTube Premium kun heb je background Play en kun je video’s downloaden.

Ik hoor graag hoe een combinatie van twee apps diezelfde functionaliteit biedt

[ Bericht 22% gewijzigd door Splackavellie02 op 09-09-2018 01:50:11 ]
pi_181789280
Na iets meer dan twee jaar was er geen Netflix app meer voor mijn Android tablet van Acer, heb de Ipad van 2018 gekocht en denk dat die gewoon langer meegaat, daar zijn er zoveel van verkocht dat Netflix die wel zal willen ondersteunen.
pi_181791103
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

https://www.amazon.co.uk/(...)o0_img?ie=UTF8&psc=1

Nog meer dingen waarvan je niet weet hoe het moet?
weer een los ding wat je kan kwijt raken.
Allemaal hulp stukken.

Nog steeds voor simpel tv kijken en enz kan een goedkope tablet gewoon werken.
pi_181792196
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 01:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Na iets meer dan twee jaar was er geen Netflix app meer voor mijn Android tablet van Acer, heb de Ipad van 2018 gekocht en denk dat die gewoon langer meegaat, daar zijn er zoveel van verkocht dat Netflix die wel zal willen ondersteunen.
dit is onzin. mijn 2013 asus tablet werkt nog steeds met netflix.
dan wil ik wel eens weten welk device je had.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 10:20:45 ]
pi_181792353
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

https://www.amazon.co.uk/(...)o0_img?ie=UTF8&psc=1

Nog meer dingen waarvan je niet weet hoe het moet?
WoW! mindblown! echt iets om 24/7 aan je device te laten hangen!
Super design zoals verwacht van het superieure apple!
pi_181792593
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:02 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

weer een los ding wat je kan kwijt raken.
Allemaal hulp stukken.
Dat is geen tegenargument. Het kan dus wel.
quote:
Nog steeds voor simpel tv kijken en enz kan een goedkope tablet gewoon werken.
Het kan werken, ja. En een hond kan zijn eigen ballen likken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Splackavellie02 op 09-09-2018 10:39:40 ]
pi_181792616
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:18 schreef redboyke het volgende:

[..]

WoW! mindblown! echt iets om 24/7 aan je device te laten hangen!
Super design zoals verwacht van het superieure apple!
Waarom zou je zoiets 24/7 aan je tablet laten hangen? Het is 2018, hè? Daarnaast is het argument niet dat je het comfortabel moet vinden. Het argument is dat het dus wel kan. Al zijn er tig manieren om wireless te synchroniseren, maar sommigen hier lijken vastgeroest in 2010 en te denken dat je niets kunt tenzij je een fysieke USB-verbinding met je computer hebt.

Jammer dat jullie weer op dezelfde toer verder gaan, en geen normale argumenten geven. Blijkbaar vinden jullie op de man spelen belangrijker.

Tijd voor een TR.
pi_181793691
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:35 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom zou je zoiets 24/7 aan je tablet laten hangen? Het is 2018, hè? Daarnaast is het argument niet dat je het comfortabel moet vinden. Het argument is dat het dus wel kan. Al zijn er tig manieren om wireless te synchroniseren, maar sommigen hier lijken vastgeroest in 2010 en te denken dat je niets kunt tenzij je een fysieke USB-verbinding met je computer hebt.

Jammer dat jullie weer op dezelfde toer verder gaan, en geen normale argumenten geven. Blijkbaar vinden jullie op de man spelen belangrijker.

Tijd voor een TR.
Ik zie geen persoonlijke aanvallen in zijn bericht (hoogstens naar Apple en dat mag, want een mening). Hij is wat fel met zijn mening, maar als dat een persoonlijke aanval is dan maak je jezelf er ook schuldig aan met wat steken onder water.

We zijn allemaal volwassenen, laten we ons daar dan ook naar gedragen hier. Met z’n allen.
pi_181793882
Het is een off-topic non-reactie, die niets toevoegt.

“De iPad kan dit niet”

- Jawel hoor, zo doe je dat.

“Dat vind ik geen fijne manier, ik blijf roepen dat de iPad het niet kan”

Essentiële informatie voor de TS.
pi_181794003
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 11:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

“De iPad kan dit niet”

Hij geeft aan dat hij het zelf niet handig vind. Dat mag. TS weet dat het kan (door jouw reactie), dus dan is er toch niks aan de hand? Kan TS zelf bepalen of hij het wel handig vind. Daarmee is de discussie ook gewoon klaar nu.
pi_181794022
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 11:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

“De iPad kan dit niet”

Ts moet een ipad nemen omdat jij het zegt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 12:13:20 ]
pi_181794355
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 11:47 schreef redboyke het volgende:

[..]

Ts moet een ipad nemen omdat jij het zegt?
Nee.

TS moet niets. TS zegt een tablet te willen kopen, heeft een budget opgegeven en wat eisen. En met die informatie is de iPad objectief de meest verstandige optie.

Tot nu toe heeft TS twee kanten gezien:

1. “Hier zijn meerdere redenen waarom een iPad de beste keuze is, variërend van gebruiksgemak tot flexibiliteit, en van betrouwbaarheid tot performance.

2. “Apple fanboy, koop Android want goedkoper (maar vervolgens wel de duurdere Tab 4 noemen).”

Ik wacht nog steeds oprecht op daadwerkelijke argumenten. Zoals ik eerder aangaf, ik heb ook een Android tablet en smartphone, en zou maar wat graag hierop dezelfde functionaliteit en gebruiksgemak hebben als ik dankzij de eerder genoemde apps op mijn iPhone heb. Dus alsjeblieft, als jij ervan overtuigd bent dat het kan: laat het mij en de TS weten hoe.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 12:13:32 ]
pi_181794574
ben heel dit gedoe beu. want als ik hier jou moet overtuigen voor een android tablet te kopen ben ik binnen 20 jaar nog bezig want je zoekt iedere keer een andere excuus. wat mij betreft is deze discussie ten einde want je houdt nooit niet op en begint steeds opnieuw. de plaat is blijven hangen.

als ts vragen heeft over mijn tablet kan die het altijd vragen.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 12:16:34 ]
pi_181794716
Misschien voor iedereen handig om te onthouden dat een elektronisch apparaat een hele rare reden is om een kruistocht te beginnen.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren (Ik ben androidboy4life), maar rustaaaagh. Het is allemaal subjectief :T
pi_181794767
Ik zou als ik TS was lekker een android tablet kiezen (ben zelf wel fan van de iPad, maar ik zet er geen films op) vanwege de openheid van het OS. Films kun je makkelijker er op zetten. Ik heb zelf een enorme hekel aan iTunes, en wellicht dat er dus wel 3third part apps zijn maar het voelt allemaal zo onnodig omslachtig.

Dus concreet aan TS: wil je de tablet echt alleen voor films gebruiken (en eventueel wat browsen) of heb je nog andere specifieke eisen? Indien het alleen voor films is zou ik 100% een android tablet pakken omdat je aangeeft dat het om ''piratebayfilms'' gaat.
pi_181794774
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij geeft aan dat hij het zelf niet handig vind. Dat mag. TS weet dat het kan (door jouw reactie), dus dan is er toch niks aan de hand? Kan TS zelf bepalen of hij het wel handig vind. Daarmee is de discussie ook gewoon klaar nu.
en jij moet niet FOK!ken tijdens je vakantie :T
pi_181794795
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:24 schreef dennissch het volgende:
Ik zou als ik TS was lekker een android tablet kiezen (ben zelf wel fan van de iPad, maar ik zet er geen films op) vanwege de openheid van het OS. Films kun je makkelijker er op zetten. Ik heb zelf een enorme hekel aan iTunes, en wellicht dat er dus wel 3third part apps zijn maar het voelt allemaal zo onnodig omslachtig.

Dus concreet aan TS: wil je de tablet echt alleen voor films gebruiken (en eventueel wat browsen) of heb je nog andere specifieke eisen? Indien het alleen voor films is zou ik 100% een android tablet pakken omdat je aangeeft dat het om ''piratebayfilms'' gaat.
Ja en ik denk ook dit. Een iPad is ongetwijfeld een hele goede tablet, maar puur om films te kijken misschien een beetje overkill.
pi_181794862
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:25 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja en ik denk ook dit. Een iPad is ongetwijfeld een hele goede tablet, maar puur om films te kijken misschien een beetje overkill.
Ook dat. Als hij nou bijvoorbeeld alleen apps zoals Videoland/Netflix zou gebruiken dan zou het wellicht nog iets kunnen veranderen. Ik zou als ik hem was gewoon android nemen, vanwege het makkelijker overzetten van gedownloade films. Wat ook wel handig is als hij een tablet pakt met een goed scherm (voor films is dat wel fijn vooral)
pi_181794871
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:13 schreef redboyke het volgende:
ben heel dit gedoe beu. want als ik hier jou moet overtuigen voor een android tablet te kopen ben ik binnen 20 jaar nog bezig want je zoekt iedere keer een andere excuus. wat mij betreft is deze discussie ten einde want je houdt nooit niet op en begint steeds opnieuw. de plaat is blijven hangen.

als ts vragen heeft over mijn tablet kan die het altijd vragen.

Ik heb je letterlijk een directe vraag gesteld. Dezelfde vraags als ik in dit topic al drie keer eerder gesteld heb. Maar in plaats van toegeven dat je het antwoord niet weet, moet je maar een sneer maken dat ik “iedere keer een ander excuus” zoek. Beetje heel erg hypocriet voor iemand die zijn argument verandert nadat is aangetoond dat zijn claim onjuist was.

Nogmaals: ik heb een Android tablet. Het enige wat je hoeft te doen om mij te overtuigen een Android tablet te kopen (al weet ik niet waar dat opeens vandaan komt), is antwoord geven op mijn vraag, en een Android tablet noemen die oprecht een betere koop is dan de iPad.

Iets als de Lenovo Yogabook bijvoorbeeld, dat is een oprecht interessante Android tablet. Al zou ik zelfs dan adviseren het extra geld uit te geven aan de Windows-versie. Of een tablet als de Xiaomi Mi Pad 4, die alles doet wat de el cheapo tablets van de mediamarkt doen, maar dan vele malen beter voor nagenoeg dezelfde prijs. Of een van de premium chinatablets, die Android en Windows in dualboot aanbieden met goede bouwkwaliteit, nette specificaties en een uitstekend scherm voor een scherpe prijs.

Dat zijn allemaal valide opties. Maar het enige wat genoemd is, zijn Samsung tablets. En dan óf een budget tablet met verouderde Android die nooit een update krijgt, of de nieuwste premium Samsung Tablet, die duurder is dan de iPad en voor die prijs alsnog een SoC krijgt die sinds eind 2017 verouderd is.

Dat heeft niets met bias te maken: dat zijn gewoon oprecht geen goede suggesties.
pi_181794910
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:24 schreef dennissch het volgende:
Nogmaals, dit is fundamenteel onjuist. Dat mensen roepen dat het omslachtig is, niet werkt of “veel meer gedoe” is dan met Android is een stigma uit 2010. Dit is absoluut niet waar in 2018.
quote:
Wat ook op een iPad kan..

En ter illustratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Letterlijk in vijf minuten, inclusief downloaden, screenshots maken en uploaden, en de post hier plaatsen. Maar vooral blijven roepen dat het niet kan ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 12:42:56 ]
pi_181794942
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is fundamenteel onjuist. Dat mensen roepen dat het omslachtig is, niet werkt of “veel meer gedoe” is dan met Android is een stigma uit 2010. Dit is absoluut niet waar in 2018.

[..]

Ik denk dat je advies voor TS duidelijk is ;)
pi_181795073
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[..]

En ter illustratie:
[ afbeelding ]

Prima snelheden via 4G ^O^
Allemaal omslachtiger.. Android is drag&drop zonder tussenkomst van andere programma's. En ik kan het weten, als je alleen al een mp3'tje op een iOS device wil zetten via Itunes is een hel. Helft van de tijd werktte het zelfs niet goed. En voor de duidelijkheid ik heb een Android telefoon (eerst heel lang een iPhone gehad) en heb nu 3 jaar een iPad Air 2, en daarvoor een Ipad 3. Dus ik weet wel de verschillen.
  zondag 9 september 2018 @ 12:40:01 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181795095
Hoi TS, al wat gekocht? Ik heb een Asus, ging mij voornamelijk om een zo groot mogelijk scherm van goeie kwaliteit.

Als dit voor onderweg is, dan kan ik je van harte aanraden om noise cancelling headset te kopen (Bose). Ik vlieg een keer of 4-10 per maand voor mijn werk en ik kan echt niet meer zonder. Je hoort helemaal niks meer van het jankende kutkind op de stoel achter je. Je hoort de auto niet. Je hoort de ronkende motoren van het vliegtuig niet. Je komt echt uitgerust aan. Helemaal top.

En ik download voor vertrek een paar films op netflix.
Resistance is futile.
pi_181795155
ff al die plaatjes in spoiler gezet zodat we niet een kwartier door 1 post hoeven te scrollen :+
pi_181795204
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:38 schreef dennissch het volgende:

[..]

Allemaal omslachtiger.. Android is drag&drop zonder tussenkomst van andere programma's. En ik kan het weten, als je alleen al een mp3'tje op een iOS device wil zetten via Itunes is een hel. Helft van de tijd werktte het zelfs niet goed. En voor de duidelijkheid ik heb een Android telefoon (eerst heel lang een iPhone gehad) en heb nu 3 jaar een iPad Air 2, en daarvoor een Ipad 3. Dus ik weet wel de verschillen.
Blijkbaar niet, want je hebt nooit geleerd dat je met iOS ook gewoon simpel drag & drop hebt. Dat je het toestel gehad hebt, betekent blijkbaar niet dat je weet wat je er allemaal mee kunt.

Geeft niet. Ik gebruik al tien jaar iPhones en al acht jaar Android telefoons, en ontdek op beide platformen nog steeds regelmatig dingen. Daarom doe ik ook niet graag uitspraken zoals “het kan niet”, omdat er altijd een kans is dat het wel gewoon kan, maar ik niet weet hoe.

Maar vertel, hoe zou jij ditzelfde minder “omslachtig” doen op je Android toestel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')