abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:49:16 #1
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_181682564
Voor mijn studie moet ik vaak A3-papier meenemen. Daar heb ik een map voor maar dat vind ik eigenlijk niet zo handig, omdat ik dan altijd zo'n los ding bij me heb. Eigenlijk wil ik dus een rugzak waar ik ook A3-papier in kan meenemen, zonder dat het lelijk wordt.

Nu heb ik hiernaar gezocht, maar die dingen zijn dus niet te koop. De meeste (enigzins grote) rugzakken zijn nèt te klein, zodat de hoekjes omvouwen. Rugzakken waar wèl A3-formaat papier in past zijn meteen enorm groot en onhandig.

Wie weet er een goede rugzak waar A3-papier in past zonder dat het te "bulky" is?

Natuurlijk moet er net als bij de meeste "normale" rugzakken ook ruimte zijn voor een laptop, etui, A4-papier, lunch, waterfles, etc. Dit is echter meestal niet het probleem, dat zit 'm in de A3-vellen.

(In één van de tassenwinkels kreeg ik de vraag terug hoe groot A3 is. Voor het geval iemand de neiging had zo stom te zijn dit ook te vragen: een vel A3 is twee keer zo groot als een vel A4.)
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
pi_181682581
Een koker is veel handiger. Of anders het A3 volgens de norm opvouwen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:53:41 #3
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_181682643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:50 schreef warhamstr het volgende:
Een koker is veel handiger. Of anders het A3 volgens de norm opvouwen.
Opvouwen is geen optie, ik moet mijn schetsen ongekreukt en niet gevouwen inleveren. Een koker heb ik ook over gedacht, maar ik wil mijn schetsen eigenlijk liever niet oprollen. Dan raken ze opgekruld en dan moet ik ze weer plat maken, veel te veel gedoe. Bovendien heb ik dan nog steeds een losse koker. Of ik moet de koker in mijn tas doen, maar dan vind ik het nog niet ideaal.
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:58:36 #4
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_181682705
De reden dat ik mijn zoektocht nu hervat is dat we voor dit jaar ook een tekentablet moeten kopen.

Nu sta ik voor de keus om een kleine tekentablet te kopen die in mijn huidige tas past. Als ik dan een grotere tas vind wil ik ook de grotere variant van de tekentablet, dus dan moet ik de kleinere weer verkopen en een nieuwe kopen. Liefst koop ik dus meteen de grote tekentablet (werkt veel fijner) maar dan heb ik dus ook meteen een grotere tas nodig.

En als ik dan toch een grote tas koop dan koop ik liefst meteen een waar ook A3-papier in past, anders wil ik toch vrij snel weer een nieuwe.
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
pi_181682755
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:49 schreef chocofrog het volgende:

Rugzakken waar wèl A3-formaat papier in past zijn meteen enorm groot en onhandig.
Ja, wat verwacht je anders van rugtassen waar een volledig A3'tje in moet passen en waarbij het papier niet gevouwen mag worden 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door Postbus100 op 04-09-2018 14:09:07 ]
Somebody that I used to know
pi_181682806
Maarreh, even serieus. Ik heb even geen beeld bij hoe groot zo'n A3'tje nou werkelijk is ten opzichte van reguliere rugtassen (alhoewel, een Eastpak kon altijd een A4'tje aan), maar kan je niet een hele stevige hoes /plaat maken en die in een grote rugtas gebruiken ter bescherming van je tekeningen? En grote rugzak : denk aan 35 of 45 liter). Met zo'n plaat kan je de boel wijd houden zonder dat je papieren meteen in de verdrukking komen.
Somebody that I used to know
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:08:47 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181682835
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:06 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, even serieus. Ik heb even geen beeld bij hoe groot zo'n A3'tje nou werkelijk is ten opzichte van reguliere rugtassen (alhoewel, een Eastpak kon altijd een A4'tje aan), maar kan je niet een hele stevige hoes /plaat maken en die in een grote rugtas gebruiken ter bescherming van je tekeningen? En grote rugzak : denk aan 35 of 45 liter). Met zo'n plaat kan je de boel wijd houden zonder dat je papieren meteen in de verdrukking komen.
Nee, dat wordt zo groot en onhandig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181682846
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, dat wordt zo groot en onhandig.
:D
Somebody that I used to know
pi_181682897
Tja, dan heb ik maar één oplossing :

Een papierversnipperaar.

En thuis weer alles aan elkaar lijmen.


of past deze ook niet in een rugzak :+
Somebody that I used to know
pi_181683527
Zie je hem al lopen met z'n A3 bladeren en 27"wacom.
pi_181684105
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:49 schreef chocofrog het volgende:
Nu heb ik hiernaar gezocht, maar die dingen zijn dus niet te koop. De meeste (enigzins grote) rugzakken zijn nèt te klein, zodat de hoekjes omvouwen. Rugzakken waar wèl A3-formaat papier in past zijn meteen enorm groot en onhandig.
Zelf iets maken of een bestaande op maat vermaken. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:31:16 #12
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684172
Anno 2018 nog papier gebruiken :') Lekker milieuvriendelijk bezig. Ga gewoon digitaal. Dan kan je het gewoon vergroten of verkleinen op de computer.
Man of Steal.
pi_181686039
Welke opleiding doe je?

Ik heb toen ik een grafische opleiding deed een plastic tekenmap gekocht (kon via school, maar de betere hobby/papierwaren winkel heeft het ook). Ik gebruik hem nu ook nog wel eens.

Het een hele dag met een rugzak ~ 42 x 30 cm lopen lijkt mij niet handig. Ik heb genoeg mensen en spullen een klap verkocht als ik met mn hike tas liep. Treindeuren zijn je vijand.
Maar als je het echt wilt, heb je al eens naar fietskoerier rugzakken gekeken?
(https://www.sportbeer.nl/(...)bag-39-l-f2305-zwart)
Je zal in een rugzak altijd nog je papieren in een stevige map moeten doen om kreuken te voorkomen.

Wacom's waren toen nog niet zo gangbaar, maar naast lekker groot formaat, weegt zo'n ding ook door. Mn eerste laptop was 3+ kg en woog aardig door als je hem een hele dag mee moet zeulen naast je andere spullen die je meezeult.

Vraag aan mede studenten (ook de hogere jaren), vakdocenten en professionals naar hun ervaring. Zij kunnen jouw het beste vertellen waarom ze voor welke uitvoering gekozen hebben.
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:19:45 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181686104
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:17 schreef Roosgeluk het volgende:
Welke opleiding doe je?

Ik heb toen ik een grafische opleiding deed een plastic tekenmap gekocht (kon via school, maar de betere hobby/papierwaren winkel heeft het ook). Ik gebruik hem nu ook nog wel eens.

Het een hele dag met een rugzak ~ 42 x 30 cm lopen lijkt mij niet handig. Ik heb genoeg mensen en spullen een klap verkocht als ik met mn hike tas liep. Treindeuren zijn je vijand.
Maar als je het echt wilt, heb je al eens naar fietskoerier rugzakken gekeken?
(https://www.sportbeer.nl/(...)bag-39-l-f2305-zwart)
Je zal in een rugzak altijd nog je papieren in een stevige map moeten doen om kreuken te voorkomen.

Wacom's waren toen nog niet zo gangbaar, maar naast lekker groot formaat, weegt zo'n ding ook door. Mn eerste laptop was 3+ kg en woog aardig door als je hem een hele dag mee moet zeulen naast je andere spullen die je meezeult.

Vraag aan mede studenten (ook de hogere jaren), vakdocenten en professionals naar hun ervaring. Zij kunnen jouw het beste vertellen waarom ze voor welke uitvoering gekozen hebben.
Ja dit. Iedereen op mijn toenmalige opleiding had een koker of een portfoliomap.
KuikenGuppy
pi_181687515
Kun je die zooi niet gewoon op je studie uitprinten?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:05:13 #16
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_181689842
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:31 schreef SuperNeger het volgende:
Anno 2018 nog papier gebruiken :') Lekker milieuvriendelijk bezig. Ga gewoon digitaal. Dan kan je het gewoon vergroten of verkleinen op de computer.
Moet van mijn studie. In het 2e jaar gaan we dus ook tablet tekenen, maar daarvoor heb ik dus alsnog een grotere tas nodig.
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:08:44 #17
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_181689906
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:17 schreef Roosgeluk het volgende:
Welke opleiding doe je?

Ik heb toen ik een grafische opleiding deed een plastic tekenmap gekocht (kon via school, maar de betere hobby/papierwaren winkel heeft het ook). Ik gebruik hem nu ook nog wel eens.

Het een hele dag met een rugzak ~ 42 x 30 cm lopen lijkt mij niet handig. Ik heb genoeg mensen en spullen een klap verkocht als ik met mn hike tas liep. Treindeuren zijn je vijand.
Maar als je het echt wilt, heb je al eens naar fietskoerier rugzakken gekeken?
(https://www.sportbeer.nl/(...)bag-39-l-f2305-zwart)
Je zal in een rugzak altijd nog je papieren in een stevige map moeten doen om kreuken te voorkomen.

Wacom's waren toen nog niet zo gangbaar, maar naast lekker groot formaat, weegt zo'n ding ook door. Mn eerste laptop was 3+ kg en woog aardig door als je hem een hele dag mee moet zeulen naast je andere spullen die je meezeult.

Vraag aan mede studenten (ook de hogere jaren), vakdocenten en professionals naar hun ervaring. Zij kunnen jouw het beste vertellen waarom ze voor welke uitvoering gekozen hebben.
Bedankt voor je daadwerkelijk behulpzame antwoord!

Ik doe Industrieel Product Ontwerpen bij Windesheim (in Zwolle).

Zo'n map heb ik dus ook gekocht, maar ik vind het niet handig om een rugzak EN een map mee te nemen, ik heb graag mijn handen vrij voor fiets, mobiel, etc.

Die link heb ik al eens naar gekeken, die valt in de categorie "bulky". Heeft nog heel veel ruimte om het papier over. Ik denk dat ik het nog maar eens aan offline mensen ga vragen, zoals je suggereert. Tja, ik ben wat dit betreft best een zeikerd, wil het altijd perfect geoptimaliseerd hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door chocofrog op 04-09-2018 20:17:04 (toevoeging) ]
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:10:30 #18
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_181689940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:09 schreef oranjevogel1 het volgende:
Kun je die zooi niet gewoon op je studie uitprinten?
Ik teken ze (met de hand dus). En ja, dat moet. De lessen heten letterlijk "handschetsen". Als ik dan iets op de computer maak en het uitprint krijg ik geen studiepunten...
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:14:18 #19
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_181690022
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, wat verwacht je anders van rugtassen waar een volledig A3'tje in moet passen en waarbij het papier niet gevouwen mag worden 8)7
Nou, dat is dus niet nodig. Ik heb een paar rugzakken uitgeprobeerd waar ik maar een paar cm tekort kwam. Meestal is het probleem in het model. Er zijn genoeg rugzakken die opzich hoog en breed genoeg zijn, maar die zijn dan van boven afgerond.
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
pi_181690766
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:14 schreef chocofrog het volgende:

[..]

Nou, dat is dus niet nodig. Ik heb een paar rugzakken uitgeprobeerd waar ik maar een paar cm tekort kwam. Meestal is het probleem in het model. Er zijn genoeg rugzakken die opzich hoog en breed genoeg zijn, maar die zijn dan van boven afgerond.
Ja, daarom ook een dun houten plankje ofzo, zodat je die hoeken naar buiten duwt. Als dat niet kan, dan zijn ze gewoon te klein voor je.
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 20:56:04 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_181690981
Misschien staat hier iets bij?
http://www.total-artist.c(...)esentatiemappen.html

Geen rugzakken maar ja dat lijkt me sowieso lastig te vinden hoor.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 september 2018 @ 21:27:55 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_181692037
gewoon zo'n soort map meenemen.
Ik vrees net als Karina dat het heel lastig wordt als een rugzak

Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_181706795
Deze misschien? https://www.travelbags.nl/ortlieb-messenger-39l-yellow-black.html

Tassen van Ortlieb rol je aan de bovenkant op rn zijn dus rechthoekig
pi_181734397
Ik zag op het station vroeger altijd van die gekkies met van die plastic "koffers" waar dan tekeningen inzaten van hun hond, huis en zon die kon lachen.

Niet te moeilijk doen joh, gewoon een grote rugtas met een beschermende hoes/map.
pi_181751913
A3 vervoer ik in een tekenmap in een schoudertas/ shopper.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2018 15:45:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')