abonnement Unibet Coolblue
pi_181680466
Bij een grote actie tegen een crimineel netwerk rond georganiseerde hennepteelt in de wijk Nieuwstraatkwartier in Almelo zijn dertien mensen aangehouden. Ook zijn er dertien voertuigen en een vuurwapen in beslag genomen en zijn drie hennepkwekerijen opgerold.
De politie deed al langere tijd onderzoek naar ondermijnende activiteiten in de wijk.

De politie deed al langere tijd onderzoek naar ondermijnende activiteiten in de wijk. Het afgelopen jaar zijn hierdoor al achttien hennepkwekerijen opgerold. Burgemeester Arjen Gerritsen hoopt dat met actie een crimineel netwerk is uitgeschakeld.

''Politie en OM konden in één keer ingrijpen, op al die plekken tegelijkertijd. Op deze manier denken we het netwerk een belangrijke slag te hebben toegebracht”, aldus Gerritsen. ''Goedwillende wijkbewoners en ondernemers mogen nooit lijden onder criminele activiteiten van een kleine groep.''

Er zijn onderzoekingen gedaan in twaalf woningen en in een aantal garages en loodsen. Ook is administratie en banksaldi in beslag genomen.

Arrestatieteams bliezen deuren open om panden te betreden
''Ondermijnende activiteiten moet je samen krachtig aanpakken. En het liefst in één keer zoals vandaag. Dat is van groot belang voor de bewoners en voor de leefbaarheid. Als burgemeester heb ik zeker belang bij deze grootschalige actie, zeker in het Nieuwstraatkwartier, waar we al langere tijd bezig zijn om orde op zaken te stellen qua veiligheid en leefbaarheid", zegt Gerritsen.

Arrestatieteams hebben zich met behulp van explosieven toegang verschaft tot de panden. Ook zijn speurhonden ingezet, honden die speciaal zijn getraind in het opsporen van geld en verdovende middelen.

De burgemeester kan zich voorstellen dat bewoners van de actie in de vroege ochtend geschrokken zijn. Ze krijgen van hem een brief met een toelichting.

https://www.nu.nl/binnenl(...)twerk-in-almelo.html

Goed bezig daar in Almelo :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:34:52 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 11:38:08 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181680516
Mooi, mogen ze lekker 3 uur schoffelen. dat zal ze leren!
#KICKOUTZP
pi_181680776
Al die doe het zelf telertjes die midden in een woonwijk zitten lopen vroeg of laat tegen de lamp. Hoe goed je de stank ook probeert weg te moffelen door allerlei afzuigsystemen en isolatiematerialen, er komt altijd wel wat vrij waardoor andere mensen er last van krijgen, erover gaan praten, waardoor op den duur iemand anoniem de politie belt die het hele zaakje komt oprollen. Of het gaat volledig de andere kant op en de hele handel word geript een paar dagen voor er geoogst moet worden. Nog niet zo lang geleden werd er een paar deuren verderop bij mij ook een appartement leeggetrokken. Het stond helemaal vol met planten en er woonde verder niemand. Zoiets kan gewoon niet lang goed gaan. Ik kan bij wijze van spreken al ruiken wat mijn buurman s'avonds staat te koken, kun je nagaan wat een lucht het verspreid als er een paar dozijn wietplanten in volle bloei staan. Dat is gewoon vragen om problemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 4 september 2018 @ 11:55:43 #4
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181680831
De Libanon is rood, de plantjes zijn groen
In Almelo is altijd wat te doen.
Non possumus non loqui
pi_181681126
*O*
U MAD?
pi_181681237
Politie bevestigt; 13 aanhoudingen.

Telegraaf zegt eerder enkele tientallen aanhoudingen :')
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:44:32 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181681624
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:53 schreef Hathor het volgende:
Al die doe het zelf telertjes die midden in een woonwijk zitten lopen vroeg of laat tegen de lamp. Hoe goed je de stank ook probeert weg te moffelen door allerlei afzuigsystemen en isolatiematerialen, er komt altijd wel wat vrij waardoor andere mensen er last van krijgen, erover gaan praten, waardoor op den duur iemand anoniem de politie belt die het hele zaakje komt oprollen. Of het gaat volledig de andere kant op en de hele handel word geript een paar dagen voor er geoogst moet worden. Nog niet zo lang geleden werd er een paar deuren verderop bij mij ook een appartement leeggetrokken. Het stond helemaal vol met planten en er woonde verder niemand. Zoiets kan gewoon niet lang goed gaan. Ik kan bij wijze van spreken al ruiken wat mijn buurman s'avonds staat te koken, kun je nagaan wat een lucht het verspreid als er een paar dozijn wietplanten in volle bloei staan. Dat is gewoon vragen om problemen.
Zolang de buren zich niet als NSB'ers gedragen is er nog niet zo veel aan de hand.
Ook als je een paar keer geoogst hebt voordat je wordt gepakt is er ook geen groot probleem.

Het lullige is als je wordt gepakt (of bestolen) vóór de eerste oogst. Dat lijkt me best klote.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181681739
21 kwekerijen in 1 buurt in 1 jaar opgerold??

Wat voor mensen wonen in godsnaam in die buurt??

1. Tokkie's die in de voortuin zitten op plastic tuinstoelen, Andre Hazes luisteren en halve liter blikken Schultenbrau klappen

2. Buitenlanders

Wie het weet mag het zeggen.

PS: ik weet het zelf niet, want ik ben niet bekend daar. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Spellchecker dinsdag 4 september 2018 @ 13:02:05 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181681858
Zorgen en onbegrip in de buurt over enorme politieactie Almelo, het is absurd

Het is een raar scenario, vanochtend in de wijk Nieuwstraatkwartier in Almelo. De grote politieactie daar is nog steeds gaande. Intussen liggen gevels van huizen overhoop door explosieven, lopen overal tussendoor kinderen die naar school worden gebracht en is de weg ook nog eens opengebroken door reguliere werkzaamheden. "Het is absurd", vindt een van de buurtbewoners.

"Zo veel mensen op de been voor die paar woningen...", zo zegt hij. "Ik vind het echt niet kunnen." De man staat voor het huis van zijn bejaarde ouders, die in de wijk wonen. De huizen direct naast die woning zijn allebei opengebroken met explosieven vanochtend.

Medewerkers van politie, justitie, Belastingdienst en gemeente lopen er in en uit om bewijsmateriaal veilig te stellen. De zoon verbaast zich over de enorme actie. "In deze straat staan voornamelijk winkels. Hier gebeurt nooit wat."

Beruchte wijk

Maar de politieactie liegt er niet om. In totaal zijn 450 medewerkers van diverse instanties ingezet om de enorme inval van vanochtend te begeleiden. De Almelose wijk Nieuwstraatkwartier, ook wel bekend als de Wondebuurt, is dan ook berucht.

Reden voor de gemeente om al ruim een jaar flink te investeren in de wijk, vertelt burgemeester Arjen Gerritsen: "We willen graag orde op zaken stellen om de veiligheid en leefbaarheid in deze wijk te vergroten."

'Hoog in het vaandel'

"Deze politieactie is daar een onderdeel van", legt Gerritsen uit, "maar het plan richt zich niet alleen maar op het uitsluiten van criminele activiteiten."

"Het richt zich ook op het toerusten van mensen om op te komen voor hun eigen wijk, het schoonhouden van de straten, het veilig en prettig kunnen ondernemen en natuurlijk wonen. Dat hebben wij als gemeente hoog in het vaandel staan."

Bezorgd

Dat zal de man die in een van de straten voor de woning van zijn ouders wacht nu niet zo veel uit maken. Hij wil het huis van zijn ouders binnen, maar vanwege het onderzoek is dat niet mogelijk. De man maakt zich zorgen.

'Mijn ouders zijn oud en ziek. Ze kunnen niet goed Nederlands en hebben insuline nodig. Dat krijgen ze nu niet. Hopelijk komt het goed."
pi_181681914
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:02 schreef maily het volgende:
'Mijn ouders zijn oud en ziek. Ze kunnen niet goed Nederlands en hebben insuline nodig. Dat krijgen ze nu niet. Hopelijk komt het goed."
Ik mag toch aannemen dat men dat gewoon toe laat om die oudjes van hun medicatie te voorzien??

Indien geen insuline kan gewoon dodelijk zijn. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Spellchecker dinsdag 4 september 2018 @ 13:07:43 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181681927
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat men dat gewoon toe laat om die oudjes van hun medicatie te voorzien??

Indien geen insuline kan gewoon dodelijk zijn. :X
Dat moet hij dan maar melden bij de politie .... als hij die insuline kan laten zien. Ik snap anders niet waarom ze dat niet krijgen? Wordt dat gegeven door de thuiszorg? Die kunnen zich legitimeren en hun planning laten zien met dat adres erop.
pi_181681940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:07 schreef maily het volgende:

[..]

Dat moet hij dan maar melden bij de politie .... als hij die insuline kan laten zien. Ik snap anders niet waarom ze dat niet krijgen? Wordt dat gegeven door de thuiszorg? Die kunnen zich legitimeren en hun planning laten zien met dat adres erop.
Denk dat die man dat normaal geeft en de insuline zal wel gewoon binnen in de koelkast staan neem ik aan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181681962
En ik neem aan dat ie het tegen de politie verteld heeft.
quote:
Hij wil het huis van zijn ouders binnen, maar vanwege het onderzoek is dat niet mogelijk.
Hij kan er niet in vanwege onderzoek.

Die gaat echt niet tegen de politie niks zeggen waarom hij naar binnen wil en tegen een krant wel. Dat slaat gewoon nergens op.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181682095
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:51 schreef vosss het volgende:
21 kwekerijen in 1 buurt in 1 jaar opgerold??

Wat voor mensen wonen in godsnaam in die buurt??

1. Tokkie's die in de voortuin zitten op plastic tuinstoelen, Andre Hazes luisteren en halve liter blikken Schultenbrau klappen

2. Buitenlanders

Wie het weet mag het zeggen.

PS: ik weet het zelf niet, want ik ben niet bekend daar. :@
Haha één van de pauperwijken van Almelo(ooo).
Zijn echt tokkies die in deze wijk wonen, vaak allemaal familie dus in dat opzicht lijkt het wel op nr. 2 :D :P
Je weet het niet?!
pi_181682404
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zolang de buren zich niet als NSB'ers gedragen is er nog niet zo veel aan de hand.
Ook als je een paar keer geoogst hebt voordat je wordt gepakt is er ook geen groot probleem.

Het lullige is als je wordt gepakt (of bestolen) vóór de eerste oogst. Dat lijkt me best klote.
En weet je wat daar nog het ergste van is? Dat dat meestal door bekenden gebeurt, of vrienden van bekenden die hun mond voorbij praten. Het is anders wel heel toevallig dat dat soort ripoffs altijd een of twee dagen voor de oogst gebeuren. Dat buren de politie bellen kan ik tot op zekere hoogte wel begrijpen. Als je de hele dag in de stank van zo'n wiethok zou moeten zitten zou ik daar ook niet blij mee zijn. Als het afzuiggebeuren goed is en ik er verder niks van merk heb ik er totaal geen moeite mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181682433
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:51 schreef vosss het volgende:
21 kwekerijen in 1 buurt in 1 jaar opgerold??

Wat voor mensen wonen in godsnaam in die buurt??

1. Tokkie's die in de voortuin zitten op plastic tuinstoelen, Andre Hazes luisteren en halve liter blikken Schultenbrau klappen

2. Buitenlanders

Wie het weet mag het zeggen.

PS: ik weet het zelf niet, want ik ben niet bekend daar. :@
Gewoon jongens die snel en makkelijk geld willen verdienen, dat kan van alles zijn, van tokkie tot profvoetballer. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Spellchecker dinsdag 4 september 2018 @ 13:42:58 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181682482
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:09 schreef vosss het volgende:
En ik neem aan dat ie het tegen de politie verteld heeft.

[..]

Hij kan er niet in vanwege onderzoek.

Die gaat echt niet tegen de politie niks zeggen waarom hij naar binnen wil en tegen een krant wel. Dat slaat gewoon nergens op.
Inderdaad. Spa en sma hebben misschien nog een kwekerijtje op zolder ....
pi_181682568
Zo te lezen gaat het alleen over hennepteelt en niet over andere drugs.
Laten we wel wezen: de overheid en politie hebben natuurlijk kilo`s boter op hun hoofd met het gedogen van softdrugs en coffeshops in Nederland
Wel verkoop en gebruik toestaan, maar hoe die coffeeshops aan hun wiet komen dat wil de overheid eigenlijk niet weten.
Ze denken toch niet serieus dat vele honderden/duizenden particulieren allemaal braaf 2 of 3 plantjes in hun tuintje hebben staan waarvan ze de oogst uit idealisme aan die ene coffeeshop in de stad schenken ?

Schei toch eens uit met deze hypocriete schijnheilige flauwekul
OF verbieden en keihard aanpakken
OF alles legaliseren

Maar nu lopen ze gewoon achter de feiten aan, en is Nederland zo langzamerhand een narcostaat
pi_181682570
De eindoverwinning in the war on drugs komt wel erg dichtbij zo!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:34:59 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181683227
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:51 schreef vosss het volgende:
21 kwekerijen in 1 buurt in 1 jaar opgerold??

Wat voor mensen wonen in godsnaam in die buurt??

1. Tokkie's die in de voortuin zitten op plastic tuinstoelen, Andre Hazes luisteren en halve liter blikken Schultenbrau klappen

2. Buitenlanders

Wie het weet mag het zeggen.

PS: ik weet het zelf niet, want ik ben niet bekend daar. :@
Met name die eerste groep.
pi_181683239
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:34 schreef freako het volgende:

[..]

Met name die eerste groep.
quote:
'Mijn ouders zijn oud en ziek. Ze kunnen niet goed Nederlands en hebben insuline nodig. Dat krijgen ze nu niet. Hopelijk komt het goed."
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:52:11 #22
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181683528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Ik begin niet voor niets met 'Met name'. Almelo heeft veel pauperwijken en veel allochtonen, maar geen strikte etnische scheiding daarin. De Nieuwstraat en omgeving is een wijk in Almelo waar relatief weinig allochtonen wonen. Die wonen vaker in bijvoorbeeld de Kerkelanden.
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 15:16:30 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181683900
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:51 schreef vosss het volgende:
21 kwekerijen in 1 buurt in 1 jaar opgerold??

Wat voor mensen wonen in godsnaam in die buurt??

1. Tokkie's die in de voortuin zitten op plastic tuinstoelen, Andre Hazes luisteren en halve liter blikken Schultenbrau klappen

2. Buitenlanders

Wie het weet mag het zeggen.

PS: ik weet het zelf niet, want ik ben niet bekend daar. :@
Kerkelanden stond ooit wel bekend als een behoorlijke achterstandswijk, heb er wel eens rondgereden allemaal dichtgetimmerde ramen, koelkasten buiten, etc... weet net of het nu nog zo is.

De wijk waar dit over gaat ken ik niet :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:42:08 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181684394
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kerkelanden stond ooit wel bekend als een behoorlijke achterstandswijk, heb er wel eens rondgereden allemaal dichtgetimmerde ramen, koelkasten buiten, etc... weet net of het nu nog zo is.

De wijk waar dit over gaat ken ik niet :P
Er is wel een hoop geld ingepompt volgens mij, maar het blijven slechte buurten. Geldt voor de Kerkelanden, geldt voor de Nieuwstraatbuurt, geldt ook voor andere buurten. Almelo is sowieso wel een aparte stad, wat dat betreft. De stad heeft relatief veel van dit soort achterstandswijken, maar daarnaast ook veel prima wijken, waar niets mis mee is. Ertussenin zit dan weer relatief weinig.
pi_181684644
quote:
''Politie en OM konden in één keer ingrijpen, op al die plekken tegelijkertijd. Op deze manier denken we het netwerk een belangrijke slag te hebben toegebracht”, aldus Gerritsen.
Zelfs al zou dat zo zijn, dan duikt er wel weer binnen no time een andere bende in het vrijgekomen gat. Je kunt dit nooit echt winnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')