abonnement Unibet Coolblue
pi_181660763
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 08:35 schreef StateOfMind het volgende:
Selfies :')
Ik heb die drang tot eigengeilerij gelukkig nooit begrepen.

Dat je vakantiefoto's maakt is logisch; dat het druk is bij de geijkte locaties ook, maar de behoefte om overal maar met je eigen snufferd op te willen staan en daarmee overal te willen pochen: :') :r
Dat hadden ze vroeger ook al met zelfportretten die nog eens verheerlijkt werden met fantasierijke aanpassingen... destijds was het alleen voor de rijken weggelegd die een goede schilder konden betalen. En dan mensen uitnodigen zodat ze de gigantische werken in de dinerzaal konden bekijken.
pi_181660846
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 12:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwoah, zeker waar, maar je gaat toch dingen vergeten hoor. Mijn moeder maakte altijd grote foto albums met fysieke foto's. 20 jaar later vind ik het toch leuk om die te zien, en denk ik, oja, dat was daar en daar.
Mijn ouders hebben ook een zooi van albums. Altijd leuk om in de zoveel tijd weer heen te bladeren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181660886
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2018 04:45 schreef Ringo het volgende:
Al die selfieschieters die van een rots tuimelen of in zee verdrinken, dat ruimt wel lekker op.
Heb dat ook gelezen..... wel triest!
Maar als je er wat langer over nadenkt.... Hoe kun je zo stom zijn.... wordt in zekere zin ook wel weer lachwekkend....
Zie het al helemaal voor me: Nog een beetje naar achteren, nog iets, een heeel klein pietsje nog... Plons!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 03-09-2018 12:45:35 ]
  maandag 3 september 2018 @ 12:44:17 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181660963
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Heb dat ook gelezen..... wel triest!
Maar als je er wat langer over nadenkt.... Hoe kun je zo stom zijn.... wordt ik zekere zin ook wel weer lachwekkend....
Zie het al helemaal voor me: Nog een beetje naar achteren, nog iets, een heeel klein pietsje nog... Plons!
Heb altijd het idee dat die mensen ook wel op een andere manier om het leven waren gekomen als het niet door een selfie was. Gewoon geen enkele oplettendheid voor hun omgeving.

Bijvoorbeeld, als je bij rotsen aan zee bent is het eerste wat ik denk; deze stenen zijn waarschijnlijk spekglad door de algen. Je ziet supervaak filmpjes opduiken van mensen die vrolijk over die stenen rennen, een selfie maken en dan uitglijden. Tsja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181661262
In de museumstraat in Amsterdam heb je zelfs een selfie zone. Je zou denken dat dit de selfiemakende toeristen op het fietspad tegen gaat. Als fietser heb ik er vrijwel dagelijks een voor mijn wiel lopen.
Anno nu maak ik bijna geen foto's meer op vakantie. Lekker genieten van het moment. En vakantiefoto's op social media zetten heeft sowieso een ''kijk-mij-nou-eens-gelukkig-zijn'- gehakte hebben
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 september 2018 @ 13:07:09 #56
74056 crew  ToT
pi_181661348
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:01 schreef VenusFlyTrap het volgende:
En vakantiefoto's op social media zetten heeft sowieso een ''kijk-mij-nou-eens-gelukkig-zijn'- gehakte hebben
Deels mee eens, ligt er aan wat voor foto's het zijn; selfies op een strand, of foto's van indrukwekkende ruïnes van tempels uit lang vervlogen tijden bijvoorbeeld.
pi_181661403
quote:
13s.gif Op zondag 2 september 2018 22:54 schreef wollah het volgende:
Social media :')
Dit. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181661434
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Herkenbaar. En dan 100 daarvan zijn zonsondergangen op het strand.
Lucky you, wij mogen het doen met 100 foto's van het zwembad en het buffet...

Of aan tafel proostend naar de camera. Gevolgd door 10 foto's van de maaltijd.
pi_181661494
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 12:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwoah, zeker waar, maar je gaat toch dingen vergeten hoor. Mijn moeder maakte altijd grote foto albums met fysieke foto's. 20 jaar later vind ik het toch leuk om die te zien, en denk ik, oja, dat was daar en daar.
Ja geweldig, uren werk voordat zo'n boek klaar was. Toch compleet anders dan Facebook, Instagram en dergelijke. Zon'n boek pak je zelf, wanneer je daar behoefte aan hebt.

Die buurvrouw met die natte lap uit haar mond op een terrasje... Die verschijnt te pas en onpas.
  maandag 3 september 2018 @ 13:29:06 #60
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181661745
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lucky you, wij mogen het doen met 100 foto's van het zwembad en het buffet...

Of aan tafel proostend naar de camera. Gevolgd door 10 foto's van de maaltijd.
Dat is idd pure foto-horror.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181661840
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 09:21 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, foto's maken waar je daarna nooit meer naar kijkt...

Als ik ergens ben geweest en ik vind het mooi koop ik wel een ansichtkaart van die plek.
Dit. Nog ernstiger is het filmen van optredens. Alsof je ooit goed hoort en ziet wat die poef pnhet podium doet. Tegelijkertijd ontneem je iedereen achter je het al beperkte zicht.
Whatever...
pi_181663174
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

o gruwelijk...

Standaard na mijn schoonouders vakantie, die 200 foto's moeten doorkijken op de iPad 😑
Dat had vroeger toch ook. Alleen dan met een dia-voorstelling.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 15:15:58 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181663950
:P Ik ken iemand die zorgvuldig alle mensen behalve zichzelf van de strandfoto's af photoshopte :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 15:17:12 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181663982
Ikzelf fotografeer meestal analoog op vakantie, dan denk ik beter na over welke foto's ik neem. Uiteindelijk bij het ontwikkelen van het rolletje zitten er vaak wel mooie foto's tussen en weinig "filler". (selfies zijn ook onmogelijk want er zit geen autofocus op)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181664668
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ikzelf fotografeer meestal analoog op vakantie, dan denk ik beter na over welke foto's ik neem. Uiteindelijk bij het ontwikkelen van het rolletje zitten er vaak wel mooie foto's tussen en weinig "filler". (selfies zijn ook onmogelijk want er zit geen autofocus op)
Dat is tenminste een hobby, je moet wat kunnen en je moet er wat moeite voor doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 15:55:04 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181664717
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is tenminste een hobby, je moet wat kunnen en je moet er wat moeite voor doen.
Al had ik laatst het toestel verkeerd open gemaakt, gevolg hele freaking rolletje belicht }:|
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181665256
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 15:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Al had ik laatst het toestel verkeerd open gemaakt, gevolg hele freaking rolletje belicht }:|
De moderne techniek heeft ook voordelen. Ik ben zelf helemaal geen fotograaf, maar het is net zoiets als met de schrijfmachine, als je vantevoren moet bedenken wat je gaat schrijven krijg je een ander proces en een ander resultaat dan wanneer je vast kunt beginnen en er later met C/P en deleten wel een verhaal van maakt. De techniek voegt veel toe maar heeft ook nadelen voor de ontwikkeling van degene die alleen maar met de makkelijkste techniek heeft gewerkt.

Een tijdje terug werd ik nog gevraagd door een jong stelletje of ik een foto van hel wilde nemen met hun telefoon, tegen de achtergrond van een of andere oude boot. Compositie snap ik nog wel een beetje, ze waren echt helemaal verguld met het resultaat. Blijkbaar niet gewend aan iets anders dan het onderwerp in het midden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181665591
quote:
11s.gif Op maandag 3 september 2018 14:40 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat had vroeger toch ook. Alleen dan met een dia-voorstelling.
Ja zij ook, maar toen gingen ze met pensioen en dan gaan ze natuurlijk alles zelf digitaliseren...

Mochten we vervolgens weer die oude dia's op de iPad komen bekijken.
pi_181665664
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De moderne techniek heeft ook voordelen. Ik ben zelf helemaal geen fotograaf, maar het is net zoiets als met de schrijfmachine, als je vantevoren moet bedenken wat je gaat schrijven krijg je een ander proces en een ander resultaat dan wanneer je vast kunt beginnen en er later met C/P en deleten wel een verhaal van maakt. De techniek voegt veel toe maar heeft ook nadelen voor de ontwikkeling van degene die alleen maar met de makkelijkste techniek heeft gewerkt.

Een tijdje terug werd ik nog gevraagd door een jong stelletje of ik een foto van hel wilde nemen met hun telefoon, tegen de achtergrond van een of andere oude boot. Compositie snap ik nog wel een beetje, ze waren echt helemaal verguld met het resultaat. Blijkbaar niet gewend aan iets anders dan het onderwerp in het midden.
Het allerleukste zijn de foto's die ik zelf heb ontwikkeld in mijn doka.

Of de oude vondsten, op de zolder van mijn ex vonden we een verrekijker, zaten er oude fotorolletjes in. Geen idee wat erop stond, laten ontwikkelen, waren ze van zijn jaren daarvoor overleden pa, zeilvakantie foto's.
  dinsdag 4 september 2018 @ 00:48:24 #70
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181676073
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 09:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het 'kijk mij ik heb geen Facebook' is het nieuwe 'kijk mij tof zijn op Facebook'.

Ironic.
Haha, misschien wel, maar ik lieg nergens over. En zoals gezegd, ik heb wel facebook... maar behalve mijn familie, vrienden en oude bekenden heb ik amper mensen op mijn FB staan.
Hahaha, ik hoorde zelfs op Catfish zeggen dat iedereen die minder dan 30 vrienden op FB heeft gewantrouwd moet worden.

Nou ik zit hier misschien iets overheen... maar wat moet er gewantrouwd worden aan mensen die alle onbekenden niet toelaat? En goed, ik heb ook een paar mensen die er tussendoor zijn geglipt... nou goed, die verdwijnen op een zeker moment meestal ook wel.

Maar ik ben jou niet. Ik heb mijn eigen reserves of gewortelde meningen. Ik ga daarover weinig prijsgeven.
  zondag 9 september 2018 @ 16:41:15 #71
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_181798684
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja geweldig, uren werk voordat zo'n boek klaar was. Toch compleet anders dan Facebook, Instagram en dergelijke. Zon'n boek pak je zelf, wanneer je daar behoefte aan hebt.

Die buurvrouw met die natte lap uit haar mond op een terrasje... Die verschijnt te pas en onpas.
Jij kiest er toch zelf voor Facebook te openen en er doorheen te scrollen?
Krekker is de bom!
pi_181798900
"Veel mensen zijn wat meer narcistisch en egocentrisch geworden."

Mwah... ik denk eerlijk gezegd dat het dankzij de komst van internet, social media en smart phones nu vooral meer opvalt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')