Wat zoek je precies? Heb je ruimte nodig? Budget? Brandstof?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004.
Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar.
Doe dan ff een foto plaatsen? 😄quote:Op zondag 16 september 2018 13:21 schreef Liftdeur het volgende:
Sinds gisteren eigenaar van een E39 530i uit 2001, echt genieten .
Ruimte: enige eis 4 stoelen; dus geen Z3/Z4, maar mag wel een coupe zijn. Groter mag ook (Touring).quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wat zoek je precies? Heb je ruimte nodig? Budget? Brandstof?
Ik rijd een BMW E34 540iA Touring op LPG G3 uit 1994 en ben daar zeer tevreden over. Alle luxe die je nodig hebt, degelijke motor, betaalbaar op LPG. Alleen het onderhoud is uiteraard wel wat duurder dan een E36 316i.
E46 Touring met een 6-cilinder zijn ook heerlijke auto's.
Hmm dat maakt het lijstje inderdaad wel een stuk compacter! Persoonlijk denk ik dat je met de E39 minder problemen hebt dan met z'n opvolger. Qua lekkere diesels kom je dan al gauw uit bij de 530d. Als het wat compacter mag is een E46 330d Touring ook een mooie optie. Vind allebei erg mooie wagens. Ik geloof wel dat de automaten van de diesels destijds niet zo denderend zijn, dus misschien is een handbak de beste optie. De latere 330d had ook een 6-bak en wat meer pk (204), geloof dat dat bij de E39 niet is doorgevoerd. Als het perse een diesel moet zijn, zou het voor mij een late 330d Touring met handbak worden.quote:Op woensdag 19 september 2018 00:29 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ruimte: enige eis 4 stoelen; dus geen Z3/Z4, maar mag wel een coupe zijn. Groter mag ook (Touring).
Budget: Maximaal 10.000 euro, tenzij het echt een nette speciale is (bijvoorbeeld onder de ton gelopen), dan maximaal 15.000 euro.
Brandstof: Diesel
Heb zelf een E46 318i, E46 320TD, E46 325Ti, E46 330dA gereden.
Motorisch voelde de 325Ti het meest 'auto', maar ik wil geen compact en moet een diesel zijn.
Blijft niet heel veel over, wat over blijft is o.a.:
BMW 5-serie E39 - geen ervaring mee, redelijk oud, betrouwbaar?
BMW 5-serie E60 - geen ervaring mee, betrouwbaar?
BMW 6-serie E63 - niet verkrijgbaar in diesel. Benzine zal wel slurpen?
Kan je nog goed slapen vannacht?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
...
Morgen een offerte laten maken voor het verwijderen van de roest. Ben benieuwd
Neeeee 😭quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan je nog goed slapen vannacht?
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:21 schreef Hyperdude het volgende:
Zit nu aan de Engelse zuidkust; rest UK is omgewaaid/verzopen, maar hier sunny.
Voor vertrek woensdag was ie door zijn achterpoten gezakt. Luchtvering. Toch maar vertrokken.
Daarna niets meer opgemerkt. Volgens mij wel eens eerder iets gezien, maar loop meestal in een donkere schuur naar de auto. Dus helemaal zeker ben ik niet.
Hij staat nu 36 uur stil in een parkeergarage. Ben benieuwd of ie morgenochtend nog fier overeind staat.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬
Ik overleef het wel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:02 schreef junkiexp het volgende:
Luchtvering is mij bij ook sterven, dure grap helaas
Vandaag nieuwe Brembo schijfjes voor gemonteerd, donderdag naar de APK!
Ben benieuwd, verwacht niet al te veel geks
Thanks altijd spannend.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik overleef het wel.
Succes bij de APK.
Op de F11 fanclub FB pagina?quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬
Mooi zo!quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:26 schreef Hyperdude het volgende:
36 uur later...
Staat er normaal bij nu.
En goed bewaakt.
Geen idee, zit in meerdere groepen. Handig voor info en als er dingen te koop komen. Als je wil kan ik al die groepen plaatsen hoor, maar als je op BMW zoekt vind je ze zo.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Op de F11 fanclub FB pagina?
Leef al jaren zonder Faceboek.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬
Ooh probeer je niet over te halen hoor 😄 Maar voor info zijn de groepen wel handig. Zit er vooral op voor de ‘bedrijfspagina’, plaats zelf ook niet zoveel meer.quote:Op zaterdag 22 september 2018 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leef al jaren zonder Faceboek.
Maar ieder het zijne.
Dan is het goed 🤗quote:Op zaterdag 22 september 2018 20:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ooh probeer je niet over te halen hoor 😄 Maar voor info zijn de groepen wel handig. Zit er vooral op voor de ‘bedrijfspagina’, plaats zelf ook niet zoveel meer.
Jazeker! Maar ik kom (helaas) vooral op de snelwegen. Maar die binnenwegen zijn soms wel raar inderdaad, veel rijstroken en dan opeens een rotonde, dan moet je ook nog voorsorteren. Met een bus met alleen ramen voor is het ook lastig het aankomende verkeer van rechts te zien, dus op tijd stoppen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 22:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan is het goed 🤗
Jij komt toch wel eens in de UK?
Wat een gare wegen. Met al die rotondes met verkeer van rechts. . Zo nu en dan 4 banen, dan weer door iemand zijn achtertuin.
Van Portsmouth naar Exeter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellige weggetjes toch?! Alleen als er een tegenligger aankomt is het wat minder Je hebt er wel echt mooie glooiende wegen, kan er wel van genieten. Maar 9 van de 10x moet ik naar Londen en na 1829431841927x ken ik de M25 wel Ben al blij als ik gewoon normaal kan doorrijden.quote:Op zaterdag 22 september 2018 23:48 schreef Hyperdude het volgende:
Die weg ben ik, geloof ik, ook langs gekomen.
Foto's moet ik nog maken.
Toscane kan je ook leuk boenderen. Morgen verder langs de kust. Wegdek is hier wel slecht, maar Lotus en MG Midget worden logischer met die smalle weggetjes.quote:Op zaterdag 22 september 2018 23:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Gezellige weggetjes toch?! Alleen als er een tegenligger aankomt is het wat minder Je hebt er wel echt mooie glooiende wegen, kan er wel van genieten. Maar 9 van de 10x moet ik naar Londen en na 1829431841927x ken ik de M25 wel Ben al blij als ik gewoon normaal kan doorrijden.
Wel doen dan he! Zal ik binnenkort ook eens wat foto's van de vakantie bewerken. Heb 4100 probleemloze km's gereden met de 540i, tot aan Toscane toe.
Bij mijn vrij nieuwe auto (helaas geen Beemer maar een MB) ook een bekend euvel. Ik zal laatst bij de sleepservice in de wagen en de beste man wist mij dit te vertellen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:02 schreef junkiexp het volgende:
Luchtvering is mij bij ook stervende, dure grap helaas
Vandaag nieuwe Brembo schijfjes voor gemonteerd, donderdag naar de APK!
Ben benieuwd, verwacht niet al te veel geks
Ja mooi gebied! Ik houd zelf juist van de hoge bergen maar was toch wel erg gecharmeerd van Toscane. Met werk wel paar keer doorheen gereden, maar tot voor kort nooit vakantie gevierd daar. Niet heel veel gereden overigens, was erg heet dus het zwembad was hetgeen waar ik het meeste in zatquote:Op zondag 23 september 2018 00:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toscane kan je ook leuk boenderen. Morgen verder langs de kust. Wegdek is hier wel slecht, maar Lotus en MG Midget worden logischer met die smalle weggetjes.
Langs de Noorse kust, en in Ierland heb je ook veel van die 1-baans wegen met 2 richtingen. Hoe harder je rijdt, hoe minder kans een tegenligger te treffen.
Komt een goeie bak regen jullie kant op morgen. 90% van die megabui is hier al naar beneden gekomen vandaag.
Heb wel 1 foto gemaakt van BMW met Duits tankje.
Waarom die Vmax niet wat lager nemen? Heb je meer keuze.quote:Op maandag 24 september 2018 22:02 schreef daNpy het volgende:
Edit: Bandenmaat: 205/55/16. Met RFT en Vmax tot 240 (ipv 210) komen alleen Bridgestone DriveGuard Winter en Hankook i*cept evo² (W320B) (Ja en een nokiolo band maar dat zoek ik dus niet).
2 winterbanden? Dus je wilt met twee verschillende merken rijden? Lijkt me geen goed idee. Rij zelf overigens Continental en ben er tevreden over, SportsContacts 5 RFT en WinterContact TS 830P RFT.quote:Op maandag 24 september 2018 22:02 schreef daNpy het volgende:
Komend seizoen is het weer zover, ik mag (2) nieuwe winterbanden uitkiezen. Nu heb ik laatste keer Blizzak LM25 genomen omdat die op de andere as ook zaten, maar daar ben ik niet tevreden mee (te weinig grip met regen, niet de verwachte respons in de sneeuw). Had vroeger Vredestein Snowtracs, daar was ik erg tevreden over maar wel met lichtere en minder krachtige auto's.
Wat prefereren jullie?
Edit: Bandenmaat: 205/55/16. Met RFT en Vmax tot 240 (ipv 210) komen alleen Bridgestone DriveGuard Winter en Hankook i*cept evo² (W320B) (Ja en een nokiolo band maar dat zoek ik dus niet).
Ja het kan allemaal kapot, en ik heb nou niet echt het idee dat het heel veel comfortabeler is dan conventionele vering eigenlijk.quote:Op zondag 23 september 2018 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij mijn vrij nieuwe auto (helaas geen Beemer maar een MB) ook een bekend euvel. Ik zal laatst bij de sleepservice in de wagen en de beste man wist mij dit te vertellen.
Het comfort valt mij eigenlijk ook wat tegen, had er meer van verwacht. Geleidelijke hoogteverschillen worden prettig en soepel opgevangen, maar korte hobbels worden er niet echt beter op.quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:36 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja het kan allemaal kapot, en ik heb nou niet echt het idee dat het heel veel comfortabeler is dan conventionele vering eigenlijk.
Maar misschien gaan de onderdelen al wel zo lang mee dat het beste er vanaf is, ik heb de balgen zien zitten onder de auto en die zagen er aardig uitgedroogd uit.
Ten eerste omdat de kans aanwezig is dat ik op een droge dag harder rijdt dan 210 en daarnaast meen ik dat de verzekering wel eens moeilijk kan doen als je auto technisch harder kan dan je banden mogen.quote:Op maandag 24 september 2018 22:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom die Vmax niet wat lager nemen? Heb je meer keuze.
En harder dan 170 kan in de zomer ook wel.
Had Wintrac op de 330, dat beviel ook wel, maar was geen RFT.
Het is ook niet mijn voorkeur maar ik gooi ze natuurlijk per 2 op dezelfde as.quote:Op maandag 24 september 2018 22:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
2 winterbanden? Dus je wilt met twee verschillende merken rijden? Lijkt me geen goed idee. Rij zelf overigens Continental en ben er tevreden over, SportsContacts 5 RFT en WinterContact TS 830P RFT.
Dat verklaart. Toch wil ik graag run flat omdat er geen reservewiel in de auto ligt/past.quote:Op dinsdag 25 september 2018 06:31 schreef pvdplanet het volgende:
Runflats hebben minder grip op sneeuw dan gewone winterbanden. De band kan minder bewegen en dat gaat ten koste van de eigenschappen die je juist in de sneeuw wilt. De Dunlop Winter Sports 5 komt overal als beste uit de test.
Bedankt, maar dat vind ik geen goede tip.quote:De 830T's kun je goedkoop krijgen met DOT 2014. Prima als deze in 2 a 3 jaar worden opgereden.
Is dat een ZF? Anders zou je het bij ZF in Delfgauw kunnen vragen. Zij spoelen met olie ipv chemicaliën. Mijne ging met de wintetsport een keer in noodloop (1x gehad) en na oliewissel bij ZF nooit meer gehad.quote:Op dinsdag 25 september 2018 11:23 schreef Liftdeur het volgende:
Nu ruim een week mijn E39 in bezit (foto's zal ik zsm even plaatsen ).
Auto beviel tot vrijdag heel goed, maar sindsdien is het al een paar keer voorgekomen dat mijn automaat in noodprogramma schiet (getriebe notprogram), hierbij heb ik geloof ik alleen de 3e of 4e versnelling.
Dit is me nu een paar keer overkomen, en als hij het niet doet schakelt de bak zijdezacht. Ik ben dus erg benieuwd wat er mis mee is, het lijkt me niet dat de bak aan zijn einde is.
Zou dit op te lossen zijn met nieuwe olie en een filter? Of denken jullie dat ik beter meteen geld neer kan leggen voor het spoelen van de bak?
De laatste eigenaar heeft geen onderhoud bijgehouden, dus ik heb geen idee wanneer er voor het laatst (of uberhaupt ooit) iets aan de bak is gedaan.
Bedankt voor je bericht, heb je enig idee waar ik kan zien of ik een ZF of GM heb?quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Is dat een ZF? Anders zou je het bij ZF in Delfgauw kunnen vragen. Zij spoelen met olie ipv chemicaliën. Mijne ging met de wintetsport een keer in noodloop (1x gehad) en na oliewissel bij ZF nooit meer gehad.
Er zijn van die sites waar je je chassisnummer kan intypen, daar zal het ongetwijfeld staan. Even zoeken op VIN decoder BMW ofzo 😄quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:09 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Bedankt voor je bericht, heb je enig idee waar ik kan zien of ik een ZF of GM heb?
Thanks, zal gelijk even kijken als ik vrijgelaten ben van het werk.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Er zijn van die sites waar je je chassisnummer kan intypen, daar zal het ongetwijfeld staan. Even zoeken op VIN decoder BMW ofzo 😄
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |