Thanks, maar leg uit?quote:
Veel gas geven = harde boem in de cilinder, maar door lage toeren een massa traagheid wordt dit niet zo snel omgezet in snelheid van de zuiger -> de krukaslagers worden zwaarder belast over een lange(re) tijdspanne dan dat je vol gas geeft bij hogere toeren. De motor heeft in de hogere toeren niet voor niets meer koppel en daaruit vloeiend, ook meer vermogen.quote:
zelfrijdende auto's juist.quote:
De hedendaagse automaten schakelen juist snel op en draaien derhalve altijd lage toeren (milieu geneuzel enz). Dat is echt waardeloos voor je motor.quote:
Die van mij loopt zo op naar 5500 toeren als je een beetje gas geeft.quote:Op dinsdag 11 september 2018 22:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
De hedendaagse automaten schakelen juist snel op en draaien derhalve altijd lage toeren (milieu geneuzel enz). Dat is echt waardeloos voor je motor.
...
Bij constante snelheid is er an sich weinig aan de hand, maar bij een beetje versnellen wurg je de motor al snel. Moet hij eerst weer terug schakelen en in toeren klimmen, dan pas accelereert ie.quote:Op dinsdag 11 september 2018 22:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die van mij loopt zo op naar 5500 toeren als je een beetje gas geeft.
Bij constante snelheid is de belasting van het blokkie miniem, volgens mij.
Ja dat lijkt leuk voor het milieu maar elke 3 jaar een motor aan stront rijden nemen ze niet mee in de berekeningenquote:Op dinsdag 11 september 2018 22:45 schreef Hyperdude het volgende:
Kantelende zuigers. Zie onderaan nrs. 1 en 2.
[ afbeelding ]
Na 2 ton. Komt door "het moderne rijden" volgens mijn garagist.
32 jaar.quote:Op dinsdag 11 september 2018 23:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat lijkt leuk voor het milieu maar elke 3 jaar een motor aan stront rijden nemen ze niet mee in de berekeningen
Toen was modern rijden nog helemaal niet inquote:
Danku!quote:Op dinsdag 11 september 2018 21:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veel gas geven = harde boem in de cilinder, maar door lage toeren een massa traagheid wordt dit niet zo snel omgezet in snelheid van de zuiger -> de krukaslagers worden zwaarder belast over een lange(re) tijdspanne dan dat je vol gas geeft bij hogere toeren. De motor heeft in de hogere toeren niet voor niets meer koppel en daaruit vloeiend, ook meer vermogen.
Lijkt idd. op accudingetje. Even naar laten kijken. 7 keer starten heb ik nog nooit gehad. Helemaal niet starten wel.quote:Op woensdag 12 september 2018 11:47 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Danku!
Overigens stond ik vandaag met een bijna niet aanspringende motor. Pas na 7x de startknop indrukken sloeg ie aan. Gisteren had ik twee keer drukken nodig. En vorige week weliswaar bij de eerste keer, maar alsnog met moeite. Accu dingetje? Na 50km rijden spring ie zonder problemen aan.
https://airlinegeeks.com/(...)lision-at-paris-cdg/quote:HiFly A380 Grounded Following Collision at Paris-CDG
HiFly’s flagship A380 is making headlines again after it was damaged as it collided with a jet bridge as it was being towed forward at Paris Charles de Gaulle (CDG) last night whilst operating services for Air Austral.
[...]
Tot zover de Duitse kwaliteitquote:Op woensdag 12 september 2018 12:15 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
https://airlinegeeks.com/(...)lision-at-paris-cdg/
Hm, balen wel... vliegt dat ding net, staat ie weer stil.
Die jaartallen, een e39.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004.
Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar.
Een 850 CSI natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004.
Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar.
850quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004.
Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar.
Dat dusquote:
Een BMW voor de prijs van een Kia bedoel je? Of wat wil je nou?quote:Op zaterdag 15 september 2018 00:07 schreef leolinedance het volgende:
Komt BMW eigenlijk nog eens met een mooie en enigszins betaalbare full-electric?
Met een range van een km of 500 minimaal aub.
Geen i8 prijs. Zeg 60kquote:Op zaterdag 15 september 2018 07:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een BMW voor de prijs van een Kia bedoel je? Of wat wil je nou?
Als je massa adoptie wil, zal je als auto fabrikant toch eens je huidige line-up langzaam aan moeten gaan vervangen voor een electrische variant. Dus ja een 3 serie kost in de basis ongeveer 40k, dat zou de electrische variant daarvan ook moeten kosten.quote:Op zaterdag 15 september 2018 07:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een BMW voor de prijs van een Kia bedoel je? Of wat wil je nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |