abonnement Unibet Coolblue
pi_181615240
quote:
Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN

Jarco Kriek, 31 augustus 2018

Het was te verwachten. Nu er gepraat wordt over nieuwe bezuinigingen bij de publieke omroep komt de discussie over de noodzaak van de wereldwijde satellietverspreiding van BVN ook weer naar boven borrelen.

BVN kost de Nederlandse belastingbetaler jaarlijks iets minder dan twee miljoen euro. Dit geld gaat hoofdzakelijk op aan de kosten van satellietverspreiding van de zender. BVN is namelijk vrijwel wereldwijd via diverse satellieten te bekijken. Overigens betaalt de Vlaamse publieke omroep VRT ook mee aan de zender. Op BVN zijn de belangtijkste eigen programma’s van de Nederlandse en Vlaamse publieke omroep te bekijken. De zender wordt veel door expats en vakantiegangers bekeken.

De criticasters van BVN stellen dat de dure satellietverspreiding van BVN niet meer nodig is omdat de zender ook online te bekijken is. Daar hebben zij slechts gedeeltelijk gelijk in. In veel West-Europese landen zijn de internetfaciliteiten voldoende goed om online naar BVN te kunnen kijken. Maar buiten Europa laat dit te wensen over en wordt het online bekijken moeilijker. Daarnaast speelt mee dat op diverse vakantieresorten de draadloze internetverbinding al snelle langzamer en onstabieler wordt als meerdere gasten gelijktijdig van internet gebruikmaken. En andere drempel voor het online kijken is dat internetdata buiten de Europese Unie (EU) in veel gevallen vrij kostbaar is als van een mobiele verbinding gebruik wordt gemaakt.
Bron

Daar waar Turkije goed snapt dat een schotel een belangrijk instrument is, om de onderdanen in den vreemde te controleren, lijkt het in Nederland de andere kant op te gaan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:45:15 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181630007
Waarom zou je een satkanaal gebruiken als je via internet kan kijken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181630228
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je een satkanaal gebruiken als je via internet kan kijken?
Precies

Daarnaast heeft de komst van het internet de behoefte aan een wereldomroep overbodig gemaakt. We leven niet meer in tijd dat je zonder BVN niets meer meekrijgt over het nieuws in Nederland.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:14:28 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181630625
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je een satkanaal gebruiken als je via internet kan kijken?
En geen internet hebt in den vreemde op de camping alwaar je niet kunt streamen of je abbo na 1GBo op is ... tja waarvoor zou je. Zelf kijk ik BVN regelmatig, heb geen kabelTV en het is heerlijk om zonder reclame de kleingekunstelde programma's te bekijken.

Los van mij (of jou) is het goed dat een land een algemeen satellietkanaal heeft dat los van de lokale overheid (bemoeienis) kan worden bekeken. Elk beetje land heeft dat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181630663
eindelijk van de schotelwijken af
sjon deere
pi_181631321
Haha alsof ik op vakantie dat gekke BVN ga kijken.

En in de wat meer ontwikkelde landen waar het de moeite waard is om te wonen kijken ze toch lekker naar uitzending gemist. Of gewoon via Iptv. Zo in Thailand goed m'n favoriete cluppie AZ live kunnen volgen.

BVN was inhoudelijk nou ook niet zo sterk dat onderdanen in den vreemde onder controle bleven trouwens.
pi_181631929
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je een satkanaal gebruiken als je via internet kan kijken?
Anders lees je de OP even.
pi_181634471
Twee miljoen, op 740 miljoen (het beoogde budget voor 2019)...Of dat onder de streep zo voordelig is vraag ik me af.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_181636327
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want internet is natuurlijk wereldwijd de normaalste zaak van de wereld... Oh, wacht.
Waar niet?
pi_181636373
Zeker nu de roamingkosten in de EU niet meer gelden lijkt me overbodig, voor de mensen die echt behoefte aan het journaal hebben gaan maar naar een internet cafe.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181636381
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Anders lees je de OP even.
Waarom zou je de OP lezen als je ook gewoon direct kan reageren op basis van de TT?
pi_181636588
1 reisprogramma (of duurbetaalde presentator met duur programma) minder, en iedereen die op reis is met een schotelantenne kan BVN blijven kijken.

Honderden zenders op de schotel, maar even snel de samenvatting van het nieuws in het Nederlands is altijd prettig.
Maar ik gaf altijd de voorkeur aan de lokale zenders via de ether bekijken. Jammer dat dat zo goed als nergens meer mogelijk is. En ja, ik snap heel veel talen dankzij dat. (in ieder geval Deens, Zweeds, Spaans, Italiaans. Engels, Duits en Frans heb ik nog van school overgehouden)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')