abonnement Unibet Coolblue
pi_181496974
Pleur je toch een zooi containers neer in een weiland paar fietsen erbjj klaar
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 27 augustus 2018 @ 14:48:07 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181497791
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Artikel gaat verder

https://nos.nl/artikel/22(...)e-hoeven-slapen.html

Toen ik studeerde was het al kut met kamers voor de meeste studenten, maar nog steeds hebben de universiteiten geen gevoel dat ze het eens echt moeten aanpakken.
Waarom geen campussen bouwen?
Het geheel is meestal terug te voeren op zeikende buurtbewoners die bang zijn dat studenten voor overlast zorgen en proberen ieder initiatief te frustreren. En aan gemeenteraadsleden/wethouders die hun oren daarnaar laten hangen.
pi_181498461
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het geheel is meestal terug te voeren op zeikende buurtbewoners die bang zijn dat studenten voor overlast zorgen en proberen ieder initiatief te frustreren. En aan gemeenteraadsleden/wethouders die hun oren daarnaar laten hangen.
Naja deels hebben ze gelijk natuurlijk. Je moet een spreiding houden of alle studenten bij elkaar zetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:32:55 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181498554
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja deels hebben ze gelijk natuurlijk. Je moet een spreiding houden of alle studenten bij elkaar zetten.
Lang niet altijd. Ik merk het bij mij in de buurt al. Als ook maar ergens een studentenhuis dreigt te komen komen er een paar zeikemmers meteen in opstand en gaan ze bij de gemeente lopen etterbakken met bezwaarschriften. Want studenten zijn eng en overlast en bladiebla. Terwijl je er in de praktijk nooit last van hebt en als dat wel is, dat er ook best mee te praten valt.

En dan is spreiding ook lastig omdat Nederland vergeven is van NIMBY's die de ander helemaal niets gunnen en dat dat soort types nog invloed hebben ook.
pi_181498558
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 06:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Als je op her vwo je talen hebt gehad, dan kun je je vakliteratuur in het Engels, Duits, Frans lezen en als gymnasiast ook in Latijn en Grieks.
Niet voor elke taal is Engels meest gebruikte taal. Het is aan te bevelen je talenkennis aan te passen aan de studie die je volgt.
Wist je dat Japanners die Japanse geschiedenis gaan studeren verplicht Nederlands moeten leren? Veel over het oude Japan is in het Nederlands van de VOC geschreven.

Dat buitenlandse studenten hun Nederlandse huis- en studiegenoten als gratis gids, tolk/vertaler, mentor misbruiken helpt ook niet bij hun populariteit. Alleen al daarom zouden ze verplicht Nederlands moeten leren, compleet met inburgeringscursussen.
Dat laatste lijkt mij een goede maatregel vanuit de staat. Universiteiten moeten taaltrainingen verplicht maken voor buitenlandse studenten die hier langer dan een half jaar zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181498581
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lang niet altijd. Ik merk het bij mij in de buurt al. Als ook maar ergens een studentenhuis dreigt te komen komen er een paar zeikemmers meteen in opstand en gaan ze bij de gemeente lopen etterbakken met bezwaarschriften. Want studenten zijn eng en overlast en bladiebla. Terwijl je er in de praktijk nooit last van hebt en als dat wel is, dat er ook best mee te praten valt.

En dan is spreiding ook lastig omdat Nederland vergeven is van NIMBY's die de ander helemaal niets gunnen en dat dat soort types nog invloed hebben ook.
Daarom deels.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:36:03 #232
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181498617
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Artikel gaat verder

https://nos.nl/artikel/22(...)e-hoeven-slapen.html

Toen ik studeerde was het al kut met kamers voor de meeste studenten, maar nog steeds hebben de universiteiten geen gevoel dat ze het eens echt moeten aanpakken.
Waarom geen campussen bouwen?
Het boeit me geen zak dat ze niks kunnen vinden, ze kosten de Nederlandse belastingbetaler al genoeg en ze leveren bijna niks op uiteindelijk. Lekker profiteren van je goedkope studie hier in Nederland: slaap maar lekker in een park ofzo. Of van het uitbespaarde geld gewoon in een hotel gaan zitten ;W
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181499152
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En de wijze van denken heeft de taal bepaald. We zijn dan ook een Angelsaksische wijze van denken aan het importeren, en zo erg wijs is die in het algemeen nou ook weer niet.

Soms is het ook helemaal niet zo hoogdravend. Door de grammaticale structuur en de samenstelling van woorden is Duits erg geschikt voor het definieren van begrippen, en het gebruik daarvan in allerlei zinsverbanden. Dat is zowel in de filosofie als in de rechtsgeleerdheid wel heel erg handig. Daarnaast kun je in de rechtsgeleerdheid niet zomaar Angelsaksische begrippen importeren of vertalen, omdat die voortkomen uit hele andere juridische grondslagen.
In de EU wordt al tientallen jaren alle wetgeving 1:1 van het Duits naar het Engels vertaald en omgekeerd, dus volgens mij verzin je nu problemen die er niet zijn.

En verder ben ik bekend met de Sapir-Whorf-hypothese, maar ten eerste is dat slechts een hypothese en ten tweede gaat het wel heel erg ver om daaruit te concluderen dat het gebruik van het Engels ervoor zorgt dat je je geen verzorgingsstaat meer kan voorstellen o.i.d.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 16:12:43 ]
  maandag 27 augustus 2018 @ 16:45:00 #234
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181499756
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:27 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Jij hebt toch helemaal niet gestudeerd? Je weet niet eens hoe het zit met 'de d'tjes en de t'tjes'.
Dit.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181500422
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het geheel is meestal terug te voeren op zeikende buurtbewoners die bang zijn dat studenten voor overlast zorgen en proberen ieder initiatief te frustreren. En aan gemeenteraadsleden/wethouders die hun oren daarnaar laten hangen.
Niet echt. De meeste vergunningen voor kamerverhuurpanden worden gewoon toegewezen. De enige drempel die er ligt is de norm van maximaal 15% kamerverhuurpanden per straat
pi_181502801
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lang niet altijd. Ik merk het bij mij in de buurt al. Als ook maar ergens een studentenhuis dreigt te komen komen er een paar zeikemmers meteen in opstand en gaan ze bij de gemeente lopen etterbakken met bezwaarschriften. Want studenten zijn eng en overlast en bladiebla. Terwijl je er in de praktijk nooit last van hebt en als dat wel is, dat er ook best mee te praten valt.

En dan is spreiding ook lastig omdat Nederland vergeven is van NIMBY's die de ander helemaal niets gunnen en dat dat soort types nog invloed hebben ook.
Dit dus. Je wordt er doodziek van van die zeikerds. Windmolens, AZC, studenten, aso-woningen. Het kan straks nergens meer omdat elke straat een belangenvereniging vol beroepskankeraars heeft :')
  maandag 27 augustus 2018 @ 19:28:42 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181503166
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:36 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het boeit me geen zak dat ze niks kunnen vinden, ze kosten de Nederlandse belastingbetaler al genoeg en ze leveren bijna niks op uiteindelijk. Lekker profiteren van je goedkope studie hier in Nederland: slaap maar lekker in een park ofzo. Of van het uitbespaarde geld gewoon in een hotel gaan zitten ;W
Hoezo zouden campussen geld kosten voor de belastingbetaler? Sterker nog, door campussen te bouwen en buitenlandse studenten tienduizenden euro’s per jaar te berekenen brengt dat geld in het laadje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 augustus 2018 @ 19:30:12 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181503195
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het geheel is meestal terug te voeren op zeikende buurtbewoners die bang zijn dat studenten voor overlast zorgen en proberen ieder initiatief te frustreren. En aan gemeenteraadsleden/wethouders die hun oren daarnaar laten hangen.
studenten bezorgen ook overlast. Dat hoort erbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 augustus 2018 @ 19:39:47 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181503417
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

studenten bezorgen ook overlast. Dat hoort erbij
Iig heb je je antwoord. Grote studentenhuisvestingsplannen komen niet van de grond omdat Nederland is vergeven van klaagzeikburgers die de ander niets gunnen en bij ieder geluidje beginnen te piepen.

Kinderen zorgen ook voor overlast. Als ze zouden kunnen zouden ze zelfs daar procedures tegen aanspannen.
  maandag 27 augustus 2018 @ 19:42:25 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181503469
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Iig heb je je antwoord. Grote studentenhuisvestingsplannen komen niet van de grond omdat Nederland is vergeven van klaagzeikburgers die de ander niets gunnen en bij ieder geluidje beginnen te piepen.

Kinderen zorgen ook voor overlast. Als ze zouden kunnen zouden ze zelfs daar procedures tegen aanspannen.
Kindervrije restaurants en hotels zijn een gat in de markt.
Maar als je een campus lekker buiten de stad bouwt zijn er geen klaagburen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 augustus 2018 @ 19:43:16 #241
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_181503483
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik zou dan best een leuke rondborstige deerne in huis willen nemen. Alleen denk ik dat mevrouw Vandeberg niet echt mee werkt aan dat scenario.
Heb je Mevrouw Vandeberg niet goed afgericht?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 27 augustus 2018 @ 19:47:39 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181503589
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kindervrije restaurants en hotels zijn een gat in de markt.
Maar als je een campus lekker buiten de stad bouwt zijn er geen klaagburen.
Je zal versteld staan uit welke hoeken en gaten dan weer mensen komen die iets te kankeren hebben.
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:10:10 #243
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181504103
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo zouden campussen geld kosten voor de belastingbetaler? Sterker nog, door campussen te bouwen en buitenlandse studenten tienduizenden euro’s per jaar te berekenen brengt dat geld in het laadje
Buitenlandse studenten kosten de belastingbetaler heel erg veel geld, en ze leveren bijna tot niks op.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181505194
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:10 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Buitenlandse studenten kosten de belastingbetaler heel erg veel geld, en ze leveren bijna tot niks op.
Allebei je statements zijn volkomen onwaar.
pi_181505365
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:52 schreef bamibij het volgende:

[..]

Allebei je statements zijn volkomen onwaar.
Deels waar.
Buitenlandse studenten van binnen de EU betalen net zoveel collegegeld als Nederlandse studenten. De rest van de kosten wordt aangevuld door de overheid. Studenten van buiten de EU betalen alle kosten zelf.
pi_181505909
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:58 schreef grimselman het volgende:

[..]

Deels waar.
Buitenlandse studenten van binnen de EU betalen net zoveel collegegeld als Nederlandse studenten. De rest van de kosten wordt aangevuld door de overheid. Studenten van buiten de EU betalen alle kosten zelf.
Netto verdienen we eraan. Dus ja een individuele student kan geld kosten maar het grote plaatje laat wat anders zien.
pi_181506127
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:18 schreef bamibij het volgende:

[..]

Netto verdienen we eraan. Dus ja een individuele student kan geld kosten maar het grote plaatje laat wat anders zien.
Dat is maar de vraag. Er komen hier meer studenten uit de EU studeren dan dat er Nederlandse studenten in een ander EU land gaan studeren. Dat kost ons land per saldo geld.
De meeste buitenlandse studenten vertrekken na hun studie weer en leveren op de lange termijn dus ook niets op
pi_181506190
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:25 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Er komen hier meer studenten uit de EU studeren dan dat er Nederlandse studenten in een ander EU land gaan studeren. Dat kost ons land per saldo geld.
De meeste buitenlandse studenten vertrekken na hun studie weer en leveren op de lange termijn dus ook niets op
Veel blijven juist hangen. En collegegeld is duur voor internationale studenten, dus we verdienen' er sws aan/
pi_181506290
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:28 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Veel blijven juist hangen. En collegegeld is duur voor internationale studenten, dus we verdienen' er sws aan/
Niet voor studenten uit de EU, en dat is nu juist de grootste groep internationale studenten
pi_181506499
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:25 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Er komen hier meer studenten uit de EU studeren dan dat er Nederlandse studenten in een ander EU land gaan studeren. Dat kost ons land per saldo geld.
De meeste buitenlandse studenten vertrekken na hun studie weer en leveren op de lange termijn dus ook niets op
Volgens mij blijft de helft hangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')