abonnement Unibet Coolblue
pi_181114084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 22:12 schreef unlimitedzxr het volgende:
Klinkt eerder als een flauwe grap van een lollige schoonbroer ofzo...
Hadden wij in onze studententijd ook als grap een keer gedaan, maar betrof het eigenlijk allemaal gratis rotzooi.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:27:21 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181114475
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:50:53 #28
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181115193
AVG verzoek is nog niet eens zo'n gek idee...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181194650
In ieder geval proberen,als ze er niet op reageren kun je alsnog dreigen om de namen van de webwinkels bekend te maken!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_181195150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 02:02 schreef geevee het volgende:
In ieder geval proberen,als ze er niet op reageren kun je alsnog dreigen om de namen van de webwinkels bekend te maken!
Bekendmaken, en dan? Ze doen niets wat niet mag, hè? Ze voeren een overeenkomst uit waar TS geen partij in is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181200684
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 22:50 schreef JeMoeder het volgende:
AVG verzoek is nog niet eens zo'n gek idee...
Aangezien ze persoonlijke informatie van jou hebben, moeten ze je inzage daarin geven en op jouw verzoek verwijderen. Als het een kleine webshop is, hebben ze waarschijnlijk geen flauw idee, maar desnoods verwijzen naar de desbetreffende wetsartikelen in de AVG. En gewoon aangeven dat als ze niet willen voldoen aan je eis je naar Autoriteit Persoonsgegevens stapt.
pi_181201800
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 03:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Bekendmaken, en dan? Ze doen niets wat niet mag, hè? Ze voeren een overeenkomst uit waar TS geen partij in is.
TS lijkt me wel een partij, aangezien zijn naam en adres op de verpakking staat. Hij is de ontvangende partij.

De webshop doet inderdaad niks wat niet mag, maar ze moeten wel meewerken als TS om informatie vraagt.
zie: https://autoriteitpersoon(...)hten/recht-op-inzage
pi_181201883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:03 schreef zuchtje het volgende:

[..]

TS lijkt me wel een partij, aangezien zijn naam en adres op de verpakking staat. Hij is de ontvangende partij.
De besteller is een overeenkomst aangegaan (met de gegevens van TS als afleveradres) en de winkel heeft die uitgevoerd. Het afleveradres maakt TS geen partij in de overeenkomst.

quote:
De webshop doet inderdaad niks wat niet mag, maar ze moeten wel meewerken als TS om informatie vraagt.
zie: https://autoriteitpersoon(...)hten/recht-op-inzage
Inzageverzoek onder AVG was m'n eigen idee (#20).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181201912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:06 schreef baskick het volgende:

[..]

De besteller is een overeenkomst aangegaan (met de gegevens van TS als afleveradres) en de winkel heeft die uitgevoerd. Het afleveradres maakt TS geen partij in de overeenkomst.
Zijn naam ook niet?
pi_181201954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:07 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Zijn naam ook niet?
Natuurlijk niet. Als ik iets bestel met jouw naam en mijn adres als afleveradres, denk je dan dat jij daar iets mee te maken hebt?

Zij naam (en adres) is wel een persoonsgegeven onder AVG - maar maakt hem geen partij in de overeenkomst.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181202109
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als ik iets bestel met jouw naam en mijn adres als afleveradres, denk je dan dat jij daar iets mee te maken hebt?

Zij naam (en adres) is wel een persoonsgegeven onder AVG - maar maakt hem geen partij in de overeenkomst.
Ah ok, nu valt het kwartje.

De persoonsgegevens die TS op wil vragen zijn zijn gegevens, maar kunnen misschien niet met hem gedeeld worden omdat ze onder een account van iemand anders hangen?
pi_181202439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:15 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ah ok, nu valt het kwartje.

De persoonsgegevens die TS op wil vragen zijn zijn gegevens, maar kunnen misschien niet met hem gedeeld worden omdat ze onder een account van iemand anders hangen?
Nou, ik vermoed dat de winkel de gegevens van TS op basis van een inzageverzoek wel met TS moet delen - het zijn zijn gegevens. Dat ze in andermans account staan, ja. Met een beetje mazzel voor TS krijgt hij dan ook de andere persoonsgegevens uit dat account (al zou dat niet horen, lijkt me zo).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181205954
Als je zeker weet dat je niet zelf iets hebt besteld zou ik elk pakketje bij de deur weigeren. Dan gaat het automatisch terug naar de afzender zonder dat jij daarvoor hoeft te betalen. Met de buren afspreken dat ze geen pakketjes meer voor jou aannemen. Als je het zelf via het postkantoor wil retourneren kost het je pakketkosten (tenzij antwoordnummer, maar lijkt me sterk in dit geval).
pi_181208984
Nog iets van ontwikkeling of antwoorden, TS?
  Spellchecker woensdag 15 augustus 2018 @ 18:33:09 #40
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181209143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:05 schreef HomerStokes het volgende:
Als je zeker weet dat je niet zelf iets hebt besteld zou ik elk pakketje bij de deur weigeren. Dan gaat het automatisch terug naar de afzender zonder dat jij daarvoor hoeft te betalen. Met de buren afspreken dat ze geen pakketjes meer voor jou aannemen. Als je het zelf via het postkantoor wil retourneren kost het je pakketkosten (tenzij antwoordnummer, maar lijkt me sterk in dit geval).
Briefje bij de voordeur dat ze niet jouw pakketjes bij buren mogen afgeven inderdaad.
pi_181221789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:05 schreef HomerStokes het volgende:
Als je zeker weet dat je niet zelf iets hebt besteld zou ik elk pakketje bij de deur weigeren. Dan gaat het automatisch terug naar de afzender zonder dat jij daarvoor hoeft te betalen. Met de buren afspreken dat ze geen pakketjes meer voor jou aannemen. Als je het zelf via het postkantoor wil retourneren kost het je pakketkosten (tenzij antwoordnummer, maar lijkt me sterk in dit geval).
Of gewoon de container in? TS heeft niets besteld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181223671
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 06:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Of gewoon de container in? TS heeft niets besteld.
Dan ben jij wel weer "probleemeigenaar". Al is het omdat je met extra afval zit. Je handen er vanaf houden zorgt ervoor dat het niet jouw probleem wordt (behalve de irritatie van even naar de deur lopen en de postbode te woord staan).
pi_181223933
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:58 schreef HomerStokes het volgende:

[..]

Dan ben jij wel weer "probleemeigenaar". Al is het omdat je met extra afval zit. Je handen er vanaf houden zorgt ervoor dat het niet jouw probleem wordt (behalve de irritatie van even naar de deur lopen en de postbode te woord staan).
Dat is een afweging, ja. Nadeel van de buren alles laten weigeren is dat eigen/gewenste pakketjes ook niet meer bij de buren afgeleverd worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181224866
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is een afweging, ja. Nadeel van de buren alles laten weigeren is dat eigen/gewenste pakketjes ook niet meer bij de buren afgeleverd worden.
True. Maar zodra de buren het aannemen is het ook je eigen probleem. En eigen pakketjes zou ik dan zo lang op m'n werk of bij een afhaalpunt laten bezorgen. Als de buren het al moeten aannemen ben je immers toch al niet zelf thuis.
pi_181224898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 11:00 schreef HomerStokes het volgende:

[..]

True. Maar zodra de buren het aannemen is het ook je eigen probleem. En eigen pakketjes zou ik dan zo lang op m'n werk of bij een afhaalpunt laten bezorgen. Als de buren het al moeten aannemen ben je immers toch al niet zelf thuis.
Wat is bij het aannemen van pakketjes door je buren precies je eigen probleem?

Dat je zelf niet thuis bent klopt, alleen soms is het handiger/sneller als het bij de buren komt, omdat ze anders wellicht nog een 2e bezorgpoging doen en je pas de dag daarna bij een pakketpunt terechtkunt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181224960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 11:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat is bij het aannemen van pakketjes door je buren precies je eigen probleem?

Op het moment dat je het pakje aanneemt, of iemand anders (buren) het pakje voor jou aanneemt, draag jij er de verantwoordelijkheid over. Dan heeft PostNL er niets meer mee te maken. En in het geval van ongewenste pakjes zit je dan dus met een probleem, namelijk een ongewenst pakje. Als je van aanname afziet blijft het de volledige verantwoordelijkheid van PostNL om het pakje weer bij de verzender te krijgen en heb jij er verder niets mee te maken.

En bij veel webwinkels kun je tegenwoordig al direct aangeven dat je het bij een afhaalpunt wil ophalen en kun je zelfs ook aangeven dat het niet bij de buren bezorgd mag worden. Ook kun je na de eerste mislukte poging aangeven dat je het niet nog eens thuis aangeboden wil hebben maar zelf wil gaan ophalen, middels de code op het niet-thuis-briefje.

Een afhaalpunt stuurt het overigens ook gewoon na een paar weken terug als je het niet komt halen, dan heb je er nog minder last van.
pi_181225316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 11:05 schreef HomerStokes het volgende:

[..]

Op het moment dat je het pakje aanneemt, of iemand anders (buren) het pakje voor jou aanneemt, draag jij er de verantwoordelijkheid over. Dan heeft PostNL er niets meer mee te maken. En in het geval van ongewenste pakjes zit je dan dus met een probleem, namelijk een ongewenst pakje. Als je van aanname afziet blijft het de volledige verantwoordelijkheid van PostNL om het pakje weer bij de verzender te krijgen en heb jij er verder niets mee te maken.

En bij veel webwinkels kun je tegenwoordig al direct aangeven dat je het bij een afhaalpunt wil ophalen en kun je zelfs ook aangeven dat het niet bij de buren bezorgd mag worden. Ook kun je na de eerste mislukte poging aangeven dat je het niet nog eens thuis aangeboden wil hebben maar zelf wil gaan ophalen, middels de code op het niet-thuis-briefje.

Een afhaalpunt stuurt het overigens ook gewoon na een paar weken terug als je het niet komt halen, dan heb je er nog minder last van.
Fair enough, alleen heb je sowieso geen verantwoordelijkheid voor een ongevraagde zending, of wel? Of houden (al heefts TS hier kennelijk geen belang bij in dit geval) of weggooien - als stopt de ongevraagde en tevens ongewenste toezending daarmee natuurlijk niet.

Bij de optie "alleen huisadres" is het voor zover ik weet niet mogelijk om bij de (1e) kennisgeving het afleveradres te wijzigen (naar een ander adres of een afhaalpunt). De optie op aflevering te wijzigen is in mijn ervaring ook maar zeer beperkt beschikbaar (pakket moet eerst in het proces zitten, dat is in veel gevallen pas 's nachts).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')