Kan, als ze die brugklas electronica achterwege laten en iets aan de forse prijzen gaan doen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 07:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Opel maakt in het eerste halfjaar 2018 een winst van 502 miljoen euro. Voor het eerst in 18 jaar maakt het bedrijf winst. Opel werd decennia lang uitgeknepen door GM en uiteindelijk vorig jaar aan PSA verkocht voor 2,2 miljard. Dus in een half jaar werd een kwart van de aankoopprijs teruggehaald.
Das best knap van PSA.
https://www.trouw.nl/home(...)aar-kregen~a38b455b/
Zou de overname van Opel dan toch een groot succes worden ondank alle negativiteit hier op fok eerder?
Wat is er mis met een Insignia, Cascade?quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:24 schreef pvdplanet het volgende:
In de jaren 70 en 80 was Opel een grote speler met aantrekkelijke modellen. Ze zijn in de jaren 90 een beetje het Nokia van de autoindustrie geworden. Best jammer, gelukkig bestaan ze nog wel i.t.t. bijvoorbeeld Lancia.
Te duur.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Insignia, Cascade?
PSA is geen Renault....quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
Over een paar jaar komen alle Renault onderdelen weer boven water drijven en komt de slechte kwaliteit-naamsticker er weer op te zitten. Kwestie van 'uitstel van executie' ben ik bang.
Welke Renault onderdelen precies?quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
Over een paar jaar komen alle Renault onderdelen weer boven water drijven en komt de slechte kwaliteit-naamsticker er weer op te zitten. Kwestie van 'uitstel van executie' ben ik bang.
De auto voor de gewone man.quote:Op woensdag 25 juli 2018 13:56 schreef Geelman het volgende:
Wel bijzonder. Persoonlijk vind ik dat Opels relatief weinig USP's hebben. En de huidige modellen vind ik ook vrij nietszeggend. Maar blijkbaar denken velen daar toch anders over!
mjah, as mentioned; PSA onderdelen. Bijna elk duits merk heeft er tegenwoordig connecties mee. De kleine MB's hebben het ook; motoren, ophangingsdelen, remmen.. Alles wordt langzaam aan eenheidsworst met een ander velletje.quote:
In het verleden was Renault erg berucht om zijn slechte elektronica.quote:
Een soort volkswagen eigenlijk.quote:
quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mjah, as mentioned; PSA onderdelen. Bijna elk duits merk heeft er tegenwoordig connecties mee. De kleine MB's hebben het ook; motoren, ophangingsdelen, remmen.. Alles wordt langzaam aan eenheidsworst met een ander velletje.
Renault is geen PSA.quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:44 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
In het verleden was Renault erg berucht om zijn slechte elektronica.
Elektrische ramen gingen niet meer openen
Die andere 2 stokbroodbakkers dan.. Kut of kutter..quote:
Dat is niet dezelfde groep, maar wel dezelfde rotzooi idd.quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die andere 2 stokbroodbakkers dan.. Kut of kutter..
Insignia: saaaaaaaaiquote:Op woensdag 25 juli 2018 12:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Insignia, Cascade?
Je doet nu net of andere merken in dezelfde prijsklasse wel iets spannends op de markt zetten, zelfs de duurdere merken boeien geen mens.quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Insignia: saaaaaaaai
Cascada:
Opel is vooral goed in het maken van auto's die zo saai zijn dat je ze al niet meer herinnert als ze een seconde geleden over je voeten gereden zijn. Vroeger waren ze wat gewaagder qua modellen.
Jij hebt er duidelijk verstand van, een expert.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
Over een paar jaar komen alle Renault onderdelen weer boven water drijven en komt de slechte kwaliteit-naamsticker er weer op te zitten. Kwestie van 'uitstel van executie' ben ik bang.
PSA heeft DS al als poging tot premium.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
PSA gaat gewoon van Opel een premium merk maken, boven Citroën neergezet, en laat de Duitsers hun ding doen en ze niet uitknijpen zoals GM dat deed.
Dat is toch een identieke auto met ander logootje erop? Een soort fiat met abarth alleen dan ook nog zonder vermogenquote:Op woensdag 25 juli 2018 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
PSA heeft DS al als poging tot premium.
Nee, dat is ondertussen tot een eigen merk met eigen modellen en eigen dealers uitgegroeid. Je ziet ze alleen nooit hier.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is toch een identieke auto met ander logootje erop? Een soort fiat met abarth alleen dan ook nog zonder vermogen
Ik zie het verschil niet eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, dat is ondertussen tot een eigen merk met eigen modellen en eigen dealers uitgegroeid. Je ziet ze alleen nooit hier.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt er duidelijk verstand van, een expert.
Alleen is Renault een compleet ander bedrijf dan PSA.
Potatoe - potatoe, hoeren of prosituees, meuren of stinken, poep of stront, all the same; franse troep.quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die andere 2 stokbroodbakkers dan.. Kut of kutter..
OMGquote:Op woensdag 25 juli 2018 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Potatoe - potatoe, hoeren of prosituees, meuren of stinken, poep of stront, all the same; franse troep.
Ze mogen dan Opel 'gered' hebben, maar ik voorzie geen geweldige toekomst.
Dat heb ik nou met Volkswagen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 13:56 schreef Geelman het volgende:
Wel bijzonder. Persoonlijk vind ik dat Opels relatief weinig USP's hebben. En de huidige modellen vind ik ook vrij nietszeggend. Maar blijkbaar denken velen daar toch anders over!
Ik adviseer helemaal niks, ik heb gewoon niks met franse auto's.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
OMG
Het aandeel PSA stort in, Sounddragon geeft een negatief advies!
Die F-jes en al helemaal de G-tjes waren op de roest na goed, de huidige generatie (waar ik er ook 1 van heb) komen onder de turbogrens(1700trp) gewoon veel tekort zowel de Benzine als de diesel.quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:00 schreef devlinmr het volgende:
Rij zelf een Astra uit 2017. Prima wagen uitstekende stoelen. Regelmatig naar Lyon gereden, tanken in Limburg cc op 130 en 8 uur later weer uitzetten met nog minimaal een kwart tank (12,5L) over.
Onderweg de stoelverkoeling aan, spotify via android auto, google maps voor de navi (of waze). En indien nodig de stoelmassage aan.
Moet zeggen dat het mij prettig verraste zeker als ik het vergelijk met de eerste Astra's. Wat waren dat een bagger auto's
Kwestie van op tijd schakelenquote:Op woensdag 25 juli 2018 20:08 schreef halfway het volgende:
[..]
Die F-jes en al helemaal de G-tjes waren op de roest na goed, de huidige generatie (waar ik er ook 1 van heb) komen onder de turbogrens(1700trp) gewoon veel tekort zowel de Benzine als de diesel.
en dan heb je al een auto met obesitas.quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:01 schreef knolleke het volgende:
Ooit begonnen met een Astra GSI, daarna nog een paar OPC modellen gereden. De laatste jaren merkte je dat de motoren qua vermogen wel goed waren maar dat het er net niet uitkwam. Inmiddels rij ik een Alfa 159 2.0jtd en dan voel je het verschil wel. Net ff wat soepeler.
4-cylinders, bestelwagens en stoelen mogen ze ontwikkelen. De rest de ontwikkelingen, zoals platform, electronica, diesels, electro-aandrijvijg, veiligheid enz zal wel wegbezuinigd zijn of onder het moederbedrijf zijn gestopt. Dan kun je snel winst maken (en PSA misschien iets meer verlies).quote:Volgens Oude Weernink heeft PSA het slim aangepakt door Opel geen bijrol maar juist een hoofdrol toe te dichten. Zo worden de Duitsers binnen het concern verantwoordelijk voor een nieuwe generatie viercylindermotoren, voor het grootste deel van de bestelwagendivisie en voor de ontwikkeling van stoelen – een belangrijke tak in de auto-industrie. “Dat mogen ze allemaal op hun eigen, Duitse manier doen, zolang het past binnen de concernfilosofie.”
PSA maakte eerste halfjaar 2018 1,5 miljard euro netto winstquote:Op woensdag 25 juli 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
[..]
4-cylinders, bestelwagens en stoelen mogen ze ontwikkelen. De rest de ontwikkelingen, zoals platform, electronica, diesels, electro-aandrijvijg, veiligheid enz zal wel wegbezuinigd zijn of onder het moederbedrijf zijn gestopt. Dan kun je snel winst maken (en PSA misschien iets meer verlies).
Ze verkopen hun magazijnen leeg.quote:Veel nieuwe auto’s zijn duurder geworden vanwege de nieuwe wetgeving voor het vaststellen van brandstofverbruik en emissie. Dan denkt u nu waarschijnlijk 'Ik ben dus net te laat...' Maar niets is minder waar, u bent zelfs precies op tijd! Want als u nu een gloednieuwe Opel uit voorraad koopt, dan profiteert u nog van de oude wetgeving en lagere BPM belasting*. En dat is nog niet alles!
quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:38 schreef lipje het volgende:
[..]
en dan heb je al een auto met obesitas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |