Precies. Zeker om te beginnen is een goedkope 323, 325 of 328 een hele goede keus. Een m3 zal wel buiten budget vallen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 06:42 schreef pvdplanet het volgende:
32% van alle auto's op de Ring zijn BMW's. Dit is bekend omdat er een tiental fotografen elk weekend foto's neemt en per merk geselecteerd wordt.
Logisch ook, makkelijk te tunen (onderstel, remmen etc) en de motoren zijn af fabriek al krachtig genoeg (afgezien van de meeste viercilinders)
klein detail, stuur zit een beetje rechts-achtig.quote:Op maandag 6 augustus 2018 13:16 schreef KoningApekop het volgende:
Een beetje vreemde eend in de bijt, Legacy 3.0R heeft een 6 cilinder. Of deze https://link.marktplaats.nl/m1306212152
Met die saaie optie rij je de leukste rondjes over de ring.quote:Op maandag 23 juli 2018 23:04 schreef mpc007 het volgende:
Ha
Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n dagelijkse vervoer, te weten een Mazda MX-5 1.5 GT-M ND (leasert). Echter, het kriebelt behoorlijk dat ik niets aan de auto mag / kan doen (garantie en dergelijke) en rekening moet houden met het aantal kms dat ik rijd. Daarnaast zit ik op dit moment in een werkkring waar nogal wat collega's echt goed fan zijn van bezoekjes aan de Ring, Spa, Zandvoort, etc. Van een goede roadtrip door Europa zijn ze ook niet vies. Met de MX-5 gaat dat 'm allemaal niet worden, dus misschien dat ik toch eens moet kijken voor iets erbij. Dit moet dan iets zijn wat genoeg vermogen heeft, op het circuit maar ook op de Autobahn daarnaartoe. Ik kom van auto's als een Peugeot 106 Sport en 206 GTi, maar daar wil ik niet naar terug omdat die niet zo Autobahn/roadtrip fähig zijn. Auto's die ik wel overweeg:
- De obligate BMW 3 E46 met een zespitter (325Ci bijv, maar ik vind t stiekem wel een beetje een saaie optie)
- Ford Cougar V6
- Peugeot 406 Coupe
- Volvo C70 T5 Coupe (heb een zwak voor die auto, maar wil 'ie op het circuit een beetje mee kunnen doen zal ik wel wat onderdelen strakker moeten trekken)
- Subaru Impreza GT Turbo (eigenlijk boven budget)
- Mitsubishi Galant V6 (VR2 is nog beter maar erg zeldzaam)
Jullie nog meer suggesties in deze strekking? Verbruik maakt me niet zoveel uit, want wordt dus niet m'n daily driver. Voor de aankoop zou ik niet meer dan ca 3k uit willen geven, dat er dan wat km op de klok staat is prima. Motorisch moet 't allemaal goed en strak zijn, de rest boeit wat minder. Deels zal t ook een hobbyauto zijn dus als er wat dingetjes vervangen moeten worden is dat prima.
Alvast bedankt
Leuk bakkiequote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:49 schreef underground1009 het volgende:
Is dit niet wat?
https://www.marktplaats.n(...)eff636f4f8b9c5b7a618
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
en 2de hands niet te verkrijgenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:22 schreef daNpy het volgende:
Mij valt op dat alle gegeven opties eigenlijk vrij zwaar zijn.
Ben het wel eens met lezut maar ik kan het nog simpeler maken; een autobahncruiser is geen circuit auto, tenzij je in de (prijs) categorieën van M5 kijkt en dat valt weer buiten budget.
Ik zou eerder kijken voor een Ford ST of RS variant, of de Hyundai i30 N. Van die laatste kan ik 100% garanderen dat het is wat je zoekt; op vakantie, boodschappen doen of over de Ring knallen, hij kan het allemaal. Alleen jammer dat ie 43k kost in Nederland en 28 in DL. En dat is ook wat boven budget
De Fords wel, maar vanwege een aardige schare liefhebbers zul je daar ook niet met 4k klaar zijnquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |