abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 juli 2018 @ 23:04:53 #1
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_180685845
Ha :)

Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n dagelijkse vervoer, te weten een Mazda MX-5 1.5 GT-M ND (leasert). Echter, het kriebelt behoorlijk dat ik niets aan de auto mag / kan doen (garantie en dergelijke) en rekening moet houden met het aantal kms dat ik rijd. Daarnaast zit ik op dit moment in een werkkring waar nogal wat collega's echt goed fan zijn van bezoekjes aan de Ring, Spa, Zandvoort, etc. Van een goede roadtrip door Europa zijn ze ook niet vies. Met de MX-5 gaat dat 'm allemaal niet worden, dus misschien dat ik toch eens moet kijken voor iets erbij. Dit moet dan iets zijn wat genoeg vermogen heeft, op het circuit maar ook op de Autobahn daarnaartoe. Ik kom van auto's als een Peugeot 106 Sport en 206 GTi, maar daar wil ik niet naar terug omdat die niet zo Autobahn/roadtrip fähig zijn. Auto's die ik wel overweeg:

- De obligate BMW 3 E46 met een zespitter (325Ci bijv, maar ik vind t stiekem wel een beetje een saaie optie)
- Ford Cougar V6
- Peugeot 406 Coupe
- Volvo C70 T5 Coupe (heb een zwak voor die auto, maar wil 'ie op het circuit een beetje mee kunnen doen zal ik wel wat onderdelen strakker moeten trekken)
- Subaru Impreza GT Turbo (eigenlijk boven budget)
- Mitsubishi Galant V6 (VR2 is nog beter maar erg zeldzaam)

Jullie nog meer suggesties in deze strekking? Verbruik maakt me niet zoveel uit, want wordt dus niet m'n daily driver. Voor de aankoop zou ik niet meer dan ca 3k uit willen geven, dat er dan wat km op de klok staat is prima. Motorisch moet 't allemaal goed en strak zijn, de rest boeit wat minder. Deels zal t ook een hobbyauto zijn dus als er wat dingetjes vervangen moeten worden is dat prima.

Alvast bedankt ^O^ ^O^
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  maandag 23 juli 2018 @ 23:05:55 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180685870
Mitsu Eclipse _O_ mijn eerste auto. Wat een racebak was dat zeg.

Ik mis je :'(
#KICKOUTZP
pi_180686119
BMW E36 328i handgeschakeld en dan 2.5 inlaat er op, ga je over de 200pk schijnt. E36 rijdt zeer goed vind ik.
  maandag 23 juli 2018 @ 23:20:23 #4
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_180686197
Mijn vorige auto was iets in die strekking: een 2002 Skoda Octavia RS. De 1.8T die daar in ligt heeft standaard 180pk, ik zat met alleen een simpele chip al op 235. Die 1.8 is ook een ijzersterk blok.

Ik heb de RS in 2014 voor 4k opgepikt, maar je hebt ook een "gewone" Octavia met hetzelfde blok (heeft dan 150pk), dus die is misschien een stukje goedkoper.

Ik heb er in ieder geval 3 jaar lang en 80k kilometer in gereden en hij heeft geen seconde verveeld. Ook de twee rondjes Ring waren top :D
  maandag 23 juli 2018 @ 23:23:37 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_180686297
BMW 3 serie, in het verleden heerlijk mee over de Autobahn geracet.

Was een 318i, in 8 uur van Arnhem naar Milaan, gewelidig.
pi_180690093
32% van alle auto's op de Ring zijn BMW's. Dit is bekend omdat er een tiental fotografen elk weekend foto's neemt en per merk geselecteerd wordt.

Logisch ook, makkelijk te tunen (onderstel, remmen etc) en de motoren zijn af fabriek al krachtig genoeg (afgezien van de meeste viercilinders)

De ervaring met de E36 leert dat het een robuuste auto is. Na 4 jaar en 250 ronden slechts 3 technische problemen: uitlaathouder gebroken, oliedop verloren en slang stuurbekrachtiging lek.

Daarnaast eens 350 km in de 3e versnelling naar huis moeten rijden omdat de shortshifter gebroken was (niet-BMW onderdeel, vervangen door z4m shortshifter en sindsdien probleemloos.

Maar ja, vind maar eens een goede. De prijzen stijgen elke dag...
pi_180690110
BMW E46.

Blok kan best tegen een stootje, veel onderdelen zelf te vervangen. Online HEEL VEEL documentatie te vinden.

Gaat je met 3k alleen niet lukken, althans geen 6-pitter.

Ik overweeg zelf ook een BMW te nemen, voor erbij, zodat ik er aan kan klussen :’)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 07:27:11 #8
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_180690318
406 Coupe is zeker met de V6 een heerlijke auto om afstanden mee af te leggen, maar te zwaar voorin voor leuk circuitgebruik. Heb die van mij eens uitgelaten op Zolder, maar da’s niet ideaal. Een 2.0 of 2.2 zal het beter doen, maar dan heb je dus niet die lekkere zespitter.
pi_180910675
Die Volvo valt af, is echt een luxe cruiser, maar totaal, echt TOTAAL geen rijdersauto.
406 Coupe is hetzelfde verhaal, ook weinig te vinden met 2.0, 2.2 of v6 met handbak.
Cougar, geen idee

GT Turbo moet voor het budget volgens mij wel lukken, de markt is naar de knoppen.
Wel zit je dan waarschijnlijk met een hoge KM stand en eventueele roestproblemen (achterschermen boven de wielen en bij de bumper)
BMW moet ook kunnen, zeker een E36, een E46 met 6 cilinder zal ws boven het budget zijn, of totaal op.
pi_180929531
voor redelijk weinig geld kan je ook eens kijken naar de Audi A4 2.7 biturbo, met K04 turbo's gaat het goed hard, wel een beetje nose heavy helaas.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_180929828
Wat is je onderdelenbudget?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180930051
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 06:42 schreef pvdplanet het volgende:
32% van alle auto's op de Ring zijn BMW's. Dit is bekend omdat er een tiental fotografen elk weekend foto's neemt en per merk geselecteerd wordt.

Logisch ook, makkelijk te tunen (onderstel, remmen etc) en de motoren zijn af fabriek al krachtig genoeg (afgezien van de meeste viercilinders)
Precies. Zeker om te beginnen is een goedkope 323, 325 of 328 een hele goede keus. Een m3 zal wel buiten budget vallen.
Misschien is het een beetje standaard, maar zo’n wagen ben je ook zo weer kwijt als je erachter komt dat het niet je ding is, of de trackday’s vallen je tegen in kosten. De ring vind ik zelf niks, ik vend de baan gewoon de lang/groot, zandvoort, zolder en spa zijn een stuk leuker.

-edit-
Ik had over je budget heen gelezen, 3k is niet heel veel, dan zou ik zeker voor een goedkope 3 serie gaan. Hou er rekening mee dat je al snel wat zal willen investeren in betere gordels en stoelen, betere remmen enz.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 02:29:38 #13
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_180933473
https://www.marktplaats.n(...)urbo-1996-zwart.html



Hou je nog geld over voor een paar verse draagarmen op termijn ;)

Voor roadtrips misschien iets minder ideaal als dat ook de bedoeling is, er past ongeveer een halve ham in de kofferbak.

Dan zou je voor iets soortement gerelateerds (uhhh, ze delen het platform :P) misschien beter kunnen zoeken naar een 16v turbo Fiat Coupe. Die willen nog wel eens goedkoop aangeboden worden in motorisch goede staat, zijn best capabel voor een voorwielaandrijver (zeker veel circuitgerichter dan een C70 of Cougar, hoewel de GTV nog beter stuurt) en hebben bakken meer ruimte dan die Alfa.

De geblazen vijfcilinder is onbereikbaar voor ¤3k, die zit qua waarde behoorlijk in de lift, maar zo'n 16v is toch wel mooi even dé Delta Integrale motor! Zo'n feitje doet het altijd leuk op verjaardagen.

Kun je lassen? Las dan mee!

[ Bericht 13% gewijzigd door Kriegel op 04-08-2018 03:07:10 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_180961501
Ik denk dat je voor dat budget moet gaan kiezen tussen uit 2 van de 3:

- Betrouwbaar (c.q. niet te oud)
- Autobahncruiser
- Beetje potent op het circuit

Auto's die dat echt combineren starten pas rond de 8k (328i, 350Z, Z4 etc)

Als je het budget niet op kan/wil hogen dan zou ik eens kijken naar een Clio 2 RS. Denk dat je daar nog redelijk mee op de autobahn kunt rijden.
pi_180966417
Ik elk geval geen Galant, staan bekend om problemen met de versnellingsbak.
Mitsubishi EVO buiten budget? Is naar mijn beleving de enige road legal circuit auto.
pi_180980444
Een beetje vreemde eend in de bijt, Legacy 3.0R heeft een 6 cilinder. Of deze https://link.marktplaats.nl/m1306212152
pi_180987178
Legacy is zwaarder, duurder en heeft minder vermogen als een beetje gekietelde GT Turbo.
Dus lijkt me dat geen alternatief.
pi_181015089
Oh ja, lightness is king. Een auto met 150 pk van 1100 kilo stuurt veel fijner dan een auto van 1500 kilo met 200 pk.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:27:46 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181024478
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:16 schreef KoningApekop het volgende:
Een beetje vreemde eend in de bijt, Legacy 3.0R heeft een 6 cilinder. Of deze https://link.marktplaats.nl/m1306212152
klein detail, stuur zit een beetje rechts-achtig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181024761
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:04 schreef mpc007 het volgende:
Ha :)

Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n dagelijkse vervoer, te weten een Mazda MX-5 1.5 GT-M ND (leasert). Echter, het kriebelt behoorlijk dat ik niets aan de auto mag / kan doen (garantie en dergelijke) en rekening moet houden met het aantal kms dat ik rijd. Daarnaast zit ik op dit moment in een werkkring waar nogal wat collega's echt goed fan zijn van bezoekjes aan de Ring, Spa, Zandvoort, etc. Van een goede roadtrip door Europa zijn ze ook niet vies. Met de MX-5 gaat dat 'm allemaal niet worden, dus misschien dat ik toch eens moet kijken voor iets erbij. Dit moet dan iets zijn wat genoeg vermogen heeft, op het circuit maar ook op de Autobahn daarnaartoe. Ik kom van auto's als een Peugeot 106 Sport en 206 GTi, maar daar wil ik niet naar terug omdat die niet zo Autobahn/roadtrip fähig zijn. Auto's die ik wel overweeg:

- De obligate BMW 3 E46 met een zespitter (325Ci bijv, maar ik vind t stiekem wel een beetje een saaie optie)
- Ford Cougar V6
- Peugeot 406 Coupe
- Volvo C70 T5 Coupe (heb een zwak voor die auto, maar wil 'ie op het circuit een beetje mee kunnen doen zal ik wel wat onderdelen strakker moeten trekken)
- Subaru Impreza GT Turbo (eigenlijk boven budget)
- Mitsubishi Galant V6 (VR2 is nog beter maar erg zeldzaam)

Jullie nog meer suggesties in deze strekking? Verbruik maakt me niet zoveel uit, want wordt dus niet m'n daily driver. Voor de aankoop zou ik niet meer dan ca 3k uit willen geven, dat er dan wat km op de klok staat is prima. Motorisch moet 't allemaal goed en strak zijn, de rest boeit wat minder. Deels zal t ook een hobbyauto zijn dus als er wat dingetjes vervangen moeten worden is dat prima.

Alvast bedankt ^O^ ^O^
Met die saaie optie rij je de leukste rondjes over de ring. O+
pi_181025442
Ik zou ook echt voor zoiets gaan: https://link.marktplaats.nl/m1308617651
Of als je een sportievere coupe wil voor weinig: https://link.marktplaats.nl/m1303316066 sparco stoeltjes erin en gaan :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:19:14 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181035768
quote:
Leuk bakkie :)

Gezien de km-stand ws idd wel redelijk onderhouden, al zou ik bij aanschaf preventief de turbo meteen laten doen. Je kunt ook wachten tot hij de geest geeft, maar dan is het huilen.. binnen een paar honderd km weet je of het een oliezuiperd is, maar ik zou er maar vanuit gaan dat er geen nieuwe frisse turbo op zit. Dat wil je namelijk wél als je ermee gaat blazen.

Je kunt ook een aankoopkeuring regelen bij een turboboer, maar dat kost wel geld, en we hebben het over een auto van 3k.

en check de remmen, kan duur uitvallen bij iets waar 'Turbo' achterop staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:23:34 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_181035837
Een wat oudere MX5 geen optie?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:22:22 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181037881
Mij valt op dat alle gegeven opties eigenlijk vrij zwaar zijn.
Ben het wel eens met lezut maar ik kan het nog simpeler maken; een autobahncruiser is geen circuit auto, tenzij je in de (prijs) categorieën van M5 kijkt en dat valt weer buiten budget.

Ik zou eerder kijken voor een Ford ST of RS variant, of de Hyundai i30 N. Van die laatste kan ik 100% garanderen dat het is wat je zoekt; op vakantie, boodschappen doen of over de Ring knallen, hij kan het allemaal. Alleen jammer dat ie 43k kost in Nederland en 28 in DL. En dat is ook wat boven budget :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:58:02 #26
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_181039811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:22 schreef daNpy het volgende:
Mij valt op dat alle gegeven opties eigenlijk vrij zwaar zijn.
Ben het wel eens met lezut maar ik kan het nog simpeler maken; een autobahncruiser is geen circuit auto, tenzij je in de (prijs) categorieën van M5 kijkt en dat valt weer buiten budget.

Ik zou eerder kijken voor een Ford ST of RS variant, of de Hyundai i30 N. Van die laatste kan ik 100% garanderen dat het is wat je zoekt; op vakantie, boodschappen doen of over de Ring knallen, hij kan het allemaal. Alleen jammer dat ie 43k kost in Nederland en 28 in DL. En dat is ook wat boven budget :+
en 2de hands niet te verkrijgen ~O>
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:00:15 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181039867
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:58 schreef lipje het volgende:

[..]

en 2de hands niet te verkrijgen ~O>
De Fords wel, maar vanwege een aardige schare liefhebbers zul je daar ook niet met 4k klaar zijn ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:12:22 #28
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_181040169
Een Mondeo St 220 of een fiesta St uit 1998 misschien :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_181116452
Volvo 240 turbo _O_
nerovetsrethca
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')