Ha
Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n dagelijkse vervoer, te weten een Mazda MX-5 1.5 GT-M ND (leasert). Echter, het kriebelt behoorlijk dat ik niets aan de auto mag / kan doen (garantie en dergelijke) en rekening moet houden met het aantal kms dat ik rijd. Daarnaast zit ik op dit moment in een werkkring waar nogal wat collega's echt goed fan zijn van bezoekjes aan de Ring, Spa, Zandvoort, etc. Van een goede roadtrip door Europa zijn ze ook niet vies. Met de MX-5 gaat dat 'm allemaal niet worden, dus misschien dat ik toch eens moet kijken voor iets erbij. Dit moet dan iets zijn wat genoeg vermogen heeft, op het circuit maar ook op de Autobahn daarnaartoe. Ik kom van auto's als een Peugeot 106 Sport en 206 GTi, maar daar wil ik niet naar terug omdat die niet zo Autobahn/roadtrip fähig zijn. Auto's die ik wel overweeg:
- De obligate BMW 3 E46 met een zespitter (325Ci bijv, maar ik vind t stiekem wel een beetje een saaie optie)
- Ford Cougar V6
- Peugeot 406 Coupe
- Volvo C70 T5 Coupe (heb een zwak voor die auto, maar wil 'ie op het circuit een beetje mee kunnen doen zal ik wel wat onderdelen strakker moeten trekken)
- Subaru Impreza GT Turbo (eigenlijk boven budget)
- Mitsubishi Galant V6 (VR2 is nog beter maar erg zeldzaam)
Jullie nog meer suggesties in deze strekking? Verbruik maakt me niet zoveel uit, want wordt dus niet m'n daily driver. Voor de aankoop zou ik niet meer dan ca 3k uit willen geven, dat er dan wat km op de klok staat is prima. Motorisch moet 't allemaal goed en strak zijn, de rest boeit wat minder. Deels zal t ook een hobbyauto zijn dus als er wat dingetjes vervangen moeten worden is dat prima.
Alvast bedankt