abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 20 juli 2018 @ 18:56:54 #26
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_180613496
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:26 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Boxed = cpu met een standaard koeler bij.
Tray = alleen cpu
Bij de K-versies wordt nooit een koeler meegeleverd
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_180614092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:34 schreef MilkTea het volgende:
Wat is het verschil tussen een
Intel Core i7-8700K Boxed en Intel Core i7-8700K Tray?
Niets, behalve de verpakking c.q. het quasi ontbreken daarvan, aangezien er geen koeler wordt meegeleverd met de i7-8700K.
quote:
Tot zover heb ik:

Intel Core i7-8700K Boxed
MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G
Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black (behuizing, ziet er wel leuk uit vind ik)
2x Samsung U28E590DS Zilver, Zwart (4k) -- Waarom is quad HD zoveel duurder dan 4k? en liggen prijzen van FullHD maar 20eu lager?
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Samsung 860 EVO 500GB

De vraag is of die zooi natuurlijk allemaal een beetje samen kan werken. en ik moet nog een moederboard koeling en voeding?
Ik heb een tijdje geleden hier op FOK een voorstel gedaan voor een systeem (waar de dame in kwestie nooit meer op heeft gereageerd) maar dat je heel goed als uitgangspunt zou kunnen nemen voor het samenstellen van je systeem. Ik kwam toen uit op deze voorbeeldconfiguratie. Uiteraard komt er in jouw geval nog wel een stevige videokaart bij.

Een goed systeem stel je niet samen door te beginnen met een videokaart en dan op het laatst te bedenken dat je ook nog een moederbord en een voeding nodig hebt. Die laatste twee zijn juist kerncomponenten, evenals de behuizing, de CPU en de CPU koeler, en daar zou je dus mee moeten beginnen. Asembleren moet je niet laten doen door een kennis, een handig neefje of een FOKker, maar gewoon door de winkel waar je de spullen koopt. Dan kun je de computer kant en klaar ophalen (of laten bezorgen) en krijg je ook twee jaar garantie op de goede werking van het geheel. Mede gezien je budget is er geen enkele reden om dat niet zo te doen.
pi_180616027
Ik heb het persoonlijk wel gehad met kasten en vaste systemen. Vooral met dit weer wil je niet in een hokje bij een grote kachel zitten.
pi_180631419
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:04 schreef mstx het volgende:

[..]

Niks

[..]

QHD en 4K is hetzelfde
Bijzonder dat dat op tweakers apart neergezet is waar qhd dus veel duurder is dan 4k
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180631429
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet als er eentje je echte hoofdscherm is om op te gamen en alle hoofdzaken te doen en het tweede scherm echt voor enkel bijzaken (browser op terwijl je aan het gamen bent etc)
Ja dat zal t wel worden, 1 game scherm en 1 browser scherm welke beide tegelijk wel veel gebruikt gaan worden
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180631446
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:58 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb het persoonlijk wel gehad met kasten en vaste systemen. Vooral met dit weer wil je niet in een hokje bij een grote kachel zitten.
Airco ^^
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180631464
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:29 schreef Riparius het volgende:

[..]

Niets, behalve de verpakking c.q. het quasi ontbreken daarvan, aangezien er geen koeler wordt meegeleverd met de i7-8700K.

[..]

Ik heb een tijdje geleden hier op FOK een voorstel gedaan voor een systeem (waar de dame in kwestie nooit meer op heeft gereageerd) maar dat je heel goed als uitgangspunt zou kunnen nemen voor het samenstellen van je systeem. Ik kwam toen uit op deze voorbeeldconfiguratie. Uiteraard komt er in jouw geval nog wel een stevige videokaart bij.

Een goed systeem stel je niet samen door te beginnen met een videokaart en dan op het laatst te bedenken dat je ook nog een moederbord en een voeding nodig hebt. Die laatste twee zijn juist kerncomponenten, evenals de behuizing, de CPU en de CPU koeler, en daar zou je dus mee moeten beginnen. Asembleren moet je niet laten doen door een kennis, een handig neefje of een FOKker, maar gewoon door de winkel waar je de spullen koopt. Dan kun je de computer kant en klaar ophalen (of laten bezorgen) en krijg je ook twee jaar garantie op de goede werking van het geheel. Mede gezien je budget is er geen enkele reden om dat niet zo te doen.
Hmm ja dat is natuurlijk ook een optie, al moet ik zeggen dat ik bij de locale pc winkeltjes echt geen vertrouwd gevoel heb. Heb je aanraders ergers in het noord - noord-oosten van het land?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180631619
beetje spelen met de pc builder van Alternate?
https://www.alternate.nl/PC/PC-Builder#!/category/0

Bij de weg.
Tegenwoordig moet je geen vragen stellen aan de nitwits achter de balie.
Froega kon je dat prima doen, maar tegenwoordig is het, over het algemeen, een ramp met die lui.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:59:52 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180631728
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:43 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Ja dat zal t wel worden, 1 game scherm en 1 browser scherm welke beide tegelijk wel veel gebruikt gaan worden
Zo doe ik het inderdaad ook. Game open op het luxe scherm en alle bijzaken zoals teamspeak, browser en weet ik het allemaal op het andere scherm.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180631921
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:34 schreef MilkTea het volgende:
Wat is het verschil tussen een
Intel Core i7-8700K Boxed en Intel Core i7-8700K Tray?

Tot zo ver heb ik:

Intel Core i7-8700K Boxed
MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G
Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black (behuizing, ziet er wel leuk uit vind ik)
2x Samsung U28E590DS Zilver, Zwart (4k) -- Waarom is quad HD zoveel duurder dan 4k? en liggen prijzen van FullHD maar 20eu lager?
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Samsung 860 EVO 500GB

De vraag is of die zooi natuurlijk allemaal een beetje samen kan werken. en ik moet nog een moederboard koeling en voeding?
Vul het in op de pcbuilder van Alternate; kom je er snel genoeg achter.

Die fractal design kast is wel leuk, maar een beetje saai vind ik.
Ook heb je een probleem als je iets wilt inpluggen; usb bijvoorbeeld.
Constant aan de achterkant inpluggen wordt ook vervelend en deurtje open, dan inpluggen vind ik ook niet handig. Dit ter overdenking :)
  zaterdag 21 juli 2018 @ 16:11:49 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180631992
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:09 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Vul het in op de pcbuilder van Alternate; kom je er snel genoeg achter.

Die fractal design kast is wel leuk, maar een beetje saai vind ik.
Ook heb je een probleem als je iets wilt inpluggen; usb bijvoorbeeld.
Constant aan de achterkant inpluggen wordt ook vervelend en deurtje open, dan inpluggen vind ik ook niet handig. Dit ter overdenking :)
Die fractal kast heeft 4 usb's aan de voorkant (boven)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180632060
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Die fractal kast heeft 4 usb's aan de voorkant (boven)
O ja; ik zie het. Zou het zelf wel afdekken vanwege stof en zo
pi_180632087
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo doe ik het inderdaad ook. Game open op het luxe scherm en alle bijzaken zoals teamspeak, browser en weet ik het allemaal op het andere scherm.
^O^
En kan je ook nog tv en zo kijken
pi_180632333
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:09 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Vul het in op de pcbuilder van Alternate; kom je er snel genoeg achter.

Die fractal design kast is wel leuk, maar een beetje saai vind ik.
Ook heb je een probleem als je iets wilt inpluggen; usb bijvoorbeeld.
Constant aan de achterkant inpluggen wordt ook vervelend en deurtje open, dan inpluggen vind ik ook niet handig. Dit ter overdenking :)
Ah die pc builder helpt daar bij, ik zal hier morgen of maandag eens mee spelen, tnx:)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180632349
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:45 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Hmm ja dat is natuurlijk ook een optie, al moet ik zeggen dat ik bij de locale pc winkeltjes echt geen vertrouwd gevoel heb. Heb je aanraders ergers in het noord - noord-oosten van het land?
Azerty, die ik in dat andere topic al heb genoemd. Maar let op: Azerty rekent tegenwoordig veel hogere prijzen dan vroeger voor assemblage. Zo betaal je daar momenteel voor assemblage van een PC inclusief installatie van Windows en met 2 jaar garantie ¤ 140,= terwijl Informatique voor precies hetzelfde slechts ¤ 45,= rekent. Het is maar dat je het even weet.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 16:36:01 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180632392
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:17 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

^O^
En kan je ook nog tv en zo kijken
Jup. Ideaal bij de wat langzamere spellen :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180635140
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup. Ideaal bij de wat langzamere spellen :P.
:)
pi_180672574
Heb even gespeeld met de pc builder van alternate en rondgekeken op andere website die claimen costum pc's aan te bieden, maar tot nu toe heb ik er niet echt vertrouwen in. Ik denk dat ik maar gewoon langs een PC winkel moet om met iemand te praten, waar ik gewoon direct al mijn vragen en uitleg kan krijgen.

Iemand tips voor winkels in het noorden / noord-oosten van het land?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180678985
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:54 schreef MilkTea het volgende:
Heb even gespeeld met de pc builder van alternate en rondgekeken op andere website die claimen custom pc's aan te bieden ...
Je bent op zoek naar een pc, niet een maatpak. Maar een computer samenstellen is ook maatwerk, dat dan weer wel.
quote:
... maar tot nu toe heb ik er niet echt vertrouwen in.
Waar heb je precies geen vertrouwen in? In de zaken die hier zijn genoemd (Azerty, Informatique) of in je eigen kennis van zaken?
quote:
Ik denk dat ik maar gewoon langs een PC winkel moet om met iemand te praten, waar ik gewoon direct al mijn vragen kan stellen en uitleg kan krijgen.
Vragen die je hebt kun je beter hier stellen, want een medewerker van een winkel waar je zomaar binnenstapt heeft direct in de gaten dat je er niet veel kaas van hebt gegeten, en dat maakt je kwetsbaar. De verleiding is dan groot voor zo'n medewerker om je te dure of irrelevante zaken aan te smeren.

Let op, integere medewerkers zijn er ook, maar er wordt vaak met bonussen gewerkt voor medewerkers gebaseerd op een percentage van de persoonlijke omzet, en dat is precies wat dit soort bedenkelijke praktijken in de hand werkt.

De enige manier waarop je je hiertegen kunt wapenen is zorgen dat je kennis van zaken krijgt, en niet zo'n beetje ook. Ga je dus in ieder geval grondig inlezen op internet. Maar ook op internet wemelt het van de valkuilen. Veel reviewers zijn bijvoorbeeld niet onafhankelijk en daardoor ook niet eerlijk. Daarom is het ook belangrijk om te kijken naar feedback van gebruikers die de producten of onderdelen waar je in bent geïnteresseerd al hebben gekocht en in gebruik hebben genomen.
quote:
Iemand tips voor winkels in het noorden / noord-oosten van het land?
Niet echt, want ik ben daar niet zo bekend. Maar ik herinner me wel dat er vroeger in Groningen een goede computerzaak was. Wellicht was dat Norrod, maar die bestaat niet meer als zelfstandige zaak. Heel veel (zelfstandige) computerwinkels die zelf computers assembleerden zijn de afgelopen jaren verdwenen.

Maar goed, à propos Norrod, wellicht moet je deze computer even bekijken. Kant en klaar geassembleerd, gebaseerd op de Z370 chipset met een i7-8700K én een NVIDIA GTX1080 grafische kaart én een strakke kast met glazen venster zoals je wilde én het valt ook nog binnen je budget én de computer is te bekijken en af te halen in een fysieke winkel in het noorden van het land. Wat wil je nog meer?

Zoals aangegeven ben ik er niet voor om kant en klare desktops aan te schaffen omdat ik denk dat je met eigen samenstellingen meer value for money kunt krijgen (maar niet noodzakelijkerwijs krijgt!) en omdat je het systeem dan beter af kunt stemmen op je persoonlijke wensen en voorkeuren en ook beter rekening kunt houden met eventuele toekomstige uitbreidingen. In kant en klare systemen is meestal bezuinigd op zaken die voor leken minder zichtbaar of bekend zijn, zoals het moederbord, de voeding en de CPU koeler of de SSD (een verouderde SATA SSD i.p.v. een PCIe M.2 SSD bijvoorbeeld).

Dit gezegd zijnde denk ik dat voor jou de aanschaf van een goed kant en klaar systeem wellicht een betere keuze is omdat je te weinig kennis van zaken hebt en kennelijk ook niet echt zin hebt om je maandenlang(!) serieus in de materie te verdiepen.
pi_180691093
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:07 schreef Riparius het volgende:
Waar heb je precies geen vertrouwen in? In de zaken die hier zijn genoemd (Azerty, Informatique) of in je eigen kennis van zaken?
Die zaken die zijn genoemd heb ik zeker wel vertrouwen in. Mijn eigen kennis inderdaad totaal niet. Plus die rare gozers die hier achter de toonbank staan bij de lokale pc-winkels. (laatst met m'n laptop bij een aantal geweest en dat was echt een drama).
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:07 schreef Riparius het volgende:
Vragen die je hebt kun je beter hier stellen, want een medewerker van een winkel waar je zomaar binnenstapt heeft direct in de gaten dat je er niet veel kaas van hebt gegeten, en dat maakt je kwetsbaar.
Goede tip!
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:07 schreef Riparius het volgende:
Dit gezegd zijnde denk ik dat voor jou de aanschaf van een goed kant en klaar systeem wellicht een betere keuze is omdat je te weinig kennis van zaken hebt en kennelijk ook niet echt zin hebt om je maandenlang(!) serieus in de materie te verdiepen.
Helemaal correct, daar heb ik inderdaad geen tijd en zin in om maandenlang mij in de materie te verdiepen. Maar een aantal weken kan ik best vrijmaken om her en der wat te leren voor ik begin met de aanschaf. deze is ook pas gepland rond nov/dec.

Ik heb gister besloten dat het geen 4k wordt en ook geen 144Hz scherm. Ik heb contact gehad met iemand die beide schermen naast elkaar heeft gefotografeerd en het kleurverschil tussen een IPS of z'n ander scherm waar ik de naam van vergeten ben is mij te groot.

Op deze manier probeer ik nu her en der verder te leren over de betreffende onderdelen waardoor ik uiteindelijk iets samen wil stellen. Onder andere om het value for money concept.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180706049
gewoon een lijst samen stellen en op Tweakers posten :)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')