Haha dat zou aan de ene kant ook wel hilarisch zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als het zo slecht is, klinkt het meer alsof iemand in de buurt een wifi signaal blok heeft opgezet.
Dat zou zo'n monteur ook moeten zien als ze nalopen waarom het signaal zo slecht is.
Volgens mij zijn ze het zelfs verplicht te controleren als het vermoeden bestaat. (en er zijn gekken die dat doen zodat ze zelf wel goeie wifi hebben thuis)
Het is op meerdere apparaten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:38 schreef jogy het volgende:
Als het signaal met volle sterkte binnen komt en dan alsnog wegvalt lijkt het me stug dat het aan het signaal ligt eerlijk gezegd. Heb je zelf wel al de wifi driver op je laptop helemaal geupdatet? Of beter nog, de nieuwste driver gedownload, daarna in apparaatbeheer de wifi adapter volledig deïnstalleren, opnieuw opstarten en daarna de van te voren gedownloade driver geïnstalleerd? Welk merk is je wifi driver?
En als test kan je ook nog tijdelijk je smartphone gebruiken als wifi dongel. Via USB aan je laptop aansluiten en dan via je smartphone dus het signaal door laten komen. Heb je een android? https://www.makeuseof.com(...)bad-wifi-connection/
Ah, stom. ik lees het nu pas /mobiel . Dan wordt het inderdaad wel gek. Heb je al (indien android) wifi anazlyzer geprobeerd. Deze geeft je in ieder geval inzicht in de mogelijke drukke kanalen en de sterkte ervan. https://play.google.com/s(...).wifi.analyzer&hl=nlquote:Op woensdag 4 juli 2018 11:41 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Het is op meerdere apparaten.
Ik heb net iets gedaan waarvan ik niet weet of het iets uit kan maken:
- modem van provider zendt 2,4GHZ en 5GHz uit, volgens mij is iedereen in dit huis verbonden met de 5GHz. Ik heb nu de 2.4GHz uitgezet.
Wat ik zou kunnen proberen is verbinden met 2.4GHz (provder moest toen zonodig modem vervangen waardoor ik automatisch op de 5GHz zat) en een rustig kanaal uitzoeken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah, stom. ik lees het nu pas /mobiel . Dan wordt het inderdaad wel gek. Heb je al (indien android) wifi anazlyzer geprobeerd. Deze geeft je in ieder geval inzicht in de mogelijke drukke kanalen en de sterkte ervan. https://play.google.com/s(...).wifi.analyzer&hl=nl
5Ghz is over het algemeen wel rustiger (of het nog steeds zo is weet ik niet) dus is het proberen waard. Volgens mij heeft het overigens wel een signaal die minder ver komt binnen het huis.
Woon je in een woonhuis of een appartement? En hoe dan ook kunnen je buren natuurlijk ook ander netwerkapparatuur kopen wat bij jou het één en ander verstoord. ik ga er in ieder geval niet vanuit dat je twee maanden geleden met ijzerhoudende verf of behang bent gaan spelen in je huis .quote:Op woensdag 4 juli 2018 12:00 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Wat ik zou kunnen proberen is verbinden met 2.4GHz (provder moest toen zonodig modem vervangen waardoor ik automatisch op de 5GHz zat) en een rustig kanaal uitzoeken.
Wat ik wel gek vind, ik zit al maanden op de 5GHz en pas sinds een maand of 2 echt veel problemen.
Ja dat ben ik dus nagegaan. Ik woon in een woonhuis, rijtjeshuis. Ik zit doorgaans op mijn laptop op dezelfde verdieping zon 4 meter van het modem af (een muur ertussen, die er al jaren inzit overigens), dus het verhaal dat de verbinding te zwak is op deze plek geloof ik ook niet, net een speedtest gedaan en download/upload snelheid is gewoon prima, signaalsterkte ook.quote:Op woensdag 4 juli 2018 12:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Woon je in een woonhuis of een appartement? En hoe dan ook kunnen je buren natuurlijk ook ander netwerkapparatuur kopen wat bij jou het één en ander verstoord. ik ga er in ieder geval niet vanuit dat je twee maanden geleden met ijzerhoudende verf of behang bent gaan spelen in je huis .
Dan zou ik eens proberen om een avondje te werken met een netwerkkabel rechtstreeks uit je modem zoals Fer al suggereert. Voor hetzelfde geld ligt het probleem na je modem ergens in de lijn naar buiten. Als je signaal wegvalt, heb je dan nog wel een wifi connectie maar zonder internet of klapt je hele wifi daadwerkelijk weg?quote:Op woensdag 4 juli 2018 12:06 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ja dat ben ik dus nagegaan. Ik woon in een woonhuis, rijtjeshuis. Ik zit doorgaans op mijn laptop op dezelfde verdieping zon 4 meter van het modem af (een muur ertussen, die er al jaren inzit overigens), dus het verhaal dat de verbinding te zwak is op deze plek geloof ik ook niet, net een speedtest gedaan en download/upload snelheid is gewoon prima, signaalsterkte ook.
Op mn laptop staat eerst nog het logo dat er volle signaalsterkte is, als ik dan de verbinding verbreek is hij ook even niet te vindenquote:Op woensdag 4 juli 2018 12:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan zou ik eens proberen om een avondje te werken met een netwerkkabel rechtstreeks uit je modem zoals Fer al suggereert. Voor hetzelfde geld ligt het probleem na je modem ergens in de lijn naar buiten. Als je signaal wegvalt, heb je dan nog wel een wifi connectie maar zonder internet of klapt je hele wifi daadwerkelijk weg?
Ja oké. Dus zodra het internet wegvalt heb je nog wel de verbinding maar zodra je wifi even loskoppelt heb je moeite om opnieuw te verbinden. Check.quote:Op woensdag 4 juli 2018 12:13 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Op mn laptop staat eerst nog het logo dat er volle signaalsterkte is, als ik dan de verbinding verbreek is hij ook even niet te vinden
ook wel relevant inderdaad, er zijn een aantal miskleunen op de markt .quote:Op woensdag 4 juli 2018 12:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat is het model en typenummer van het modem?
Hmm en waar lag dat aan?quote:Op woensdag 4 juli 2018 15:27 schreef Fer het volgende:
Mijn modem ging steeds vaker rebooten, dan ben je ook tekens 2 minuten offline.
Klinkt als iets van (ziggo) cisco.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Ja precies zo’n Cisco modem, ik heb toen een (Compal) Connectbox gehad, opgelost.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Dat maakt allemaal niet uit.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?
Niks mis meet Zeelandnet. Op het moment dat er vanuit je coax kabel een signaal te vinden is, zit hun werk er eigenlijk op. Veel aanbieders bieden gewoon wat extra service bij problemen en daar betaal je extra voor. Jouw lokale netwerkje die achter je NAT-router schuilt is hun probleem niet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:28 schreef mtchel112 het volgende:
Ik zit bij zeelandnet ( ) vraag mij niet waarom, niet mijn beslissing.
Ik lees inderdaad dat het een cisco modem is, meerdere klachten over (al hoeft dat niet altijd wat te zeggen sinds jan en alleman reviews plaatst).
Morgen eens proberen om met de kabel te internetten, even kijken welk apparaat hier nog aan de kabel kan, mijn laptop igg niet.
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik op de 5GHz zit en dat mijn laptop dit niet trekt (driver is er nog niet bekend mee bijv.).
Even doorgelopen maar alles is door de monteur geregeld. staat rechtop ja.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?
Nope alleen bij mij thuis.quote:Op donderdag 5 juli 2018 11:39 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Niks mis meet Zeelandnet. Op het moment dat er vanuit je coax kabel een signaal te vinden is, zit hun werk er eigenlijk op. Veel aanbieders bieden gewoon wat extra service bij problemen en daar betaal je extra voor. Jouw lokale netwerkje die achter je NAT-router schuilt is hun probleem niet.
Heb je dit probleem ook met andere netwerken of treedt het alleen bij je thuis op? Is wel handig om te weten, want ik heb ooit een soortgelijk probleem opgelost.
Je hebt bepaalde opties die niet helemaal prettig samenwerken met bepaalde cliënts.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:39 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Even doorgelopen maar alles is door de monteur geregeld. staat rechtop ja.
[..]
Nope alleen bij mij thuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |