abonnement Unibet Coolblue
pi_180229894
Hallo iedereen,

Ik zit al weken, al dan geen maanden, met een probleem. De wifi blijft er regelmatig uitvliegen op mijn laptop/mobiel. De verbinding is dan voor een aantal minuten weg (1-2) en is vervolgens weer terug. Dit gebeurd op random momenten en is meerdere malen per uur.
De provider heeft al modems vervangen (zo van, misschien werkt dit), ik heb de instellingen veranderd (kanalen veranderd) alleen het mag allemaal geen baat hebben.
Het loopt nu een beetje de spuigaten uit, de laatste monteur zei dat het wifi signaal waar ik zit te slecht is (4 meter naast het modem) en dat ik maar een wifi range extender moet kopen. Wifi signaal op mijn laptop en mobiel is door het grootste gedeelte van het huis gewoon perfect (dat is het al jaren, dus waarom zou het nu opeens aan de signaalsterkte liggen?)

Zouden jullie mij hier kunnen helpen?
pi_180230059
Kabel aansluiten, dan weet je of het de WiFi is, danwel het modem dat uitvalt of verbinding met de provider verliest.
.
pi_180230330
Als het zo slecht is, klinkt het meer alsof iemand in de buurt een wifi signaal blok heeft opgezet.

Dat zou zo'n monteur ook moeten zien als ze nalopen waarom het signaal zo slecht is.
Volgens mij zijn ze het zelfs verplicht te controleren als het vermoeden bestaat. (en er zijn gekken die dat doen zodat ze zelf wel goeie wifi hebben thuis)
pi_180232045
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als het zo slecht is, klinkt het meer alsof iemand in de buurt een wifi signaal blok heeft opgezet.

Dat zou zo'n monteur ook moeten zien als ze nalopen waarom het signaal zo slecht is.
Volgens mij zijn ze het zelfs verplicht te controleren als het vermoeden bestaat. (en er zijn gekken die dat doen zodat ze zelf wel goeie wifi hebben thuis)
Haha dat zou aan de ene kant ook wel hilarisch zijn.
Ik ben zelf ook al nagegaan of er in het interieur en dergelijke zaken zijn veranderd waarom het signaal zou wegvallen, maar daar is dus niks aan veranderd. Het lijkt mij dan ook logischer dat het signaal zwak is in plaats van wat er nu aan de hand is, dat het 2 minuten wegvalt en daarna weer op vol bereik terug is.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:38:09 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180232335
Als het signaal met volle sterkte binnen komt en dan alsnog wegvalt lijkt het me stug dat het aan het signaal ligt eerlijk gezegd. Heb je zelf wel al de wifi driver op je laptop helemaal geupdatet? Of beter nog, de nieuwste driver gedownload, daarna in apparaatbeheer de wifi adapter volledig deïnstalleren, opnieuw opstarten en daarna de van te voren gedownloade driver geïnstalleerd? Welk merk is je wifi driver?

En als test kan je ook nog tijdelijk je smartphone gebruiken als wifi dongel. Via USB aan je laptop aansluiten en dan via je smartphone dus het signaal door laten komen. Heb je een android? https://www.makeuseof.com(...)bad-wifi-connection/
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180232407
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:38 schreef jogy het volgende:
Als het signaal met volle sterkte binnen komt en dan alsnog wegvalt lijkt het me stug dat het aan het signaal ligt eerlijk gezegd. Heb je zelf wel al de wifi driver op je laptop helemaal geupdatet? Of beter nog, de nieuwste driver gedownload, daarna in apparaatbeheer de wifi adapter volledig deïnstalleren, opnieuw opstarten en daarna de van te voren gedownloade driver geïnstalleerd? Welk merk is je wifi driver?

En als test kan je ook nog tijdelijk je smartphone gebruiken als wifi dongel. Via USB aan je laptop aansluiten en dan via je smartphone dus het signaal door laten komen. Heb je een android? https://www.makeuseof.com(...)bad-wifi-connection/
Het is op meerdere apparaten.
Ik heb net iets gedaan waarvan ik niet weet of het iets uit kan maken:
- modem van provider zendt 2,4GHZ en 5GHz uit, volgens mij is iedereen in dit huis verbonden met de 5GHz. Ik heb nu de 2.4GHz uitgezet.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:51:54 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180232678
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:41 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Het is op meerdere apparaten.
Ik heb net iets gedaan waarvan ik niet weet of het iets uit kan maken:
- modem van provider zendt 2,4GHZ en 5GHz uit, volgens mij is iedereen in dit huis verbonden met de 5GHz. Ik heb nu de 2.4GHz uitgezet.
Ah, stom. ik lees het nu pas /mobiel :@. Dan wordt het inderdaad wel gek. Heb je al (indien android) wifi anazlyzer geprobeerd. Deze geeft je in ieder geval inzicht in de mogelijke drukke kanalen en de sterkte ervan. https://play.google.com/s(...).wifi.analyzer&hl=nl

5Ghz is over het algemeen wel rustiger (of het nog steeds zo is weet ik niet) dus is het proberen waard. Volgens mij heeft het overigens wel een signaal die minder ver komt binnen het huis.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180232939
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Ah, stom. ik lees het nu pas /mobiel :@. Dan wordt het inderdaad wel gek. Heb je al (indien android) wifi anazlyzer geprobeerd. Deze geeft je in ieder geval inzicht in de mogelijke drukke kanalen en de sterkte ervan. https://play.google.com/s(...).wifi.analyzer&hl=nl

5Ghz is over het algemeen wel rustiger (of het nog steeds zo is weet ik niet) dus is het proberen waard. Volgens mij heeft het overigens wel een signaal die minder ver komt binnen het huis.
Wat ik zou kunnen proberen is verbinden met 2.4GHz (provder moest toen zonodig modem vervangen waardoor ik automatisch op de 5GHz zat) en een rustig kanaal uitzoeken.

Wat ik wel gek vind, ik zit al maanden op de 5GHz en pas sinds een maand of 2 echt veel problemen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:03:04 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180232996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:00 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Wat ik zou kunnen proberen is verbinden met 2.4GHz (provder moest toen zonodig modem vervangen waardoor ik automatisch op de 5GHz zat) en een rustig kanaal uitzoeken.

Wat ik wel gek vind, ik zit al maanden op de 5GHz en pas sinds een maand of 2 echt veel problemen.
Woon je in een woonhuis of een appartement? En hoe dan ook kunnen je buren natuurlijk ook ander netwerkapparatuur kopen wat bij jou het één en ander verstoord. ik ga er in ieder geval niet vanuit dat je twee maanden geleden met ijzerhoudende verf of behang bent gaan spelen in je huis :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180233081
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Woon je in een woonhuis of een appartement? En hoe dan ook kunnen je buren natuurlijk ook ander netwerkapparatuur kopen wat bij jou het één en ander verstoord. ik ga er in ieder geval niet vanuit dat je twee maanden geleden met ijzerhoudende verf of behang bent gaan spelen in je huis :P.
Ja dat ben ik dus nagegaan. Ik woon in een woonhuis, rijtjeshuis. Ik zit doorgaans op mijn laptop op dezelfde verdieping zon 4 meter van het modem af (een muur ertussen, die er al jaren inzit overigens), dus het verhaal dat de verbinding te zwak is op deze plek geloof ik ook niet, net een speedtest gedaan en download/upload snelheid is gewoon prima, signaalsterkte ook.
pi_180233171
Wat is het model en typenummer van het modem?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:10:50 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180233177
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:06 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ja dat ben ik dus nagegaan. Ik woon in een woonhuis, rijtjeshuis. Ik zit doorgaans op mijn laptop op dezelfde verdieping zon 4 meter van het modem af (een muur ertussen, die er al jaren inzit overigens), dus het verhaal dat de verbinding te zwak is op deze plek geloof ik ook niet, net een speedtest gedaan en download/upload snelheid is gewoon prima, signaalsterkte ook.
Dan zou ik eens proberen om een avondje te werken met een netwerkkabel rechtstreeks uit je modem zoals Fer al suggereert. Voor hetzelfde geld ligt het probleem na je modem ergens in de lijn naar buiten. Als je signaal wegvalt, heb je dan nog wel een wifi connectie maar zonder internet of klapt je hele wifi daadwerkelijk weg?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180233253
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan zou ik eens proberen om een avondje te werken met een netwerkkabel rechtstreeks uit je modem zoals Fer al suggereert. Voor hetzelfde geld ligt het probleem na je modem ergens in de lijn naar buiten. Als je signaal wegvalt, heb je dan nog wel een wifi connectie maar zonder internet of klapt je hele wifi daadwerkelijk weg?
Op mn laptop staat eerst nog het logo dat er volle signaalsterkte is, als ik dan de verbinding verbreek is hij ook even niet te vinden
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:15:28 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180233295
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:13 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Op mn laptop staat eerst nog het logo dat er volle signaalsterkte is, als ik dan de verbinding verbreek is hij ook even niet te vinden
Ja oké. Dus zodra het internet wegvalt heb je nog wel de verbinding maar zodra je wifi even loskoppelt heb je moeite om opnieuw te verbinden. Check.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat is het model en typenummer van het modem?
ook wel relevant inderdaad, er zijn een aantal miskleunen op de markt :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180237553
Mijn modem ging steeds vaker rebooten, dan ben je ook tekens 2 minuten offline.
.
pi_180242530
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:27 schreef Fer het volgende:
Mijn modem ging steeds vaker rebooten, dan ben je ook tekens 2 minuten offline.
Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
pi_180243089
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Klinkt als iets van (ziggo) cisco.
Tenminste die gebruiken dacht ik ook zulke benamingen voor hun oude modems en routers.
pi_180243149
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Ja precies zo’n Cisco modem, ik heb toen een (Compal) Connectbox gehad, opgelost.
.
pi_180243954
Ook cisco modem gehad van ziggo, die werkt gewoonweg niet goed met windows 10.
Cisco geeft het ook zelf toe dat ze ongeschikt zijn.

Ook uitvallers, even geen verbinding kunnen hebben of krijgen, reconnect etc.

Later ging het probleem zich verergeren naar mate er nieuwere versies van w10 uitkwam.
Wifi drivers updaten leek soms even te helpen maar altijd weer terug bij af.
Uiteindelijk had ik zogenaamd wel een sterk signaal maar kwam ik niet meer boven de 6mb/s bij speedtests. (Van de 25mb/s)

Toen kreeg iK zo’n witte connectbox.

Alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Beter en sterker signaal, stabieler en sneller.
pi_180246136
Ik zit bij zeelandnet ( :') ) vraag mij niet waarom, niet mijn beslissing.
Ik lees inderdaad dat het een cisco modem is, meerdere klachten over (al hoeft dat niet altijd wat te zeggen sinds jan en alleman reviews plaatst).

Morgen eens proberen om met de kabel te internetten, even kijken welk apparaat hier nog aan de kabel kan, mijn laptop igg niet.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik op de 5GHz zit en dat mijn laptop dit niet trekt (driver is er nog niet bekend mee bijv.).

[ Bericht 56% gewijzigd door mtchel112 op 04-07-2018 22:33:20 ]
pi_180253384
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_180253678
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?
Dat maakt allemaal niet uit.
De modem/router is gemaakt voor windows vista / 7, maar windows 10 protocollen zijn redelijk anders. (wat je niet zou denken)

Dit is een algemeen probleem met deze oudere cisco modems en er bestaat geen update of oplossing voor.

Simpelweg verouderde meuk.

Wellicht dat TS een eigen router erachter plaatst en die met een kabel vastmaakt aan het cisco troep, de provider dan vragen of ze dat cisco kutding in bridge modus willen zetten.
pi_180254392
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:28 schreef mtchel112 het volgende:
Ik zit bij zeelandnet ( :') ) vraag mij niet waarom, niet mijn beslissing.
Ik lees inderdaad dat het een cisco modem is, meerdere klachten over (al hoeft dat niet altijd wat te zeggen sinds jan en alleman reviews plaatst).

Morgen eens proberen om met de kabel te internetten, even kijken welk apparaat hier nog aan de kabel kan, mijn laptop igg niet.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik op de 5GHz zit en dat mijn laptop dit niet trekt (driver is er nog niet bekend mee bijv.).
Niks mis meet Zeelandnet. Op het moment dat er vanuit je coax kabel een signaal te vinden is, zit hun werk er eigenlijk op. Veel aanbieders bieden gewoon wat extra service bij problemen en daar betaal je extra voor. Jouw lokale netwerkje die achter je NAT-router schuilt is hun probleem niet.

Heb je dit probleem ook met andere netwerken of treedt het alleen bij je thuis op? Is wel handig om te weten, want ik heb ooit een soortgelijk probleem opgelost. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 11:42:35 ]
pi_180257757
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?
Even doorgelopen maar alles is door de monteur geregeld. staat rechtop ja.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:39 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Niks mis meet Zeelandnet. Op het moment dat er vanuit je coax kabel een signaal te vinden is, zit hun werk er eigenlijk op. Veel aanbieders bieden gewoon wat extra service bij problemen en daar betaal je extra voor. Jouw lokale netwerkje die achter je NAT-router schuilt is hun probleem niet.

Heb je dit probleem ook met andere netwerken of treedt het alleen bij je thuis op? Is wel handig om te weten, want ik heb ooit een soortgelijk probleem opgelost. :P
Nope alleen bij mij thuis.
pi_180257924
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:39 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Even doorgelopen maar alles is door de monteur geregeld. staat rechtop ja.

[..]

Nope alleen bij mij thuis.
Je hebt bepaalde opties die niet helemaal prettig samenwerken met bepaalde cliënts.

Heb je toegang tot het AP? Log even in op de webinterface.

Even heel primitief, dit staat meestal goed: zet de authenticatiemethode op WPA2-PSK AES. Geen TKIP.

Vervolgens zorg je ervoor dat de radio modus staat ingesteld op 802.11 N. Geen mixed modes met B en G. Alleen N.

Het kanaal zou 1, 6 of 12 moeten zijn. Andere kanalen kun je beter ontwijken. Je hebt applicaties voor Windows waar je in de directe omgeving netwerken en hun kanalen kunt zien om zo het juiste kanaal eruit te met de minste interferentie.

Nu het punt waarop het vaak mis gaat: de Transmission Rate en Channel Width. Dit laatste zou op 50 moeten staan, en niet bv. 20 oid.

Verder is het in jouw situatie een geval van zoeken naar een voor jou geschikte oplossing. Dit is een kwestie van uitproberen. Als het goed is zou je op een bepaald punt moeten komen waarop de instellingen niet langer voor storing zorgen. Ik ken jouw draadloze ontvanger niet.

Als dit niet bovenstaande allemaal niet werkt zou ik eens kijken naar de hardware-instellingen van de adapter in kwestie onder Apparaatbeheer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 14:51:43 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')