abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 juli 2018 @ 11:53:39 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180486020
Ten opzichte van 'vroeger' zijn de tijden van de IC's richting Arnhem een paar minuten verschoven, waardoor de keertijd te kort is om ze meteen terug te laten rijden. Daardoor konden ze eerst allemaal op 1a, en nu niet meer. Alleen - mysterieus genoeg wordt 1a nu helemaal niet meer gebruikt.

Volgens mij moet de binnenkomende IC uit Den Helder naar 1a i.p.v. 4a, en ben je er dan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 15 juli 2018 @ 12:02:04 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180486209
quote:
5s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek? :?
Daarbij is Kijfhoek of Antwerpen vrijwel niks. Meer dan 100 sporen.
pi_180486381
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juli 2018 @ 12:10:05 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180486404
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
De tunnels in de Betuweroute schijnen er wel op voorbereid te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180488600
quote:
_O_
Heel goed. Eindelijk eens zeggen waar het op staat.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:19:04 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180489022
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:57 schreef MTL het volgende:

[..]

_O_
Heel goed. Eindelijk eens zeggen waar het op staat.
Onzin, hij kletst een paar keer aardig uit z'n nek. Voorbeeld "Wij vinden het rijden met twee machinisten een goede oplossing, dus dat moet de vervoerder gewoon doen." -> zo werkt het natuurlijk niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 juli 2018 @ 14:19:30 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180489033
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De tunnels in de Betuweroute schijnen er wel op voorbereid te zijn
Dat klopt wel, dacht ik. Dat zou dan ook voor de viaducten moeten gelden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180489177
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onzin, hij kletst een paar keer aardig uit z'n nek. Voorbeeld "Wij vinden het rijden met twee machinisten een goede oplossing, dus dat moet de vervoerder gewoon doen." -> zo werkt het natuurlijk niet.
Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.

Overigens pak je er nu een detail uit. Waar het mij om gaat is dat de media heel snel met een heksenjacht begint (niet alleen bij het spoor) en dat van dingen die vervelend zijn, complete catastrofes gemaakt worden. Als dan ook nog eens je gesprekspartner via de media vanalles gaat lopen uitspugen, dan zou ik er ook wel behoorlijk klaar mee zijn.
Ja, er zijn fouten gemaakt. Nee, die zijn niet levensbedreigend. Ja, we gaan die oplossen, maar dat duurt een tijdje. In die tussentijd hebben we deze oplossing waarmee toch gestopt kan worden op Stadshagen.

[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 15-07-2018 14:29:54 ]
pi_180489256
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
Alleen in Nederland of wereldwijd? In het noordoosten van de VS heb ik het gezien, dus daar bestaat het sowieso.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:28:50 #235
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_180489291
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ten opzichte van 'vroeger' zijn de tijden van de IC's richting Arnhem een paar minuten verschoven, waardoor de keertijd te kort is om ze meteen terug te laten rijden. Daardoor konden ze eerst allemaal op 1a, en nu niet meer. Alleen - mysterieus genoeg wordt 1a nu helemaal niet meer gebruikt.

Volgens mij moet de binnenkomende IC uit Den Helder naar 1a i.p.v. 4a, en ben je er dan.
Het probleem is niet de keertijd. Het knelpunt is ontstaan doordat er meer sprinters zijn gaan rijden. De IC uit Den Helder kan in de huidige dienstregeling niet binnenkomen op 1a omdat er ongeveer tegelijkertijd een sprinter van spoor 3 richting Arnhem vertrekt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 15 juli 2018 @ 14:31:26 #236
408813 crew  trein2000
pi_180489366
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:24 schreef MTL het volgende:

[..]

Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.
Ik neem aan geld. En dat snap ik, keolis heeft ingeschreven op die lijn met daarbij bepaalde omstandigheden. Als die dan later anders blijken hoeft keolis dat natuurlijk niet te gaan betalen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180489430
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik neem aan geld. En dat snap ik, keolis heeft ingeschreven op die lijn met daarbij bepaalde omstandigheden. Als die dan later anders blijken hoeft keolis dat natuurlijk niet te gaan betalen.
Uiteraard is het geld, dat weet ik ook wel. Maar dan moeten ze dat gewoon zeggen, en niet lopen schermen met 'de veiligheid'.
pi_180489902
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:27 schreef J.B. het volgende:

[..]

Alleen in Nederland of wereldwijd? In het noordoosten van de VS heb ik het gezien, dus daar bestaat het sowieso.
In nederland hebben we het totaal niet, alleen de betuweroute die een ruimte resvering heeft, dus wereldwijd.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport zondag 15 juli 2018 @ 15:45:33 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180491526
Dat brandde wel lekker in Hilversum gisteren: https://twitter.com/ProRail/status/1018484085486968832
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 juli 2018 @ 16:07:01 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180492061
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:24 schreef MTL het volgende:

[..]

Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.
Het in mijn ogen fout dat de opdrachtnemer van de provincie (dat is ProRail hier), nu gaat vertellen hoe een andere opdrachtnemer van die provincie (en private reizigersvervoerder) het probleem van ProRail mag oplossen. Ik heb ook nog geen idee van de definitieve oplossing gezien, en zo'n open einde constructie lijkt me terecht onacceptabel.

quote:
Overigens pak je er nu een detail uit. Waar het mij om gaat is dat de media heel snel met een heksenjacht begint (niet alleen bij het spoor) en dat van dingen die vervelend zijn, complete catastrofes gemaakt worden. Als dan ook nog eens je gesprekspartner via de media vanalles gaat lopen uitspugen, dan zou ik er ook wel behoorlijk klaar mee zijn.
Zo sec klopt het wat je zegt, maar waarschijnlijk weten we minder dan de helft van wat er zich achter de schermen afspeelt.

quote:
Ja, er zijn fouten gemaakt. Nee, die zijn niet levensbedreigend. Ja, we gaan die oplossen, maar dat duurt een tijdje. In die tussentijd hebben we deze oplossing waarmee toch gestopt kan worden op Stadshagen.
Het is meten met twee maten. Als een opdrachtnemer van ProRail dit soort fouten maakt, wordt dat ook niet met de mantel der liefde bedekt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180492291
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als er alleen maar stoptreinen hadden gereden, had de helft van de stoptreinen moeten doorrijden. IC of stoptrein maakt niet zo veel uit. Ik heb trouwens foto's gezien en het is een bende.
Hadden ze vroegâh niet exact voor dit soort gevallen mobiele onderstations en speciale spoortjes langs die transformatorhuisjes? Bij dit onderstation zijn de restanten van die aansluiting nog zichtbaar.
  zondag 15 juli 2018 @ 16:34:58 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180492787
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hadden ze vroegâh niet exact voor dit soort gevallen mobiele onderstations en speciale spoortjes langs die transformatorhuisjes? Bij dit onderstation zijn de restanten van die aansluiting nog zichtbaar.
Ja, dat waren gelijkrichterwagons. Zoiets bestaat nog wel voor grote renovaties., Dat soort dingen is een paar jaar geleden ook ingezet toen in Utrecht een onderstation in rook opging. Ik denk dat ze dat nu bij Hilversum ook zullen proberen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180492841
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het in mijn ogen fout dat de opdrachtnemer van de provincie (dat is ProRail hier), nu gaat vertellen hoe een andere opdrachtnemer van die provincie (en private reizigersvervoerder) het probleem van ProRail mag oplossen. Ik heb ook nog geen idee van de definitieve oplossing gezien, en zo'n open einde constructie lijkt me terecht onacceptabel.
Het lijkt echter wel de enige tussenoplossing te zijn die in korte tijd een verzachtend resultaat geeft. Als de andere partijen daar echter niet in mee willen gaan (al dan niet tegen financiële compensatie, maar daar heb ik niets over gelezen tot zover) houdt het op korte termijn op.

Voor de rest krijg ik van dat artikel de indruk dat Pier wel een beetje klaar is met het moddergooien, maar de andere partijen er nog rustig mee door willen gaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juli 2018 @ 17:43:37 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180495075
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:36 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Het lijkt echter wel de enige tussenoplossing te zijn die in korte tijd een verzachtend resultaat geeft. Als de andere partijen daar echter niet in mee willen gaan (al dan niet tegen financiële compensatie, maar daar heb ik niets over gelezen tot zover) houdt het op korte termijn op.

Voor de rest krijg ik van dat artikel de indruk dat Pier wel een beetje klaar is met het moddergooien, maar de andere partijen er nog rustig mee door willen gaan.
tekenend voor de situatie was dat er twee persconferenties waren.

Moddergooien heeft weinig zin, want zo blijft een definitieve oplossing nog langer uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 juli 2018 @ 22:17:51 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180502243
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Daarbij is Kijfhoek of Antwerpen vrijwel niks. Meer dan 100 sporen.
Zegt mij niks. Doe eens een tabelletje met die 4 terreinen met lengte, breedte en aantal sporen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 15-07-2018 22:24:09 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 juli 2018 @ 11:43:25 #246
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_180510712
De Museumpendel stopt ergens in the middle of nowhere zodat de machinist naar de andere cabine kan lopen. Geinig, nooit geweten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Sport maandag 16 juli 2018 @ 12:32:11 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180511656
Dat moet wel: Utrecht Maliebaan in niet rechtstreeks vanaf Utrecht Centraal bereikbaar. Nou ja, niet zonder gigantische omweg dan ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180511853
Mwa, Utrecht - Arnhem - Deventer - Amersfoort - Maliebaan. Valt mee toch? :P
  Redactie Sport maandag 16 juli 2018 @ 12:41:31 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180511920
Hebben ze vorig jaar nog gedaan met dit spul vanaf de Watergraafsmeer ja: https://flic.kr/p/216orE5
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 16 juli 2018 @ 12:42:34 #250
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180511949
Overigens moest er vroeger ook al kopgemaakt worden, alleen gebeurde dat toen op het emplacementje van Lunetten. Toen dat opgebroken was ten behoeve van de viersporigheid richting Houten werd er ook wel doorgereden naar Driebergen-Zeist.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')