abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 juli 2018 @ 15:27:43 #101
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180162881
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:45 schreef Elfletterig het volgende:
Als er excuses moet worden aangeboden, moet dat maar worden gedaan door de nazaten van diegenen die er profijt van hadden. Ik las laatst nog dat de slavernij vooral vanuit Amsterdam werd aangestuurd. Als dat zo is, woonden daar ook de mensen die er flink beter van werden. Die woonden echt niet ergens in Limburg, Friesland of Overijssel.

Ik ben ervan overtuigd dat mijn overgrootouders en de generaties boven hen als eenvoudige landarbeiders een zwaar en hard leven hadden, waarin ze veel moesten ploeteren. De figuren die voortdurend de slavernij uitvergroten, doen steeds alsof alleen hun voorouders het zwaar hadden. De mijne waren geen slaaf, maar ik steek m'n handen ervoor in het vuur dat ze in de 19e eeuw onder erbarmelijke omstandigheden leefden.

Ik zou dus ook niet weten waarom ik - en met mij een groot deel van de inwoners van Nederland - excuses moet maken voor iets waar mijn voorouders part noch deel aan hadden.

Bovendien: gedane zaken nemen geen keer. Hoe triest en verwerpelijk de geschiedenis ook is, je kunt 'm niet ongedaan maken. Je kunt daarentegen wél wat doen aan de bestrijding van slavernij anno 2018. Er zijn meer dan genoeg gebieden in de wereld waar ook nu nog mensen als slaaf of in zeer beroerde omstandigheden werken en worden uitgebuit. Richt daar liever de energie op.
_O_
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zondag 1 juli 2018 @ 15:31:39 #102
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180163016
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
Zo snel mogelijk afzetten die dwaas.
Enge en gevaarlijke man. Weg ermee.
:')
Krekker is de bom!
  zondag 1 juli 2018 @ 15:35:52 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180163126
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 1 juli 2018 @ 15:39:20 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180163238
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:45 schreef Elfletterig het volgende:

Ik zou dus ook niet weten waarom ik - en met mij een groot deel van de inwoners van Nederland - excuses moet maken voor iets waar mijn voorouders part noch deel aan hadden.
Waarom stel jij jezelf gelijk aan de Nederlandse staat?
Krekker is de bom!
  zondag 1 juli 2018 @ 15:40:29 #105
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180163270
quote:
Wtf heeft hij met Marokko te maken? :? Hij is toch burgemeester van een Nederlandse stad?
Krekker is de bom!
  zondag 1 juli 2018 @ 15:46:12 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180163445
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wtf heeft hij met Marokko te maken? :? Hij is toch burgemeester van een Nederlandse stad?
Hij is hoofd van het sultanaat Rotterdam, heeft een Marokkaanse achtergrond, en hij komt al jarenlang meerdere malen op voor de kansloze islamitische import.

Ik zie graag een grote muur om de hele Randstad heen, zodat deze verschrikking zich niet nog verder verspreidt in de rest van het land.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180163665
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij is hoofd van het sultanaat Rotterdam, heeft een Marokkaanse achtergrond, en hij komt al jarenlang meerdere malen op voor de kansloze islamitische import.

Ik zie graag een grote muur om de hele Randstad heen, zodat deze verschrikking zich niet nog verder verspreidt in de rest van het land.
De man wordt beschimpt en bedreigd door vnl. allochtonen.

O.a. zwaar door z'n eigen bevolkingsgroep.

Is je bekend?

Meerdere interviews met hem gezien.

Lijkt mij een integere en oprechte man.

(Zijn oproep tot excuses zie ik niet zitten)
  zondag 1 juli 2018 @ 16:03:08 #108
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180163934
Flikker toch op man :') excuses aanbieden voor iets wat geen enkele Nederlander in deze tijd heeft gedaan.

Ga dan lekker ook bij je eigen Afrikaanse plekken kijken waar al sinds weet ik veel wanneer voor christus aan slavenhandel werd bedreven tot en met VANDAAG.
pi_180165037
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom stel jij jezelf gelijk aan de Nederlandse staat?
Waar lees je dat? Ik doe precies het tegenovergestelde. Ik stel juist dat excuses niet door of namens Nederland moeten worden gemaakt, maar namens degenen die er profijt van hadden, cq. andere mensen uitbuitten.

Uiteindelijk is het de huidige beroepsklagers te doen om herstelbetalingen. Als Nederland die gaat betalen, komt dat ten laste van de gehele bevolking. Dat terwijl een groot deel van onze voorouders gewoon in armoede leefde, zich hard werkend een weg door het leven ploeterde en part noch deel had aan de slavernijpraktijken.
pi_180165225
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar lees je dat? Ik doe precies het tegenovergestelde. Ik stel juist dat excuses niet door of namens Nederland moeten worden gemaakt, maar namens degenen die er profijt van hadden, cq. andere mensen uitbuitten.

Uiteindelijk is het de huidige beroepsklagers te doen om herstelbetalingen. Als Nederland die gaat betalen, komt dat ten laste van de gehele bevolking. Dat terwijl een groot deel van onze voorouders gewoon in armoede leefde, zich hard werkend een weg door het leven ploeterde en part noch deel had aan de slavernijpraktijken.
Uiteindelijk heeft heel NL er wel van geprofiteerd: de bouwvakker die bezig was aan de mooie woningen aan Loenen aan de vecht (betaald met geld van handel overzee). De scheepstimmerman die werk had bij de bouw van een (al dan niet VOC) schip.
Het heeft economische vooruitgang voor ons land betekend.
Bedrijvigheid en handel.
Zo was die tijd nu eenmaal. De gemiddelde Nederlander had ook gewoon weinig zoals je al schrijft.
pi_180169305
Even los van Aboutaleb, hoe kunnen mensen zich in 2018 nog zo verbonden met het slavernijverleden/slaven/Afrika voelen?

Snap ik niet.
pi_180170537
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:19 schreef havanagila het volgende:
Even los van Aboutaleb, hoe kunnen mensen zich in 2018 nog zo verbonden met het slavernijverleden/slaven/Afrika voelen?

Snap ik niet.
Omdat er geld valt te halen en omdat je ermee kunt deugen
pi_180172344
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij is hoofd van het sultanaat Rotterdam, heeft een Marokkaanse achtergrond, en hij komt al jarenlang meerdere malen op voor de kansloze islamitische import.

Ik zie graag een grote muur om de hele Randstad heen, zodat deze verschrikking zich niet nog verder verspreidt in de rest van het land.
Tering :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 1 juli 2018 @ 21:11:35 #114
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180172509
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:19 schreef havanagila het volgende:
Even los van Aboutaleb, hoe kunnen mensen zich in 2018 nog zo verbonden met het slavernijverleden/slaven/Afrika voelen?

Snap ik niet.
Geld. Althans, de schreeuwers waarvan je hoort. Zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich legitiem zo voelen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 1 juli 2018 @ 22:26:10 #115
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_180174879
Het was inderdaad niet correct dat landgenoten van mij 200 jaar geleden Afrikanen over de Atlantische Oceaan brachten. Zamel geld in zodat die arme nakomelingen weer terug kunnen reizen naar hun oorspronkelijke thuis in Afrika. Meer kunnen we niet doen op dit moment.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 1 juli 2018 @ 22:29:43 #116
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_180175101
Al die klagers over slavernij hadden liever ergens in Afrika in modderhutjes gezeten :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  zondag 1 juli 2018 @ 23:13:25 #117
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180176869
Als het kabinet excuses moet aanbieden voor de slavernij, vind ik ook dat we allemaal een slaaf moeten krijgen. Er kunnen natuurlijk geen excuses gemaakt worden voor iets waar de mensen van nu helemaal niet verantwoordelijk voor zijn.
pi_180177006
Degenen die er het meest van geprofiteerd hebben is het koningshuis....nou als er herstelbetalingen moeten komen is daar wel wat te halen!

En voor de rest is het totale onzin, we gaan de weg op de Australie en New Zeealnd al afgelegd hebben....het is nooit genoeg, iedere nieuwe generatie wil weer geld, er komt nooit een einde aan!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 00:03:48 #119
332671 crew  indiaantje89
pi_180177734
Nou ik ken best wat geld gebruiken. Even wat linkse gutmenschen mijn rekeningnummer maar eens toesturen.
  maandag 2 juli 2018 @ 00:12:25 #120
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180177827
Uiteraard heeft het kabinet gelukkig correct gereageerd: direct afwijzen.

Maar het masker van Aboutaleb is nu echt wel afgevallen. Na dat ''Ich bin ein Salafist'' geneuzel duikt hij nu keihard in de hoek van DENK met zijn herstelbetalingen. :r Geen greintje respect meer voor die vieze vent. Huichelaar. Je bent geen Nederlander! Niet wanneer het erop aan komt.
  maandag 2 juli 2018 @ 00:19:19 #121
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180177920
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar lees je dat? Ik doe precies het tegenovergestelde. Ik stel juist dat excuses niet door of namens Nederland moeten worden gemaakt, maar namens degenen die er profijt van hadden, cq. andere mensen uitbuitten.

Uiteindelijk is het de huidige beroepsklagers te doen om herstelbetalingen. Als Nederland die gaat betalen, komt dat ten laste van de gehele bevolking. Dat terwijl een groot deel van onze voorouders gewoon in armoede leefde, zich hard werkend een weg door het leven ploeterde en part noch deel had aan de slavernijpraktijken.
Mijn punt is dat excuses vd NLse staat niet gelijk zijn aan persoonlijkw excuses van elke NLse burger, verre van.

Dit even los v/h feit dat ik excuses onzin vind.

Connectie met herstelbetalingen, geen idee of die er is. Feit blijft wel dat elke belastingebetalende burger, autochtoon EN allochtoon hieraan mee zou betalen.

Dus ook bijv. de Surinaamse Nederlanders zouden hier meer kosten dan opbrengsten aan hebben.
Krekker is de bom!
  maandag 2 juli 2018 @ 00:20:42 #122
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180177932
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 00:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Uiteraard heeft het kabinet gelukkig correct gereageerd: direct afwijzen.

Maar het masker van Aboutaleb is nu echt wel afgevallen. Na dat ''Ich bin ein Salafist'' geneuzel duikt hij nu keihard in de hoek van DENK met zijn herstelbetalingen. :r Geen greintje respect meer voor die vieze vent. Huichelaar. Je bent geen Nederlander! Niet wanneer het erop aan komt.
:') :') :') :')

Alleen NL'er wanneer de mening exact 100% in jouw straatje past toch? :'(
Krekker is de bom!
  maandag 2 juli 2018 @ 00:21:54 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180177944
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:26 schreef MrRatio het volgende:
Het was inderdaad niet correct dat landgenoten van mij 200 jaar geleden Afrikanen over de Atlantische Oceaan brachten. Zamel geld in zodat die arme nakomelingen weer terug kunnen reizen naar hun oorspronkelijke thuis in Afrika. Meer kunnen we niet doen op dit moment.
Misschien zit jij daar ook wel tussen. Wie weet heb je 0,1% Afrikaans bloed gekoppeld aan de slavernij...
Krekker is de bom!
  maandag 2 juli 2018 @ 00:40:48 #124
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180178054
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Sowieso leven we in een zieke maatschappij dat je zoveel geld kan verdienen met wat kut-muziek of sporten.
  maandag 2 juli 2018 @ 01:18:34 #125
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180178230
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:03 schreef RickoKun het volgende:
Flikker toch op man :') excuses aanbieden voor iets wat geen enkele Nederlander in deze tijd heeft gedaan.

Ga dan lekker ook bij je eigen Afrikaanse plekken kijken waar al sinds weet ik veel wanneer voor christus aan slavenhandel werd bedreven tot en met VANDAAG.
Ik zou het wel tof vinden man. Eerlijk is eerlijk. Een tweetal slaven die voor je koken, wassen, verwennen, masseren en meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')