abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:46:01 #151
56724 Wombcat
rent wiel
pi_180145614
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:44 schreef DeeBee het volgende:
Mercedes International Assistance
Hoezo? Vettel rijdt Sainz zowat van de baan. Volstrekt logisch dat 'ie daarvoor gestraft wordt.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:46:12 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180145619
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eens, maar het is vorig jaar wel gebruikt
Klopt maar dat maakt het niet minder onzinnig. Als je zo gaat denken kan de top straffeloos iedereen eraf rossen want anders beīnvloed de straf het kampioenschap... onzin natuurlijk.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:46:56 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180145639
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:45 schreef Breekfast het volgende:
Erg jammer voor de race. Hamilton en Vettel die vanaf P2 en P3 starten was leuk geweest.

Nu kunnen de 2 Mercedes met Kimi erachter met gemak wegrijden van de rest ben ik bang.
Idd hopelijk kunnen ze Kimi snel pakken maar die start de laatste tijd wel erg goed.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:49:57 #154
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180145702
registreer om deze reclame te verbergen
FIA maakt zich zelf hier ongeloofwaardig bij
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:52:57 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180145766
FIA geeft eindelijk weer een straf waar het moet
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:54:46 #156
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180145791
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
FIA geeft eindelijk weer een straf waar het moet
idd, drie plaatsen
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:55:50 #157
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_180145810
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoezo? Vettel rijdt Sainz zowat van de baan. Volstrekt logisch dat 'ie daarvoor gestraft wordt.
Hamilton kwam er mee weg toen hij vorig jaar bewust Grosjean ophield op Silverstone (was misschien training), Bottas kwam er mee weg in Monaco toen hij in de tunnel Kimi blokkeerde en Vettel werd in Canada in de weg gereden door x en daar kwam ook geen straf. Dus bijzonder inconsequent en hoewel dat geen valide argument is, is die willekeur wel irritant
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:58:26 #158
56724 Wombcat
rent wiel
pi_180145869
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hamilton kwam er mee weg toen hij vorig jaar bewust Grosjean ophield op Silverstone (was misschien training), Bottas kwam er mee weg in Monaco toen hij in de tunnel Kimi blokkeerde en Vettel werd in Canada in de weg gereden door x en daar kwam ook geen straf. Dus bijzonder inconsequent en hoewel dat geen valide argument is, is die willekeur wel irritant
Ja, willekeur is irritant, maar deze straf is gewoon volkomen terecht.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:58:37 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180145872
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hamilton kwam er mee weg toen hij vorig jaar bewust Grosjean ophield op Silverstone (was misschien training), Bottas kwam er mee weg in Monaco toen hij in de tunnel Kimi blokkeerde en Vettel werd in Canada in de weg gereden door x en daar kwam ook geen straf. Dus bijzonder inconsequent en hoewel dat geen valide argument is, is die willekeur wel irritant
De willekeur is hoogst irritant.
De smoes het WDC niet te willen beinvloeden ook. Je grijpt dan juist wel in en het is hoogst unfair.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180145877
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Idd hopelijk kunnen ze Kimi snel pakken maar die start de laatste tijd wel erg goed.
Heeft dit seizoen in ronde 1 nog geen plek gewonnen, geloof ik
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:58:57 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180145878
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, willekeur is irritant, maar deze straf is gewoon volkomen terecht.
Eens
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:59:28 #162
472597 Goudenvis
#FreeVogeltjesdans
pi_180145891
1. Valtteri Bottas

2. Lewis Hamilton

3. Kimi Raikkonen

4. Max Verstappen

5. Romain Grosjean

6. Sebastian Vettel

7. Daniel Ricciardo

8. Kevin Magnussen

9. Carlos Sainz

10. Nico Hulkenberg

11. Esteban Ocon

12. Pierre Gasly

13. Fernando Alonso

14. Lance Stroll

15. Stoffel Vandoorne

16. Sergio Perez

17. Sergey Sirotkin

18. Charles Leclerc

19. Brendon Hartley

20. Marcus Ericsson

Hamilton zit aan de binnenkant en kan er door teamorders zo bij Valteri voorbij.

Raikonnen doet te voorzichtig bij de start en laat Verstappen er voorbij.

Grosjean is te gretig en jaagt 'm in de achterkant van Kimi. Kan twee gevolgen hebben: lekke band van Kimi of kapotte Grosjean.

Vettel raakt in paniek door de crash voor hem en verliest de controle.

Ricciardo stuurt m over het gras erlangs.

Mijn voorspelling van de start :)
pi_180145906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoezo? Vettel rijdt Sainz zowat van de baan. Volstrekt logisch dat 'ie daarvoor gestraft wordt.
Natuurlijk. Maar dit is wat Weltschmerz ons probeer wijs te maken, dat vooral Mercedes bevoordeelt wordt de laatste jaren... _O-
Jack does it in real time...
pi_180145923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, willekeur is irritant, maar deze straf is gewoon volkomen terecht.
Klopt.
Gewoon Kahba man.
pi_180146010
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:59 schreef Goudenvis het volgende:

Hamilton zit aan de binnenkant en kan er door teamorders zo bij Valteri voorbij.

Raikonnen doet te voorzichtig bij de start en laat Verstappen er voorbij.

Grosjean is te gretig en jaagt 'm in de achterkant van Kimi. Kan twee gevolgen hebben: lekke band van Kimi of kapotte Grosjean.

Vettel raakt in paniek door de crash voor hem en verliest de controle.

Ricciardo stuurt m over het gras erlangs.

Mijn voorspelling van de start :)
Verstappen is te gretig en klapt op Kimi, Grosjean weet er net langs te glippen maar Vettel rijdt lek op de brokstukken. Ricciardo glipt er ook langs en wordt uiteindelijk 3e met Vettel op P4.
Gewoon Kahba man.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 19:06:24 #166
56724 Wombcat
rent wiel
pi_180146020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:05 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Verstappen is te gretig en klapt op Kimi, Grosjean weet er net langs te glippen maar Vettel rijdt lek op de brokstukken. Ricciardo glipt er ook langs en wordt uiteindelijk 3e met Vettel op P4.
Ik denk dat het de schuld van Grosjean is.
in a crowd you lose humanity
pi_180146030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat het de schuld van Grosjean is.
nee hoor, het zijn de magische krachten van Marcus Ericsson
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180146108
Ik ben benieuwd, Grosjean zal er wel iemand afrossen, als het nu maar niet Verstappen is. Max schijnt geleerd te hebben. Gewoon uit de malaise blijven en wk puntjes pakken. Podium is waarschijnlijk toch niet mogelijk tenzij er iemand stuk gaat.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 19:13:02 #169
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_180146137
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:59 schreef Goudenvis het volgende:

Hamilton zit aan de binnenkant en kan er door teamorders zo bij Valteri voorbij.

Raikonnen doet te voorzichtig bij de start en laat Verstappen er voorbij.

Grosjean is te gretig en jaagt 'm in de achterkant van Kimi. Kan twee gevolgen hebben: lekke band van Kimi of kapotte Grosjean.

Vettel raakt in paniek door de crash voor hem en verliest de controle.

Ricciardo stuurt m over het gras erlangs.

Mijn voorspelling van de start :)
Hm ik zie Max bij de start niet voorbij Kimi komen met z’n zachtere band.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 19:15:31 #170
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_180146173
Vettel :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroīd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_180146179
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoezo? Vettel rijdt Sainz zowat van de baan. Volstrekt logisch dat 'ie daarvoor gestraft wordt.
juist dit en vettel is de laatste keren al helemaal niet bestraft.

het is eerder Ferarri International Assistance
pi_180146219
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:43 schreef F1gamer het volgende:

[..]

En jij kan vorige week niet meer herinneren. Daar kwam Vettel kreeg milde straf voor zo'n 3 aanrijdingen
Dat was helemaal geen milde straf, het was zelfs een zware straf. Maar dan beginnen Hamilton, Lauda en de voltallige Engelstalige pers te zeuren en dan buigt Whiting mee zoals altijd, als hij die al niet voor is.

quote:
FIA race director Charlie Whiting says the governing body is considering aligning Formula 1 driver punishments more closely with the consequences of their actions.

There was some controversy after the recent French GP when Sebastian Vettel received a five-second penalty for hitting Valtteri Bottas at the first corner, ruining the Finn's race by sending him to the back of the field with a damaged car.

Some drivers like Lewis Hamilton suggested that the penalty handed to the German was not sufficient, even though he was also badly delayed.

Whiting says that the stewards are not supposed to consider the consequences for the other parties involved in an incident, but suggested that they may do so in the future.

"The stewards don't normally look at the consequences of the accident," he explained. "Although in fairness it probably plays a little subconscious part.

"Let's just say Vettel had continued without any problem, I think the stewards may have thought that's not fair, he's ruined Valtteri's race, it's clearly his fault, and they may have thought slightly differently.

"But it's not a conscious thing to say, 'He's OK, he's not.'

"Or let's say had it been the other way around, let's say Valtteri continued, Vettel had caused the accident, but should you actually penalise him as well as the penalty he's already got? Self-punishment if you like.

"It's something that we're discussing. It could open the door to something that we're not expecting, although some could argue that it's a bit more common sense. So it's something that we're currently discussing with the stewards."

After France, some also questioned why Vettel hand been handed a five-second penalty, while Max Verstappen received 10 seconds for hitting the German in China.

"I think first corner incidents, or even first lap incidents, are looked at through a slightly different pair of eyes.

"You accept some of the things that happen on the first lap that you might not accept 10 laps later, for obvious reasons."

Whiting also stressed that the past record of drivers should not be considered when a penalty is assessed.

"Previous races are not taken into account. That's what the points system is for. That's a fact. That's one of the cornerstones of the stewards' decision-making process."

The consistency of decision making is now driven by a system called the Race Watch Stewards Review.

Introduced at the start of 2016, it sees all incidents investigated since then collated with video evidence and details of the outcome in a single online resource, to which all FIA stewards have access.

This allows them to study details of what happened at races at which they did not officiate, and to return to those incidents on race weekends when something similar comes up.

"Every steward has access to this system. We have regular meetings of the chairman of the stewards in order to go through the incidents and see if there's anything that can be learned from it. It's update for them immediately after every race.

"The stewards can go to any incident and see exactly what the decision was and what the reasons were and what the penalties were. This is all an attempt to try and make things more consistent.

"The whole idea is that the stewards are able look back very quickly. Like the incident today, when Vandoorne's car was released rather unsafely in front of the Ferrari, they were able to look back at previous incidents of that.

"There was one in 2016 I think with Lewis, so it was OK, that was the penalty then, similar incident, same penalty. That's the principle, anyway."
Waar waren deze overwegingen toen Verstappen Vettel midscheeps torpedeerde met een idiote actie midden in de race en voor hem kon eindigen? Waarom werden de regels niet ter discussie gesteld toen Hamilton Bottas over het gras probeerde in te halen en hem er vanachter afbeukte zonder uberhaupt een straf te krijgen?

Hamilton moet en zal WK worden.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 19:24:12 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180146300
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:58 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Heeft dit seizoen in ronde 1 nog geen plek gewonnen, geloof ik
Niet gewonnen idd maar is wel vaak goed weg.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 19:26:38 #174
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_180146353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was helemaal geen milde straf, het was zelfs een zware straf. Maar dan beginnen Hamilton, Lauda en de voltallige Engelstalige pers te zeuren en dan buigt Whiting mee zoals altijd, als hij die al niet voor is.

[..]

Waar waren deze overwegingen toen Verstappen Vettel midscheeps torpedeerde met een idiote actie midden in de race en voor hem kon eindigen? Waarom werden de regels niet ter discussie gesteld toen Hamilton Bottas over het gras probeerde in te halen en hem er vanachter afbeukte zonder uberhaupt een straf te krijgen?

Hamilton moet en zal WK worden.
Bottas = Rosberg? Daar werd Hamilton van de baan geduwd, dus dat is een factor om mee te nemen en ze waren beide uit de race
En Verstappen kreeg precies dezelfde straf als Hartley in dezelfde race. Een andere straf zou pas lachwekkend geweest zijn

Ik vind wel dat je mag klagen over de 5s straf van Vettel in Frankrijk omdat Bottas in 2017 twee keer crashte met Raikkonen zonder consequenties. Maar de straf was an sich terecht
  zaterdag 30 juni 2018 @ 19:28:11 #175
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180146376
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was helemaal geen milde straf, het was zelfs een zware straf. Maar dan beginnen Hamilton, Lauda en de voltallige Engelstalige pers te zeuren en dan buigt Whiting mee zoals altijd, als hij die al niet voor is.

[..]

Waar waren deze overwegingen toen Verstappen Vettel midscheeps torpedeerde met een idiote actie midden in de race en voor hem kon eindigen? Waarom werden de regels niet ter discussie gesteld toen Hamilton Bottas over het gras probeerde in te halen en hem er vanachter afbeukte zonder uberhaupt een straf te krijgen?

Hamilton moet en zal WK worden.
Waarom krijgt iemand die te langzaam rijdt achter de SC dezelfde straf als iemand die een ander eraf beukt?
Waarom krijgt Max 10 sec straf en Vettel maar 5 voor hetzelfde vergrijp?

We zijn het iig eens over de enorme willekeur :)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')