Ah, nu ga je me woorden in de mond leggen...quote:Op zondag 24 juni 2018 11:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is elk circuit dat. Dit circuit is niets speciaals, sterker nog het heeft een beetje van alles. Dus volgens jou is elk circuit op de kalender geestdodend.
En Canada dan? Hadden we ook een optocht.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah, nu ga je me woorden in de mond leggen...
Nee, dat vind ik niet.
Spa (om maar een baan te noemen) vind ik niet geestdodend.
Het leukste is wat mij betreft droog starten, regen halverwege en dan weer droogrijden. Dan heb je twee wisselmomenten. Chaos gegarandeerd.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja leuk, regen. En dan eerst 20 rondjes achter de SC totdat de baan bijna is opgedroogd en het verrassingselement er al lang uit is.
quote:Op zondag 24 juni 2018 11:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is elk circuit dat. Dit circuit is niets speciaals, sterker nog het heeft een beetje van alles. Dus volgens jou is elk circuit op de kalender geestdodend.
Wat is er met Canada? Niet mijn favoriete baan nee.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En Canada dan? Hadden we ook een optocht.
Baku heeft een kutlayout maar wel flinke aanrempunten en muren direct langs de baan.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:38 schreef Re het volgende:
Baku was ook kut zei men, tot er echt wel iets leuks gebeurde, die negatieve sentimenten zijn ook wel een doodsteek voor F1
Is iedereen altijd lyrisch over. Mijn punt is dat of een race 'saai' is of niet niet aan de baan ligt. Behalve bij Monaco natuurlijk.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat is er met Canada? Niet mijn favoriete baan nee.
Nee joh, tijdens de start regen (garantie op een crash) en dan afwisselend droog/nat, zodat er altijd wel weer iemand te laat wisselt en vol eraf vliegt en vervolgens Hamilton meeneemt.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Het leukste is wat mij betreft droog starten, regen halverwege en dan weer droogrijden. Dan heb je twee wisselmomenten. Chaos gegarandeerd.
GP2 chassisquote:Op zondag 24 juni 2018 11:49 schreef zoem het volgende:
[..]
Schroeien van woede dat de McLaren weer niet vooruit te branden is?
Circuits als Silverstone en Suzuka ben ik lyrischer over dan bijv. Canada.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is iedereen altijd lyrisch over. Mijn punt is dat of een race 'saai' is of niet niet aan de baan ligt. Behalve bij Monaco natuurlijk.
Wat er dan precies 'geestdodend' aan deze baan is blijft ook nog steeds onduidelijk.
Canada is zeker wel een uitdagende baan hoor met de muren altijd dichtbij.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Circuits als Silverstone en Suzuka ben ik lyrischer over dan bijv. Canada.
Misschien moet je je niet afvragen wat er geestdodend aan een baan is, maar wat er boeiend of uitdagend aan is. Kun je bijna niks bedenken, dan zou het nog wel eens een geestdodende baan kunnen zijn.
Er is door muren minder marge voor fouten.quote:Op zondag 24 juni 2018 11:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Canada is zeker wel een uitdagende baan hoor met de muren altijd dichtbij.
als het regent kan dat chassis misschien wel voldoenquote:
Dan heb je juist een goed chassis nodigquote:Op zondag 24 juni 2018 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het regent kan dat chassis misschien wel voldoen
ze hebben toch teveel downforce? Tenminste dat begreep ikquote:Op zondag 24 juni 2018 12:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan heb je juist een goed chassis nodig
nee las ook iets dat werknemers een reep chocola kregen als beloning voor een week zowat 24/7 werken aan de autoquote:Op zondag 24 juni 2018 12:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.pitpass.com/6(...)-wind-tunnel-testing
Gaat niet lekker voor/bij McLaren...
Prima als jij dat vind. Ik zie dat toch anders. Hoe uitdagend of moeilijk een circuit is heeft weinig invloed op hoe spannend de races doorgaans zijn denk ik. De layout is daarin meer bepalend. En met banen waar de muur dichtbij staat heb je ook vaak meer kans op safetycars wat de race ook goed kan doen.quote:Op zondag 24 juni 2018 12:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er is door muren minder marge voor fouten.
Maar dat maakt het per definitie geen spectaculaire baan en daardoor race. Maar dat is mijn mening hè.
Wordt ook benoemd in dat artikel: "Freddo-gate"quote:Op zondag 24 juni 2018 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee las ook iets dat werknemers een reep chocola kregen als beloning voor een week zowat 24/7 werken aan de auto
het blijft tragisch om te zien McLaren en Willams in de achterhoede maar het ligt wel aan hunzelfquote:Op zondag 24 juni 2018 12:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wordt ook benoemd in dat artikel: "Freddo-gate"
Overigens ontkennen Brown en Bouillier dat in alle toonaarden..
Ja, eens.quote:Op zondag 24 juni 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
het blijft tragisch om te zien McLaren en Willams in de achterhoede maar het ligt wel aan hunzelf
Aerodynamische problemen. Maar wat precies, weet ik niet, dus teveel downforce zou kunnen. Dat probleem hadden ze volgens mij ook in 2013 toen ze voor maximale downforce gingen.quote:Op zondag 24 juni 2018 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben toch teveel downforce? Tenminste dat begreep ik
Ze weten het zelf ook niet. Zie de artikelen die ik postte over McLaren.quote:Op zondag 24 juni 2018 12:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Aerodynamische problemen. Maar wat precies, weet ik niet, dus teveel downforce zou kunnen. Dat probleem hadden ze volgens mij ook in 2013 toen ze voor maximale downforce gingen.
Dit?quote:Op zondag 24 juni 2018 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze weten het zelf ook niet. Zie de artikelen die ik postte over McLaren.
Of je leest gewoon de artikelen die ik posttequote:Op zondag 24 juni 2018 12:37 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dit?
https://www.gpupdate.net/(...)erodynamica-ontdekt/
Ze zijn er toch achter wat het isquote:Op zondag 24 juni 2018 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je leest gewoon de artikelen die ik postte
Daar staat hetzelfde in, nl dat ze de gebieden waar ze de problemen hebben, hebben geïdentificeerd, maar niet in de windtunnel kunnen oplossen maar op de baan moeten doen.quote:Op zondag 24 juni 2018 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je leest gewoon de artikelen die ik postte
Streep eronder. Past wel bij het circuit.quote:Op zondag 24 juni 2018 12:55 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Klopt. Whiskers loopt altijd een beetje achter.
Dat bedoel ik dan ook, dat er hetzelfde instaatquote:Op zondag 24 juni 2018 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar staat hetzelfde in, nl dat ze de gebieden waar ze de problemen hebben, hebben geïdentificeerd, maar niet in de windtunnel kunnen oplossen maar op de baan moeten doen.
Die had ik al gepostquote:Op zondag 24 juni 2018 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
De coureurs zijn nog steeds niet blij met de pits op Paul Ricard. In de pits mag max 60 per uur worden gereden, maar zowel de ingang als uitgang kan voor gevaar zorgen en imo hebben ze een goed punt.
Bij de ingang slinger je de pits in en bij de uitgang kom je op de ideale racelijn terecht. Zeker bij nat weer kan dat gevaar opleveren.
https://www.motorsport.co(...)-paul-ricard-1047363
Ondertussen DTM genot.quote:Op zondag 24 juni 2018 13:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over iets meer dan een uur begint de voorbeschouwing al
?quote:Op zondag 24 juni 2018 13:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over iets meer dan een uur begint de voorbeschouwing al
quote:
quote:Op zondag 24 juni 2018 13:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over iets meer dan een uur begint de voorbeschouwing al
Er is een aardige kans ja. Afwachten maar.quote:Op zondag 24 juni 2018 13:30 schreef vosss het volgende:
Ik moet nog ff vlug op de koffie bij ma, dus de halve voorbeschouwing ga ik missen.
Regent het vanmiddag?
Heb kunnen regelen dat ik pas om 17:40 weg hoef, maar ga je weer net zien dat de regen het een en ander verpestquote:Op zondag 24 juni 2018 13:30 schreef vosss het volgende:
Ik moet nog ff vlug op de koffie bij ma, dus de halve voorbeschouwing ga ik missen.
Regent het vanmiddag?
Het ligt in Frankrijk.quote:Op zondag 24 juni 2018 13:42 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe komt dit circuit op de kalender?
-Geen interessante locatie
-Ontiegelijk slecht bereikbaar
-Inspiratieloos circuit
-Geen inhaalmogelijkheden
Berniequote:Op zondag 24 juni 2018 13:42 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe komt dit circuit op de kalender?
-Geen interessante locatie
-Ontiegelijk slecht bereikbaar
-Inspiratieloos circuit
-Geen inhaalmogelijkheden
Bernie Ecclestonequote:Op zondag 24 juni 2018 13:42 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe komt dit circuit op de kalender?
-Geen interessante locatie
-Ontiegelijk slecht bereikbaar
-Inspiratieloos circuit
-Geen inhaalmogelijkheden
Maargoed dat ie weg is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |