dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwardenquote:
Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerdenquote:Op dinsdag 26 juni 2018 09:42 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwarden
Rotterdam - Zwolle werd met DDZ-6 gereden en in Zwolle werd gecombineerd en ging met DDZ-4 + DDZ-6 verder maar omdat met DDZ niet gecombineerd mag worden als er reizigers inzitten was het stel wat er in zwolle bijkwam afgesloten tot na het combineren dus die was praktisch leeg. In meppel alleen uitstappers en Steenwijk en Heerenveen staat dat stel zover bij de uitgang vandaan dat er toch niemand in dat stel stapt
In Leeuwarden werd overigens meteen weer gesplitst en werd het achteroplopende zesje afgerangeerd en ging het viertje een half uur later solo terug naar Rotterdam
ja er liep in zwolle zon koekebakker die met ddz wilde combineren alsof het virm was.... hij had mazzel dat ie terug stuiterde anders had die kunnen gaan ratelen. en ik was al laat vanwege een suïcidaaltje bij 't hardequote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:22 schreef MTL het volgende:
[..]
Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerden
Dus toen als twee losse treinen gereden. Ik nam de voorste mee met +9, en met wat medewerking van de treindienstleider kon ik alsnog op tijd voor de aansluiting met Arriva in Leeuwarden komen.
Maar goed, ook hier zaten er maar een paar mensen in, dus heel veel zin had het dus niet
ja en het werkt voor geen meter. De groeten met hun instructiequote:
Tja, zo blijft iedereen gewoon vliegen.quote:De Fyra is geen uitzondering. Projecten voor hogesnelheidslijnen in Europa lopen vaak uit op een drama, zegt de Europese Rekenkamer. De spoorwegen zijn peperduur, worden met grote vertragingen opgeleverd, de treinen rijden uiteindelijk veel langzamer dan de bedoeling was en reizigers maken er nauwelijks gebruik van.
Het zijn keiharde conclusies van de Rekenkamer. Hogesnelheidstreinen kunnen dan wel een milieuvriendelijker alternatief zijn voor vliegverkeer, maar dan moet er wel heel veel veranderen. Lagere ticketprijzen en meer treinen per dag zouden helpen om de treinen voller te krijgen.
Het was ook geen trein....quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:30 schreef dcm360 het volgende:
En ik altijd maar denken dat de Fyra een trein was... Blijkt het volgens de NOS een stuk spoor te zijn!
Aangezien er achter thalys ook een heel reserveringssysteem zit denk ik van niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 15:32 schreef TjjWester het volgende:
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
Lijkt me 31 toch. Lounge is wel geinig zolang de machinist z'n raam niet heeft geblindeerd.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 15:02 schreef boriq het volgende:
Ik neem over twee weken ICE 1223 naar München vanaf Hamm, nu vroeg ik mij af (voor de zitplaatsreservering) of dan rijtuig 31 of rijtuig 39 vooraan staat van Hamm tot München, omdat de trein in Hamm keert (vanuit Dortmund ri. Kassel). Ofwel, moet ik richting rijtuig 31 zitten of richting rijtuig 39 om in de rijrichting te zitten?
[ afbeelding ]
edit: en is de 2e klasse lounge voorin de ICE 3 het waard om te zitten of niet?
Die 'automaten' zijn computers met de website van NSI en een vaste printer, dus moet kunnen volgens mij.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 15:32 schreef TjjWester het volgende:
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
Thanks maar heb er weinig uit gekregen, maar ben al bijna in antwerpen.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Die 'automaten' zijn computers met de website van NSI en een vaste printer, dus moet kunnen volgens mij.
DB heeft er nog genoeg in dienst, en er zijn al heel veel verkocht aan het buitenland en anderen zijn gestript voor onderdelen. De weinige loks die nog resteren zijn in erg slechte staat dus hoge kosten om ze in dienst te krijgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 18:39 schreef FredvZ het volgende:
6400/6500 genoeg zou je zeggen. Ik zie ze echt nooit meer.
Ja, dat wordt bijbetalen. Negatieve GtbVquote:Op dinsdag 26 juni 2018 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw
Plan:
16:07 Eindhoven V
16:28 x 16:54 Den Bosch
18:16 Deventer A
Kom in Den Bosch, aansluiting opgeheven
Trein van 10 minuten later in: 16:38 weer weg uit Den Bosch
17:06 x 17:06 Utrecht Centraal
17:23 x 17:22 Amersfoort
17:57 Deventer A
20 km extra gereden en 19 minuten eerder thuis, DOORDAT mijn geplande trein opgeheven was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |