abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 25 juni 2018 @ 19:19:26 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180040979
Na de rit voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum op zaterdag zou DM'90 3426 de dag erna via de oostelijke Betuwelijn en de noordelijke Maaslijn teruggaan naar Blerick. Helaas liep het allemaal wat anders: de Buffel werd 's nachts in Utrecht ondergekliederd. Het schoonmaken hiervan duurde zo lang dat besloten werd rechtstreeks via Den Bosch naar de stallingsloods te rijden, waardoor ik voor niets naar deze plek gefietst was.

Toch nog maar even gewacht op doorkomst van beide Arriva-treinen, dan had ik in elk geval nog iets. Als trein 31133 van Tiel naar Arnhem Centraal passeert GTW 259 'Peter Cuyper' de Kloosterstraat op de grens tussen Valburg en Elst, in het buurtschap Eimeren.

Overigens best stevig, de bagagedrager van een OV-fiets :7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 juni 2018 @ 08:00:18 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180052405
Wauw. Tienminutendienst, mijn trein heeft +9, maar opheffen? Ho maar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_180053465
Ze hebben het ijzer vast ergens nodig ;)
Bier.
pi_180053652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze hebben het ijzer vast ergens nodig ;)
dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwarden _O-

Rotterdam - Zwolle werd met DDZ-6 gereden en in Zwolle werd gecombineerd en ging met DDZ-4 + DDZ-6 verder maar omdat met DDZ niet gecombineerd mag worden als er reizigers inzitten was het stel wat er in zwolle bijkwam afgesloten tot na het combineren dus die was praktisch leeg. In meppel alleen uitstappers en Steenwijk en Heerenveen staat dat stel zover bij de uitgang vandaan dat er toch niemand in dat stel stapt _O-

In Leeuwarden werd overigens meteen weer gesplitst en werd het achteroplopende zesje afgerangeerd en ging het viertje een half uur later solo terug naar Rotterdam ^O^
pi_180053710
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-te-gaan~a2501169/

Die discussie is hier eerder langsgekomen. Toch jammer dat niet wordt doorgepakt en elke boom verwijderd wordt.
pi_180053941
Even zonder gekheid; bomen zijn peperduur en in tegenstelling tot wat je denkt hebben ze een belangrijke functie, waaronder het onder controle houden van de waterhuishouding. Zomaar bomen kappen is geen goed idee en het risico dat er af en toe een bovenleidingetje wordt kapotgetrokken door een omgewaaide boom met wat "leed" tot gevolg is prima acceptabel.
Bier.
pi_180054212
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwarden _O-

Rotterdam - Zwolle werd met DDZ-6 gereden en in Zwolle werd gecombineerd en ging met DDZ-4 + DDZ-6 verder maar omdat met DDZ niet gecombineerd mag worden als er reizigers inzitten was het stel wat er in zwolle bijkwam afgesloten tot na het combineren dus die was praktisch leeg. In meppel alleen uitstappers en Steenwijk en Heerenveen staat dat stel zover bij de uitgang vandaan dat er toch niemand in dat stel stapt _O-

In Leeuwarden werd overigens meteen weer gesplitst en werd het achteroplopende zesje afgerangeerd en ging het viertje een half uur later solo terug naar Rotterdam ^O^
Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerden 8)7
Dus toen als twee losse treinen gereden. Ik nam de voorste mee met +9, en met wat medewerking van de treindienstleider kon ik alsnog op tijd voor de aansluiting met Arriva in Leeuwarden komen.
Maar goed, ook hier zaten er maar een paar mensen in, dus heel veel zin had het dus niet :')
pi_180054781
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:22 schreef MTL het volgende:

[..]

Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerden 8)7
Dus toen als twee losse treinen gereden. Ik nam de voorste mee met +9, en met wat medewerking van de treindienstleider kon ik alsnog op tijd voor de aansluiting met Arriva in Leeuwarden komen.
Maar goed, ook hier zaten er maar een paar mensen in, dus heel veel zin had het dus niet :')
ja er liep in zwolle zon koekebakker die met ddz wilde combineren alsof het virm was.... hij had mazzel dat ie terug stuiterde anders had die kunnen gaan ratelen. en ik was al laat vanwege een suïcidaaltje bij 't harde
pi_180057227
Da's de nieuwe officiële instructie hè _O-
pi_180057680
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:47 schreef MTL het volgende:
Da's de nieuwe officiële instructie hè _O-
ja en het werkt voor geen meter. De groeten met hun instructie
pi_180057793
Hogesnelheidslijnen in EU vaak financieel drama

http://nos.nl/l/2238494

quote:
De Fyra is geen uitzondering. Projecten voor hogesnelheidslijnen in Europa lopen vaak uit op een drama, zegt de Europese Rekenkamer. De spoorwegen zijn peperduur, worden met grote vertragingen opgeleverd, de treinen rijden uiteindelijk veel langzamer dan de bedoeling was en reizigers maken er nauwelijks gebruik van.

Het zijn keiharde conclusies van de Rekenkamer. Hogesnelheidstreinen kunnen dan wel een milieuvriendelijker alternatief zijn voor vliegverkeer, maar dan moet er wel heel veel veranderen. Lagere ticketprijzen en meer treinen per dag zouden helpen om de treinen voller te krijgen.
Tja, zo blijft iedereen gewoon vliegen.
pi_180057841
En ik altijd maar denken dat de Fyra een trein was... Blijkt het volgens de NOS een stuk spoor te zijn!
pi_180058299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:30 schreef dcm360 het volgende:
En ik altijd maar denken dat de Fyra een trein was... Blijkt het volgens de NOS een stuk spoor te zijn!
Het was ook geen trein....
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:02:11 #140
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_180058343
Ik neem over twee weken ICE 1223 naar München vanaf Hamm, nu vroeg ik mij af (voor de zitplaatsreservering) of dan rijtuig 31 of rijtuig 39 vooraan staat van Hamm tot München, omdat de trein in Hamm keert (vanuit Dortmund ri. Kassel). Ofwel, moet ik richting rijtuig 31 zitten of richting rijtuig 39 om in de rijrichting te zitten?

edit: en is de 2e klasse lounge voorin de ICE 3 het waard om te zitten of niet?

[ Bericht 4% gewijzigd door boriq op 26-06-2018 15:10:53 ]
pi_180058713
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45:46 #142
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_180058879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:32 schreef TjjWester het volgende:
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
Aangezien er achter thalys ook een heel reserveringssysteem zit denk ik van niet.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:49:11 #143
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_180058935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:02 schreef boriq het volgende:
Ik neem over twee weken ICE 1223 naar München vanaf Hamm, nu vroeg ik mij af (voor de zitplaatsreservering) of dan rijtuig 31 of rijtuig 39 vooraan staat van Hamm tot München, omdat de trein in Hamm keert (vanuit Dortmund ri. Kassel). Ofwel, moet ik richting rijtuig 31 zitten of richting rijtuig 39 om in de rijrichting te zitten?
[ afbeelding ]
edit: en is de 2e klasse lounge voorin de ICE 3 het waard om te zitten of niet?
Lijkt me 31 toch. Lounge is wel geinig zolang de machinist z'n raam niet heeft geblindeerd.
pi_180059931
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:32 schreef TjjWester het volgende:
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
Die 'automaten' zijn computers met de website van NSI en een vaste printer, dus moet kunnen volgens mij.
pi_180061519
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:29 schreef MTL het volgende:

[..]

Die 'automaten' zijn computers met de website van NSI en een vaste printer, dus moet kunnen volgens mij.
Thanks maar heb er weinig uit gekregen, maar ben al bijna in antwerpen.

Straks met de laatste thalys of benelux naar huis.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:19:08 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180062499
Er heerst in Nederland een structureel lokkentekort voor rangeerwerk. Een dieseltraxx (br285) is niet handig voor rangeerwerk, een G2000 is alles behalve betrouwbaar. Die zijn dus niet erg populair. Qua G1206 of V100 is er maar matig te huren binnen Nederland of überhaupt beschikbaar bij de leasemaatschappijen. Extra 6400'en overnemen en opknappen heeft LTE wel overwogen, maar nog niet gedaan vanwege de hoge prijzen.

Zo wordt er regelmatig met oude diesels nog rangeerwerk verricht in Nederland. RFO heeft bijvoorbeeld 2 hippels en een oude Belg. De Hippel in Roosendaal is grandioos stuk, reparatie gebeurt voorlopig niet en de Hippel in Amersfoort heeft ook regelmatig defecten maar die blijft stug rijden.
In Oss rijdt men met een Hippel van Railpro, in Amsterdam Westhaven rijdt een Hippel in de kleuren van OOC Oss.

LTE heeft sinds kort een oude Belg gehuurd van Railexperts, die de loc momenteel zelf niet nodig hebben. LTE gebruikt deze oude gediende voor rangeerwerk in de Rotterdamse Europoort om een Poznan-shuttle van LTE en Novara-shuttle van SBB te rangeren tussen emplacement Europoort en de P&O-terminal. Als er graantreinen rijden naar de Europoort voor LTE, zal deze lok ook rangeerwerk verrichten met graantreinen.

Hier is de Railexperts 6703, gehuurd door LTE, net vertrokken vanaf de P&O met een volbeladen Poznan-shuttle naar emplacement Europoort, alwaar een elok de trein overneemt en naar Polen zal slepen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:39:40 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180062808
6400/6500 genoeg zou je zeggen. Ik zie ze echt nooit meer.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 juni 2018 @ 18:41:25 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180062833
Wauw *) :+

Plan:

16:07 Eindhoven V
16:28 x 16:54 Den Bosch
18:16 Deventer A

Kom in Den Bosch, aansluiting opgeheven :(

Trein van 10 minuten later in: 16:38 weer weg uit Den Bosch
17:06 x 17:06 :+ Utrecht Centraal
17:23 x 17:22 :+ :+ Amersfoort
17:57 Deventer A :7

20 km extra gereden en 19 minuten eerder thuis, DOORDAT mijn geplande trein opgeheven was _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:50:12 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180063007
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:39 schreef FredvZ het volgende:
6400/6500 genoeg zou je zeggen. Ik zie ze echt nooit meer.
DB heeft er nog genoeg in dienst, en er zijn al heel veel verkocht aan het buitenland en anderen zijn gestript voor onderdelen. De weinige loks die nog resteren zijn in erg slechte staat dus hoge kosten om ze in dienst te krijgen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:58:45 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180063148
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw *) :+

Plan:

16:07 Eindhoven V
16:28 x 16:54 Den Bosch
18:16 Deventer A

Kom in Den Bosch, aansluiting opgeheven :(

Trein van 10 minuten later in: 16:38 weer weg uit Den Bosch
17:06 x 17:06 :+ Utrecht Centraal
17:23 x 17:22 :+ :+ Amersfoort
17:57 Deventer A :7

20 km extra gereden en 19 minuten eerder thuis, DOORDAT mijn geplande trein opgeheven was _O-
Ja, dat wordt bijbetalen. Negatieve GtbV :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')