Occam's Razor. Alleen iemand met een iq onder de 75, of verblind door emotie, zou iets anders beweren.quote:
Je hebt uiteraard bewijs voor je stelling?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:44 schreef Fir3fly het volgende:
Welkom terug, hoe was het onder die steen?
Of je doet gewoon geen ongefundeerde aannames. Kan ook.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Occam's Razor. Alleen iemand net een iq onder de 75, of verblind door emotie, zou iets anders beweren.
Begin hier maar eens. https://www.bbc.com/sport/formula1/34404641quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt uiteraard bewijs voor je stelling?
Gelezen. Geen bewijs voor een ruzie. Nog meer?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Begin hier maar eens. https://www.bbc.com/sport/formula1/34404641
quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gelezen. Geen bewijs voor een ruzie. Nog meer?
quote:Red Bull had had enough and severely criticised Renault in public after the race, Horner describing the situation as "unacceptable".
Renault, too, was unhappy, and both parties quickly concluded that the current relationship was not working for them.
Zoals ik al zei, geen bewijs voor een ruzie. Ze hebben een meningsverschil.quote:
Neuh. Ik kan me wel voorstellen dat Aston Martin helpt bij de ontwikkeling en dan ergens een badge op de motor timmert.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 00:24 schreef Goudenvis het volgende:
Mawh het zou mij niet verbazen als Aston Martin in 2021 de motoren voor RBR gaat verzorgen dus als de Honda net goed ontwikkeld is komt er een andere motorleverancier.
Toro Rosso is helemaal geen klein team. Qua budget allicht, maar niet qua ondersteuning.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:55 schreef Fer het volgende:
Velen onderschatten de invloed van de halo op kleinere teams. Ze hebben veel minder resources om zoiets te integreren in hun bestaande aero. Daarom zie je teams als Torro Rosso, Force India en Williams slechter presteren dan vorig jaar.
130 miljoen vs 350 miljoen. Ja, hoor. Torro Rosso is een klein team.quote:
quote:HONDA POWER FROM 2019
TUE 19.06.18
The Team is proud to announce that it has reached an agreement with Honda Motor Co Ltd to race with the Japanese manufacturer’s power units for the 2019 and 2020 Formula 1 seasons.
“Team Principal Christian Horner said: “This multi-year agreement with Honda signals the start of an exciting new phase in Aston Martin Red Bull Racing’s efforts to compete not just for grand prix wins but for what is always our goal – championship titles.
We have always taken decisions such as this dispassionately and with only one criteria in mind – do we believe the outcome will allow us to compete at a higher level. After careful consideration and evaluation we are certain this partnership with Honda is the right direction for the Team.” He added: “We have been impressed by Honda’s commitment to F1, by the rapid steps they have made in recent times with our sister team Scuderia Toro Rosso, and by the scope of their ambition, which matches our own. We look forward to working with Honda in the coming years and to racing together in pursuit of F1’s biggest prizes.”
The Team will continue to race under the name of Aston Martin Red Bull Racing.
Achteruit gaan ze zeker niet. De vraag is of Honda echt de beloftes waar kan gaan maken. Ik heb er meer vertrouwen in dan in Renault iig.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 12:59 schreef northernlight81 het volgende:
Wel een hele gewaagde keuze, vooral nu Red Bull de laatste races best dicht bij Ferrari en Mercedes zit.
Maar Red Bull kan natuurlijk wel de data van beide motoren vergelijken, ze weten veel beter dan wij wat de verschillen in power zijn.
Onderschat het aeropakket van Red Bull niet. Als je ziet dat Renault Racing en McLaren met exact dezelfde motoren rijden en hoeveel die achteraan bungelen, dan is de motor niet alles in het pakket. Het lijkt er nu zelfs op dat de Honda motor meer power heeft dan de Renault.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 12:59 schreef northernlight81 het volgende:
Wel een hele gewaagde keuze, vooral nu Red Bull de laatste races best dicht bij Ferrari en Mercedes zit.
Maar Red Bull kan natuurlijk wel de data van beide motoren vergelijken, ze weten veel beter dan wij wat de verschillen in power zijn.
Nee, dat is niet het geval. Zeker niet in de race.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het lijkt er nu zelfs op dat de Honda motor meer power heeft dan de Renault.
Volgens mij had Toro Rosso al vaker een hogere topsnelheid dan Renault teams... Dat kan aero zijn, maar het geeft wel hoop.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het geval. Zeker niet in de race.
Dat is zeker aero. En ook incidenteel. Bovendien staat bijvoorbeeld Red Bull vaak ver onder de andere Renault teams dus veel zegt het niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij had Toro Rosso al vaker een hogere topsnelheid dan Renault teams... Dat kan aero zijn, maar het geeft wel hoop.
Achteruit gaan ze op dit moment zeker wel. De vraag is, of Honda binnen korte tijd een gelijkwaardig powerunit kan leveren die ook nog eens een betere potentie dan Renault heeft. Dat is een bijzonder grote vraag. Honda zal nog een paar grote stappen moeten maken en zeker op het gebied van de hybride.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Achteruit gaan ze zeker niet. De vraag is of Honda echt de beloftes waar kan gaan maken. Ik heb er meer vertrouwen in dan in Renault iig.
Je kunt toch wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat een team meer informatie heeft over een motor dan jij en ik.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of je doet gewoon geen ongefundeerde aannames. Kan ook.
RB heeft data van beide motoren, die weten precies wat die Honda kan tov Renault. Als Honda echt een achteruitgang zou zijn, dan waren ze nog een jaar bij Renault gebleven. Ze zijn niet dom daar. En naar wat ik gezien heb in Canada, is die Honda echt zo slecht nog niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Achteruit gaan ze op dit moment zeker wel. De vraag is, of Honda binnen korte tijd een gelijkwaardig powerunit kan leveren die ook nog eens een betere potentie dan Renault heeft. Dat is een bijzonder grote vraag. Honda zal nog een paar grote stappen moeten maken en zeker op het gebied van de hybride.
RB weet waarschijnlijk hoever ze komen met Renault en dat bevalt ze niet. Honda is bereid om extreem veel geld en manuren te investeren en dat biedt mogelijkheden. Honda heeft nu de kans om een top team te leveren en dat is na 2008 en het McLaren debacle welkom, zeker met de eer die is aangetast. En dan is er nog een derde argument, geld. Honda brengt geld mee en Renault kost geld. Er gaan al langer geruchten dat RB zijn F1 carrière heroverweegt, in zijn geheel of alleen voor TR, en een financierder er bij is meer dan welkom
Geld speelt ook een rol.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
RB heeft data van beide motoren, die weten precies wat die Honda kan tov Renault. Als Honda echt een achteruitgang zou zijn, dan waren ze nog een jaar bij Renault gebleven. Ze zijn niet dom daar. En naar wat ik gezien heb in Canada, is die Honda echt zo slecht nog niet.
Op lange termijn sowieso. Renault wil uiteindelijk niet dat Red Bull of McLaren kampioen wordt, ze willen met hun eigen team kampioen worden. Ondanks dat klantenteams dezelfde motor moeten krijg zie je dat Ferrari en Mercedes met bijv. die partymode toch veel voordeel hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Achteruit gaan ze zeker niet. De vraag is of Honda echt de beloftes waar kan gaan maken. Ik heb er meer vertrouwen in dan in Renault iig.
Serieus? Wij, die geen enkele toegang hebben tot de motoren zouden mogelijk meer info hebben over de prestatie dan RB? Waar hebben wij die geheime (want openbaar weer RB ook) vandaan gehaald? En mag ik het ook weten?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of je doet gewoon geen ongefundeerde aannames. Kan ook.
En dan rijden ze al met minder neerwaartse druk om het tekort aan vermogen te compenseren.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:17 schreef aesop het volgende:
Als je het kwalificatierondje van Max naast dat van Vettel hebt gezien, weet je dat Max op elk vol gas gedeelte tienden aan zijn broek kreeg. Zo geweldig was die update van de motor dus niet.
Dat je dit blijft roeptoeteren blijkt dat je zelf totaal niet objectief kijkt. Waar je die fanboys van beschuldigd. Torro Rosso en McLaren zijn totaal andere auto’s. Red Bull is al geruime tijd puur naar de prestaties van die motor aan het kijken, naast de potentiele progressie en de mogelijkheden die het bied icm hun superieure chassis. Die hebben echt wel hun huiswerk gedaan. Renault heeft ondanks vele beloftes 12 pk gevonden in 2 jaar tijd en is nog steeds het zwakke punt van de Bull. Het chasis is echt superieur aan alle andere.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Race pace van McLaren was in Canada beter dan TR. Zoals op vrijwel elk circuit.
Oh, je hebt de telemetrie gezien? Of ga je gewoon verder met duimzuigen?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het geval. Zeker niet in de race.
Je reageert op een andere post dan die van mij.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:31 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat je dit blijft roeptoeteren blijkt dat je zelf totaal niet objectief kijkt. Waar je die fanboys van beschuldigd. Torro Rosso en McLaren zijn totaal andere auto’s. Red Bull is al geruime tijd puur naar de prestaties van die motor aan het kijken, naast de potentiele progressie en de mogelijkheden die het bied icm hun superieure chassis. Die hebben echt wel hun huiswerk gedaan. Renault heeft ondanks vele beloftes 12 pk gevonden in 2 jaar tijd en is nog steeds het zwakke punt van de Bull. Het chasis is echt superieur aan alle andere.
Andersom. Ze rijden juist met meer om meer goed te maken in de bochten.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En dan rijden ze al met minder neerwaartse druk om het tekort aan vermogen te compenseren.
Dat gaat op voor teams als Ferrari en Mercedes, die hebben meer aan de snelste rondetijd dan de hoogste snelheid. Red Bull heeft een goed chassis maar ze zullen alleen kans maken op winst op circuits waar geen lange rechte stukken zijn. Voor hen is het zoeken naar een goed compromis tussen snelheid op de rechte stukken en voldoende neerwaartse druk in de snelle bochten.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Andersom. Ze rijden juist met meer om meer goed te maken in de bochten.
Exact wat ik zeg dus.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat gaat op voor teams als Ferrari en Mercedes, die hebben meer aan de snelste rondetijd dan de hoogste snelheid. Red Bull heeft een goed chassis maar ze zullen alleen kans maken op winst op circuits waar geen lange rechte stukken zijn. Voor hen is het zoeken naar een goed compromis tussen snelheid op de rechte stukken en voldoende neerwaartse druk in de snelle bochten.
Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.quote:
En dan zijn ze nog de snelste in de meeste bochten dus kan je nagaan wat een goede aero RB heeft. Ik zie ook meer potentie in de Honda.quote:Op woensdag 20 juni 2018 15:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.
Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.quote:Op woensdag 20 juni 2018 15:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.
Juist niet omdat ze anders 20 tot 30 kilometer langzamer rijden en dus veel verliezen op de rechte stukken tegenover Mercedes en Ferrari. Ze hebben gewoon een zeer goed chassis, met een Mercedes of Ferrari motor zouden ze het te kloppen team zijn omdat ze dan juist met meer neerwaartse druk zouden kunnen rijden zonder veel snelheid op de rechte stukken in te leveren want die motoren zijn immers krachtig genoeg.quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.
Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Juist niet omdat ze anders 20 tot 30 kilometer langzamer rijden en dus veel verliezen op de rechte stukken tegenover Mercedes en Ferrari.
Dan heb je niet goed opgelet afgelopen jaar China, Baku en Canada hadden de RB's redelijk hoge topsnelheden omdat ze met minder vleugel rijden. Volgens mij had Max zelfs hoogste topsnelheid in Baku.quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.
Je ziet het ook terug in de speedtraps waar de Red Bulls achterlopen bij het Renault fabrieksteam.
Ik heb het dan ook over dit jaar. Je let zelf niet op.quote:Op woensdag 20 juni 2018 18:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet afgelopen jaar
Ja ik bedoelde eigenlijk ook dit jaar Wilde schrijven afgelopen races + opsomming van de 3 GP's en later bij aanvulling/afmaken van de post maakte ik er dat vanquote:Op woensdag 20 juni 2018 18:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over dit jaar. Je let zelf niet op.
Ik heb van een paar races de speedtrap bekeken maar het ontloopt elkaar nauwelijks en Red Bull vaker net iets hogere snelheid dan Renault. Het zegt alleen weinig want meer grip betekent dat ze met hogere snelheid de bochten uit komen en eerder op het gas kunnen. Ongetwijfeld rijdt Red Bull met meer neerwaartse druk dan het Renault team maar de meetlat is toch Mercedes en Ferrari.quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.
Je ziet het ook terug in de speedtraps waar de Red Bulls achterlopen bij het Renault fabrieksteam.
We hadden het over Canada 2018. Red Bull reed met meer downforce.quote:Op woensdag 20 juni 2018 19:13 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb van een paar races de speedtrap bekeken maar het ontloopt elkaar nauwelijks en Red Bull vaker net iets hogere snelheid dan Renault. Het zegt alleen weinig want meer grip betekent dat ze met hogere snelheid de bochten uit komen en eerder op het gas kunnen. Ongetwijfeld rijdt Red Bull met meer neerwaartse druk dan het Renault team maar de meetlat is toch Mercedes en Ferrari.
Red Bull reed juist met minder downforce, daarom was hun snelheid ook zo opvallend goed op het laatste rechte stuk ná de hairpin.quote:Op donderdag 21 juni 2018 02:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We hadden het over Canada 2018. Red Bull reed met meer downforce.
En die wijsheid heb je waar vandaan? Of is dit weer zo'n losse flodder zonder onderbouwing?quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.
Let met name even op het stukje waar hij zegt dat emotie geen rol speelde bij het nemen van de beslissing.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 10:43 schreef Fir3fly het volgende:
Dat de relatie tussen Renault en Red Bull niet botert weet ook iedereen, maar die domme ruzie is nergens op gebaseerd. Dat is de domme emotie die regeert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |