abonnement Unibet Coolblue
pi_179938418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:25 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

dat hoeft ook niet als je "C1000 speler van het jaar (2011)" bent geweest
Dan heb je het hoogst haalbare wel gehad ja, zelfs Messi en Ronaldo zijn dat nooit geweest volgens mij.
pi_179938430
Wat een geld :D De nieuwe Sulejmani
pi_179938442
Tadic is wel een welkome verrassing. Plus, die is al 29, dus dat hij er net als Sulejmani opeens een stuk minder van kan dan een seizoen eerder lijkt mij niet erg waarschijnlijk.

Goede transfer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  FOK!fotograaf donderdag 21 juni 2018 @ 09:31:50 #279
364681 over_hedge
pi_179938474
Prima speler. Goede versterking. En geld toch genoeg.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:33:29 #280
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_179938498
quote:
Zorgen om Frenkie de Jong
AMSTERDAM Hoewel het de verwachting was dat Frenkie de Jong in april alweer zou aansluiten na zijn enkelblessure, is de middenvelder van Ajax nog steeds niet fit. „Dat baart ons wel zorgen richting Sturm Graz”, aldus trainer Erik ten Hag. „Eind februari heeft hij zijn laatste wedstrijd gespeeld. In het revalidatieproces zijn wat kinken in de kabel gekomen. Hij gaat volgende week ook niet mee naar het trainingskamp in Duitsland.”
quote:
SCHIPHOL Normaal gesproken hengelen de Premier League-clubs de grootste vissen uit de Eredivisie. Maar dat het ook andersom kan, wil Ajax de komende dagen bewijzen. De Amsterdammers hebben een persoonlijk akkoord met Southampton-ster Dusan Tadic (29) over een contract van vier jaar. Om de – voor Nederlandse begrippen – spectaculaire transfer af te ronden, zijn de directeuren Jeroen Slop en Marc Overmars naar Southampton gevlogen en zal er binnen 24 uur een klap op worden gegeven.

Direct nadat Hakim Ziyech aangaf na dit seizoen bij Ajax te willen vertrekken, stond de Servische WK-ganger bij directeur spelersbeleid Overmars, de scouting én de staf op één. Zijn enorme kwaliteiten zijn binnen Ajax onbetwist. Daarnaast wordt hij gezien als een op-en-top-prof, die zal bijdragen aan een professionaliteitsslag binnen de jonge selectie. De verwachting van de Ajax-leiding is dat jongelingen als Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Frenkie de Jong, Kasper Dolberg, Carel Eiting en Noussair Mazraoui aan zijn hand een nog snellere ontwikkeling zullen doormaken.

Alleen was het de vraag of de oud-speler van FC Groningen en FC Twente haalbaar zou zijn. Het had de Amsterdammers daarbij geholpen als Southampton uit de Premier League zou degraderen, omdat Tadic een clausule in zijn contract heeft dat hij in dat geval voor tien miljoen pond (11,3 miljoen euro) mocht vertrekken.

Maar juist dankzij de inbreng van Tadic handhaafden The Saints zich in de laatste twee speelronden ten koste van Swansea City op het hoogste Engelse niveau, waardoor er een streep door de droomkandidaat leek te kunnen worden gezet. Maar Overmars wilde van geen wijken weten.

In de kantoren van de Johan Cruijff ArenA zijn vele rekensommetjes gemaakt om de 55-voudig Servisch international (13 goals) toch naar Amsterdam te kunnen halen. Daarbij bleek de directie – met toestemming van de enthousiaste raad van commissarissen – bereid het leeuwendeel van de verwachte transfersom van Ziyech (30 miljoen euro of meer) te gebruiken voor Tadic’ afkoopsom en persoonlijke eisen.

Om in de buurt van zijn salaris bij Southampton te komen, zal de aanvallende middenvelder, die ook aan de linker - en rechter buitenkant uit de voeten kan, tot de grootverdieners gaan behoren. Daarnaast is er een riante bonusregeling bij plaatsing voor de groepsfase van de Champions League en deelt Tadic mee bij een (eventuele) volgende transfer.

Alleen was het nog zaak Tadic te bewegen om vanuit het voetbalwalhalla, de Premier League, terug te keren in de Eredivisie met zijn kunstgrasvelden. De technicus had diverse aanbiedingen uit Engeland én – gevaarlijker nog voor Ajax – blanco cheques uit China op zak. En dus is er wekenlang gemasseerd, waarbij er een belangrijke rol was voor assistent-trainer Alfred Schreuder en hoofd scouting Henk Veldmate.

Schreuder bouwde tussen 2012 en 2014 (als assistent en hoofdcoach) bij FC Twente een bijzonder warme band op met Tadic, terwijl Veldmate hem in 2010 van Vojvodina naar FC Groningen haalde. De boodschap aan de eergevoelige Serviër was: kom om de prijzen spelen. Want hoewel Tadic een enorme staat van dienst heeft, is zijn prijzenkast – ook logisch met de clubs waarvoor hij speelde – leeg. Het vooruitzicht van in de Champions League spelen, werd ook als argument gebruikt. Na twee jaar – en naar Ajax hoopt twee landstitels – zal de club meewerken aan een transfer.

Bij het overtuigen van Tadic hielp het dat hij van jongs af aan een goed gevoel heeft bij Ajax, een gevoel dat in zijn FC Groningen- en FC Twente-tijd bij de bezoeken aan de ArenA nog eens werd versterkt. Naar nu blijkt heeft Ajax in 2014 onder Frank de Boer zelfs een poging gewaagd om hem al te contracteren, maar kon Overmars toen niet op tegen het financiële geweld uit Southampton. De financiële situatie van Ajax was destijds nog niet zo rooskleurig als nu en het salarisplafond van één miljoen euro nog niet doorbroken.

Overmars en de financiele chef Slop lieten er geen gras over groeien, nadat Tadic meer en meer aangaf de deal te zien zitten. De directeuren reisden op 31 mei in het geheim naar Zwitserland, waar zij een bezoek brachten aan Zug. Daar is het makelaarskantoor Soccer Mondial van Tadic’ nieuwe agent Milos Malenovic gevestigd en voerde de Ajax-directie een urenlang gesprek.

De dag daarna reisden zij naar Zuid-Engeland voor een eerste gesprek met Southampton. Hoewel Tadic óók bij handhaving een gelimiteerde transfersom in zijn contract bleek te hebben (17,1 miljoen euro) weigerden de Engelsen mee te werken aan een transfer. In een uiterste krachtsinspanning en met een duizelingwekkende nieuwe aanbieding, probeerde Southampton de Serviër tot een langer verblijf te verleiden. Maar toen hij voet bij stuk hield en via Malenovic nogmaals zei per se naar Ajax te willen, gaf Southampton zich gewonnen.

Met het definitieve ja-woord van Tadic, dat Ajax gisteren ontving, werd de eerste hobbel genomen. Alleen moet de speler na het WK nog worden gekeurd en was het zaak de transfer af te handelen met Southampton. Daarom vlogen Slop en Overmars gisteren naar Engeland en – net als op 31 mei op weg naar Zwitserland – werden zij weer betrapt op Schiphol, bij de gate van hun FlyBe-vlucht.

Lukt het de directeuren het megaproject Tadic, waar maanden aan is gewerkt, zoals verwacht formeel af te ronden en legt Ajax zoals verwacht deze week ook Lisandro Magallan definitief vast, dan maken algemeen directeur Edwin van der Sar en Overmars hun woorden waar. In dat geval heeft Ajax voor het eerst in zes jaar de selectie rond voordat de voorbereiding echt start. Al blijft de Amsterdamse club uitkijken naar buitenkansjes voor de vervanging van Justin Kluivert, die naar AS Roma vertrok. Het is een signaal dat Ajax alles in het werk stelt om het hoofdtoernooi van de Champions League te halen én kampioen te worden.
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:38:41 #281
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179938565
Laat ik voorop stellen dat ik de komst van zo'n speler naar de Eredivisie enorm op prijs kan stellen. Ik hoop natuurlijk niet dat Ajax kampioen wordt, maar het is absoluut goed voor de Eredivisie als deze jongen hier gaat vlammen.

Maar hebben jullie ook niet het idee dat het vooral een aankoop is om de supporters rustig te houden, zodat de mannen in de ivoren toren wat rustiger zitten de komende maanden?
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:41:02 #282
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_179938595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:38 schreef BadderHaring het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik de komst van zo'n speler naar de Eredivisie enorm op prijs kan stellen. Ik hoop natuurlijk niet dat Ajax kampioen wordt, maar het is absoluut goed voor de Eredivisie als deze jongen hier gaat vlammen.

Maar hebben jullie ook niet het idee dat het vooral een aankoop is om de supporters rustig te houden, zodat de mannen in de ivoren toren wat rustiger zitten de komende maanden?
dat idee heb ik zeker, maar ik denk ook wel echt dat ze hier al lang mee bezig zijn en het zelf als een aanwinst beschouwen.

het is niet een 2e ziyech aankoop
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_179938603
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:04 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ook als Ten Hag hem linksback zet?
Daar gaat Lamprou toch al spelen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  FOK!fotograaf donderdag 21 juni 2018 @ 09:43:33 #284
364681 over_hedge
pi_179938621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:38 schreef BadderHaring het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik de komst van zo'n speler naar de Eredivisie enorm op prijs kan stellen. Ik hoop natuurlijk niet dat Ajax kampioen wordt, maar het is absoluut goed voor de Eredivisie als deze jongen hier gaat vlammen.

Maar hebben jullie ook niet het idee dat het vooral een aankoop is om de supporters rustig te houden, zodat de mannen in de ivoren toren wat rustiger zitten de komende maanden?
Nee. Die kunnen pas rustiger gaan zitten als we de CL halen. (niet dat ik dat verwacht)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_179938624
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:38 schreef BadderHaring het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik de komst van zo'n speler naar de Eredivisie enorm op prijs kan stellen. Ik hoop natuurlijk niet dat Ajax kampioen wordt, maar het is absoluut goed voor de Eredivisie als deze jongen hier gaat vlammen.

Maar hebben jullie ook niet het idee dat het vooral een aankoop is om de supporters rustig te houden, zodat de mannen in de ivoren toren wat rustiger zitten de komende maanden?
Als ze dit soort spelers weten te strikken om de supporters rustig te houden vind ik het prima.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:51:45 #286
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_179938712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:38 schreef BadderHaring het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik de komst van zo'n speler naar de Eredivisie enorm op prijs kan stellen. Ik hoop natuurlijk niet dat Ajax kampioen wordt, maar het is absoluut goed voor de Eredivisie als deze jongen hier gaat vlammen.

Maar hebben jullie ook niet het idee dat het vooral een aankoop is om de supporters rustig te houden, zodat de mannen in de ivoren toren wat rustiger zitten de komende maanden?
Het is meer dat Overmars en Sar nu wel echt risico´s gaan nemen want als Ajax weer geen kampioen wordt is het wel over met hun carrière bij Ajax. En ja dan moet je wel zo´n speler halen om Ziyech te vervangen.
Oh.
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:52:09 #287
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_179938719
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:33 schreef Heeinz het volgende:

[..]

[..]

BuitenkansjesGenot _O_
Oh.
pi_179938768
Smijten met dat geld!

Enige manier om misschien nog een beetje aansluiting met de Europese middenmoot te vinden.
pi_179938798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Beetje zoals je moeder?
Daarvan was ik al op de hoogte gelukkig
pi_179938814
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:31 schreef over_hedge het volgende:
Prima speler. Goede versterking. En geld toch genoeg.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:13:04 #291
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179938991
Ben benieuwd wat hij kan brengen. Weet wel dat toen hij in Nederland speelde, bij vlagen een heerlijke speler was.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:41:32 #292
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179939404
Overmars lekker op vakantie doet helemaal niks :( :(
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179939468
ziyech en tadic, dan ben je komend seizoen wel kampioen
blablablabla
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:51:58 #294
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_179939516
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:46 schreef Elan het volgende:
ziyech en tadic, dan ben je komend seizoen wel kampioen
Ziyech gaat toch weg dus daar hebben we niet zo veel aan
pi_179939538
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:51 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ziyech gaat toch weg dus daar hebben we niet zo veel aan
Na het dramatische wk is de vraag of daar überhaupt interesse voor zal zijn. Als in interesse die bereid is zijn vraagprijs af te tikken.
blablablabla
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:54:25 #296
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_179939545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Na het dramatische wk is de vraag of daar überhaupt interesse voor zal zijn. Als in interesse die bereid is zijn vraagprijs af te tikken.
Muah er zijn vast wel clubs die door een matig WK heen kunnen kijken.
Oh.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:55:21 #297
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_179939565
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Na het dramatische wk is de vraag of daar überhaupt interesse voor zal zijn. Als in interesse die bereid is zijn vraagprijs af te tikken.
De interesse zal zeker niet meer zijn geworden maar waarschijnlijk ook niet minder. Ik denk dat Ziyech eerder zijn eigen contract afkoopt dan dat hij nog een jaar blijft, die is er echt wel klaar mee geloof ik
pi_179939570
Nu nog Blind op 6
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_179939592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:55 schreef Heeinz het volgende:

[..]

De interesse zal zeker niet meer zijn geworden maar waarschijnlijk ook niet minder. Ik denk dat Ziyech eerder zijn eigen contract afkoopt dan dat hij nog een jaar blijft, die is er echt wel klaar mee geloof ik
Hij moest ook constant zo´n beetje in zijn uppie de kar trekken natuurlijk. Als Onana een blunder maakte werd er na afloop alsnog naar hem gewezen.
Wellicht als Tadic er bij komt dat hij zich dan ook prettiger zal voelen.
blablablabla
pi_179939654
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:41 schreef fathank het volgende:
Overmars lekker op vakantie doet helemaal niks :( :(
Hij is weer terug he sinds maandag, dus er gebeurt weer wat. De twee weken dat hij weg was, was er alleen stilte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')