Nouja mijn evolvable is dan geen goed voorbeeld want ik had zeg maar een evoInt en een evoCol en een evoDouble die dus allemaal nogal een andere output hebben met als enige overeenkomst dat ze een methode hebben de evolve heet en dat er dan een waarde random veranderd met een bepaalde max step en fixed min, max.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Aan de "andere kant" dus waar je class gebruikt wordt zit juist de grote verandering. Ja de class moet de interface implementeren en voldoen aan het contract.
Maar waar de class gebruikt wordt praat voortaan met een evolvable, en wat die class voor de rest is en hoe die implementatie eruitziet boeit hier niet (en dat is een heel mooi iets, een verkleinde afhankelijkheid). Het enige wat het hoeft te weten is welke methodes er aangesproken kunnen worden en wat daarvoor nodig is en wat het resultaat is.
Nouja in C of C++ kan ik geen ImageJ plugins schrijven hèquote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In bepaalde toepassingen is het goed om arrays te gebruiken van een vaste lengte. Als je weet wat de lengte is en alle methodes niet nodig hebt. Voor performance hoef je het eigenlijk nooit te doen, dan zou je doorgaans wel in C++ of C werken, uitzonderingen daargelaten.
Nee maar omdat Java in de JVM draait heb je ook meestal niet te maken met optimalisaties van die aard, wat met embeded systemen weer wel kan.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja in C of C++ kan ik geen ImageJ plugins schrijven hè
Klinkt wel als een goed voorbeeld eigenlijk, maar kan ik zo niet zeggen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja mijn evolvable is dan geen goed voorbeeld want ik had zeg maar een evoInt en een evoCol en een evoDouble die dus allemaal nogal een andere output hebben met als enige overeenkomst dat ze een methode hebben de evolve heet en dat er dan een waarde random veranderd met een bepaalde max step en fixed min, max.
typescript is ook wel leuk idd, maar mijn project is al te ver om nu weer om te schakelen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 17:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Klinkt goed nooit mee gewerkt. Ik gebruik nu al een tijd typescript i.p.v. javascript en vind dat een verademing.
tja wat ik al zei geen idee of ik daar huiverig voor moet zijn maar arrays vind ik in de code zoveel schoner staan. Gewoon duidelijk hoe lang die is, eenvoudig door te lopen, geen gedoe. Terwijl zo'n list de hele tijd veranderen kan van lengte, en iets uit de list halen er niet uit zietquote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee maar omdat Java in de JVM draait heb je ook meestal niet te maken met optimalisaties van die aard, wat met embeded systemen weer wel kan.
Ik ben aardig fan van Go.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:19 schreef totalvamp het volgende:
[..]
typescript is ook wel leuk idd, maar mijn project is al te ver om nu weer om te schakelen.
Ben ook een beetje met Golang aant kutten, maar totaal niet gewend aan dat soort syntax. Voelt voor mij altijd alsof je veel te veel moet typen om iets simpels eruit te krijgen.
Kwestie van wennen denk ik.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja wat ik al zei geen idee of ik daar huiverig voor moet zijn maar arrays vind ik in de code zoveel schoner staan. Gewoon duidelijk hoe lang die is, eenvoudig door te lopen, geen gedoe. Terwijl zo'n list de hele tijd veranderen kan van lengte, en iets uit de list halen er niet uit ziet
Array[i] vs Array.get; estetisch is het nogal lelijk om die methode te moeten aanroepen, en bij het setten hellemaal Array[i] = value ziet er zoveel mooier uit als Array.set(value,i) maar ik zal wel autistisch zijn
jawel heb wel eens code van anderen gebruikt of bewerkt en heb niet persee het gevoel dat ik heel anders codeer. Ik vind hun code vaak ook een warboel van classes. ImageJ zelf is een goed voorbeeld trouwens een plaatje bestaat daar uit een imageplus waarin een imagestack hangt die vervolgens weer volhangt met imageprocessors waar uiteindelijk de array met values inzit... duurt echt wel even voordat je die structuur begrijpt en eenvoudig kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Klinkt wel als een goed voorbeeld eigenlijk, maar kan ik zo niet zeggen.
Werk je wel eens met code van anderen? Daar zal je wel goede voorbeelden tegenkomen waarvan je denkt ah ja dat is handig.
Ik kom van PHP/JS af, dan is zo'n typed language ineens een hele andere koek. Ook zie ik soms de logica er niet in...quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik ben aardig fan van Go.
Is even wennen ja dat wel.
Ja dat had ik in het begin vooral, het idee dat alles nodeloos complex leek.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jawel heb wel eens code van anderen gebruikt of bewerkt en heb niet persee het gevoel dat ik heel anders codeer. Ik vind hun code vaak ook een warboel van classes. ImageJ zelf is een goed voorbeeld trouwens een plaatje bestaat daar uit een imageplus waarin een imagestack hangt die vervolgens weer volhangt met imageprocessors waar uiteindelijk de array met values inzit... duurt echt wel even voordat je die structuur begrijpt en eenvoudig kunt gebruiken.
Dus als ik een pixelwaarde van een plaatje wil dan pak ik het plaatje een imageplus haal daaruit de stack zoek op de juiste z hoogte de imageprocessor en get daaruit de x,y waarde...
Moet zeggen dat het wel een soort van kleine overwinnig was toen ik voor het eerste een class nuttig ge-extend had (van de awt.point een 3dpoint gemaakt alleen maar een getz en setz toegevoegd maar wel verekte handig dat alle andere dingen gewoon blijven werken )quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat had ik in het begin vooral, het idee dat alles nodeloos complex leek.
Het grote voordeel van een typed language vergeleken met bijvoorbeeld JS is dat het heel veel bugs scheelt, en het debuggen veel makkelijker maakt. Ook zijn de talen vaak sneller.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:23 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik kom van PHP/JS af, dan is zo'n typed language ineens een hele andere koek. Ook zie ik soms de logica er niet in...
Ja dat kan ik mij voorstellen. Is ook gaaf.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het wel een soort van kleine overwinnig was toen ik voor het eerste een class nuttig ge-extend had (van de awt.point een 3dpoint gemaakt alleen maar een getz en setz toegevoegd maar wel verekte handig dat alle andere dingen gewoon blijven werken )
Ik vind dat opzich nog wel meevallen, maar heb nog niks geavanceerd gebouwd.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het grote voordeel van een typed language vergeleken met bijvoorbeeld JS is dat het heel veel bugs scheelt, en het debuggen veel makkelijker maakt. Ook zijn de talen vaak sneller.
quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat kan ik mij voorstellen. Is ook gaaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stelt echt niets voor
Grappig trouwens die double terug geven terwijl er een int inzit dat doet de originele point ook...En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Dat scheelt wel het een en ander ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:36 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik vind dat opzich nog wel meevallen, maar heb nog niks geavanceerd gebouwd.
Ja als de support in Meteor er eerder was had ik het zeker gedaan. Voor nieuwere projecten ga ik er gebruik van maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat scheelt wel het een en ander ja.
Maar gezien het gebruik van typescript in de grotere JS frameworks kan je zien dat de vraag er wel is daar ze ook gewoon javascript hadden kunnen gebruiken.
quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Hoeft ook allemaal niet moeilijk te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stelt echt niets voor
Grappig trouwens die double terug geven terwijl er een int inzit dat doet de originele point ook...I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Heb zelf ook zat docenten gehad die er weinig van bakten.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat trouwens best wel kwalijk is trouwens dat ik mensen programmeer les geef terwijl ik het zelf nooit geleerd heb
Nouja de opdrachten die ze krijgen kan ik ze wel uitleggen we laten ze wat monte carlo simulaties maken met interacterende deeltjes. Met hooguit voor de studenten die wat verder zijn wat kleine methodes maar verder gewoon lineare code. Meer dan arrays, for loops, while loops en if statements zitten er niet in maar toch is dat vaak lastig zat voor ze.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heb zelf ook zat docenten gehad die er weinig van bakten.
Ik mis in php echt wel het strict pragma dat je in perl hebt (en js heeft het ook al geadopteerd), waar je gedwongen wordt om elke variabele te instantieren binnen de scope, anders compileert je code niet eens. Scheelt heel veel potentiele bugs. Zonder strict pragma kan een tikfout ervoor zorgen dat alles wel compileert maar dat tijdens runtime de boel mogelijk onvoorspelbare shit gaat doen. Debug dat maar eens. Php heeft zoiets niet en heeft sowieso een vrij brak scope systeem, vergeleken met vrijwel elke andere populaire taal. Alles is global, waar je het ook voor het eerst gebruikt, behalve binnen functies, daar moet je variabelen opeens expliciet importeren. Wie verzint dat.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:36 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik vind dat opzich nog wel meevallen, maar heb nog niks geavanceerd gebouwd.
Pipes en lambda functies zijn mooie om naar te kijken.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 22:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens ook wel leuk om hier te vragen welke basis bouwstenen gebruiken jullie?
Ik heb maar een klein setje in mijn arsenaal
arrays (multi dimensie)
if statements (in combi met and or xor not)
for loops
while loops
do while loops
for each loops
deques (of decks/stacks, deze gebruik ik meer en meer fijne dingen)
switch (al gebruik ik deze zelden)
welke structuren gebruiken jullie die ik mis
(verder natuurlijk basis wiskunde maar dat spreekt voor zich al voelt de modulo vaak wel meer als een programmeer tool dan strikte wiskunde)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |