abonnement Unibet Coolblue
pi_182546126
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:55 schreef monsterd. het volgende:
Er wordt hard gewerkt zo te zien. En de screens zijn lekker donker, ben benieuwd hoe je het qua koelte zult ervaren. :)
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarom screens :?
Is dat ivm inbraak die extra veiligheid :?
De screens zijn er vooral om de warmte/zon buiten te houden, indien nodig. Het huis en glas is wel goed geïsoleerd maar die ramen liggen op het zuidoosten. Maw. van 's morgens vroeg tot in de middag staat er zon op de ramen. Dmv. de screens kunnen we de warmte op zonnige dagen een beetje onder controle houden en ook zorgen dat de zon niet recht in de ogen schijnt bij het ontbijt :)
Qua inbraakpreventie zal dit niet veel doen aangezien je de screen zo kapot kunt snijden met een (goed) mes.

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:42 schreef TjjWester het volgende:
Alupex voor de cv zie ik. En voor het water?
Voor het water wordt VPE/ALU (ook bekend als Alpex) gebruikt

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 01:51 schreef Prego het volgende:
Mooie vloer O+
Bedankt. De vloer vonden wij het moeilijkste om te kiezen. Momenteel hebben we (relatief donker) laminaat in onze woonkamer dus een stenen vloer was wel een aanpassing. Parket werd ons meestal toch afgeraden ivm de vloerverwarming en we hadden ook graag overal doorgelegd (hal, toilet,...). Keramisch parket twijfelden we ook over.
We zijn benieuwd naar het gehele resultaat. Voorlopig nog niet ontevreden in ieder geval :)

quote:
11s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 02:31 schreef DavidTwente het volgende:
Ik ben een totale noob wat betreft bouw, maar de buitenmuur is niet gevoegd? Komt daar dan geen water in de kieren met zijwaartse wind met regen?
Dat zou geen probleem mogen zijn, hebben ze mij verteld. De stenen worden gelegd met dunbedmortel, dewelke ook deels als voeg dient en toelaat om de dunne (open) voegen te hebben.
pi_182587724
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:53 schreef boeiendboeiend het volgende:

[..]

[..]

De screens zijn er vooral om de warmte/zon buiten te houden, indien nodig. Het huis en glas is wel goed geïsoleerd maar die ramen liggen op het zuidoosten. Maw. van 's morgens vroeg tot in de middag staat er zon op de ramen. Dmv. de screens kunnen we de warmte op zonnige dagen een beetje onder controle houden en ook zorgen dat de zon niet recht in de ogen schijnt bij het ontbijt :)
Qua inbraakpreventie zal dit niet veel doen aangezien je de screen zo kapot kunt snijden met een (goed) mes.

[..]

Voor het water wordt VPE/ALU (ook bekend als Alpex) gebruikt

[..]

Bedankt. De vloer vonden wij het moeilijkste om te kiezen. Momenteel hebben we (relatief donker) laminaat in onze woonkamer dus een stenen vloer was wel een aanpassing. Parket werd ons meestal toch afgeraden ivm de vloerverwarming en we hadden ook graag overal doorgelegd (hal, toilet,...). Keramisch parket twijfelden we ook over.
We zijn benieuwd naar het gehele resultaat. Voorlopig nog niet ontevreden in ieder geval :)

[..]

Dat zou geen probleem mogen zijn, hebben ze mij verteld. De stenen worden gelegd met dunbedmortel, dewelke ook deels als voeg dient en toelaat om de dunne (open) voegen te hebben.
Dat werkt met collectors toch? Niet met koppelingen waar je nooit meer bij kan.
speak only if it improves the silence.
  Knikkerking donderdag 18 oktober 2018 @ 11:59:22 #53
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_182588224
Gaaf project!
Mooi huis gaat het worden :Y

Veel succes en plezier ^O^
pi_182599330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat werkt met collectors toch? Niet met koppelingen waar je nooit meer bij kan.
Uiteraard, deze kun je hier goed zien: http://boeiend.be/tmp/huis2/huis76.jpg
Boven zitten de collectoren voor de verwarming en warm/koud water boven, onderaan voor het water beneden en links tegen de muur voor de vloerverwarming.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:59 schreef Atmoz het volgende:
Gaaf project!
Mooi huis gaat het worden :Y

Veel succes en plezier ^O^
Bedankt. Ik ga morgenavond nog eens langs en zal wat extra foto's proberen nemen. Hangt er een beetje vanaf om hoe laat ik er geraak.
pi_182611832
Deze middag gelukt om nog eens langs te gaan en gebruik gemaakt van de ladder die de vloerders meehadden om eens naar de badkamer te gaan zien.

In het echt vind ik het er een stuk beter uitzien dan op foto's eigenlijk.
We zijn in ieder geval blij met de last minute wijziging om de hele linkerkant in wandtegels uit te voeren ipv. enkel bij de douche en boven het bad.



  vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:59:48 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182613694
Open raam boven de badkuip _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O-
pi_182613822
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Open raam boven de badkuip _O_


_O- _O-
ik zou toch maar opletten voor drones 😋
  Moderator vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:13:59 #58
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182615854
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:33 schreef boeiendboeiend het volgende:
Deze middag gelukt om nog eens langs te gaan en gebruik gemaakt van de ladder die de vloerders meehadden om eens naar de badkamer te gaan zien.

In het echt vind ik het er een stuk beter uitzien dan op foto's eigenlijk.
We zijn in ieder geval blij met de last minute wijziging om de hele linkerkant in wandtegels uit te voeren ipv. enkel bij de douche en boven het bad.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nette badkamer toch ? Zijn de wandtegels iets gelig ? Of is het in het echt meer wit ? ;)
Goede keus om het tegelwerk in ieder geval tot bovenaan het plafond op alle wanden uit te voeren ^O^
pi_182615860
Mooi huis! Die raampartij en pui aan de achterkant: erg mooi, veel licht. En jullie hebben mooi uitzicht vanaf boven!

Wij hebben ook geen bovenkastjes in de keuken, ziet er zoveel ruimtelijker uit, vinden we.

En we hebben wel afzuiging vanaf de kookplaat en zijn daar buitengewoon tevreden over. Ik ben klein, mijn man is bijna 2 meter en kookt vrijwel altijd, dus hij heeft een afzuigkap/schouw altijd als erg hinderlijk ervaren.

Wellicht gemist, maar wanneer kunnen jullie in het huis?
Is dat zo?
pi_182635862
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:06 schreef wodca het volgende:

[..]

ik zou toch maar opletten voor drones 😋
Haha, ik heb er eerlijk gezegd ook al aan gedacht. Ik weet niet of we ook iets zullen voorzien voor het raam. Al is het alleen al voor de gemoedsrust/gevoel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nette badkamer toch ? Zijn de wandtegels iets gelig ? Of is het in het echt meer wit ? ;)
Goede keus om het tegelwerk in ieder geval tot bovenaan het plafond op alle wanden uit te voeren ^O^
Echt gelig zou ik het niet noemen. Het lijkt wel hard zo door de witte muren. Eerder een soort crèmekleur zou ik het noemen.

De wandtegels zitten nu aan de linkse wand volledig, het klein stukje muur naast de douche, de wand onder de schuine kant en het kleine stukje muur rechts van het bad. Het stuk bij het binnenkomen en de wand waar de radiator hangt zijn niet voorzien.

quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:14 schreef Smallish het volgende:
Mooi huis! Die raampartij en pui aan de achterkant: erg mooi, veel licht. En jullie hebben mooi uitzicht vanaf boven!

Wij hebben ook geen bovenkastjes in de keuken, ziet er zoveel ruimtelijker uit, vinden we.

En we hebben wel afzuiging vanaf de kookplaat en zijn daar buitengewoon tevreden over. Ik ben klein, mijn man is bijna 2 meter en kookt vrijwel altijd, dus hij heeft een afzuigkap/schouw altijd als erg hinderlijk ervaren.

Wellicht gemist, maar wanneer kunnen jullie in het huis?
We zouden, door de twee kolomkasten die er nog komen, netto evenveel ruimte moeten hebben als ik onze huidige keuken. Dus zonder bovenkastjes zou geen probleem mogen zijn. Er komt eventueel wel nog een houten plank maar dat bekijken we dan nog.

Ook over de tegels voor de achterwand zijn we er nog niet uit. Om de één of andere reden is het moeilijk om iets te kiezen hiervoor. We hebben besloten om te wachten tot we de keuken in het echt te zien krijgen en gaan dan verder op zoek.

We hopen om eind november/begin december in het huis te kunnen. Midden december moeten we uit onze huidige woning dus dat kan nog wat stressy worden :)
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:30:51 #61
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_182636737
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:06 schreef boeiendboeiend het volgende:

]

- En ook de verwarmingsketel is zo goed als geïnstalleerd:
[ afbeelding ]

Wat is dat voor zwarte kastje naast de ketel eigenlijk? Het lijkt wel op een boiler, maar dat lijkt me apart voor in een cv-installatie.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_182637527
Warmtewisselaar zo te zien.
Laat die handjes wapperen!
pi_182691754
Zoals vermeld is er nog een "probleempje" met de ingewerkte afvoer vooraan het huis. Het is iets dat ons wel opvalt bij het bouwen eigenlijk. Geen vragen stellen of communiceren, enkel en alleen doen wat was opgedragen. Het kan toch gewoon niet dat degene die de afvoer heeft geplaatst, niet heeft heeft gemerkt dat dit niet ok was?



Stand van zaken mbt tot de vloer:
Tijdens:

Berging met een verhoogje voor de wasmachine/droogkast:


Woonkamer:


Gang met ingewerkte mat:


En na het voegen:




De open voeg is een uitzetvoeg die normal nog zal worden opgespoten met silicone die gelijk is van kleur aan de voegen.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:16:12 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182691964
Vet hoor! Wat is het probleem met de afvoer, is die zwarte pijp die zo uitsteekt van jullie?!
Resistance is futile.
pi_182695293
Mooi allemaal, hoor!

Wat betreft tegelkeuze boven aanrecht: wij hebben de wand gewoon geschilderd met (wel kwalitatief goede) muurverf. Is afwasbaar. We koken aan de wandkant, wonen hier nu een jaar en er zijn geen vlekken te zien. Die wand ziet er dus net zo uit als de andere wanden in de kamer en keuken. Wij vinden het mooi strak en zijn blij dat we het zo hebben gedaan. ;)
Is dat zo?
pi_182699744
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:16 schreef Seven. het volgende:
Vet hoor! Wat is het probleem met de afvoer, is die zwarte pijp die zo uitsteekt van jullie?!
Je ziet het verschil in hoogte niet tussen de twee pijpen? Altijd jammer dat soort dingen :(
pi_182718027
Bewondering en respect voor dit bouwplan. Ziet er fraai uit.
Als keuze voor de achterwand in de keuken kan ik (gehard) glas met een kleurcoating naar keuze aan de achterzijde van het glas echt aanbevelen. Wij hebben een grote glazen plaat als achterwand laten monteren. Ideaal, geen voegen zoals bij tegels en een chique uitstraling. Bovendien erg praktisch met schoonmaken.
pi_182737996
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:16 schreef Seven. het volgende:
Vet hoor! Wat is het probleem met de afvoer, is die zwarte pijp die zo uitsteekt van jullie?!
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 21:34 schreef Randy_S het volgende:
Je ziet het verschil in hoogte niet tussen de twee pijpen? Altijd jammer dat soort dingen :(
Gaat inderdaad over het hoogteverschil tussen de twee pijpen. Heb het erover gehad en het zou normaal (onzichtbaar) rechtgezet worden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:33 schreef Smallish het volgende:
Mooi allemaal, hoor!

Wat betreft tegelkeuze boven aanrecht: wij hebben de wand gewoon geschilderd met (wel kwalitatief goede) muurverf. Is afwasbaar. We koken aan de wandkant, wonen hier nu een jaar en er zijn geen vlekken te zien. Die wand ziet er dus net zo uit als de andere wanden in de kamer en keuken. Wij vinden het mooi strak en zijn blij dat we het zo hebben gedaan. ;)
Dit hebben we initieel in gedachten. We zullen zien hoe het bevalt en kunnen achteraf nog steeds tegeltje of iets anders plaatsen. In ieder geval kunnen we dan de geïnstalleerd keuken zien en zal het, hopelijk, gemakkelijker zijn om een beslissing te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:20 schreef Storpojke het volgende:
Bewondering en respect voor dit bouwplan. Ziet er fraai uit.
Als keuze voor de achterwand in de keuken kan ik (gehard) glas met een kleurcoating naar keuze aan de achterzijde van het glas echt aanbevelen. Wij hebben een grote glazen plaat als achterwand laten monteren. Ideaal, geen voegen zoals bij tegels en een chique uitstraling. Bovendien erg praktisch met schoonmaken.
Bedankt voor de complimenten :)
Mocht het puur van mezelf afhangen, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk ook voor glas gaan, soort wit/melkglas-achtig. Alleen is mijn vrouw daar helemaal geen fan van.

Heb je eventueel een foto, wie weet kan ik haar overtuigen >:)
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:54:51 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182742779
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:07 schreef boeiendboeiend het volgende:

[..]


[..]

Gaat inderdaad over het hoogteverschil tussen de twee pijpen. Heb het erover gehad en het zou normaal (onzichtbaar) rechtgezet worden.

[..]

Dit hebben we initieel in gedachten. We zullen zien hoe het bevalt en kunnen achteraf nog steeds tegeltje of iets anders plaatsen. In ieder geval kunnen we dan de geïnstalleerd keuken zien en zal het, hopelijk, gemakkelijker zijn om een beslissing te maken.

[..]

Bedankt voor de complimenten :)
Mocht het puur van mezelf afhangen, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk ook voor glas gaan, soort wit/melkglas-achtig. Alleen is mijn vrouw daar helemaal geen fan van.

Heb je eventueel een foto, wie weet kan ik haar overtuigen >:)
Als ze niet van glas houdt, google dan even Ikea Lysekil. RVS, messing, wit, donkergroen, zijn gewoon soort PVC platen die je met kit kan monteren. Voorbeeldje kun je ook vinden in de OP van mijn topic.
Resistance is futile.
pi_183023568
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als ze niet van glas houdt, google dan even Ikea Lysekil. RVS, messing, wit, donkergroen, zijn gewoon soort PVC platen die je met kit kan monteren. Voorbeeldje kun je ook vinden in de OP van mijn topic.
We zijn dit gaan bekijken in Ikea maar ik vond het er toch minder uitzien. Vooral door de naden en het kader lijkt het niet echt geschikt voor onze situatie.
We hebben wel gezien dat het bij Ikea blijkbaar wel mogelijk is om een achterwand, uit verschillende materialen, op maat te laten maken. Dit zullen we in ieder geval overwegen. Eerst eens zien als de keuken effectief geplaatst is :)

Hierbij ook nog een update. De laatste twee weken is er eigenlijk niet zoveel gebeurd. Integendeel, redelijk wat problemen die zijn opgedoken. Een beetje frustrerend op minder dan een maand voor de gewenste oplevering.

Eerst het positieve nieuws: we hebben trappen :)

Beneden naar eerste verdiep:


Trap tusse eerste verdieping en zolder:


Van boven gezien:


Dan het mindere nieuws:
Er zit/zat een lek in het plat dak vooraan het huis (boven de inkom). Het had me reeds opgevallen dat de muur in de hal een soort verkleuring had. Na een leuke regendag eens extra langsgeweest en gezien dat de muur effectief nat was:


Normaal zou dit nu opgelost moeten zijn. Blijkbaar zat er een barst in de aansluiting naar de afvoer. Men heeft dat stuk vervangen en ondertussen ook het verschil met de buren (bijna) weggewerkt:


Volgend probleem is dat we niet tevreden zijn met het voegwerk van de tegels op het gelijkvloers. Bepaalde stukken zijn toch wel heel slordig.

Zo zou het moeten zijn en is het ook in het verste deel van de leefruimte en hal:


Zo zijn er enkele stukken vooraan de leefruimte:



Bovendien vinden we de afwerking van de plinten (grijze lak) ook helemaal niet mooi:


Geen idee wat men hier nog kan aan doen, men ging dit bekijken.

Verder ook een (tijdelijk) tuinhuis besteld:


en wat materiaal om er direct in te vliegen na de oplevering:
- Langnek schuurmachine
- LED bouwlamp
- Wat verhuissockets en lampen
- ...

Planning:
- Isoleren van de vloer (8cm pur)
- aansluiting gas
- aansluiting elektriciteit
- Vloerverwarming voorzien
- Chappes voorzien
- Opmeten trappen en binnendeuren
- Elektriciteit aansluiten en meter openen
- Gasmeter openen
- Tegels leggen
- Trappen plaatsen

- Keuken plaatsen (volgende week)
- Deuren plaatsen
- Rest Badkamer plaatsen
- Toiletten plaatsen
- Elektriciteit zolder afwerken
- Ventilatie afwerken
- Zonnepanelen voorzien

Openstaande puntjes
- Verschil dak met buren
- Dubbele elektriciteitsmeter geplaatst ipv. enkele -> nachschijf zou uitgeschakeld moeten worden binnenkort
- Afvoer vooraan start op verschillende hoogte met die van de buren -> is men mee bezig
- Voorlopig zit er geen waterwerend doek achter de afvoeren die geplaatst zijn buiten. Wat niet in orde lijkt.
- Slordige voegen in leefruimte
  donderdag 8 november 2018 @ 16:44:09 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183024073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:21 schreef boeiendboeiend het volgende:

[..]

We zijn dit gaan bekijken in Ikea maar ik vond het er toch minder uitzien. Vooral door de naden en het kader lijkt het niet echt geschikt voor onze situatie.
We hebben wel gezien dat het bij Ikea blijkbaar wel mogelijk is om een achterwand, uit verschillende materialen, op maat te laten maken. Dit zullen we in ieder geval overwegen. Eerst eens zien als de keuken effectief geplaatst is :)

Hierbij ook nog een update. De laatste twee weken is er eigenlijk niet zoveel gebeurd. Integendeel, redelijk wat problemen die zijn opgedoken. Een beetje frustrerend op minder dan een maand voor de gewenste oplevering.

Eerst het positieve nieuws: we hebben trappen :)

Beneden naar eerste verdiep:
[ afbeelding ]

Trap tusse eerste verdieping en zolder:
[ afbeelding ]

Van boven gezien:
[ afbeelding ]

Dan het mindere nieuws:
Er zit/zat een lek in het plat dak vooraan het huis (boven de inkom). Het had me reeds opgevallen dat de muur in de hal een soort verkleuring had. Na een leuke regendag eens extra langsgeweest en gezien dat de muur effectief nat was:
[ afbeelding ]

Normaal zou dit nu opgelost moeten zijn. Blijkbaar zat er een barst in de aansluiting naar de afvoer. Men heeft dat stuk vervangen en ondertussen ook het verschil met de buren (bijna) weggewerkt:
[ afbeelding ]

Volgend probleem is dat we niet tevreden zijn met het voegwerk van de tegels op het gelijkvloers. Bepaalde stukken zijn toch wel heel slordig.

Zo zou het moeten zijn en is het ook in het verste deel van de leefruimte en hal:
[ afbeelding ]

Zo zijn er enkele stukken vooraan de leefruimte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bovendien vinden we de afwerking van de plinten (grijze lak) ook helemaal niet mooi:
[ afbeelding ]

Geen idee wat men hier nog kan aan doen, men ging dit bekijken.

Verder ook een (tijdelijk) tuinhuis besteld:
[ afbeelding ]

en wat materiaal om er direct in te vliegen na de oplevering:
- Langnek schuurmachine
- LED bouwlamp
- Wat verhuissockets en lampen
- ...

Planning:
- Isoleren van de vloer (8cm pur)
- aansluiting gas
- aansluiting elektriciteit
- Vloerverwarming voorzien
- Chappes voorzien
- Opmeten trappen en binnendeuren
- Elektriciteit aansluiten en meter openen
- Gasmeter openen
- Tegels leggen
- Trappen plaatsen

- Keuken plaatsen (volgende week)
- Deuren plaatsen
- Rest Badkamer plaatsen
- Toiletten plaatsen
- Elektriciteit zolder afwerken
- Ventilatie afwerken
- Zonnepanelen voorzien

Openstaande puntjes
- Verschil dak met buren
- Dubbele elektriciteitsmeter geplaatst ipv. enkele -> nachschijf zou uitgeschakeld moeten worden binnenkort
- Afvoer vooraan start op verschillende hoogte met die van de buren -> is men mee bezig
- Voorlopig zit er geen waterwerend doek achter de afvoeren die geplaatst zijn buiten. Wat niet in orde lijkt.
- Slordige voegen in leefruimte
Klopt, Lysekil is een beetje een goedkope variant van een op maat gemaakte achterwand. Die hebben mijn schoonouders, is ook prachtig!
Resistance is futile.
  donderdag 8 november 2018 @ 16:46:39 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183024108
En wat klote, wel een paar fikse tegenvallers. Ik vind trouwens de tegels wel mooi gelegd, maar de plinten zou ik zelf ook over klagen!
Resistance is futile.
pi_183101705
Deze morgen nog eens langsgeweest en wat foto's genomen aangezien de randen van het dak nu afgewerkt zijn.
Toont direct een stuk properder/afgewertker vind ik persoonlijk:

Voorkant:


Achterkant:


Deze nacht en morgen was het de hele tijd aan het regenen en de muur waarboven het dak lekte is toch een heel stuk droger.
Het lijkt er dus op dat dit euvel hersteld is.
Hierdoor staat binnenin momenteel ook een bouwdroger elektriciteit te slurpen... Ongeloofelijk hoeveel water uit de muren komt in korte tijd.
  maandag 12 november 2018 @ 18:52:54 #74
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183106450
Nu wil ik ook m'n eigen huis bouwen :(
Man of Steal.
pi_183106724
Heel erg Nice :Y
Ik was hier...
pi_183106738
Geen garage?
pi_183117728
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:52 schreef SuperNeger het volgende:
Nu wil ik ook m'n eigen huis bouwen :(
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 19:06 schreef Nismo91 het volgende:
Heel erg Nice :Y
Thanks :)

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 19:07 schreef RamboDirk het volgende:
Geen garage?
De bedoeling is dat er naast de woning nog een carport komt. Dit zal pas voor wat later zijn, als er terug wat centen beschikbaar zijn :{
pi_183123091
Netjes.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 13 november 2018 @ 16:01:34 #79
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_183124734
Tof project, even volgen!
pi_183150942
Even wat betreft die bouwdroger: toen ik nog bij een groot verhuurbedrijf werkte is mij verteld dat je bouwdrogers hun vocht beter in jerrycans kunt laten lozen dan in een emmer. Het water uit de emmer verdampt sneller en dan pompt het ding het vocht als het ware rond. Da's een beetje zonde van de elektriciteit. En het duurt ook langer voordat je huis droog is.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_183254835
Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar er is terug wat schot in de zaak gekomen...

Dit stond vrijdag in ons huis dus de rest zal wel redelijk duidelijk zijn :)


Het verbaast me altijd hoe snel men dingen kan plaatsen, zelf zou ik daar een week mee bezig zijn denk ik.

Status na een halve dag werken:



En een dagje extra:




Tegelijk is men vandaag ook langs geweest om de zonnepanelen te plaatsen. Uiteraard had ik die daar liever gezien voor die bouwdroger een week stond te verbruiken maar dat nemen we er wel bij. Resultaat is exact zoals ik het voor ogen had. Zeker geen spijt van de full black keuze. Zo ziet14x300Wp er uit:


En de 3500W SMA omvormer:


Mocht dat nog niet genoeg zijn, men is ook begonnen met het plaatsen van de binnendeuren. Boven is zo goed als klaar en beneden zitten de deuren er al in maar moeten de omlijstingen er nog rond.


Planning:
- Isoleren van de vloer (8cm pur)
- aansluiting gas
- aansluiting elektriciteit
- Vloerverwarming voorzien
- Chappes voorzien
- Opmeten trappen en binnendeuren
- Elektriciteit aansluiten en meter openen
- Gasmeter openen
- Tegels leggen
- Trappen plaatsen
- Keuken plaatsen
- Zonnepanelen voorzien
- Deuren plaatsen (bezig)
- Rest Badkamer plaatsen
- Toiletten plaatsen
- Elektriciteit zolder afwerken
- Ventilatie afwerken
- Water/kranen aansluiten
- Regenpomp voorzien
- Muurtje trap zolderverdieping
- Uitpleisteren ramen slaapkamers
- Uitpleisteren ramen achterkant
- Keukenblad voorzien

Openstaande puntjes
- Verschil dak met buren
- Dubbele elektriciteitsmeter geplaatst ipv. enkele -> nachschijf zou uitgeschakeld moeten worden binnenkort
- Afvoer vooraan start op verschillende hoogte met die van de buren -> is men mee bezig
- Voorlopig zit er geen waterwerend doek achter de afvoeren die geplaatst zijn buiten. Wat niet in orde lijkt.
- Slordige voegen in leefruimte
pi_183257930
Mooi zeg! Had je boven geen keuze om daar meer ramen te mogen doen? Je hebt wel een goede smaak in ieder geval :)
  dinsdag 20 november 2018 @ 08:22:23 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183258400
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:58 schreef boeiendboeiend het volgende:
Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar er is terug wat schot in de zaak gekomen...

Dit stond vrijdag in ons huis dus de rest zal wel redelijk duidelijk zijn :)
[ afbeelding ]

Het verbaast me altijd hoe snel men dingen kan plaatsen, zelf zou ik daar een week mee bezig zijn denk ik.

Status na een halve dag werken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En een dagje extra:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Tegelijk is men vandaag ook langs geweest om de zonnepanelen te plaatsen. Uiteraard had ik die daar liever gezien voor die bouwdroger een week stond te verbruiken maar dat nemen we er wel bij. Resultaat is exact zoals ik het voor ogen had. Zeker geen spijt van de full black keuze. Zo ziet14x300Wp er uit:
[ afbeelding ]

En de 3500W SMA omvormer:
[ afbeelding ]

Mocht dat nog niet genoeg zijn, men is ook begonnen met het plaatsen van de binnendeuren. Boven is zo goed als klaar en beneden zitten de deuren er al in maar moeten de omlijstingen er nog rond.
[ afbeelding ]

Planning:
- Isoleren van de vloer (8cm pur)
- aansluiting gas
- aansluiting elektriciteit
- Vloerverwarming voorzien
- Chappes voorzien
- Opmeten trappen en binnendeuren
- Elektriciteit aansluiten en meter openen
- Gasmeter openen
- Tegels leggen
- Trappen plaatsen
- Keuken plaatsen
- Zonnepanelen voorzien
- Deuren plaatsen (bezig)
- Rest Badkamer plaatsen
- Toiletten plaatsen
- Elektriciteit zolder afwerken
- Ventilatie afwerken
- Water/kranen aansluiten
- Regenpomp voorzien
- Muurtje trap zolderverdieping
- Uitpleisteren ramen slaapkamers
- Uitpleisteren ramen achterkant
- Keukenblad voorzien

Openstaande puntjes
- Verschil dak met buren
- Dubbele elektriciteitsmeter geplaatst ipv. enkele -> nachschijf zou uitgeschakeld moeten worden binnenkort
- Afvoer vooraan start op verschillende hoogte met die van de buren -> is men mee bezig
- Voorlopig zit er geen waterwerend doek achter de afvoeren die geplaatst zijn buiten. Wat niet in orde lijkt.
- Slordige voegen in leefruimte
Mooie keuken! O+
Resistance is futile.
pi_183265909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:09 schreef jcdenboer het volgende:
Mooi zeg! Had je boven geen keuze om daar meer ramen te mogen doen? Je hebt wel een goede smaak in ieder geval :)
Bedankt, leuk om te horen :)

In principe konden we wel nog een dakraam/Velux in de andere slaapkamers voorzien. Naar ons gevoel is er wel voldoende licht en verluchting zoals het nu is. Ook makkelijk koel te houden in de zomer.

quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mooie keuken! O+
Bedankt :)
  dinsdag 20 november 2018 @ 18:26:44 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183268535
Wie gaat er nou in de keuken koken :?
pi_183281272
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:20 schreef boeiendboeiend het volgende:

[..]

Bedankt, leuk om te horen :)

In principe konden we wel nog een dakraam/Velux in de andere slaapkamers voorzien. Naar ons gevoel is er wel voldoende licht en verluchting zoals het nu is. Ook makkelijk koel te houden in de zomer.

[..]

Bedankt :)
Meer een vraag: heb je nog een vriezer of heb je genoeg aan 2 lades?
Want ik ben in mijn eentje en vind drie (plus vriesvak) vaak al te weinig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183294879
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wie gaat er nou in de keuken koken :?
Ik weet het ook niet >:)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Meer een vraag: heb je nog een vriezer of heb je genoeg aan 2 lades?
Want ik ben in mijn eentje en vind drie (plus vriesvak) vaak al te weinig.
Met jouw nickname kan ik me wel voorstellen dat je wat diepvriesruimte nodig hebt :)
Maar om serieus te antwoorden: momenteel hebben we een topdown koelkast/vriescombo en een inbouwkoelkast in de keuken. De vriesruimte in de topdown heeft ongeveer evenveel ruimte als de nieuwe inbouw en dat is voldoende. In de berging zal normaal wel nog een kleinere koelkast komen voor het bier (ik blijf Belg natuurlijk).


Vandaag is men de ventilatie komen aansluiten en was ik net op tijd om te voorkomen dat die ergens verkeerd uitkwam op zolder. Ook de kast voor de tellers is afgewerkt. Helaas geen foto's door een lege batterij van de telefoon.

De lege batterij komt voornamelijk door het lang aan de lijn hangen bij de ISP (Telenet). Het lijkt erop dat men daar een grote fuckup heeft gemaakt maar het rechtzetten zou veel te lang duren. Hopelijk geraken we hier eerder uit want momenteel lijkt het erop dat we pas ten vroegste in februari internet zouden kunnen hebben.
pi_183335249
Het gaat de goede kant uit dus nog een update hier:

Boven op zolder moest een halfhoog muurtje komen om de trap wat af te schermen e.d. Blijkbaar is iets misgegaan met de communicatie en zagen we dat men bezig was met het volgende te bouwen:


Uiteindelijk zijn we hiermee wel akkoord gegaan omdat we toch soms iemand te logeren hebben. Nu kan de kamer afgesloten worden en heeft ons bezoek ook wat meer privacy. Dagje later zag dit er zo uit:

Rechts van de wand wordt later nog afgewerkt met een inbouwkast.

Alle deuren zijn nu ook geplaatst en de tellerkast is heel netjes afgewerkt:




En de ventilatiemotor en het resterende buizenwerk is ook klaar:


Bedoeling is ook dat voor deze installatie een kastwand komt. Zodoende kunnen we de ruimte nog (een beetje) gebruiken als opbergruimte en alles ook proper wegwerken.

Nog enkele kleinere zaken zijn ondertussen ook in orde gekomen zoals de elektriciteit op de zolder, rookmelders, nette kapjes op de ventilatie-openingen,...

Planning:
- Isoleren van de vloer (8cm pur)
- aansluiting gas
- aansluiting elektriciteit
- Vloerverwarming voorzien
- Chappes voorzien
- Opmeten trappen en binnendeuren
- Elektriciteit aansluiten en meter openen
- Gasmeter openen
- Tegels leggen
- Trappen plaatsen
- Keuken plaatsen
- Zonnepanelen voorzien
- Deuren plaatsen
- Toiletten plaatsen
- Elektriciteit zolder afwerken
- Ventilatie afwerken
- Rest Badkamer plaatsen
- Water/kranen aansluiten
- Regenpomp voorzien
- Muurtje trap zolderverdieping afwerken
- Uitpleisteren ramen slaapkamers
- Uitpleisteren ramen achterkant
- Algemeen proper zetten en afwerking
- Keukenblad voorzien

Planning na oplevering:
- Muren/plafonds opschuren
- Laminaat plaatsen bovenverdieping
- Laminaat plaatsen zolderverdieping
- Spotjes/verlichting aansluiten
- Alarm plaatsen
- Cameras plaatsen
- (tijdelijk) tuinhuis plaatsen
- Verhuizen

Openstaande puntjes
- Verschil dak met buren -> zal niet verder aangepakt worden
- Dubbele elektriciteitsmeter geplaatst ipv. enkele -> afspraak staat ingepland voor plaatsen enkele teller

- Afvoer vooraan start op verschillende hoogte met die van de buren -> is men mee bezig
- Voorlopig zit er geen waterwerend doek achter de afvoeren die geplaatst zijn buiten. Wat niet in orde lijkt.
- Slordige voegen in leefruimte
- Probleem met de kabelaansluiting. Nogmaals nagekeken en alles is voorzien. Er ligt zelfs een opgerolde kabel, bestemd voor ons huis, in hun wijkkastje aan de overkant van de weg, netjes in een buis tot aan onze perceelsgrens.
pi_183447773
Het gaat minder goed dan verwacht. Helaas zijn we nu al twee weken over de afgesproken opleverdatum. We hebben nu alles gepland voor maandag maar de waslijst van openstaande punten is lang.
We zijn bang dat dit niet zal haabaar zijn in twee dagen of dat de kwaliteit navenant zal zijn. We zullen zien, veel kunnen we er jammer genoeg niet aan doen.

Buiten is eindelijk de afvoer in orde:


Sanitair is nog niet af maar we gaan de goeie richting uit:





En er was nog een kraantje voor stadswater vergeten bij de wasmachine, beide waren afgesproken:


De keuken is af, voorlopig 100% tevreden met de gemaakte keuzes.



Planning:
- Isoleren van de vloer (8cm pur)
- aansluiting gas
- aansluiting elektriciteit
- Vloerverwarming voorzien
- Chappes voorzien
- Opmeten trappen en binnendeuren
- Elektriciteit aansluiten en meter openen
- Gasmeter openen
- Tegels leggen
- Trappen plaatsen
- Keuken plaatsen
- Zonnepanelen voorzien
- Deuren plaatsen
- Elektriciteit zolder afwerken
- Keukenblad voorzien
- Ventilatie afwerken

- Muurtje trap zolderverdieping afwerken -> gepleisterd sinds deze middag
- Uitpleisteren ramen slaapkamers -> morgen
- Toiletten plaatsen -> morgen
- Rest Badkamer plaatsen -> morgen
- Water/kranen aansluiten -> morgen
- Regenpomp voorzien -> morgen
- Rest plinten plaatsen -> morgen
- Uitpleisteren ramen achterkant -> maandag
- Algemeen proper zetten en afwerking -> maandag

Planning na oplevering:
- Muren/plafonds opschuren
- Laminaat plaatsen bovenverdieping
- Laminaat plaatsen zolderverdieping
- Spotjes/verlichting aansluiten
- Alarm plaatsen
- Cameras plaatsen
- (tijdelijk) tuinhuis plaatsen
- Verhuizen

Openstaande puntjes
- Verschil dak met buren -> zal niet verder aangepakt worden
- Afvoer vooraan start op verschillende hoogte met die van de buren
- Voorlopig zit er geen waterwerend doek achter de afvoeren die geplaatst zijn buiten. Wat niet in orde lijkt.
- Dubbele elektriciteitsmeter geplaatst ipv. enkele -> afspraak staat ingepland voor plaatsen enkele teller

- Slordige voegen in leefruimte
- Probleem met de kabelaansluiting. Nogmaals nagekeken en alles is voorzien. Er ligt zelfs een opgerolde kabel, bestemd voor ons huis, in hun wijkkastje aan de overkant van de weg, netjes in een buis tot aan onze perceelsgrens.
pi_183866994
Een aantal weken alweer dat ik hier voor het laatst heb gepost. Dat wil niet zeggen dat er geen nieuws is, integendeel.
De laatste weken waren heel intensief en er is vanalles gebeurd. Vooral doordat de oplevering een aantal weken te laat was, hadden we heel weinig tijd om enkele zaken in orde te brengen.

Nu komt alles een beetje op orde dus maak ik wat tijd vrij voor een update.

Zoals vermeld in de vorige post, zag het er niet zo goed uit qua planning en openstaande punten. 03/12 werd niet gehaald en 07/12 werd de nieuwe datum. Ruim 3 weken na de geplande opleveringsdatum en dus ook met maar 8 dagen om alles qua verhuis in orde te brengen. Gelukkig kreeg ik wel toestemming om vanaf 04/12 zel ook al werken uit te voeren.

Om het een beetje overzichtelijk te houden, post ik chronologisch het verloop sinds de laatste update.

Zaterdag 01/12:
De plakker is langsgeweest en heeft de rest van de ramen afgewerkt:




Badkamer werd iets verder afgewerkt en de kitter is langsgeweest:





Muurtje naar de zolder/trap is afgewerkt en ook geplakt:


Zelf ook begonnen met de vloer van het (tijdelijke) tuinhuis. In ons vorige huis hadden we een enorm tuinhuis van 3m op 4m. Wat resulteert in veel extra gerief :)




De vrijdag naar een bierfestival geweest dus, hoewel het simpel lijkt, heeft dit wel wat zweetdruppels gekost...

Dinsdag 04/12:
Begonnen met het schuren van alle muren in het huis met een langnekschuurmachine. Na een halfuurtje ofzo begaf de stofzuifer het al dus geinvesteerd in een deftige Karcher. Het lijkt erop dat dit de beste koop was van de laatste maanden. Dat ding zuigt letterlijk alles op (hurr hurr).

Verder heeft men ook nog de verbinding tussen het composiet werkblad opnieuw gedaan omdat we hier niet mee tevreden waren:


Helaas is dit nog steeds niet goed dus dit krijgt nog een vervolg:



Woensdag 05/12:
Vooral verder gedaan met het schuren van de muren.
Rond de middag ook de bestelde laminaar opgehaald, wat een gratis verlaging van de wagen opleverde :)
Na de middag werd ook de ondervloer en plinten netjes op tijd geleverd:


Na het schuren moet natuurlijk ook alles terug proper gemaakt worden. Hier kun je ook de douchecabine zien die op maandag nog werd geplaatst:


Donderdag 06/12:
Eerste deel van de dag verder gedaan met het schuren van de muren/wanden op de zolder. Daarna laminaat geplaatst:




Vrijdag 07/12:
Begonnen met het plaatsen van laminaat op de eerste verdieping:



In de namiddag verder de laatste muren geschuurd in de leefruimte/keuken en nog eens netjes de vloer gepoetst.

Zaterdag 08/12:
Vrijdagavond naar een verjaardag geweest en dus redelijk laat in bed met een redelijk alcoholgehalte in het bloed. Helaas ging rond 08:00 mijn telefoon. De buurman belde om me te laten weten dat ik snel moest komen naar het huis aangezien er water vanonder de voordeur liep en het binnen op een zwembad leek. Ergens dacht ik nog aan een slechte grap maar helaas was dit niet het geval...

Zo kwam ik toe aan de woning:






De boosdoener? Een slechte gemaakte knelkoppeling onder de CV-ketel:


Al het water opgeruimd em de koppeling hersteld:


Helaas redelijk wat schade:
- kapotte bediening van de regenpomp
- twee kapotte thermostaten (die toevallig in de berging lagen)
- Muur in de berging helemaal afgewassen van het water die er heeft tegengespoten
- Plint van de keuken kapot
- Deur van de berging kapot

In de namiddag verder gedaan met het leggen van laminaat in de gang. Grappig (of net niet) dat de gang evenveel tijd inneemt dan de drie slaapkamers samen.






Zondag 09/12:
In de voormiddag nog wat verder gedaan met het laminaat in de gang en in de namiddag begonnen met het plaatsen van het tijdelijke tuinhuis:


De tijd die hiervoor nodg was, hebben we serieus onderschat. Ik dacht aan 3-4 uur maximum maar de hoeveelheid tijd en vijzen/bouten lang een stuk hoger. Op zondag dan ook niet helemaal afgeraakt.

's avonds wel nog eens langsgeweest voor het plaatsen van de spotjes in de keuken:




Maandag 10/12:
Nog wat verder gespeeld met het laminaat:






En het tuinhuis verder afgewerkt samen met mijn vader:


Dinsdag 11/12:
Aangezien we op woensdag alles wouden verhuizen ben ik deze dag vooral bezig geweest met opruimen, poetsen en voorbereiden van de verhuis in het oude huis.



's Avonds ook nog wat lampen gehangen en spotjes geplaatst in de gang boven:



En om de inkijk in de badkamer van drones en buren te voorkomen:


Woensdag 12/12:
Effectief alle meubelen en veel dozen verhuisd naar het nieuwe huis:


Donderdag 13/12 en vrijdag 14/12:
Vooral meubelen terug in elkaar gezet en dozen geleegd.

Voor de vestiaire een ikea bankje ingekort, wat redelijk is gelukt maar helaast geen rekening gehouden met de plinten...


Zaterdag 15/12 en zondag 16/12:
Vooral verder dozen geleegd en wat bezoek gehad en uiteraard ook eens wat tijd vrijgemaakt om wat leuks te doen met de kinderen.

Maandag 17/12:
We begonnen meer en meer last te krijgen van een slecht weglopend toilet en luchtbellen die uit het toilet komen tijdens het douchen.


Dinsdag 18/12 en Woensdag 19/12:
- Plintjes gezet boven (foto's volgen)
- RJ45s op de netwerkkabels gezet en de rest van de meterkast wat properde afgewerkt.
- In de namiddag kwam de sanitairman langs om nog wat kleine dingen te fixen en ook om naar het probleem met de toilettten/afvoer te kijken. Bij het openen van de sifonput bleek al snel dat er serieus wat mis was aangezien er hopen toiletpapier in de sifonput waren te vinden (en de rest). Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Donderdag 20/12:
Gelukkig konden de mannen van de grondwerken snel langskomen om de boel open te gooien. En zoals een beetje verwacht, maar niet te geloven, was men vergeten om ons aan te sluiten op de riool... Maw. al ons afvalwater vloeide gewoon de grond in, tot die verzadigd was.
In deze situatie heeft men zelfs een postief keuringsattest voor de riool afgegeven, wat de waarde ook weer tot op nul brengt als je het mij vraagt...


Verdere foto's volgen want er zijn nog wat zaken afgewerkt uiteraard.

Planning na oplevering:
- Muren/plafonds opschuren
- Laminaat plaatsen bovenverdieping
- Laminaat plaatsen zolderverdieping
- Spotjes/verlichting aansluiten
- (tijdelijk) tuinhuis plaatsen

- Alarm plaatsen
- Cameras plaatsen

Openstaande puntjes:
- Verschil dak met buren -> zal niet verder aangepakt worden
- Afvoer vooraan start op verschillende hoogte met die van de buren
- Voorlopig zit er geen waterwerend doek achter de afvoeren die geplaatst zijn buiten. Wat niet in orde lijkt.
- Dubbele elektriciteitsmeter geplaatst ipv. enkele -> afspraak staat ingepland voor plaatsen enkele teller
- Slordige voegen in leefruimte

- Plint onder keuken vervangen door waterschade
- Deur tussen keuken en berging vervangen door waterschade
- Muur in berging is ruw door opvangen water moet opnieuw geplamuurd/geplakt worden
- Kraan radiator van een slaapkamer werkt niet, radiator komt nog steeds warm als de kraan dichtstaat terwijl de andere radiatoren koud zijn. Kraan reeds vervangen, probleem blijft.
- Douchebak heeft nog een grote kras en moet opnieuw opgekit worden
- Probleem met de kabelaansluiting. Nogmaals nagekeken en alles is voorzien. Er ligt zelfs een opgerolde kabel, bestemd voor ons huis, in hun wijkkastje aan de overkant van de weg, netjes in een buis tot aan onze perceelsgrens. -> Lang verhaald maar het komt er op neer dat ik waarschijnlijk bij de concurrent op fiber zal aangesloten worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door boeiendboeiend op 21-12-2018 00:35:36 ]
pi_183867649
Wordt erg netjes! ^O^

Ik vind alleen dat je nog luchtig en vrolijk schrijft, na die watersnoodramp en dat rioolakkefietje... mijn hemel.... :o
  vrijdag 21 december 2018 @ 01:23:51 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183868274
Het wordt prachtig mooi O+ maar wat een ellende met je water en je riool! :(
Resistance is futile.
pi_183869070
Gaaf project ^O^ goede pui! Licht O+ en die HWA in de gevel verwerkt is ook heel strak!

Jammer van de tegenslagen.. en tja qua attesten/keuringen.. daar kan ik ondertussen boeken over schrijven ;)
  vrijdag 21 december 2018 @ 08:31:04 #94
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183869682
Zo gefeliciteerd met het verhuizen! Prachtig is jet geworden. En balen van alle gebeurtenissen zeg.. bizar dat het huis niet aangesloten was op de riolering. Zo te horen gaan jullie hier wel goed mee om richting de aannemer. Hulde!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_185146886
We zijn alweer twee maanden verder en er is natuurlijk heel wat gebeurd in het huis ondertussen. Bij deze een kleine update.

Keuken:
Ik had al vermeld dat we er nog niet helemaal uit waren wat we zouden doen met de achterwand in de keuken. Gelukkig, na heel wat rondkijken, hebben we iets gevonden dat ons beiden wel kon bekoren.
Eerst, om te proberen, plankjes opgehangen:

Voor:


Na:


Dit leek ons wel ok, dus dan de tegeltjes (keramische zelliges) geplaatst:

Tijdens:


Voor voegen:


Na voegen:


Jammer genoeg zie ik dat ik geen foto heb genomen met de plankjes terug gemonteerd na het plaatsen van de tegeltjes.

Berging:
Ondertussen is het lekken niet gestopt en was het ook nat rondom de wasmachinekraan:


Dit werd opgelost door de leiding opnieuw te voorzien maar dan in opbouw:


Daarna werd de muur, die helemaal ruw stond na het waterlek opnieuw geplakt:


En dan kon ik (eindelijk) kasten voorzien:


En uiteraard ook de tweede/bier-koelkast mag niet ontbreken:


Om de ruimte onder de trap zo nuttig mogelijk te gebruiken, heb ik hier ook wat legplanken voorzien:


Slaapkamers:
In de slaapkamers heb ik de plintjes gezet en hebben we raamdecoratie voorzien.

Kinderen (de jongste kreeg ook ineens een nieuwe kast aangezien de oude heel lomp was):



Onze slaapkamer:


Woonkamer:
Zoals boven, hebben we ook raamdecoratie voorzien beneden. In ieder geval toch al aan de voorgevel om inkijk te verminderen.

Hiervoor hebben we online horizontale jaloezieën besteld in bamboe. Voorlopig zijn we hier zeer tevreden over:


Daarna was het de beurt aan de TV die nog op het kastje stond.
Kabels en ophangbeugel voorzien. De ruimte hierachter is de berging waar ik de nodige aansluitingen gepland had:


En eenmaal afgewerkt:



Andere:
Zolderruimte is ook goed in gebruik:


Ingewerkte mat is eindelijk geleverd:


Douche is opnieuw opgekit:


We hebben internet, wat opnieuw heel wat voeten in de aarde (letterlijk) had:
Provider 1 zei dat er geen kabel was voorzien onder de weg, terwijl er weldegelijk een kabel van aan de andere kant van de weg tot in onze meterkast ligt.
Daarna zijn ze er ook nog in geslaagd om tot tweemaal toe een afspraak verkeerd in te plannen of te annuleren met opnieuw (veel) uitstel tot gevolg.
Provider 2 kon sneller aansluiten maar dat liep ook niet als verwacht:
- eerst kon men de kabel onder de grond niet vinden
- eenmaal gevonden bleek het signaal te zwak
- na metingen heeft men een stuk kabel vervangen maar dat werkte ook niet
- daarna heeft men nog maar een ander stuk vervangen waarna we wel eindelijk internet en TV hadden
- om dan maar te vergeten dat het nieuwe stuk kabel nog ingegraven moest worden
Al bij al lijkt het nu in orde gekomen (ik ben hiermee begonnen begin oktober :))


Camera's en alarm zijn voorzien:



En we hebben de eerste sneeuw ook gehad:



Planning na oplevering:
- Muren/plafonds opschuren
- Laminaat plaatsen bovenverdieping
- Laminaat plaatsen zolderverdieping
- Spotjes/verlichting aansluiten
- (tijdelijk) tuinhuis plaatsen
- Alarm plaatsen
- Cameras plaatsen


Openstaande puntjes:
- Verschil dak met buren -> zal niet verder aangepakt worden
- Afvoer vooraan start op verschillende hoogte met die van de buren
- Voorlopig zit er geen waterwerend doek achter de afvoeren die geplaatst zijn buiten. Wat niet in orde lijkt.
- Dubbele elektriciteitsmeter geplaatst ipv. enkele -> afspraak staat ingepland voor plaatsen enkele teller
- Slordige voegen in leefruimte
- Plint onder keuken vervangen door waterschade
- Deur tussen keuken en berging vervangen door waterschade
- Muur in berging is ruw door opvangen water moet opnieuw geplamuurd/geplakt worden
- Douchebak heeft nog een grote kras en moet opnieuw opgekit worden
- Probleem met de kabelaansluiting.

- Kraan radiator van een slaapkamer werkt niet, radiator komt nog steeds warm als de kraan dichtstaat terwijl de andere radiatoren koud zijn. Kraan reeds vervangen, probleem blijft. -> radiator zal vervangen worden
- Douchedeur lekt -> nieuwe afsluiting zal voorzien worden

Verdere planning:
- Aanleggen terras -> offerte is goedgekeurd en zal normaal voor juni uitgevoerd worden
- Aanleggen oprit en rest van de tuin -> eerst terug wat sparen
- Nieuwe tafel en stoelen -> levering eind maart
- Werkblad voorzien boven wasmachine in berging
- Kast voorzien voor het wegwerken van de ventilatie en buizen op zolderverdieping
- Definitief tuinhuis voorzien -> offertes tot nu toe vallen heel erg tegen :(
pi_190249204
Op een paar dagen na, wonen we nu een jaar in onze woning. Ondertussen ook alweer een hele tijd geleden dat ik hier nog een update heb gepost. Al bij al zijn we tevreden met hoe de zaken gaan. Uiteraard is er nog een waslijst aan todo's maar alles gaat min of meer vooruit.

Tuin:
Begin maart was het al mooi weer en hadden we zin om de tuin aan te pakken. Vooral de achterkant was wat verwilderd en stond vol met onkruid, afgebroken takken en vooral afval. Enkele sessies verder was dit het resultaat:

Een deel van de buit:


Resultaat:


Zoals in de vorige post gemeld, zou het terras rond juni in orde moeten zijn. Reeds eind maart is men begonnen met de fundering en midden april kwam de chape:




Begin mei, nadat de chape voldoende uitgehard/gedroogd was, werden de tegels geleverd:


En natuurlijk ook geplaatst:



Het resultaat:


Gezien de "lichte" hoogteverschillen in de tuin en ook door het uitgraven, was de omgeving van het terras niet echt aangenaam. Om dit, tijdlijk, properder te maken, heb ik hier de grond omgespit, aangevuld en vlakker gemaakt, gevoed en ook gras gezaaid:


Het resultaat was boven verwachting, dit is slechts een maandje later:


Op de achtergrond is ondertussen ook de omheining op het eind van ons perceel te zien.

Verder zou de oprit er moeten geweest zijn tegen eind oktober. Helaas is dit door het slechte weer niet doorgegaan en zal dit pas ergens in maart gebeuren.

Qua keuze van verharding vonden we het volgende wel mooi passen:


We zullen zien :)

Zolder
Zoals ook vermeld hierboven en zoals gepland van bij het begin, was het de bedoeling dat het ventilatiesysteem netjes zou weggewerkt worden in een inbouwkast. Midden mei is dit ook in orde gekomen:

Voor:


Na:




En na wat verhuizen heb ik nu ook terug een deftige werkruimte:


Volgende op de planning hier is uiteraard alles proper plamuren en zowel de muren als de kast schilderen.

Leefruimte
Wederom, zoals vermeld in de vorige post, hadden we een nieuwe tafel en stoelen in bestelling die netje werd geleverd. Ondertussen is er ook reeds mooie verlichting geplaatst maar die heb ik helaas niet op de foto.

De tafel en stoelen, met op de achtergrond ook een goede foto van de keuken met de plankjes:


De rest van de woonkamer:


Hier is het volgende werk op de lijst ook de muren proper zetten en schilderen.

Slaapkamers
Gezien de dochters al een tijdje hints aan het geven waren over de lelijke muren in hun kamer, was het tijd om te schilderen. Uiteraard moesten de muren eerst schilderklaar gemaakt worden dus plamuren, schuren en vooral stof eten.

Jongste dochter:
Tijdens:

Hier was er wel even paniek ivm. het gekozen kleur :)


Resultaat:






Enkele weken later was het de beurt aan de kamer voor de oudste dochter:
Tijdens:




Resultaat:







Toilet:
Tussendoor ook maar het toilet meegenomen:


Andere
Blowerdoor: om het correcte energiepeil te bepalen, werd nog een blowerdoortest gedaan:


De resultaten hiervan waren goed en onze E-score is een stuk lager dan initieel gedacht, wat alleen maar positief is.

In de berging heb ik nog wat rekjes en een werkblad(je) boven de wasmachine gemaakt. Kwestie van de beperkte ruimte zo goed mogelijk te kunnen benutten:


In de gang dezelde oefening:


Openstaande punten/problemen:
In vergelijking met de vorige periode, zijn de problemen eerder beperkt gebleven tot nu. Buiten enkele kleinere zaken, is er maar één item meer dat echt een probleem is. Dit werd reeds in januari gemeld maar helaas is het nog steeds niet opgelost. Deel 1 is dat de douchedeur lekt en serieus drupt na het openen (dus niet enkele druppels maar formaat plas) en dat nu ook water langs de zijwand lekt:

De lekkende wand lijkt me makkelijk op de lossen maar de deur blijkt een ander verhaal. Na talloze interventies, ook met de fabrikant van de wand/deur, weet men het precies niet zo goed.

Al bij al zijn we het beu dus na wat druk zetten, hebben ze reeds een andere douchedeur en wand gekozen. Deze zouden ergens in januari geplaatst moeten worden.

Verdere planning:
- Sokkel tuinhuis gieten en tuinhuis plaatsen -> december/januari
- Schilderen gang boven/beneden -> begin januari gepland
- Schilderen laatste slaapkamer en badkamer -> ergens in januari
- Vervangen douchedeur/wand -> voorzien voor januari
- Schilderen zolder en berging -> februari/maart
- Aanleggen oprit en rest van de tuin -> voorzien voor maart
- Aanleg tuin: volledig vlak maken, aanplanting haag en andere -> voorzien voor maart
- Schilderen woonkamer -> voorzien voor begin maart
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door boeiendboeiend op 03-12-2019 15:52:24 ]
pi_190249761
^O^ lekker bezig dus. Nog steeds jammer van de tegenslagen, hoop dat het nu wel een beetje klaar is ;)

Wat houdt een blowerdoortest in en wat is de bedoeling ervan?

En ben je het groene MDF nog niet beu :+? (genoeg dingen te doen natuurlijk ;) ) Hoe heb je de kopse kanten behandeld?

[ Bericht 2% gewijzigd door FranticDJ op 03-12-2019 20:45:39 ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 20:29:20 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190254966
Monster-update _O_
Resistance is futile.
pi_190257715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 15:51 schreef FranticDJ het volgende:
^O^ lekker bezig dus. Nog steeds jammer van de tegenslagen, hoop dat het nu wel een beetje klaar is ;)
Idem hier, we hebben genoeg voor een paar jaar. Het valt wel enorm op dat de aannemers die we nadien hebben ingeschakeld, dus niet met de SOD bouwfirma een stuk beter werk leveren.

quote:
Wat houdt een blowerdoortest in en wat is de bedoeling ervan?
Het is een soort luchtdichtheidstest waarmee men meet hoe luchtdicht de woning is. Met een grote ventilator blaast men lucht uit/in de woning en meten ze het drukverschil in onder/overdruk.

Die luchtdichtheid speelt een grote rol in het bepalen van de E-score. Zonder meting gaat men uit van (pessimistische) standaardwaardes. Door de exacte waarde te bepalen komt de E-score dus een stuk lager uit (en heb je ook bewijs dat de woning energiezuinig is gebouwd).

quote:
En ben je het groene MDF nog niet beu :+? (genoeg dingen te doen natuurlijk ;) ) Hoe heb je de kopse kanten behandeld?
Voorlopig nog niks behandeld maar dat staat op het lijstje per ruimte die wordt geschilderd. De bedoeling is om het MDF dat niet aan vier kanten is bevestigd (zoals de koof boven de keuken) overal te schilderen (binnen/buiten/kopse-kant).

quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:29 schreef Seven. het volgende:
Monster-update _O_
Het is een druk jaar geweest, niet alleen met het huis. Zal mijn best doen om wat regelmatiger een update te posten.
pi_190257973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:03 schreef boeiendboeiend het volgende:

[..]

Het is een soort luchtdichtheidstest waarmee men meet hoe luchtdicht de woning is. Met een grote ventilator blaast men lucht uit/in de woning en meten ze het drukverschil in onder/overdruk.

Die luchtdichtheid speelt een grote rol in het bepalen van de E-score. Zonder meting gaat men uit van (pessimistische) standaardwaardes. Door de exacte waarde te bepalen komt de E-score dus een stuk lager uit (en heb je ook bewijs dat de woning energiezuinig is gebouwd).
Ah ^O^ en daar hangen dan belastingen vanaf ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')