abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:17:39 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179644222
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:18:22 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179644244
Goed, ik sloot 'm dus per ongeluk met een quote van Jagär over hoe matig het is als baby's slecht slapen. Wat wel een mooie samenvatting is van het meest besproken onderwerp in deze reeks :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:19:35 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179644272
Verder kom ik nog even zeggen dat babyjongetjeszweet zo lekker ruikt.

Nu ga ik maar naar bed :O .
Het is namelijk stil _O_
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 21:19:46 #4
382129 crew  Donna
pi_179644274
Ik zeg maar even niks over slapen...

G kan net zo lekker slapen als haar vader. Vanochtend was het zelfs pas 8 uur toen ze wakker werd..
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:21:26 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179644315
Geniet ervan Donna! Echt. Is toch heerlijk?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179644339
Matig is wel een understatement met elke 1,5 uur willen drinken. Matig noem ik het om s avonds 2 uur lang elk trucje uit het boek te proberen tot meneer besluit toe te geven. Dat is matig. Elke anderhalfuur drinken, ook s nachts, vind ik wel wel minder dan alleen maar matig. Ik zou niet weten hoe ik dan nog moest functioneren. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179644417
Jemig Jagar, hoe heb je dat bij T. zo lang uitgehouden? Ging dat ook 's nachts door? :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_179644478
Ik had toen het voordeel van een jaar ouderschapsverlof. Dus ik hoefde niet zoveel. Nu merk ik ook weer dat ik oppervlakkig best functioneer, totdat er beslissingen genomen worden, of ik een beetje stress ervaar. Dan zijn vooral de duutser en in mindere mate T nogal eens dossier leuk slachtoffer van een explosief en slecht humeur...
pi_179644509
Donna, lekker van genieten!

Mini, het was vooral snachts. Hij kon zonder borst niet in slaap vallen, en werd vaak wakker..
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 21:33:13 #10
382129 crew  Donna
pi_179644598
Ik geniet er ook zeker van, maar ik ben soms vermoeider dan toen ze nog standaard 2x per nacht kwam om de 3-4 uren. Nu wordt ze soms in de nacht 'wakker' en brabbelt en jengelt ze wat. Soms wel 3 of 4x. En als zij allang weer slaapt, slaap ik nog niet weer. Eerst was het gewoon; huilen, verschonen, voeden en weer slapen. Nu is het; baby jengelen, ik wakker, ik vraag me af wat er aan de hand is, ik luister nog eens extra goed, ik ga soms kijken, ik denk erover om een fles te gaan maken, baby allang weer stil en dan lig ik nog steeds te 'piekeren'.
pi_179649508
Lastig die ommezwaai Donna. Ik lig hier ook wakker van geluiden, naast de voedingssignalen. Dat zal wel even wennen zijn.

Ik vraag me trouwens af of R. echt last heeft van krampjes of alleen de normale kreungeluiden heeft vanwwege zijn darmen. Eerder las ik hier iets over probiotica, weet niet meer van welke user? Wil het graag toch een keer proberen namelijk dus als iemand de naam nog weet?
pi_179649674
Jagar, dertien maanden is wel heel lang. :o Banaan valt ook veel met de borst in slaap. Hij frustreert me extra wanneer hij er alleen maar tegenaan wil liggen. :')
Ik hoop voor je dat het deze keer sneller voorbij gaat. En tot die tijd lijkt het me voor in ieder geval de Duutser wel duidelijk waarom je chagrijnig bent. ;)

Donna wat heerlijk zulke nachten. *O*
's Nachts proberen niet op je mobiel te kijken en het licht uitlaten, helpt dat om minder wakker te liggen?

Dorothy geef je de fles op de klok, of op verzoek? Als je wakker ligt van de hongersignalen dan zou je misschien op verzoek kunnen voeden.
Misschien vind je het idee helemaal niks hoor. :@

Mini twee plasjes gingen er de wijde wereld in. *O*
Zijn plassertje hoefde hij niet vast te pakken, dat bewaarde hij voor vanochtend na de poepluier. Soms pakt hij ook het spekrolletje op zijn buik. O+

Banaan werd gisteren na een uurtje weer wakker. Effectief had ik veertig minuten avond, want ik wacht meestal tot hij twintig minuten slaapt voordat ik hem wegleg. Net genoeg tijd om de aflevering die we al drie keer eerder aangezet hebben, konden kijken. :D

Dankzij het oefenen met zijn A-klanken, hoor ik nou zo af en toe "mama". O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179650001
Hela, ineens rode stippen op de armen van mijn beeb! Tadaa:


..O. lijkt verder wel in orde tot dusver, maar zouden we de eerste kinderziekte te pakken hebben? Mijlpalen, yo! :) Ik hou het in de gaten..
Let me see you stripped down to the bone
pi_179650022
PKM, plasjes de wijde wereld in! :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_179650027
Morning!

Jagar, wat zwaar. En ik snap je angst voor herhaling. Kan je iemand raadplegen met tips om te proberen dat te voorkomen?

Blote banaan O+

DG, kreunen en krampjes zijn mi wel echt heel anders. Krampjes is echt ontzettend huilen van de pijn.

Donna, zou je met oordoppen kunnen slapen? Dat je van zachte kreetjes niet wakker word maar van echte huilbuien wel?

Mijn speklap is vandaag een half jaar. *O* Dat vierde hij door ieder uur te komen drinken en ineens 3 stapjes te kruipen. Ook wilde de kleine slijmkont uitgebreid knuffelen vanochtend. Vond ik niet erg. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_179650069
Halfjaarfelicitatie, Kris! *O* :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_179650194
Een half jaar krisv! O+
En over een half jaar 1! *O* wow.
  Moderator donderdag 7 juni 2018 @ 09:27:44 #18
382129 crew  Donna
pi_179650222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:29 schreef DorothyGale het volgende:
Lastig die ommezwaai Donna. Ik lig hier ook wakker van geluiden, naast de voedingssignalen. Dat zal wel even wennen zijn.

Ik vraag me trouwens af of R. echt last heeft van krampjes of alleen de normale kreungeluiden heeft vanwwege zijn darmen. Eerder las ik hier iets over probiotica, weet niet meer van welke user? Wil het graag toch een keer proberen namelijk dus als iemand de naam nog weet?
Dat was ik ook haha :). Ik gebruik Probactiol Mini, maar Orthiflor Start (geloof ik) schijnt ook heel goed te zijn.
  Moderator donderdag 7 juni 2018 @ 09:30:28 #19
382129 crew  Donna
pi_179650258
Happy half bday bij Kris! *O*

Ik doe in de nacht sowieso geen telefoon/licht aan. Vannacht ging het gelukkig al beter *)
Oordoppen durf ik niet omdat ze zich nog wel eens verslikte, maar vandaag zijn we iig fris en fruitig!

Hier ook een leuke mijlpaal; sinds gisteren grijpt ze haar knuffeltje bij de oren (en nooit meer los laten :Y) )
pi_179650742
Kleine speklap een half jaar *O*
pi_179650767
Kris, jullie ventje ook alweer een half jaar, gefeliciteerd *O*

O en de plekjes, wat zou het kunnen zijn? Hopelijk krijgt hij er geen last van :*

Beginnen jullie baby’s ook zo hard te spetteren in bad? Net C gebadderd en haar halve slaapkamer (en mama) is nat nu _O- ,onze badkamer is te klein om het badje neer te zetten helaas, maar wat een schik heeft ze dan, prachtig om te zien O+ En we hebben net een paar hapjes uit het potje appel geprobeerd, maar ze was er nog niet weg van :7
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179650894
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:09 schreef rena het volgende:
Beginnen jullie baby’s ook zo hard te spetteren in bad? Net C gebadderd en haar halve slaapkamer (en mama) is nat nu _O- ,onze badkamer is te klein om het badje neer te zetten helaas, maar wat een schik heeft ze dan, prachtig om te zien O+ En we hebben net een paar hapjes uit het potje appel geprobeerd, maar ze was er nog niet weg van :7
S. deed dat op een gegeven moment ook, toen zijn we de badsessies gaan verplaatsen naar de badkamer. Helemaal leuk wordt het als je met de kleine naar het zwembad gaat, dan kunnen ze ongelimiteerd spetteren en doen O+

Kris, alweer een half jaar, time flies!!

Mini, geen idee wat het is. Hopelijk heeft O er geen last van!

PKM, *O* voor plasjes die de wijde wereld ingaan!

Jagar :* voor je zware nachten

Donna O+ voor je mijlpaal knuffel grijpen!


Wij gaan zo naar het CB, ben erg benieuwd wat S. nu weegt en hoe lang ie is!
pi_179651164
Zodra V in bad zit spettert hij alles nat ja :D
We hebben een schnuggle en die zetten we in de douchebak.

Volgende weekend naar Texel, dan gaan we ook voor het eerst met V zwemmen O+
pi_179651175
Feli, Kris! Is het al tijd voor tijd? ;)

Ben benieuwd naar de statistieken, Tolstoi!

Wij hebben met de baby een heerlijke nacht gehad van 21:00 tot 05:30, de eerste keer dat ze vroeger dan 22:00 naar bed ging en ze sliep dus weer door *O*
Beetje jammer dat we alsnog een slechte nacht hadden door de peuter maar hé, dat is vast ook weer een fase.
pi_179652150
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:42 schreef Flav het volgende:
Zodra V in bad zit spettert hij alles nat ja :D
We hebben een schnuggle en die zetten we in de douchebak.

Volgende weekend naar Texel, dan gaan we ook voor het eerst met V zwemmen O+
Heb even gegoogled wat het is en wat een goede tip lijkt me dat! Denk dat ik die ga aanschaffen :Y

Wat een leuk vooruitzicht, zwemmende V O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 7 juni 2018 @ 12:07:18 #26
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179652410
Net naar het cb geweest en de stats: 10240 gram :o en 74 cm. Mijn dikkie O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179652604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:07 schreef LadyS het volgende:
Net naar het cb geweest en de stats: 10240 gram :o en 74 cm. Mijn dikkie O+
Spekbaby :9 O+ Ik ben dol op spekbaby’s _O_
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179652840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:07 schreef LadyS het volgende:
Net naar het cb geweest en de stats: 10240 gram :o en 74 cm. Mijn dikkie O+
Dat is gewoon meer dan mijn dreumes van 2 jaar en bijna 9 maanden :o .

Maar spekbaby boks! Mars weet ook beter hoe hij moet groeien dan Twix.


We hadden net een speeldate met LeSage. Haar baby is echt te leuk, die lacht alleen maar O+.
  donderdag 7 juni 2018 @ 13:08:00 #29
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179653219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:07 schreef LadyS het volgende:
Net naar het cb geweest en de stats: 10240 gram :o en 74 cm. Mijn dikkie O+
Ik las even mee en dacht Wow!! Jouw baby scheelt maar iets van een week met de mijne toch, ook eind oktober? Mijnes was de laatste keer (maand geleden of zo) tegen de 8 kg en nog geen 68 cm of zo :D Maar wordt wel door iedereen omschreven als ‘stevig’, ‘spekkie’, ‘Hollands welvaren’ en eigenlijk vind ik dat steeds best stom..
Welke maat draagt ie nu?
pi_179653382
Groeit goed LadyS O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_179653574
Riep iemand spekbaby?

:+
pi_179653702
Boeddha baby *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_179653977
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Riep iemand spekbaby?

[ afbeelding ] :+
Haha, je kunt in ieder geval goed zien wat hij graag doet 's nachts. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179653993
Heerlijk Jagar O+ Als ze eenmaal die plooitjes krijgen in de armpjes ben je goed op weg :Y

Mijn baby ligt al sinds 11.45 te slapen :o Zal zo wel wakker worden voor de fles :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179654186
Spekbaby’s O+ en goeie stats O+ En een lang dutje voor C. *O* meer heb ik niet onthouden. Mijn hersenen zijn gesmolten door de hitte :W :')
pi_179654397
Haha WoW, tov mijn augustusbaby lijken jullie stats allemaal mega terwijl zij ook behoorlijk spekkig is :9
Heerlijk dat ze zo goed groeien!

Badderen en spetteren vindt ze geweldig. Badje zet ik nu in het grote bad en gebruik dan de douchekop om haar af te spoelen. Kan ze spatten wat ze wil. In de praktijk gaan we tegenwoordig meer met haar onder de douche.
Op vakantie met haar gezwommen en in zo’n gele zwembad ging ze nu zelf op pad! Flink met de beentjes op en neer en daar ging ze. Volgens mij vond ik het vervelender dan zij toen ze afstand tussen ons groter werd (ze ging er gewoon vandoor :D )
Zo leuk, verheug me alweer op de volgende keer zwemmen. We gaan iedere maand en telkens wordt het weer leuker!
pi_179654405
Heerlijk Jagar!

Rena, dat zijn de goede dutjes. :)

Hier dus ook een spekbaby. De stretch rompers van Hema maat 50/56 passen nog makkelijk maar de randjes van de korte mouwen versie ‘snijden’ in zijn armpjes.
Nu kreeg ik al een tip van LeSage vanmorgen voor Zeeman rompers. Die ga ik eens bekijken.
Nog meer mensen een goede tip? Ik zoek effen wit met korte mouw, liefst stretch.
pi_179654447
Nolita, dat klinkt tof!
Vanaf wanneer mag je ook alweer zwemmen met je baby? Na de eerste entingen? Of pas later?
  donderdag 7 juni 2018 @ 14:19:51 #39
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179654604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:09 schreef Malteser het volgende:
Heerlijk Jagar!

Rena, dat zijn de goede dutjes. :)

Hier dus ook een spekbaby. De stretch rompers van Hema maat 50/56 passen nog makkelijk maar de randjes van de korte mouwen versie ‘snijden’ in zijn armpjes.
Nu kreeg ik al een tip van LeSage vanmorgen voor Zeeman rompers. Die ga ik eens bekijken.
Nog meer mensen een goede tip? Ik zoek effen wit met korte mouw, liefst stretch.
Herkenbaar probleem van die rompers. De Hema stretch rompers zonder mouw zijn ook heel fijn en hebben dat probleem uiteraard niet. De niet-stretch varianten van de Hema rompers met korte mouw vallen wat ruimer. En de zeeman rompers vallen idd ook redelijk ruim.
pi_179654728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:09 schreef Malteser het volgende:
Heerlijk Jagar!

Rena, dat zijn de goede dutjes. :)

Hier dus ook een spekbaby. De stretch rompers van Hema maat 50/56 passen nog makkelijk maar de randjes van de korte mouwen versie ‘snijden’ in zijn armpjes.
Nu kreeg ik al een tip van LeSage vanmorgen voor Zeeman rompers. Die ga ik eens bekijken.
Nog meer mensen een goede tip? Ik zoek effen wit met korte mouw, liefst stretch.
Een maatje grotere rompers?
pi_179654775
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:11 schreef Malteser het volgende:
Nolita, dat klinkt tof!
Vanaf wanneer mag je ook alweer zwemmen met je baby? Na de eerste entingen? Of pas later?
Er lijkt geen duidelijke richtlijn te zijn. Ook sommige zwembaden hebben daar eigen restricties in. Ik heb zelf de inentingen afgewacht en ben uiteindelijk pas met 5 maanden de eerste keer gegaan. Het maakte erg veel indruk op haar, er is ook enorm veel geluid en andere indrukken in een zwembad. Je ziet haar nu iedere maand weer meer genieten.
Doordat het zo’n indruk maakte was ik blij dat ik niet eerder ben gegaan. Maar wij gaan altijd op zondagochtend ‘vrij’ zwemmen. Als je eerder wil gaan is babyzwemmen misschien fijner. Dat is zo niet mijn ding en op beperkte tijden dat ik dat nooit heb gedaan. Dit bevalt prima!
pi_179654881
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Een maatje grotere rompers?
lupilu, de biologische vd lidl O+ heel zacht en superstretch. Zowel in overslag als gewone

Van de lidl webshop bedoel ik trouwens ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179654892
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:19 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Herkenbaar probleem van die rompers. De Hema stretch rompers zonder mouw zijn ook heel fijn en hebben dat probleem uiteraard niet. De niet-stretch varianten van de Hema rompers met korte mouw vallen wat ruimer. En de zeeman rompers vallen idd ook redelijk ruim.
Ja, de Hema stretch zonder mouw heb ik ook voor Mars. Alleen met dit weer draagt hij alleen een romper en een kort dun broekje en dan vind ik rompers met een kort mouwtje net iets fijner omdat ik veel draag in de doek en de Tula. En ik vind het fijn als er zo min mogelijk ‘schuurt’.

De niet-stretch krijgen na verloop van tijd zo’n gekke pasvorm (breed, kort en scheef). Of heb ik dat alleen?

quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Een maatje grotere rompers?
Heb ik al gepast maar daar verzuipt hij nog in.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:39 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

lupilu, de biologische vd lidl O+ heel zacht en superstretch. Zowel in overslag als gewone

Van de lidl webshop bedoel ik trouwens ;)
Zijn die er wel in effen wit? Ik dacht alleen met een printje of plaatje. Thanks!

quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:32 schreef Nolita het volgende:

[..]

Er lijkt geen duidelijke richtlijn te zijn. Ook sommige zwembaden hebben daar eigen restricties in. Ik heb zelf de inentingen afgewacht en ben uiteindelijk pas met 5 maanden de eerste keer gegaan. Het maakte erg veel indruk op haar, er is ook enorm veel geluid en andere indrukken in een zwembad. Je ziet haar nu iedere maand weer meer genieten.
Doordat het zo’n indruk maakte was ik blij dat ik niet eerder ben gegaan. Maar wij gaan altijd op zondagochtend ‘vrij’ zwemmen. Als je eerder wil gaan is babyzwemmen misschien fijner. Dat is zo niet mijn ding en op beperkte tijden dat ik dat nooit heb gedaan. Dit bevalt prima!
Dank! Ik weet gewoon niet meer wanneer we bij Twix zijn begonnen met zwemmen. Echt, mijn geheugen is nog niet waar het moet zijn.
pi_179654933
De kapitein :') kan nog geen meter kruipen maar trekt zich al rustig op tot staan en stapt langs de bank, 9 maanden nu :o mijn kleine baby :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179655217
Onze stats: 76,3 cm en 10350 gram (11 maanden oud)
Lengte is nog wat discutabel want S. had geen zin om mee te werken :+ :+ , ik denk dat ie wellicht nog wel iets langer is., rond de 77 cm ofzo.

Op een of andere manier maak ik me dan toch weer een beetje zorgen dat ie wat door zijn curve zakt. Vorige keer zat ie nog boven de P85 op de WHO curve en nu zit ie er iets onder. Terwijl ik weet dat ie kort geleden nog ziek geweest is enzo...


Zo, LadyS, dat zijn nog eens stats!
Jagar, wat een schatje!

Lang leve de spekbaby's O+ *O* :9

Rompers van de Wibra zijn ook wel fijn!
  donderdag 7 juni 2018 @ 15:14:36 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_179655389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Onze stats: 76,3 cm en 10350 gram (11 maanden oud)
Lengte is nog wat discutabel want S. had geen zin om mee te werken :+ :+ , ik denk dat ie wellicht nog wel iets langer is., rond de 77 cm ofzo.

Op een of andere manier maak ik me dan toch weer een beetje zorgen dat ie wat door zijn curve zakt. Vorige keer zat ie nog boven de P85 op de WHO curve en nu zit ie er iets onder. Terwijl ik weet dat ie kort geleden nog ziek geweest is enzo...


Zo, LadyS, dat zijn nog eens stats!
Jagar, wat een schatje!

Lang leve de spekbaby's O+ *O* :9

Rompers van de Wibra zijn ook wel fijn!
als je baby bij 11 maanden ruim 10 kilo weegt dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken om curves denk ik _O-
disclaimer
pi_179655827
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als je baby bij 11 maanden ruim 10 kilo weegt dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken om curves denk ik _O-
:P Dat klopt natuurlijk ook :+ :+ :+
Wordt altijd wat onzeker als ik bij het CB geweest ben :{
  donderdag 7 juni 2018 @ 16:23:13 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_179656512
Ik begrijp het ergens wel hoor, maar het is niet persé noodzakelijk voor een kind om op de +2,5 lijn te groeien ;) uiteindelijk wil je juist dat ze qua verhoudingen goed uitkomen en dat ze blijven groeien, maar dat hoeft echt niet blijvend in die hoge getallen te zijn :*

Min kinderen zijn ook beide "afgebogen" van de bovenste groene lijn naar de middellijn en dat is een prima ontwikkeling. Maakte het cb zich zorgen, dat je er zo onzeker onder bent?
disclaimer
pi_179657296
De verhouding tussen gewicht en lengte is op zich goed. Op de curve van het CB boog het gewicht nog meer af, maar dat heb ik thuis gecheckt met de WHO en daar lijkt het iets minder hard af te buigen. CB maakte zich geen zorgen hierover, want voldoende reserves. Is gewoon mijn eigen onzekerheid :@ :@

Nieuwe dingen proberen: ananas was geen succes :+
Vanavond rode bietjes proberen, ben benieuwd!

OMG, herinner me opeens dat ik vanochtend een was erin had gedaan, helemaal vergeten, ligt al uren klaar in de machine, wat een huisvrouw :') 8)7
pi_179657386
Dat laatste gebeurt mij minstens eens per week, Tolstoi! ;) En moedig, bietjes, qua vlekken! :D Succes!

Grappig hoe het effect van CB's van persoon tot persoon kan verschillen, ik word er juist rete-strijdlustig van, ook omtrent dingen waar ik eigenlijk helemaal niet zo fanatiek over denk. :')

Verder: de rode polkadots op O. zijn beetje gaan opzwellen en er zit een bobbeltje op - lijkt nu meer op insektenbeten. Heeft nog steeds verder nergens merkbaar last van, dus we zien wel of het weer wegtrekt. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_179657618
Mini, oja die vlekken, had ik nog niet eens bij stil gestaan _O- Wel al even bij de mogelijk rode poep en mezelf al toegesproken om dan niet meteen in paniek te raken :7 8)7

Wel fijn dat je zo relaxt klinkt bij de polkadots!
Hoe bevalt het eigenlijk om niet meer te werken en lekker bij O te zijn? Ben nog steeds wel een beetje jaloers, maarja iets met hoofdkostwinner zijn enzo.....
pi_179658615
Ik ging met twee kinderen alleen in de metro! :o
pi_179660913
Stoer Jagar! Ging goed?

M. sliep nog even door in de maxi-cosi in de hal na het autoritje, ik sluip de trap op om even snel te douchen, ben op de bovenste tree, TRRRRINGG! Staat er een vrouw aan de deur met een collectebus -O- |:( Ben verder niet haatdragend maar heb wel even gevloekt :')
pi_179661648


Rood bevlekte O. checkt even zijn nieuwe pyjamaatje met geborduurde diertjes uit. :9 Lichte koorts begin van de avond, nu weer normaal van temperatuur..

Tolstoi, het bevalt ontzettend goed. O+ Over een paar maanden zoek ik heus wel weer een baantje, maar heel 2018 blijf ik denk ik ik nog wel bij O. :) Ben enorm blij dat het kan :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_179661688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ging met twee kinderen alleen in de metro! :o
*O* Hoppa!

En ik wens je bergen nachtrust voor vannacht :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_179662017
Leuk pyjamaatje mini! Wat een gekke vlekjes, hopelijk trekt het snel bij :)
  donderdag 7 juni 2018 @ 21:12:48 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179662170
Jacobs vlekjes van de afgelopen week waren warmte uitslag en muggenbulten.

Ik heb dus al meer dan een week geen smartphone. Wat een rust joh :o. Ik zit nu op mijn werk niet op fok, lees thuis even snel wat, typ soms ergens een reactie en verder niks. Een beetje zoals normale mensen dat doen denk ik :7 .

En Jacob is een onvoorspelbare (heel erg lieve) draak met doorkomende tanden. Die de ene dag eet als een bootwerker en de volgende dag bijna niets. En momenteel het liefste speelt met de vergiet.

Zelf ben ik vooral een beetje :O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179662424
Kaptein heeft sinds n week of twee ineens eczeem -O- hebben we hormoonzalf voor gekregen maar dat gebruik ik liever niet. De echt dramatische plekken gaan over van n dikke laag bepanthen. Maar om nou de hele dag alle vlekjes te smeren :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179664016
Hoi :+ ik weet niet hoe oud kaptein is, en ik snap je instinctieve terughoudendheid met de hormoonzalf, maar ik zou het toch gewoon proberen. Het kan binnen een paar dagen heel erg opklaren en het scheelt ze zo veel ongemak! (En slaaaaap)
pi_179664450
Lemijn, krijgt Jacob nou echt nķg meer tanden? Die had toch al bijna zijn hele gebit al! :o

Jagär, met de twee kinderen in de metro! Ik kan me zomaar voorstellen dat het slaapgebrek eerder een probleem is nu. Dat 2e kind zal nog wel veel aan je vastgeplakt zitten. Als ze straks allebei rondrennen komt de nieuwe uitdaging. ;)

Mini, echt fijn dat je zo geniet van het thuiszijn met O. En ook dat het kan. :)

Fleur, ik kan me helemaal voorstellen dat je dan wel even vloekt ja. Heb je nog wel relaxt kunnen douchen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179664937
Ik ga denk ik een nieuwe baan als politie-agent zoeken, ervaring genoeg tegenwoordig... Peuter vind z'n zusjes niet altijd zo leuk meer nu ze hem ook zelf op kunnen zoeken en aan zijn spullen kunnen zitten. Veel geduw en geschop, vaak alleen maar bedoeld als 'ga weg' maar met twee van die wankele kleintjes is dat niet zo handig. Maar ze zoeken elkaar ook juist weer op (peuter ook) En begint er een te gillen dan gaan ze allemaal gillen. En dat staat nog los van het 'ik zit vast, ik val om of ik wil daarheen maar lukt niet'-gillen. En daarnaast zit ik vandaag, net als gisteren op 10 poepluiers... zo blij dat ik morgen een nachtje weg ga met een vriendin!

Wat een flinke baby's hier allemaal! Zowel qua gewicht als qua looks! Hier nooit problemen met strak zittende Hema mouwen (maar bij peuter de eerste maanden wel idd). Ik heb nu veel next rompers gekregen en die zijn ook erg fijn. Lekker zacht en grote mouwgaten.

LDG, mijn peuter heeft soms eczeem op z'n polsen en ik gebruik daar cetomacrogolgel voor op advies van de kinderarts. Is een soort fijn smeerbare vaseline gewoon bij de Etos te koop.

Hoe bevielen de bietjes Tolstoi? Hier gaat alle stamppot er goed in, maar bietjes vond de een mwah en de ander smerig. maar ondanks veel gespuug vond ik het qua vlekken nog wel meevallen. Bramen was erger...

En slechte huisvrouwboks! Ik ben vandaag ondergeplast omdat de ene commode vol schone was lag en ik dus even moest wachten met kind in handdoek totdat m'n man klaar was bij de gewone commode :(
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_179665128
Mini, dat klinkt heerlijk!

LDG, vervelend die eczeem. Wij smeerden met vaseline cetamacrogolzalf (of iets dergelijks).

Lemijn, alweer nieuwe tandjes, dat gaat hard! Hopelijk goede nachten voor jou :*

Rode bieten waren wel een succes! Morgen nog een keer proberen.
pi_179668098
Haha Nanuke, dat douchen ging toen niet meer door:')

Balen van het eczeem ldg!

Mijn kind is sinds deze week opeens een volleerd buikslaper en sliep vannacht door van 20:30-05:30 *O* hij is nu ook klaarwakker :')
pi_179668129
Ik vraag me af wat we verkeerd doen. Eergisteren sliep ze pas om 23:30; maar gisteren of eigenlijk vandaag dus al pas om 00:45. ;(
Ze deed een dutje van 20:30-21:15; had al niet verwacht dat ze de nacht in zou gaan ivm nog wat drinken, maar daarna nog zolang wakker. Moet ik dan om 20:30 de slaap nog tegenhouden, klopt toch ook niet..gisteren overdag had ze ook bijna niet geslapen. Zojuist was ze wakker voor een voeding, maar ik verwacht dat ik haar zo nog wel weer weg kan leggen. Maar jeetje, toen ik naar bed ging haar in bed gelegd om 22:30 in de hoop dat ze het zou accepteren, maar ze was niet eens meer te troosten na 5 minuten anders dan door een borst. Die ze na 2 minuten weer losliet en toen heb ik haar maar overgedragen aan vriend.
Ik vind dat wel lastig; een baby die we niet naar bed kunnen brengen, met als gevolg dat we zelf niet op een fatsoenlijk tijdstipnaar bed kunnen.
De avond ervoor heeft ze bij ons geslapen, maar was ook eerst hyperactief en viel dus pas om 23:30 in slaap.
pi_179668844
Het klinkt eerder alsof ze te moe is waardoor ze niet slaapt, dan niet moe genoeg. Als Dirk hyperactief doet, dan heb ik al verschillende slaapsignalen gemist. Gaat dat stadium ook voorbij, kan hij uiteindelijk alleen nog maar gillen/huilen/krijsen. Is hij dan eenmaal in slaap, wordt hij vaker en sneller weer wakker. We hebben dit ook nog wel eens als hij aan slaapweigeren doet als we ergens zijn (hij slaapt eigenlijk alleen in zijn bedje, met als uitzonderingen een keer de auto en de draagdoek als we in de trein zitten). Als we ergens zijn, danwel visite danwel een dagje uit, houdt hij zichzelf namelijk gewoon wakker van alle indrukken.

Maar goed, hier heb je allemaal niets aan. Ik vind slaaptraining een lelijk woord, maar als jullie er zo doorheen zitten is dat dan toch niet iets om te overwegen? Ik weet hoe lastig een weinig slapend kind kan zijn overdag en hoeveel energie dat vreet (die fases zijn hier ook nog steeds). Maar de mijne slaapt dan tenminste nog relatief op tijd. Sterkte, klinkt echt niet grappig. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179670127
Nolita, wat Nanuke zegt, het klinkt mij ook als een moe meisje, maar niet genoeg. Dat hyperactieve zoals Nanuke omschrijft herken ik ook, dan zijn we eigenlijk al veel te laat met naar bed brengen en wordt ie veel vaker wakker.

Mijn ervaring is wel dat een uitgeruste baby beter slaapt. Misschien een strakker schema aanhouden? Of even bij haar blijven zitten als ze in haar bedje ligt? Eventueel met een hand op haar borst, dat werkte bij ons op een gegeven moment goed (nu ook niet meer helaas 8)7 )

Een tijd geleden hadden wij ook weken dat het slapen kut ging, wanhopig was ik. Zodra je hem dan in bed legde was het huilen geblazen. Na een week of 6-8 ging het opeens weer beter.
Ik denk niet per sé dat jullie iets fout doen, hoe oud is ze nu?

Sterkte, slecht slapen is echt zo verschrikkelijk klote :*

ZO leuk, S. zit sinds een paar dagen echt mee te hupsen met muziek, handjes in de lucht, klappen O+ O+
pi_179670687
:W Hoi O+

Vorige week is mijn baby geboren! Hij doet het supergoed, zit al 300 gram over zijn geboortegewicht heen. Ik ben tot over mijn oren verliefd O+ ik ga proberen een beetje aan te haken hier, maar dat zal in het begin nog niet zo actief zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179670730
Welkom Aure, wat een knapperd!

Ze is zeker moe ja, signalen genoeg. Maar ze wil in de avond niet toegeven en alleen tevreden als ze rechtop zit. Overdag is ze binnen een paar minuutjes in slaap gewiegd, in de avond gaat ze zich enorm verzetten.
En idd, in de avond hebben we geen strak schema, ik ben iedere dag op een andere tijd thuis, vriend ook. Gisteren ik bijvoorbeeld om 19:50 (ben haar vrij vlot gaan klaarmaken voor bed en 20:30 sliep ze dus eventjes); vriend had toen wel al met haar gegeten, maar er zijn genoeg avonden dat we dat pas samen om 19:00 doen. Soms geeft ze dan al signalen, maarja eten doet ze nog goed en dan moeten we soms ook nog badderen. Slaan jullie dit soort zaken dan over?

Ze werd overigens pas om 9:45 wakker. Heb een hele tijd getwijfeld of ik haar wakker zou maken, maar uiteindelijk niet gedaan.

Haar bed is lava als ze nog wakker is. Ze schreeuwt al zo gauw we haar erboven houden. Geen idee waar dat vandaan komt.
Ik ga maar eens met vriend overleggen en ervoor zorgen dat zij iig altijd rond 18:00 haar eten op heeft en bij de eerste signalen naar bed gaan brengen. Is jullie ervaring ook dat die meestal rond dezelfde tijd komen, dan kun je ze op een gegeven moment natuurlijk net voor zijn.
We hebben het in het verleden al eens geprobeerd met als gevolg dat we nog hele avonden tot 23:00 bezig waren met haar, wellicht nu meer succes.

Bedankt voor het meedenken iig, dat helpt al!
pi_179671261
Mijn ervaring is niet dat ze de signalen op dezelfde tijd gaan doen, maar wel dat er ongeveer een ritme in zit qua hoor lang hij al wakker is. Ik breek idd wel dingen af als hij heel moe is. Al probeer ik het wel te redden tot na het eten omdat ik het samen eten wel heel leuk vind.

Ik zet trouwens altijd door als hij moe is. Hier is het stoms ook al huilen als je hem boven het bedje houdt. Dan knuffel ik wat of lees en boekje en probeer het dan na een paar minuten weer, omdat slapen beter gaat als hij rustig in zijn bedje ligt. Als alles niet helpt dan blijf ik met m lopen/wiegen tot hij toegeeft. Rechtop of overdwars of op zn buik, afhankelijk van hoe hij rustig wordt. Maar momenteel ben ik ook vaak lang met hem bezig voor hij slaapt. Alleen dan niet tot 2300. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179671330
Oja. Wat ik nog wilde zeggen. Dirk is soms ook na 3kwartier weer wakker. Wat ik dan nog wel eens doe is het opnieuw beginnen. Dus even eruit, slaapzak uit, broekje aan. Niet omdat ik het nou zo leuk vind, of omdat hij al uitgeslapen is, maar omdat het vaak beter werkt. Na een halfuur doen we dan opnieuw ons ritueel krijgt en vaak valt hij dan wel zelf in slaap. Maar dit heeft ook echt veel uitproberen gekost en ik wacht op het moment dat het weer anders wordt. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179671782
Aure, welkom en gefeliciteerd met je kleine mannetje, wat een schatje!

Nolita, dat onregelmatige thuiskomen maakt het natuurlijk ook niet makkelijk om een strak schema aan te houden :* . Bij ons geeft S. ook niet altijd op dezelfde momenten signalen. Soms lukt het middagslaapje niet en is ie al veel vroeger moe in de avond en dan hebben we nog niet eens gegeten. Soms lukt het middagslaapje niet, maar lukt het wel om hem nog om 18 uur in bed te leggen (nadat ik hem gevoed hem bij thuiskomst). Geen handige tijd, maar dan slaapt ie wel weer even, meestal een kort slaapje van zo'n 30-45 minuten. Dan schuift dus ook de rest, zoals eten, op.

Mijn streven is ook om S. ergens tussen 18-18:30 te laten eten, bij voorkeur met z'n allen, en rond 19:30 naar boven te gaan om te slapen.
Manlief doet het kookwerk en soms is ie zo lang bezig dat we pas rond 19:30 eten. Dat is voor S. te laat, dan eet ie meteen veel minder goed. Dat levert dus wel eens discussies op met manlief, of ik geef S. gewoon eerder eten (potje ipv eten wat wij eten).
Badderen doen wij niet 's avonds. En als ie inderdaad te moe is, dan wat dingen overslaan, al proberen we wel het bedritueel aan te houden.

ZO herkenbaar, dat krijsen bij het boven het bed houden. Volgens mij hoort het ook een beetje bij de leeftijd. Ik heb me toen suf gegoogled naar oplossingen en kwam heel vaak tegen dat baby's rond de 9 maanden slechter sliepen, vanwege bv. verlatingsangst en eenkennigheid. Dat verschil tussen slapen overdag en 's nachts was hier ook.

Wordt ze 's nachts ook nog wakker? Laat ze zich dan wel makkelijk in bed leggen?
Ik was ook 's nachts soms zo anderhalf uur bezig om S. weer in bed te krijgen, hij werd veel vaker wakker.

Probeer ook zelf je rust te pakken. Ik stond na een paar weken echt op instorten, toen hebben we S. naar zijn eigen kamertje gedaan en dat hielp. Net als bij hem blijven zitten tot ie in slaap viel, met een nachtlampje aan en een hand op zijn borst.

Na een aantal weken ging het hier opeens vanzelf beter.
Nu weer wat minder, omdat ie nu alleen maar slaapt als ie gewiegd wordt 8)7 . Bij wakker in bed leggen wil ie alleen maar staan, ook al is ie moe.

Sterkte, slaapissues zijn echt superklote :* :* !!
pi_179671894
Gister bij het CB werd er wel afgeraden om hem in slaap te wiegen e.d. Als ie dan gaat staan, gewoon laten staan en weglopen, dan valt ie uiteindelijk wel om, en dan om de 10 minuten teruggaan om hem weer neer te leggen en te laten weten dat we er nog zijn.

Best begrijpelijk, maar op dit moment vind ik het even belangrijker en fijner dát ie slaapt, dan de manier waarop ie in slaap valt. Daar werken we daarna dan wel weer aan.
We hebben dat natuurlijk ook wel geprobeerd en dan wordt het uiteindelijk een huilfestijn en zijn we veel langer bezig.

CB gaf ook aan dat je rond de 11 maanden ook gewoon vaste slaaptijden kunt hanteren ipv op de slaapsignalen af te gaan. Dus rond 19 uur naar bed (bij ons meestal tussen de 20 uur en 20:30, soms nog wat later :@ :@ )
pi_179671948
Niet leuk, die slecht slapende baby's. Hoewel zeker niet zo extreem, is B vaak ook 's avonds wat hyperactief en moeilijk in slaap te krijgen. Gisteren ook 2 uur met hem bezig geweest voordat hij eindelijk een keer sliep. De ene dag helpen andere dingen dan de andere dag, dus het blijft een beetje uitproberen. Eerder naar bed / badderen overslaan als ze moe is, lijkt me inderdaad de moeite van het proberen waard. Sterkte in ieder geval!

Kom net terug van kno arts voor z'n oorontsteking. We hebben een onderhoudskuur antibiotica gekregen voor 6 weken. Daarna weer terug om te kijken hoe dan verder. Hij was wel bang dat hij er last van gaat blijven houden. Als dat zo is, dan op termijn waarschijnlijk buisjes, maar dat doen ze pas als ze minstens 1 zijn. Kortom, gedoe en een beetje zielige baby ;( Iemand ervaring met baby's en terugkerende oorontsteking?
pi_179672666
Elliebell, geen ervaring, wel een :* voor B en jou! Vervelend!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:42:56 #75
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179673180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:13 schreef TolstoiFan het volgende:

CB gaf ook aan dat je rond de 11 maanden ook gewoon vaste slaaptijden kunt hanteren ipv op de slaapsignalen af te gaan. Dus rond 19 uur naar bed (bij ons meestal tussen de 20 uur en 20:30, soms nog wat later :@ :@ )
Dat vind ik dan weer zielig.. je gaat zelf ook naar bed als je moe bent.
Krijg je daar dan geen jengel kind van?

Mijn dochter sliep ook altijd pas laat & nu nog steeds.
Ze sliep zelden voor 22.00.
Ik kon haar makkelijk om 20.00 instoppen, maar dan bleef ze gewoon 2 uur spelen :')
pi_179673308
Oh Ellie, wat rot zeg :*

Ik kwam nog even vertellen dat Malteser echt zo’n lieve spekbaby heeft (en een hele zielige peuter met 6 tanden op doorbreken :o ) O+

Dat van het cb vind ik toch altijd zo’n flauwekul. Alsof alle regeltjes op alle kinderen van toepassing zijn op hetzelfde moment. Volgens mij is het enige dat werkt een wisselwerking tussen kind en ouders.
En slaapissues zijn gewoon bagger, of het nu overdag of ‘s nachts is maakt niet uit. Je hebt er zo weinig invloed op en het is zo hard nodig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179673697
Ellie wat vervelend! :{

Mijn vriend gaat altijd mee naar het CB omdat hij het makkelijker kan regelen met zijn werk, kan ik me ook niet ergeren :')

Hoe is het met de vlekjes/bultjes van O. mini?
pi_179673839
Banaan spettert wel maar niet bewust. Hij trapt met zijn beentjes veel water uit zijn badje.

Over zwemmen met je baby, wij kregen als advies om tot na zes maanden te wachten omdat je dan minder kans hebt op oorontsteking. Geen idee of het goed advies was, maar tot nu toe geen oorontstekingen. :-p

Wat knap LDG! _O_

Hoe is het nou met de bultjes Mini?

Mooie stats Tolstoi. Dat hij op een wat lagere curve zit is misschien niet zo gek, als hij wat laat wou beginnen met vast voedsel. ;)

Lemijn je was al minder aanwezig, geen smartphone zou ik niet zo snel bedacht hebben. _O-

Klinkt gezellig FF. :D

Nolita wat lastig met het slapen. :* Geen tips van mij, met Banaan gaat het in slaap krijgen meestal met gemiddeld succes. Hem in slaap houden lukt alleen als ik erbij lig. Ik denk dat komende week ons matras op de grond gaat zodat ik hem niet meer slapend hoef weg te leggen.

Welkom Aure! Wat een lekker baby’tje. O+

Wat sneu Ellie. :*

Banaan lijkt een tandje te krijgen, ik voelde wat in zijn mondje. O+ Het gaat samen met pijn in mijn tepel maar dat is omdat hij tijdens het drinken zijn nagels in de andere tepel zet. ;)

Vanmorgen wou Banaan even zijn plassertje voelen bij het verschonen. Hij plaste gelijk. _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179674157
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:06 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan lijkt een tandje te krijgen, ik voelde wat in zijn mondje. O+ Het gaat samen met pijn in mijn tepel maar dat is omdat hij tijdens het drinken zijn nagels in de andere tepel zet. ;)

Vanmorgen wou Banaan even zijn plassertje voelen bij het verschonen. Hij plaste gelijk. _O-
_O- Pijn aan je tepel is natuurlijk niet fijn, maar je brengt het wel grappig!

Het slaapadvies van het CB leg ik dan wel weer vrij makkelijk langs mij heen. Toen ze het had over 19 uur naar bed, keken manlief en ik elkaar eens aan en besloten allebei wijselijk onze mond te houden over de daadwerkelijke bedtijd van S. :+

Ook nog een leuk advies gister: vanaf 1 jaar mag S. gewone halfvolle of volle melk drinken. Ik trok zo mijn wenkbrauwen eens bedenkelijk op en toen zei de verpleegkundige "maar je mag natuurlijk ook zo lang als je wilt BV blijven geven"
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:40:04 #80
221912 minilot
Nancy boy
pi_179674494
Eén handje oud brood de tuin in en O. bestudeert de Turkse tortelduiven en kauwen twintig minuten lang! *)



Je moet wat als je jezelf hebt voorgenomen: overdag geen schermen en schermpjes en O. wil al vanaf half zeven vanmorgen niet slapen. :O

Valt in het niet bij de slaapissues die hier nu voorbij komen, sterkte aan de mama's :*

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 09-06-2018 01:12:56 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:41:29 #81
221912 minilot
Nancy boy
pi_179674506
PKM, herkenbaar van de nagels in de boob. Is het minutenlang rete-lief aai, aai, aai - en dan ineens die klauwen erin. Aargh!
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:44:41 #82
221912 minilot
Nancy boy
pi_179674555
(Vlekjes zijn weg, afgezien van twee verse muggenbulten in z'n snoet. -O- )
Let me see you stripped down to the bone
pi_179675048
Mini bij jou ook al. :D Het is wel minder pijnlijk dan de tijd dat Banaan mijn tepel als microfoon gebruikte. Dat was dan een flinke kaakklem uit het niets.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179676123
Mini, fijn dat de vlekjes weer weg zijn bij O. En heerlijk hoe gefascineerd ze kunnen zijn door alles in de tuin O+

Ellie, wat sneu voor B, zo’n lange antibiotica. En buisjes duurt dan idd nog wel even voordat dat een optie is.

Bedankt nog voor het delen van jullie ervaringen, ik kan er weer dingetjes uithalen die bij ons passen.

Tolstoi, snachts wordt ze nog maar een enkele keer wakker, dan is het voeden en slaapt ze weer meteen door. Gelukkig geen problemen daarmee. Het is echt het inslapen voor de nacht. Áls ze slaapt weet ik pas dat het gelukt is als ze na 3 kwartier niet meer wakker is geworden.
Ze is idd 9 maanden, maar dit speelt eigenlijk al weken/maanden. Deze week werd het wel heel laat voordat ze sliep. We namen haar vaak bij ons in bed en vriend bracht haar halverwege de nacht naar haar eigen bed, maarja wil daar geen gewoonte van maken en kijken of het lukt dat ze eerder naar bed gaat.
pi_179678875
Nolita misschien meer voeding geven voor het naar bed brengen? Ik geef 1 borst en dan nog in bed een flesje met 50ml gekolfde melk ze slaapt dan door tot 9 uur half 10..
  vrijdag 8 juni 2018 @ 21:28:55 #86
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179681782
Hier houden we bij de kapitein sinds ie n maand of zeven is grofweg 2/3/4 uur aan overdag. Eerste tukkie na twee uur, tweede na drie en de derde na vier uur (meestal vijf eigenlijk :+) en dat is elke dag op andere tijden, afhankelijk van hoe laat ie wakker wordt en hoe lang zn slaapjes zijn. In de avond gaat ie meestal ergens tussen half zeven en acht slapen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179682499
Banaan breng ik na twee uur wakker naar bed. Hij doet drie of vier dutjes op een dag. Voor nu gaat het nog goed zo. :)

Banaan werd straks wakker en mijn man kreeg hem terug in slaap. Voor het eerst in weet ik veel hoe lang met succes. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179682844
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier houden we bij de kapitein sinds ie n maand of zeven is grofweg 2/3/4 uur aan overdag. Eerste tukkie na twee uur, tweede na drie en de derde na vier uur (meestal vijf eigenlijk :+) en dat is elke dag op andere tijden, afhankelijk van hoe laat ie wakker wordt en hoe lang zn slaapjes zijn. In de avond gaat ie meestal ergens tussen half zeven en acht slapen
Da’s ook wel een handig systeem!
pi_179683077
Hier was dat schema vandaag : 2:15/2:15/4:25. Het aantal uur wakker tussen de slaapjes. Eerste 2 waren in de auto denk niet dat het thuis heel anders zou zijn.
Ik had haar vandaag om 20:35 vrij vlot slapen en een uur later sliep ze nog. Ik zei tegen mezelf dat ik morgenochtend pas mocht juichen en idd om 21:45 wakker. Eerst 15 minuten bij haar gezeten, aaien geruststellen ed. Daarna ging ze over op krijsen dus op de arm gepakt en 15 minuten gelopen gewiegd en gezongen. Met momenten was ze iets rustiger maar sliep niet. Vriend geroepen om het over te nemen, maar toen begon ze helemaal te krijsen. Nu dus toch maar weer aan de borst. Heb me voorgenomen haar niet meer mee naar beneden te nemen.
pi_179683680
Fietsstoeltje is er.
Gemonteerd blijkt dat ik niet meer op de fiets kom :'(
Heb een oma fiets en ik kom met geen mogelijkheid op de fiets. Aangezien ik best klein ben kom ik never nooit met mijn voeten aan de grond :'(
Man wat baal ik...
pi_179687097
Wat balen flav, maar hoe kan het dat je door het fietstoeltje niet meer bij de grond kunt? Mss bestaan er oplossingen voor? Ik heb wel eens gehoord van een ander stuur om het op te lossen bijvoorbeeld.
Ik ga toevallig straks kijken voor een andere fiets, die van mij fietst niet fijn en zou nu graag willen investeren in een fijne fiets. Heb verder totaal geen idee dus ga gewoon wat uitproberen.
pi_179687189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:08 schreef Flav het volgende:
Fietsstoeltje is er.
Gemonteerd blijkt dat ik niet meer op de fiets kom :'(
Heb een oma fiets en ik kom met geen mogelijkheid op de fiets. Aangezien ik best klein ben kom ik never nooit met mijn voeten aan de grond :'(
Man wat baal ik...
Ook niet door te steppen, op die manier vaart te maken en dan op te stappen?
Ik zet mijn linkerbeen op de linkertrapper, step dan om vaart te maken met rechts en slinger dan mijn rechterbeen tussen zadel en stoeltje door. Ik weet even niet hoe ik het beter kan uitleggen...
Ik stap dus niet meer op zoals vroeger zonder stoeltje (door de fiets tussen mijn benen te zetten).
Wel heb ik mijn zadel daarom helemaal omlaag gezet, daardoor kan ik met één voet aan de grond.
pi_179687190
Nolita, wat ontzettend vervelend van het slapen en wat een herkenning :* Hier duurde het vanaf ongeveer 6 maanden tot 10 maanden. Achteraf leek het een combi te zijn van verlatingsangst (in de avond) en een verkeerd ritme. Wij houden nu nog steeds het 2-3-4-ritme aan en dat werkt. Een beetje afhankelijk van hoe laat J. ‘s ochtends wakker wordt, treedt dat in werking.

Dus als hij ‘s avonds doodmoe is en nog niet heeft gebadderd: jammer dan van het badderen! Valt de laatste slaap precies tijdens etenstijd? Dan proberen we wat eerder te eten. (Inmiddels kunnen we wel iets schuiven met de tijden. Bijv. ‘S ochtends eerst 2,5 uur wakker en dan naar bed. Dat scheelt wel.)

Afgelopen week hadden we even een terugval doordat hij ziek was en tandjes kreeg. (Manman ik was gelijk gestresst dat het weer van voren af aan begon..) maar het gaat weer de goede kant op.

Misschien kunnen jullie kijken of het ritme iets kan worden aangepast en deels was het bij ons dus ook de tijd uitzitten, helaas.

Aure welkom en wat een snoetje! O+
pi_179687198
Nee helaas niet Malteser ;(
Zadel op laagste punt en m’n tenen komen niet eens in de buurt van de grond.
Het stoeltje zit zo dicht op het zadel dat ik niet eens een beetje naar voren kan buigen om steppend op te stappen. Geprobeerd en bijna gevallen met de fiets :'(
De fiets is net 1,5 jaar oud en echt amper gebruikt.
Denk erover om hem te verkopen, hoe mooi ik hem ook vind.
pi_179687209
Balen zeg Flav :{ Kan er nog een andere zadelpen op ofzo? Ik heb er nul verstand van overigens, maar bij mijn vorige fiets (Batavus Mambo, niet de moederfietsversie), paste ik niet meer op mijn fiets én hij was ook te hoog. Mijn man had toen een zadelpen gemonteerd waarmee het zadel iets naar achteren ging en het bijkomende voordeel had dat deze geen vering had en dus lager werd. Toen kon ik alsnog fietsen. (Nu heb ik het Mambo-moederschip gekocht in een maatje kleiner. Dat fietst wel een stuk beter.)

Ik wilde nog aanvullen op mijn vorige post dat we sinds dat andere ritme een heel ander mannetje hebben. Enige nadeel is dat ons hele leven om de dutjes gepland wordt, omdat hij ook eigenlijk alleen in zijn (/een) bedje goed slaapt. Gelukkig weet ik dat dit tijdelijk is (moesten we bij peuter namelijk ook en toen ze over was op één dut konden we eindelijk weer eens langere uitstapjes maken). Nog een paar maanden volhouden dus :P
pi_179687313
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 06:42 schreef Flav het volgende:
Nee helaas niet Malteser ;(
Zadel op laagste punt en m’n tenen komen niet eens in de buurt van de grond.
Het stoeltje zit zo dicht op het zadel dat ik niet eens een beetje naar voren kan buigen om steppend op te stappen. Geprobeerd en bijna gevallen met de fiets :'(
De fiets is net 1,5 jaar oud en echt amper gebruikt.
Denk erover om hem te verkopen, hoe mooi ik hem ook vind.
En een stoeltje achterop? Minder gezellig maar dan kun je deze fiets wel houden.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 08:05:33 #97
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179687383
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:25 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Da’s ook wel een handig systeem!
werkt wel pas vanaf n maand of 6/7 of vanaf t moment dat beeb twee slaapjes doet. Maar wel n handige richtlijn om aan te houden :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179687525
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 06:50 schreef kazy het volgende:
Enige nadeel is dat ons hele leven om de dutjes gepland wordt, omdat hij ook eigenlijk alleen in zijn (/een) bedje goed slaapt. Gelukkig weet ik dat dit tijdelijk is (moesten we bij peuter namelijk ook en toen ze over was op één dut konden we eindelijk weer eens langere uitstapjes maken). Nog een paar maanden volhouden dus :P
Dit vind ik echt zo moeilijk he. Ik weet dat hij het beter doet als ik gewoon netjes om zijn dutjes heen wegga. Maar soms kan dat niet en heel eerlijk wil ik dit ook niet altijd. :@ Meestal ga ik dan na zijn ochtenddut gewoon maar iets doen. Als ik geluk heb doet hij dan op de terugweg nog een kort dutje en dan is de avond vaak nog relatief prima.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179687552
Hier ook normaal 2 slaapjes, ik kijk naar de signalen.
Maar ik ga eens opletten of dat 2-3-4 hier ook van toepassing is haha.

Meneer trekt zich nu overal op tot staan O+
Hetzij een beetje wankel maar hij tilt zijn voetjes op en probeert te schuiven langs de bank.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 09:06:35 #100
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179687720
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 08:36 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo moeilijk he. Ik weet dat hij het beter doet als ik gewoon netjes om zijn dutjes heen wegga. Maar soms kan dat niet en heel eerlijk wil ik dit ook niet altijd. :@ Meestal ga ik dan na zijn ochtenddut gewoon maar iets doen. Als ik geluk heb doet hij dan op de terugweg nog een kort dutje en dan is de avond vaak nog relatief prima.
zo doen wij t ook hoor :Y meestal is zn eerste tukje n lange, als zn tweede dan n keer n korte is omdat we op pad zijn of dat ie kort in slaap valt in de auto, so be it :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 9 juni 2018 @ 09:08:04 #101
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179687730
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 08:41 schreef Flav het volgende:
Hier ook normaal 2 slaapjes, ik kijk naar de signalen.
Maar ik ga eens opletten of dat 2-3-4 hier ook van toepassing is haha.

Meneer trekt zich nu overal op tot staan O+
Hetzij een beetje wankel maar hij tilt zijn voetjes op en probeert te schuiven langs de bank.
Hier wordt ook sinds n paar dagen langs de bank en het bed gewankeld. En tof dat ie t vind _O-

Hij probeert nu ook steeds te gaan staan zonder houvast, score tot nu toe, twee blauwe bulten op t voorhoofd :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179687762
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 08:36 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo moeilijk he. Ik weet dat hij het beter doet als ik gewoon netjes om zijn dutjes heen wegga. Maar soms kan dat niet en heel eerlijk wil ik dit ook niet altijd. :@ Meestal ga ik dan na zijn ochtenddut gewoon maar iets doen. Als ik geluk heb doet hij dan op de terugweg nog een kort dutje en dan is de avond vaak nog relatief prima.
Als het werkt, gewoon doen toch!
Bij J. werkt het helaas niet. We hebben het pas weer een paar keer geprobeerd (middagdutje in de auto laten doen) met weer een boze huilende niet slapende baby ‘s avonds. Dus tsja. Edit: en het frustreert mij dus ook dat we zo weinig met zijn allen kunnen doen. We doen nu dus vaak om en om met de peuter een uitstapje en op visite gaan is ehh lastig. Soms nemen we de rotavond ook maar voor lief ;)

Van tevoren -voor de geboorte van mijn oudste- was ik er dus zo een die zei: joh die baby slepen we overal mee naartoe. Past zich wel aan aan ons. Whehehe :')
  zaterdag 9 juni 2018 @ 09:19:05 #103
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179687804
ooh, net een hele uitgebreide post getypt, verkeerde knop --> alles weg -O-

Korte samenvatting:
Miss-C, ze schelen inderdaad niet zoveel qua leeftijd, hij is van 20 oktober en hij heeft nu maat 74/80. Met 6 maanden was hij 9400 gram
Jagar, dat is zeker een echte spekbaby in wording O+

Aure, welkom *O*, wat een kleintje, dat lijkt voor mij niet eens zo lang geleden, maar als ik dan die foto van jou zie.., is het toch enorm hard gegaan :o

Verder:
- ik heb meestal rompers van de zeeman, die stretch. Stretchloze worden meteen ook zo vormloos, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.
-slaapjes hier ook meestal 2 op een dag, niet echt op vaste tijden trouwens, ik kijk altijd naar zijn signalen, in bed leggen op de klok werkt niet voor hem denk ik.

We zijn van de week voor het eerst op het strand geweest (we wonen er 10 minuten lopen vandaan, dus eigenlijk schandalig dat we er niet eerder geweest waren :') ), maar de zee van heul dichtbij vond hij toch wel wat indrukwekkend geloof ik :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179687816
Mini zo lang wakker als O. heeft Banaan nooit gedaan. Wanneer gaf hij op? :D

Wat ik heel grappig vind aan Banaan zijn slaaptijden is dit:
Als hij 1 uur na wakker worden in de draagzak gaat om te wandelen, slaapt hij stipt bij 1,5 uur.
Stop ik hem in de draagzak met een muziekje erbij, doe ik dat het beste tien minuten voordat hij
anderhalf uur wakker is.
In bed moet ik ruim op tijd beginnen met het slaapritueel, dan kan hij na 2 uur wakker zijn slapen. Ben ik te laat dan duurt het heel veel langer.
Wil het in slaap vallen echt niet lukken, geen wanhoop, als hij 3 uur wakker is dan wordt hij boos en drinkt zich dan alsnog in slaap. :D

Lekker LadyS. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 09:42:52 #105
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179688046
Ooh PKM, dat zou zo niks voor mij zijn om daar zo op te moeten letten :@ Maar voor jullie werkt het blijkbaar :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179688189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:42 schreef LadyS het volgende:
Ooh PKM, dat zou zo niks voor mij zijn om daar zo op te moeten letten :@ Maar voor jullie werkt het blijkbaar :D
Als ik wat wil doen dan kan dat gewoon. In de wagen slaapt hij bijna nooit maar met draagzak gaat het prima.
Het is een gedoe maar ik vind het wel lekker dat ik ongeveer weet waar ik aan toe ben. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179688256
Jongens, ik heb van 9 tot 12 geslapen, een daarna nog een keer twee uur en nog een keer een uur! Ik voel me als herboren..
  zaterdag 9 juni 2018 @ 10:03:14 #108
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179688302
Wat heeeerlijk Jagar! Kan me voorstellen dat je je als herboren voelt!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 9 juni 2018 @ 10:23:01 #109
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179688502
Jaaaaaa jagarbaby begint het te snappen *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179689022
Ah wat fijn Jagar. O+

Slaapritme. Hmm. Ik had de afgelopen tijd succes met om de twee uur wakker wegleggen, ongeacht hoe wakker of slaperig hij is. Binnenkort eens kijken of hij al aan 2-3-4 toe is.

Ik kom mijn baby even streng toespreken. Het is niet oké om ieder uur wakker te worden, om 5 uur te beslissen dat het tijd is om op te staan, je zus om 5 uur wakker te huilen en vervolgens alleen maar tukkies van een half uur te doen. :( Daar word echt niemand gezelliger van.

Enige voordeel? Het hele huishouden is al gedaan, er zijn al klusjes gedaan en alle klusjes buitenshuis zijn ook al gedaan.

Hier is het een tijd van mentaal afscheid ofzo. De co-sleeper werd vorige week door een fokker opgehaald. De wandelwagenbak is nu toch echt te klein dus we gaan naar het zitje over. En dan het hele verhuis gebeuren. Ik ga wel het huis waar mijn kindjes babies in zijn geweest te koop zetten. Ik probeer er maar niet al te veel bij stil te staan, want daar ga ik heel erg ongelukkig van worden.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_179689456
Jagar *O* *O* Wat fijn dat je nacht beter ging!

Flav, balen van je fiets en zitje! Daar ben ik dus ook een beetje bang voor, dat ik niet meer kan fietsen met een voorzitje. Neig nu naar meteen een achterzitje, maar vind dat wel minder leuk en gezellig.

PKM, de handleiding van de kleine Banaan O+ Alleen mama kent die zo goed (tot Banaan een nieuwe handleiding gaat maken ;) )

LadyS, leuke foto zo op het strand, voetjes in de branding... O+

Hier is het soms ook lastig om activiteiten en slaapjes te plannen (en ook eetmomenten). S. deed gistermiddag een onverwacht lang slaapje, terwijl we naar de bieb met hem wilden. Uiteindelijk werd ie na 17 uur wakker, toen nog voeden en rond 18 uur klaar. Eigenlijk vond ik het toen te laat voor de bieb, hij had 's middags ook al slecht gegeten, dus ik wilde dat ie wel fit genoeg was om te eten. Manlief een beetje boos, omdat we op deze manier nooit iets kunnen doen. Uiteindelijk toch nog naar de bieb en pas om 19:30 thuis. S. alweer moe, maar toch nog redelijk gegeten.

Hij lag rond 21 uur in bed (moeilijk in slaap te krijgen, hyper en oververmoeid), maar geslapen tot 01:30, toen gevoed en daarna verder geslapen tot 8 uur 's ochtends *O* *O* *O* *O* *O*
Alleen jammer dat ik wel weer redelijk vaak wakker was door die akelige dromen en de verwachting dat de kleine nog wel een keer wakker zou komen -O- -O-
pi_179689571
Ach Kris, krijg er ook een beetje tranen van in mijn ogen, je huis te koop waar je kindjes baby waren :'(

Manlief en ik zaten net even snel wat oude foto's te kijken van S. Elke maand maken we een foto met een grote beer, die ooit nog van mij geweest is (bijna 40 jaar oud :+ ).
S. had bij 3/4 maanden echt een dik hoofd, hij leek echt op zo'n boeddha _O- _O- _O- _O-
En wat een verschil met de foto van 11 maanden, die we deze week hebben gemaakt :o :o
Nu is het echt een mannetje O+ O+ O+ O+ O+ O+

Wat bijna nog schokkender was: hoe ik ben veranderd, bij 3 maanden zag ik er nog redelijk goed uit, wel moe, maar verder wel ok (was net voordat ik aan het werk ging). Nu zie ik er echt afgepeigerd en vermagerd uit :'( :'( :'( Wallen, die een eigen trolley verdienen, ingevallen gezicht......
Heb vanochtend weer op de wegschaal gestaan. Dacht het al aan mijn broeken te merken, maar weer afgevallen, nog maar 52 kilo -O-
  zaterdag 9 juni 2018 @ 12:29:35 #113
221912 minilot
Nancy boy
pi_179689989
Uuuugh. Arme O.-tje heeft sinds gisterenavond zoveel speeksel dat -ie er benauwd van raakt, hoest heel hard en veel, heeft een loopneus, om de twee uur een zure, dunne poepluier, grijpt de hele tijd naar tandvlees en vannacht hoofdbonkte -ie me een tand door de lip. :') Al met al nauwelijks geslapen, allebei. :O
Maar even van die Dentinox-druppeltjes gehaald, eens zien of dat scheelt in de tandjesellende.
Let me see you stripped down to the bone
pi_179690129
Arme O en Mini :* :*
Hopelijk verlicht de Dentinox enigszins!
pi_179690457
Arme O ;(

Wat lijkt hij zo al groot LadyS!

Fietsperikelen..
Het zadel staat op de laagste stand, stuur lager en ik kan er zowaar steppend opkomen.
Maar nu zit het zitje tegen me aan als ik zit :')
Ben aan het kijken voor een Steco ukkie-mee stuur, dan zou het moeten gaan. Hoop ik haha.
pi_179690582
Mini, als ie echt heul veul pijn heeft kan je een pcm overwegen. Ik hoop dat O. zich snel beter voelt. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 9 juni 2018 @ 13:24:31 #117
221912 minilot
Nancy boy
pi_179690689
Jaaaaa, eerste tandje is door! *O*
Wat scherp! :D :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_179690717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:24 schreef minilot het volgende:
Jaaaaa, eerste tandje is door! *O*
Wat scherp! :D :o
Was het een scherpe tand? Gezien je babysaurus. *O*
pi_179690760
Slagtand van O is door *O*
pi_179690779
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier wordt ook sinds n paar dagen langs de bank en het bed gewankeld. En tof dat ie t vind _O-

Hij probeert nu ook steeds te gaan staan zonder houvast, score tot nu toe, twee blauwe bulten op t voorhoofd :')
Ik word achterna gezeten haha. Hij komt super snel op me afgekropen en trekt zich dan tot staan aan m’n broek :') en gillen dat hij dan doet haha O+

As we speak staat hij in zijn bedje, gelukkig weet hij ook hoe hij naar beneden moet komen.
Anders loop ik me echt een ongeluk haha.
pi_179691367
Kazy bedankt voor je reactie van herkenning. Ik denk hier ook een combi van verkeerd ritme en verlatingsangst (in de avond).
Hadden jullie ook een lastige avond als hij wel gewoon sliep in de auto dan?

Ik ben best tevreden over onze avond gisteren, maar 45 minuten ellende omdat ik probeerde te troosten en wiegen, maar ze wilde gewoon weer de borst en viel om 23:00 in slaap. Ik wil de borst gewoon niet als eerste aanbieden als er nog geen 3 uur tussen zit vandaar.

Over fietsen vanochtend een nieuwe uitgezocht, en daardoor sliep ze dus wat laat helaas. Maar kunnen we volgend weekend samen gaan fietsen *O* Blij mee!
Hopelijk is dat stuur de oplossing zodat je kunt blijven fietsen op je fiets flav!

O een vlijmscherp tandje, hopelijk is de ellende dan ook meteen een stuk minder!

En ladys leuk zo bij de zee, zo’n foto zal hier nog wel even duren. Wonen er ver vandaan en gaan meestal in de bergen op vakantie :D

Kris lijkt me idd vreemd en emotioneel om de babyperiode af te sluiten. En zeker ook om het huis te verkopen waarin veel eerste keren hebben plaatsgevonden! Maar jullie gaan wss niet voor niets verhuizen en dan kunnen jullie weer andere mooie momenten ervaren :)
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:13:42 #122
221912 minilot
Nancy boy
pi_179691374
Meneer-content-met-tand!
Precies op z'n vijfde vermaandag. *)
Kwaaltjes onmiddellijk foetsie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..eens kalmpjes op bed uitproberen hoe voeden nu voelt. :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_179691820
Kris, ik dacht dat ik verhuizen ook best pittig zou vinden, maar eigenlijk viel dat 100% mee. In het nieuwe huis heb je al je eigen dingen weer (inclusief je gezin), en ik heb het oude huis geen seconde gemist sinds de verhuizing. Alleen het door een leeg huis lopen vond ik raar.

Flav, ik zou ff kijken naar een moederstuur, wellicht is dat een optie? En anders blij zijn dat je online besteld hebt, m retour sturen en voor een achterzitje gaan (of naar de lokale fietsenboer om advies te vragen/te passen). Ik stap op dezelfde manier op als Malteser, steppen en dan zijwaarts. Vereiste wel even een paar keer oefenen zonder kind.

Sterkte voor iedereen met slaapperikelen, doorkomende tanden en oorontstekingen!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_179691944
Ga toevallig dadelijk kijken naar een mama stuur!
Via Mp voor ¤17,50 (8>
Hoop dat dit de uitkomst is anders moet echt helaas alles retour ;(

FF en Malteser, steppen met b.v links en recht over het zadel gooien? Zo had ik het daarstraks geprobeerd en dat lukte aardig.
pi_179692046
Steppen met links op de linker trapper (dus een beetje gekruisd steppen met je rechterbeen) en dan je rechterbeen tussen zadel en zitje doorschuiven en gaan zitten. Been over zadelzwiepen vind ik niet zo handig, vooral omdat je daarmee vaak vooroverbuigt en een kind op het stoeltje ook nog uitsteekt. Ik kan overigens alleen zo opstappen, als ik aan de andere kant van m'n fiets sta moet ik er eerst weer omheen lopen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_179692062
Riiight...man, baby en kleuter slapen nu. :')
Een oase van rust.

* vencodark zoekt verjaardagscadeau uit voor zichzelf. :9
pi_179692656
Hopelijk is het fietsdilemma snel opgelost flav! Ik kan ook niet wachten om weer te kunnen fietsen. We overwegen een bakfiets te kopen. Eerst een grotere auto, een golf is wat klein met z'n vieren.. Maar het past wel, kijk maar:
pi_179692895
Mini *O*

Jagar wat leuk je twee jongens zo naast elkaar! O+


Die zeeman rompers zonder strech vallen na 2 keer wassen echt niet meer mooi om de billen, zo uitgerekt lijkt het wel. :P

[ Bericht 19% gewijzigd door BellaaElisa op 09-06-2018 17:03:32 ]
pi_179695098
Heb niks van Zeeman qua rompers. Wel bovenkelding. Die zit prima.
De rompers van primark zitten wel heel raar. Prima lengte maar bij de schouders veel te wijd. :? Die heb ik gehad maar ik trek ze niet bij haar aan. -O-
pi_179695809
Wauw een tandje voor O! *O*

En mooie foto Jagar O+

Qua rompers geen tips, ik vind stretch wel prettig en heb aardig wat Hema rompers die prima bevallen.

Ik heb zo’n vrolijk ventje vandaag! O+ Hij was z’n stem aan het uittesten bij de drogist, mensen lachen. Ik trots natuurlijk :')
  zaterdag 9 juni 2018 @ 18:50:58 #131
221912 minilot
Nancy boy
pi_179696052
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:33 schreef Jagärtrut het volgende: Maar het past wel, kijk maar:[ afbeelding ]
Ooo! Lief, lief, lief! Als ik al niet rammelde voor de volgende.. :)

Uitzonderlijk vroeg (voor ons doen) avondeten gehad, daarna met O. in bad gegaan en toen ik twintig minuten later zelf uit bad kwam trof ik O. afgedroogd, met gekolfde melk gevoederd en slapend aan in het grote bed, met mijn man snurkend ernaast! :D Iets in mij vermoedt dat dit niet de meest enerverende zaterdagavond gaat worden.. :7

Yay @ vrolijkheid van ukkie van Fleur! :) *O*
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 juni 2018 @ 18:53:37 #132
221912 minilot
Nancy boy
pi_179696083
Hier vooral fan van Wibra-rompers, want zitten prima, zijn uitzonderlijk goedkoop en hebben hysterische motiefjes. :9 Momenteel is O. gehuld in een romper vol tropische planten, voor nog geen drie euro. ^O^ Dude groeit te hard voor bergen dure rompers.
Let me see you stripped down to the bone
pi_179696903
O met tandje :o O+ en heerlijk vooruitzicht toch zo’n lome zaterdagavond? Hier waarschijnlijk ook, mama heeft twee drukke werkdagen gehad en hoopt lekker op de bank te ploffen :P

Jagar; wat een mooi duo O+

Gras eng? Echt niet! 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179697190
Nog een verjaardagscadeau kunnen vinden Venco? Ik ga mezelf toch maar een Tula FTG cadeau geven volgende week :)

Lieve foto rena O+ En gras is heul niet eng aldus mijn bebe *)

Riep iemand iets over een weinig enerverende zaterdagavond? Vriend slaapt as we speak op de bank en dit ligt er op mijn borst O+



We hadden gisteren een bruiloft en lagen er om 01:30 in en M. werd om 04:30 en 07:15 wakker :O
  zaterdag 9 juni 2018 @ 20:41:54 #135
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179698196
Tandje voor O. *O*
Rena, die beentjes O+

Hier ook een enerverende zaterdagavond. M. ligt op bed, man is werken en ik zit te Netflixen met bonusdochter. :O
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 9 juni 2018 @ 20:42:31 #136
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179698207
En Fleur, wat een ontzettend lieve foto O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179698299
Oh Fleur; wat heerlijk O+ Ik krijg ons dametje bijna nooit meer zover zo lekker te dutten bij mij, ik mis het een beetje :@

Ik ga maandag trouwens een id aanvragen voor C, de pasfoto heb ik al, formulier met toestemming van man voor de zekerheid laten printen en invullen ook al zijn we getrouwd, echte id van man en mezelf mee, mis ik nog iets?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179700664
Jullie foto’s zijn wel weer heerlijk hoor! O+

En een dikke boks met weinig enerverende zaterdagavonden. Ik had een verjaardag, maar morgen hebben we de hele dag personeelsfeest en deze oma trekt 2 feestjes in een weekend niet meer :+
Vooruit, vandaag gewerkt ook nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179700869
Rena volgens mij ben je goed voorbereid hoor! Je pinpas niet vergeten ;)

Leuke foto van de slapende broertjes in de auto O+

Lesage oeh daar zou ook wel chagrijnig van worden hoor! Hopelijk doet hij die taakjes morgen gauw.

Hier wel een gezellig maar druk dagje. Hele ochtend weg geweest voor een nieuwe fiets kijken, even langs mijn ouders, snel lunchen, oude fiets alvast wegbrengen en daarna verjaardag. N heeft na haar dutje van 45 minuten tot 14 uur niet meer geslapen :o op het feestje was natuurlijk alles interessant en nu was ze zeker doodop.
Ze viel na de voeding van 20 uur in slaap en is even wakker geweest omdat ik haar luier nog moest verschonen maar was meteen weer weg en slaapt nu nog.

Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en de administratie vanaf november in klappers opgeruimd :X
Heerlijk zo’n avond met alle tijd en geen onrust O+
pi_179701817
Haha, administratie en heerlijk combineer ik maar zelden :D

Morgen heeft het geen zin meer. Hij zou mijn sneakers uit de was halen en ophangen en zonnebrandcreme kopen.
Het eerste heb ik dus zelf maar gedaan na het werk en de zonnebrandcreme heb ik morgen om 10 uur nodig voor het personeelsfeest :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 10 juni 2018 @ 00:12:12 #141
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179702371
Aure, welkom! Ik had je nog niet gefeliciteerd, dus bij dezen. O+ *O*

Mini, een tandje! :o Hoe ging het voeden? Lijkt me stiekem best spannend, haha. Hopelijk ben je niet gebeten!

Hier trouwens ook team Wibra-rompers. Idd lekker strech, leuke printjes en goedkoop. Voor die 3 weken dat hij ze draagt, ga ik geen hele dure rompers halen. :+ Hier passen we nu al maat 74 bij sommige kledingstukken :'(

Jagar, wat een heerlijk lieve foto. O+

Rena O+ ! Mag ik in haar beentjes bijten? :Y)

Belle, wat lief. O+ Heerijk als ze zo in slaap vallen en jij toch niks te doen hebt. O+

Ah, LeSage, vervelend! Mannen hebben soms gewoon niet door hoe belangrijk kleine dingen zijn. Heb je geen zonnebrand voor de kleine die je kan gebruiken? ;)

Wij zijn vandaag gaan winkelen in Arnhem. Was heerlijk te doen, hij heeft niet gehuild. Wel gemopperd wanneer hij zich verveelde in de wandelwagen. Maar dat was steeds gauw over wanneer manlief hem eruit haalde.
Ik smelt echt wanneer ik mensen om zie kijken naar U., of zie wijzen, zie lachen etc. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Vanochtend had ‘ie wat nieuws geleerd. Als ik ‘m kusjes op z’n buik gaf, moest ‘ie heel hard lachen. Maar als ik stopte en hem aankeek, trok ‘ie steeds een pruillip. :D Echt 5 minuten lamg hetzelfde, haha. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
pi_179703878
Oh zou ik ook heel chagrijnig van kunnen worden LeSage!

D.U.M.A.N. wat een schatje! Kan me voorstellen dat ie de aandacht van andere mensen trekt O+

Dat M. nu zo tegen mij aan wil liggen is denk ik een extraatje van de buikslaapupdate van afgelopen week O+ Daarvoor wou hij dat ook niet }:|

We hebben hier veel last van de processierups en nu heb ik jeuk. Hoop niet dat M. er last van krijgt.. :{
pi_179703951
Duman, dat lipje O+ O+

Ieh bah, processierupsen vind ik zo akelig. Hopen dat het M. bespaard blijft ja!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 10 juni 2018 @ 09:06:32 #144
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179704609
Duman, wat een knapperd is het toch ook O+
LeSage, hier worden de eenvoudigste "opdrachtjes" ook altijd vergeten }:| De was in de droger doen bijvoorbeeld. En dan maak ik het hem al makkelijk door het alleen te vragen als het de handdoeken/sokken/ondergoed was is, dan hoeft ie niet na te denken wat wel en niet in de droger mag :D Hier is de appie trouwens om 09.00 open op zondag, dus ik weet niet hoe laat dat bij jou is, zodat je evt nog snel kan halen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179704623
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:06 schreef LadyS het volgende:
Duman, wat een knapperd is het toch ook O+
LeSage, hier worden de eenvoudigste "opdrachtjes" ook altijd vergeten }:| De was in de droger doen bijvoorbeeld. En dan maak ik het hem al makkelijk door het alleen te vragen als het de handdoeken/sokken/ondergoed was is, dan hoeft ie niet na te denken wat wel en niet in de droger mag :D Hier is de appie trouwens om 09.00 open op zondag, dus ik weet niet hoe laat dat bij jou is, zodat je evt nog snel kan halen?
Oh ja, dat is ook zo’n ding dat altijd vergeten wordt.. ze zullen er waarschijnlijk niet veel aan kunnen doen ;)
Hij moest de auto nog wassen, dus gevraagd of hij het mee kan nemen van het tankstation :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179704812
Fijn dat je het alsnog hebt kunnen regelen :)

Hier gisteren ook een kleine irrirantie. M. bleef huilen bij hem op schoot, dus ik zeg dat ik ‘m wel overneem als hij dan even de was in de droger wou gooien (wasmachine moest nog 15 minuten ofzo) en zaten dingen bij die ik nodig had. Krijg ik ‘ja jij vraagt altijd of ik nog 1 ding wil doen als je hem overneemt van mij als hij huilt’. Ja dat is misschien omdat ik het zelf niet meer kan doen? :|W Mannen, ze wennen nooit helemaal :')
pi_179705539
Gister voor het eerst met S. in de bus geweest (we pakken uit gemak vaak de auto :@ ), hij vond het heel erg leuk. In de stad keek ie zijn ogen uit, vooral op de markt met die schreeuwende marktkooplieden. Lekker nog een terrasje gedaan.

Weer goede nacht, 20:30 in bed, geslapen tot 03:30, daarna gevoed en weer verder geslapen tot 07:45 *O* *O*

S. vindt het sinds gister leuk om eten uit te spugen, eerst bv. een stuk boterham helemaal zompig sabbelen en daarna uit zijn mond werken. Water drinkt ie en laat ie weer uit zijn mond lopen, of hij probeert in de beker te bubbels te blazen.
Aan de andere kant viel ie gisteravond de borst 2 keer aan, terwijl mijn shirt nog niet eens omhoog was _O-
pi_179705579
Die kleine irritaties, zo herkenbaar...
Ben stiekem ook wel benieuwd wat de kleine irritaties andersom zijn :D

Duman, dat pruillipje _O- _O-

Fleur O+ O+ O+ Wat heerlijk om lekker tegen je mama aan te liggen O+

Rena, wat heb je toch een heerlijk meisje!
pi_179705801
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:12 schreef kazy het volgende:

[..]

Als het werkt, gewoon doen toch!
Bij J. werkt het helaas niet. We hebben het pas weer een paar keer geprobeerd (middagdutje in de auto laten doen) met weer een boze huilende niet slapende baby ‘s avonds. Dus tsja. Edit: en het frustreert mij dus ook dat we zo weinig met zijn allen kunnen doen. We doen nu dus vaak om en om met de peuter een uitstapje en op visite gaan is ehh lastig. Soms nemen we de rotavond ook maar voor lief ;)

Van tevoren -voor de geboorte van mijn oudste- was ik er dus zo een die zei: joh die baby slepen we overal mee naartoe. Past zich wel aan aan ons. Whehehe :')
Dat doe ik dus ook. De avond dan maar voor lief nemen. Want soms dan gaat hij wel nog okee slapen, ook als hij maar een klein dutje of geen dutje smiddags gedaan heeft. En eruit zijn levert mezelf ook veel op, dus dan moet t maar. Ik kan me voorstellen dat het met een peuter erbij nog lastiger is. Dat je niet met z'n allen wegkan want er is een baby die moet slapen. Hoe lang duurt deze fase denk je? :P

Ik was er trouwens ook zo een. Och, baby mee, in de doek, drager, wandelwagen en dan kom t goed. Jammer joh. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179705881
En verder heb ik weinig onthouden omdat Dirk een speeldate had met Jacob van Lemijn. Het is heel grappig om te zien dat ze eigenlijk niets van elkaar vinden. Ze aaien elkaar een keer, willen een keer hetzelfde speeltje of staan in de weg op weg naar een andere plek. Maar verder is er nog niets aan contact. O+ En Lemijn is ook erg leuk zolang ze niet samenzweert met mijn baby om los te gaan staan. }:| ;)

Wel ben ik jaloers op fleur met dr slapende baby op de buik. Die momenten mis ik echt, al had ik dat niet zķ verwacht. Irritaties over man/vriend/partner zijn herkenbaar. Ik ga er de komende weken maar eens wat meer afspraken over maken/over praten. En ik moet duidelijk naar de wibra voor leuke kleurrijke rompers. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179706125
Oh LeSage, wat irritant is dat zeg :{ Hier lukt het manlief gelukkig inmiddels aardig om te multitasken als hij met bonuskind en baby is als ik aan het werk ben, maar het heeft even geduurd voor hij zover was ;)

Nolita, klinkt als een gezellig dagje! Administratie blijft hier soms ook liggen tot ik eens tijd vind, ik ben al trots op mezelf dat ik pas begonnen ben met het fotoalbum van C haar eerste maanden *O*

Duman, kom maar beentjes happen hoor, doe ik soms ook bij mijn heerlijke spekkie O+ Wat ziet U er al groot uit in zijn gezichtje zeg, dat hele kleine baby lijkt er al weer af te zijn :o

Tolstoi, wat een heerlijke nacht voor jullie *O* Heb je het idee dat er al verbetering in zit?

En de irritaties andersom, als ik het mag gokken van mijn man; dat mijn lontje soms wat korter lijkt te zijn sinds C er is :+ Ik lijk soms een stuk driftiger te reageren op dingen :@

Nanuke, wat leuk dat jullie een speeldate hadden, zijn er foto’s gemaakt? :D

C begint echt te smikkelen van haar fruit en groentehapjes, zo leuk om te zien! Hoeveel hapjes gaven jullie in het begin of gewoon zolang ze interesse lijken te tonen? Vanochtend heeft ze 8 minihapjes banaan op en dat vond ze wel lekker :Y Ze krijgt nu ook wat water uit een antilekbeker en dat vind ze ook erg interessant, hoewel de helft er nog uit lijkt te lopen :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179706260
Rena, ik ga geen waarde oordeel geven over de nachten, iets met de Fok!wet enzo :+ :+ :+
Ik heb zelf wel rond een uur of 5 een tijd nutteloos wakker gelegen, zal de warmte wel zijn.

Nanuke, leuk een speeldate met Jacob!
pi_179706365
Tolstoi, dat is waar, en ook de reden waarom ik eigenlijk nooit over onze nachten praat :’)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 10 juni 2018 @ 12:09:00 #154
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_179706550
Dat eerste jaar is ook echt lastig voor je relatie. I vind het nu vooral moeilijk dat de duutser steeds klaagt over zo moe zijn, terwijl hij meestal minstens 6 uur onafgebroken slaapt, een daarna ook nog wel wat. Een dan overdag maar lamlendig zijn.

Ik kan alleen maar advies geven over veel praten en verwachtingen uitspreken. En dan vooral niet midden in de nacht, maar met een kop koffie ofzo. Heel fijn met peuter erbij die om de twee minuten vraagt wanneer we komen spelen, ondertussen over al z'n speelgoed auto's plast en koffie over de iPad gooit...

Ik heb de duutser naar uit hardlopen gestuurd. Wellicht komt hij vrolijker thuis...
pi_179706591
Zeker leuk! Onze vrienden hebben de kinderen allemaal al wat groter (3/5/6) dus ik vind het dubbel leuk. O+ Wel nog wat kennissen, maar niet van het soort dat je daar echt gauw iets mee gaat doen of zo. Er zijn helaas geen foto's van, had ik eigenlijk best kunnen maken. Gemiste kans. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179706830
Even ter dubbelcheck om te voorkomen dat ik weer onnodig richting manlief zit te zeuren :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179706975
Ik zou oppas regelen of thuis blijven denk ik TolStoi! Overdag heb ik niet echt een ritme maar ‘s avonds wil ik dat M. optijd in z’n eigen bed ligt.

Leuk zo’n speeldate! Onze vrienden/vriendinnen/broers hebben (nog) geen kinderen en soms mis ik dat wel. Ik zit via facebook in een whatsappgroepje met een paar anderen met januaribaby’s en dat is ook wel heel leuk en vaak herkenbaar :). ‘s nachts reageert er altijd wel iemand :') en in augustus gaan we afspreken :)
pi_179707051
LeSage, dat is niet fijn thuis komen na een dag hard werken. Was het nog gelukt?

Nanuke, leuk van de date! M. van LeSage en Mars hadden er donderdag ook een maar Mars sliep zo ongeveer de hele tijd. Zo’n gezelligheidsdier ;).

Die knappe U van Duman O+.

Rena, leuk is het dat C er steeds meer van gaat genieten. Ze kunnen soms zo heerlijk smikkelen van iets.

Jagar, leuke foto! Wat een rijkdom hč! En (te) kleine auto, ik ruilde afgelopen week mijn driedeurs autootje in voor een vijfdeurs. En dat nadat we voor man eind vorig jaar al een nieuwe kochten. Bye bye geld!
Is Duutser nu beter gemutst?

Tolstoi, heb even niet helder hoe oud jouw S nu is maar wij hielden vanaf een maand of 6 best ‘strikte’ tijden aan voor Twix. Ergens tussen 19.00 en 20.00 lag hij er altijd wel in. Maar hij had toen (ook overdag) al een duidelijk slaapritme. Voor mij zou opblijven tot 22.30 uur dus een nogo zijn maar Twix zou dan ook gewoon in slaap gevallen zijn.

Ik was gisteren op de Ouders Natuurlijk beurs om MwCactus te helpen. Mars was mee. Van 7.30 uur tot 21.30 uur weggeweest. En hij heeft niet meer gedaan dan geslapen, gedronken en gepoept, even rondkijken en repeat. Mijn lieve modelbaby O+.

Oh en mannen en taken. Man had gisteren één taak gekregen, de witte was aanzetten. Die zette ik gisteravond dus zelf aan om 22.00 uur. Tot zover zijn taak....
pi_179707340
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:38 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Leuk zo’n speeldate! Onze vrienden/vriendinnen/broers hebben (nog) geen kinderen en soms mis ik dat wel. Ik zit via facebook in een whatsappgroepje met een paar anderen met januaribaby’s en dat is ook wel heel leuk en vaak herkenbaar :). ‘s nachts reageert er altijd wel iemand :') en in augustus gaan we afspreken :)
Dat vond ik wel de leuke bijkomstigheid van de draagmeet in april, andere mensen leren kennen waarmee je dan af en toe wat kan afspreken. Ik merk dat het me echt goed doet, iemand met eenzelfde kijk die door (soort van) dezelfde ontwikkelingen gaat. Met haar baby, maar ook als mens. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn vast ook leuke forummers bij jou in de buurt als je zoiets zoekt. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 10 juni 2018 @ 13:25:37 #160
221912 minilot
Nancy boy
pi_179707612
Een zondagochtend met papalief..

Eerst nog schoon en snoezig..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen waren er verse bramen.. #vampierkind :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 10 juni 2018 @ 13:26:16 #161
221912 minilot
Nancy boy
pi_179707618
Zo eens bijlezen O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_179707623
Eindelijk betere slaap Jagar. *O*

Die mannenftustraties herken ik wel. Gek genoeg functioneert mijn man het beste als ik hem niet vraag iets te doen. Dan denkt hij aan de droger en vaatwasser enzo. En koken doet hij elke dag nog. :@
Als ik wel iets vraag is dat vaak hetgene dat hij vergeet.

Kris ik vind het ook lastig afscheid nemen van onze newborn spulletjes. Alle ontwikkeling vind ik prachtig maar ik heb ook heel goeie herinneringen aan de mimibabytijd. Als ik er last van heb knuffel ik Banaan nog maar eens. O+

Verder eens met FF, het idee van verhuizen heb ik geen moeite mee. Thuis is bij man, Banaan en huisdiertjes. O+

Wat heerlijk Fleur. O+ Banaan slaapt graag bij me maar weigert op de bank zich in slaap te drinken.

Tolstoi wallen en afvallen is niet mooi. :* Onthoud dat het maar tijdelijk is he. ;)

Mini hoe gaat het voeden nu? :D
Na je post laatst ben ik ook Wibra rompers gaan proberen, ben ook tevreden, zeker voor drie euro. :D Binnenkort ga ik kijken hoe hun broekjes zijn. Hoewel Banaan al tijden hooguit een romper aan heeft natuurlijk, dus eigenlijk overbodig. :@

Leuk Rena en die beentjes. O+

Saaie zaterdagavond check. Banaan sliep rond acht uur en ik was haast blij toen ik er een uur later naast moest liggen.
Vanavond gaan we wel de deur uit met Banaan en lief vragen of hij een deel van zijn grote slaap in de draagzak wil doen. Help me duimen. ;)

Wat een schitterende jongen toch Duman. O+

Wauw Tolstoi, eindelijk weer betere nachten. *O* Gaat S. niet meer staan als hij moet slapen?
Ik zou mijn man voor gek verklaren met zo'n voorstel.

Klinkt als een goede speeldate Nanuke. O+

Wat een goeie dag Malteser. :D

Banaan mocht gisteren mee naar een jubileum. Hij vond de locatie mooi (rieten dak), mensen zijn leuk en hij kletste de oren van ieders hoofd. O+
Alleen drinken wou hij niets van weten. Mensen kunnen zich daar echt om verbazen als ze kijken naar zijn spekjes. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 10 juni 2018 @ 13:32:44 #163
221912 minilot
Nancy boy
pi_179707697
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:27 schreef TolstoiFan het volgende:
Even ter dubbelcheck om te voorkomen dat ik weer onnodig richting manlief zit te zeuren :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb sterk zoiets van: zo lang mijn spruit nog niet 's morgens op school hoeft te zitten sleep ik 'm ook gerust mee naar dingen die 's avonds wat later zijn als het gaat om wat sporadische zaken zoals zo'n theaterfestival. Elke avond de deur uit is wat anders, maar af en toe heel laat naar bed voor iets dat voor een ukkie leuk is om naar te kijken en wat jezelf het gedoe van oppas scheelt, daar loopt zo'n baby volgens mij niks van op, afgezien van een keer slaperiger en chagrijniger de volgende dag. Maar goed, zo een niet-rigide aanpak moet je natuurlijk wel liggen. Ik hecht niet aan vaste bedtijd zo lang het niet heel erg nodig is. Als je kind er wel bij vaart, prima, maar niet omdat het 'hoort'. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-06-2018 13:38:47 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 10 juni 2018 @ 13:33:10 #164
221912 minilot
Nancy boy
pi_179707703
Oh Duman, wat een prachtkindje! Geen wonder dat -ie op straat nogal bekijks trekt! :D
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 10 juni 2018 @ 13:36:01 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_179707741
Wat betreft frustraties: ik woon al negentien jaar met mijn kerel samen en ik weet gewoon dat hij sokken laat vallen op de plek waar -ie ze toevallig uittrekt, dat -ie een kilo chipskruimels kan produceren zonder te stofzuigen en dat -ie gewoon over rommel heen stapt zonder te kijken. Staat tegenover dat -ie zonder morren helpt als ik 'm iets vraag, al zorgt vergeetachtigheid er wel voor dat -ie iets toch niet doet, maar dan is een vriendelijke reminder voldoende. :) Ik had na al die tijd niet de illusie dat het ineens anders zou worden als er een kindje kwam. Ik heb al anderhalf decennium geleden vrede gesloten met mijn verwantschap met het type verstrooide professor en dat scheelt een hoop ellende. *)

PKM, voeden gaat prima! Scheelt denk ik ook dat het een ondertandje is, daar valt de tong natuurlijk gewoon overheen bij het drinken. Zo te voelen komt ondertandje nummer twee vandaag of morgen ook wel!
*O*
En ik duim voor de draagzakslaap!
Let me see you stripped down to the bone
pi_179707837
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:03 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dat vond ik wel de leuke bijkomstigheid van de draagmeet in april, andere mensen leren kennen waarmee je dan af en toe wat kan afspreken. Ik merk dat het me echt goed doet, iemand met eenzelfde kijk die door (soort van) dezelfde ontwikkelingen gaat. Met haar baby, maar ook als mens. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn vast ook leuke forummers bij jou in de buurt als je zoiets zoekt. :)
Haha in Twente (fantastische uithoek ook :P). Ik had naar de draagmeet gewild maar had een verjaardag waar ik niet onderuit kon. Ik hou volgende meets zeker in de gaten :) Mijn leven is 180 graden gedraaid t.o.v. vriendinnen en op dat gebied mis ik wat aansluiting. (gebroken nachten zijn wel overeenkomstig, ik vanwege baby en zij vanwege feestjes :'))
pi_179708006
Malteser, S. is nu 11 maanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini, die bramenfoto _O- _O- _O-

Zou ook graag wat meer playdates willen voor S., ook omdat ie niet naar de opvang gaat. We spreken af en toe af met een stel van de zwangerschapscursus. Verder niet veel kindjes van de leeftijd van S. in de omgeving.
  zondag 10 juni 2018 @ 13:59:51 #168
221912 minilot
Nancy boy
pi_179708089
In het huis naast ons is eergisteren een babyjongetje geboren (we kunnen de newbornhuiltjes vanuit onze slaapkamer horen en och, rammelderammel! O+), dus over een tijdje kan daar hopelijk mee gespeeld worden - wel zo makkelijk! ^O^
Verder zie ik elke vrijdag een stel baby's van ongeveer O.'s leeftijd bij de baby-yoga, maar O. heeft gewoonlijk vooral oog voor de juf daar. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 10 juni 2018 @ 14:22:09 #169
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179708455
Kinderen gaan pas vrij laat samen spelen met oog voor elkaar. Daarvoor spelen ze alleen en daarna parallel, naast elkaar en misschien wel met hetzelfde speelgoed, maar inderdaad zonder bewuste aandacht voor elkaar. Dat echt bewust samenwerken om iets te doen bijvoorbeeld samen n toren bouwen oid komt pas met twee jaar.

#stukjetheorie :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 10 juni 2018 @ 14:24:51 #170
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179708507
Los daarvan is het overigens wel gewoon tof om n paar baby's bij elkaar op een kleedje te mikken hoor :D doen wij ook regelmatig met de pufclub baby's. Binnenkort gaan we de gezamenlijke eerste verjaardag van de baby's ook vieren met z'n allen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179710356
Ik heb geen pufclub gehad. Alleen de eerste keer met vier stellen maar die woonden allemaal in een andere stad dan die van ons (waar de cursus was) en verder ook geen klik mee. Ik mis dat gelijkgestemden hier soms ook wel, eigenlijk zou het cjg hier ook iets voor moeten organiseren. Wel is er sinds deze week eens in de maand een mamacafe, op een dag dat ik werk -O- Maar goed, daarnaast ben ik met drie kleintjes sowieso redelijk immobiel, zeker als ik rekening moet houden met slaaptijden dus veel mogelijkheden heb ik überhaupt niet.

Tolstoi, ik zou mijn man in z'n gezicht uitlachen als hij zoiets zou opperen. Om zo'n tijd iets met kind erbij doen is vaak voor niemand leuk (ook voor andere bezoekers als hij gaat zitten huilen of juist kraaien of geluidjes uittesten. Mijn kinderen kunnen iig niet stil blijven zitten) en zorgt ervoor dat het opgebouwde ritme weer overhoop is. Wij kiezen dan voor oppas of iemand blijft thuis. Je bent dus geen zeikerd, je man denkt gewoon alleen aan wat hij zelf wil en niet aan de mogelijke gevolgen voor anderen waaronder jullie zoon. Uitzonderingen zijn er trouwens wel hoor, voor het vuurwerk en de verlichte Niagara Falls moest baby O mee, maar ik vind theater persoonlijk niet in die categorie passen tenzij het iets is waar je al maanden/jaren naar uitkijkt en wat nooit meer terug komt maar zelfs dan is oppas 1e keuze.

Hier doet man wel redelijk wat, soms zelfs uit zichzelf! Maar meestal werkt het goed als ik hem gewoon om dingen vraag en dan later vragen of hij eraan gedacht had. Ik denk dat mijn man het zwaarder heeft met mij dan andersom, ik erger me niet zo snel aan rommel :@
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zondag 10 juni 2018 @ 16:56:48 #172
221912 minilot
Nancy boy
pi_179710518
Wat irritaties andersom betreft.. Ik ben natuurlijk vijf van de zeven dagen in de week overdag met O. in de weer en doe ook alle nachtdingen.. Ik en de beeb zijn daardoor nogal goed op elkaar afgestemd, ik voel het aan of hij rechtop gehouden wil worden of juist wil liggen, of hij wil knuffelen of juist even met rust gelaten wil worden - dat soort dingen. Dat is hartstikke fijn voor mij en voor O. maar het zorgt er wel voor dat ik vaker dan ik eigenlijk zou moeten doen suggesties geef als mijn man met O. bezig is. Ik probeer me er niet mee te bemoeien, maar dat kost wel moeite en ik merk dat mijn kerel dat een beetje vervelend vindt, al is het goed bedoeld. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_179712259
Herkenbaar Mini, ik moet ook steeds opletten dat ik niet steeds vertel hoe het moet.

Draagzak drama van een ruim uur. Imagine Dragons aan en het hoofdje ging neer. Nou proberen of ik ook naar buiten mag voor gezelligheid en eten. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 10 juni 2018 @ 19:15:22 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179712753
Mannen moet je geen instructies geven, dat werkt niet. Mijnes gaat pas dingen doen als ik niks zeg. Misschien niet de dingen die ik wil. Maar dat is vaak het probleem, dat je jouw wil en jouw standaarden probeert op te leggen aan een ander. Lastig blijft het wel. Ik ben net weer een week aan het werk en ik kwam vrijdag thuis, ik was best teleurgesteld dat er geen eten klaarstond en het huis ontploft was,terwijl ik om 1815 weer de avondvierdaagse moest lopen. Mijn man laat zo'n dag gewoon over zich heenkomen en denkt niet goed vooruit en dan is het opeens etenstijd en sta ik weer voor zijn neus. Terwijl ik op mijn mamadagen precies weet wat ik ongeveer hoe laat wil gaan doen, en dan op het eind van de dag het huis aan kant heb en een gezonde maaltijd klaar zet. Het is soms om gek van te worden, maar acceptatie is de weg naar de minste irritatie en stress. Zo'n gestructureerde dag is hoe ík het wil en dat mag ik niet van mijn man verwachten.

Iets heel anders, O. Livia krijgt nu tussen 20 en 21 uur een fles en dan gaat ze naar bed, en dan wordt ze rond 7 a 8 uur wakker. Overdag slaapt ze bijna niet, af en toe 45 minuten maximaal. O. livia groeit zeer goed, stijler dan de normaalcurve (inhaalgroei). Ze weegt nu 4 kilo. Maar ik vind dat ze zo bizar lang slaapt, en twijfel of er toch een nachtfles in moet. Anderzijds, ze groeit goed, dus waarom zou ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 10-06-2018 21:25:27 ]
  zondag 10 juni 2018 @ 19:59:34 #175
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_179713732
Zolang ze goed groeit zou ik me geen zorgen maken, aventura!

Mijn 5 weken baby slaapt overdag vooral op ons. Ikb heb er geen probleem mee, maar de duutser vindt dat hij in z'n eigen bed moet slapen, zodat we ergens aan toe komen terwijl hij slaapt. Ik vind dit maar lastig, want hij is nog zo klein. Plus, dan slaapt hij veel slechter, en hij komt sowieso niet alleen in slaap. Leidende gedachte bij de duutser is T net z'n afschuwelijke slaap probleem, maar ik vind dit niet echt eerlijk naar O toe. Lang verhaal kort: hoe sliepen jullie kleintjes rond die leeftijd? En wat zijn tips om een kleintje aan z'n bed te laten wennen?
  zondag 10 juni 2018 @ 20:08:16 #176
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179713910
Jagar, je zou een draagdoek kunnen proberen? Baby o. lag met 5 wk nog in het ziekenhuis, maar met 7 wk had ik haar thuis. Minimaal 3 uur per dag had ik haar in de doek en daarbuiten sliep ze eigenlijk overal wel. In haar bed, in de cosleeper of in de wandelwagenbak. Soms winkkelde ik haar in een cape en dan legde ik haar op de bank. Eigenlijk op elke plek die mij zo uitkwam. Ik was daar dan bezig en ik denk dat ze me hoorde en dat dat veilig voelde. Ik doe dit eigenlijk nog steeds, het enige vaste ritueel is dat ze om 20- 21 uur de pacco ingaat,na fles en of bad. En dan in haar wiegje in haar kamer (die zo vlakbij mijn bed is dat ik haar kan zien).
pi_179713942
Inbreekpost: Timo sliep de eerste zes weken alleen bij ons in de buurt. Soms in de box, vaker in de draagdoek of op/naast ons op de bank. Na zes weken gingen we hem langzaamaan steeds vaker in zijn eigen bed leggen, omdat ie steeds meer last kreeg van de omgevingsgeluiden in de woonkamer. Maar dat ging dus vrij vloeiend, al viel hij in het begin alleen in slaap in onze armen, dan legden we hem slapend weg. Pas na een half jaar hoefde dat niet meer iedere keer.
pi_179714184
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Zolang ze goed groeit zou ik me geen zorgen maken, aventura!

Mijn 5 weken baby slaapt overdag vooral op ons. Ikb heb er geen probleem mee, maar de duutser vindt dat hij in z'n eigen bed moet slapen, zodat we ergens aan toe komen terwijl hij slaapt. Ik vind dit maar lastig, want hij is nog zo klein. Plus, dan slaapt hij veel slechter, en hij komt sowieso niet alleen in slaap. Leidende gedachte bij de duutser is T net z'n afschuwelijke slaap probleem, maar ik vind dit niet echt eerlijk naar O toe. Lang verhaal kort: hoe sliepen jullie kleintjes rond die leeftijd? En wat zijn tips om een kleintje aan z'n bed te laten wennen?
Jagär ik raadt je echt de Swaddle me aan of inbakerzak van Puckababy!
pi_179714866
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Zolang ze goed groeit zou ik me geen zorgen maken, aventura!

Mijn 5 weken baby slaapt overdag vooral op ons. Ikb heb er geen probleem mee, maar de duutser vindt dat hij in z'n eigen bed moet slapen, zodat we ergens aan toe komen terwijl hij slaapt. Ik vind dit maar lastig, want hij is nog zo klein. Plus, dan slaapt hij veel slechter, en hij komt sowieso niet alleen in slaap. Leidende gedachte bij de duutser is T net z'n afschuwelijke slaap probleem, maar ik vind dit niet echt eerlijk naar O toe. Lang verhaal kort: hoe sliepen jullie kleintjes rond die leeftijd? En wat zijn tips om een kleintje aan z'n bed te laten wennen?
Mars is 7 weken. Hij valt 's avonds tijdens de laatste voeding op mij in slaap. Dan leg ik 'm slapend naast me.

Overdag is wisselend. Als ik tijd heb, ga ik met hem zitten en valt hij dus op mij in slaap, als ik van alles te doen heb of peuter aandacht nodig heeft valt hij in slaap in de draagdoek of Tula.
Soms leg ik hem even in de kinderwagenbak of in de box, omdat ik mijn handen vrij wil hebben en als ik dan bij hem terug kom, is hij in slaap gevallen. Maar er zijn ook keren bij dat hij dan gaat huilen, dan pak ik hem op of in het geval van de kinderwagen wandel ik dan soms een blokje om. Want wiebelende kinderwagen is ook een ideale omstandigheid om te slapen, aldus Mars.
Verder valt hij tot nu toe altijd in slaap in de Maxi Cosi als we met de auto weg gaan.
pi_179715028
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:15 schreef Aventura het volgende:

Iets heel anders, Olivia krijgt nu tussen 20 en 21 uur een fles en dan gaat ze naar bed, en dan wordt ze rond 7 a 8 uur wakker. Overdag slaapt ze bijna niet, af en toe 45 minuten maximaal. Olivia groeit zeer goed, stijler dan de normaalcurve (inhaalgroei). Ze weegt nu 4 kilo. Maar ik vind dat ze zo bizar lang slaapt, en twijfel of er toch een nachtfles in moet. Anderzijds, ze groeit goed, dus waarom zou ik.
Als ze goed groeit, zou ik haar niet meer wekken. Twix sliep destijds ook al heel snel de klok rond, nu was die niet prematuur en/of dysmatuur maar als Olivia goed groeit, zou ik haar lekker door laten slapen. Overigens sliep Twix overdag ook steeds maar weinig en kort.

Mars heeft tot nu toe een heel ander ritme. Die slaapt veel meer overdag dan Twix destijds maar is één keer per dag tussen twee voedingen in 3 uur lang klaarwakker. En hij komt 's nachts vaak nog wel voor een nachtvoeding. Maar ik klaag niet, want hij slaapt na de voeding direct weer verder. Dus ik ook.
  zondag 10 juni 2018 @ 20:55:12 #181
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_179715174
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mars is 7 weken. Hij valt 's avonds tijdens de laatste voeding op mij in slaap. Dan leg ik 'm slapend naast me.

Overdag is wisselend. Als ik tijd heb, ga ik met hem zitten en valt hij dus op mij in slaap, als ik van alles te doen heb of peuter aandacht nodig heeft valt hij in slaap in de draagdoek of Tula.
Soms leg ik hem even in de kinderwagenbak of in de box, omdat ik mijn handen vrij wil hebben en als ik dan bij hem terug kom, is hij in slaap gevallen. Maar er zijn ook keren bij dat hij dan gaat huilen, dan pak ik hem op of in het geval van de kinderwagen wandel ik dan soms een blokje om. Want wiebelende kinderwagen is ook een ideale omstandigheid om te slapen, aldus Mars.
Verder valt hij tot nu toe altijd in slaap in de Maxi Cosi als we met de auto weg gaan.
Ja, in de draagzak slaapt hij ook prima inderdaad, een in de Maxi-Cosi ook. Het probleem is dat dus ik stil zit dan hij weer wakker wordt, zelfde met de kinderwagen. Ach, we modderen gewoon nog wat aan, we vinden vanzelf iets dat werkt... De duutser is gewoon nog licht getraumatiseerd door T. En vandaag zei z'n moeder dat het toch tijd was dat O in z'n versie ging slapen. Diezelfde moeder die A) O nog helemaal niet gezien heeft, en B) de duutser met zes maanden alleen thuis liet slapen terwijl zij naar college ging...
pi_179715677
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, in de draagzak slaapt hij ook prima inderdaad, een in de Maxi-Cosi ook. Het probleem is dat dus ik stil zit dan hij weer wakker wordt, zelfde met de kinderwagen. Ach, we modderen gewoon nog wat aan, we vinden vanzelf iets dat werkt... De duutser is gewoon nog licht getraumatiseerd door T. En vandaag zei z'n moeder dat het toch tijd was dat O in z'n versie ging slapen. Diezelfde moeder die A) O nog helemaal niet gezien heeft, en B) de duutser met zes maanden alleen thuis liet slapen terwijl zij naar college ging...
Neeee, wat erg zeg! Alles, maar vooral van dat alleen laten :X

B sliep hier ook tot een week of 12 alleen op ons of in de draagdoek. Is vanzelf goedgekomen, langzaam begon hij steeds meer in z'n bedje te slapen overdag. De nachten gingen vanaf het begin al wel redelijk trouwens, dankzij de puckababy en Ewan het (baarmoedergeluiden)schaap.
  zondag 10 juni 2018 @ 21:22:01 #183
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179715965
Mijn moeder liet mij en tweelingzus alleen in ons bedje terwijl zij in de stad (15 mins fietsen) ging winkelen. Onvoorstelbaar. Schoonmoeder vindt O.livia verwend omdat mijn man haar bij zich nam toen ze huilde. Het zijn andere tijden zullen we maar zeggen.

Malteser, ik maak me ook eigenlijk geen zorgen, maar vind klokje rond zo bizar voor zo'n klein en licht babytje van 17 weken oud. Zelfs mijn zoon kreeg toen nog een fles om 23 uur, een dikke papfles. En die woog toen denk ik wel 8 kilo.
pi_179716352
@jagar, L. slaapt overdag ook nog niet in zijn eigen bedje/cosleeper. hij valt overdag op mij in slaap en als hij niet slaapt ligt hij veelal te drinken. ik probeer hem slapend in de kinderwagenbak te leggen zodat ik even mijn handen vrij heb maar meestal wordt hij kort daarna weer wakker. soms slaapt hij ineens 2 a 3uur, wat de truc is weet ik niet. ik probeer er geen logica meer achter te zoeken want die lijkt er niet te zijn.

Het scheelt wel dat hij snachts redelijk slaapt. ik denk niet het zou trekken als de nachten ook slecht zouden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 10-06-2018 21:39:49 ]
pi_179717363
M. Viel de eerste x aantal weken ook op mij in slaap, ik probeerde hem af en toe over te hevelen naar de box/kinderwagenbak. Hij valt nu trouwens alsnog vaak op mij in slaap, ik neem me al een tijdje voor om daar wat aan te gaan doen. Tot nu toe is het nog steeds een voornemen :')

Aventura lekker laten liggen als ze goed groeit! Wat een fijne tijden O+

Wat betreft dat alleen laten wanneer ie slaapt, ik kom echt niet verder dan ons oprit. Post ophalen enzo. Iemand zei mij tijdens het kraamschudden ‘ja en dan komt de eerste keer dat je even naar de supermarkt gaat (200m verderop) als ie slaapt’. Volgens mij komt die eerste keer nooit hoor. Hoe staan jullie daarin?
pi_179717740
Aventura wat groeit O. goed zeg! O+

Ik liet laatst mijn baby even alleen boven (woon in een flat, duurde een paar minuten) om post beneden te halen, toen ik boven kwam voelde ik mij zo schuldig dat ik naast haar ledikantje een potje heb zitten janken. ;( "lieve kleine N. ik laat je nooit meer alleen :'( " :')
  zondag 10 juni 2018 @ 22:16:51 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_179717853
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:02 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Iemand zei mij tijdens het kraamschudden ‘ja en dan komt de eerste keer dat je even naar de supermarkt gaat (200m verderop) als ie slaapt’. Volgens mij komt die eerste keer nooit hoor. Hoe staan jullie daarin?
Ik doe het absoluut niet.

Overigens is het theoretisch ook strafbaar: je bent tot zorg verplicht en met het insluiten van een hulpbehoevende (=je baby) breng je deze in gevaar. Een baby is niet zelfredzaam en als je huis in de fik vliegt kan je baby niet weg.

Nou doe ik best wel eens dingen die theoretisch strafbaar zijn. *) :9 Maar een piepjong kind alleen thuis achterlaten zou niet eens in me opkomen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_179718073
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik doe het absoluut niet.

Overigens is het theoretisch ook strafbaar: je bent tot zorg verplicht en met het insluiten van een hulpbehoevende (=je baby) breng je deze in gevaar. Een baby is niet zelfredzaam en als je huis in de fik vliegt kan je baby niet weg.

Nou doe ik best wel eens dingen die theoretisch strafbaar zijn. *) :9 Maar een piepjong kind alleen thuis achterlaten zou niet eens in me opkomen.
Dit dus, ik krijg al buikpijn als ik er aan denk :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179718231
Hier net zo, ik vind het ook nog steeds een rare opmerking. En toch hoor ik van meer mensen dat ze het doen. ‘Ja anders moest ik hem/haar wakker maken als ik de anderen uit school haalde’. En wat nou als jij een ongeluk krijgt en niemand weet dat je baby alleen thuis is of er brand uitbreekt? Ik snap het niet. Oh en laatst had iemand de babyfoon mee naar een feestje 500 meter verderop, toen zat ik ook wel even met m’n oren te klapperen |:(

Edit: mini jij benoemde het brandrisico al haha
  zondag 10 juni 2018 @ 22:30:56 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179718337
Ik doe het ook niet. Wel overwogen om haar even te laten liggen als ik zoon van school haal (5 min) en er gebeurt vast ook niks, maar nee. Ik heb het met zoon 1x gedaan, hij was toen iets ouder en ik had een belangrijk ingedient nodig voor mijn kerstdiner dat ik onmiddelijk moest hebben. De winkel is 10 panden verder maar ik weet nog zo goed hoe opgefokt ik me voelde, vreselijk.
  zondag 10 juni 2018 @ 22:39:40 #191
221912 minilot
Nancy boy
pi_179718586
Oh ja, babyfoon. Naast box en speen zo'n ding dat we initieel niet wilden kopen waarvan men riep: 'wacht maar!'
Nu ineens alweer ruim vijf maanden gevorderd en nog altijd geen speen, box of babyfoon! Ik zie het er ook niet meer van komen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_179720014
Wij hebben vandaag een ijsje gehaald terwijl de meiden op bed lagen, voor het eerst dat ze alleen thuis waren! was een ijscowagen die voor de deur stopte...

Maar persoonlijk zou ik ze, als de kans heel groot is dat ze door slapen, ook thuis laten als ik zoon even naar school moet brengen. Dat is twee minuten lopen. Is hier niet van toepassing maar juist omdat ze nog in ledikantjes slapen zou ik niet weten waarom niet. Brand maak ik me geen zorgen om. Ze wel meenemen is in theorie gevaarlijker... In de auto laten zitten zou ik ook doen bij geen extreme temperaturen (maar met briefje dat ik binnen vijf minuten terug ben). Maar langer dan 10 minuten weg zou ik niet doen en ik zou me wel haasten. Naar college of rustig winkelen gaan is absurd.

En qua zelf slapen hebben we dat in beide gevallen vanaf dag 1 gedaan. In het ziekenhuis sliepen ze al in wiegjes (tweeling regelmatig ook even samen) en zodra ze goed sliepen legde ik ze weg. Werden ze dan weer wakker liet ik ze nog even liggen, gingen ze echt hard huilen was het troosten en opnieuw proberen. Pas na een paar keer proberen waren we er klaar mee en mochten ze blijven liggen omdat we blij waren dat ze überhaupt slapen... In box/bed/kinderwagen slapen is hier dus nooit een issue geweest, ze kunnen wegleggen soms wel. Op mij slapen was overdag sowieso geen optie vanwege andere baby en peuter, dus gebeurde alleen s avonds als peuter op bed lag soms. Ook zelf in slaap vallen hebben we vanaf het begin geprobeerd en is nooit echt een issue geweest. Veel wakker worden daarentegen...
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zondag 10 juni 2018 @ 23:36:39 #193
221912 minilot
Nancy boy
pi_179720332
O. slaapt 's nachts uitstekend in z'n ledikantje, maar het is me overdag nog nooit gelukt. Ik probeer het een paar keer per week, maar zolang ik in de slaapkamer ben, desnoods een uur lang, kijkt -ie me precies zo aan: :D
:')
Als ik de slaapkamer uit ga, zet -ie het onbedaarlijk op een brullen.

Naja. Nu vijf maanden lang overdag slapen op mijn schoot, op de bank, op de grond in de woonkamer, in de tuin, in de draagzak. Ik vind het wel best, zo lang het 's nachts in bed slapen verder goed gaat..

O. belandt wel eens halverwege de nacht of in de vroege ochtend bij ons in bed, maar da's dan omdat mijn man en ik 't gezellig vinden om te knuffelen, of ik het wel makkelijk vind om even liggend te voeden en dan met O. tussenin meteen weer verder te slapen. O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 11 juni 2018 @ 00:02:29 #194
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179720785
Hier slaapt U het liefst op mij aan de borst, in de tula of in de maxi cosi. Soms kan ik hem wegleggen, soms wordt ‘ie al wakker van een kleine beweging. Zit geen houvast aan.
‘s Nachts slapen we het liefst gewoon samen, naast elkaar, zodat hij ongestoord verder kan drinken als ‘ie wakker wordt.

Hem alleen laten, echt niet.. ik snap niet hoe mensen dat doen. Toen manlief en ik samen eventjes in de kelder moesten zijn en U. in de box sliep, had ik mezelf gefacetimed tussen de iPhone en iPad zodat we hem konden zien. Tussen mijn voordeur (die open stond) en kelder zit 2 meter. Beiden begane grond. :') _O-

Wij hebben net tickets geboekt naar Turkije! :o Gelukkig directe vluchten, maar wel vluchten van 4 uur. U. is dan 6 maanden. Hoop dat hij het goed doet. :) Ik kon huilende kinderen nooit uitstaan, maar owee als iemand een opmerking gaat maken over mijn U. :Y)
Protčge moi de mes désirs.
pi_179721889
Spannend D.U.M.A.N! Komt vast goed :) Hebben jullie daar familie die U. gaan zien?

Man wat een dramanacht. Gedoe van 01:00-03:00. M. is verkouden en sliep alleen tussen ons in redelijk, alleen draaide hij dan een kwartslag waardoor ik telkens getrapt werd. Ons logeerbed staat vol met zooi (zei iemand irritatiepuntjes? :')) Dus ik heb van 03:00–05:30 op de bank gelegen :O Gelukkig bestaat er koffie c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 11-06-2018 07:36:41 ]
pi_179722137
Z slaapt overal. Box, bed, bank, tula, maxi cosi.
Ook bij mijn ouders.
Qua wennen hebben we haar vanaf het begin overal even geparkeerd. Soms legde ik haar in haaar bed omdat ik even iets moest pakken of zoonlief moest helpen. Regelmatig viel ze dan na een paar minuten in slaap.
Zodoende dat ze ook ‘s nachts leerde daar te slapen.

En wat alleen laten betreft: ze gaat altijd mee de auto uit wanneer ik onze zoon naar de klas breng. Je bent vanaf parkeerplaats tot klas in en uit en weer terug gauw 10 minuten verder.
Geldt ook voor de winkels natuurlijk.
Maar thuis zet ik bijvoorbeeld wel de vuilnis/papierbak buiten wanneer ze in bed of in de box ligt. Dat is alleen langs de achterdeur een rondje terug naar de voordeur.
Mobiel gaat dan wel mee en natuurlijk alles op slot. Want inderdaad: je weet nooit. :)
pi_179722281
C slaapt in de wagen en in haar ledikant, box gebeurd zelden meer; meestal begint ze dan te jengelen dat ze naar bed wil O+ Op andere plekken gaat het nog lastig, bij schoonouders gaat het nu redelijk, maar gelukkig is ze daar ondanks kortere dutjes dan thuis altijd wel gezellig :) Heel af en toe nog in mijn armen; maar meestal als ik haar vast heb is ze druk met haren trekken bij mij en willen zitten/op mijn vingers sabbelen/mij meppen. Ik ben een attractie tegenwoordig :+

Babyfoon ben ik wel heel blij mee voor de dutjes overdag, ik wil wel voor zijn dat ze gaat huilen als ze wakker is, meestal begint ze met babbelen en gillen tot ze het zat is :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 11 juni 2018 @ 08:54:08 #198
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179722596
Mijn L (nu ruim 7 maanden oud) sliep vanaf de allereerste nacht alleen in een wiegje. Ik wist niet wat me overkwam. En ze viel nog zelf in slaap ook :o In het ziekenhuis kwam de kraamzorg een paar keer extra kijken de eerste ochtend na de bevalling ‘omdat het zo stil was’ :D
Daar hebben we het echt super mee getroffen. Ze is na 8 weken verhuisd van onze kamer naar haar eigen kamer (nadat ze daar overdag al wel een aantal keer in haar ledikant had geslapen). Ze wordt eigenlijk alleen wakker als ze haar tut kwijt is (en nu ze hem zelf terug kan stoppen en we er dus 5 in bed mikken gebeurt dat niet veel meer). En ze heeft een hele periode gehad dat ze midden in de nacht wakker werd en een beetje lag te feesten met haar knuffel. Een ruim uur lachen en gieren. Ergens super grappig, maar om 3 uur ‘s nachts toch liever niet :P

Kleine N was een ander verhaal, die sliep alleen op ons. Daar bleek na een aantal weken aanmodderen de puckababy slaapzak een gouden greep.
  maandag 11 juni 2018 @ 09:06:01 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179722714
Fijn he Miss. De meis sliep nu weer zo lekker, van 20:30 tot 8:30. Ik kijk wel af en toe even, maar ze wordt gewoon zelf wakker en nog goedgehumeurd ook. Wel drinken als een bootwerker gelijk!
pi_179722981
Wij hadden een drama nacht :{
V was bij opa en oma omdat ik teamuitje had en partner mee was dus hij lag pas om half 10 in bedje.
Hij werd om 00:45 wakker en kwam niet meer in slaap.
Tussen ons ingepakt en hem gerustgesteld want hij huilde alsof hij in paniek was.
Elke keer als hij bijna liep begon hij weer keihard te huilen.
Uiteindelijk is hij lepeltje lepeltje tegen mij aan in slaap gevallen O+
Hij werdt pas om half 8 weer wakker, aan het voeteneind van ons bed :')
pi_179723239
Hier ook drama, maar dan vooral de avond. We zijn tot een of 1 's nachts bezig geweest... daarna heeft ie geslapen. Het is alsof ie merkt dat het de nacht voordat ik weer moet werken is.

:'( :'( :'( :'( :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179723246
Meer dramanachten bij anderen, :* en c_/ voor iedereen!
pi_179723376
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 10:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier ook drama, maar dan vooral de avond. We zijn tot een of 1 's nachts bezig geweest... daarna heeft ie geslapen. Het is alsof ie merkt dat het de nacht voordat ik weer moet werken is.

:'( :'( :'( :'( :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stop, je bent geen slechte moeder. Want hij heeft misschien niet eens geluid gemaakt. Misschien werd hij half half wakker, ging hij rechtop zitten maar kwam tot de conclusie nog veel te moe te zijn. Nog voor hij kon ‘roepen’ tuimelde hij weer in slaap. Of misschien is hij zelfs niet eens wakker geworden maar in zijn slaap rechtop gaan zitten.
Als er echt paniek was geweest, had een van jullie twee hem heus gehoord. :*
pi_179723649
I know, maar het was echt niet fijn om hem zo te vinden, helemaal voorovergebogen en dubbel gevouwen. Wellicht niet eens voor hemzelf, want hij was gewoon vrolijk toen ik hem wakker maakte, maar dat beeld, zo moe dat je niet eens meer achterover kan gaan liggen en dan maar uit pure vermoeidheid voorover in slaap valt ;(

En dan de woorden van het CB in mijn achterhoofd, laat hem maar gewoon staan in bed of zitten, hij valt vanzelf wel om als ie moe is. Zo niet hoe ik het wil doen....
  maandag 11 juni 2018 @ 10:54:38 #205
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179723991
Hier in het begin geprobeerd co-sleeper naast ons bed en dat werkte niet voor ons en dus na aantal dagen op zijn eigen kamer. Verder slaapt meneer ook overal en nergens (in bed, in de auto, in de box en zelfs in het badje), maar hij is pas 5w3 :') dus dat kan vast nog veranderen. Maar in tegenstelling tot bij vele hier slaapt hij vrijwel nooit op mij.

Ik weet nog in mijn kraamweek dat ik het co-sleep gebeuren moest volhouden van de kraam en ik ook super moe was en heb het ook wel te doen met degene hier die zo weinig slapen.

Hier het afgelopen weekend het allereerste echte lachje O+

En wat zijn baby jongetjes toch leuk! ik was vanuit mijn familie (en met mijn dochter) alleen maar meisjes gewend. Ik ben wel echt helemaal verliefd en zal er alles aan doen dat het een verwent mama's kindje zal worden :D :7
pi_179724076
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 10:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben wel echt helemaal verliefd en zal er alles aan doen dat het een verwent mama's kindje zal worden :D :7
Haha dit voornemen heb ik ook :')
pi_179724120
TolStoi ik wou zeggen wat Malteser ook al zei :) Een van jullie was vast wel wakker geworden als hij heel hard had gehuild bijvoorbeeld :)

En slechte moeders, ze bestaan helaas (kleine groep hoor, die halen vaak het nieuws enzo) maar sowieso hier in dit topic alleen maar moeders die het beste voor hun kind willen O+ Dus zo mag je je nooit voelen!
  maandag 11 juni 2018 @ 11:45:58 #208
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179724670
Oh en wanneer zijn jullie baby's voor het eerst ingeënt?

Hier kwam een brief binnen met een afspraak voor deze week, dat is nog voor de 6w. Ik vind dat erg vroeg en laat het dan ook nog niet doen. (ze doen alleen zoooo moeilijk hier over het verplaatsen van een afspraak :X )
pi_179724723
C was 2 maanden met de eerste inentingen, 6 weken is wel rap ja :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179724774
fokwet, nadat ik gisteren nog zei dat de nachten hier goed waren ook een onrustige nacht gehad. vanmorgen een heleboel scheetjes dus ik vermoed dat zijn darmen hem aan het plagen waren.

TolstoiFan herkenbaar. ik trof L omgekeerd aan in de cosleeper zonder dat ik er iets van heb gemerkt, daar moet hij behoorlijk voor aan het woelen zijn geweest. man schijnt hem vanochtend nog te hebben geknuffeld maar ook daar heb ik niets van gemerkt. dat voelt niet fijn maar inderdaad als hij hard zou hebben gehuild was ik vast wel wakker geworden. met dit soort nachten extra lastig dat ik zo diep slaap omdat liggend voeden daardoor niet veilig is.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh en wanneer zijn jullie baby's voor het eerst ingeënt?

Hier kwam een brief binnen met een afspraak voor deze week, dat is nog voor de 6w. Ik vind dat erg vroeg en laat het dan ook nog niet doen. (ze doen alleen zoooo moeilijk hier over het verplaatsen van een afspraak :X )
is dat dan al een afspraak met entingen? bij ons was de eerste afspraak bij het CB zonder entingen, de entingen komen bij de 8weken afspraak.
pi_179724786
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh en wanneer zijn jullie baby's voor het eerst ingeënt?

Hier kwam een brief binnen met een afspraak voor deze week, dat is nog voor de 6w. Ik vind dat erg vroeg en laat het dan ook nog niet doen. (ze doen alleen zoooo moeilijk hier over het verplaatsen van een afspraak :X )
En is dat niet de afspraak met de arts? Of heb je die al gehad? Die is hier altijd na ongeveer een maand.
De afspraak met de eerste entingen is bij de verpleegkundige en hier altijd rond de 8 weken.
  maandag 11 juni 2018 @ 12:04:50 #212
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179724985
We hebben het huisbezoek van de wijkverpleegkundige al wel gehad en dit is de eerste afspraak met arts, maar dus ook gelijk enten omdat het zo druk is daar op het moment. Maar dat is niet mijn probleem toch? (ik kan ook behalve de woensdag elke dag(deel) langskomen, maar niets was goed)

Normaal is het hier ook: huisbezoek, arts & dan bij de verpleegkundige enten.
  maandag 11 juni 2018 @ 13:32:02 #213
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179726326
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:04 schreef SacreCoeur het volgende:
We hebben het huisbezoek van de wijkverpleegkundige al wel gehad en dit is de eerste afspraak met arts, maar dus ook gelijk enten omdat het zo druk is daar op het moment. Maar dat is niet mijn probleem toch? (ik kan ook behalve de woensdag elke dag(deel) langskomen, maar niets was goed)

Normaal is het hier ook: huisbezoek, arts & dan bij de verpleegkundige enten.
Hun probleem dan lijkt me... Als jij met 6 weken enten te vroeg vindt, dan zou ik het later doen. Als dat betekent dat het iets voorbij de 8 weken is, dan is dat zo. Wel vervelend als een afspraak verzetten zo moeizaam gaat.
pi_179727394
Jagär, hoe ging het vannacht? Wat vervelend zeg, die slechte nachten. Als je af en toe een slechte nacht hebt kan dat al vermoeiend zijn, maar als je altijd problemen ermee hebt wordt het meteen zo'n groot iets, alles staat dan in het teken van (niet) slapen. Sterkte!

Tolstoi, sluit me aan bij Malteser, als er echt paniek was, had je vast wel iets gehoord. Maar kan me goed voorstellen dat je je vervelend voelt :*

Met ons gaat het wel prima. M was vorige week ziek en heeft nog steeds last van groene poep en spuugt veel. Ik maakte me wat zorgen dus we zijn vanmiddag naar het weefuurtje gegaan. Ze is in twee weken tijd slechts 120 gram gegroeid. De verpleegkundige dacht ook aan een virusje, gezien de groene poep en het vele spugen. Veel aanleggen was het advies, maar dat deed ik al. Ze komt zelf ook al vaker voor een voeding, inmiddels ook weer 's nachts. Gelukkig lijkt ze er verder weinig last van te hebben, even vrolijk als altijd!
pi_179728054
Ben er nu wel klaar mee wat betreft het fietsstoeltje.
Inmiddels staat mijn moeders fiets hier waar het ukkie-mee stuur wel fatsoenlijk op past.
Op mijn omafiets zag het niet uit want het stuur kwam belachelijk hoog :')
Nu wachten totdat broerlief het stuur gelast heeft want de lasnaden waren er belabberd aan toe.
Hopelijk kan ik deze week eindelijk een tochtje op de fiets maken w/

Was ik maar meteen voor een stoeltje achterop gegaan, maar voorop lijkt me zo veel gezelliger O+
pi_179728080
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:41 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Jagär, hoe ging het vannacht? Wat vervelend zeg, die slechte nachten. Als je af en toe een slechte nacht hebt kan dat al vermoeiend zijn, maar als je altijd problemen ermee hebt wordt het meteen zo'n groot iets, alles staat dan in het teken van (niet) slapen. Sterkte!

Tolstoi, sluit me aan bij Malteser, als er echt paniek was, had je vast wel iets gehoord. Maar kan me goed voorstellen dat je je vervelend voelt :*

Met ons gaat het wel prima. M was vorige week ziek en heeft nog steeds last van groene poep en spuugt veel. Ik maakte me wat zorgen dus we zijn vanmiddag naar het weefuurtje gegaan. Ze is in twee weken tijd slechts 120 gram gegroeid. De verpleegkundige dacht ook aan een virusje, gezien de groene poep en het vele spugen. Veel aanleggen was het advies, maar dat deed ik al. Ze komt zelf ook al vaker voor een voeding, inmiddels ook weer 's nachts. Gelukkig lijkt ze er verder weinig last van te hebben, even vrolijk als altijd!
Wat lief dat je het vraagt, maar het is geen antwoord waard.. Ik vind het op het moment naar lastig, zeker ivm peuter die overdag heel veel aandacht vraagt...
pi_179728448
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 15:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat lief dat je het vraagt, maar het is geen antwoord waard.. Ik vind het op het moment naar lastig, zeker ivm peuter die overdag heel veel aandacht vraagt...
Wat vervelend! Komt het nog steeds door het kreunen of door de nachtvoedingen?
pi_179728578
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 15:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat lief dat je het vraagt, maar het is geen antwoord waard.. Ik vind het op het moment naar lastig, zeker ivm peuter die overdag heel veel aandacht vraagt...
Ach nee, wat vervelend :( Heeft je oudste vriendjes in de buurt waar hij even kan spelen (en jij hopelijk wat uit kan rusten)? Volgens mij wonen jullie erg ver van hier, anders was hij meer dan welkom geweest op een playdate met mijn oudste :*
pi_179729459
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:04 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Ach nee, wat vervelend :( Heeft je oudste vriendjes in de buurt waar hij even kan spelen (en jij hopelijk wat uit kan rusten)? Volgens mij wonen jullie erg ver van hier, anders was hij meer dan welkom geweest op een playdate met mijn oudste :*
Wat lief! We wonen in Brussel, dus vast ver weg! Gelukkig is de duutser ook nog met ouderschapsverlof, dat scheelt!

Fleur, het kreunen begint nu pas rond vijf uur in de ochtend, dus dat valt mee. De vier of vijf voedingen tussen 23 en 5 zijn erger...
pi_179729612
Jagär kan het zijn dat ie last heeft van krampjes? In dat geval hielp Infacol ons heel erg, voor elke voeding gaf ik dat aan N. als ik zag dat ze last had, en ik merkte gelijk verschil!
Mocht je de Swaddle me willen uit proberen kan ik kijken of ik hem op kan opsturen? Hij is wel roze maar dat maakt vast niets uit.
pi_179730223
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 17:09 schreef BellaaElisa het volgende:
Jagär kan het zijn dat ie last heeft van krampjes? In dat geval hielp Infacol ons heel erg, voor elke voeding gaf ik dat aan N. als ik zag dat ze last had, en ik merkte gelijk verschil!
Mocht je de Swaddle me willen uit proberen kan ik kijken of ik hem op kan opsturen? Hij is wel roze maar dat maakt vast niets uit.
super lief! We proberen infacol, maar geloof niet dat hij echt last heeft van krampjes. Ik weet niet zo goed wat het is. T deed het ook zo. I maak geloof ik niet zulke goede slapers. We hebben een pacco inbakerdoek, die moet ik nog systematisch proberen.
pi_179730477
Jagar wat naar van de nachten! Ik vond de regeldagen hier al heel heftig maar dit gaat nog een stap verder! Sterkte.

Verder kan ik me hier bijna weer opnieuw voorstellen want ik ben niet actief mee geweest nadat ik M kwam voorstellen :'). Nadat de adrenaline was uitgewerkt en ook de kraamzorg weg was werd ik een beetje overvallen door het enorme verantwoordelijkheidsgevoel en het feit dat deze kleine baby, compleet van mij afhankelijk is wat betreft voeding. Nu is dat gevoel gelukkig weer gaan liggen, ben ik tot over mijn oren verliefd op mijn baby, die uiteraard de liefst en de knapste baby ever is. Gelukkig maar, want mijn man gaat morgen weer aan het werk en moeten we het overdag met z’n tweetjes doen. Vandaag een superleuke newbornshoot gehad en M. deed het supergoed!
pi_179730890
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat lief! We wonen in Brussel, dus vast ver weg! Gelukkig is de duutser ook nog met ouderschapsverlof, dat scheelt!

Fleur, het kreunen begint nu pas rond vijf uur in de ochtend, dus dat valt mee. De vier of vijf voedingen tussen 23 en 5 zijn erger...
Oh ja, dat is net iets te ver rijden :D Mocht je ooit in de buurt van 030 komen, let me know ;)
Fijn dat je man nog vrij is, dat scheelt inderdaad! Heeft hij nog lang vrij?
pi_179732614
1ste inentingen kreeg ze hier met 7,5 week. Geen idee wat wijsheid is, maar ze kunnen je toch niet verplichten/geen nieuwe afspraak maken!?

Jagar wat slopend zeg. Denk aan jezelf en overleg met je man eens wanneer jij bij kunt slapen. Profiteer daarvan nu hij nog thuis is. Het is belangrijk dat ook jij aan je rust komt.

Tolstoi wat klinkt dat sneu idd hoe je m aantrof. Maar idd verwijt jezelf niets, je had m heus wel gehoord als er iets aan de hand was!

Gisteravond heeft N anderhalf uur op mij geslapen (vanaf 21:15) en ik heb met haar mee gedaan :@. Daarna wel weer 2 uur bezig geweest voor ze weer sliep. Ik schrok vannacht wakker en was haar kwijt. Maar vriend had het van me overgenomen en uiteindelijk in haar eigen bedje kunnen leggen :')

Inmiddels slaapt ze alweer n uur in de kinderwagen (tijdens/na wandeling), hopelijk dadelijk wat minder drama om weer verder te slapen.

Ze begint nu echt flink met iets wat tussen kruipen en tijgeren in zit en optrekken en zelf gaan zitten. Het gaat zo snel allemaal opeens, zo leuk om te zien O+
Oh en ze zegt nu vaak iets dat op tieten lijkt. In privésfeer Vraag ik / vriend wel eens of ze tietje wil of het andere tietje is aan de beurt :X toch maar wat consequenter drinken gaan noemen nu!
pi_179733176
Jagar kan je man geen flesje afgekolfde melk geven ‘s nachts? Hoop echt dat je nachten wat beter worden want dit is niet vol te houden joh! Jullie T. sliep ook slecht dus?

Haha ik kan me voorstellen dat je schrok Nolita! Hopelijk gaat het vanavond beter :)

Ik ga nu slapen, mijn baby maakt er ook een potje van de laatste weken. Dan zelf maar wat vroeger naar bed. En hopelijk blijft iedereen hier thuis vannacht in z’n eigen bed liggen, inclusief ikzelf :')

[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 11-06-2018 21:22:49 ]
  maandag 11 juni 2018 @ 21:50:08 #226
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179733972
- ik loop best even 5 minuten naar de winkel op de hoek of de vuilcontainer op de hoek of de box in de binnentuin als Jacob slaapt. Hij is in zijn bed veiliger dan buiten.

- ik vind het zo treurig als iemand zichzelf hier een slechte moeder noemt en niet eens haar kind van de trap liet vallen of zoiets

- mijn nuance is zoek want we hebben al de tweede week Heel Slecht Slapen. Tanden, koorts, hoesten, spugen, vlekjes en ik zag net ook nog blaasjes op zijn tong. Dat verklaart het slechte drinken. Wat een gedoe. Ik ben zo moe. Ik arriveerde vanmorgen op mijn werk zonder mijn tas. Daar vonden ze me wel grappig met minder filter en zonder tas kon best voor een dagje dus ik mag toch blijven.

- het voornemen tot geen filmpjes is bij deze verbroken. Hij was een hele poos stil door Gonnie en Gijsje.

- ik mag dan Dirk hebben geprezen over los staan, Jacob heeft goed naar hem gekeken en kruipt ineens meer dan hij tijgert! Meeten heeft allemaal bijeffecten :P.

- ik heb nog steeds mijn telefoon niet terug. Jammer dat ik uitgerekend nu geen tijd heb voor mijn boek.

:W
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179734618
Teken van leven hier :W

Eigenlijk gaat het hier ontzettend goed, maar gewoon Echt. Geen. Tijd. om hier bij te lezen en gezellig mee te doen, waarvoor excuses ;)

Kleine Pitbull update:

• Hij is gewoon al 6 maanden :o en past met z'n ruim 8 kilo gewoon in maat 74/80 :') Spekkie O+
• Rolt, roept en gilt als een malle, met afgelopen week serieuze kruippogingen, gekkie! O+
• Eten was de eerste 2 dagen één complete "WTF flikken jullie nou?! :? "
Maar daarna zag meneer opeens het licht en propte vandaag bijv. zoete aardappel naar binnen alsof-ie 6 weken niet gegeten had :Y)
• Pitbull en Minion is één en al liefde voor elkaar O+ Echt, dat ik nog niet uit elkaar gespat ben van trots en liefde is me een raadsel ;)
• Hij heeft géén kma en ook de reflux lijkt eindelijk goed onder controle ^O^

Nou ja, dat is het wel zo'n beetje ;)
Verder ontzettend veel O+ / :* / :D / _O- voor jullie baby's; ik ga een poging doen om weer een klein beetje aan te haken (maar beloof niks :@ )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_179734990
Fleur, hopelijk een goede nacht voor je!

Lemijn :* voor je slechte nachten, echt zwaar is dat! Beterschap voor Jacob, hopelijk voelt ie zich snel wat beter en slaapt ie dan ook beter!

Twist, wat fijn dat alles zo goed gaat!!

Jagar, ook voor jou een goede nacht hopelijk!!!

S. was vanavond weer even aan het spoken (net als gisteravond), het lijkt alsof ie last heeft van tandjes, maar paracetamol hielp gister niet echt.
Hopelijk blijft ie nu lekker slapen, maar vrees wel weer een beetje de nacht.
pi_179736877
Wat vervelend van de slechte nachten weer Lemijn :( . Misschien volgende keer toch met Em en Lala meeten dan, die hebben het doorslapen nu best goed onder de knie! Zo goed zelfs dat ik dat nu gewoon hier durf te zeggen met risico op de fokwet! Maar goed, het eerste jaar is gelukkig dan ook bijna ten einde *O*

Jagar, had T ook zo'n last van dat kreunen? Ik hoop echt dat dat en het slechte slapen stiekem toch krampjes zijn, dan zou het binnenkort iig minder moeten worden. Hopelijk kun je wel goed gebruik maken van het ouderschapsverlof van je man. En ook straks als hij geen verlof meer heeft, hij kan tenslotte bijkomen op zijn werk. Gaat T wel binnenkort weer starten op een opvang? Dat zal je overdag iig wel veel meer rust geven. O heeft de eerste paar weken ook veel meer bij oma's en opa's gespeeld zodat wij bij konden komen. Een 2e kind is wat dat betreft echt een stuk heftiger dan de eerste. Hoe vindt T zijn broertje nu?

Twist, fijn te lezen dat het bij jullie wel redelijk soepel gaat! En zo leuk he, meerdere kinderen samen! Ik word hier stiekem ook nog erg gelukkig van het gegil en handen in de lucht-gezwaai van peuter tijdens het eten om uit te lokken dat zijn zusjes mee gaan doen, en die happen natuurlijk altijd graag toe want gillen en zwaaien met grote broer is het leukste ooit! Daarentegen zijn het ook erg vervelende zusjes die continu proberen mee te spelen en in de weg zitten.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_179739261
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb sterk zoiets van: zo lang mijn spruit nog niet 's morgens op school hoeft te zitten sleep ik 'm ook gerust mee naar dingen die 's avonds wat later zijn als het gaat om wat sporadische zaken zoals zo'n theaterfestival. Elke avond de deur uit is wat anders, maar af en toe heel laat naar bed voor iets dat voor een ukkie leuk is om naar te kijken en wat jezelf het gedoe van oppas scheelt, daar loopt zo'n baby volgens mij niks van op, afgezien van een keer slaperiger en chagrijniger de volgende dag. Maar goed, zo een niet-rigide aanpak moet je natuurlijk wel liggen. Ik hecht niet aan vaste bedtijd zo lang het niet heel erg nodig is. Als je kind er wel bij vaart, prima, maar niet omdat het 'hoort'. :)
Nogal late reactie, maar zo liepen wij gisteren met peuter en baby om half 11 door het park naar huis van een BBQ ;)
Keertje moet kunnen vind ik, zeker als ze gewoon nog gezellig zijn daar.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 juni 2018 @ 07:53:07 #231
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179739430
Twist, fijn dat het zo goed gaat!

Het is weer BFD *O*
U.ras heeft een nieuwe favo positie om samen met ons tv te kijken. :D



En werkt dit? I had to. :9
https://giphy.com/gifs/lief-uras-5hgT7rkamPFCoQSuf5

[ Bericht 4% gewijzigd door arvensis op 12-06-2018 08:00:23 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_179739636
Lief D.U.M.A.N! Een mooi pakje heeft ie aan O+. Gifje werkt! Zie ik nu kusjes op z’n beentjes? O+

Ik doe mee met een filmpje deze keer. Ik word hier zo ontzettend vrolijk van, en verliefd. O+


En M. heeft geslapen van 23-6 *O* Hoe was jouw nacht TolStoi? En Jagar?

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-06-2018 08:22:28 ]
pi_179739976
Dirk lacht op dezelfde manier! Wat een leukerd heb je daar fleur! O+

Mooi pakje bij een mooi kind, DUMAN. O+

Ik hoop dat de nachten snel terugkeren, lemijn. En anders idd misschien even met de doorslaapkampioenen meeten. :*

Hoi twist, leuke update!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 08:53:30 #234
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179739994
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 07:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Wat een haar! zo leuk O+

Mijn baby slaapt nog steeds sinds half 12.
Ik ben gewoon elke dag eerder wakker :')
pi_179740188
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 10:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier ook drama, maar dan vooral de avond. We zijn tot een of 1 's nachts bezig geweest... daarna heeft ie geslapen. Het is alsof ie merkt dat het de nacht voordat ik weer moet werken is.

:'( :'( :'( :'( :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. dit deed een tijdje. Zonder huilen. Dan zat hij te vechten tegen de slaap en viel hij uiteindelijk zittend in slaap. Soms kukelde hij om, soms gewoon zittend. Dan was er geen enkele huil aan te pas gekomen. Ik heb er altijd wel om moeten lachen, dan heb je toch karakter, dat je gewoon weigert je erbij neer te leggen _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179740287
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:50 schreef Lemijn het volgende:
- ik loop best even 5 minuten naar de winkel op de hoek of de vuilcontainer op de hoek of de box in de binnentuin als Jacob slaapt. Hij is in zijn bed veiliger dan buiten.

- ik vind het zo treurig als iemand zichzelf hier een slechte moeder noemt en niet eens haar kind van de trap liet vallen of zoiets

- mijn nuance is zoek want we hebben al de tweede week Heel Slecht Slapen. Tanden, koorts, hoesten, spugen, vlekjes en ik zag net ook nog blaasjes op zijn tong. Dat verklaart het slechte drinken. Wat een gedoe. Ik ben zo moe. Ik arriveerde vanmorgen op mijn werk zonder mijn tas. Daar vonden ze me wel grappig met minder filter en zonder tas kon best voor een dagje dus ik mag toch blijven.

- het voornemen tot geen filmpjes is bij deze verbroken. Hij was een hele poos stil door Gonnie en Gijsje.

- ik mag dan Dirk hebben geprezen over los staan, Jacob heeft goed naar hem gekeken en kruipt ineens meer dan hij tijgert! Meeten heeft allemaal bijeffecten :P.

- ik heb nog steeds mijn telefoon niet terug. Jammer dat ik uitgerekend nu geen tijd heb voor mijn boek.

:W
Wij hadden zondag personeelsfeest van mijn werk.
Vriend vergat gisteren de luiertas en moest vervolgens nog een keer naar huis rijden omdat mijn schoenen (met steunzolen) nog in de auto lagen :O
Niets meer gewend ook.
En slaaptekort maakt meestal niet scherper :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 juni 2018 @ 09:56:41 #237
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179740729
Aaah, Belle. O+ Wat een heerlijke lach. <3

Het pakje is een pyjama van Prenatal. Maat 56. :') Wordt iets te kort bij de armpjes, maar verder past het nog prima. :)
Protčge moi de mes désirs.
pi_179741054
Jaaa BFD! *O* Met al twee superschattige inzendingen!

En ik sluit me, voor de verandering, aan bij de ouders met slechte nachten. M. is wat verkouden en slaapt behoorlijk slecht op het moment, ik denk dat ik in totaal vier uur slaap heb gehad. Het scheelt enorm dat ze gewoon supervrolijk is, ook al is ze wakker en is ze verkouden. Maar het is wel even schakelen weer, zo weinig slaap :D

Groene poep, kan dat ook komen door een verkoudheid? Ze heeft al een week lang groene poep maar dit is de eerste dag dat ze echt verkouden is.
pi_179741082
Het, zit te wachten op consultatiebureau dat hier komt voor de gehoortest. Afspraak om 10 uur, nog niet hier.

Ik geloof dat Fleur het vroeg, maar hou maar op met vragen hoor! Ik denk dat ik het wel meld als ik een goede nacht heb. Gelukkig kon ik uitslapen, van 7 tot 9 geslapen met het op buik.
pi_179741329
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Het, zit te wachten op consultatiebureau dat hier komt voor de gehoortest. Afspraak om 10 uur, nog niet hier.

Ik geloof dat Fleur het vroeg, maar hou maar op met vragen hoor! Ik denk dat ik het wel meld als ik een goede nacht heb. Gelukkig kon ik uitslapen, van 7 tot 9 geslapen met het op buik.
Vervelend, hoop dat de test inmiddels achter de rug is, en met een goed resultaat!
Je tekstje onder je naam, trouwens :D
pi_179741452
Wij doen ook weer eens mee *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179741927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 10:41 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Vervelend, hoop dat de test inmiddels achter de rug is, en met een goed resultaat!
Je tekstje onder je naam, trouwens :D
Gehoortest prima. 5920 gram... Nog even gehad over het vele wakker worden Enzo, en ze kwam wel met een plausibel verhaal. Hij poept nog heel veel, wat een teken is dat hij z'n eten nog slecht vereerd. Zodra dat beter gaat zou het slapen ook beter kunnen gaan...
pi_179741958
Dames met de slechte nachten; wat een ellende voor jullie -O- Hoop toch dat gauw de schakel omgaat bij jullie kleintjes en ze lekker gaan slapen!

En Tolstoi, ik weet zeker dat als S had gehuild je hem echt had gehoord hoor, ik sluit me aan bij wat Malteser zegt! :*

Sacre, niet jouw probleem idd als hun moeite hebben met afspraken plannen, gewoon lekker met de volgende afspraak doen ^O^

OIT, gelukkig heeft ze er weinig last van, maar jammer dat ze minder goed is aangekomen, hopelijk is ze er gauw overheen! Ik wist niet dat groene poep een teken kon zijn van een virusje, het is bij C nu ook groen :9 maar we zijn dus ook begonnen met fruit en groentehapje dus ik vermoed dat het daar van komt.

Vita, wat klink je verliefd O+ Heerlijk he? En wat kan het je wereld op z’n kop zetten zo’n kleintje he?

Nolita, het zou wat zijn als haar eerste woordje tietje is :D _O- Leuk dat ze zo beweeglijk wordt!

Lemijn :*

Twist. Wat fijn om van je te horen! Ben heel benieuwd hoe de pitbull er nu uitziet, foto voor BFD ;) ?

De wiebelbeentjes van U O+ En ik blijf fan van zijn haardos O+ _O_

Fleur, wat een heerlijk kind heb je daar zeg *;

Flav, wat heeft jouw mannetje toch prachtige kijkers en wat een stoere fietshelm 8-)

Met ons snoepkontje gaat het prima, ze geniet best wel van haar fruit en groentehapjes en tot noch toe gaat er best wat in zonder te klagen, hoop echt dat ze daarin op haar vader lijkt want ik was een vreselijke eter als kind :@

Zo lacht ze bijna de hele dag O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 12 juni 2018 @ 11:45:18 #244
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179742146
Oh rena, wat een heerlijkheid O+ . Dat is zeker een ray of sunshine!
Jij en ook de anderen bedankt voor alle kusjes. Ik kan ze gebruiken :o .

Mooi flav, met dat handje op je schouder de wereld in kijken. Doet me eraan denken dat ik ook nog moet beslissen over wel/niet een helmpje.

LeSage, die tassenfout kwam zeker door slaapgebrek, en door mijn pre-occupatie met ziek kind + logistiek. Altijd lekker om te lezen dat iedereen dit soort dingen doet.

Heerlijke lach Fleur!

En U. met z'n mooie haardos O+ . Nog geen kale plek zo te zien?

FF, kom maar door met die speeldate ^O^ .

Fijn als je weer een beetje moed krijgt door het bespreken Jagär. Ik snap dat je je instelt op langdurig gedoe en het niet elke dag komt updaten maar het zou wel erg tof zijn als het snel wat opknapt natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179742175
Mini ik moest lachen om de reactie over relatiefrustraties. :D

Playdates, deze week wil ik toch echt naar het Mamacafe. En als er nog mensen een playdate willen met lieve Banaan, wij wonen in Veenendaal.

Fleur ik zal Banaan nooit alleen thuis laten. Hij kan toch altijd mee in draagzak op kleine afstanden. :)

Tolstoi als S. te moe is dan zal hij inderdaad omvallen. Zolang het zonder huilen gebeurd is het niet erg toch. Baby’s zijn nou eenmaal eigenwijs. ;)

Jagar, Fleur en Lemijn :* voor de nachten.

VitaBella fijn dat het goed gaat bij jullie.

Lemijn gaaf, kruipen. Een kleine beloning van je tijdelijk lastige baby. O+

Twist leuk dat je er weer bent. :D Dat knipogen zag ik vorige week ook een paar keer, daarna was het weer klaar.

Duman, grappig!
Laat iedereen hier de kindjes gewoon tv kijken? Ik zet hem tegenwoordig nooit meer aan want Banaan doet anders niets anders meer dan meekijken. Zelfs onder de tafel door nog. Geen idee of ik nou wat te rigoureus ben met geheelonthouding (zeg maar ja ;)).

Wat een heerlijk lachje Fleur. O+ Banaan lachte eerst ook zo maar is nou weer meer over op “hihi” geluiden.

OIT groene poep kan inderdaad door verkoudheid komen.

Flav en Rena. O+

Banaan deed zijn best tijdens de barbecue zondag maar vond het wat te druk denk ik. ’s Nachts wou hij niet drinken. Hij werd wel een beetje wakker, draaide een paar keer, dan bracht ik mijn borst naar zijn gezichtje en sliep hij weer verder.
Gisteren was hij flink moe, hij sliep uiteindelijk drie keer buiten in de draagzak. Bij voorkeur net voordat we thuis of bij de auto waren, zodat er weer drie kwartier extra gewandeld moest worden. :’)

Gisteren hadden we de afspraak bij het consultatiebureau. Banaan weegt 7660 gram met 70 cm. Zijn curve is weer ietsjes omhoog opgeschoven. *O*

Eind juli verhuizen we. Banaan zit vast ingepakt. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 11:49:18 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179742210
Haha!
Toffe foto pkm :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179742257
Die doos zou ik maar meebrengen,pkm!
pi_179742955
Banaan in doos. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179743782
PKM, die foto O+ O+ Wat een heerlijk snuitje :D

En de tv durf ik ook niet altijd meer aan te zetten als C in de kamer is, want ze raakt zwaar gehypnotiseerd _O- En dan maakt het niet uit wat er op staat :’)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179744459
Onze bfd: als de duutser de baby aankleedt:



En nog twee extra foto's:

  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:23:09 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_179744691
Ah, die laatste, JT! O+

En: herkenbaar, kledingkeuzes van papa's :+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:31:26 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_179744815
Over papa's gesproken, zojuist alvast een vaderdagkadootje gemaakt. Omdat zeer foute, ouderwetse en rolpatronen-bevestigende vader/moederdagkadootjes hier al een running gag waren vér voordat O. kwam heb ik EINDELIJK een spuuglelijke asbak kunnen kleien, met een handafdrukje van O. erin. :7

Ik dacht eerst een pakje leuke cigarillo's bij te geven (mijn lief is een recreatieve roker - alleen op feestjes enzo), maar was even vergeten dat die verpakkingen tegenwoordig opgeleukt worden met foto's van longen vol etterende tumoren enzo.. Dus maar niet. :+

In plaats ervan een echt kadootje: een koffiemok met daarop geprint de bladmuziek van Oops, I Did it Again. Mijn man mag dan een stoere baardmans zijn met een gewoonlijk duistere en obscure muzieksmaak, hij heeft een zwak voor deze hit van Britney Spears en hij speelt er vaak een jazzy versie van op gitaar voor O. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_179744893
Flav leuke foto met het fietshelmpje! O+

Rena wat een schattigheid O+ Fijn dat ze de hele dag lacht!

Pkm heb je wel 'banaan' aan de zijkant van de doos geschreven voor het geval je niet meer weet in welke doos ie zit :D Mooi ventje O+

Jagar lieve foto's! En mooie kledingkeuze inderdaad ;)

Leuk vaderdagcadeau mini! Persoonlijk ook :)

Ik had net een goed gesprek met een Armeense patient van mij:
Zij: Jouw buik nog niet weg?
Ik (wtf): Nee klopt :')
Zij: Waarom niet?

:')
:'(

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-06-2018 14:43:48 ]
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:38:03 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_179744919
Bananendoos! O+ _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_179744923
Toi: Je bent geen slechte moeder. Dat zou je zijn als het niks met je deed. Je doet het super. Lief zijn voor jezelf :*
Lemijn: Vervelend van je slechte nachten. *Geeft koffie c_/ *
Twist: Fijn dat alles goed gaat en super dat het geen KMA is en beter gaat met de reflux
DUMAN: Wat istie al groot! Mooie bos haar!
Fleur: Awww super schattig!!
Flav: Woww! Super tof met dat helmpje! (Ik wist niet dat ze die hadden voor baby's)
Rena: Wat een leuk lachje O+
PKM: Geweldig in die doos _O-
JT: _O- O+ O+
Mini: Leuk kado :D

E. was vannacht en vanmorgen erg huilerig. Er komen minstens 4 tanden door en daar heeft meneer last van :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Memoru op 12-06-2018 14:46:18 ]
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:45:49 #256
221912 minilot
Nancy boy
pi_179745064
Een knuffel voor Lemijn. *; Balen van zulke nachten en dan moet je het ook nog eens in je eentje zien te rooien. Pfoe!
Let me see you stripped down to the bone
pi_179745112
Oh wat een leuke foto Memoru! O+

Ja Lemijn balen van je nachten! :* Hopelijk worden ze snel beter! Veel slechte nachten hier trouwens!
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:53:54 #258
221912 minilot
Nancy boy
pi_179745203
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:38 schreef Memoru het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat haar + die ogen, wat mooi! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_179745238
Ik vind hem wel lekker kleurrijk zo Jagar! Kan best! Die laatste foto komt me erg bekend voor, ik heb twee bijna dezelfde foto's. Hopelijk heeft de late mevrouw van het cb gelijk. Is O een beetje rossig of lijkt dat maar zo omdat T zo blond is?

Het slabbetje past goed bij haar Rena :D

Prik je wel wat gaatjes in de doos Pkm?

Onze laatste babyfoto-dinsdag!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:57:38 #260
221912 minilot
Nancy boy
pi_179745268
Haha, achgut, die eerste, FF! :D _O_ O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_179745641
Jongens wat een pracht foto's van jullie baby's weer! O+ Even snel tijdens kolven onder werk, dus kan niet overal op reageren, maar:

-Banaan in doos, prachtig!
-Memoru, wat een plaatje!
-FF, hilarisch die eerste, net ook of je voorste (geen idee wie het is :') ) zelf de foto maakt

Hier druk druk dus verder. B gaat weer wat beter gelukkig, hopelijk blijft het nu even goed gaan met z'n oortjes. Later meer 8-)
pi_179746790
Fijne BFD weer O+

Wij gingen net een blokje door het park met peuter op de loopfiets. M. vond het ook wel gezellig :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179748711
FF, wat fijn dat de dames zo goed slapen! Grappige eerste foto inderdaad!

Duman, wat heeft ie veel haar!

Fleur, wat zijn lachende baby's toch leuk hč?
Lekkere opmerking van je patient :')

LeSage, dank voor de andere blik, je kunt ook om de volharding lachen inderdaad :)
Door slaapgebrek neig ik iets te vaak naar een wat negatievere blik :{

OIT, ook al slechte nachten :{

Flav, zo aandoenlijk dat kleine handje op de schouder O+
Helmpje ben ik ook aan het overwegen. Tot nu toe trekt S. alles af wat ik op zijn hoofd zet...

Rena, je lieve leuke zonnestraaltje O+

Lemijn, nog een keer :* , gewoon omdat het kan en je het misschien ook vandaag wel kan gebruiken!

PKM, fijn dat Banaan weer gegroeid is. Vreselijk leuke foto ook, heb je wel breekbaar op de doos gezet?

Jagar, toffe combi heeft de duutser uitgekozen :P

Mini, wat een leuke cadeautjes voor Vaderdag!

Memoru, mooie ogen en ook al zoveel haar!!

LeSage, wat een leukerd heb je!

TV probeer ik zoveel mogelijk nog niet te doen. S. is helemaal geobsedeerd door alles met een scherm (tv, telefoon, laptop, elektronisch fotolijstje, die laatste is dan wel weer leuk, want dan gaat ie steeds roepen "kijken, kijken" O+ )
Soms een kort filmpje op youtube, hij kan nog zijn hele leven aan die schermpjes besteden, nu eerst maar lekker tijgeren, kruipen en lopen :D

De nacht ging redelijk, 2 keer wakker geweest en gevoed. De avond ging wat minder, het is niet anders. Ooit wordt het beter :Y (hoop ik :P )
pi_179749014
Je laatste BFD al, FF? :o

Leuke foto's weer iedereen O+ O+
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:54:18 #265
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179750696
Alweer de laatste bfd met je meiden ff :o?

En memoru, wat is het ineens snel een echte vent geworden zeg O+ met zn toffe haar

Hier is t sinds kort gedaan met de "rust" optrekken, omvallen, zitten, springen :D kleine schurk O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179750935
LDG, wat kijkt ie toch leuk ondeugend :)
pi_179751552
M. heeft vandaag op het kdv geslapen van 8-12 en van 13:30-16:00. Trollbaby :') grappig hoe ze dat op het kdv opeens wel doen.
pi_179751624
Memoru, wat een knapperd zeg, en wat sneu van de tandjes, hopelijk is het ergste leed snel voorbij :*

Jagar, wat een prachtig stel kinderen heb jij O+

FF, die eerste foto :D _O- Wat zijn ze toch schattig, zelfs als ze huilen :@

Oh LeSage, M heeft zo’n vriendelijke uitstraling, echt mooi!

De kapitein en zijn boevenkop :D

Hier rolde mijn dame net toen ik thuiskwam 2 keer van rug naar buik *O* De tweede keer had ze wel zoiets van “EN NU? :{ “ Trotse mama hier O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179753613
Dat vind ik zo leuk Rena, dat ze dan eerst heel trots kijken vanwege hun prestatie en dan niet meer weten wat je er eigenlijk mee moet :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179754570
BFD O+
Zonnestraaltje van rena;
Ik ben benieuwd of banaan uit de doos is gegroeid eind juli :D
Mooie V met helmpje, was dat helmpje passen of ook al gefietst inmiddels?
Leuke combi door papa hihi. Hier vraagt papa altijd nog wat ie haar aan moet trekken :D
Memoru wat is E mooi, hopelijk zijn de tandjes snel door en de ellende voorbij!
Ff de laatste alweer! Ik vind m wel sprekend, ze balen dat er nu geen volgende BFD meer komt.
Wat kijkt m tevreden daar lesage.
Herkenbaar ldg en wat lijkt hij groot zo, de mijne komt volgens mij alleen nog met haar neusje boven de rand uit (van de box iig, maar scheelt volgens mij niet veel met het bed). In bed heeft ze nog niet gestaan.

Ohnee fleur, die opmerking over je buik :o
Wat heeft ie flink geslapen zeg vandaag, was het zo slaapverwekkend op de opvang. :D

N heeft ook veel geslapen vandaag 1x anderhalf uur; 1x 2 uur. (Bij opa en oma hč, thuis doet ze dat nooit en zeker niet 2x op een dag). Volgens mij haalt ze doordeweeks in wat ze in het weekend mist ofzo.
Vriend gaat vanaf morgen alsnog 3 dagen naar de andere kant van het land, verder kan haast niet..300 km ver. Ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Aan de ene kant doe ik altijd heel veel, maar ik heb wat minder geduld in de avond en nacht en dan draag ik het buiten het voeden om snel over naar vriend. Maar komt vast goed!
pi_179754586
Wat goed Rena. :D

Echt al jouw laatste BFD FF? Kun je niet een jaartje extra blijven plakken omdat je toch twee baby's hebt, dus bonustijd? ;)

Mijn man en ik moesten vanavond allebei vergaderen want bestuur van dezelfde vereniging. Ik had gehoopt Banaan voor vertrek in slaap te krijgen maar dat ging niet. Mijn moeder paste op en heeft zo ongeveer alles geprobeerd maar Banaan was veel te druk met spelen om te slapen. Tot hij het ineens steeds minder leuk vond en steeds meer ging huilen. Toen had ze veel moeite met de flesspeen, ze dacht dat die te groot was (Medela) want ze was alleen kleinere spenen gewend.
Banaan heeft uiteindelijk wel een half uur gehuild denk ik voor hij uiteindelijk na een klein beetje drinken uit de fles in slaap viel. :'( :'( :'(

Verder deed ze het prima hoor, en ik ben heel blij dat ze het wou proberen. Maar ik ga nooit meer de deur uit zonder Banaan. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179754880
PKM, ik snap heus dat je het als grapje schrijft, maar laat een huilbui alsjeblieft niet in de weg staan om af en toe ook iets voor jezelf te doen :*
Banaan doet het nog en dit half uurtje zal echt geen trauma opleveren.

Hij past trouwens in een verhuisdoos, dan moet een koffer ook lukken. Neem je ‘m gewoon mee :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 12 juni 2018 @ 22:59:42 #273
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179755328
Dat klinkt inderdaad wat extreem, LeSage. Vooral als ze allebei niks meer doen. Ze kunnen toch wel omstebeurt soms weg, en ook samen lijkt me geen kwaad kunnen. Al doe ik ook wel minder dan ik vantevoren had gedacht hoor, de klassieke 'baby moet zich ook voegen naar mijn leven' en dat je in praktijk merkt dat het halve weekend uit huis zijn met een baby die niet meer slaapt in de drager voor niemand fijn is. Maar vanavond was ik gewoon de deur uit, en Jacob heeft een rustigere avond met een vertrouwde ander dan met mij tegenwoordig. Ik kom altijd thuis in een huis in rust en een ontspannen volwassene op de bank. Trollbaby :') .

Fleur ook al zo'n bijslaper op het KDV. Maf is dat he :D .

Wat staat ie daar tof LDG! Enorm groot ziet dat eruit!

Memoru jouwe is zo mooi, vanaf het begin al springt zijn blik er echt uit. Gaat het al wat beter met je? Ik hoop het! Die tanden zijn klote he :{ .

Dat ziet er gezellig uit LeSage *; .

FF, de laatste keer? Dat kan niet hoor! Dan wordt de mijne straks ook 1! Epische foto weer die eerste. Doe je volgende week een vergelijk met toen ze net waren geboren?

Wat goed van het vaderdagcadeau, minilot. Hier ligt wel al een pakje van het KDV klaar, dus dat is al vooruitgang ten opzichte van moederdag :Y) .

Jagär wat een toffe combi op de eerste foto! Lekker hysterisch. En lekker bol is ie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179755757
Haha LeSage, dat vind ik ook wel extreem. :D Ik stop wel maar dat is omdat we verhuizen en er een goede nieuwe kandidaat is. Mijn man stopt niet want geen goeie aanmelding voor zijn functie.

Banaan ligt alweer lekker bij me in bed en lijkt niet stuk. O+ Volgende keer dat we opa's nodig hebben proberen we het eerst eens overdag. Dutjes zijn toch vaak gedoemd om te falen. ;)

Lemijn heb je je telefoon terug? :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 23:23:39 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179755942
Nee, was het leven maar zo mooi. Ik lig nu gewoon met de laptop in bed.
En Jacob ligt in z'n eigen bed! Halleluja!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179756102
Ik ben juist gestart met bestuurswerk met baby (nadat ik onofficieel eigenlijk hetzelfde allang deed). In mijn bestuursteam zit ook een stel en hun 3e is nu een half jaar en uit praktisch oogpunt doen we altijd de vergaderingen bij hen, dat is dus ook nog een optie.

Pkm, ik ben juist blij dat de baby-tijd er op zit dus geen interesse in verlenging hier. Maar meelezen zal ik sowieso nog wel doen :)

Uiteraard komt er een vergelijk Lemijn! Die vind ik bij andere baby's ook altijd tof, dus dat moet wel :) Voor hun verjaardagsuitnodiging heb ik ook een filmpje van wat foto's gemaakt, wellicht dat ik die (zonder adres enzo) ook nog deel.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  woensdag 13 juni 2018 @ 07:51:03 #277
221912 minilot
Nancy boy
pi_179758306
Hmmmm. Mijn niet-doorslapende baby maakte ineens een nacht van 00:15 tot 07:15! :o Wel met zijn buik op mijn buik, want zo waren we (in mijn geval per ongeluk) in slaap gevallen. :') Hier wilde ik toch maar geen gewoonte van maken! :D #au #nek
Let me see you stripped down to the bone
pi_179758312
Is dit de eerste keer dat je zolang alleen bent met de baby Nolita?

Misschien had ie gewoon een slechte avond pkm. Ook gewoon dingen voor jezelf blijven doen :).
  woensdag 13 juni 2018 @ 07:53:34 #279
221912 minilot
Nancy boy
pi_179758321
Hij slaapt nu overigens weer. Als -ie wakker wordt hobbelen we naar de Efteling, daar afgesproken met mijn beste vriend. O+ Alweer een paar weken niet met O. in bus of trein gezeten - benieuwd hoe -ie de twee uur enkele reis nu vindt. :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 13 juni 2018 @ 07:55:50 #280
221912 minilot
Nancy boy
pi_179758331
Oef, wat ver weg Nolita! Succes, komt vast goed, en je hebt ons! ;) :*

En oooh, het koppie van de kapitein! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_179758337
Ik ben aan t wachten tot Dirk wakker wordt. Ik werd om 2u en om 6u wakker voor niet bestaande voedingen, maar nu klappen m'n tieten bijna uit elkaar. :o En ik ben niet bang voor fokwet, want ik ga er toch niet vanuit datie dit vaker gaat doen. :+ Wel heerlijk slapen dit!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179758338
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:53 schreef minilot het volgende:
Hij slaapt nu overigens weer. Als -ie wakker wordt hobbelen we naar de Efteling, daar afgesproken met mijn beste vriend. O+ Alweer een paar weken niet met O. in bus of trein gezeten - benieuwd hoe -ie de twee uur enkele reis nu vindt. :)
Echt leuk dat jij zovaak naar de Efteling gaat! Ik ben er volgens mij nog nooit geweest, nu met kind maar eens verandering in brengen :D. Succes zo en veel plezier :W
pi_179758340
✅ In je mond gespuugd worden door je baby. :r :+

Veel plezier mini!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 13 juni 2018 @ 07:59:09 #284
221912 minilot
Nancy boy
pi_179758348
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:57 schreef rena het volgende:
✅ In je mond gespuugd worden door je baby. :r :+

Aiiii! Speeksel of braaksel?!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:00:52 #285
221912 minilot
Nancy boy
pi_179758359
Nanuke, lekker! *O* Even de druk eraf kolven, voor het geval het nog even duurt voordat -ie wakker wordt? :)

Fleur, nog nooit? Tjeempie! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_179758372
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Aiiii! Speeksel of braaksel?!
Terugkomende melk met het boeren na de fles *O* Op het moment dat ze de boer laat draaide ze ineens haar hoofd voor mijn gezicht _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:05:28 #287
221912 minilot
Nancy boy
pi_179758393
Nah, beter meteen terugkomende melk dan van die kwarkachtige klontjes als het er al een uur in zit. :7 :9
(Of is dat niet met flesvoeding? Geen idee eigenlijk!)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:06:52 #288
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179758405
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:02 schreef rena het volgende:

[..]

Terugkomende melk met het boeren na de fles *O* Op het moment dat ze de boer laat draaide ze ineens haar hoofd voor mijn gezicht _O-
_O- Goeiemorgen.
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:07:21 #289
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179758407
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:05 schreef minilot het volgende:
Nah, beter meteen terugkomende melk dan van die kwarkachtige klontjes als het er al een uur in zit. :7 :9
(Of is dat niet met flesvoeding? Geen idee eigenlijk!)
Die kreeg ik tijdens een niesbui in m’n gezicht. :')
Protčge moi de mes désirs.
pi_179758432
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:05 schreef minilot het volgende:
Nah, beter meteen terugkomende melk dan van die kwarkachtige klontjes als het er al een uur in zit. :7 :9
(Of is dat niet met flesvoeding? Geen idee eigenlijk!)
Geen idee eigenlijk, want ze geeft zelden meer melk terug en vandaag kreeg ik de eer :’) _O- Ze moest ook lachen er na he, alsof ze wist wat ze gedaan had >:)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:15:43 #291
221912 minilot
Nancy boy
pi_179758460
Dat lachen gebeurt hier altijd na een poepfontein! :') De wereld ziet er voor O. klaarblijkelijk het meest hilarisch uit als zijn spuitstront de muur, de commode of mij heeft geraakt. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_179758572
rena! _O- Die kan ik trouwens ook al afvinken. En mijn vriend is met de newbornshoot in zijn mond geplast :')

M. was veel te stil en ik was mijn telefoon kwijt. Nu heb ik een hele rits van zulke foto’s in mijn telefoon staan :') (met een gelockte iPhone zit je met 1 swipe in de camerastand)

  woensdag 13 juni 2018 @ 08:33:00 #293
221912 minilot
Nancy boy
pi_179758586
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

M. was veel te stil en ik was mijn telefoon kwijt. Nu heb ik een hele rits van zulke foto’s in mijn telefoon staan :') (met een gelockte iPhone zit je met 1 swipe in de camerastand)

[ afbeelding ]
:D _O_
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:51:08 #294
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179758715
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
rena! _O- Die kan ik trouwens ook al afvinken. En mijn vriend is met de newbornshoot in zijn mond geplast :')

M. was veel te stil en ik was mijn telefoon kwijt. Nu heb ik een hele rits van zulke foto’s in mijn telefoon staan :') (met een gelockte iPhone zit je met 1 swipe in de camerastand)

[ afbeelding ]
oooh, wat leuk _O- Ik zou bijna ook mijn telefoon uitlenen aan mijn M. :D

Rena, wat een dubieuze mijlpaal, haha :')

PKM, ik sluit me aan bij de anderen: ik zou zeker dingen voor jezelf blijven doen, misschien is het ook gewoon even wennen voor Banaan?

FF, jouw meiden al bijna een jaar! Hoe dan? :o

Gisteren afspraak gemaakt voor de intake op het KDV, 4 juli is zijn eerste echte hele dag. daarvoor natuurlijk nog wennen. Maar ik denk dat het meer wennen voor mama is dan voor hem :') :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179758811
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:15 schreef minilot het volgende:
Dat lachen gebeurt hier altijd na een poepfontein! :') De wereld ziet er voor O. klaarblijkelijk het meest hilarisch uit als zijn spuitstront de muur, de commode of mij heeft geraakt. }:|
We hebben nu al kleine trolls gebaard _O-

Ze ligt nu lekker op bed, bijkomen van dagje oma gisteren, merk dat dat er echt inhakt bij haar. Ze heeft daar toch een ander ritme dan thuis, nergens slaapt zo lekker als in haar eigen bedje O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179758841
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:51 schreef LadyS het volgende:

[..]

Gisteren afspraak gemaakt voor de intake op het KDV, 4 juli is zijn eerste echte hele dag. daarvoor natuurlijk nog wennen. Maar ik denk dat het meer wennen voor mama is dan voor hem :') :@
Oh dat kan ik me heel goed voorstellen :o Vooral de eerste keer wegbrengen lijkt me moeilijk en ik heb dat al bij mijn schoonmoeder (die overigens superlief is voor C, ze heeft het daar heerlijk :Y ).
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:10:58 #297
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179758936
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:02 schreef rena het volgende:

[..]

Oh dat kan ik me heel goed voorstellen :o Vooral de eerste keer wegbrengen lijkt me moeilijk en ik heb dat al bij mijn schoonmoeder (die overigens superlief is voor C, ze heeft het daar heerlijk :Y ).
Hij mag mee met de intake en dan mag hij ook even op de groep blijven, en de eerste keer wennen mag je er ook blij blijven geloof ik, dus het gaat in kleine stapjes voor mama, haha :@

Straks, als alles anders is in ons werkritme (ik 3 vaste dagen, man 1 dag ouderschapsverlof), zal mijn (schoon)moeder ook geregeld op komen passen en zeeeeelfs misschien dat ik overweeg dat het mogelijk zou kunnen zijn dat het dan misschien makkelijker is dat hij daar blijft slapen 's nachts :X (lees je de twijfel haha)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179759047
Herkenbaar :D Hier ben ik nog niet toe aan logeren, ze heeft noodgedwongen bij mijn ouders geslapen toen ze 3 weken oud was omdat ik werd afgevoerd met ambulance, en dat was voorlopig genoeg :@ Haar als eerste zien in de ochtend is zo’n goed begin van de dag, elke ochtend zo’n stralende lach O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 09:35:25 #299
382129 crew  Donna
pi_179759235
G heeft maandagochtend een wenochtend gehad op het KDV. Ik vond het heerlijk. Pas toen we haar ophaalden en ik haar daar zag liggen in de kinderwagen moest ik ineens een traantje wegpinken.
pi_179759330
Ik vind het zo leuk, die verhalen over eerste keren oppas of opvang. Lijkt hier alweer zo lang geleden. Soms vergeet ik gewoon dat hij nog geeneens 9 maanden is. Logeren ben ik ook nog niet aan toe trouwens. Misschien als hij straks (ruim) een jaar is. Of niet. :@

Efteling, leuk hoor mini. Ik ben er wel eens geweest maar ik heb er geen bewuste herinneringen van. Ik vind het leuk om te bedenken wat we allemaal voor leuke uitjes kunnen gaan doen met de baby als hij wat groter is.

Ff, ik herken het wel een beetje van dat eerste jaar. Het wordt nu echt steeds leuker, want er komt ook steeds meer contact en interactie en steeds minder afhankelijk. Al mis ik soms ook wel het bij mij slapen. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:36:09 #301
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179762992
Hier wordt er ook amper meer geknuffeld ;( kaptein wil klimmen, staan, springen. Knuffelen is saaaaaaai }:|

Eigenlijk alleen tijdens het fles geven of als hij ziek is wil hij het -O- stomme grote kleine baby
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')