abonnement Unibet Coolblue
pi_179285296
Ik denk dat je best in een lastig parket komt te zitten als je het verzwijgt en het komt uit....

Je hebt niet voor niets die diagnose en dus moeten experts dit per geval bekijken vind ik.

Weet ook verder niet of je een soort van begeleider hebt die je hier mee kan helpen

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2018 15:42:20 ]
pi_179285302
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:40 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Maar als ik dus vermeld dat ik ASS heb dan wordt ik niet aansprakelijk gesteld? :? Dat is toch raar.. want als ik het heb veroorzaakt dan vind ik (ASS of niet) dat ik gewoon de gehele boete moet betalen!
Nee, als je aangeeft dat je ASS hebt wordt er gekeken of je mag autorijden. Als dit het geval is krijg je gewoon je rijbewijs en ben je gewoon een automobilist.
pi_179285314
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:40 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Maar als ik dus vermeld dat ik ASS heb dan wordt ik niet aansprakelijk gesteld? :? Dat is toch raar.. want als ik het heb veroorzaakt dan vind ik (ASS of niet) dat ik gewoon de gehele boete moet betalen!
nee als dus een onafhankelijke instantie oordeelde dat jij van je ass geen hinder ondervind tijdens het rijden ben je je niet extra aansprakelijk maar als gewoon als iemand zonder label

Daarom moet dat vast gesteld worden en is dat niet aan jou om in te schatten
pi_179285316
Ik vind het idee dat mensen liegen over zulke zaken eigenlijk best wel eng :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179285327
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het idee dat mensen liegen over zulke zaken eigenlijk best wel eng :@
En dit... Iets met eerlijkheid duurt het langst denk ik dan.
pi_179285341
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:44 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

En dit... Iets met eerlijkheid duurt het langst denk ik dan.
Mensen verkijken zich ook op de gevolgen van een ongeluk met letsel. Als je dan geen verzekering hebt ben je echt de sjaak als veroorzaker.
pi_179285344
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:38 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ik zou het niet aangeven. Het is maar een diagnose en jij bent niet alleen maar je diagnose. Tenzij het je echt heel erg tegen gaat zitten,, zou ik het gewoon niet zeggen.
Door mijn diagnoses mag ik geen autorijden. Dat maakt niet dat ik mijn diagnose ben en niks meer. Dat betekent alleen dat het me beïnvloed. Een diagnose krijg je niet zo maar en daarom is er wettelijk besloten dat een onafhankelijk orgaan moet kijken of het veilig is of je achter het stuur kruipt. Het is geen kwestie van een "stigma" waarom sommige mensen niet auto mogen rijden, het is een kwestie van veiligheid
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179285358
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:44 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

En dit... Iets met eerlijkheid duurt het langst denk ik dan.
Inderdaad
Die regels zijn er niet zo maar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_179285361
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:45 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Mensen verkijken zich ook op de gevolgen van een ongeluk met letsel. Als je dan geen verzekering hebt ben je echt de sjaak als veroorzaker.
Lekker dokken tot je erbij neervalt.
  zondag 20 mei 2018 @ 15:48:58 #210
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179285439
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:42 schreef Allures het volgende:

[..]

nee als dus een onafhankelijke instantie oordeelde dat jij van je ass geen hinder ondervind tijdens het rijden ben je je niet extra aansprakelijk maar als gewoon als iemand zonder label

Daarom moet dat vast gesteld worden en is dat niet aan jou om in te schatten
Ik snap het, dan ga ik het toch maar zeggen. En mijn hart zegt ook dat dat het verstandigst is..
Ik denk ergens dat het ook fijner is als ik het zeg/ me laat checken door hun. Want dan zit ik daar ook niet over in tijdens de rijlessen met schuldgevoel/ het idee van "wat als?" want dat gevoel knaagt nu al.. laat staan daar in de auto.
  zondag 20 mei 2018 @ 15:51:28 #211
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_179285493
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:46 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Lekker dokken tot je erbij neervalt.
Dus dat, ik ken iemand die ook een bepaalde diagnose heeft en het verzweeg en ging rijden. Hij heeft iemand een rolstoel ingereden en mag de rest van zijn leven betalen. Twee levens verwoest omdat hij niet eerlijk was.
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_179285575
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:26 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

:'( is toch gewoon voor vakanties of denk je dat ik zo'n aluhoedje ben?
dat snapte ik, maar op dit moment ben je gewoon thuis en heb je die dingen toch ook :P
compact en kleverig.
pi_179285586
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Door mijn diagnoses mag ik geen autorijden. Dat maakt niet dat ik mijn diagnose ben en niks meer. Dat betekent alleen dat het me beïnvloed. Een diagnose krijg je niet zo maar en daarom is er wettelijk besloten dat een onafhankelijk orgaan moet kijken of het veilig is of je achter het stuur kruipt. Het is geen kwestie van een "stigma" waarom sommige mensen niet auto mogen rijden, het is een kwestie van veiligheid
Snap dat het voor de veiligheid belangrijk is, maar als je niet ontzettend autistisch bent, waarom zou je het dan aangeven? Een diagnose krijg je niet zo maar nee maar het hoeft niet je hele leven te beïnvloeden.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_179285619
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:55 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Snap dat het voor de veiligheid belangrijk is, maar als je niet ontzettend autistisch bent, waarom zou je het dan aangeven? Een diagnose krijg je niet zo maar nee maar het hoeft niet je hele leven te beïnvloeden.
Blijkbaar beïnvloed het je leven wel, anders krijg je die diagnose niet.
  zondag 20 mei 2018 @ 15:58:01 #215
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179285632
Ik heb mijn botziekte ook niet vermeld. Maar die beïnvloedt m'n beoordeling en reactievermogen ook niet. En als ik iets heb kan ik überhaupt niet rijden :')
Tap tap tap
  zondag 20 mei 2018 @ 15:59:28 #216
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179285661
Kak ik kan die lekkere Japanner in Londen niet meer vinden.
Tap tap tap
  zondag 20 mei 2018 @ 15:59:40 #217
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179285666
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb mijn botziekte ook niet vermeld. Maar die beïnvloedt m'n beoordeling en reactievermogen ook niet. En als ik iets heb kan ik überhaupt niet rijden :')
Wat bedoel je met die laatste zin? :@
  zondag 20 mei 2018 @ 16:00:38 #218
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179285682
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:59 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Wat bedoel je met die laatste zin? :@
Als ik m'n been breek kom ik de auto niet eens in :P
Tap tap tap
  zondag 20 mei 2018 @ 16:00:40 #219
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_179285684
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:55 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Snap dat het voor de veiligheid belangrijk is, maar als je niet ontzettend autistisch bent, waarom zou je het dan aangeven? Een diagnose krijg je niet zo maar nee maar het hoeft niet je hele leven te beïnvloeden.
Omdat je ook een ongeluk kan krijgen zonder dat het jouw schuld is en komen ze er dan achter is het toch jouw schuld en zit je met de gebakken peren.

Net zoals 3 biertjes drinken en toch gaan rijden, je denkt gaat prima en kan 999 keer van de 1000 prima gaan maar 1 ander persoon die je aanrijdt en je bent de sjaak.
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  zondag 20 mei 2018 @ 16:01:42 #220
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179285701
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als ik m'n been breek kom ik de auto niet eens in :P
Maar als zoiets onderweg gebeurt (wat een beetje apart is wel :+ ) wat dan? Dan ben je ineens toch wel onveilig op de weg?
  zondag 20 mei 2018 @ 16:02:08 #221
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179285708
Daar ben ik hier altijd zo verbaasd over. Iedereen, inclusief politie, stapt met drank op achter t stuur :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179285710
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:55 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Snap dat het voor de veiligheid belangrijk is, maar als je niet ontzettend autistisch bent, waarom zou je het dan aangeven? Een diagnose krijg je niet zo maar nee maar het hoeft niet je hele leven te beïnvloeden.
Omdat je autistisch bent en autistisch genoeg om een diagnose te krijgen. Als het inderdaad niet ernstig is, krijg je je rijbewijs wel. Alleen iedereen vindt van zijn of haar stoornis dat het veilig genoeg is. Al de diagnose niet ernstig is, beïnvloed die niet heel je leven en kun je gewoon je gang gaan. Alleen het is aan een onafhankelijke professional om te bepalen of het ernstig is of niet. Zelfs moet een goed ziekte-inzicht kun je dat minder objectief bepalen dan een professional. '

Als alleen je eigen veiligheid in geding is moet je vooral zelf weten of je ergens over liegt, alleen nu heb je ook te maken met andere weggebruikers. Het is gewoon egocentrisch om te liegen over stoornissen in het verkeer. Natuurlijk is een rijbewijs handig, natuurlijk is het naar als iets niet kan door je stoornis, maar het is naarder wanneer je iemand doodrijdt omdat je de situatie niet goed kon overzien. Je hebt met anderen te maken. Het draait dan niet alleen om degene met de diagnose. En daarom is er besloten dat een onafhankelijk persoon een oordeel velt over de veiligheid. En die heeft er ook geen plezier in om te zeggen dat je niet mag rijden. Dat is het doeln niet, veiligheid is het doel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 20 mei 2018 @ 16:02:32 #223
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179285718
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:01 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Maar als zoiets onderweg gebeurt (wat een beetje apart is wel :+ ) wat dan? Dan ben je ineens toch wel onveilig op de weg?
Wat zou er onderweg moeten gebeuren dan? Ik veroorzaak er niet ineens een ongeluk door.
Tap tap tap
pi_179285736
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:00 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Omdat je ook een ongeluk kan krijgen zonder dat het jouw schuld is en komen ze er dan achter is het toch jouw schuld en zit je met de gebakken peren.

Net zoals 3 biertjes drinken en toch gaan rijden, je denkt gaat prima en kan 999 keer van de 1000 prima gaan maar 1 ander persoon die je aanrijdt en je bent de sjaak.
In dat opzicht begrijp ik je mening, maar autisme hoeft niet te betekenen dat je hele speciale rijlessen etc. nodig bent..
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_179285737
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:55 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Snap dat het voor de veiligheid belangrijk is, maar als je niet ontzettend autistisch bent, waarom zou je het dan aangeven? Een diagnose krijg je niet zo maar nee maar het hoeft niet je hele leven te beïnvloeden.
Omdat autisme vaak invloed heeft op je anticiperend vermogen. Erg belangrijk bij het rijden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')