abonnement Unibet Coolblue
pi_179288218
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar word ik persoonlijk?

Ik heb het over zijn redenatie die puur ingegeven lijkt door persoonlijke opvattingen.
quote:
Het klinkt meer alsof jij het graag wil wijten aan zaken waar jij problemen mee hebt.
Het kwam bij mij iig zo over.
pi_179288273
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als het de oorzaak is van dit geweld lijkt het me vrij logisch dat ik en ieder ander weldenkend rationeel mens er een probleem mee zou moeten hebben, nogmaals ik vind het prima om ook de enorme overvloed aan wapens wat terug te dringen, maar kijkend naar andere landen met een soepel wapenbeleid, en waar dit geen of minder een rol speelt, denk ik niet dat zo'n verbod veel zal uitrichten verder.
Een fatsoenlijke wapen wet en het terugdringen van wapens zal imho best wel een behoorlijk verschil kunnen maken.
pi_179288340
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het is hun wapenobsessie. Wapens zijn bedoeld om te doden, als je daar op jonge leeftijd mee omgaat, dan zullen er altijd zijn die fantaseren over schietpartijen. Dat heb je niet met een auto, die is niet bedoelt om te doden. En als je regelmatig voorbeelden in het nieuws ziet wordt die fantasie een reële mogelijkheid.

Zonder vuurwapens zou het veel moeilijker zijn. Een vuurwapen is makkelijk, ze plannen het wel, maar dat kost geen moeite, er komt weinig actieve voorbereiding aan te pas, hoogstens het wapen uit de kast van je ouders stelen. De enige die geen ervaring had met vuurwapens en ze pas aanschafte nadat hij het plan opgevat had was Cho. Die bereidde zich ook voor, en was dodelijker dan alle voorgaande schutters. Maar dat was een uitzondering, de meesten waren vertrouwd met wapens en konden er makkelijk aan raken, als dat niet het geval was geweest zouden ze het niet gedaan hebben.
Amerika heeft altijd een obsessie met vuurwapens gehad, dat is niet nieuw, dat zit ook ingebakken in hun 'Amerikaanse identiteit' om zoveel mogelijk eigen hebben en houden te kunnen beschermen. Dat veel van deze moordenaars een fascinatie krijgen voor wapens, of simpelweg geweld, dat heeft diepere oorzaken dan het wapen zelf. Deze personen kennen vaak verschillende drijfveren die hun tot fascinatie en uiteindelijk daad drijven maar dat neemt niet weg dat bij een beperking op de verkrijgbaarheid van vuurwapens diezelfde fascinatie en daad zich via andere middelen kan uiten, of nog steeds vuurwapens als ze daar aan kunnen geraken, en begrijp me niet verkeerd, ik vind het belachelijk dat ze zo makkelijk aan de meest zware vuurwapens kunnen komen en zelfs al heb je een dubieuze achtergrond, maar dat betekent niet dat vuurwapens ook de daadwerkelijke oorzaak zijn van dit soort geweld. Met een beperking op verkrijgbaarheid van vuurwapens lopen dit soort types nog altijd rond, met hun psychische problemen en frustraties, waar is het debat daarover dan?
pi_179288376
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:26 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Een fatsoenlijke wapen wet en het terugdringen van wapens zal imho best wel een behoorlijk verschil kunnen maken.
Wellicht en ik vind het ook belangrijk om strikter te zijn maar we moeten niet denken dat het probleem daarmee opgelost is verder.
pi_179288409
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wellicht en ik vind het ook belangrijk om strikter te zijn maar we moeten niet denken dat het probleem daarmee opgelost is verder.
Dat ben ik met je eens.
pi_179288480
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als het de oorzaak is van dit geweld lijkt het me vrij logisch dat ik en ieder ander weldenkend rationeel mens er een probleem mee zou moeten hebben, nogmaals ik vind het prima om ook de enorme overvloed aan wapens wat terug te dringen, maar kijkend naar andere landen met een soepel wapenbeleid, en waar dit geen of minder een rol speelt, denk ik niet dat zo'n verbod veel zal uitrichten verder.
In de VS zou er ongeveer 1 wapen per inwoner zijn, in het bezit van 22% tot 29% van de bevolking. Dat haal je in weinig landen, Duitsland bvb heeft slechts 7 (legale) wapens per 100 inwoners. De VS heeft het second amendment, waardoor wapenbezit voor een deel van de bevolking heilig is. Kinderen die voor hun 10de verjaardag een vuurwapen krijgen, vijfjarigen die leren schieten, dat is toch waanzin?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179288620
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In de VS zou er ongeveer 1 wapen per inwoner zijn, in het bezit van 22% tot 29% van de bevolking. Dat haal je in weinig landen, Duitsland bvb heeft slechts 7 (legale) wapens per 100 inwoners. De VS heeft het second amendment, waardoor wapenbezit voor een deel van de bevolking heilig is. Kinderen die voor hun 10de verjaardag een vuurwapen krijgen, vijfjarigen die leren schieten, dat is toch waanzin?
Maar nogmaals die obsessie voor vuurwapens was er altijd wel maar die grote shootings is toch een vrij modern fenomeen geworden. Dan zijn wapens ook niet zo zeer de oorzaak (behalve dat het zo'n daad wellicht makkelijker maakt). Een strenger wapenbeleid zal gezien de enorme voorraad die al circuleert en wapens die verkrijgbaar zijn via familie if vrienden weinig uitrichten. Een totaalverbod of net zo streng als in Europa zal een burgeroorlog uitlokken ben ik bang.
pi_179289093
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar nogmaals die obsessie voor vuurwapens was er altijd wel maar die grote shootings is toch een vrij modern fenomeen geworden. Dan zijn wapens ook niet zo zeer de oorzaak (behalve dat het zo'n daad wellicht makkelijker maakt). Een strenger wapenbeleid zal gezien de enorme voorraad die al circuleert en wapens die verkrijgbaar zijn via familie if vrienden weinig uitrichten. Een totaalverbod of net zo streng als in Europa zal een burgeroorlog uitlokken ben ik bang.
Copycat effect, je hebt tegenwoordig veel meer media, hoe meer ze het zien hoe groter de kans. In 1949 schoot Howard Unruh tijdens een wandeling door z'n buurt 13 mensen dood. Dat waren enkele krantenberichten, meer niet. Charles Whitman in '66, rechtstreeks verslag op de locale radio, en misschien 5 of 10 minuten tijdens nieuwsuitzendingen op tv. Tegenwoordig kan je dagenlang onafgebroken nieuwsuitzendingen, tweets, amateuruitzendingen op livestream, periscope, etc.. volgen. Harris en Klebold kregen honderden fanpages, zelfs fanforums.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179289161
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:23 schreef Klepper272 het volgende:

[..]


[..]

Het kwam bij mij iig zo over.
Dat kan.
  zondag 20 mei 2018 @ 20:38:32 #160
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179290489
Schietpartijen op Amerikaanse scholen zijn al een 'traditie' sinds 1764.
Maar de laatste 20 jaar is het gemiddelde aantal slachtoffers flink omhoog gegaan. En dat heeft alles te maken met de beschikbaarheid van zwaardere wapens.
Met een 18e-eeuwse musket had Dimitrios hooguit één slachtoffer kunnen maken.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 20 mei 2018 @ 21:33:52 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179291261
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In de VS zou er ongeveer 1 wapen per inwoner zijn, in het bezit van 22% tot 29% van de bevolking. Dat haal je in weinig landen, Duitsland bvb heeft slechts 7 (legale) wapens per 100 inwoners. De VS heeft het second amendment, waardoor wapenbezit voor een deel van de bevolking heilig is. Kinderen die voor hun 10de verjaardag een vuurwapen krijgen, vijfjarigen die leren schieten, dat is toch waanzin?
Volgens mij heeft Canada dezelfde getallen als de VS wat wapenbezit aangaat, maar daar valt ongeveer 1 dode per jaar door gun violence, geloof ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179291406
false flags van de globalisten.
  zondag 20 mei 2018 @ 21:56:00 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179291572
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:32 schreef JaJammerJan het volgende:

Ben daarom niet verbaasd dat leerlingen het heft dan in eigen handen gaan nemen en zelf de pesters gaan straffen. Tegen een groep fysiek sterkere pesters kun je weinig, dus dan ga je maar een wapen mee naar school te nemen en dan krijg je dit. Als zo'n groepje zijn mentale gesteldheid en leven gaan ruïneren, dan kan hij er maar beter harder om gaan vechten om dat te voorkomen of die mensen in ieder geval met zich mee te nemen.

Beter dan niks doen en hopen dat het allemaal maar beter wordt
Uit welke inrichting ben jij ontsnapt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 20 mei 2018 @ 22:05:47 #164
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179291700
Dit is wel een verhelderend plaatje. Het aantal vuurwapenmoorden per 100.000 inwoners, per jaar, per land:
bron: wikipedia

Er ontbreken een paar landen in het plaatje, bv. Thailand. Maar je ziet dat de VS in de middenmoot zit, tussen Latijns-Amerika en Europa. Schietpartijen in de VS krijgen de meeste media-aandacht.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 20 mei 2018 @ 22:08:39 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179291737
quote:
3s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:05 schreef Domnivoor het volgende:
Dit is wel een verhelderend plaatje. Het aantal vuurwapenmoorden per 100.000 inwoners, per jaar, per land:
[ afbeelding ]bron: wikipedia

Er ontbreken een paar landen in het plaatje, bv. Thailand. Maar je ziet dat de VS in de middenmoot zit, tussen Latijns-Amerika en Europa. Schietpartijen in de VS krijgen de meeste media-aandacht.
Misschien komt dat omdat in de gemiddelde bananenrepubliek de ene drugsboer de andere drugsboer afknalt. Het vuur openen op een klasje vol onschuldige schoolkinderen is nog net iets anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179291838
quote:
3s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:05 schreef Domnivoor het volgende:
Dit is wel een verhelderend plaatje. Het aantal vuurwapenmoorden per 100.000 inwoners, per jaar, per land:
[ afbeelding ]bron: wikipedia

Er ontbreken een paar landen in het plaatje, bv. Thailand. Maar je ziet dat de VS in de middenmoot zit, tussen Latijns-Amerika en Europa. Schietpartijen in de VS krijgen de meeste media-aandacht.
België staat er ook bij, zie ik, wat is daar dan gebeurd afgelopen jaar?
En waar is NL, of zie ik dat gewoon niet?
I´m back.
pi_179291860
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat in de gemiddelde bananenrepubliek de ene drugsboer de andere drugsboer afknalt. Het vuur openen op een klasje vol onschuldige schoolkinderen is nog net iets anders.
Lijkt me niet echt een accuraat ballenbakje idd. In deze discussie.
I´m back.
pi_179291873
Ik zie NL gewoon niet.
I´m back.
  zondag 20 mei 2018 @ 22:23:21 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179291975
quote:
15s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie NL gewoon niet.
In 2016 waren er volgens het CBS 31 vuurwapendoden in Nederland. Dat komt neer op grofweg 0,2 per 100.000, dus dat komt inderdaad niet in het plaatje.

-edit- ik denk dat zelfmoord daar niet bij zit, maar alsnog denk ik niet dat je daarmee in de buurt van de aantallen in de graphic komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179292001
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In 2016 waren er volgens het CBS 31 vuurwapendoden in Nederland. Dat komt neer op grofweg 0,2 per 100.000, dus dat komt inderdaad niet in het plaatje.
Wat is er in België gebeurd dan, met 2,02 per 100K burgers?
I´m back.
  zondag 20 mei 2018 @ 22:25:21 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179292011
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is er in België gebeurd dan, met 2,02 per 100K burgers?
Schiet mij maar lek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 20 mei 2018 @ 22:25:50 #172
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179292025
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt een accuraat ballenbakje idd. In deze discussie.
Het is gebaseerd op cijfers die zijn verzameld door de onderzoekers van gunpolicy.org.

quote:
België staat er ook bij, zie ik, wat is daar dan gebeurd afgelopen jaar?
De referenties voor België staan hier:
http://www.gunpolicy.org/firearms/region/belgium
quote:
En waar is NL, of zie ik dat gewoon niet?
Nederland zou één van de kleinste balletjes zijn, tussen Griekenland en IJsland.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_179292064
quote:
6s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Schiet mij maar lek.
Ik weet het ook niet, staat er wel bij.
I´m back.
pi_179292081
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:25 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het is gebaseerd op cijfers die zijn verzameld door de onderzoekers van gunpolicy.org.

[..]

De referenties voor België staan hier:
http://www.gunpolicy.org/firearms/region/belgium

[..]

Nederland zou één van de kleinste balletjes zijn, tussen Griekenland en IJsland.
Worden wel aardig wat mensen raak geschoten in NL evenwel, paar laatste maanden.
I´m back.
  zondag 20 mei 2018 @ 22:35:17 #175
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179292207
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat in de gemiddelde bananenrepubliek de ene drugsboer de andere drugsboer afknalt. Het vuur openen op een klasje vol onschuldige schoolkinderen is nog net iets anders.
De VS heeft zo ongeveer een patent op schietpartijen op scholen.

Maar ook in de grote bollen in het plaatje komen heel erg veel kinderen om door geweld.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')