abonnement Unibet Coolblue
pi_179165743
Ik heb perioden last van een psychose met depressie, dan ben ik echt niet in staat om lang in de keuken te staan. Voorheen at ik altijd magnetronmaaltijden maar dat is wel behoorlijk duur gebleken als je leeft van een uitkering.

Kunnen jullie mij tips geven voor een eenvoudige maaltijd dat gemakkelijk te bereiden is?

Ik wil max. ¤10 per dag aan boodschappen uitgeven.
pi_179166021
Wat zijn deze topics er vaak :o

Standaard antwoord is vaak: voor meerdere dagen koken en invriezen
pi_179166487
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:27 schreef emmyemmy2 het volgende:
Standaard antwoord is vaak: voor meerdere dagen koken en invriezen
Is bij mij geen optie. Heb zelf maar een kleine koelkast zonder vriezer.
pi_179166511
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:43 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Is bij mij geen optie. Heb zelf maar een kleine koelkast zonder vriezer.
Meerdere dagen achtereen hetzelfde eten en het in de tussentijd in de koelkast bewaren.
pi_179166525
Macaroni?
  maandag 14 mei 2018 @ 23:47:25 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179166567
Bruine boterhammen met beleg. En er dan een tomaat of zoiets bij. Klaar.
pi_179166738
https://www.bcc.nl/keuken(...)-vriezer-bfz34/74228
120 euro en je hebt een vriezer. Gaat je op vrij korte termijn al geld besparen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179166809
En op sites als http://www.smulweb.nl/recepten en vele andere sites kan je op bereidingstijd selecteren. Genoeg lekkere, makkelijke en snelle recepten te vinden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 00:43:40 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179167266
Wokgerechten of curry's:
Vlees in de pan, zakje voorgesneden groenten erbij en dan een sausje naar keuze.
Serveren met rijst of noodles.
Met die sauzen kan je enorm variëren.

Als je er wat meer tijd aan wil besteden snijd je je groenten zelf.
En zelf doe ik vaak de groenten eerst in de pan en daarna pas de kip, de kip gaar je door in de saus, blijft die mooi mals.

Om kosten te besparen kan je je groenten bij de Turk kopen, die zijn goedkoper dan supermarkten.
Sauzen voor de curry's (bijv Thai Green Curry) kan je bij de Toko halen, ¤1,79 voor een grote pot.

[ Bericht 3% gewijzigd door SiGNe op 15-05-2018 02:21:16 ]
pi_179167288
Hoezo kan je niet lang in de keuken staan als je een depressive en een psychose hebt?
koken kan zeer ontspannend werken weet ik uit ervaring..
pi_179167811
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:43 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Is bij mij geen optie. Heb zelf maar een kleine koelkast zonder vriezer.
Dan raad ik je aan om op marktplaats een vriezertje op te scharrelen, even schoon te maken met een bleekplossing en dan heb je voor een prikkie (of zelfs gratis) een apparaat dat het leven heel veel makkelijker maakt.

Juist als je alleen of met weinig bent, is een vrieskistje onontbeerlijk. Als je een keer een goed moment hebt en zin om te koken, kook je gelijk zes porties. Grote hoeveelheden koken is makkelijker, veel goedkoper en (afhankelijk van het gerecht) ook lekkerder.

Vries het vervolgens in in plastic zakjes met zo'n ritssluiting. Druk even de lucht eruit, zodat je een plat zakje krijgt, dan neemt het bijna geen ruimte in en ontdooit het in no-time.

Afgezien van gerechten met rauwe groenten (sla of stamppot rauwe andijvie) kan je bijna alles invriezen.

In het geval van pasta, zou ik alleen de saus invriezen en de pasta per keer even vers koken, terwijl je de saus in een koekenpan op laag vuur laat opwarmen. Scheutje pastawater en beetje roomboter bij de saus, de bijna-gare pasta erbij en in de saus gaar laten worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 06:16:57 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179168625
In de Allerhande en soortgelijke bladen staan regelmatig recepten die snel en eenvoudig te bereiden zijn, of budget, of beiden.

Heel culinair is het niet, maar doorgaans is het volgende goed te doen:
- gewoon boterhammen met normaal beleg voor ontbijt en lunch.

Avondeten bestaat uit:
- of aardappelen, of rijst, of een pasta. Laatste twee gewoon een B-merk of huismerk, en beslist niet vers
- of vlees uit de vriezer dat je als kiloknaller hebt gekocht, of vis (uit blik), of eieren, of een vleesvervanger (hoewel die niet goedkoop zijn, maar je kunt ook bonen kiezen). Neem niet teveel vlees per maaltijd.
- groenten en/of fruit. Dit is de grote truc: baseer de twee voorgaande maaltijdcomponenten op de groente die in de aanbieding is, bijvoorbeeld de laatste-dag-korting "weggooien is zonde". Is er niks in de aanbieding, neem je groenten uit blik van het B- of huismerk.

Gewoon Hollands koken gaat doorgaans zonder sausen, een jus maak je zelf van de vleessappen.
Italiaanse pastasauzen zijn eenvoudig te maken, maar bij de B-merken zijn ze uit een potje of pakje niet duur en zo klaar.
Voor Aziatisch koken moet je kijken wat je wilt. Je kunt groot inkopen bij een goedkope toko en het zelf doen, of de B-merken als Go-Tan of Improba uit de supermarkt gebruiken.
"Mexicaans" eten kan heel goedkoop zijn: de chili con carnes en gallo pinto.

Een klasse apart zijn ovenschotels: het maken duurt lang, maar terwijl het in de oven staat kun jij iets anders doen. Het belangrijkste, zooi in ovenschaal pleuren, is in een halve minuut gedaan.
pi_179168814
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 06:16 schreef Lunatiek het volgende:
- of aardappelen, of rijst, of een pasta. Laatste twee gewoon een B-merk of huismerk, en beslist niet vers
Hierbij wil ik toch even zeggen dat ik de pasta's van merk Markant niet lekker vind. Het kookt niet fijn, en al dente al nauwelijks voor elkaar te krijgen. Het gaat in een paar seconden van rauw naar pap. En het smaakt niet. Dus ik koop meestal het iets duurdere Gran d'Italia. Dat is goed klaar te maken en het smaakt ook.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179169428
Rijst, groenten en kip kost je een minuut of 10. Alsjeblieft
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_179169659
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:19 schreef Tomodachi het volgende:
Ik heb perioden last van een psychose met depressie, dan ben ik echt niet in staat om lang in de keuken te staan. Voorheen at ik altijd magnetronmaaltijden maar dat is wel behoorlijk duur gebleken als je leeft van een uitkering.

Kunnen jullie mij tips geven voor een eenvoudige maaltijd dat gemakkelijk te bereiden is?

Ik wil max. ¤10 per dag aan boodschappen uitgeven.
Voor 10 euro per dag kun je al heel wat doen. Reken maar uit, dat is 70 euro per week. Voor iemand alleen is dat heul veul (weet ik uit eigen ervaring, dat haal je met simpel gemak, ik ben al vaak met de helft klaar).

Als je het trouwens simpel wilt houden, heb je een slager in de buurt? Die hebben vaak gegrilde kip draaien, warm. Koop daar een bout, verrukkelijk, scheelt weer werk. Verder ovenpatat even in de oven, zo klaar, kind kan de was doen. Zakje rauwkost gelijk erbij kopen in de supermarkt. En je hebt heerlijk eten. Ook de gebraden gehaktballen bij de slager zijn prima.
Volgens mij ben je dan voor 5 euro klaar op een dag. :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179172379
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 06:16 schreef Lunatiek het volgende:
In de Allerhande en soortgelijke bladen staan regelmatig recepten die snel en eenvoudig te bereiden zijn, of budget, of beiden.
Alleen is de allerhande een kutblad.

Normale supermarktbladen hebben recepten waarbij het themaproduct de hoofdrol speelt. Dus als de broccoli in de reclame is, krijg je verschillende recepten met een hoofdrol voor broccoli. Logisch.

Allerhande niet. Allerhande doet het anders door recepten te plaatsen waar het themaproduct eigenlijk niet in thuishoort, maar eventueel bij zou kunnen passen (maar eigenlijk niet). Dus dan krijg je bij wijze van spreke kapsalon met broccoli en dat soort Frankenstein-samenstellingen.

Ik heb op verzoek van mijn vriendin wel eens een weekje Allerhanderecepten gemaakt en zo rond donderdag was ik er al zo onwaarschijnlijk stok ongelukkig van, dat ik het met een grote boog in de biobak gekwakt heb en Chinees ben gaan halen. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 11:51:27 #17
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179172839
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Alleen is de allerhande een kutblad.

Normale supermarktbladen hebben recepten waarbij het themaproduct de hoofdrol speelt. Dus als de broccoli in de reclame is, krijg je verschillende recepten met een hoofdrol voor broccoli. Logisch.

Allerhande niet. Allerhande doet het anders door recepten te plaatsen waar het themaproduct eigenlijk niet in thuishoort, maar eventueel bij zou kunnen passen (maar eigenlijk niet). Dus dan krijg je bij wijze van spreke kapsalon met broccoli en dat soort Frankenstein-samenstellingen.

Ik heb op verzoek van mijn vriendin wel eens een weekje Allerhanderecepten gemaakt en zo rond donderdag was ik er al zo onwaarschijnlijk stok ongelukkig van, dat ik het met een grote boog in de biobak gekwakt heb en Chinees ben gaan halen. :{
:o Serieus?

Ik heb een hele zwik aan Allerhanderecepten die me prima bevallen. Meer dan ùit Boodschappen bijvoorbeeld. Dirk heeft de laatste jaren ook goeie recepten in hun blad.

Maar de recepten die ik uit die bladen haal zijn niet echt budgetvriendelijk om maar on topic te blijven O-) Wij geven 100-120 euro per week uit aan boodschappen voor 2 personen.
Spoilers!
pi_179172903
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:o Serieus?

Ik heb een hele zwik aan Allerhanderecepten die me prima bevallen. Meer dan ùit Boodschappen bijvoorbeeld. Dirk heeft de laatste jaren ook goeie recepten in hun blad.

Maar de recepten die ik uit die bladen haal zijn niet echt budgetvriendelijk om maar on topic te blijven O-) Wij geven 100-120 euro per week uit aan boodschappen voor 2 personen.
Jordy-B heeft volgens mij gelijk. Ik ben een trouwe lezer van Allerhande. En heel vaak bekruipt me het gevoel dat recepten geforceerd zijn. Leg de bonus-krant er maar eens naast en ja hoor.Ik noem dat het Zoete-Aardappel-Syndroom. Of kijk rond in AH. Ik heb wel erg mijn best gedaan, bijvoorbeeld bij de zomereditie (gewoon een beetje afvallen bij laag-calorie gerechten), maar als je het maakt is het helemaal niet zo smakelijk en geweldig.

De "Boodschappen" is trouwens stukken beter en gemakkelijker te maken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179172946
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:o Serieus?
Serieus. Ik werd er ook serieus depressief van. Ik vind het niet zo erg om één dagje sneu in onsmakelijk eten te zitten prikken, maar vier dagen achter elkaar trok ik niet.

Bij Hallo Jumbo vind ik wel regelmatig recepten die gewoon hartstikke lekker zijn, al moet ik zeggen dat ik de meeste recepten van Okoko haal (als ik zoek op wat ik in de koeling heb) of tegenkom bij Chef John.

Die laatste heeft bijvoorbeeld een heerlijke pompoensoep.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 11:59:13 #20
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179172948
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:55 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Jordy-B heeft volgens mij gelijk. Ik ben een trouwe lezer van Allerhande. En heel vaak bekruipt me het gevoel dat recepten geforceerd zijn. Leg de bonus-krant er maar eens naast en ja hoor.Ik noem dat het Zoete-Aardappel-Syndroom. Of kijk rond in AH. Ik heb wel erg mijn best gedaan, bijvoorbeeld bij de zomereditie (gewoon een beetje afvallen bij laag-calorie gerechten), maar als je het maakt is het helemaal niet zo smakelijk en geweldig.

De "Boodschappen" is trouwens stukken beter en gemakkelijker te maken.
Er staan zeker niet allemaal lekkere recepten in. Maar ik kan uit elke editie wel twee of drie recepten of ideeën voor een recept halen. En ik hou me vrijwel nooit helemaal aan een recept, ik tweak altijd wel iets omdat dat beter uitkomt.
Spoilers!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:00:00 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179172964
Ik vind dit wel een fascinerend onderwerp. Ik ga even een topic aanmaken want hier past het eigenlijk niet.

Edit: CUL / Koken uit tijdschriften

[ Bericht 34% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-05-2018 12:19:42 ]
Spoilers!
pi_179173050
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dit wel een fascinerend onderwerp. Ik ga even een topic aanmaken want hier past het eigenlijk niet.
Die gegrilde filetlapjes met ovenaardappel en salade (April-Allerhande pagina 73), die was trouwens wel erg lekker. Aanradertje. Ik heb alleen wel die dressing achterwege gelaten, want ik hou niet van dressing. En de tomaten natuurlijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:06:39 #23
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179173070
Voor 10 euro per dag kun je in je eentje prima eten gedurende de week. Makkelijke maaltijden: groentenprutje met rijst, pasta, gebakken aardappels, stukje vlees(vervanger) en groenten, soep met stokbrood, etc.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:17:08 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179173300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 06:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hierbij wil ik toch even zeggen dat ik de pasta's van merk Markant niet lekker vind. Het kookt niet fijn, en al dente al nauwelijks voor elkaar te krijgen. Het gaat in een paar seconden van rauw naar pap. En het smaakt niet. Dus ik koop meestal het iets duurdere Gran d'Italia. Dat is goed klaar te maken en het smaakt ook.
Eens, maar wie erg op de centen moet letten is eerder blij dat er überhaupt wat te eten is. Een goede saus of kruiden maakt veel goed.
Als het er vanaf kan zou ik ook als eerste lekkere pasta en rijst kopen.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:21:03 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179173388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Alleen is de allerhande een kutblad.

Normale supermarktbladen
Iedereen begrijpt wat ik bedoel met "Allerhande en soortgelijke bladen". Van die andere bladen ken ik de naam niet (behalve Boodschappen, maar die is recent van naam veranderd en ik weet niet meer wat de nieuwe naam is, dus anderen mogelijk ook niet).
pi_179173455
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:17 schreef Lunatiek het volgende:
Eens, maar wie erg op de centen moet letten is eerder blij dat er überhaupt wat te eten is. Een goede saus of kruiden maakt veel goed.
Als het er vanaf kan zou ik ook als eerste lekkere pasta en rijst kopen.
Met 10 euro per dag kun je je betere kwaliteit veroorloven.
Als het qua smaak of werking niks uitmaakt, dan kies ik ook voor het goedkoopste. Want waarom niet? Meer geld over om aan andere dingen te besteden.
Maar als ik iets niet lekker vind of goed vind werken, dan koop ik het niet meer en stap over op alternatieven die me wél liggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179179520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 06:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hierbij wil ik toch even zeggen dat ik de pasta's van merk Markant niet lekker vind. Het kookt niet fijn, en al dente al nauwelijks voor elkaar te krijgen. Het gaat in een paar seconden van rauw naar pap. En het smaakt niet. Dus ik koop meestal het iets duurdere Gran d'Italia. Dat is goed klaar te maken en het smaakt ook.
Markant scoort op alle fronten heel slecht. Bij consumententests, waar het ook over gaat, ze zitten altijd onderaan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179179636
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:20 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Markant scoort op alle fronten heel slecht. Bij consumententests, waar het ook over gaat, ze zitten altijd onderaan.
Verder heb ik geen ervaring met Markant-spul. Ik kocht die pakken pasta omdat ze in de aanbieding waren en ik ze wilde proberen. Verschillende soorten pasta dus. Allemaal geprobeerd, geen succesverhaal. Dus koop ik het niet meer. En het verbaast me niet dat je zegt dat andere producten van ze ook niet al te best zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179179766
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Verder heb ik geen ervaring met Markant-spul. Ik kocht die pakken pasta omdat ze in de aanbieding waren en ik ze wilde proberen. Verschillende soorten pasta dus. Allemaal geprobeerd, geen succesverhaal. Dus koop ik het niet meer. En het verbaast me niet dat je zegt dat andere producten van ze ook niet al te best zijn.
pasta bij de Turk halen ( of bij de Aldi). Uit de voorraad van mijn schoonmoeder hadden we vlugkokende macaroni van Honig, dat was pas ellendig, binnen 1 minuut vieze drab.

En ik sluit me aan bij: regel toch een vriezer. Maak bijv soep in flinke hoeveelheden, ontdooi een portie en eet er een tosti bij
pi_179179832
Kant en klaar kost je 3-4,50 dus als je dan een 10-tje hebt waarom zijn die dan te duur?

Zelf koken is alleen goedkoper als je of echt alles zelf gaat snijden en doen.
Of in grotere hoeveelheden kookt. :)
Do what you love, love what you do!
pi_179179891
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

pasta bij de Turk halen ( of bij de Aldi). Uit de voorraad van mijn schoonmoeder hadden we vlugkokende macaroni van Honig, dat was pas ellendig, binnen 1 minuut vieze drab.

En ik sluit me aan bij: regel toch een vriezer. Maak bijv soep in flinke hoeveelheden, ontdooi een portie en eet er een tosti bij
Ze zijn beter "vers", in de koeling.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:37:17 #32
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179182508
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 06:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hierbij wil ik toch even zeggen dat ik de pasta's van merk Markant niet lekker vind. Het kookt niet fijn, en al dente al nauwelijks voor elkaar te krijgen. Het gaat in een paar seconden van rauw naar pap. En het smaakt niet. Dus ik koop meestal het iets duurdere Gran d'Italia. Dat is goed klaar te maken en het smaakt ook.
Dit dus maar ook Grand d'Italia vind ik geen goede bite hebben, pas toen ik De Cecco pasta kocht snapte ik ook wat men nou precies bedoelde met "Al dente"
En wat betreft de tomaten voor de ragú ben ik ook een stapje omhoog gegaan, daar gebruik ik San Marzano tomaten voor van het merk Mutti (exclusief bij AH te koop).
Kost wel ¤2 per blik maar ik heb mij recept voor Ragú ooit van een Italiaanse achterbuurvrouw gekregen, dat is ook een favoriet gerecht van me en jeugdsentiment dus ik wil daar ook wel iets meer voor uitgeven

Vriezer is opzich wel handig maar echt nodig? Nee, dat ook weer niet.
Als je het niet erg vind om 2 dagen hetzelfde te eten tenminste, of als je een grote eter bent want over het algemeen kook je toch al snel voor 2-3 personen, ook als je alleen bent.
Formaten van de verpakkingen zijn er ook op afgesteld, knorr wereldgerechten bijv. allemaal 2-3 personen of grotere verpakkingen voor 5 personen.
En 2 kipfiletjes in 1 verpakking zijn vaker in de aanbieding dan verpakkingen met maar 1 kipfilet.
pi_179182613
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dit dus maar ook Grand d'Italia vind ik geen goede bite hebben, pas toen ik De Cecco pasta kocht snapte ik ook wat men nou precies bedoelde met "Al dente"
En wat betreft de tomaten voor de ragú ben ik ook een stapje omhoog gegaan, daar gebruik ik San Marzano tomaten voor van het merk Mutti (exclusief bij AH te koop).
Kost wel ¤2 per blik maar ik heb mij recept voor Ragú ooit van een Italiaanse achterbuurvrouw gekregen, dat is ook een favoriet gerecht van me en jeugdsentiment dus ik wil daar ook wel iets meer voor uitgeven

Vriezer is opzich wel handig maar echt nodig? Nee, dat ook weer niet.
Als je het niet erg vind om 2 dagen hetzelfde te eten tenminste, of als je een grote eter bent want over het algemeen kook je toch al snel voor 2-3 personen, ook als je alleen bent.
Formaten van de verpakkingen zijn er ook op afgesteld, knorr wereldgerechten bijv. allemaal 2-3 personen of grotere verpakkingen voor 5 personen.
En 2 kipfiletjes in 1 verpakking zijn vaker in de aanbieding dan verpakkingen met maar 1 kipfilet.
het voordel van een vriezer in dit geval is dat hij er snel een (gedeeltelijke) maaltijd uit kan trekken als hij niet helemaal in staat is om te koken.
pi_179182741
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dit dus maar ook Grand d'Italia vind ik geen goede bite hebben, pas toen ik De Cecco pasta kocht snapte ik ook wat men nou precies bedoelde met "Al dente"
En wat betreft de tomaten voor de ragú ben ik ook een stapje omhoog gegaan, daar gebruik ik San Marzano tomaten voor van het merk Mutti (exclusief bij AH te koop).
Kost wel ¤2 per blik maar ik heb mij recept voor Ragú ooit van een Italiaanse achterbuurvrouw gekregen, dat is ook een favoriet gerecht van me en jeugdsentiment dus ik wil daar ook wel iets meer voor uitgeven

Vriezer is opzich wel handig maar echt nodig? Nee, dat ook weer niet.
Als je het niet erg vind om 2 dagen hetzelfde te eten tenminste, of als je een grote eter bent want over het algemeen kook je toch al snel voor 2-3 personen, ook als je alleen bent.
Formaten van de verpakkingen zijn er ook op afgesteld, knorr wereldgerechten bijv. allemaal 2-3 personen of grotere verpakkingen voor 5 personen.
En 2 kipfiletjes in 1 verpakking zijn vaker in de aanbieding dan verpakkingen met maar 1 kipfilet.
Die Knorr wereldgerechten vond ik zwaar tegenvallen. Noem het dan geen wereldgerecht, denk ik dan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179182796
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die Knorr wereldgerechten vond ik zwaar tegenvallen. Noem het dan geen wereldgerecht, denk ik dan.
Bij Knorr wereldgerechten bedenken ze eerst een gerecht en dan gaan ze aan een klantenpanel vragen waar die denken waar dat gerecht vandaan komt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:37 schreef SiGNe het volgende:
Vriezer is opzich wel handig maar echt nodig? Nee, dat ook weer niet.
Als je het niet erg vind om 2 dagen hetzelfde te eten tenminste, of als je een grote eter bent want over het algemeen kook je toch al snel voor 2-3 personen, ook als je alleen bent.
Formaten van de verpakkingen zijn er ook op afgesteld, knorr wereldgerechten bijv. allemaal 2-3 personen of grotere verpakkingen voor 5 personen.
En 2 kipfiletjes in 1 verpakking zijn vaker in de aanbieding dan verpakkingen met maar 1 kipfilet.
En een voordeelverpakking met 4-5 kipfilets is nog goedkoper. Het is een beetje forse uitgave ineens, maar per kilo scheelt het aanzienlijk. Hetzelfde geldt voor eigenlijk al het vlees. Des te meer je ineens koopt, des te goedkoper is het naar verhouding.

Hetzelfde geldt voor bijna alle producten, trouwens. Een grote pot pindakaas is naar verhouding ook goedkoper. Bij mijn supermarkt is het verschil in kiloprijs tussen de grootste (1kg) en de kleinste (350g) pot Calvé pindakaas met stukjes noot ongeveer ¤2,40. Dat is bijna de prijs van de kleine verpakking. Dus als je een kilopot koopt, krijg je ruim 30% per kilo korting. En pindakaas blijft met gemak een jaar goed, dus het is dan ook niet alsof je de helft moet weggooien..

Voor huismerk Basmatirijst is bij mijn supermarkt het verschil in kiloprijs tussen de kiloverpakking en een 400-grams verpakking ¤1,20 per kilo. Dat is dus 40% per kilo korting als je de grote verpakking koopt, en dan heb ik het nog niet over de prijs van een echt grote zak. Rijst gaat niet kapot.

Zo zijn er wel meer zaken die niet al te sterk aan bederf onderhevig zijn, waarbij je uiteindelijk goedkoper uit bent als je groter inkoopt.

In het geval van bederfelijke waar, moet je gewoon een vriezer hebben.

[ Bericht 29% gewijzigd door Jordy-B op 15-05-2018 20:10:00 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179183133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:16 schreef Sigaartje het volgende:
erder ovenpatat even in de oven, zo klaar, kind kan de was doen.
minimaal 20 minuten op 230 graden vind ik niet even btw.... en halverwege draaien.... dan is het nog inferieur aan gewoon in vet pleuren een minuut of zeven en verwarmt sneller voor....
pi_179183199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

minimaal 20 minuten op 230 graden vind ik niet even btw.... en halverwege draaien.... dan is het nog inferieur aan gewoon in vet pleuren een minuut of zeven en verwarmt sneller voor....
Ik gooi het gewoon in een bak en schuif het erin en bleep 20 minuten na voorververwarmen. Dat is wat ik doe. 20 minuten zijn zo voorbij.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179183201
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

minimaal 20 minuten op 230 graden vind ik niet even btw.... en halverwege draaien.... dan is het nog inferieur aan gewoon in vet pleuren een minuut of zeven en verwarmt sneller voor....
tegen de tijd dat mn vet heet is heb ik de aardappels wel gejast en gesneden..... zeker voor 1 persoon overfriet is echt gewoon KUT (en duuuuuur), nog erger dat moet je dan in huis hebben, waar een verloren aardappel echt altijd wel te vinden is...oww en TS heeft geen vriezer......
pi_179183290
Cool programma en volgens mij op dailymotion youtube ook wel te vinden in dat kader is....eat well for less met greg wallace (een eikel maar niet minder leuk programma)
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:12:31 #40
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179183362
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:41 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

het voordel van een vriezer in dit geval is dat hij er snel een (gedeeltelijke) maaltijd uit kan trekken als hij niet helemaal in staat is om te koken.
Maar dan moet je 't er wel tijdig uithalen...
En een hoop producten merk je 't ook wel aan de structuur dat het ingevroren is geweest.
Kipfilet bijv.
Natuurlijk is 't voordeliger om dat per 5 of 6 stuks te kopen en dan per stuk verpakt in de vriezer te leggen maar dan moet je 's ochtends wel alvast een fileetje van de vriezer naar de koelkast verplaatsen want anders is 't lastig koken...

Zelf vergeet ik 't vaak om het er tijdig uit te halen en ik heb bijv. ook nog een zakje gehakt in m'n vriezer liggen maar dat ligt er ook al best lang.. eigenlijk ook niet meer houdbaar denk ik.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die Knorr wereldgerechten vond ik zwaar tegenvallen. Noem het dan geen wereldgerecht, denk ik dan.
Er zitten wel lekkere bij vind ik, de Burrito's bijv maar dan met gehakt ipv met kip, die vind ik toch wat lekkerder dan die van Santa Maria.
Kip Jambalaya is ook erg lekker, al is zelf maken ook niet heel erg moeilijk, verschilt maar weinig met het recept van Knorr, alleen het kruidenmengsel moet je dan zelf samenstellen.
Voordeel is dat daar lekker veel groenten in zitten en alles in 1 pan gemaakt wordt, incl rijst.

En van de Wereldspecials is de Thai Green Curry erg lekker maar die is niet overal te krijgen.
Maar Green Curry is ook niet moeilijk om zelf te maken, zelfs de currypasta zou je nog zelf kunnen maken maar die is in de Toko al kant en klaar in een grote pot te koop.
Beetje Creen Curry kruiden van Johnny Boer erbij (te koop bij supermarkten) en da's ook al zo goed als klaar.

Maar kip Madras, Kip Tandoori, de lasagne.. dat verveelt me en die hebben ook niet heel veel smaak.
Kip madras kan je ook veel lekkerder zelf maken met een zakje kerriesaus van Conimex en een grote pot creme fraiche.
Beetje gembersiroop erbij en.. zwarte kersen... (wel afspoelen anders blijft de saus niet geel maar wordt een beetje vies kleurtje bruin.. maar smaakt nog wel net zo lekker)
Tandoori moet je een pot Patak's indiase sauzen voor hebben, komt in elk geval meer in de richting van hoe tandoori hoort te smaken.
En de lasagne, ook gewoon zelf maken.. of die van Bertolli kopen, die is al beter maar Bertolli is tegenwoordig ook Knorr geworden zag ik.
pi_179183401
Noodles met gewokte verse groenten. Erg simpel maar gezond. Als je wil kun je kipfilet toevoegen ^O^
Alius aliud dicit
pi_179183417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:12 schreef SiGNe het volgende:
Maar dan moet je 't er wel tijdig uithalen...
En een hoop producten merk je 't ook wel aan de structuur dat het ingevroren is geweest.
Kipfilet bijv.
Natuurlijk is 't voordeliger om dat per 5 of 6 stuks te kopen en dan per stuk verpakt in de vriezer te leggen maar dan moet je 's ochtends wel alvast een fileetje van de vriezer naar de koelkast verplaatsen want anders is 't lastig koken.
ging vooral om het feit dat je dan 1 keer veel kookt en in porties invriest...dag geen energie dat te doen, toch goed eten want vrieer open en dat warm maken
pi_179183601
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:15 schreef liedetector het volgende:

[..]

ging vooral om het feit dat je dan 1 keer veel kookt en in porties invriest...dag geen energie dat te doen, toch goed eten want vrieer open en dat warm maken
precies. Jij leest tenminste wel
pi_179183634
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:23 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

precies. Jij leest tenminste wel
zeker! maar geen kant en klare oplossing....helaas
pi_179183661
Ik heb echt niks met koken, maar vind deze website wel prettig:

https://www.lekkerensimpel.com

En anders dus inderdaad ergens een portie voor een weeshuis van maken en invriezen. Lasagne of groentesoep ofzo. Ik heb ook altijd wat in de vriezer liggen.
Tap tap tap
pi_179183775
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb echt niks met koken, maar vind deze website wel prettig:

https://www.lekkerensimpel.com

En anders dus inderdaad ergens een portie voor een weeshuis van maken en invriezen. Lasagne of groentesoep ofzo. Ik heb ook altijd wat in de vriezer liggen.
Ja, ik ook dus. Gewoon in de chinese bakjes doen (alleen wil het dekseltje onder de vrieskou wel eens barsten). Als ik kook, kook ik meestal voor vier. Ik ben alleen. Eentje voor de avond en de rest gaat in de vriezer. Soep gaat uitstekend, pastagerechten dus, gehaktballen, hamburgers, gebraden kipblokjes etc. etc. etc.
Vaak draai ik ook massa's gehaktballetjes, braad ze en ze gaan in bakjes de vriezer in voor latere gerechten. Zo handig.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179183913
eigenlijk is beste tip voor Ts vriezer kopen en op goeie dagen iets leuks koken en tzt recepten scoren voor weeshuis maaltijden die makkelijk ontdooien en opwarmen met eventueel wat pasta koken...... sneller en goedkoper dan take away en tevens gezonder!
pi_179189985
Juist Signe!
Zweer zelf ook bij de Cecco en Barilla
Echte Italiaanse pasta,wel duurder maar lukt altijd!
ps zou ik het recept van die ragu van je Italiaanse achterbuurvrouw mogen?
bn er wel benieuwd naar eerlijk gezegd.
pi_179190932
Als ik snel wil iets wil eten:
Wraps - kipfilet - advocado- kaas-

Wraps in de magnetron, kipfilet bakken,
Alles in een wrap, dicht 'wrappen' nog even in de oven.

2 wraps en je zit klap vol.
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:35:30 #50
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179191003
Het ultieme makkelijke gerecht is pasta-salade. Flikker er wat zilveruitjes, augurk en smac in (eventueel een mandarijntje voor het zoetje). Pasta koken met een bouillonblokje. Dot mayo en wat peper en klaar is kees. Zelfs kinderen eten hun vingers erbij op. Eventueel nog wat stokbrood met kruidenboter erbij.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')