Volgens mij geeft die lijn aan waar je 80 moet (het begin van de daadwerkelijke pitsstraat). De ingang naar de pitsstraat begint imho al daarvoor, namelijk op de SC lijn die ze al gepasseerd waren. De Vries kwam naast Albon doordat hij de pits in stuurde en Albon in eerste instantie rechtdoor wilde maar erg laat alsnog instuurde. Was hij wel van plan de pits in te rijden zou hij daar al aan de rechterkant gezeten hebben.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 15:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij bevond zich naast Albon (terwijl hij daar gewoon achter had moeten blijven)
Volgens mij begint de pitstraat na de witte lijn, en was de touche er nog duidelijk voor.
https://twitter.com/VanGamerenF1/status/999954204620967936
Dan daarbij, waarom moet degene die voorop rijdt tijdens de safetycar situatie in z'n spiegels kijken om rekening te houden met degene achter hem?
quote:Following today’s FIA Formula 2 Feature Race which took place at Circuit de Monaco, Alexander Albon was found guilty of causing a collision. When entering the pit lane for his mandatory pit stop, the DAMS driver collided with Nyck de Vries, who was making his entrance to the pits at the same time. The contact sent Albon into a spin, before he later retired from the race. The Dutchman from PERTAMINA PREMA Theodore Racing also stopped his run a few laps later, his car sustaining damage after the collision.
As a consequence, Albon was handed a 5 place grid drop for tomorrow’s Sprint Race in Monaco. He will henceforth start from last position.
Hier kon hij imho helemaal niets aan doen.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 18:16 schreef northernlight81 het volgende:
Terechte straf voor Albon, maar dit heeft Nick de Vries niet slim gedaan. Hij kon daar helemaal niets winnen door zo kort achter Albon te rijden achter de safetycar.
Nu laat hij veel punten liggen en hij zit juist in een fase dat hij het echt moet laten zien als hij de F1 in wil.
Hij zat zeer dicht achter Albon bij het naar binnen gaan, dat is mijns inziens een onnodig risico nemen achter de safetycar.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 18:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier kon hij imho helemaal niets aan doen.
Op het moment dat degene die voor je zit naar rechts stuurt en je raakt, dan zit je er niet achter maar er naast.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 19:05 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Hij zat zeer dicht achter Albon bij het naar binnen gaan, dat is mijns inziens een onnodig risico nemen achter de safetycar.
De Vries zat erachter toen hij naar rechts richting pits stuurde. Doordat Albon een langere weg neemt komt hij naast De Vries uit.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 20:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Op het moment dat degene die voor je zit naar rechts stuurt en je raakt, dan zit je er niet achter maar er naast.
Dat gedurende een saferycarsituatie mag niet eens. Maar omdat de Vries wou pitten zou het wel mogen.
Stevig ja. Was de bocht ervoor al stevig van de racelijn af en dan valt er niets meer te reddenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |