abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:55:05 #226
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178929545
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Eerste twee seizoenen onder Frank waren echt wel goed. Maar zijn carrière na Ajax geeft wel te denken. Niveau van trainers in de Eredivisie gaat blijkbaar mee in de algehele malaise.
Heeft ook wel een beetje te maken met het conservatieve voetbal waar de Nederlandse trainers maar aan vast blijven houden, ook met matig materiaal.

Wat dat betreft is het goed wat Koeman nu doet bij Oranje en hoop ik dat iemand als Langeler dat doortrekt verder in de KNVB. Meer realisme.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:58:49 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178929600
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Heeft ook wel een beetje te maken met het conservatieve voetbal waar de Nederlandse trainers maar aan vast blijven houden, ook met matig materiaal.

Wat dat betreft is het goed wat Koeman nu doet bij Oranje en hoop ik dat iemand als Langeler dat doortrekt verder in de KNVB. Meer realisme.
wat heeft Koeman tot nu toe goed gedaan dan behalve aan Bas Dost laten zien dat hij niet kan voetballen?
pi_178930166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat heeft Koeman tot nu toe goed gedaan dan behalve aan Bas Dost laten zien dat hij niet kan voetballen?
Af van het heilige 4-3-3 systeem?
pi_178930247
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

z'n eerste 2 jaar waren niet slecht, daarna kwam er de klad in
Hij heeft ook wel jaar na jaar ingeleverd in de selectie, na 2 jaar stond er een vreselijk elftal.
Hoewel Frank er ook een aandeel in had door constant houthakkers als Gudelj en Mike vd Hoorn te wensen en te denken dat Duarte wel een goede vervanger zou zijn van Eriksen ( :') ), heeft hij het met de middelen goed gedaan.

Oh ja en toch, 4 keer kampioen. Van de 6 keer dat Ajax het is geworden deze eeuw.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:45:42 #230
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_178930275
Liever Frank dan erik
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:53:36 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178930419
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:38 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Af van het heilige 4-3-3 systeem?
dat is toch helemaal niks nieuws
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:55:14 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178930445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:45 schreef Smoofie het volgende:
Liever Frank dan erik
Erik valt me tot nu toe ook niet mee maar dat ze hem in de winterstop gehaald hebben is niet zijn fout, kijken hoe hij het volgend seizoen gaat doen, in principe weten we in september al of het wat gaat worden of niet
pi_178930590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:33 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Leuk dat Frank er zo in staat maar alsjeblieft niet
Heerlijk. Liever vandaag dan morgen. Frank is een held. O+
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:10:00 #234
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178930686
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat was wel in een periode waarin Overmars de hand nog strikt op de knip hield. Hij zocht een bepaald type speler en Gudelj was de enige die betaalbaar was in die categorie 'strijders'. Ik snap die keuze ergens nog wel, al vond ik de manier waarop de hele familie dan wordt binnen geluld wel triest.

Het is koffiedik kijken, maar ik denk dat de Boer met het materiaal van Bosz gewoon ook kampioen was geworden. Waarschijnlijk ten koste van de Europese campagne, maar toch.
Frank mocht ook gewoon een Sinkgraven halen voor zo'n 9 miljoen, Gudelj voor 6 miljoen, koos voor Van der Hoorn ipv Virgil van Dijk, telkens maar voor onzinnig harde werkers kiezen in de basis in zijn laatste seizoenen. Niet zien wat er nodig is om goed aanvallend voetbal te spelen of om de zogenoemde bussen te slechten.
Oh.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:12:38 #235
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178930733
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Heeft ook wel een beetje te maken met het conservatieve voetbal waar de Nederlandse trainers maar aan vast blijven houden, ook met matig materiaal.

Wat dat betreft is het goed wat Koeman nu doet bij Oranje en hoop ik dat iemand als Langeler dat doortrekt verder in de KNVB. Meer realisme.
Je kan beter idealisten hebben, maar dan die zich wel doorontwikkelen qua voetbalideeën en niet in de jaren '90 blijven hangen. Maar zeker niet ook een dertien-in-dozijn realisme land worden, Nederland moet niet gaan PSV'seren. Gewoon vasthouden aan aanvallend voetbal, dat kan ook gewoon een zeer goed wapen zijn.
Oh.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:36:26 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_178931105
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Frank mocht ook gewoon een Sinkgraven halen voor zo'n 9 miljoen, Gudelj voor 6 miljoen, koos voor Van der Hoorn ipv Virgil van Dijk, telkens maar voor onzinnig harde werkers kiezen in de basis in zijn laatste seizoenen. Niet zien wat er nodig is om goed aanvallend voetbal te spelen of om de zogenoemde bussen te slechten.
Sinkgraven was 18 en iedereen was er van overtuigd dat het een hele goeie ging worden. Ik denk nog steeds dat die jongen echt wel goed zou kunnen worden. Hoewel dat na zijn blessures wel een heel lastig verhaal wordt. Kijk wat er met Eriksen gebeurde nadat hij eindelijk een keer het vertrouwen kreeg. Iets wat De Boer hem gaf.

Net als dat Van der Hoorn destijds een hele talentvolle speler was. Je kunt je afvragen of hij geschikt was voor Ajax. Overigens vind ik Van Dijk ook niet echt een Ajax verdediger.

Zijn aankoopbeleid was niet best, daar ligt inderdaad een punt. Volgens mij hebben trainers nu wel veel minder invloed in de aankopen en worden er veel meer creatievere spelers gekocht.
Aan de andere kant had hij het idee om Jansen op 6 te zetten. In een vergelijkbare rol als Schone nu heeft. Dat werkte toen uiteindelijk niet goed, maar hij wilde in ieder geval een creatieve speler op die positie.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:40:12 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_178931161
Je kunt trouwens wel bediscussieren waarom Frank dacht spelers met gif nodig te hebben, terwijl Bosz bijvoorbeeld wel gif kreeg uit spelers als Ziyech die dat in het verleden nooit hadden en nu blijkbaar wel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:52:55 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178931370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Sinkgraven was 18 en iedereen was er van overtuigd dat het een hele goeie ging worden. Ik denk nog steeds dat die jongen echt wel goed zou kunnen worden. Hoewel dat na zijn blessures wel een heel lastig verhaal wordt. Kijk wat er met Eriksen gebeurde nadat hij eindelijk een keer het vertrouwen kreeg. Iets wat De Boer hem gaf.

Klopt. Al had hij wel te weinig ervaring opgedaan bij Heerenveen om het te verantwoorden, het is meer dat De Boer hem een halfjaar later al slachtofferde toen hij het niet meteen bracht om Gudelj toen altijd op te stellen en dan niet door hebben dat een middenveld zonder creativiteit niet werkt. Het was ook meer een punt om aan te geven dat er toen al wel geld kon worden uitgegeven, maar hij koos voor bepaalde types. Hij had toen ook al Ziyech kunnen oppikken namelijk, maar vond hij zeker al een te lastig type.
quote:
Net als dat Van der Hoorn destijds een hele talentvolle speler was. Je kunt je afvragen of hij geschikt was voor Ajax. Overigens vind ik Van Dijk ook niet echt een Ajax verdediger.
Muah echt heel veel mensen snapten toen al niet wat ze met Van der Hoorn aan moesten, was gewoon in niks een Ajaxverdediger, wat Van Dijk al wel meer had. Van der Hoorn was bij Utrecht niet eens altijd overtuigend en tijdens dat jeugdEK ronduit zwak.

quote:
Zijn aankoopbeleid was niet best, daar ligt inderdaad een punt. Volgens mij hebben trainers nu wel veel minder invloed in de aankopen en worden er veel meer creatievere spelers gekocht.
Aan de andere kant had hij het idee om Jansen op 6 te zetten. In een vergelijkbare rol als Schone nu heeft. Dat werkte toen uiteindelijk niet goed, maar hij wilde in ieder geval een creatieve speler op die positie.
Maar dat is een van zijn domste beslissingen ooit geweest, aangezien het halfjaar daarvoor Anita liet zien het perfect in te vullen op die VM positie waardoor het hele team goed liep. Van de zotte om dat hele middenveld dan weer door elkaar te husselen, en dan ook nog eens Janssen in een rol te duwen die totaal niet bij hem past. Als linkshalf deed hij het nog prima en dan Eriksen naast hem, dat was creativiteit genoeg. Maar De Boer had er altijd een handje van om Siempie een gegarandeerde basisplaats te geven, wat ook te idioot voor woorden was.

Nee De Boer is een ronduit slechte trainer, kampioen worden in Nederland zegt ook niks als je kijkt welke trainers dat de laatste jaren zijn geworden.
Oh.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:53:52 #239
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178931381
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:40 schreef Komakie het volgende:
Je kunt trouwens wel bediscussieren waarom Frank dacht spelers met gif nodig te hebben, terwijl Bosz bijvoorbeeld wel gif kreeg uit spelers als Ziyech die dat in het verleden nooit hadden en nu blijkbaar wel.
Omdat het spel zo apatisch oogde door al zijn beslissingen voor spelers zonder creativiteit en vooral met hard werken, en hij geen goede opbouw kon verzorgen. En toen dacht hij zoals zoveel mensen in Nederland dat het dan komt door een gebrek aan winnaarsmentaliteit en gebrek aan inzet.

Gelukkig zag Bosz in waar het probleem in lag.
Oh.
pi_178931901
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Frank mocht ook gewoon een Sinkgraven halen voor zo'n 9 miljoen, Gudelj voor 6 miljoen, koos voor Van der Hoorn ipv Virgil van Dijk, telkens maar voor onzinnig harde werkers kiezen in de basis in zijn laatste seizoenen. Niet zien wat er nodig is om goed aanvallend voetbal te spelen of om de zogenoemde bussen te slechten.
Wat betreft Virgil heeft echt iedereen zich vergist, van NAC tot Liverpool
  vrijdag 4 mei 2018 @ 13:35:45 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178933583
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Omdat het spel zo apatisch oogde door al zijn beslissingen voor spelers zonder creativiteit en vooral met hard werken, en hij geen goede opbouw kon verzorgen. En toen dacht hij zoals zoveel mensen in Nederland dat het dan komt door een gebrek aan winnaarsmentaliteit en gebrek aan inzet.

Gelukkig zag Bosz in waar het probleem in lag.
grote verschil is ook dat Frank z'n oren teveel heeft laten hangen naar de spelers en ook Trustfull. Bosz stond er fris in al heeft dat natuurlijk ook tot veel puntverlies geleid in het begin.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 13:40:39 #242
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178933718
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

grote verschil is ook dat Frank z'n oren teveel heeft laten hangen naar de spelers en ook Trustfull. Bosz stond er fris in al heeft dat natuurlijk ook tot veel puntverlies geleid in het begin.
Trustfull kwam er toch pas in het laatste jaar bij? Daarvoor was het al heel matig.
Oh.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 13:47:06 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178933848
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Trustfull kwam er toch pas in het laatste jaar bij? Daarvoor was het al heel matig.
dat ben ik dus niet met je eens, eerste 2 kampioenschappen was het echt wel verzorgd, het 3e was middelmaat, het 4e slecht, z'n 5e seizoen was hij teveel gefocust op de punten ipv het voetbal.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 13:54:17 #244
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178934010
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat ben ik dus niet met je eens, eerste 2 kampioenschappen was het echt wel verzorgd, het 3e was middelmaat, het 4e slecht, z'n 5e seizoen was hij teveel gefocust op de punten ipv het voetbal.
Ja maar Trustfull was er dus pas in 15/16 en daarvoor was het dus al een paar jaar slecht zoals jij zegt. Overigens was dat eerste kampioenschap ook meer geluk dan wijsheid met vaak minimale overwinningen tegen zaadtegenstanders en een blamage in Den Haag. Alleen die pot tegen Twente was echt goed.

Die tweede was de eerste seizoenshelft dramatisch matig, en toen de tweede goed. Daarna werd het echt zaadvoetbal
Oh.
pi_178934223
#TeamFrank
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:17:47 #246
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178934548
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:03 schreef Droathoah het volgende:
#TeamFrank
Nog argumenten voor behalve die vier schaaltjes en dat hij een echte Ajacied is?
Oh.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:47:19 #247
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178935161
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je kan beter idealisten hebben, maar dan die zich wel doorontwikkelen qua voetbalideeën en niet in de jaren '90 blijven hangen. Maar zeker niet ook een dertien-in-dozijn realisme land worden, Nederland moet niet gaan PSV'seren. Gewoon vasthouden aan aanvallend voetbal, dat kan ook gewoon een zeer goed wapen zijn.
Dat idealisme wat zich doorontwikkelt waar jij het over hebt, gaat dus uiteindelijk over in realisme. Ik ben blij dat we in Nederland eindelijk eens in gaan zien dat die eeuwige 4-3-3 zoals wij het willen spelen niet alleen maar dé manier is om resultaat te halen. Je kunt ook een hele goede wedstrijd spelen zonder dat het ‘mooi’ is (wat ook nog eens subjectief is).
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:56:58 #248
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178935356
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:47 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat idealisme wat zich doorontwikkelt waar jij het over hebt, gaat dus uiteindelijk over in realisme. Ik ben blij dat we in Nederland eindelijk eens in gaan zien dat die eeuwige 4-3-3 zoals wij het willen spelen niet alleen maar dé manier is om resultaat te halen. Je kunt ook een hele goede wedstrijd spelen zonder dat het ‘mooi’ is (wat ook nog eens subjectief is).
De formatie is ook niet zo belangrijk en aanvallend voetbal kan ook met veel stijlen. Maar er is echt wel iets waar alle voetballiefhebbers graag naat kijken en dat is aanvallend spel met hoog tempo en veel ruimte voor creativiteit. Natuurlijk kan je ook aanvallen vanuit de counter zoals een Liverpool dat doet, maar bij realisme hebben mensen het altijd over hard werken en lekker de bus parkeren en de bal maar naar voren schieten en hopen op een wonder.
Oh.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 15:02:19 #249
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178935451
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De formatie is ook niet zo belangrijk en aanvallend voetbal kan ook met veel stijlen. Maar er is echt wel iets waar alle voetballiefhebbers graag naat kijken en dat is aanvallend spel met hoog tempo en veel ruimte voor creativiteit. Natuurlijk kan je ook aanvallen vanuit de counter zoals een Liverpool dat doet, maar bij realisme hebben mensen het altijd over hard werken en lekker de bus parkeren en de bal maar naar voren schieten en hopen op een wonder.
Ja, maar dat is natuurlijk niet alleen maar realisme. Tenminste, dat vind ik. Spelen naar je mogelijkheden is realisme wat mij betreft. En als je de mogelijkheden hebt om mooi, creatief aanvallend voetbal te spelen en ook nog resultaat te halen; dan is dat perfect. In de praktijk ligt dit alleen vaak wat anders en daarom ben ik persoonlijk blij dat aanvallend en mooi, creatief voetbal niet meer heilig wordt verklaard, maar dat we meer na gaan denken over hoe je het beste resultaat haalt.
pi_178937201
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:03 schreef Droathoah het volgende:
#TeamFrank
Sowieso. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')