abonnement Unibet Coolblue
pi_178627582
https://www.nu.nl/gezondh(...)ame-vaccinaties.html

quote:
EU-parlementariër Annie Schreijer-Pierik (CDA): "Met alle respect voor de principes van gewetensvrijheid en onaantastbaarheid van het menselijk lichaam is nu actie geboden. Dat in Europa opnieuw kinderen en zelfs volwassenen overlijden door mazelen is niet meer van deze tijd en onnodig. Meer voorlichting en transparantie over onderzoeken zijn echt nodig om de spookverhalen bij ouders en patiënten over bepaalde vaccins weg te nemen.''
Heel erg fijn dat ze dit wat serieuzer gaan nemen!
Ik ben een groot voorstander van gewetensvrijheid en onaantastbaarheid van het menselijk lichaam, maar in dit geval worden anderen het slachtoffer van deze vrijheid.
De kinderen zelf worden onnodig in gevaar gebracht, maar hun omgeving ook. Iedereen met een slechte afweer en zelfs gezonde mensen die een keertje niet genoeg afweer tegen een ziekteverwekker heeft opgebouwd (gebeurt soms) loopt gevaar. Als er nou echt een goede reden zou zijn valt er wel wat voor te zeggen, maar de argumenten tegen vaccineren zijn gewoon echt niet waar. Persoonlijke keuzevrijheden zouden moeten stoppen bij het in gevaar brengen van anderen. Als dit niet zo'n belangrijk punt voor religies was geweest, dan was het ondenkbaar dat zoiets nog mogelijk was.
pi_178627655
quote:
Het parlement vindt ook dat migranten en vluchtelingen die de EU binnenkomen, gescreend moeten worden of ze en waartegen ze zijn ingeënt.
Dat is natuurlijk weer je reinste discriminatie en racisme!
pi_178627719
Geen vaccinaties, geen school.
done.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 april 2018 @ 20:35:17 #4
408813 crew  trein2000
pi_178627754
Het probleem is inderdaad dat hier keuzes van ouders hun kinderen in levensgevaar brengen. Dat vind ik ook de grens. Sterker nog, als je dat in andere contexten doet is het reden voor uithuisplaatsing...

Zo snel mogelijk verplichten dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 19 april 2018 @ 20:41:06 #5
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178627875
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:34 schreef Murdera het volgende:
Geen vaccinaties, geen school.
done.
Met hoge uitzondering voor leerlingen die bewezen allergisch zijn voor (een van de) bestandsdelen van vaccins.
  donderdag 19 april 2018 @ 20:43:10 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178627926
Prima als het je eigen keuze is (alsnog dom, maar prima, eigen keuze), maar als je weigert je eigen kind te laten vaccineren dan kan je daar wat mij betreft een boete voor betalen :{
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 april 2018 @ 20:46:11 #7
408813 crew  trein2000
pi_178627995
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Met hoge uitzondering voor leerlingen die bewezen allergisch zijn voor (een van de) bestandsdelen van vaccins.
Dat spreekt voor zich neem ik aan. Wat niet kan, kan niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 19 april 2018 @ 20:53:02 #8
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_178628162
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Met hoge uitzondering voor leerlingen die bewezen allergisch zijn voor (een van de) bestandsdelen van vaccins.
Nope, niet mee eens. De allergische reactie die zou kunnen voorkomen uit vaccins kunnen prima door artsen worden behandeld.
pi_178628355
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Met hoge uitzondering voor leerlingen die bewezen allergisch zijn voor (een van de) bestandsdelen van vaccins.
exact.
pi_178628576
Mag ik even zelf weten of ik mijn kinderen laat inenten/vaccineren. Geeft een groot risico op autisme en dan heb ik het nog niet eens over die rommel die erin zit zoals kwik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_178632936
nvm
"Pools are perfect for holding water"
pi_178633008
Mag w.m.b. wel verder gaan dan voorlichting en transparantie maar het is een goede eerste stap.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178634185
Roemenië was het land met de meeste gevallen van mazelen:
quote:
The ongoing outbreak in Romania has spread across the country since January 2016, affecting people of all ages and causing over 4800 cases, including 23 deaths as of 28 April 2017. The highest burden has fallen on children, including 888 infants too young to be vaccinated. Of all cases, 96.6% were not vaccinated. Today, Romania is facing critical vaccine shortages or delays, including of the measles, mumps and rubella (MMR) vaccine, along with a substantial drop in immunization coverage.

At the policy dialogue event, Prime Minister Sorin Grindeanu, spoke of the government’s commitment to resolve the current vaccine supply shortage and ensure predictability, flexibility and continuity of supply in the future: “It’s a situation that can no longer be tolerated or accepted. It’s inadmissible for multiple vaccine shortage crises to occur in Romania each year. This situation has caused suffering to those families whose children died of measles. There are no excuses for these tragedies, nor for the fact that for certain vaccines only 1 in 2 children are immunized”.
http://www.euro.who.int/e(...)nization-performance
Italië was nr 2, Oekraine stond op de derde plaats (maar die hadden in december nog 1400 nieuwe gevallen).

Frankrijk heeft in 2017 vaccinatie verplicht gemaakt, in Italië is het aantal verplichte vaccins van 4 naar 12 verhoogd, in Duitsland riskeren ouders boetes tot 3000¤....
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178634249
quote:
EASAC and FEAM make ten recommendations for improving vaccination in the European Union:

Investigate the reasons for low and decreasing vaccine uptake at the level of EU member states in order to develop tailor-made interventions. Make use of the WHO TIPS programme.
Develop and implement a European vaccination card and registry. Do not give normalisation of vaccine programmes (choice dose and timing) among different countries a high priority.
Recognise that not all vaccines in the vaccination programmes are of equal relevance for public health and individual protection. Make priorities within the programmes.
Recognise that it is important to continue the commitment to invest in research and innovation to provide future generations of safe and efficacious vaccines. (see recommendations 9 and 10).
To deal with the problem of vaccine rejection and hesitance, realise that the approach to vaccine hesitant, vaccine resistant, and vaccine rejecting groups is different. With the help of social scientists, develop strategies to enhance vaccine uptake in vaccine hesitant and vaccine resistant individuals.
Develop a monitoring system for vaccine shortage and stimulate vaccine production by industry at the European level, with continuation of robust European frameworks for ensuring quality and safety of manufacturing.
Reassess the issues for the BCG vaccination programmes in childhood: the vaccine does not induce long-lasting protection against tuberculosis, and there is a serious worldwide shortage of the vaccine.
Investigate and optimise vaccination schedules for those vaccines for which there is a shortage.
Develop a priority list of those vaccines that need improvement.
Develop a priority list of vaccines for which there is high need.
http://www.hospitalhealth(...)ake-measles-outbreak

quote:
MEPs say it is unjustifiable that the cost of a full vaccines package for one child is 68 times more expensive in 2014 compared to 2001. They support an existing agreement allowing vaccines to be jointly procured, pooling the purchasing power of member states.
https://www.eureporter.co(...)g-vaccination-rates/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178641344
Werkelijk belachelijk dat er nog fucking steeds ouders bestaan die hun kinderen niet inenten
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 april 2018 @ 14:59:45 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178641379
Je zou bijna zeggen "laat de natuur haar werk doen" en laat de ouders aan den lijve ondervinden welke gevolgen dit heeft. Helaas komt dat met wat minder fijne bijeffecten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178641409
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Je zou bijna zeggen "laat de natuur haar werk doen" en laat de ouders aan den lijve ondervinden welke gevolgen dit heeft. Helaas komt dat met wat minder fijne bijeffecten.
Vooral dat de kinderen het aan den lijve ondervinden.
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:04:17 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178641451
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Je zou bijna zeggen "laat de natuur haar werk doen" en laat de ouders aan den lijve ondervinden welke gevolgen dit heeft. Helaas komt dat met wat minder fijne bijeffecten.
Een ziekte als mazelen kan heel erg naar misgaan waarbij je een heel langdurig sterfproces hebt. Dit treft dan de kinderen van de gistenouders, antroposofen en aluhoedjes, en de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en niet meer beschermd zijn door gevaccineerden om zich heen die ervoor zorgen dat ziektes zich niet kunnen verspreiden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:20:06 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178641662
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:34 schreef Murdera het volgende:
Geen vaccinaties, geen school.
done.
Geen vaccinaties, doei met je handje naar je kinderen.
Klaar.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 april 2018 @ 15:33:06 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178641767
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

Geen vaccinaties, doei met je handje naar je kinderen.
Klaar.
Dat lijkt me geen onredelijke straf voor mensen die het blijven vertikken. Je brengt immers je kind en kinderen van anderen (die niet gevaccineerd kunnen worden) in gevaar met dat gedrag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 april 2018 @ 15:34:05 #21
408813 crew  trein2000
pi_178641782
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen onredelijke straf voor mensen die het blijven vertikken. Je brengt immers je kind en kinderen van anderen (die niet gevaccineerd kunnen worden) in gevaar met dat gedrag.
Dit dus, we kunnen dit gewoon niet accepteren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 20 april 2018 @ 16:02:50 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178642082
We moeten een soort van leprakolonie creëren voor de antivaccers. Spuit (lol) maar een eiland op in het IJsselmeer ofzo.
pi_178642196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:27 schreef Dally het volgende:
https://www.nu.nl/gezondh(...)ame-vaccinaties.html

[..]

Heel erg fijn dat ze dit wat serieuzer gaan nemen!
Ik ben een groot voorstander van gewetensvrijheid en onaantastbaarheid van het menselijk lichaam, maar in dit geval worden anderen het slachtoffer van deze vrijheid.
De kinderen zelf worden onnodig in gevaar gebracht, maar hun omgeving ook. Iedereen met een slechte afweer en zelfs gezonde mensen die een keertje niet genoeg afweer tegen een ziekteverwekker heeft opgebouwd (gebeurt soms) loopt gevaar. Als er nou echt een goede reden zou zijn valt er wel wat voor te zeggen, maar de argumenten tegen vaccineren zijn gewoon echt niet waar. Persoonlijke keuzevrijheden zouden moeten stoppen bij het in gevaar brengen van anderen. Als dit niet zo'n belangrijk punt voor religies was geweest, dan was het ondenkbaar dat zoiets nog mogelijk was.
Aangezien jij van mening bent dat persoonlijke keuzevrijheden moeten stoppen bij het in gevaar brengen van anderen. Dan zou ik weleens willen weten wat jij dan te zeggen hebt over het leger mensen dat slechts graast en geen voedsel verbouwd, waardoor anderen-voornamelijk jongeren- een gebrek aan voedzaam voedsel hebben en dus in gevaar zijn. Want zonder voedzaam voedsel krijgen jongeren minder afweerstoffen binnen en zullen dus eerder overlijden.
  vrijdag 20 april 2018 @ 16:18:26 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178642242
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:13 schreef torentje het volgende:

[..]

Aangezien jij van mening bent dat persoonlijke keuzevrijheden moeten stoppen bij het in gevaar brengen van anderen. Dan zou ik weleens willen weten wat jij dan te zeggen hebt over het leger mensen dat slechts graast en geen voedsel verbouwd, waardoor anderen-voornamelijk jongeren- een gebrek aan voedzaam voedsel hebben en dus in gevaar zijn. Want zonder voedzaam voedsel krijgen jongeren minder afweerstoffen binnen en zullen dus eerder overlijden.
:') :')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 16:23:37 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178642290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Je zou bijna zeggen "laat de natuur haar werk doen" en laat de ouders aan den lijve ondervinden welke gevolgen dit heeft. Helaas komt dat met wat minder fijne bijeffecten.
Als de vaccinatiegraad onder de 85% komt, is het vaccinatieprogramma voor mazelen niet meer effectief. Dan kunnen er weer epidemien ontstaan en zijn niet alleen de niet-ingeente kindjes in gevaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178643381
Gewoon verplichten. Als je weigert, weiger je zorg voor je kinderen te geven. Dan worden ze dus uit huis geplaatst.

Keihard de kop indrukken die bizarre bullshit die verspreid wordt over vaccinaties.
pi_178643864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als de vaccinatiegraad onder de 85% komt, is het vaccinatieprogramma voor mazelen niet meer effectief. Dan kunnen er weer epidemien ontstaan en zijn niet alleen de niet-ingeente kindjes in gevaar.
Hier is iedereen ingeent, maar waarom zouden wij die Ziekte dan krijgen? We zijn immers ingeent.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 20 april 2018 @ 18:38:25 #28
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178644105
Als de vaccinatiegraad te laag wordt, verdwijnt de kudde-immuniteit en ontstaat er een risico voor kinderen die nog niet gevaccineerd zijn.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178645871
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:53 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Nope, niet mee eens. De allergische reactie die zou kunnen voorkomen uit vaccins kunnen prima door artsen worden behandeld.
Mensen met een zwak immuunsysteem mogen ook geen vaccins hebben omdat ze dan doodgaan. Bovendien is de school ook veilig als er 5 leerlingen niet mee kunnen doet door kudde immuniteit.
pi_178645885
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:23 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hier is iedereen ingeent, maar waarom zouden wij die Ziekte dan krijgen? We zijn immers ingeent.
Niet iedere inenting is effectief. Voor de mensen waarbij het niet aanslaat brengt de ingeënte groep alsnog bescherming. Te weinig mensen in de groep eromheen en je kinderen kunnen alsnog ziek worden.
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:01:34 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178646317
Daarnaast bestaat de kans op mutatie van het virus. Hoe meer het virus om zich heen kan grijpen hoe groter die kans. En mocht het virus daadwerkelijk muteren dan is er dan weer een kans dat ons huidige vaccin minder of niet effectief is. De gevolgen daarvan laten zich raden...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178651309
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:34 schreef Murdera het volgende:
Geen vaccinaties, geen school.
done.
Geen vaccinaties gewoon in isolement zetten. ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 21 april 2018 @ 07:46:51 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178651642
Gelukkig gaat het welzijn van een kind nog steeds in veel gevallen boven de opvattingen van de ouders. Prima dat de EU hiertegen wil optreden.
pi_178651812
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:56 schreef bamibij het volgende:
Werkelijk belachelijk dat er nog fucking steeds ouders bestaan die hun kinderen niet inenten
Werkelijk belachelijk dat kinderen in de EU sterven omdat de overheid niet voor voldoende dosissen kan zorgen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178651992
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Je zou bijna zeggen "laat de natuur haar werk doen" en laat de ouders aan den lijve ondervinden welke gevolgen dit heeft. Helaas komt dat met wat minder fijne bijeffecten.
God gaf het kind de pokken en de mazelen en zei dat het goed was. :')
pi_178652443
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 08:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

God gaf het kind de pokken en de mazelen en zei dat het goed was. :')
Kind ging dood door hersenvliesontsteking als gevolg van mazelen, maar gelukkig was ie niet autistisch!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_178659087
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:13 schreef torentje het volgende:

[..]

Aangezien jij van mening bent dat persoonlijke keuzevrijheden moeten stoppen bij het in gevaar brengen van anderen. Dan zou ik weleens willen weten wat jij dan te zeggen hebt over het leger mensen dat slechts graast en geen voedsel verbouwd, waardoor anderen-voornamelijk jongeren- een gebrek aan voedzaam voedsel hebben en dus in gevaar zijn. Want zonder voedzaam voedsel krijgen jongeren minder afweerstoffen binnen en zullen dus eerder overlijden.
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waar dit over gaat of wat het met vaccineren te maken heeft, maar als je echt wil weten wat ik over jouw verhaal te zeggen heb dan ben ik de beroerdste niet om dat te vertellen.

Mijn mening:
Het lijkt me inderdaad een vrij vervelende situatie als een grazend leger opeens al het voedsel van onze jongeren zou opeten.

Mag ik vragen wat nou precies de context was? Immigranten die niks bijdragen? Afrikanen die te weinig voedsel verbouwen en dat daarna liever verkopen aan het buitenland? Mensen die een ander beroep hebben gekozen dan boer omdat de huidige boeren meer produceren dan ze zelf nodig hebben? Toch iets met vaccineren?

Sorry voor deze off-topic reactie maar ik werd best nieuwsgierig.
pi_178659180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 19:24 schreef Dally het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waar dit over gaat of wat het met vaccineren te maken heeft, maar als je echt wil weten wat ik over jouw verhaal te zeggen heb dan ben ik de beroerdste niet om dat te vertellen.

Mijn mening:
Het lijkt me inderdaad een vrij vervelende situatie als een grazend leger opeens al het voedsel van onze jongeren zou opeten.

Mag ik vragen wat nou precies de context was? Immigranten die niks bijdragen? Afrikanen die te weinig voedsel verbouwen en dat daarna liever verkopen aan het buitenland? Mensen die een ander beroep hebben gekozen dan boer omdat de huidige boeren meer produceren dan ze zelf nodig hebben? Toch iets met vaccineren?

Sorry voor deze off-topic reactie maar ik werd best nieuwsgierig.
Jij zei dat de persoonlijke keuzevrijheden moeten stoppen indien men anderen in gevaar brengt. Terwijl dat grazend leger wel persoonlijke keuzevrijheid heeft. De vraag is dus of men dan ook de persoonlijke keuzevrijheid moet laten stoppen wegens het in gevaar brengen van anderen?
pi_178659205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 08:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

God gaf het kind de pokken en de mazelen en zei dat het goed was. :')
Het grote probleem is dat in steeds grotere getallen god niet meer de schuldige is.
Om de één of andere reden hebben ze meer vertrouwen in een vaag blog dan de hele medische wereld bij elkaar. Omdat dit zo'n belangrijk onderwerp is en alle twijfels weggenomen moeten worden zijn er talloze wetenschappelijke studies gedaan met hetzelfde resultaat. Vanwege het antivaccinatie verzet wordt hier bij allerlei studies continue rekening mee gehouden. Klinkt misschien positief, maar bij de medische wereld was na 1 duizendste van deze hoeveelheid data al geen discussie of twijfel meer. Al dat geld en tijd had zo 1 op 1 naar ander onderzoek kunnen gaan. Helaas gaat er door deze discussie nog steeds veel geld en tijd verloren voor het zoveelste bewijs en feiten voor mensen die toch immuun zijn voor bewijs en feiten...
pi_178659294
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 19:33 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij zei dat de persoonlijke keuzevrijheden moeten stoppen indien men anderen in gevaar brengt. Terwijl dat grazend leger wel persoonlijke keuzevrijheid heeft. De vraag is dus of men dan ook de persoonlijke keuzevrijheid moet laten stoppen wegens het in gevaar brengen van anderen?
Maar wie bedoel je nou met dat grazende leger? Bedoel je het letterlijk? Of de blanke man? Moslims? Moet die "l" misschien een "n" zijn? (die laatste ging wat ver, maar een beetje tegengas tegen sjw is natuurlijk altijd goed)
pi_178660581
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 19:39 schreef Dally het volgende:

[..]

Maar wie bedoel je nou met dat grazende leger? Bedoel je het letterlijk? Of de blanke man? Moslims? Moet die "l" misschien een "n" zijn? (die laatste ging wat ver, maar een beetje tegengas tegen sjw is natuurlijk altijd goed)
Iedereen die geen voedzaam voedsel verbouwd, die bedoel ik met het grazend leger. Maar je hebt de vraag nog niet beantwoord.
pi_178660804
Het is zo simpel, ouders die hun kinderen weigeren te vaccineren moeten uit de ouderlijke macht ontzet worden. Probleem opgelost!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:10:09 #43
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_178661087
Mazelen, bof, rodehond, waterpokken... Allemaal persoonlijk uitgezweet en ik leef nog steeds. Zijn de kinderen van tegenwoordig niet meer zo goed gebouwd zoals mijn generatie?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_178661174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:51 schreef Sicstus het volgende:
Het is zo simpel, ouders die hun kinderen weigeren te vaccineren moeten uit de ouderlijke macht ontzet worden. Probleem opgelost!
Dus artsen mogen van jou experimenteren op kinderen? Kwalijke gedachten heb jij.
pi_178661258
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Dus artsen mogen van jou experimenteren op kinderen? Kwalijke gedachten heb jij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_178661356
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mazelen, bof, rodehond, waterpokken... Allemaal persoonlijk uitgezweet en ik leef nog steeds. Zijn de kinderen van tegenwoordig niet meer zo goed gebouwd zoals mijn generatie?
Jij bent ook gevaccineerd. Je herinnert je het wellicht niet.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:23:57 #47
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_178661416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:21 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Jij bent ook gevaccineerd. Je herinnert je het wellicht niet.
Jawel, maar niet tegen die kinderziekten die ik noemde. DKTP en dat was het wel.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_178661542
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:23 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Jawel, maar niet tegen die kinderziekten die ik noemde. DKTP en dat was het wel.
Dan heb je geluk dat je het overleefd hebt. Gelukkig zijn er tegenwoordig vaccinaties, zodat de kinderen van tegenwoordig niet zo hoeven lijden als jij en betere overlevingskansen hebben.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:31:29 #49
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_178661598
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:28 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dan heb je geluk dat je het overleefd hebt. Gelukkig zijn er tegenwoordig vaccinaties, zodat de kinderen van tegenwoordig niet zo hoeven lijden als jij en betere overlevingskansen hebben.
Joh, als er eentje in de klas mazelen had, ging zowat de hele school op ziekenbezoek, zodat zij ook mazelen kregen. Onder het motto "je kan het maar alvast gehad hebben".
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:32:26 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178661619
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:31 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Joh, als er eentje in de klas mazelen had, ging zowat de hele school op ziekenbezoek, zodat zij ook mazelen kregen. Onder het motto "je kan het maar alvast gehad hebben".
Gelukkig doen we dat niet meer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178661733
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:31 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Joh, als er eentje in de klas mazelen had, ging zowat de hele school op ziekenbezoek, zodat zij ook mazelen kregen. Onder het motto "je kan het maar alvast gehad hebben".
Dat is precies het principe van vaccinatie, alleen dan met minder ernstige symptomen. Holbewoner.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_178661829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 07:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Gelukkig gaat het welzijn van een kind nog steeds in veel gevallen boven de opvattingen van de ouders. Prima dat de EU hiertegen wil optreden.
Nu nog bij extreem religieuze types. Dat is net zo ongezond.
Whatever...
pi_178661866
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Iedereen die geen voedzaam voedsel verbouwd, die bedoel ik met het grazend leger. Maar je hebt de vraag nog niet beantwoord.
Tja sorry. Dit is nou eenmaal geen discussie met mijn ex, hier wil ik wel eerst de vraag snappen voor ik antwoord geef.

Ik snap nog steeds je logica niet, maar volgens mij probeer je met een bizarre situatie aan te tonen dat mijn opmerking geen zwart/wit geval is. In dat geval is mijn antwoord "nee, natuurlijk niet".

Mensen brengen elkaar continue een beetje in gevaar, neem autorijden (misschien had je dat voorbeeld moeten kiezen). Een beetje gevaar is natuurlijk acceptabel, helemaal als er een reden voor is. Het gaat erom wat acceptabel is. Waar die grens ligt is inderdaad heel lastig te bepalen.
Wat betreft niet-vaccineren is die grens wel heel ver overschreden. De risico's en gevolgen zijn duidelijk en bekend. Op een enkele uitzondering na is er gewoon helemaal geen enkele reden om het niet te doen. Je zet dus de gezondheid en levens van mensen op het spel zonder daar een reden voor te hebben. Dat is even heel wat anders dan autorijden.
pi_178661925
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mazelen, bof, rodehond, waterpokken... Allemaal persoonlijk uitgezweet en ik leef nog steeds. Zijn de kinderen van tegenwoordig niet meer zo goed gebouwd zoals mijn generatie?
Ze krijgen alleen nog waterpokken.

Er kregen in jouw tijd veel kinderen complicaties. Dat was wellicht minder leuk. Zo had je vroeger nog mensen die polio hadden gehad.

Misschien moeten we die horrorbeelden er maar weer eens bij halen.
Whatever...
pi_178661961
quote:
Bij 10 tot 20% van de gevallen treden complicaties op, zoals middenoorontsteking of longontsteking. Bij 1 op de 1.000 gevallen treedt een zeer gevreesde complicatie op, namelijk hersenontsteking. Een patiënt kan dan bijvoorbeeld in coma raken.[4] Zeldzamer is de subacute scleroserende panencefalitis, die wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie in de hersenen.

Een ernstige complicatie kan tot overlijden van de patiënt leiden. Hersenontsteking kan ook blijvende schade opleveren.

Voor 1-2 per 1000 patiënten loopt een mazeleninfectie dodelijk af. De sterfte aan mazelen in een ontwikkelingsland als Nigeria is met 5-10%[5] veel hoger dan in een land als Duitsland, waar sinds het jaar 2000 ongeveer 1 op 10.000 geïnfecteerden[6] (dat is 1 à 2 personen per jaar) aan mazelen stierf.
Is het mogelijk dat jullie het over waterpokken hebben? Kinderen met mazelen bij elkaar lijkt me niet zo'n goed idee.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:09:42 #56
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_178662469
Even voor de goede orde: Mijn kinderen hebben gewoon de vaccinaties gehad. Ik enkel de vaccinaties die TOEN in het programma zaten. En ja, die kinderfeestjes - waar een kind met mazelen, rodehond of andere besmettingen die golden als kinderziekten de gastheer was - zijn echt geen moderne fratsen; dat was tot ver in de jaren '70 gewoon de norm.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_178662532
Toch apart dat mijn kat verplicht gevaccineerd moet zijn om in het pension een week te mogen verblijven, terwijl kleine kinderen ongevaccineerd zo bij andere kinderen en baby's worden gezet bij kinderopvang.
Twiddel
pi_178662643

Baby met kinkhoest. Levensgevaarlijk.
Twiddel
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:05:06 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178663659
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
Even voor de goede orde: Mijn kinderen hebben gewoon de vaccinaties gehad. Ik enkel de vaccinaties die TOEN in het programma zaten. En ja, die kinderfeestjes - waar een kind met mazelen, rodehond of andere besmettingen die golden als kinderziekten de gastheer was - zijn echt geen moderne fratsen; dat was tot ver in de jaren '70 gewoon de norm.
Toen lag de kindersterfte ook nog een stuk hoger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:05:57 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178663675
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nu nog bij extreem religieuze types. Dat is net zo ongezond.
Vooral antroposofen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 april 2018 @ 02:11:52 #61
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178665962
Ik ben er wel voor om inentingen te verplichten, ook voor kinderen met ouders met religieuze of filosofische bezwaren. Asielzoekers lijkt me nog makkelijker, die geef je bij aankomst op aanmeldingscentrum meteen een paar spuiten met vaccins.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_178667283
quote:
Ik snap niet wat jij wil zeggen. Beantwoord toch gewoon die vraag met ja of nee, Of is dat te moeilijk voor jou?
pi_178677219
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:14 schreef torentje het volgende:
Dus artsen mogen van jou experimenteren op kinderen? Kwalijke gedachten heb jij.
Je bent vast aan het trollen, maar toch:

Jouw vraag komt voort uit een onzinvergelijking dat alleen bedoeld is om te insinueren dat Sicstus een soort reïncarnatie van dr. Mengele is of zo. Denk je nou werkelijk dat iemand hier die vraag serieus met "ja" zou beantwoorden? Ik kan vaak de verleiding niet weerstaan om op zoiets in te gaan, maar een verstandig mens negeert zoiets gewoon. Het kan weleens leuk zijn om er op in te gaan maar het is gewoon compleet zinloos. Iemand die vaccineren gelijk stelt aan Mengele praktijken heeft de discussie (en zijn geloofwaardigheid) allang verloren.
De link naar de Latijnse kreet "Non sequitur" was een mooie poging van hem om je te laten zien wat je fout gedaan hebt.
pi_178679192
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 17:37 schreef Dally het volgende:

[..]

Je bent vast aan het trollen, maar toch:

Jouw vraag komt voort uit een onzinvergelijking dat alleen bedoeld is om te insinueren dat Sicstus een soort reïncarnatie van dr. Mengele is of zo. Denk je nou werkelijk dat iemand hier die vraag serieus met "ja" zou beantwoorden? Ik kan vaak de verleiding niet weerstaan om op zoiets in te gaan, maar een verstandig mens negeert zoiets gewoon. Het kan weleens leuk zijn om er op in te gaan maar het is gewoon compleet zinloos. Iemand die vaccineren gelijk stelt aan Mengele praktijken heeft de discussie (en zijn geloofwaardigheid) allang verloren.
De link naar de Latijnse kreet "Non sequitur" was een mooie poging van hem om je te laten zien wat je fout gedaan hebt.
Slechts foute medemensen vinden dat andersdenkenden trollen.
  zondag 22 april 2018 @ 19:44:39 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178680308
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Slechts foute medemensen vinden dat andersdenkenden trollen.
Leer eerst maar eens normaal een discussie te voeren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178680765
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leer eerst maar eens normaal een discussie te voeren
Tuurlijk, het zijn altijd degene die in hun eentje zijn, die achterlijk en dom zijn.
  zondag 22 april 2018 @ 20:00:55 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178680799
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Tuurlijk, het zijn altijd degene die in hun eentje zijn, die achterlijk en dom zijn.
Posts eens wat intelligents als je niet voor dom wilt worden aangezien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178681404
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Posts eens wat intelligents als je niet voor dom wilt worden aangezien
Heb toch al een relevante vraag gesteld? Waarop men niet reageren wil. Want ik wilde zeggen dat het een schande is, dat kinderen en ouders artsen vertrouwen moeten. Dat laatste stellen namelijk enkelen m.b.t inentingen.
  zondag 22 april 2018 @ 20:32:20 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178681530
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Heb toch al een relevante vraag gesteld? Waarop men niet reageren wil. Want ik wilde zeggen dat het een schande is, dat kinderen en ouders artsen vertrouwen moeten. Dat laatste stellen namelijk enkelen m.b.t inentingen.
Nee, dat was geen relevante vraag. Hebben meerderen je al uitgelegd.
Verder ga je nu gewoon op
/ignore
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178683734
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:01 schreef torentje het volgende:
Slechts foute medemensen vinden dat andersdenkenden trollen.
Ik weet niet wie je bent en hou over het algemeen slecht bij welke user wat zegt in andere topics.
Misschien ben je nog niet volwassen, misschien ben je zelfs ouder dan ik. Verder vind ik helemaal niet dat andersdenkende trollen, maar gelukkig zeg je dat dan ook niet. :)

Het probleem is dat de logica in jouw posts gewoon heel raar en vergezocht is. Logica, is niet zo makkelijk als veel mensen denken, de antivaccinatie discussie zou helemaal niet bestaan als iedereen logisch kon denken. Logisch redeneren is een kunst en daarom valt het voor iemand met meer ervaring heel erg op als iemand fouten maakt.
"Je vindt kaas lekker? Dus je geniet ervan om muizen te martelen?" Dit is geen logica!

Ik ben een gepromoveerd medisch bioloog en doe wetenschappelijk onderzoek naar hoe ons lichaam werkt. Het immuunsysteem experimenteer ik ook weleens mee (in bloed, niet in mensen) dus ben redelijk op de hoogte hoe dat systeem werkt. Ook lees ik veel medische artikelen en snap hoe onderzoeken werken, ik ontwerp en schrijf ze tenslotte ook zelf.
Ik heb er echt een hekel aan om te beweren dat ik ergens beter in ben dan een ander, maar ik ben het echt zat dat er onschuldige mensen ziek worden vanwege compleet van de pot gerukte onzin argumenten die al 10.000x zijn ontkracht. Geloof je mij niet? Iedereen met een medische opleiding zal hetzelfde zeggen. Maar nee, een anonieme post op een vaag blog heeft natuurlijk veel meer waarde dan mensen met medische kennis. Je hoeft ook zeker niet iedere dokter op zijn blauwe ogen te geloven, maar als vrijwel de hele medische wereld het er unaniem over eens is, dan mag je je wel wat beter inlezen over immunologie in plaats van één blik op een vaag blog voordat je je eigen kinderen (en omgeving) moedwillig in gevaar brengt.
Vind je immunologie niet boeiend of te moeilijk, luister dan naar iemand die er wel verstand van heeft. En als iemand je uitlegt waarom je argument fout is, neem dan op zijn minst even de moeite om te luisteren of nog beter, het te controleren. Het gaat hier om de gezondheid van je eigen kind niet om iets onschuldigs als de vorm van de aarde.

Sorry, dat moest er even uit. Dit was niet tegen jou gericht Torentje, dit is echt tegen de mensen die echt verantwoordelijk zijn voor het niet-vaccineren van iemand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')