Het zou eerlijker zijn naar Duits of Belgies systeem, dat is inhoud motor of pk s.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:52 schreef Fer het volgende:
Ssst ik zou ze niet wakker maken. Strak verzinnen ze iets om het juist te verhogen.
lpg maakt meer kilometers, belast de wegen dus meer.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zou eerlijker zijn naar Duits of Belgies systeem, dat is inhoud motor of pk s.
Het liefste nog hetzelfde tarief en of lpg benzine of het afkeurende diesel.
Dan wordt Nederland echt milieu bewust, lpg stoot veel minder uit als benzine of diesel!
Er zijn er maar weinige die meer km maken dan, diezelfde welke die nu ook maken, zie het eerder als een opstapje naar electro rijden, die maken straks ook kilometers en belasten ook wegen rijden echter tot nog toe eerste tijd belastingvrij.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:57 schreef Fer het volgende:
[..]
lpg maakt meer kilometers, belast de wegen dus meer.
Nouja omdat de auto's door de jaren heen steeds zwaarder zijn geworden hebben ze niets hoeven verhogen om elk jaar steeds meer geld te vangen. De auto's vallen gewoon telkens in een hogere trede qua belasting.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:52 schreef Fer het volgende:
Ssst ik zou ze niet wakker maken. Strak verzinnen ze iets om het juist te verhogen.
Mijn eerste Kadett had een zee van ruimte hoor!quote:Op woensdag 18 april 2018 00:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja omdat de auto's door de jaren heen steeds zwaarder zijn geworden hebben ze niets hoeven verhogen om elk jaar steeds meer geld te vangen. De auto's vallen gewoon telkens in een hogere trede qua belasting.
Ik vind dat niet eerlijk en volgens mij, maar dat weet ik dus niet zeker, is dit nooit aangepast. Ja misschien wat inflatie erbij of verhoging of iets over de hele linie, maar het is toch raar dat je, procentueel gezien, nu meer moet dokken voor een auto uit dezelfde klasse als 20 jaar geleden? Overigens is de binnenruimte van de auto's volgens mij niet echt toegenomen. Een kleine auto toen is nu een nieuwe kleine ook nog steeds klein.
Idd, voor mijn diesel 296 per 3 maanden, voor diezelfde auto hier op Brits kenteken, 110 pond per jaar.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:14 schreef john2406 het volgende:
https://auto-en-vervoer.i(...)ng-in-duitsland.html
Stel je hebt een BMW 318i uit 2001 op je Duitse oprit staan. Deze auto stoot 175g co2/km uit dit betekent dat er over (175-120) 55 g co2/km belasting moet worden betaalt. Dat is dus ¤2,- X 55= ¤110,- per jaar voor de co2 belasting. Daarbij komt nog eens (1995cm3/100)x¤2,- = ¤40,- per jaar op basis van de cilinderinhoud. Totaal kost deze auto uit 2001 dus ¤150,- aan wegenbelasting per jaar.
Let op jaar bedrag niet per kwartaal.
Zo eenzelfde wagen hier!
http://www.wegenbelasting.nl/resultaat
1395 kg
Groningen 199 796
Friesland 181 724
Drenthe 202 808
Overijssel 190 760
Flevoland 190 760
Gelderland 199 796
Utrecht 184 736
Noord-Holland 179 716
Zuid-Holland 200 800
Zeeland 193 772
Noord-Brabant 187 748
Limburg 189 756
koopie! Ik betaal 165 per máándquote:Op woensdag 18 april 2018 13:14 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Idd, voor mijn diesel 296 per 3 maanden, voor diezelfde auto hier op Brits kenteken, 110 pond per jaar.
Maar eens tijd om naar een UK auto te gaan kijken, na al die tijd dat ik hier nu woon
Hummer is nog goedkoper, wel vrachtwagen rijbewijs.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
44 Euri en ik kom net zo goed overal. Per kwartaal.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
Maar persoonlijk vind ik een diesel het meer dan waard. Vind het prettiger rijden vergeleken met een benzine.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
Diesel is wat mij betreft nog niet duur genoeg, ik ben geen diesel fan, stam nog uit de tijd dat buitenlanders met diesels reden.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:59 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Maar persoonlijk vind ik een diesel het meer dan waard. Vind het prettiger rijden vergeleken met een benzine.
Ships ik mag nog schorsen tot (denken) van 1985 tot 2025 hoop dat er dan nog benzine te krijgen is of lpg. Als niet maak ik, als ik nog ben, een Flintstone auto ervan.quote:Op woensdag 18 april 2018 18:44 schreef oldford het volgende:
Op dit moment geldt het nul-tarief voor volledig elektrische auto's. Maar dat gaat in 2021 veranderen.
Plug-in hybride voertuigen betalen nu nog het half-tarief, maar ook dat gaat in 2021 veranderen.
Zie: https://www.rijksoverheid(...)elasting-2018---2020
Als jij in een beerput springen doet moet ik dan ook?quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
Phoe, hoeveel weegt dat ding? Mijn duurste was volgens mij 135 euro pm, A4 B6 Avant 1.9 TDI quattro. De BMW op LPG kost 125 euro per maand (1737kg). Zit wel in NH, goedkoopste provincie zover ik weet.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
Porker? 🤤quote:
Voorlopig kun je nog doorrijden, zoals het er nu uit ziet tot 2050.quote:Op woensdag 18 april 2018 18:48 schreef john2406 het volgende:
Ships ik mag nog schorsen tot (denken) van 1985 tot 2025 hoop dat er dan nog benzine te krijgen is of lpg. Als niet maak ik, als ik nog ben, een Flintstone auto ervan.
Jah.quote:
Geinig, mijne was dat ook toen ‘ie nog alleen op benzine reed 😄 Zit jij ook in NH?quote:Op woensdag 18 april 2018 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jah.
5 is ¤80 per maand ongeveer,1695 Kg.
Dat bedrag zegt niks. In alle provincies wordt je uitgeperst.quote:Op woensdag 18 april 2018 20:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geinig, mijne was dat ook toen ‘ie nog alleen op benzine reed 😄 Zit jij ook in NH?
Dat is een feit! Maar aangezien deze gewichtsklasse in NH het goedkoopste is met 81 euro. Was dat mijn, verder onschuldige, observatie 😉quote:Op woensdag 18 april 2018 21:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat bedrag zegt niks. In alle provincies wordt je uitgeperst.
Niet als je (gemiddeld) honderd kilometer per dag woon-werk rijdt.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hummer is nog goedkoper, wel vrachtwagen rijbewijs.
Dichterbij gaan wonen en het milieu sparen, jij staat met een grijnzend gezicht in de file?quote:Op woensdag 18 april 2018 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
Niet als je (gemiddeld) honderd kilometer per dag woon-werk rijdt.
Bedoel je kunnen of mogen?quote:Op woensdag 18 april 2018 23:20 schreef oranjevogel1 het volgende:
Belastingen zijn nooit eerlijk. Ik vind het eigenlijk veel storender dat de rijbewijscategorieen niet worden aangepast. Met een rijbewijs B zou je gewoon 7,5 ton moeten kunnen rijden.
Geen idee wat voor karretje je rijdt voor je geld, maar stel je even voor: zondagnacht om een uurtje of 3 rijd je thuis weg, effe 450 km doen, om 07.00 daar zijn voor een werkdag van 12 - 16 uur, hele week volhouden, en op vrijdagavond aansluitend weer effe terug naar huis. U kiest: een Fiat Panda of een wat luxer automobiel waarin je geen oordopjes in hoeft op de snelweg, omdat je die de hele week al in hebt?quote:Op woensdag 18 april 2018 16:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
44 Euri en ik kom net zo goed overal. Per kwartaal.
Voor speciale gelegenheden rijd ik iets anders.
Zo een afstand rijd ik iets anders, is wel dorstig. 1 op 5kmquote:Op woensdag 18 april 2018 23:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee wat voor karretje je rijdt voor je geld, maar stel je even voor: zondagnacht om een uurtje of 3 rijd je thuis weg, effe 450 km doen, om 07.00 daar zijn voor een werkdag van 12 - 16 uur, hele week volhouden, en op vrijdagavond aansluitend weer effe terug naar huis. U kiest: een Fiat Panda of een wat luxer automobiel waarin je geen oordopjes in hoeft op de snelweg, omdat je die de hele week al in hebt?
Ik heb ook een heel wagenpark gehad.. bijna een fulltime baan bovenop je fulltime baan om ze allemaal te rijden en te onderhouden.Zonder is beter, maar ook saai
Sja, de mijne doet 1 op 10.. als ik de cc op 200 zet..quote:Op woensdag 18 april 2018 23:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo een afstand rijd ik iets anders, is wel dorstig. 1 op 5km
Bij iedere dag zo een afstand kan ik mij dat goed voorstellen, ik hoef het ja niet, ik ben milieu vriendelijk. Daar ik niet eraan mee hoef te doen.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, de mijne doet 1 op 10.. als ik de cc op 200 zet..
Tja, uiteindelijk zal iedere bestuurder zelf voordat hij in een voertuig stapt een overweging moeten maken in hoeverre hij zichzelf in staat acht deze te besturen. Verder denk ik dat het overbeladen van 3,5 tons voertuigen en het rijden met aanhangers veel gevaarlijker zijn, wat je grotendeels zou kunnen elimineren met een rijbewijscategorie die standaard 7,5 ton toe laat.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Vind genoeg automobilisten in een a-segmenter al een gevaar op de weg, laat ze alsjeblieft niet met een 7,5 tonner gaan rijden!
Ik tik graag 170 per maand neer voor mijn gebakje. Alle luxe en weelde voor korte en lange stukken. Op hoge of lage snelheid.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij iedere dag zo een afstand kan ik mij dat goed voorstellen, ik hoef het ja niet, ik ben milieu vriendelijk. Daar ik niet eraan mee hoef te doen.
Op 200 dus jij gaat naar het Oosten over de grens.
En die 7,5 ton verplaats je waarmee?quote:Op woensdag 18 april 2018 23:48 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Tja, uiteindelijk zal iedere bestuurder zelf voordat hij in een voertuig stapt een overweging moeten maken in hoeverre hij zichzelf in staat acht deze te besturen. Verder denk ik dat het overbeladen van 3,5 tons voertuigen en het rijden met aanhangers veel gevaarlijker zijn, wat je grotendeels zou kunnen elimineren met een rijbewijscategorie die standaard 7,5 ton toe laat.
Daar heb ik er drie voor rijden in alle soorten, bij ieder passende gelegenheid een auto, buiten die op stalling.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik tik graag 170 per maand neer voor mijn gebakje. Alle luxe en weelde voor korte en lange stukken. Op hoge of lage snelheid.
Maar die overweging kunnen er al genoeg niet maken voor een gewone auto, laat staan in eem vrachtwagen. Check de dashcam vids maar eens of rijd gewoon een dagje rond. Mensen zoeken altijd de grenzen op. Dus een zwaar beladen bus wordt dan gewoon een zwaar beladen vrachtwagen. Idem voor de aanhangers.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:48 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Tja, uiteindelijk zal iedere bestuurder zelf voordat hij in een voertuig stapt een overweging moeten maken in hoeverre hij zichzelf in staat acht deze te besturen. Verder denk ik dat het overbeladen van 3,5 tons voertuigen en het rijden met aanhangers veel gevaarlijker zijn, wat je grotendeels zou kunnen elimineren met een rijbewijscategorie die standaard 7,5 ton toe laat.
Met een Iveco Daily, die je ook gewoon op 3,5 ton kan zetten, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die 7,5 ton verplaats je waarmee?
Kans dat mensen genoeg lading meenemen voor een zwaar beladen vrachtwagen is natuurlijk kleiner dan voor een zwaar beladen bus,quote:Op donderdag 19 april 2018 00:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar die overweging kunnen er al genoeg niet maken voor een gewone auto, laat staan in eem vrachtwagen. Check de dashcam vids maar eens of rijd gewoon een dagje rond. Mensen zoeken altijd de grenzen op. Dus een zwaar beladen bus wordt dan gewoon een zwaar beladen vrachtwagen.
mjah, of het is donker en heel rustig .. Maar in de regel gooi je in NL idd niet de cc op 200 nee.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij iedere dag zo een afstand kan ik mij dat goed voorstellen, ik hoef het ja niet, ik ben milieu vriendelijk. Daar ik niet eraan mee hoef te doen.
Op 200 dus jij gaat naar het Oosten over de grens.
Regels zijn aangepast.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hummer is nog goedkoper, wel vrachtwagen rijbewijs.
Is wel geen hummer echter het kan nog toch.quote:Op zaterdag 28 april 2018 20:15 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Regels zijn aangepast.
Laadruimte moet langer zijn dan cabine anders betaal je gewoon voor geel.
Die video is van 2015.quote:Op zaterdag 28 april 2018 20:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is wel geen hummer echter het kan nog toch.
https://www.telegraaf.nl/(...)ntjes-wegenbelasting
Nee beter blijft het gewoon zo, betaal liever naar gewicht dan vermogen. De belasting over de benzine dekt het vermogen wel :pquote:Op dinsdag 17 april 2018 23:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zou eerlijker zijn naar Duits of Belgies systeem, dat is inhoud motor of pk s.
Het liefste nog hetzelfde tarief en of lpg benzine of het afkeurende diesel.
Dan wordt Nederland echt milieu bewust, lpg stoot veel minder uit als benzine of diesel!
Maar ja tot nog toe hebben lpg rijders de stempel veel rijders, niet milieu bewust rijders, alsof men voor de hobby door Nederland rijden doet, dan is men toch wel op zwaar op zijn achterhoofd gevallen denk ik of niet?
Wat heb ik gemist?quote:Op woensdag 18 april 2018 00:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als je diesel rijdt ben je over 2 jaar helemaal aan de beurt.
Op grijs kenteken zou ik me niet al te veel zorgen maken neequote:Op zaterdag 19 mei 2018 16:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist?
EDIT:
https://www.rijksoverheid(...)elasting-2018---2020
O, voor mij is het maar 15% extra Op een grijs kenteken
In Spanje betaal je ook een paar tientjes per jaar.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:14 schreef john2406 het volgende:
https://auto-en-vervoer.i(...)ng-in-duitsland.html
Stel je hebt een BMW 318i uit 2001 op je Duitse oprit staan. Deze auto stoot 175g co2/km uit dit betekent dat er over (175-120) 55 g co2/km belasting moet worden betaalt. Dat is dus ¤2,- X 55= ¤110,- per jaar voor de co2 belasting. Daarbij komt nog eens (1995cm3/100)x¤2,- = ¤40,- per jaar op basis van de cilinderinhoud. Totaal kost deze auto uit 2001 dus ¤150,- aan wegenbelasting per jaar.
Let op jaar bedrag niet per kwartaal.
Zo eenzelfde wagen hier!
http://www.wegenbelasting.nl/resultaat
1395 kg
Groningen 199 796
Friesland 181 724
Drenthe 202 808
Overijssel 190 760
Flevoland 190 760
Gelderland 199 796
Utrecht 184 736
Noord-Holland 179 716
Zuid-Holland 200 800
Zeeland 193 772
Noord-Brabant 187 748
Limburg 189 756
nog interessanter is dat 'het volk' het zonder mopperen gewoon blijft lappen. 50 jaar geleden hadden de Nederlanders gewoon het hele land platgegooid.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:08 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
In Spanje betaal je ook een paar tientjes per jaar.
Altijd interessant dat als het op dit soort zaken aankomt je het kabinet nooit hoort over 'moet gelijkgetrokken worden met anderen lidstaten' of 'moet van de EU omlaag'.
klopt, sterker nog, de fransen slopen een stad voor minderquote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nog interessanter is dat 'het volk' het zonder mopperen gewoon blijft lappen. 50 jaar geleden hadden de Nederlanders gewoon het hele land platgegooid.
Komt ook omdat we een stel mietjes geworden zijn, dat alles slikt en bukt als we genomen worden. Dat wordt er steeds meer, en we kijken ernaar en nemen het voor lief.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nog interessanter is dat 'het volk' het zonder mopperen gewoon blijft lappen. 50 jaar geleden hadden de Nederlanders gewoon het hele land platgegooid.
ja, die 25 cent erbij in een paar maanden tijd word je ook niet vrolijk van. In Bels was hij kunstmatig opgeschroefd, die kwamen nu massaal bij ons tanken in plaats van andersom. In .be was de diesel een maandje of anderhalf geleden al 1.30, maar daarentegen was de benzine 1.32, die kost bij ons gewoon 1.60+. Ergens worden er prijsafspraakjes gemaakt, en die zijn niet bepaald in ons voordeel.quote:Op zondag 20 mei 2018 01:20 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
klopt, sterker nog, de fransen slopen een stad voor minder
door dat diesel geouwehoer zit ik te denken om weer terug te gaan naar LPG.
very truequote:Op zondag 20 mei 2018 01:48 schreef TamVR het volgende:
[..]
Komt ook omdat we een stel mietjes geworden zijn, dat alles slikt en bukt als we genomen worden. Dat wordt er steeds meer, en we kijken ernaar en nemen het voor lief.
Als je een kikker in een pan met kokend water gooit, springt-ie eruit. Maar als je hem in een pan met lauw water gooit, en dan vervolgens steeds warmer maakt, dan went-ie eraan en doet-ie niets.
50 jr geleden was er minder verschil en ging alles met de hooivorken in staking, nu is dat niet meer, maar het zal wel terug komen, en dan begint men van voor af aan.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nog interessanter is dat 'het volk' het zonder mopperen gewoon blijft lappen. 50 jaar geleden hadden de Nederlanders gewoon het hele land platgegooid.
wegblokkades, heel Den Haag dicht, vrachtwagens op verkeersknooppunten, Brienenoord afgesloten, tunnels dicht, gewoon met tigduizend man sitdowns doen op/voor/rondom het binnenhof.. Manieren te over om die door ons gesubsidieerde maatpakken duidelijk te maken dat ze moeten nokken met stelen en/of betuttelen van het volk..quote:Op zondag 20 mei 2018 18:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
50 jr geleden was er minder verschil en ging alles met de hooivorken in staking, nu is dat niet meer, maar het zal wel terug komen, en dan begint men van voor af aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |