Het zou eerlijker zijn naar Duits of Belgies systeem, dat is inhoud motor of pk s.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:52 schreef Fer het volgende:
Ssst ik zou ze niet wakker maken. Strak verzinnen ze iets om het juist te verhogen.
lpg maakt meer kilometers, belast de wegen dus meer.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zou eerlijker zijn naar Duits of Belgies systeem, dat is inhoud motor of pk s.
Het liefste nog hetzelfde tarief en of lpg benzine of het afkeurende diesel.
Dan wordt Nederland echt milieu bewust, lpg stoot veel minder uit als benzine of diesel!
Er zijn er maar weinige die meer km maken dan, diezelfde welke die nu ook maken, zie het eerder als een opstapje naar electro rijden, die maken straks ook kilometers en belasten ook wegen rijden echter tot nog toe eerste tijd belastingvrij.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:57 schreef Fer het volgende:
[..]
lpg maakt meer kilometers, belast de wegen dus meer.
Nouja omdat de auto's door de jaren heen steeds zwaarder zijn geworden hebben ze niets hoeven verhogen om elk jaar steeds meer geld te vangen. De auto's vallen gewoon telkens in een hogere trede qua belasting.quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:52 schreef Fer het volgende:
Ssst ik zou ze niet wakker maken. Strak verzinnen ze iets om het juist te verhogen.
Mijn eerste Kadett had een zee van ruimte hoor!quote:Op woensdag 18 april 2018 00:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja omdat de auto's door de jaren heen steeds zwaarder zijn geworden hebben ze niets hoeven verhogen om elk jaar steeds meer geld te vangen. De auto's vallen gewoon telkens in een hogere trede qua belasting.
Ik vind dat niet eerlijk en volgens mij, maar dat weet ik dus niet zeker, is dit nooit aangepast. Ja misschien wat inflatie erbij of verhoging of iets over de hele linie, maar het is toch raar dat je, procentueel gezien, nu meer moet dokken voor een auto uit dezelfde klasse als 20 jaar geleden? Overigens is de binnenruimte van de auto's volgens mij niet echt toegenomen. Een kleine auto toen is nu een nieuwe kleine ook nog steeds klein.
Idd, voor mijn diesel 296 per 3 maanden, voor diezelfde auto hier op Brits kenteken, 110 pond per jaar.quote:Op woensdag 18 april 2018 00:14 schreef john2406 het volgende:
https://auto-en-vervoer.i(...)ng-in-duitsland.html
Stel je hebt een BMW 318i uit 2001 op je Duitse oprit staan. Deze auto stoot 175g co2/km uit dit betekent dat er over (175-120) 55 g co2/km belasting moet worden betaalt. Dat is dus ¤2,- X 55= ¤110,- per jaar voor de co2 belasting. Daarbij komt nog eens (1995cm3/100)x¤2,- = ¤40,- per jaar op basis van de cilinderinhoud. Totaal kost deze auto uit 2001 dus ¤150,- aan wegenbelasting per jaar.
Let op jaar bedrag niet per kwartaal.
Zo eenzelfde wagen hier!
http://www.wegenbelasting.nl/resultaat
1395 kg
Groningen 199 796
Friesland 181 724
Drenthe 202 808
Overijssel 190 760
Flevoland 190 760
Gelderland 199 796
Utrecht 184 736
Noord-Holland 179 716
Zuid-Holland 200 800
Zeeland 193 772
Noord-Brabant 187 748
Limburg 189 756
koopie! Ik betaal 165 per máándquote:Op woensdag 18 april 2018 13:14 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Idd, voor mijn diesel 296 per 3 maanden, voor diezelfde auto hier op Brits kenteken, 110 pond per jaar.
Maar eens tijd om naar een UK auto te gaan kijken, na al die tijd dat ik hier nu woon
Hummer is nog goedkoper, wel vrachtwagen rijbewijs.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
44 Euri en ik kom net zo goed overal. Per kwartaal.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
Maar persoonlijk vind ik een diesel het meer dan waard. Vind het prettiger rijden vergeleken met een benzine.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
Diesel is wat mij betreft nog niet duur genoeg, ik ben geen diesel fan, stam nog uit de tijd dat buitenlanders met diesels reden.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:59 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Maar persoonlijk vind ik een diesel het meer dan waard. Vind het prettiger rijden vergeleken met een benzine.
Ships ik mag nog schorsen tot (denken) van 1985 tot 2025 hoop dat er dan nog benzine te krijgen is of lpg. Als niet maak ik, als ik nog ben, een Flintstone auto ervan.quote:Op woensdag 18 april 2018 18:44 schreef oldford het volgende:
Op dit moment geldt het nul-tarief voor volledig elektrische auto's. Maar dat gaat in 2021 veranderen.
Plug-in hybride voertuigen betalen nu nog het half-tarief, maar ook dat gaat in 2021 veranderen.
Zie: https://www.rijksoverheid(...)elasting-2018---2020
Als jij in een beerput springen doet moet ik dan ook?quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
Phoe, hoeveel weegt dat ding? Mijn duurste was volgens mij 135 euro pm, A4 B6 Avant 1.9 TDI quattro. De BMW op LPG kost 125 euro per maand (1737kg). Zit wel in NH, goedkoopste provincie zover ik weet.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koopie! Ik betaal 165 per máánd
Porker? 🤤quote:
Voorlopig kun je nog doorrijden, zoals het er nu uit ziet tot 2050.quote:Op woensdag 18 april 2018 18:48 schreef john2406 het volgende:
Ships ik mag nog schorsen tot (denken) van 1985 tot 2025 hoop dat er dan nog benzine te krijgen is of lpg. Als niet maak ik, als ik nog ben, een Flintstone auto ervan.
Jah.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |