abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178590201
Vroeger woog een middenklasser zo een beetje wat nu een klein boodschappen autootje weegt.
Is de wegenbelasting ooit eens aangepast naar het formaat wagen wat we tegenwoordig hebben?

Ik heb het idee dat die kilo's nooit zijn aangepast of wel? Vroeger woog een klein autootje 750 kilo; tegenwoordig zit "datzelfde" kleine autootje misschien op 1000 kilo.

Zou het niet eerlijk zijn om, nu al jaren lang de auto's steeds zwaarder worden, al die treden eens op te schuiven of iets dergelijks?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178590257
Ssst ik zou ze niet wakker maken. Strak verzinnen ze iets om het juist te verhogen.
.
pi_178590293
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:52 schreef Fer het volgende:
Ssst ik zou ze niet wakker maken. Strak verzinnen ze iets om het juist te verhogen.
Het zou eerlijker zijn naar Duits of Belgies systeem, dat is inhoud motor of pk s.
Het liefste nog hetzelfde tarief en of lpg benzine of het afkeurende diesel.
Dan wordt Nederland echt milieu bewust, lpg stoot veel minder uit als benzine of diesel!

Maar ja tot nog toe hebben lpg rijders de stempel veel rijders, niet milieu bewust rijders, alsof men voor de hobby door Nederland rijden doet, dan is men toch wel op zwaar op zijn achterhoofd gevallen denk ik of niet?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 23:56:44 ]
pi_178590329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het zou eerlijker zijn naar Duits of Belgies systeem, dat is inhoud motor of pk s.
Het liefste nog hetzelfde tarief en of lpg benzine of het afkeurende diesel.
Dan wordt Nederland echt milieu bewust, lpg stoot veel minder uit als benzine of diesel!
lpg maakt meer kilometers, belast de wegen dus meer.
.
pi_178590355
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:57 schreef Fer het volgende:

[..]

lpg maakt meer kilometers, belast de wegen dus meer.
Er zijn er maar weinige die meer km maken dan, diezelfde welke die nu ook maken, zie het eerder als een opstapje naar electro rijden, die maken straks ook kilometers en belasten ook wegen rijden echter tot nog toe eerste tijd belastingvrij.

Die spoorvorming op de wegen komt trouwens door zwaar verkeer!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 00:01:56 ]
pi_178590370
Ik heb vaak nog geen tijd om tv te kijken laat staan om door Nederland te rijden, en al helemaal niet om mijn tijd in een file te verdoen.
pi_178590444
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:52 schreef Fer het volgende:
Ssst ik zou ze niet wakker maken. Strak verzinnen ze iets om het juist te verhogen.
Nouja omdat de auto's door de jaren heen steeds zwaarder zijn geworden hebben ze niets hoeven verhogen om elk jaar steeds meer geld te vangen. De auto's vallen gewoon telkens in een hogere trede qua belasting.

Ik vind dat niet eerlijk en volgens mij, maar dat weet ik dus niet zeker, is dit nooit aangepast. Ja misschien wat inflatie erbij of verhoging of iets over de hele linie, maar het is toch raar dat je, procentueel gezien, nu meer moet dokken voor een auto uit dezelfde klasse als 20 jaar geleden? Overigens is de binnenruimte van de auto's volgens mij niet echt toegenomen. Een kleine auto toen is nu een nieuwe kleine ook nog steeds klein.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178590458
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 00:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja omdat de auto's door de jaren heen steeds zwaarder zijn geworden hebben ze niets hoeven verhogen om elk jaar steeds meer geld te vangen. De auto's vallen gewoon telkens in een hogere trede qua belasting.

Ik vind dat niet eerlijk en volgens mij, maar dat weet ik dus niet zeker, is dit nooit aangepast. Ja misschien wat inflatie erbij of verhoging of iets over de hele linie, maar het is toch raar dat je, procentueel gezien, nu meer moet dokken voor een auto uit dezelfde klasse als 20 jaar geleden? Overigens is de binnenruimte van de auto's volgens mij niet echt toegenomen. Een kleine auto toen is nu een nieuwe kleine ook nog steeds klein.
Mijn eerste Kadett had een zee van ruimte hoor!

http://autos.tweedehands.(...)&utm_medium=referral

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 00:09:11 ]
pi_178590514
https://auto-en-vervoer.i(...)ng-in-duitsland.html

Stel je hebt een BMW 318i uit 2001 op je Duitse oprit staan. Deze auto stoot 175g co2/km uit dit betekent dat er over (175-120) 55 g co2/km belasting moet worden betaalt. Dat is dus ¤2,- X 55= ¤110,- per jaar voor de co2 belasting. Daarbij komt nog eens (1995cm3/100)x¤2,- = ¤40,- per jaar op basis van de cilinderinhoud. Totaal kost deze auto uit 2001 dus ¤150,- aan wegenbelasting per jaar.

Let op jaar bedrag niet per kwartaal.

Zo eenzelfde wagen hier!

http://www.wegenbelasting.nl/resultaat

1395 kg

Groningen 199 796
Friesland 181 724
Drenthe 202 808
Overijssel 190 760
Flevoland 190 760
Gelderland 199 796
Utrecht 184 736
Noord-Holland 179 716
Zuid-Holland 200 800
Zeeland 193 772
Noord-Brabant 187 748
Limburg 189 756

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 01:15:21 ]
pi_178590528
Auto’s worden inderdaad zwaarder, door luxe en veiligheidsvoorzieningen.

Maar de MRB gaat alleen maar omhoog, de auto is een melkkoe in NL dus maak je maar geen illusies. Als je diesel rijdt ben je over 2 jaar helemaal aan de beurt.
pi_178598103
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 00:14 schreef john2406 het volgende:
https://auto-en-vervoer.i(...)ng-in-duitsland.html

Stel je hebt een BMW 318i uit 2001 op je Duitse oprit staan. Deze auto stoot 175g co2/km uit dit betekent dat er over (175-120) 55 g co2/km belasting moet worden betaalt. Dat is dus ¤2,- X 55= ¤110,- per jaar voor de co2 belasting. Daarbij komt nog eens (1995cm3/100)x¤2,- = ¤40,- per jaar op basis van de cilinderinhoud. Totaal kost deze auto uit 2001 dus ¤150,- aan wegenbelasting per jaar.

Let op jaar bedrag niet per kwartaal.

Zo eenzelfde wagen hier!

http://www.wegenbelasting.nl/resultaat

1395 kg

Groningen 199 796
Friesland 181 724
Drenthe 202 808
Overijssel 190 760
Flevoland 190 760
Gelderland 199 796
Utrecht 184 736
Noord-Holland 179 716
Zuid-Holland 200 800
Zeeland 193 772
Noord-Brabant 187 748
Limburg 189 756
Idd, voor mijn diesel 296 per 3 maanden, voor diezelfde auto hier op Brits kenteken, 110 pond per jaar. |:(
Maar eens tijd om naar een UK auto te gaan kijken, na al die tijd dat ik hier nu woon

[ Bericht 2% gewijzigd door Carlos93 op 18-04-2018 13:28:38 ]
  woensdag 18 april 2018 @ 16:54:25 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178602883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:14 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Idd, voor mijn diesel 296 per 3 maanden, voor diezelfde auto hier op Brits kenteken, 110 pond per jaar. |:(
Maar eens tijd om naar een UK auto te gaan kijken, na al die tijd dat ik hier nu woon
koopie! Ik betaal 165 per máánd :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178602936
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koopie! Ik betaal 165 per máánd :')
Hummer is nog goedkoper, wel vrachtwagen rijbewijs.
pi_178602961
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koopie! Ik betaal 165 per máánd :')
44 Euri en ik kom net zo goed overal. Per kwartaal.
Voor speciale gelegenheden rijd ik iets anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 16:58:27 ]
pi_178602984
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koopie! Ik betaal 165 per máánd :')
Maar persoonlijk vind ik een diesel het meer dan waard. Vind het prettiger rijden vergeleken met een benzine.
pi_178603012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:59 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Maar persoonlijk vind ik een diesel het meer dan waard. Vind het prettiger rijden vergeleken met een benzine.
Diesel is wat mij betreft nog niet duur genoeg, ik ben geen diesel fan, stam nog uit de tijd dat buitenlanders met diesels reden.
pi_178603483
Ja auto's met energielabel A zijn een tijdje belastingvrij geweest: nu niet meer helaas, want dat is maar een paar jaar geweest.
pi_178604759
Op dit moment geldt het nul-tarief voor volledig elektrische auto's. Maar dat gaat in 2021 veranderen.
Plug-in hybride voertuigen betalen nu nog het half-tarief, maar ook dat gaat in 2021 veranderen.
Zie: https://www.rijksoverheid(...)elasting-2018---2020
pi_178604821
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:44 schreef oldford het volgende:
Op dit moment geldt het nul-tarief voor volledig elektrische auto's. Maar dat gaat in 2021 veranderen.
Plug-in hybride voertuigen betalen nu nog het half-tarief, maar ook dat gaat in 2021 veranderen.
Zie: https://www.rijksoverheid(...)elasting-2018---2020
Ships ik mag nog schorsen tot (denken) van 1985 tot 2025 hoop dat er dan nog benzine te krijgen is of lpg. Als niet maak ik, als ik nog ben, een Flintstone auto ervan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 18:49:24 ]
pi_178605036
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koopie! Ik betaal 165 per máánd :')
Als jij in een beerput springen doet moet ik dan ook?
  woensdag 18 april 2018 @ 19:02:01 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178605090
¤10 per maand.
Overgangsregeling. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178605116
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
¤10 per maand.
Overgangsregeling. *O*
Netjes die kan je nog goed verkopen nu in die regeling.
pi_178605764
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koopie! Ik betaal 165 per máánd :')
Phoe, hoeveel weegt dat ding? Mijn duurste was volgens mij 135 euro pm, A4 B6 Avant 1.9 TDI quattro. De BMW op LPG kost 125 euro per maand (1737kg). Zit wel in NH, goedkoopste provincie zover ik weet.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
¤10 per maand.
Overgangsregeling. *O*
Porker? 🤤
pi_178606314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:48 schreef john2406 het volgende:
Ships ik mag nog schorsen tot (denken) van 1985 tot 2025 hoop dat er dan nog benzine te krijgen is of lpg. Als niet maak ik, als ik nog ben, een Flintstone auto ervan.
Voorlopig kun je nog doorrijden, zoals het er nu uit ziet tot 2050.
Zie: https://www.rijksoverheid(...)/de-autobrief-ii.pdf

1 ding is wel zeker, autorijden gaat flink duurder worden. Men verwacht in 2020 bijna 3 maal zoveel te ontvangen aan MRB, BPM en bijtelling t.o.v. van 2017.
Zie: https://www.rijksoverheid(...)ettaire-effecten.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door oldford op 19-04-2018 10:22:37 ]
  woensdag 18 april 2018 @ 20:13:16 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178606906
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
...

Porker? 🤤
Jah.

5 is ¤80 per maand ongeveer,1695 Kg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')