abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 17:36:42 #1
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_178582211
registreer om deze reclame te verbergen
535b945422bbe2b713e98c89cfd92fbb.png]afbeelding
0380d5af24aad77f90458162361cd3e8.png]afbeelding

Wat is Roamler?

Roamler is een app voor je telefoon waarbij het er om draait dat je opdrachten uitvoert voor de opdrachtgever. Hetzij voor geld hetzij voor de xp die je kan verdienen, waardoor je in een hoger lvl komt.

De bedragen die je per opdracht krijgt zijn zeer verschillend. In theorie variren de bedragen van 2 tot 50 euro maar in de praktijk is 25 euro toch wel de max. Maar opdrachten van een euro of 2 a 3 zijn meer gangbaar, De prijzen lopen wel op maar het heeft er erg mee te maken wat voor opdracht het is. Is het een onderzoek naar een weekaanbieding en er wordt niet bij vermeld dat de inzending sluit als er genoeg opdrachten binnen zijn kan je er van uitgaan dat hij zaterdagmiddag meer waard is dan maandagochtend. Of je er op wilt wachten is aan jou, en houd er daarbij rekening mee dat zolang jij de opdracht niet reserveert, anderen hem kunnen claimen en hij dus weg is. Probeer voor jezelf te beredeneren wie de opdrachtgever is en welk gewin ze halen uit de gegevens va de opdracht en je kan beter inschatten hoe je een opdracht moet doen en of de beloning zal oplopen.

Er zijn verschillende soorten opdrachten,

*opdrachten die je thuis kan uitvoeren door iets creatief te doen. Voor deze opdrachten krijg je alleen xp's en geen geld
*opdrachten die je op straat kunt doen: een voorbeeld is fotografeer een skatespot, op deze manier brengen ze alle skatespots in kaart. Voor dit soort opdrachten krijg je ook geen geld maar wel xp's
*en als laatste de opdrachten voor geld en xp. Dit is natuurlijk waar het allemaal omdraait. Uiteindelijk kan iedereen wel wat geld gebruiken
Uitleg over de opdrachten voor geld
Een opdrachtgever kan heel veel verschillende opdrachten geven.

Wekelijks keert de ''babymelk check'' terug. Dit is een vrij simpele opdracht die ongeveer 3 minuten kost. Je maakt een foto van het schap en beantwoord de vragen die je op je scherm krijgt en telt de producten die aanwezig zijn.
Er zijn ook babymelk check + opdrachten, iets meer werk en iets meer beloning. Je begint net de babymelkcheck en als je klaar bent vraag je naar de voorraad bij de servicesbalie of het magazijn.

Nog een voorbeeld van een opdracht is, 'de kaascheck'. Vanmiddag was dit bijvoorbeeld een opdracht, het was de bedoeling om een foto te maken van een actiekoeling in de opgegeven AH en die naar Roamler te sturen.

Een ander voorbeeld zijn de terraschecks. Hier is het de bedoeling dat je om een drankje vraagt in de opgegeven locatie. Je moet dan een foto maken van de kaart en van het drankje. Zo controleren ze of een drankje wel in het juiste glas wordt geschonken. Je beloning is dan xp's geld en de vergoeding wat je voor het drankje kwijt was.
Voor sommige opdrachten heb je een toestemmingsbrief in je app voor andere opdrachten ben je anoniem.


Waarom doen bedrijven dit?

Bedrijven gebruiken liever Roamler-gebruikers als 'misteryshopper' dan dat ze een professioneel persoon moeten gaan inhuren. Op deze manieren zien ze op het hoofdkantoor heel gemakkelijk en snel hoe er in een vestiging wordt omgegaan met bepaalde producten.
Hoe word ik een Roamler?
Een Roamler kun je op 2 manieren worden.
1.Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere Roamlers zijn.
2. Een invite krijgen van een andere Roamler.
Dit lijkt heel simpel, je vraagt even aan een Roamler of hij/zij je even wilt inviten, maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Als je lvl 3 bent op Roamler kun pas je iemand anders inviten. Maar je stuurt niet zomaar naar een willekeurig iemand een invite.

Waarom niet? Omdat met elke opdracht die de Roamler-gebruiker uitvoert diegene die de invite heeft verstuurd ook namelijk 2% van zijn inkomsten binnenkrijgt van Roamler zelf. Plus 2 euro wanneer deze persoon level 2 bereikt. Daarom is het belangrijk dat diegene die een invite weg kan geven zeker weet dat jij er echt gebruik van gaat maken omdat het anders zonde zou zijn. Invites weggeven in je eigen gebied is niet handig!

Invites
Je kunt een DM/PM sturen naar 1 van de volgende users als je een invite zou willen en er ook echt voor in wilt zetten om een actieve Roamler te zijn.

Wie hebben er momenteel een invite te vergeven?
- Tinos85
- loezzzje
- pl4kkie
- dekkered
- MaJo
- liesje1979
- eenjongen...
- IJsbeertje21
- Smartroam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijst van critici:
Bart2002
....
..
..

SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 06-06-2018 11:39:20 ]
24 aug - 14 sep: Jakarta / Bogor / Bandung / Yogyakarta / Malang / Bromo / Munduk / Ubud
pi_178582419
Ik heb ook een invite weg te geven!
pi_178582465
Trouwens terug komen op. Delive sport check, als je niet naar binnen gaat maar wel de vragen beantwoordt zonder foto’s krijg je nog steeds 4euro.
pi_178584261
registreer om deze reclame te verbergen
Wat is het doel van die voetbal/sport check? Het 'verraden' van horeca tenten die wedstrijden uitzenden zonder vergunning? Ik vraag me dit serieus af.
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 19:43:32 #5
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_178584856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:22 schreef babbelaar92 het volgende:
Wat is het doel van die voetbal/sport check? Het 'verraden' van horeca tenten die wedstrijden uitzenden zonder vergunning? Ik vraag me dit serieus af.
Dat lijkt me nogal duidelijk :D fox kan op die manier checken of ze gebruik maken van een horeca abonnement, die is een stuk duurder. Nav de check delen ze boetes uit.

Om die reden zal ik de check zelf nooit doen en anderen hier ook niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 17-04-2018 20:15:18 ]
24 aug - 14 sep: Jakarta / Bogor / Bandung / Yogyakarta / Malang / Bromo / Munduk / Ubud
pi_178585779
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal duidelijk :D fox kan op die manier checken of ze gebruik maken van een horeca abonnement, die is een stuk duurder. Nav de check delen ze boetes uit.

Om die reden zal ik de check zelf nooit doen en anderen hier ook niet.
Ik heb deze opdracht ook nog nooit gedaan en als dit het doel is, dan is het ook niet voor mij.
pi_178587873
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:16 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ik heb deze opdracht ook nog nooit gedaan en als dit het doel is, dan is het ook niet voor mij.
Wat is het verschil tussen deze check en in supermarkt of een Etos? Hun worden ook gestraft als ze het verkeerd doen.
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:14:12 #8
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_178588503
@martijntj Ik neem aan dat het bij jullie ook bekend is dat dit soort dingen gebeuren bij die voetbalchecks? Wat doen jullie daarmee?
Je kunt mensen toch niet zo'n risico laten nemen?
pi_178589359
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:44 schreef angeliena het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen deze check en in supermarkt of een Etos? Hun worden ook gestraft als ze het verkeerd doen.
Jij doet die live checks zeker? Niemand oordeelt hoor, dat moet je helemaal zelf weten. Er is wel degelijk een verschil tussen zo'n live check of een supermarkt check. Een sportwedstrijd uitzenden zonder een speciaal abbo is illegaal, die boetes die daarop staan zijn niet mals. Ik denk niet dat de Etos dezelfde problemen krijgt als de gilette fushion niet op de juiste plek staat.
pi_178589674
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:56 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Jij doet die live checks zeker? Niemand oordeelt hoor, dat moet je helemaal zelf weten. Er is wel degelijk een verschil tussen zo'n live check of een supermarkt check. Een sportwedstrijd uitzenden zonder een speciaal abbo is illegaal, die boetes die daarop staan zijn niet mals. Ik denk niet dat de Etos dezelfde problemen krijgt als de gilette fushion niet op de juiste plek staat.
Het is natuurlijk ook erg oneerlijke concurrentie als je de zaak vol hebt zitten met bierdrinkers maar NIET de 130 euro per maand betaalt, terwijl een ander cafe dat wel netjes doet.

Ik heb begrepen dat een evt boete oploopt tot tegen de 3000 euro (12 * 130 = 2860).

Overigens: als Unilever of Coca-Cola afspraken maakt met AH en AH die afspraken niet nakomt, dan gaat het waarschijnlijk ook om veel geld. Ze laten niet voor niks Roamler en SS zo vaak controleren.
pi_178589705
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:30 schreef Smartroam het volgende:
Over de voetbal check:

In ken een roamler die in Amsterdam achterna is gezeten door een stel Turken Ivm foto's maken. Beangstigend.

Zelf heb ik ook keer gehad dat een ondernemer door had dat ik foto's maakte en die man werd helemaal gek. Ik moest maar snel een smoes verzinnen dat ik namens Ziggo kwam kijken of de wedstrijd werd uitgezonden op een groot of klein scherm. (ik heb vaak hele nette kleding aan, dus was aanvankelijk voor de ondernemer)
absoluut melden bij Roamler!

die zin over de nette kleding volg ik niet....
pi_178592721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:13 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

absoluut melden bij Roamler!

die zin over de nette kleding volg ik niet....
Ik doel erop dat het dus aannemelijk was dat ik namens Ziggo kwam. Als ik in een joggingbroek loop is het natuurlijk minder waarheidsgetrouw.

Smartspotter heeft (ijs vanaf 16.00) vomar voor 5 euro zal mij benieuwen of die rond de benoemde uren opeens zakt naar 2.

Deo opdracht smartspotter was fout, ging over bad en douche producten. Ik stuurde de opdrachten in met deze opmerking. Kreeg: je hebt gelijk, de opdracht is aangepast. Toch fijn can ze!

Verder is het in de Roamler app erg rustig!

[ Bericht 10% gewijzigd door Smartroam op 18-04-2018 09:50:22 ]
pi_178607727
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:37 schreef F0xy het volgende:
Opdracht bij de T-Mobile gedaan, maar mocht daar niet fotograferen van de misgunnende medewerker. Voor 2 afwezige toestellen moest ik een overzichtsfoto maken, maar dat is helaas niet gelukt. Ik had al aan het begin van de opdracht een overzichtsfoto gemaakt, maar toch keurt SS hem af. Nu weer een mailtje gestuurd of ze echt niets kunnen met die 1e overzichtsfoto. Hopelijk wordt hij dan toch goedgekeurd, maar verwacht van niet.

T-Mobile medewerkers vind ik persoonlijk niet zo vriendelijk. Als ik daar als echte klant kom, zijn ze ook al niet behulpzaam.
Heb ook interieur check bij KPN gedaan. Manager wist niet van de opdracht, maar mocht gewoon fotograferen en was een hele gezellige man.
Niet goedgekeurd.

Net ook weer, moest ik schapmeters van de vriesafdeling fotograferen. Zeurt SS dat er 2 deuren op de foto staan. In de opdracht moest ik per meter een foto maken en toevallig heeft deze supermarkt 2 deuren per 1 meter. Als SS 1 deur per foto had gewild, dan hadden ze dat in de opdracht moeten zetten :')

De opdracht zou 9 hebben opgeleverd, dus weer boos mailtje terug :).
  woensdag 18 april 2018 @ 21:26:50 #14
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_178608774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:56 schreef F0xy het volgende:

[..]

Niet goedgekeurd.

Net ook weer, moest ik schapmeters van de vriesafdeling fotograferen. Zeurt SS dat er 2 deuren op de foto staan. In de opdracht moest ik per meter een foto maken en toevallig heeft deze supermarkt 2 deuren per 1 meter. Als SS 1 deur per foto had gewild, dan hadden ze dat in de opdracht moeten zetten :')

De opdracht zou 9 hebben opgeleverd, dus weer boos mailtje terug :).

Bij mij afgekeurd omdat ik een meter te veel had met slagroomsoesjes etc.
Ik wist niet zeker of dat erbij moest en ook bij opmerkingen erbij gezet.

Meteen gemailt en 2min later werd hij goedgekeurd.
Ik weer happy.
pi_178613525
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:26 schreef Spottertje73 het volgende:

[..]

Bij mij afgekeurd omdat ik een meter te veel had met slagroomsoesjes etc.
Ik wist niet zeker of dat erbij moest en ook bij opmerkingen erbij gezet.

Meteen gemailt en 2min later werd hij goedgekeurd.
Ik weer happy.
Waar heb jij hem gedaan? En had je ook per meter 2 deuren?
  donderdag 19 april 2018 @ 08:20:04 #16
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_178615663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 00:54 schreef F0xy het volgende:

[..]

Waar heb jij hem gedaan? En had je ook per meter 2 deuren?
Dirk, de Linie en ik heb steeds 1 deur gefotografeerd.
Of die 1 meter breed is, dat weet ik niet.
pi_178616622
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:26 schreef Spottertje73 het volgende:

[..]

Bij mij afgekeurd omdat ik een meter te veel had met slagroomsoesjes etc.
Ik wist niet zeker of dat erbij moest en ook bij opmerkingen erbij gezet.

Meteen gemailt en 2min later werd hij goedgekeurd.
Ik weer happy.
Apart. Ik had dit er ook bij gezet en kreeg geen gezeur op voorhand!
pi_178637561
Ik heb nog eens naar die koffie shift gekeken. Volledig kansloos. Ik denk dat je zo'n 99% kans dat ie wordt afgekeurd aangezien de meeste foto's vaag zijn waardoor je niet eens kunt zien van welk merk het is.
pi_178640302
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:21 schreef babbelaar92 het volgende:
Ik heb nog eens naar die koffie shift gekeken. Volledig kansloos. Ik denk dat je zo'n 99% kans dat ie wordt afgekeurd aangezien de meeste foto's vaag zijn waardoor je niet eens kunt zien van welk merk het is.
Erg jammer! Maar genoeg te doen in beide apps.
pi_178643042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:56 schreef F0xy het volgende:

[..]

Niet goedgekeurd.

Net ook weer, moest ik schapmeters van de vriesafdeling fotograferen. Zeurt SS dat er 2 deuren op de foto staan. In de opdracht moest ik per meter een foto maken en toevallig heeft deze supermarkt 2 deuren per 1 meter. Als SS 1 deur per foto had gewild, dan hadden ze dat in de opdracht moeten zetten :')

De opdracht zou 9 hebben opgeleverd, dus weer boos mailtje terug :).

Goedgekeurd :D en ze gaan de opdracht verbeteren (zeggen ze :P).

---

Idd, die koffie shift is best riskant. Heb hem ook maar overgeslagen. Voor de rest heb ik geen shifts geprobeerd. Ben te druk + het is breindodend werk.
  woensdag 25 april 2018 @ 17:25:44 #21
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_178736141
SS:Als je geen foto's mag maken (misschien wisten jullie het al, ik iig nog niet):

Vorig jaar ging ik die hele uitgebreide lange dierenwinkelcheck doen. Bij 1 winkel mocht dat niet. Die winkel is geen deel van een keten en ze wilden het gewoon niet, al had SS toestemming van de inkoopcombinatie. (ik ken de eigenaren vrij goed, en als ze mij het al niet laten doen, lukt het een ander sowieso niet).
Dit jaar stond hij er weer in. Weer geen toestemming.Die optie hebben ze dus niet in de app. Ik heb hem geaccepteerd, gekeken bij 'verkeerd adres', niks. Dus ik stuur een bericht met uitleg. Hun antwoord: ok, de annulatie wordt van je naam gehaald.
Ik ging toch es vragen: ik maak nu toch kosten, reiskosten en tijd, geven jullie daar niks voor dan?
SS: ja als je hem volgende keer aangeeft als verkeerd adres (!), met de naam van de medewerker die weigerde, dan gaan we het checken en krijg je de helft.
Tja, de naam van de eigenares ken ik, dus teruggemaild en of ze ook meteen die van vorig jaar willen regelen dan?
Antwoord: Helaas hebben we op dit moment geen spot waarmee we verder kunnen werken. Je moet er opnieuw heen, shop accepteren, verkeerd adres, naam en reden, insturen.

Are you F**** kidding me?

(maar wel dus voor iedereen: ze geven je dus de helft van de originele vergoeding als je geweigerd wordt en zo moet je het dus doen)
pi_178798570
Donderdag ochtend 12 shifts gedaan, en vandaag nog steeds niet nagekeken. Belachelijk dat dit tegenwoordig iedere keer 3+ dagen duurt.
pi_178799528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:25 schreef b-engel het volgende:
SS:Als je geen foto's mag maken (misschien wisten jullie het al, ik iig nog niet):

Vorig jaar ging ik die hele uitgebreide lange dierenwinkelcheck doen. Bij 1 winkel mocht dat niet. Die winkel is geen deel van een keten en ze wilden het gewoon niet, al had SS toestemming van de inkoopcombinatie. (ik ken de eigenaren vrij goed, en als ze mij het al niet laten doen, lukt het een ander sowieso niet).
Dit jaar stond hij er weer in. Weer geen toestemming.Die optie hebben ze dus niet in de app. Ik heb hem geaccepteerd, gekeken bij 'verkeerd adres', niks. Dus ik stuur een bericht met uitleg. Hun antwoord: ok, de annulatie wordt van je naam gehaald.
Ik ging toch es vragen: ik maak nu toch kosten, reiskosten en tijd, geven jullie daar niks voor dan?
SS: ja als je hem volgende keer aangeeft als verkeerd adres (!), met de naam van de medewerker die weigerde, dan gaan we het checken en krijg je de helft.
Tja, de naam van de eigenares ken ik, dus teruggemaild en of ze ook meteen die van vorig jaar willen regelen dan?
Antwoord: Helaas hebben we op dit moment geen spot waarmee we verder kunnen werken. Je moet er opnieuw heen, shop accepteren, verkeerd adres, naam en reden, insturen.

Are you F**** kidding me?

(maar wel dus voor iedereen: ze geven je dus de helft van de originele vergoeding als je geweigerd wordt en zo moet je het dus doen)
Tering :')
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_178833217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:25 schreef b-engel het volgende:
SS:Als je geen foto's mag maken (misschien wisten jullie het al, ik iig nog niet):

Vorig jaar ging ik die hele uitgebreide lange dierenwinkelcheck doen. Bij 1 winkel mocht dat niet. Die winkel is geen deel van een keten en ze wilden het gewoon niet, al had SS toestemming van de inkoopcombinatie. (ik ken de eigenaren vrij goed, en als ze mij het al niet laten doen, lukt het een ander sowieso niet).
Dit jaar stond hij er weer in. Weer geen toestemming.Die optie hebben ze dus niet in de app. Ik heb hem geaccepteerd, gekeken bij 'verkeerd adres', niks. Dus ik stuur een bericht met uitleg. Hun antwoord: ok, de annulatie wordt van je naam gehaald.
Ik ging toch es vragen: ik maak nu toch kosten, reiskosten en tijd, geven jullie daar niks voor dan?
SS: ja als je hem volgende keer aangeeft als verkeerd adres (!), met de naam van de medewerker die weigerde, dan gaan we het checken en krijg je de helft.
Tja, de naam van de eigenares ken ik, dus teruggemaild en of ze ook meteen die van vorig jaar willen regelen dan?
Antwoord: Helaas hebben we op dit moment geen spot waarmee we verder kunnen werken. Je moet er opnieuw heen, shop accepteren, verkeerd adres, naam en reden, insturen.

Are you F**** kidding me?

(maar wel dus voor iedereen: ze geven je dus de helft van de originele vergoeding als je geweigerd wordt en zo moet je het dus doen)
Ja dat zeggen ze tegen jou... Geloof er weinig van.

Voetbal check was heerlijk gisteren! Alles was dicht..
pi_178837439
ik snap op zich dat ze niet de volledige vergoeding willen geven als je de opdracht niet mag uitvoeren.
maar als je wel alle producten hebt gezocht en de antwoorden goed hebt ingevuld is dat veel werk geweest en verdien je gewoon de volledige vergoeding. het feit dat SS niet aangeeft hoe daarmee om te gaan en dan later met zo'n kutverhaal aankomt, is echt HUN probleem. jij hebt je aan de opdracht gehouden, zij moeten maar aantonen dat je iets verkeerd hebt gedaan.

het is juist vanwege dit soort wangedrag van de bedrijven dat ik me er zo vreselijk boos over kan maken.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')