abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 15:03:51 #251
236264 crew  capricia
pi_178641442
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja het is een beetje kip-ei verhaal volgens mij. Als je genoeg eet i.c.m. veel training krijg je meer spieren en gaat je BMR/onderhoud een stuk omhoog. Als je echt zo weinig eet heb je risico dat je spieren gaat afbreken en je steeds minder kcal moet eten om op gewicht te blijven..
Daarom kip-kwark met tonijn. :D
Definitely not CIA
pi_178641446
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Idem hier.
Vind het wel jammer dat mijn BMR zo laag ligt. Het verschil moet echt van sporten komen. Want zittend werk. Met 1750 kcals val ik niet echt af.
Ja, ik heb ook zittend werk, dus het is inderdaad of heel weinig eten, of heel veel sporten, of een combinatie daarvan ergens in het midden. Mijn beweging behalve sport is 5 minuten fietsen naar station, 10 minuten lopen van station naar kamer op werk, en terug hetzelfde. Overdag wel wat korte loopjes, maar van het type naar de koffieautomaat en terug en 1x voor de lunch 3 minuten naar beneden lopen en 3 minuten naar boven. Dus ja. Weinig zoden aan de dijk daar.
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 15:07:42 #253
236264 crew  capricia
pi_178641511
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook zittend werk, dus het is inderdaad of heel weinig eten, of heel veel sporten, of een combinatie daarvan ergens in het midden. Mijn beweging behalve sport is 5 minuten fietsen naar station, 10 minuten lopen van station naar kamer op werk, en terug hetzelfde. Overdag wel wat korte loopjes, maar van het type naar de koffieautomaat en terug en 1x voor de lunch 3 minuten naar beneden lopen en 3 minuten naar boven. Dus ja. Weinig zoden aan de dijk daar.
Ik loop naar de auto. :+
Ja. En ik ga qua eten niet onder de 1000 kcals zitten. Want dan loop ik (voor mijn gevoel) tekorten op.
Dus ik mik op 1500 kcals op dagen dat ik niet sport. En 1700 op dagen dat ik wel sport.

En ik val langzaam af, met behoud van spiermassa.
Definitely not CIA
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:08:52 #254
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_178641524
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook zittend werk, dus het is inderdaad of heel weinig eten, of heel veel sporten, of een combinatie daarvan ergens in het midden. Mijn beweging behalve sport is 5 minuten fietsen naar station, 10 minuten lopen van station naar kamer op werk, en terug hetzelfde. Overdag wel wat korte loopjes, maar van het type naar de koffieautomaat en terug en 1x voor de lunch 3 minuten naar beneden lopen en 3 minuten naar boven. Dus ja. Weinig zoden aan de dijk daar.
Ik heb ook 40 uur per week zittend werk, en ja, I feel your pain.

Wat bij mij ook hielp is om een fitbit aan te schaffen en echt proberen die doelen (standaard 10k stappen) te behalen. Het gaf mij ineens heel veel inzicht in wat ik allemaal deed op een dag, en ook een motivatie om meer stappen te gaan zetten.

Het heeft bij mij zelfs een serieuze gedragsverandering teweeg gebracht in de zin dat ik veel meer lopend doe. Alles wat binnen - zeg - 2,5 km valt, doe ik nu lopend. Vroeger ging ik 5-10 min fietsen naar m'n gym, nu doe ik het lopend. Supermarkt? Lopend.

Eigenlijk is het helemaal geen straf om wat meer te wandelen en te lopen. We zijn in NL eigenlijk veels te verwend als het gaat om de auto en fiets. Ik pakte voor elk klein rotstukkie mijn fiets. Doe ik niet meer.

Wat ik ook leuk vind van mn fitbit is dat ik met collega's en vriendin (en familie) weekly challenges doet waarbij je nog meer wordt gemotiveerd om bij te blijven of te winnen. En het werkt zelfs zo erg door bij mij dat als ik thuiskom van een training, en zie dat ik bijvoorbeeld op 18k stappen sta, dat ik gewoon nog een blokje omloop óf zelfs thuis door het huis heen banjer om toch even de 20k aan te tikken :')

Als je dit over een langere periode optelt, heeft het toch een behoorlijk effect :) Durf wel te beweren dat de fitbit een van mijn beste aankopen is van het afgelopen jaar.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_178641548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja het is een beetje kip-ei verhaal volgens mij. Als je genoeg eet i.c.m. veel training krijg je meer spieren en gaat je BMR/onderhoud een stuk omhoog. Als je echt zo weinig eet heb je risico dat je spieren gaat afbreken en je steeds minder kcal moet eten om op gewicht te blijven..
Dat ligt ook heel erg aan je lengte, hé. Bij 1.58 en een gewicht van 56 kilo met een vetpercentage van 20% ipv 27.2 is je BMR 1338 kcal en met een vetpercentage van 15% (wat me vrij extreem lijkt, maar voor het idee) 1398. Dus ja, dat scheelt wel, maar wel maar 100-150 kcal per dag. Da's 1 a 1.5 appel. Dus het is niet dat mijn BMR alleen maar zo laag is omdat ik mijn spieren heb lopen verbranden.
Je hebt zeker gelijk dat je ermee op moet passen, maar met 500kcal onder onderhoud eten en 40% eiwit per dag denk ik dat het verbranden van spier wel meevalt.
Sinds januari ben ik volgens de weegschaal 5kg vet en 1kg spier kwijt. En dan heb ik in januari en februari gemiddeld zo'n 850kcal per dag gegeten. Sinds ik over ben naar rond 1200, begin maart, ben ik 1.5 ons spier verloren.

@luna: ik heb toevallig vandaag naar zo'n ding zitten kijken! Klinkt inderdaad wel goed. Ik doe wel ook veel lopend of fietsend, heb wel een auto maar pak die alleen voor echt grote afstanden (>30min fietsen). Kan denk ik vooral winnen in overdag wat vaker een rondje lopen, en meer dingen lopend doen ipv op de fiets. Dat is toch 15 min lopen naar station ipv 5 min fietsen. Welke Fitbit heb jij?

[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 20-04-2018 15:34:36 ]
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:17:07 #256
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_178641630
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:10 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Dat ligt ook heel erg aan je lengte, hé. Bij 1.58 en een gewicht van 56 kilo met een vetpercentage van 20% ipv 27.2 is je BMR 1338 kcal en met een vetpercentage van 15% (wat me vrij extreem lijkt, maar voor het idee) 1398. Dus ja, dat scheelt wel, maar wel maar 100-150 kcal per dag. Da's 1 a 1.5 appel. Dus het is niet dat mijn BMR alleen maar zo laag is omdat ik mijn spieren heb verbrand.

@luna: ik heb toevallig vandaag naar zo'n ding zitten kijken! Klinkt inderdaad wel goed. Ik doe wel ook veel lopend of fietsend, heb wel een auto maar pak die alleen voor echt grote afstanden (>30min fietsen). Kan denk ik vooral winnen in overdag wat vaker een rondje lopen, en meer dingen lopend doen ipv op de fiets. Dat is toch 15 min lopen naar station ipv 5 min fietsen. Welke Fitbit heb jij?
Klopt inderdaad, het zijn maar echt kleine stukjes lopen, maar het telt het mooi op bij elkaar allemaal. Nu met het mooie weer is het al helemaal geen straf. En wat bij mij helpt is als ik weet dat ik om 19.30 moet kickboksen, ik dus rond 19.00u een beetje van huis moet. In de tussenliggende tijd dat ik thuiskom moet ik niet op de bank gaan ploffen want dan is er inkakgevaar.

Dus wat ik dan doe is in beweging blijven, ik doe eerst alle huishoudelijke klusjes (de was, afwas, opruimen etc), en alles wat ik dan nog qua tijd over heb, ga ik gewoon door huis heen rondlopen terwijl ik ondertussen de tv heb opstaan met nieuw/actualiteiten ofzo. (al kan ik met dit weer ook een blokje om lopen natuurlijk, of even naar de winkel) Zo vergaar je echt veel stappen en voorkom je dat je lui op de bank ligt :P Pure winst.

Heb zelf de Fitbit Charge 2. Erg fijn ding wat ook je hartslag meet, GPS (wel gebruikmakend van je telefoon daarvoor) en nog wat meer dingen.

Als je even op Coolblue kijkt dan kun je vaak voor een leuke prijs een tweedekansje scoren (had die voor mij voor 120 euro ipv de 150 euro adviesprijs. Kan het echt iedereen aanraden ^O^
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:52:53 #257
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_178641956
Er is trouwens een hele groep (ex-) posters in dit topic met fitbit, en er loopt ook continu een fitbitchallenge voor de werkweek en t weekend.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:54:07 #258
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_178641977
Ik heb nu de Fitbit Ionic, als vervanger van de Surge (die door Fitbit 3x in 2 jaar is gewisseld voor een nieuwe vanwege een kapot bandje).

Bewust gekozen voor ingebouwde GPS, omdat ik mn telefoon niet standaard mee wil nemen met hardlopen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_178644054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:54 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb nu de Fitbit Ionic, als vervanger van de Surge (die door Fitbit 3x in 2 jaar is gewisseld voor een nieuwe vanwege een kapot bandje).

Bewust gekozen voor ingebouwde GPS, omdat ik mn telefoon niet standaard mee wil nemen met hardlopen.
Dat is wel een hele fijne optie, ja! Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken, want ik zou het leuk vinden om te kunnen zien hoeveel km ik ren in een hockeywedstrijd bijvoorbeeld en dan zit m'n telefoon in m'n tas en het bereik van ANT+ is dan niet groot genoeg om het hele veld te kunnen pakken. Kun je eigenlijk ook je eigen hartslagmeter aansluiten op zo'n ding? Ik heb een sportbh met ingebouwde hartslagband en daar klik ik dan een ant+ uitzendmodule op vast, en die meet denk ik veel nauwkeuriger dan een pols-meter.
pi_178646121
ik herken me wel in het verhaal van LuNaTic. Ik mis mijn gearfit nu ook echt als ik hem niet om heb.

Ik zet geen 20.000 stappen maar de 17 a 18000 haal ik wel.
En dat hij af en toe zegt dat ik moet bewegen helpt ook wel. Ik doe ook zittend werk en dan stiefel ik even een rondje of ga ik koffie halen. Even je ogen van het beeldscherm.

vandaag:

o: protein yoghurt
l: een maisbol. een helft met pindakaas, een helft met sandwichspread
t: een paar engelse dropjes
d: een ovenschotel met aardappel, mosterd, witlof en kaas
t: een hoorntje met cassis sorbet en drie mandarijnen. Ook drink ik twee glaasjes oranjebitter vanavond

ik ben het weekend grotendeels alleen dus geen last van zelfsabotage bij een feestje of mee eten met vriend die 1000 kan eten want sport veel.
pi_178646618
Goed, ik ben heel benieuwd naar de schade morgen. Goed feest gehad gister :7
Ter compensatie vandaag bijna niets gegeten dus wellicht valt het mee :+

Morgen weer normaal en gezond *O*
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 april 2018 @ 21:40:09 #262
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178647047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik doe nu zo'n twee jaar een uur pilates in de week en ik vind het rete-effectief. Ben er toen mee begonnen omdat m'n rug opspeelde vanwege een disbalans (m'n buikspieren zijn liever lui dan moe, dus alle kracht kwam altijd uit m'n rug. Vindt 'ie niet leuk op lange termijn).

Het is wel erg makkelijk om te smokkelen tijdens zo'n les, want veel van de bewegingen zie je niet of amper. Daar ben je uiteraard zelf bij, maar het beïnvloedt wel de algemene mening van de lui die de les volgen. :P

Zelf merk ik, naast dat m'n rug niet continu vastzit, dat ik toch flexibeler geworden ben en dat andere oefeningen beter gaan. Dieper in m'n squats kunnen, bijvoorbeeld. Of niet meteen omvallen als ik op één been moet staan. :+ Zal 'm er ook niet snel uitgooien, ook al zitten er voor het mooie nu eigenlijk teveel sportmomenten in die helft van de week.
toevallig vandaag op zoek gegaan naar een pilatesstudio, mijn rug heeft er behoefte aan :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_178649576
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:10 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Dat ligt ook heel erg aan je lengte, hé. Bij 1.58 en een gewicht van 56 kilo met een vetpercentage van 20% ipv 27.2 is je BMR 1338 kcal en met een vetpercentage van 15% (wat me vrij extreem lijkt, maar voor het idee) 1398. Dus ja, dat scheelt wel, maar wel maar 100-150 kcal per dag. Da's 1 a 1.5 appel. Dus het is niet dat mijn BMR alleen maar zo laag is omdat ik mijn spieren heb lopen verbranden.
Je hebt zeker gelijk dat je ermee op moet passen, maar met 500kcal onder onderhoud eten en 40% eiwit per dag denk ik dat het verbranden van spier wel meevalt.
Sinds januari ben ik volgens de weegschaal 5kg vet en 1kg spier kwijt. En dan heb ik in januari en februari gemiddeld zo'n 850kcal per dag gegeten. Sinds ik over ben naar rond 1200, begin maart, ben ik 1.5 ons spier verloren.

@luna: ik heb toevallig vandaag naar zo'n ding zitten kijken! Klinkt inderdaad wel goed. Ik doe wel ook veel lopend of fietsend, heb wel een auto maar pak die alleen voor echt grote afstanden (>30min fietsen). Kan denk ik vooral winnen in overdag wat vaker een rondje lopen, en meer dingen lopend doen ipv op de fiets. Dat is toch 15 min lopen naar station ipv 5 min fietsen. Welke Fitbit heb jij?
Je streven was 56 kilo toch? Of minder?
pi_178650376
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 00:38 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Je streven was 56 kilo toch? Of minder?
54, dan zit ik nét iets aan de "linkerkant" van het midden van een gezond BMI. Precies het midden is 54.3 maar ik hou van ronde getallen ;)
  zaterdag 21 april 2018 @ 08:58:17 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_178651984
78,4 vanmorgen, dus nog steeds laag ondanks ongeplande bbq. Fijn!

Lijstje gisteren:
O: yoghurt met banaan en muesli
T: maiswafels
L: salade van spinazie, ijsbergsla, komkommer, paprika en mozzarella
T: appel, choco uit de automaat
D: 2 stukken stokbrood, 1 stuk zalm, 1 garnaal, wat kip, paar champignons en een paprika. 2 jillz 0.0
T: 1 radler limoen, veel soep proeven die ik moest bereiden voor vandaag. 1 paasei.
disclaimer
pi_178652005
Afgelopen 2 dagen wel onder onderhoud gegeten, goed geslapen en gesport. Maar ook bier gedronken, tapas gegeten en toastjes op de bank.

Zo maar eem wegen. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_178652130
Ik heb af en toe zo’n hekel aan mijn troll-lichaam he. De afgelopen dagen was ik niet lekker dus at ik weinig (minder dan normaal), bewoog wel gewoon normaal, maar toch ben ik 1,5 kilo aangekomen. Hoe dan? Waarvan dan? Ik snap het echt niet en het ontmoedigt behoorlijk. Zit nu weer boven die verdraaide 80 terwijl dat helemaal niet kan kloppen voor mijn gevoel.

/frustraties
  zaterdag 21 april 2018 @ 09:23:23 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_178652228
Waar zit je in je cyclus?
disclaimer
pi_178652308
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb af en toe zo’n hekel aan mijn troll-lichaam he. De afgelopen dagen was ik niet lekker dus at ik weinig (minder dan normaal), bewoog wel gewoon normaal, maar toch ben ik 1,5 kilo aangekomen. Hoe dan? Waarvan dan? Ik snap het echt niet en het ontmoedigt behoorlijk. Zit nu weer boven die verdraaide 80 terwijl dat helemaal niet kan kloppen voor mijn gevoel.

/frustraties
Enige verklaring is vocht.

Bijvoorbeeld:

- niet lekker voelen als in ziekig? Dan kan je lichaam vocht vasthouden als reactie.
- daar het warme weer kan je vocht vasthouden.


Bij beiden is het belangrijk veel water te drinken. Probeer het rationeel te bekijken: onder onderhoud eten is afvallen. Als je zwaarder wordt, maak je of een fout met je inname/onderhoud, of is het vocht.

Ik heb donderdag pizza gegeten met veel zout, daardoor veel vocht vastgehouden en was 2 kilo zwaarder de volgende ochtend. Ik weet dat ik onder onderhoud heb gegeten dus maak me er niet druk over. Heb je toevallig iets met veel zout gegeten?
  zaterdag 21 april 2018 @ 09:59:32 #270
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_178652535
O mevrC, zo herkenbaar. Al kom ik niet aan, maar val ik niet af 😩. Terwijl ik echt super goed opgelet heb van de week. Keurig op mijn kcal gelet, meer bewogen. Dus ik hou het maar op vocht (en ben ik vandaag ongesteld geworden 😔).
Werkt inderdaad demotiverend.
pi_178652619
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
Waar zit je in je cyclus?
Rond ovulatie, ik denk dat ik over 4/5 dagen ga ovuleren.
pi_178652629
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:32 schreef SausDip het volgende:

[..]

Enige verklaring is vocht.

Bijvoorbeeld:

- niet lekker voelen als in ziekig? Dan kan je lichaam vocht vasthouden als reactie.
- daar het warme weer kan je vocht vasthouden.


Bij beiden is het belangrijk veel water te drinken. Probeer het rationeel te bekijken: onder onderhoud eten is afvallen. Als je zwaarder wordt, maak je of een fout met je inname/onderhoud, of is het vocht.

Ik heb donderdag pizza gegeten met veel zout, daardoor veel vocht vastgehouden en was 2 kilo zwaarder de volgende ochtend. Ik weet dat ik onder onderhoud heb gegeten dus maak me er niet druk over. Heb je toevallig iets met veel zout gegeten?
Ziekig inderdaad, tegen de griep aan.
Ik heb donderdag 8 stukjes sushi op. Dat is het enige met zout wat ik kan bedenken. De rest was salades/cornflakes met melk/vlees in de avond/stukje chocolade.
pi_178652761
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb af en toe zo’n hekel aan mijn troll-lichaam he. De afgelopen dagen was ik niet lekker dus at ik weinig (minder dan normaal), bewoog wel gewoon normaal, maar toch ben ik 1,5 kilo aangekomen. Hoe dan? Waarvan dan? Ik snap het echt niet en het ontmoedigt behoorlijk. Zit nu weer boven die verdraaide 80 terwijl dat helemaal niet kan kloppen voor mijn gevoel.

/frustraties
Over een paar dagen heb je vast een sprong naar beneden. Gekke lichamen soms.
pi_178655019
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 10:32 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

Over een paar dagen heb je vast een sprong naar beneden. Gekke lichamen soms.
Nee, volkomen natuurlijk en normaal. Wij moesten zo nodig weegschalen uitvinden en ons daar druk om maken.

Gewoon wat SausDip zegt: als je onder onderhoud eet, is er niets aan de hand.
Shopaholic ook, komt goed ;)

Ik heb een heerlijke quesadilla en ga zo naar de markt. En naar de sportschool, uurtje zweten :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 april 2018 @ 15:12:01 #275
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_178655780
Je moet je helemaal niet drukmaken om dagelijkse schommelingen, het gaat allemaal om de lange termijn en de trendlijn die daar doorheen wordt getrokken.

Ik gebruik een app als Trueweight (al doen de meeste apps dat vast ook wel). Als je dan eens een dagje bent aangekomen, zie je nog steeds je trendlijn stabiel of dalen. Misschien werkt dat wat minder demotiverend ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')