quote:Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
quote:Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
Dit valt echt in de categorie: Dat ik daar nou niet zelf opgekomen benquote:Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
Met dit soort verhoging wordt het inderdaad tijd om een andere verzender te zoeken zeg.quote:Op zondag 8 april 2018 16:57 schreef Sometimes het volgende:
Kiala is nu UPS en kost 4¤ (was voorheen 3,95).
Mja, ligt nogal aan de volumes hè? Een speler zoals UPS harkt op die manier makkelijk binnen. Honderdduizend pakketjes per week halen ze waarschijnlijk met gemak. Keer 0,05 keer 52 is 260000 eurootjes per jaar.quote:Op maandag 9 april 2018 15:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Met dit soort verhoging wordt het inderdaad tijd om een andere verzender te zoeken zeg.
Hoe durven ze.
DHL is tuig van de richel.quote:Op zondag 8 april 2018 18:39 schreef baskick het volgende:
Van DHL-punt naar DHL-punt (vergelijkbaar bij de situatie zoals bij Kiala) kost je 5, als UPS niet bij je in de buurt zit.
Verklaar je nader?quote:
Je bedoelt dat er wel eens wat mis gaat? Dat zal ongetwijfeld; waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 03:03 schreef FlipjeHolland het volgende:
[..]
Lees de reacties op hun facebookpagina en trustpilot eens. Niks anders dan problemen.
En dat zul je bij TNT, UPS, DPD, PostNL en Sandd ook gewoon aantreffen hoor. Trollen is een wijdverspreid fenomeen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:34 schreef Light het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er wel eens wat mis gaat? Dat zal ongetwijfeld; waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Mensen zullen op facebook niet zo snel reageren dat het pakketje dat ze gisteren verzonden hebben al vandaag is bezorgd. En als ze dat wel doen, dan op de pagina van de afzender en niet van DHL.
Wow, daar schrik ik van. Dus bij 1 mio verstuurde pakketjes gaat het bij 20.000 tot 40.000 pakketten misquote:Op dinsdag 10 april 2018 12:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
En dat zul je bij TNT, UPS, DPD, PostNL en Sandd ook gewoon aantreffen hoor. Trollen is een wijdverspreid fenomeen.
Al met al leveren deze bedrijven doorgaans zo'n 96-98% van de door hen opgehaalde pakketjes netjes op tijd af.
Dat kan wel via PostNL. Nooit gebruikt, maar als ik online een pakket frankeer kun je ervoor kiezen het pakket naar een PostNL punt te sturen. Kost ¤ 5,95.quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:47 schreef Manke het volgende:
Waarom heeft postnl niet gewoon een goedkope point to point service. ¤7 voor iets kleins dat net niet door de brievenbus past is en slecht voor de economie.
quote:Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
Wie is Mio?quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:34 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Wow, daar schrik ik van. Dus bij 1 mio verstuurde pakketjes gaat het bij 20.000 tot 40.000 pakketten mis
Omdat het onderhoud van de honderden locaties, de operatie en het netwerk schreeuwend duur is. In de logistieke sector liggen de winstmarges bizar laag. Ik heb voor een bedrijf gewerkt waar de marge doorgaans net onder 2% ligt. Dan ga je niet investeren in zo'n netwerk, het kost miljoenen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:47 schreef Manke het volgende:
Waarom heeft postnl niet gewoon een goedkope point to point service. ¤7 voor iets kleins dat net niet door de brievenbus past is en slecht voor de economie.
Probeer dit eens ...quote:
Het moet wel een onbelangrijke speler zijn op de transportmarkt als ik er nog nooit van gehoord heb dus niet de moeite om even zelf te googelen.quote:
huh?quote:Op woensdag 11 april 2018 11:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het moet wel een onbelangrijke speler zijn op de transportmarkt als ik er nog nooit van gehoord heb dus niet de moeite om even zelf te googelen.
OK, deze gasten doen dus gps systemen en zijn geen transportbedrijf. Toch maar gegoogled.quote:
Ze hebben het anders wel, alleen niet tegen concurrerende tarieven. De meeste zijn ¤4, postnl ¤6.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat het onderhoud van de honderden locaties, de operatie en het netwerk schreeuwend duur is. In de logistieke sector liggen de winstmarges bizar laag. Ik heb voor een bedrijf gewerkt waar de marge doorgaans net onder 2% ligt. Dan ga je niet investeren in zo'n netwerk, het kost miljoenen.
En wat hebben ze dan precies?quote:Op woensdag 11 april 2018 13:13 schreef Manke het volgende:
[..]
Ze hebben het anders wel, alleen niet tegen concurrerende tarieven. De meeste zijn ¤4, postnl ¤6.
Point-to-point, afhaalpunt ipv tot de deur. Jammer dat dat niet veel goedkoper kan, ¤3 ofzo, scheelt een hoop verkeer en men ziet niet meer snel af van een aankoop, omdat de verzendkosten vaak een te groot gedeelte van de bestelling is.quote:
google helpt niet als je de vraag 'wie is mio' steltquote:
En als ze dat niet doen?quote:Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
quote:Op woensdag 11 april 2018 15:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Point-to-point, afhaalpunt ipv tot de deur. Jammer dat dat niet veel goedkoper kan, ¤3 ofzo, scheelt een hoop verkeer en men ziet niet meer snel af van een aankoop, omdat de verzendkosten vaak een te groot gedeelte van de bestelling is.
Dus in het bovenstaande proces, bespaar je letterlijk alleen de bezorgingschauffeur en zijn diesel. Daar moet je dan wel weer een cassiére voor in de plaats zetten trouwens. PostNL concurreert binnen Nederland met veel grotere internationale spelers. Die kunnen het vanwege de schaalvergroting inderdaad veel goedkoper. Dan bied je toch lekker je pakketje aan bij een grotere internationale speler?quote:Op woensdag 11 april 2018 00:20 schreef Seven. het volgende:
Ik snap dat mensen niets weten van logistiek, maar besef je wel dat zo'n pakketje opgehaald moet worden (chauffeur doet er misschien iets van 6 per uur of zo, gemiddeld 1 elke 10 minuten?). Het pakketje moet gelost worden. Dat duurt een kwartier. Tijd is geld.. pakketje gaat het sorteerproces in, dzo'n systeem kost miljoenen als je een beetje volume wil verwerken. Onderhoud kost geld. Dan moet het overgeladen worden vanuit het depot naar de dichtstbijzijnde hub. In het depot een paar handjes om te laden. In de hub een paar handjes om te lossen. Weer 2 keer een kwartier. Dan wordt het in de hub weer geladen naar het depot dat uiteindelijk gaat afleveren op bestemming. Dat is dan weer een kwartiertje handjes, zowel in de hub als het depot. In het depot moet het dan weer geladen worden op het bezorgvoertuig, nog een kwartiertje werk. En natuurlijk de chauffeur die bezorgt. Dan nog de chauffeur die alles van het depot naar de hub heeft gebracht. En dan de chauffeur die alles van de hub naar het depot heeft gebracht.
Bovenstaand proces is een hele simpele stapsgewijze voorstelling van de reis van jouw pakketje uit Rotterdam die de volgende dag in Munchen geleverd moet worden. Als je buiten de EU gaat, Moet er voor elke zending een export document gemaakt worden, dit kost 30 euro.
En vergeet dan ook niet de dieselprijzen. En het feit dat elk pakketje afzonderlijk gefactureerd en geïnd moet worden, wij hanteren als kosten van 1 factuur 30 euro. Dan nog de trackingmethode die gewoon werkt op basis van elk pakketje scannen bij aankomst en elk pakketje scannen bij vertrek op elk van deze punten. Deze informatie moet live te volgen zijn dus daar zit een enorm IT apparaat achter. Dan zijn er nog schrikbarend veel mensen die pakketjes en pallets niet goed labelen, probeer maar eens effectief te scannen op alleen de woonplaats als jouw sorteersysteem is ingericht op postcode scanning. Verder hebben deze transportbedrijven ook nog diensten als customer services, transportplanners, vaak ook hoge focus op health en safety (doorgaans niet goedkoop). Dus bij de bak 'niet sorteerbaar' moet een mannetje of vrouwtje staan om te onderzoeken. En dan snap je misschien waarom 7 euro voor jouw pakketje een schijntje is. Want in werkelijkheid kost het véél meer. De enige reden dat je niet 50 euro betaalt is slimme schaalvergroting, standardiseren van werkprocessen in je hele bedrijf, lage winstmarges en hoge werkdruk voor de meeste mensen die in de transportsector werken.
Jij snapt 't. 5 euro is een schijntje, gezien de handelingen die er achter het proces '1 pakketje van A naar B brengen' zit. 50 euro zou realistischer zijn.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:45 schreef fathank het volgende:
Zeker geen flauw benul wat het kost om een busje rond te laten rijden met een mannetje er in.
Dan vind ik pak em beet 5 piek om iets van de ene kant naar de andere kant van het land te laten brengen niet duur.
Maar goed dat ben ik.
Coolblue levert de pakketten wel gesorteerd aan. Dat scheelt in het hele proces wel tijd (en geld, waarschijnlijk). En als ik er wat bestel, valt het me op dat het tracking nummer pas heel laat resultaten geeft, wat voor mij ook een indicatie is dat er een paar stappen worden overgeslagen.quote:Op woensdag 11 april 2018 16:42 schreef Seven. het volgende:
Wat Coolblue doet trouwens, dat is pas waanzin. Voor 23:59 besteld, morgen in huis. Dat is een gruwelijk dure operatie om in leven te houden. Nou denk ik dus dat dat komt omdat slechts 1 of 2 % van de orders na 23:00 binnenkomt. Cut off voor het NL sorteerproces om 01:00, dan op weg naar de depots vanaf 03:00 of zoiets.
Dat psychologische aspect speelt vast ook mee, maar ik denk dat het gesorteerd aanleveren met levering de volgende dag goedkoper is dan het ongesorteerd aanleveren, zelfs als ze dan een extra dag hebben voor levering.quote:En dat doen ze allemaal om je geen tijd te geven om je te bedenken. Als je op zondagavond bestelt, en je ontvangt op dinsdagmiddag pas, dan heb je veel langer de tijd om na te denken over de financiële impact van je aankoop. En dingen retour moeten nemen, dat is naar verhouding tijdrovend, duur en verspilling. Dus investeren ze liever in een bizar snelle levering. Maar reken maar dat daar op jaarbasis enorm veel geld ingepompt wordt.
Leuk dat je jezelf neerzet als logistiek expert.. maar na het lezen van een exportdoc a eur 30 wist ik genoeg.quote:Op woensdag 11 april 2018 00:20 schreef Seven. het volgende:
Ik snap dat mensen niets weten van logistiek, maar besef je wel dat zo'n pakketje opgehaald moet worden (chauffeur doet er misschien iets van 6 per uur of zo, gemiddeld 1 elke 10 minuten?). Het pakketje moet gelost worden. Dat duurt een kwartier. Tijd is geld.. pakketje gaat het sorteerproces in, dzo'n systeem kost miljoenen als je een beetje volume wil verwerken. Onderhoud kost geld. Dan moet het overgeladen worden vanuit het depot naar de dichtstbijzijnde hub. In het depot een paar handjes om te laden. In de hub een paar handjes om te lossen. Weer 2 keer een kwartier. Dan wordt het in de hub weer geladen naar het depot dat uiteindelijk gaat afleveren op bestemming. Dat is dan weer een kwartiertje handjes, zowel in de hub als het depot. In het depot moet het dan weer geladen worden op het bezorgvoertuig, nog een kwartiertje werk. En natuurlijk de chauffeur die bezorgt. Dan nog de chauffeur die alles van het depot naar de hub heeft gebracht. En dan de chauffeur die alles van de hub naar het depot heeft gebracht.
Bovenstaand proces is een hele simpele stapsgewijze voorstelling van de reis van jouw pakketje uit Rotterdam die de volgende dag in Munchen geleverd moet worden. Als je buiten de EU gaat, Moet er voor elke zending een export document gemaakt worden, dit kost 30 euro.
En vergeet dan ook niet de dieselprijzen. En het feit dat elk pakketje afzonderlijk gefactureerd en geïnd moet worden, wij hanteren als kosten van 1 factuur 30 euro. Dan nog de trackingmethode die gewoon werkt op basis van elk pakketje scannen bij aankomst en elk pakketje scannen bij vertrek op elk van deze punten. Deze informatie moet live te volgen zijn dus daar zit een enorm IT apparaat achter. Dan zijn er nog schrikbarend veel mensen die pakketjes en pallets niet goed labelen, probeer maar eens effectief te scannen op alleen de woonplaats als jouw sorteersysteem is ingericht op postcode scanning. Verder hebben deze transportbedrijven ook nog diensten als customer services, transportplanners, vaak ook hoge focus op health en safety (doorgaans niet goedkoop). Dus bij de bak 'niet sorteerbaar' moet een mannetje of vrouwtje staan om te onderzoeken. En dan snap je misschien waarom 7 euro voor jouw pakketje een schijntje is. Want in werkelijkheid kost het véél meer. De enige reden dat je niet 50 euro betaalt is slimme schaalvergroting, standardiseren van werkprocessen in je hele bedrijf, lage winstmarges en hoge werkdruk voor de meeste mensen die in de transportsector werken.
Als je het uitbesteedt, dan is dit een redelijk bedrag. Als je aan je logistieke dienstverlener uitbesteed, dan zit het doorgaans in de kostprijs verwerkt. Ofwel, je ziet het op je factuur niet terug maar je tarieven liggen wel een fractie hoger.quote:Op woensdag 11 april 2018 21:26 schreef lighted het volgende:
[..]
Leuk dat je jezelf neerzet als logistiek expert.. maar na het lezen van een exportdoc a eur 30 wist ik genoeg.
Nog nooit meegemaakt. 8 van de 10 keer doen ze helemaal niet moeilijk. Als ze wel moeilijk doen, komt dat omdat ze niet goed weten hoe ze het intern moeten afhandelen. Na een paar verschillende mensen binnen een organisatie die naar elkaar wijzen afgebeld te hebben, vind je altijd wel iemand die het oppakt. Ik heb een keer gehad dat ze liepen te miepen over verzendkosten, maar toen ik vervolgens aanbood deze te betalen, vonden ze het te moeilijk om dat boekhoudkundig recht te breien en hebben ze alsnog verzonden. Maar dat is echt de uitzondering. Ik houdt natuurlijk wel een lijstje bij van antwoordnummers die ik al heb gehad. Je moet het natuurlijk niet iedere week bij hetzelfde nummer gaan proberen.quote:
Ja hoor, anders projecteer jij even het proces van één pakketje op een prijs die gebaseerd is op miljoenen pakketjes.quote:Op woensdag 11 april 2018 16:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij snapt 't. 5 euro is een schijntje, gezien de handelingen die er achter het proces '1 pakketje van A naar B brengen' zit. 50 euro zou realistischer zijn.
Tja, de melkprijzen zijn ook belachelijk laag. De gemiddelde melkboer kan er net van rondkomen, met een veestapel van onder de 200 koeien is het amper meer rendabel. Laat ik nou op een melkveehouderij opgegroeid zijn, maar dan wel in de tijd dat het met 60 koeien nog wel te doen was, nu is dat amper meer vol te houden.quote:Op zondag 15 april 2018 22:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja hoor, anders projecteer jij even het proces van één pakketje op een prijs die gebaseerd is op miljoenen pakketjes.
De prijs voor een pak melk is volgens jou ook zeker 100 euro?
Om deze reden hebben wij ons antwoodnummer verstopt. Zou je verbazen hoeveel mensen dit truckje uithalen.quote:Op zondag 15 april 2018 21:43 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt. 8 van de 10 keer doen ze helemaal niet moeilijk. Als ze wel moeilijk doen, komt dat omdat ze niet goed weten hoe ze het intern moeten afhandelen. Na een paar verschillende mensen binnen een organisatie die naar elkaar wijzen afgebeld te hebben, vind je altijd wel iemand die het oppakt. Ik heb een keer gehad dat ze liepen te miepen over verzendkosten, maar toen ik vervolgens aanbood deze te betalen, vonden ze het te moeilijk om dat boekhoudkundig recht te breien en hebben ze alsnog verzonden. Maar dat is echt de uitzondering. Ik houdt natuurlijk wel een lijstje bij van antwoordnummers die ik al heb gehad. Je moet het natuurlijk niet iedere week bij hetzelfde nummer gaan proberen.
Hoe heb je dat nummer dan 'verstopt'?quote:Op maandag 16 april 2018 22:02 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Om deze reden hebben wij ons antwoodnummer verstopt. Zou je verbazen hoeveel mensen dit truckje uithalen.
Nergens noemen, we gaan het ze niet makkelijker maken.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:01 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Hoe heb je dat nummer dan 'verstopt'?
Als je een beetje groot bedrijf bent, is je nummer zo op het internet te vinden.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:04 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nergens noemen, we gaan het ze niet makkelijker maken.
Oh ok. Doen de meeste bedrijven dus niet.quote:En de mensen die het toch weten te vinden daar wordt gewoon kritischer gekeken naar de aanvraag en de conditie van het product + verpakking waar we normaal eigenlijk alles gewoon accepteren.
Ik doe het zelf ook als het even kan, daar niet van.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:07 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als je een beetje groot bedrijf bent, is je nummer zo op het internet te vinden.
[..]
Oh ok. Doen de meeste bedrijven dus niet.
quote:Op woensdag 18 april 2018 23:10 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik doe het zelf ook als het even kan, daar niet van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |