abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 april 2018 @ 16:51:44 #1
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_178389295
Nu Kiala weg is wat is de goedkoopste verzender in Nederland nu.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_178389451
Kiala is nu UPS en kost 4¤ (was voorheen 3,95).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178392082
Van DHL-punt naar DHL-punt (vergelijkbaar bij de situatie zoals bij Kiala) kost je 5, als UPS niet bij je in de buurt zit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178392252
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178392574
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
:D
  Redactie Frontpage zondag 8 april 2018 @ 20:27:53 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_178394300
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
_O_
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 8 april 2018 @ 22:52:55 #8
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_178397453
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_178400952
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
Dit valt echt in de categorie: Dat ik daar nou niet zelf opgekomen ben _O_
Same Shit, Different Day
  maandag 9 april 2018 @ 15:04:47 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178407533
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 16:57 schreef Sometimes het volgende:
Kiala is nu UPS en kost 4¤ (was voorheen 3,95).
Met dit soort verhoging wordt het inderdaad tijd om een andere verzender te zoeken zeg.
Hoe durven ze.
Tot nooit .......
  maandag 9 april 2018 @ 15:19:54 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178407782
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Met dit soort verhoging wordt het inderdaad tijd om een andere verzender te zoeken zeg.
Hoe durven ze.
Mja, ligt nogal aan de volumes hè? Een speler zoals UPS harkt op die manier makkelijk binnen. Honderdduizend pakketjes per week halen ze waarschijnlijk met gemak. Keer 0,05 keer 52 is 260000 eurootjes per jaar.

Maar dat gezegd hebbende, ik weet niet hoeveel UPS er daadwerkelijk doet op de binnenlandse 'kiala pakketjes'. En 260.000 euro per jaar is peanuts voor UPS, ik geef het dubbele uit op jaarbasis bij UPS.
Resistance is futile.
pi_178409856
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 18:39 schreef baskick het volgende:
Van DHL-punt naar DHL-punt (vergelijkbaar bij de situatie zoals bij Kiala) kost je 5, als UPS niet bij je in de buurt zit.
DHL is tuig van de richel.
pi_178415053
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:08 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

DHL is tuig van de richel.
Verklaar je nader?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178417856
DPD is ¤4 (?)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178418964
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 21:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Lees de reacties op hun facebookpagina en trustpilot eens. Niks anders dan problemen.
pi_178424135
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 03:03 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Lees de reacties op hun facebookpagina en trustpilot eens. Niks anders dan problemen.
Je bedoelt dat er wel eens wat mis gaat? Dat zal ongetwijfeld; waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

Mensen zullen op facebook niet zo snel reageren dat het pakketje dat ze gisteren verzonden hebben al vandaag is bezorgd. En als ze dat wel doen, dan op de pagina van de afzender en niet van DHL.
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:45:45 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178424384
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:34 schreef Light het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er wel eens wat mis gaat? Dat zal ongetwijfeld; waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

Mensen zullen op facebook niet zo snel reageren dat het pakketje dat ze gisteren verzonden hebben al vandaag is bezorgd. En als ze dat wel doen, dan op de pagina van de afzender en niet van DHL.
En dat zul je bij TNT, UPS, DPD, PostNL en Sandd ook gewoon aantreffen hoor. Trollen is een wijdverspreid fenomeen.

Al met al leveren deze bedrijven doorgaans zo'n 96-98% van de door hen opgehaalde pakketjes netjes op tijd af.
Resistance is futile.
pi_178426401
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dat zul je bij TNT, UPS, DPD, PostNL en Sandd ook gewoon aantreffen hoor. Trollen is een wijdverspreid fenomeen.

Al met al leveren deze bedrijven doorgaans zo'n 96-98% van de door hen opgehaalde pakketjes netjes op tijd af.
Wow, daar schrik ik van. Dus bij 1 mio verstuurde pakketjes gaat het bij 20.000 tot 40.000 pakketten mis :?
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:47:17 #19
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178426708
Waarom heeft postnl niet gewoon een goedkope point to point service. ¤7 voor iets kleins dat net niet door de brievenbus past is :') en slecht voor de economie.
pi_178428774
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:47 schreef Manke het volgende:
Waarom heeft postnl niet gewoon een goedkope point to point service. ¤7 voor iets kleins dat net niet door de brievenbus past is :') en slecht voor de economie.
Dat kan wel via PostNL. Nooit gebruikt, maar als ik online een pakket frankeer kun je ervoor kiezen het pakket naar een PostNL punt te sturen. Kost ¤ 5,95.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:27:16 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178431712
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 18:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
Goedkoopst is het om naar een antwoordnummer van een bedrijf te sturen. Vervolgens bel je op en zeg je dat je perongeluk de verzendlabels het verwisselt. Meestal sturen ze het dan wel weer door naar het juiste adres.
_O-
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:51:41 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178439523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:34 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Wow, daar schrik ik van. Dus bij 1 mio verstuurde pakketjes gaat het bij 20.000 tot 40.000 pakketten mis :?
Wie is Mio? :@
Resistance is futile.
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:55:40 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178439582
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:47 schreef Manke het volgende:
Waarom heeft postnl niet gewoon een goedkope point to point service. ¤7 voor iets kleins dat net niet door de brievenbus past is :') en slecht voor de economie.
Omdat het onderhoud van de honderden locaties, de operatie en het netwerk schreeuwend duur is. In de logistieke sector liggen de winstmarges bizar laag. Ik heb voor een bedrijf gewerkt waar de marge doorgaans net onder 2% ligt. Dan ga je niet investeren in zo'n netwerk, het kost miljoenen.
Resistance is futile.
  woensdag 11 april 2018 @ 00:20:10 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178439843
Ik snap dat mensen niets weten van logistiek, maar besef je wel dat zo'n pakketje opgehaald moet worden (chauffeur doet er misschien iets van 6 per uur of zo, gemiddeld 1 elke 10 minuten?). Het pakketje moet gelost worden. Dat duurt een kwartier. Tijd is geld.. pakketje gaat het sorteerproces in, dzo'n systeem kost miljoenen als je een beetje volume wil verwerken. Onderhoud kost geld. Dan moet het overgeladen worden vanuit het depot naar de dichtstbijzijnde hub. In het depot een paar handjes om te laden. In de hub een paar handjes om te lossen. Weer 2 keer een kwartier. Dan wordt het in de hub weer geladen naar het depot dat uiteindelijk gaat afleveren op bestemming. Dat is dan weer een kwartiertje handjes, zowel in de hub als het depot. In het depot moet het dan weer geladen worden op het bezorgvoertuig, nog een kwartiertje werk. En natuurlijk de chauffeur die bezorgt. Dan nog de chauffeur die alles van het depot naar de hub heeft gebracht. En dan de chauffeur die alles van de hub naar het depot heeft gebracht.

Bovenstaand proces is een hele simpele stapsgewijze voorstelling van de reis van jouw pakketje uit Rotterdam die de volgende dag in Munchen geleverd moet worden. Als je buiten de EU gaat, Moet er voor elke zending een export document gemaakt worden, dit kost 30 euro.

En vergeet dan ook niet de dieselprijzen. En het feit dat elk pakketje afzonderlijk gefactureerd en geïnd moet worden, wij hanteren als kosten van 1 factuur 30 euro. Dan nog de trackingmethode die gewoon werkt op basis van elk pakketje scannen bij aankomst en elk pakketje scannen bij vertrek op elk van deze punten. Deze informatie moet live te volgen zijn dus daar zit een enorm IT apparaat achter. Dan zijn er nog schrikbarend veel mensen die pakketjes en pallets niet goed labelen, probeer maar eens effectief te scannen op alleen de woonplaats als jouw sorteersysteem is ingericht op postcode scanning. Verder hebben deze transportbedrijven ook nog diensten als customer services, transportplanners, vaak ook hoge focus op health en safety (doorgaans niet goedkoop). Dus bij de bak 'niet sorteerbaar' moet een mannetje of vrouwtje staan om te onderzoeken. En dan snap je misschien waarom 7 euro voor jouw pakketje een schijntje is. Want in werkelijkheid kost het véél meer. De enige reden dat je niet 50 euro betaalt is slimme schaalvergroting, standardiseren van werkprocessen in je hele bedrijf, lage winstmarges en hoge werkdruk voor de meeste mensen die in de transportsector werken.
Resistance is futile.
pi_178441812
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wie is Mio? :@
Probeer dit eens ...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')