abonnement Unibet Coolblue
pi_178318007
Dat koppelen is wel echt het meest debiele voorstel.
Er kunnen genoeg dingen zijn waarom je (plotseling) zou wijzigen v vervoer.
Men probeert voor elkaar te krijgen om bij uitwedstrijden v het verplichte vervoer af te stappen (nog steeds moeizaam) en dan gaat er gestart worden met iets waar vastligt hoe je moet komen bij thuiswedstrijden. Te bizar voor woorden
pi_178318075
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:44 schreef jsuijker het volgende:
Dat koppelen is wel echt het meest debiele voorstel.
Er kunnen genoeg dingen zijn waarom je (plotseling) zou wijzigen v vervoer.
Men probeert voor elkaar te krijgen om bij uitwedstrijden v het verplichte vervoer af te stappen (nog steeds moeizaam) en dan gaat er gestart worden met iets waar vastligt hoe je moet komen bij thuiswedstrijden. Te bizar voor woorden
Uitwedstrijden is voor jullie een terechte verplichte combi.

Maar dit is inderdaad wel echt knullig zeg. Komt ook echt heel amateuristisch over. Beetje zoeken naar oplossingen terwijl je nu de kans hebt om het probleem aan te pakken.
  donderdag 5 april 2018 @ 08:56:28 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178318111
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Uitwedstrijden is voor jullie een terechte verplichte combi.

Maar dit is inderdaad wel echt knullig zeg. Komt ook echt heel amateuristisch over. Beetje zoeken naar oplossingen terwijl je nu de kans hebt om het probleem aan te pakken.
Ehhh, dat doen ze nu juist wel Hans.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178318315
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Uitwedstrijden is voor jullie een terechte verplichte combi.

Maar dit is inderdaad wel echt knullig zeg. Komt ook echt heel amateuristisch over. Beetje zoeken naar oplossingen terwijl je nu de kans hebt om het probleem aan te pakken.
Waarom terecht verplichte combi?
Ik ga geregeld heerenveen uit. Auto combi met ff kaartwisselen bij een parkeerplek langs de weg (nog geen minuut duurt zoiets). Vervolgens of naast het stadion parkeren of een veldje achter het industrie terrein. Vervolgens zonder begeleiding lopend naar het stadion (kleine 10min lopen). Je loopt dan gewoon langs de huizen (waar sommigen buiten staan om aapjes te kijken) erna loop je tussen de heerenveen supporters tot je bij een hekje komt (gelijk aan t stadion) waar je een slurf door gaat v miss 5-10m.

In dat hele stuk gebeurt er niets. En heerenveen is ook niet meer de club zonder 'gezeik' heeft al vaker staan dreigen richting lange zijde richting mensen die op thuisvakken zitten.
  donderdag 5 april 2018 @ 09:24:30 #130
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178318341
Sowieso is er volgens mij geen incident meer geweest in het uitvak de laatste 40-45 jaar. Die groep hebben ze goed kunnen filteren inmiddels

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Willem II waar men fakkels gooit vanuit het uitvak op een kindervak
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 april 2018 @ 09:53:14 #131
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178318772
Ik heb het idee dat het alleen maar slechter gaat worden als je zo'n parkeerkaart koppelt :')

Sowieso vind ik het allemaal redelijk overdreven. Ik heb nu iets van 17 jaar een seizoenskaart en in die tijd heb ik op zoveel verschillende plekken geparkeerd en over het algemeen viel het allemaal reuze mee met wegrijden zo vond ik zelf. Ik ben op een zeer sporadische uitzondering daargelaten altijd binnen het uur weer thuis in Vlaardingen, inclusief het lopen vanaf het stadion naar de auto. En ik ben in die 17 jaar exact 0 keer weg gegaan voor het einde van de wedstrijd.

Ik kan me alleen wel voorstellen dat omwonenden het een goed idee vinden, aangezien alle woonwijken op loopafstand ook propvol staan met auto's altijd.
pi_178319554
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb het idee dat het alleen maar slechter gaat worden als je zo'n parkeerkaart koppelt :')

Sowieso vind ik het allemaal redelijk overdreven. Ik heb nu iets van 17 jaar een seizoenskaart en in die tijd heb ik op zoveel verschillende plekken geparkeerd en over het algemeen viel het allemaal reuze mee met wegrijden zo vond ik zelf. Ik ben op een zeer sporadische uitzondering daargelaten altijd binnen het uur weer thuis in Vlaardingen, inclusief het lopen vanaf het stadion naar de auto. En ik ben in die 17 jaar exact 0 keer weg gegaan voor het einde van de wedstrijd.

Ik kan me alleen wel voorstellen dat omwonenden het een goed idee vinden, aangezien alle woonwijken op loopafstand ook propvol staan met auto's altijd.
Die woonwijken zetten ze toch ook af met stewards en paaltjes? Ik parkeer altijd op kwartiertje lopen en dat bevalt perfect.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 5 april 2018 @ 10:45:18 #133
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178319723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 10:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die woonwijken zetten ze toch ook af met stewards en paaltjes? Ik parkeer altijd op kwartiertje lopen en dat bevalt perfect.
Valt mee hoor, je kan nog steeds parkeren in bijvoorbeeld de woonwijk tussen station Lombardijen en de Olympiaweg of bij de flats aan het einde van de Olympiaweg langs de Adriaan Volkerlaan om maar eens wat te noemen.

Vroeger stond ik altijd in de woonwijk achter die moskee, daar hebben ze betaald parkeren ingevoerd, maar nooit een afzetting gezien.

Tegenwoordig sta ik op een groot parkeerterrein op de plek van het oude ziekenhuis. Dat is echt nauwelijks lopen en je steekt zo tussendoor naar station Lombardijen. Ideale plek en je bent zo weg.
pi_178320520
Mo El Hankouri keert na dit seizoen terug bij Feyenoord 🔴⚪️⚫️

Reacties en meer ⤵️
https://t.co/DI3Zf6QrZQ
pi_178320739
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:44 schreef jsuijker het volgende:
Dat koppelen is wel echt het meest debiele voorstel.
Er kunnen genoeg dingen zijn waarom je (plotseling) zou wijzigen v vervoer.
Men probeert voor elkaar te krijgen om bij uitwedstrijden v het verplichte vervoer af te stappen (nog steeds moeizaam) en dan gaat er gestart worden met iets waar vastligt hoe je moet komen bij thuiswedstrijden. Te bizar voor woorden
Gewoon zorgen voor meer parkeerplaatsen bij het nieuwe stadion. Ik ga echt never met het OV.
Al helemaal niet met avondwedstrijden. Na afloop 'vermaak' in de vorm van kroegen of eettentjes zit ik ook niemand die van ver komt op te wachten.

Georganiseerde P+R zijn al helemaal kut.
blablablabla
  donderdag 5 april 2018 @ 12:01:25 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178320783
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Gewoon zorgen voor meer parkeerplaatsen bij het nieuwe stadion. Ik ga echt never met het OV.
Al helemaal niet met avondwedstrijden. Na afloop 'vermaak' in de vorm van kroegen of eettentjes zit ik ook niemand die van ver komt op te wachten.

Georganiseerde P+R zijn al helemaal kut.
Mwah, ik zit regelmatig bij mike’s, die bowling of happy Italy na afloop. Dat zit over het algemeen juist vol met mensen die van ver komen en rustig willen wegrijden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178320804
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah, ik zit regelmatig bij mike’s, die bowling of happy Italy na afloop. Dat zit over het algemeen juist vol met mensen die van ver komen en rustig willen wegrijden.
Na een middagwedstrijd ja.
blablablabla
pi_178320865
Was zaterdag ff bij mc donalds in moordrecht daar was het een komen en gaan van supporters de en mc drive stond vol tot aan de afrit. .
blablablabla
  donderdag 5 april 2018 @ 12:06:37 #139
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178320870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Na een middagwedstrijd ja.
Feyenoord speelt toch ook 8 van de 10 keer op zondagmiddag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 april 2018 @ 12:08:11 #140
438851 Oldground
El Poderoso
pi_178320895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Gewoon zorgen voor meer parkeerplaatsen bij het nieuwe stadion. Ik ga echt never met het OV.
Al helemaal niet met avondwedstrijden. Na afloop 'vermaak' in de vorm van kroegen of eettentjes zit ik ook niemand die van ver komt op te wachten.

Georganiseerde P+R zijn al helemaal kut.
Het plan wordt nu eenmaal niet geheel op Elan afgestemd.
Van alles is weer waardeloos.
pi_178320898
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord speelt toch ook 8 van de 10 keer op zondagmiddag.
Als je de beker en eventueel Europees meerekent komt je echt niet op 8 uit 10, eerder 6 of 5 uit 10.
blablablabla
pi_178320954
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:08 schreef Oldground het volgende:

[..]

Het plan wordt nu eenmaal niet geheel op Elan afgestemd.
Ja want al die andere plannen om mensen uit de auto te krijgen hebben tot nu toe erg veel effect gehad.
Mijn mening is gewoon hoe het gros van de mensen die van ver komen er over denkt. Pleur lekker op met je vervoer per goederenwagon, ben geen jood.
blablablabla
  donderdag 5 april 2018 @ 12:21:06 #143
438851 Oldground
El Poderoso
pi_178321176
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja want al die andere plannen om mensen uit de auto te krijgen hebben tot nu toe erg veel effect gehad.
Mijn mening is gewoon hoe het gros van de mensen die van ver komen er over denkt. Pleur lekker op met je vervoer per goederenwagon, ben geen jood.
Goederenwagon :')

Dat had je inderdaad leuk proberen aan te passen in je vorige post, maar jij hebt iedereen persoonlijk gesproken begrijp ik?

Mensen zijn over het algemeen ook wat conservatief en vergelijken het met het inderdaad niet al te soepele OV vervoer van nu. Met een enkele en smalle tramhalte (wie dat bedacht heeft om dit in de plaats te brengen van die oude tramlussen uit '37) en een te klein treinstation. Als ze daar aanzienlijke vooruitgang op boeken is iedereen zo om.
Van alles is weer waardeloos.
pi_178321335
Ik hoef helemaal niet iedereen te spreken, je ziet zelf toch ook wat er gebeurt na afloop van de wedstrijd? Lijkt me voldoende bewijs dat wat ik beweer is hoe de gemiddelde supporter er over denkt. Anders hadden we deze discussie niet eens hoeven voeren :D

Wellicht dat met die nieuwe lus bij Wilhelminaplein e.e.a. spontaan aanzienlijk beter gaat worden maar zolang het veevervoer per tram of trein is pakken mensen toch gewoon de auto.
blablablabla
  donderdag 5 april 2018 @ 13:03:24 #145
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178321914
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:29 schreef Elan het volgende:
Ik hoef helemaal niet iedereen te spreken, je ziet zelf toch ook wat er gebeurt na afloop van de wedstrijd? Lijkt me voldoende bewijs dat wat ik beweer is hoe de gemiddelde supporter er over denkt. Anders hadden we deze discussie niet eens hoeven voeren :D

Wellicht dat met die nieuwe lus bij Wilhelminaplein e.e.a. spontaan aanzienlijk beter gaat worden maar zolang het veevervoer per tram of trein is pakken mensen toch gewoon de auto.
Ik heb geen probleem met het OV, het enige probleem is het boemeltje terug naar Rotterdam CS, waarvan ik snap dat je daar weinig zin in hebt. Als ze daar een oplossing voor vinden (vrij makkelijk als je een station met meer capaciteit tot je beschikking hebt), dan denk ik dat meer mensen met het OV realistisch genoeg is.
pi_178322184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met het OV, het enige probleem is het boemeltje terug naar Rotterdam CS, waarvan ik snap dat je daar weinig zin in hebt. Als ze daar een oplossing voor vinden (vrij makkelijk als je een station met meer capaciteit tot je beschikking hebt), dan denk ik dat meer mensen met het OV realistisch genoeg is.
Je realiseert je dat voor heel veel mensen de reis bij CS pas echt begin? Je kunt het OV-net binnen Rotterdam optimaliseren als je daarbuiten hele matige aansluitingen hebt ben je snel uitgepraat.

Weet niet hoe het nu is maar als Ajax speelde zat je vroeger tussen Gouda en Woerden nog steeds in overvolle Sprinters omdat die langs Arena reden. Veel gebieden zelfs dichtbij Rotterdam zijn sowieso amper fatsoenlijk te bereiken met OV (louter per bus die 2 x per uur gaat) Hoekse Waard, Groene Hart, dorpen in Zeeland....

Op zich geloof ik best in meer P+R's maar dan moet je het wel zo organiseren dat je uiteindelijk daadwerkelijk spreiding realiseert in plaats van het probleem simpelweg naar andere gebieden te verplaatsen. Maar Kralingse Zoom is voor de meeste automobilisten al te ver, dus waar wil je dat allemaal gaan doen?
blablablabla
  donderdag 5 april 2018 @ 13:51:53 #147
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178322800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Je realiseert je dat voor heel veel mensen de reis bij CS pas echt begin? Je kunt het OV-net binnen Rotterdam optimaliseren als je daarbuiten hele matige aansluitingen hebt ben je snel uitgepraat.

Weet niet hoe het nu is maar als Ajax speelde zat je vroeger tussen Gouda en Woerden nog steeds in overvolle Sprinters omdat die langs Arena reden. Veel gebieden zelfs dichtbij Rotterdam zijn sowieso amper fatsoenlijk te bereiken met OV (louter per bus die 2 x per uur gaat) Hoekse Waard, Groene Hart, dorpen in Zeeland....

Op zich geloof ik best in meer P+R's maar dan moet je het wel zo organiseren dat je uiteindelijk daadwerkelijk spreiding realiseert in plaats van het probleem simpelweg naar andere gebieden te verplaatsen. Maar Kralingse Zoom is voor de meeste automobilisten al te ver, dus waar wil je dat allemaal gaan doen?
Je hebt in drie richtingen buiten omgeving Rotterdam uitstekende verbindingen. Naar Den Haag, Leiden en Amsterdam, naar Gouda, Utrecht en verder oost/noord en naar Dordrecht, Breda en verder. Dan heb je de meeste mensen die van ver komen al gehad, blijft Zeeland over waar OV überhaupt geen realistische optie is.

Ik heb geen ervaringen met P+R, dus daar kan ik weinig over zeggen. Een metro verbinding zou heel veel schelen daarvoor denk ik, maar dat is blijkbaar niet realistisch.
pi_178323144
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Je hebt in drie richtingen buiten omgeving Rotterdam uitstekende verbindingen. Naar Den Haag, Leiden en Amsterdam, naar Gouda, Utrecht en verder oost/noord en naar Dordrecht, Breda en verder. Dan heb je de meeste mensen die van ver komen al gehad, blijft Zeeland over waar OV überhaupt geen realistische optie is.

Ik heb geen ervaringen met P+R, dus daar kan ik weinig over zeggen. Een metro verbinding zou heel veel schelen daarvoor denk ik, maar dat is blijkbaar niet realistisch.
Laten we een stad in het oosten pakken met een treinstation.
Bijv nijmegen en er is een doordeweekse wedstrijd (beker of europa of doordeweekse ronde) en de wedstrijd is om kwart voor 9. Laten we zeggen dat er geen verlenging nodig is en de wedstrijd dus +/- half 11 klaar is. Met niet te veel blessuretijd en vrijwel meteen een tram zal de trein van 23.05 v rdam centraal naar nijmegen (wel tussenstap op utrecht cs) en je komt om 00.49 aan in nijmegen. Succes als je van daar nog afhankelijk zou zijn v OV.

Mis je die dan heb je om 0.05 nog een mogelijkheid maar moet je uiteindelijk wel met een snelbus en ben je 02.11 in nijmegen.

Die goede verbindingen vallen dan dus best tegen aangezien je vaak genoeg die v 23.05 zou missen
pi_178323196
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Je hebt in drie richtingen buiten omgeving Rotterdam uitstekende verbindingen. Naar Den Haag, Leiden en Amsterdam, naar Gouda, Utrecht en verder oost/noord en naar Dordrecht, Breda en verder. Dan heb je de meeste mensen die van ver komen al gehad, blijft Zeeland over waar OV überhaupt geen realistische optie is.

Ik heb geen ervaringen met P+R, dus daar kan ik weinig over zeggen. Een metro verbinding zou heel veel schelen daarvoor denk ik, maar dat is blijkbaar niet realistisch.
Stel nou je woont in Reeuwijk, dan moet je eerst naar Gouda rijden en daar parkeren, van daar de trein naar CS pakken, dan de metro/trein/tram naar stadion... Dan ben je anderhalf uur aan het kloten terwijl je in een half uurtje naar De Kuip rijdt.

Zeg dat je nog een kwartier file pakt scheelt dat nog enorm, laat staan het gedoe wat je hebt met overstappen en (over)volle treinen of trams.

Zeeland, en waar ik vandaan kom (Hoeksche Waardgod) zijn van oudsher wel echt Feyenoord-bolwerken. Geen idee hoe dat zich verder procentueel uitdrukt in bezoekersaantallen, maar daarvan komen er maar heel weinig met het OV omdat dat amper te doen is.

Dat is dus het manco van al die supporters uit omliggende kutdorpen. Naast een stuk mentaliteit waarbij men hardnekkig gewend is alles met de auto te doen dat je er niet zomaar uitkrijgt. Plus dat de auto gewoon sneller is in bijna alle gevallen, drukte of niet.
blablablabla
pi_178323198
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:21 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Waarom terecht verplichte combi?
Ik ga geregeld heerenveen uit. Auto combi met ff kaartwisselen bij een parkeerplek langs de weg (nog geen minuut duurt zoiets). Vervolgens of naast het stadion parkeren of een veldje achter het industrie terrein. Vervolgens zonder begeleiding lopend naar het stadion (kleine 10min lopen). Je loopt dan gewoon langs de huizen (waar sommigen buiten staan om aapjes te kijken) erna loop je tussen de heerenveen supporters tot je bij een hekje komt (gelijk aan t stadion) waar je een slurf door gaat v miss 5-10m.

In dat hele stuk gebeurt er niets. En heerenveen is ook niet meer de club zonder 'gezeik' heeft al vaker staan dreigen richting lange zijde richting mensen die op thuisvakken zitten.
Oh, dank voor de info. Ik wist niet hoe een auto combi werkte bij uitwedstrijden. Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')