Uitwedstrijden is voor jullie een terechte verplichte combi.quote:Op donderdag 5 april 2018 08:44 schreef jsuijker het volgende:
Dat koppelen is wel echt het meest debiele voorstel.
Er kunnen genoeg dingen zijn waarom je (plotseling) zou wijzigen v vervoer.
Men probeert voor elkaar te krijgen om bij uitwedstrijden v het verplichte vervoer af te stappen (nog steeds moeizaam) en dan gaat er gestart worden met iets waar vastligt hoe je moet komen bij thuiswedstrijden. Te bizar voor woorden
Ehhh, dat doen ze nu juist wel Hans.quote:Op donderdag 5 april 2018 08:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Uitwedstrijden is voor jullie een terechte verplichte combi.
Maar dit is inderdaad wel echt knullig zeg. Komt ook echt heel amateuristisch over. Beetje zoeken naar oplossingen terwijl je nu de kans hebt om het probleem aan te pakken.
Waarom terecht verplichte combi?quote:Op donderdag 5 april 2018 08:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Uitwedstrijden is voor jullie een terechte verplichte combi.
Maar dit is inderdaad wel echt knullig zeg. Komt ook echt heel amateuristisch over. Beetje zoeken naar oplossingen terwijl je nu de kans hebt om het probleem aan te pakken.
Die woonwijken zetten ze toch ook af met stewards en paaltjes? Ik parkeer altijd op kwartiertje lopen en dat bevalt perfect.quote:Op donderdag 5 april 2018 09:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb het idee dat het alleen maar slechter gaat worden als je zo'n parkeerkaart koppelt
Sowieso vind ik het allemaal redelijk overdreven. Ik heb nu iets van 17 jaar een seizoenskaart en in die tijd heb ik op zoveel verschillende plekken geparkeerd en over het algemeen viel het allemaal reuze mee met wegrijden zo vond ik zelf. Ik ben op een zeer sporadische uitzondering daargelaten altijd binnen het uur weer thuis in Vlaardingen, inclusief het lopen vanaf het stadion naar de auto. En ik ben in die 17 jaar exact 0 keer weg gegaan voor het einde van de wedstrijd.
Ik kan me alleen wel voorstellen dat omwonenden het een goed idee vinden, aangezien alle woonwijken op loopafstand ook propvol staan met auto's altijd.
Valt mee hoor, je kan nog steeds parkeren in bijvoorbeeld de woonwijk tussen station Lombardijen en de Olympiaweg of bij de flats aan het einde van de Olympiaweg langs de Adriaan Volkerlaan om maar eens wat te noemen.quote:Op donderdag 5 april 2018 10:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Die woonwijken zetten ze toch ook af met stewards en paaltjes? Ik parkeer altijd op kwartiertje lopen en dat bevalt perfect.
Gewoon zorgen voor meer parkeerplaatsen bij het nieuwe stadion. Ik ga echt never met het OV.quote:Op donderdag 5 april 2018 08:44 schreef jsuijker het volgende:
Dat koppelen is wel echt het meest debiele voorstel.
Er kunnen genoeg dingen zijn waarom je (plotseling) zou wijzigen v vervoer.
Men probeert voor elkaar te krijgen om bij uitwedstrijden v het verplichte vervoer af te stappen (nog steeds moeizaam) en dan gaat er gestart worden met iets waar vastligt hoe je moet komen bij thuiswedstrijden. Te bizar voor woorden
Mwah, ik zit regelmatig bij mike’s, die bowling of happy Italy na afloop. Dat zit over het algemeen juist vol met mensen die van ver komen en rustig willen wegrijden.quote:Op donderdag 5 april 2018 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor meer parkeerplaatsen bij het nieuwe stadion. Ik ga echt never met het OV.
Al helemaal niet met avondwedstrijden. Na afloop 'vermaak' in de vorm van kroegen of eettentjes zit ik ook niemand die van ver komt op te wachten.
Georganiseerde P+R zijn al helemaal kut.
Na een middagwedstrijd ja.quote:Op donderdag 5 april 2018 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, ik zit regelmatig bij mike’s, die bowling of happy Italy na afloop. Dat zit over het algemeen juist vol met mensen die van ver komen en rustig willen wegrijden.
Feyenoord speelt toch ook 8 van de 10 keer op zondagmiddag.quote:
Het plan wordt nu eenmaal niet geheel op Elan afgestemd.quote:Op donderdag 5 april 2018 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor meer parkeerplaatsen bij het nieuwe stadion. Ik ga echt never met het OV.
Al helemaal niet met avondwedstrijden. Na afloop 'vermaak' in de vorm van kroegen of eettentjes zit ik ook niemand die van ver komt op te wachten.
Georganiseerde P+R zijn al helemaal kut.
Als je de beker en eventueel Europees meerekent komt je echt niet op 8 uit 10, eerder 6 of 5 uit 10.quote:Op donderdag 5 april 2018 12:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord speelt toch ook 8 van de 10 keer op zondagmiddag.
Ja want al die andere plannen om mensen uit de auto te krijgen hebben tot nu toe erg veel effect gehad.quote:Op donderdag 5 april 2018 12:08 schreef Oldground het volgende:
[..]
Het plan wordt nu eenmaal niet geheel op Elan afgestemd.
Goederenwagonquote:Op donderdag 5 april 2018 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want al die andere plannen om mensen uit de auto te krijgen hebben tot nu toe erg veel effect gehad.
Mijn mening is gewoon hoe het gros van de mensen die van ver komen er over denkt. Pleur lekker op met je vervoer per goederenwagon, ben geen jood.
Ik heb geen probleem met het OV, het enige probleem is het boemeltje terug naar Rotterdam CS, waarvan ik snap dat je daar weinig zin in hebt. Als ze daar een oplossing voor vinden (vrij makkelijk als je een station met meer capaciteit tot je beschikking hebt), dan denk ik dat meer mensen met het OV realistisch genoeg is.quote:Op donderdag 5 april 2018 12:29 schreef Elan het volgende:
Ik hoef helemaal niet iedereen te spreken, je ziet zelf toch ook wat er gebeurt na afloop van de wedstrijd? Lijkt me voldoende bewijs dat wat ik beweer is hoe de gemiddelde supporter er over denkt. Anders hadden we deze discussie niet eens hoeven voeren
Wellicht dat met die nieuwe lus bij Wilhelminaplein e.e.a. spontaan aanzienlijk beter gaat worden maar zolang het veevervoer per tram of trein is pakken mensen toch gewoon de auto.
Je realiseert je dat voor heel veel mensen de reis bij CS pas echt begin? Je kunt het OV-net binnen Rotterdam optimaliseren als je daarbuiten hele matige aansluitingen hebt ben je snel uitgepraat.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met het OV, het enige probleem is het boemeltje terug naar Rotterdam CS, waarvan ik snap dat je daar weinig zin in hebt. Als ze daar een oplossing voor vinden (vrij makkelijk als je een station met meer capaciteit tot je beschikking hebt), dan denk ik dat meer mensen met het OV realistisch genoeg is.
Je hebt in drie richtingen buiten omgeving Rotterdam uitstekende verbindingen. Naar Den Haag, Leiden en Amsterdam, naar Gouda, Utrecht en verder oost/noord en naar Dordrecht, Breda en verder. Dan heb je de meeste mensen die van ver komen al gehad, blijft Zeeland over waar OV überhaupt geen realistische optie is.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Je realiseert je dat voor heel veel mensen de reis bij CS pas echt begin? Je kunt het OV-net binnen Rotterdam optimaliseren als je daarbuiten hele matige aansluitingen hebt ben je snel uitgepraat.
Weet niet hoe het nu is maar als Ajax speelde zat je vroeger tussen Gouda en Woerden nog steeds in overvolle Sprinters omdat die langs Arena reden. Veel gebieden zelfs dichtbij Rotterdam zijn sowieso amper fatsoenlijk te bereiken met OV (louter per bus die 2 x per uur gaat) Hoekse Waard, Groene Hart, dorpen in Zeeland....
Op zich geloof ik best in meer P+R's maar dan moet je het wel zo organiseren dat je uiteindelijk daadwerkelijk spreiding realiseert in plaats van het probleem simpelweg naar andere gebieden te verplaatsen. Maar Kralingse Zoom is voor de meeste automobilisten al te ver, dus waar wil je dat allemaal gaan doen?
Laten we een stad in het oosten pakken met een treinstation.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je hebt in drie richtingen buiten omgeving Rotterdam uitstekende verbindingen. Naar Den Haag, Leiden en Amsterdam, naar Gouda, Utrecht en verder oost/noord en naar Dordrecht, Breda en verder. Dan heb je de meeste mensen die van ver komen al gehad, blijft Zeeland over waar OV überhaupt geen realistische optie is.
Ik heb geen ervaringen met P+R, dus daar kan ik weinig over zeggen. Een metro verbinding zou heel veel schelen daarvoor denk ik, maar dat is blijkbaar niet realistisch.
Stel nou je woont in Reeuwijk, dan moet je eerst naar Gouda rijden en daar parkeren, van daar de trein naar CS pakken, dan de metro/trein/tram naar stadion... Dan ben je anderhalf uur aan het kloten terwijl je in een half uurtje naar De Kuip rijdt.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je hebt in drie richtingen buiten omgeving Rotterdam uitstekende verbindingen. Naar Den Haag, Leiden en Amsterdam, naar Gouda, Utrecht en verder oost/noord en naar Dordrecht, Breda en verder. Dan heb je de meeste mensen die van ver komen al gehad, blijft Zeeland over waar OV überhaupt geen realistische optie is.
Ik heb geen ervaringen met P+R, dus daar kan ik weinig over zeggen. Een metro verbinding zou heel veel schelen daarvoor denk ik, maar dat is blijkbaar niet realistisch.
Oh, dank voor de info. Ik wist niet hoe een auto combi werkte bij uitwedstrijden. Bedankt!quote:Op donderdag 5 april 2018 09:21 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Waarom terecht verplichte combi?
Ik ga geregeld heerenveen uit. Auto combi met ff kaartwisselen bij een parkeerplek langs de weg (nog geen minuut duurt zoiets). Vervolgens of naast het stadion parkeren of een veldje achter het industrie terrein. Vervolgens zonder begeleiding lopend naar het stadion (kleine 10min lopen). Je loopt dan gewoon langs de huizen (waar sommigen buiten staan om aapjes te kijken) erna loop je tussen de heerenveen supporters tot je bij een hekje komt (gelijk aan t stadion) waar je een slurf door gaat v miss 5-10m.
In dat hele stuk gebeurt er niets. En heerenveen is ook niet meer de club zonder 'gezeik' heeft al vaker staan dreigen richting lange zijde richting mensen die op thuisvakken zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |