Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheur meerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:51 schreef SnowOokami het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)e-melbourne-1019423/
[..]
en voor de liefhebbers:
3 maanden Motorsport Prime via Alonso:twitter:alo_oficial twitterde op dinsdag 27-03-2018 om 10:32:16 To my dear fans. Thanks for your loyal support, through the good times and bad. A 🎁 to show my appreciation. A free subscription to @Motorsport PRIME- all the best F1 videos, news and pictures, for free. Use the code ALONSO2018 https://t.co/VpYLQpcRkD reageer retweet
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheurmeerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.
Ja, die pushte idd. Maar die wist (nog) niet dat er eea stuk was. M.i. is het niet zo dat Max ineens te gretig of ongeduldig was. Niks voor hem ook om te zwabberen en te glijden.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:44 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.
Mijn eerste reflex was ook de schuld deels bij het team leggen, maar na er over nagedacht te hebben lijkt me dat de verhouding van wie er de meeste schuld heeft, uiteindelijk toch naar de coureur schuift in zo'n situatie.
En ja, vanaf het moment dat ook het team weet dat de auto niet in orde is, moeten zij zo verstandig zijn om een coureur tot de orde te roepen en binnen te halen wat er te redden valt. Maar ook als ze dat niet doen kan dat komen omdat zij minder goed in kunnen schatten hoe groot het probleem met de bestuurbaarheid van de auto is.
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.
https://www.gpupdate.net/(...)-vin-bij-verstappen/quote:Later bleek dat het tijdens ronde vijf in de vierde bocht [Hellas] wat aan de achterkant was afgebroken."
Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen en door dat glijden raakten zijn banden oververhit waardoor hij eerder naar binnen moest dan gepland.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.
De hardere compound was een strategie die uiteindelijk niet zo goed heeft uitgepakt, maar beide treffen evenveel blaam.
Hear hearquote:Op woensdag 28 maart 2018 12:26 schreef m0ridin het volgende:
Wat een gezeur toch zeg...
1. Hij nam risico bij de start om daar een plek (VET) proberen te pakken, VET blokkeerde hem en oa daardoor kon de Haas er voorbij.
2. Inhalen is retelastig (bijna onmogelijk), maar achter de Haas liep het verschil met de top3 snel op. Kansloos rondjes blijven rijden win je geen races mee dus ja, hij zat te pushen en de grenzen op te zoeken om er zsm voorbij te komen. Elke ronde die hij erachter moest hangen was er eigenlijk 1 teveel.
3. Blijkbaar was er ook nog schade wat al helemaal niet hielp bij dit alles.
Ja, achteraf bleken beide Haas bakken uit te vallen maar je kan niet maar blijven rondtuffen in de hoop dat degene voor je uitvalt.
Het is een circuit waar inhalen moeilijk was, dus wat risico bij de start nemen om dit wel voor elkaar te krijgen, dat pakte verkeerd uit waarna je moet forceren om toch te kunnen inhalen, dat pakte (icm met schade) ook verkeerd uit.
Shit happens, maar dat is racen. Niet zonder risico's een beetje rondrijden en maar hopen dat het mis gaat bij een ander.
Dat lijkt inderdaad een factor. Maar er lijkt ook een Hamilton factor die andere coureurs niet ten deel valt. Ik had Vettel er beter buiten kunnen laten omdat dat de discussie vertroebelt, maar waar Hamilton de laatste jaren allemaal wel niet straffeloos weggekomen is gaat nergens over, terwijl Rosberg keihard is aangepakt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.
quote:Salty. McLaren en Force India willen onderzoek naar Haas
Haas F1 kende een geweldige seizoensstart. Tot beide auto's er binnen twee ronden afgingen met loszittende wielen dan. De performance van het team viel ook de concurrentie op, die vraagt om een onderzoek naar de technische banden met Ferrari.
Het kleine Haas kwam in zijn eerste twee jaren in de F1 niet echt uit de verf, maar deze winter werden de banden met Ferrari extra stevig aangehaald: naast de motor krijgen de Amerikanen ook tal van onderdelen, die Ferrari niet zelf maakt, doorgespeeld van de Scuderia, de belangrijkste hiervan is de vering. Aan de andere kant mag Haas' chassisbouwer Dallara gebruik maken van Ferrari's windtunnel, en dat steekt de concurrentie. Zij beschuldigen Haas ervan van twee walletjes te eten.
Volgens de regels van de FIA is het ten strengste verboden om tussen teams informatie uit te wisselen over onderdelen die ze zelf moeten fabriceren. Echter, als Ferrari Haas met onderdelen van derden voorziet is dit geen inbreuk op de regels.
'Ferrari-replica'
De opmerkelijke performancesprong van Haas werd al met argusogen bekeken door de rest van het middenveld, vooral vanuit het (ooit) grote McLaren was de kritiek te horen: Fernando Alonso noemde de VF-18 een Ferrari-replica, en teambaas Zak Brown gaf al aan dat 'er goed naar Haas gekeken moet worden' aangaande de banden met Maranello. Haas-coureur Magnussen pareerde ondertussen de kritiek door het af te doen als jaloezie. De Deen begon zijn carrière bij McLaren, dus hij weet hoe het er daar van binnen uitziet. De verschillen in schaal en budget tussen beide teams zijn navenant.
Onderzoek
Hoe het ook zij: McLaren-baas Brown en Force India's COO Otmar Szafnauer willen dat de FIA nauwgezet graaft in de connectie tussen Haas en Ferrari, zo meldt Motorsport. Szafnauer wil dat de toepassing van het eerdergenoemde verbod op informatieuitwisseling nog eens goed onder de loep wordt genomen tijdens de volgende strategiebijeenkomst van de F1 Group. Beide teams zeggen gesteund te worden door 'meerdere teams' in de vraag naar het uitdiepen van de banden tussen Haas en Ferrari.
U mag oordelen of dit vooral saltiness is van de teams die hun plek in de subtop bedreigd zien, of een legitieme vraag. In het laatste geval vragen we ons echter af waarom het Sauber-team dan niet ook is meegenomen in de betere performance: hier liggen immers zo mogelijk nog duidelijkere lijntjes met Ferrari. Haas-teambaas Steiner weet ondertussen van de prins geen kwaad. Hij zegt: "we are not doing anything we shouldn't be doing or not allowed to do", wat in feite neerkomt op een andere bewoording van 'mijn naam is... Günther'.
Hamilton is vegetariër gewordenquote:Op woensdag 28 maart 2018 15:47 schreef Cavalier het volgende:
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
Zover ik weet wordt al jaren lang alle CO2 uitstoot, inclusief alle uitstoot van vervoer over weg en lucht, gecompenseerd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 15:47 schreef Cavalier het volgende:
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
Vooral matig van McLaren. Zoveel praatjes. Bang dat ze er niet voorbij komen zonder dit geneuzel?quote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef BroesWillems het volgende:
salty-mclaren-en-force-india-willen-onderzoek-naar-haas/
[..]
Tja de FIA laat zelf hun koppen vol info bij Renault of Ferrari werken. Dus verwacht ik dat ze er weinig tegen doen als iemand met veel kennis van Ferrari opeens bij dat Dalara ontwerpteam in dienst treedt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef BroesWillems het volgende:
salty-mclaren-en-force-india-willen-onderzoek-naar-haas/
[..]
Dus eigenlijk zijn het tot Baku dezelfde banden als vorig jaar?quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
De banden zijn wel een slag zachter dan vorig jaar (toen ze met dezelfde compounds reden), maar Pirelli is voor de eerste Grand Prix voorzichtig geweest omdat ze niet wisten hoe de banden zich zouden houden. Deze banden moesten voor de wintertesten gekozen worden.
Pas vanaf Spanje zijn de banden daadwerkelijk een compound zachter (en dus in werkelijkheid twee types zachter) dan vorig jaar.
Edit: Baku is ook al een compound zachter.
Tot aan Baku heten ze hetzelfde, maar zijn een type zachter. Dus wat nu medium heet, was vorig jaar de soft band.quote:Op woensdag 28 maart 2018 16:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn het tot Baku dezelfde banden als vorig jaar?
Twee teams die afgelopen GP relatief (in achterstand ten opzichte van Mercedes) beter presteerden dan Haasquote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef BroesWillems het volgende:
salty-mclaren-en-force-india-willen-onderzoek-naar-haas/
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Team 2017 2018 verschil ---- ---- ---- -------- Sauber 5,20 4,18 1,02 McLaren 3,94 3,12 0,82 Red Bull 1,58 0,88 0,70 Renault 3,53 2,92 0,61 Force India 3,52 3,50 0,02 Mercedes 0 0 0 Haas 2,30 2,49 -0,19 Ferrari 0,33 0,82 -0,49 Williams 2,74 3,78 -1,04 Toro Rosso 2,80 4,15 -1,35 |
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |