BRONquote:Several people are dead after a pedestrian bridge, just installed over the weekend, came crashing down on a South Florida highway this afternoon atop of several vehicles. Now, technical rescue crews and K-9 teams are searching the rubble for those trapped inside.
The view from SkyFOX showed the smashed bridge laying across the lanes of Southwest Eighth Street, which is near Florida International University. As many as eight vehicles were underneath the debris, but crews at the scene initially struggled to reach them because of concerns that the structure could collapse further.
"Multiple" people were killed, though the exact number was still not clear. Officials say eight additional victims have been hospitalized.
The bridge was still months away from opening to foot traffic. It was not immediately known if any workers were on the bridge at the time it collapsed.
"We are shocked and saddened about the tragic events unfolding at the FIU-Sweetwater pedestrian bridge. At this time we are still involved in rescue efforts and gathering information," a statement from FIU said.
Meanwhile, Governor Rick Scott and senators Marco Rubio and Bill Nelson tweeted their sympathies, promising cooperation and investigations.
The 950-ton bridge was just erected on Saturday as part of a project to improve safety for students who walk to FIU's campus. Renderings on the school's website depicted a massive concrete structure with fans, picnic tables, and benches atop the bridge, which spans 174 feet over seven lanes of traffic below.
MCM, the Miami-based construction management firm who won the bridge contract, took its website down on Thursday. But an archived version of the website featured a news release touting the project.
"This our first Design-Build with FIGG Bridge Engineers, a nationally acclaimed, award-winning firm based out of Tallahassee. FIGG has designed iconic bridges all over the country, including Boston's famous Leonard P. Zakim Bridge and Florida's Sunshine Skyway Bridge."
After the collapse, FIGG issued a press release saying the firm was "stunned."
“Our deepest sympathies are with all those affected by this accident," FIGG Engineering wrote. "We will fully cooperate with every appropriate authority in reviewing what happened and why. In our 40-year history, nothing like this has ever happened before. Our entire team mourns the loss of life and injuries associated with this devastating tragedy, and our prayers go out to all involved.”
Die kans zit er wel inquote:Op donderdag 15 maart 2018 22:47 schreef MangoTree het volgende:
Dit gaat (terecht) veel vragen oproepen over de bouw en het budget. Money, money, money.
Nu.nl vond het zelfs nodig om hiervoor een pushbericht te sturen.quote:
Verbaasde mij ook. Meestal komt de NOS met de nutteloze pushberichten.quote:Op donderdag 15 maart 2018 23:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nu.nl vond het zelfs nodig om hiervoor een pushbericht te sturen.
Hmmmm 🤔quote:Op donderdag 15 maart 2018 23:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nu.nl vond het zelfs nodig om hiervoor een pushbericht te sturen.
Iets van 10.000 bruggen die met achterstallig onderhoud kampen las ik laatst. Weet ik alleen niet welke definitie van brug men daarbij gebruikt.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 07:26 schreef Twiitch het volgende:
Amerikanen en infrastructuur is sowieso een slecht huwelijk. Of het is belabberd gebouwd of het wordt gewoonweg niet onderhouden. Wat dat betreft blij dat we in Nederland een brug weken afsluiten na het vinden van wat haarscheurtjes, in the States wachten ze liever op een ongeluk.
Mwah Hoover Dam staat nog steeds.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:02 schreef warhamstr het volgende:
Kunnen die Amerikanen eigenlijk wel íets bouwen met beton?
het lijkt wel of 'ze' ahv een aantal foto's proberen na te doen wat 'wij' hier doen en verder geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Dat is een foute aanname, Die brug die afgesloten is was was op bepaalde plaatsen dwars afgescheurd.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 07:26 schreef Twiitch het volgende:
... Wat dat betreft blij dat we in Nederland een brug weken afsluiten na het vinden van wat haarscheurtjes,...
Een dam! Natuurlijk staat die nog. Die is zo overbemeten en rechttoe recht aan. Daar kan bijna niets mee gebeuren. (tot er onverwacht meer water achter komt te staan... Dan gaat het wél kapot.)quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mwah Hoover Dam staat nog steeds.
Ze kunnen wel bouwen en zolang het onderhouden wordt is er weinig aan de hand.
Wolkenkrabbers.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:02 schreef warhamstr het volgende:
Kunnen die Amerikanen eigenlijk wel íets bouwen met beton?
het lijkt wel of 'ze' ahv een aantal foto's proberen na te doen wat 'wij' hier doen en verder geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Goede Trollquote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:02 schreef warhamstr het volgende:
Kunnen die Amerikanen eigenlijk wel íets bouwen met beton?
het lijkt wel of 'ze' ahv een aantal foto's proberen na te doen wat 'wij' hier doen en verder geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Wij reden nog met paard en wagen toen ze daar al flink met beton bezig waren. Wat wij van beton weten hebben we ook maar van de Nazi's afgekeken.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 13:38 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Geen troll. Vraag het me oprecht af.
Blijkbaar was het deel dat instorte slechts één zijde van de brug, moest ze dubbel zo lang worden, met de pyloon ertussen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:57 schreef BBach het volgende:
De brug was nog in aanbouw lijkt het. Normaal was er nog een pyloon met spankabels voorzien.
Vooral bizar dat men verkeer toeliet tijdens een "stress test". Vind er verder geen details over, maar een stress test betekent meestal testen of het de maximale belasting kan weerstaan..quote:Nog niet de eindsterkte bereikt zonder die ondersteunende constructie. Bizar om dan het verkeer gewoon te laten passeren.
https://www.cnbc.com/2018(...)bridge-collapse.htmlquote:An innovative pedestrian bridge being built at Florida International University was put to a "stress test" before it collapsed over traffic, killing six people and sending 10 to a hospital, authorities said.
As state and federal investigators worked to determine how and why the five-day-old span failed on Thursday, one factor may have been the stress test that Miami-Dade Mayor Carlos Gimenez said crews were conducting on the span. Two workers were on the 950-ton bridge when it pancaked on top of vehicles waiting at a stoplight.
Die pylon had boven de middelste pijler moeten komen staan, dat betekent dat die pijler de linkse en rechtse kant van de brug omhoog moest gaan houden. Hoe iemand dan denkt dat de halve brug (met volledige overspanning) zónder die pylon zou blijven hangen...quote:Op vrijdag 16 maart 2018 16:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar was het deel dat instorte slechts één zijde van de brug, moest ze dubbel zo lang worden, met de pyloon ertussen.
...
Kan het mij bijna niet voorstellen dat ze dat niet berekend hebben.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:16 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Die pylon had boven de middelste pijler moeten komen staan, dat betekent dat die pijler de linkse en rechtse kant van de brug omhoog moest gaan houden. Hoe iemand dan denkt dat de halve brug (met volledige overspanning) zónder die pylon zou blijven hangen...
Zwaartekracht.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:46 schreef Klepper272 het volgende:
Kan het mij bijna niet voorstellen dat ze dat niet berekend hebben.
Ben wel benieuwd wat de exacte oorzaak is.
Ja, vond het al vreemd dat er niets te zien was dat op een stress test wees. Volgens Time vond die test eerder plaats, en leek er inderdaad een probleem met de kabels.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:16 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Die pylon had boven de middelste pijler moeten komen staan, dat betekent dat die pijler de linkse en rechtse kant van de brug omhoog moest gaan houden. Hoe iemand dan denkt dat de halve brug (met volledige overspanning) zónder die pylon zou blijven hangen...
En dat 'stresstest' verhaal zou ik niet te zwaar aan tillen. Je kunt een brug niet stresstesten zonder zware belasting.
Ik denk dat er iets mis is gegaan met een spankabel. En dat men dat probeerde te repareren. Above live traffic.
http://time.com/5201941/f(...)national-university/quote:The cables that suspended a newly-installed pedestrian bridge at Florida International University were being tightened following a “stress test” when the structure collapsed Thursday, killing six people and trapping multiple cars underneath, officials said.
Florida Republican Sen. Marco Rubio said on Twitter that the cables suspending the concrete span had become loose and were being worked on when the bridge collapsed.
Lijkt idd dan dat ze de voorspanning van het beton hebben willen verhogen ivm spanningsrelaxatie.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, vond het al vreemd dat er niets te zien was dat op een stress test wees. Volgens Time vond die test eerder plaats, en leek er inderdaad een probleem met de kabels.
[..]
http://time.com/5201941/f(...)national-university/
Onduidelijk beeld, er lijken twee kranen zichtbaar, maar geen idee wat hun rol was op dat moment.twitter:OfficialJoelF twitterde op vrijdag 16-03-2018 om 03:48:39 HQ version. Sorry was working to get the video sent. https://t.co/6FgtxotbqE reageer retweet
Lijkt mij dat de kranen nodig waren voor de constructie van de pylon en voor het maken van de constructie voor de toegang tot de brugquote:Op vrijdag 16 maart 2018 20:11 schreef crystal_meth het volgende:
Surveillance video van de instorting.Onduidelijk beeld, er lijken twee kranen zichtbaar, maar geen idee wat hun rol was op dat moment.twitter:OfficialJoelF twitterde op vrijdag 16-03-2018 om 03:48:39 HQ version. Sorry was working to get the video sent. https://t.co/6FgtxotbqE reageer retweet
Deze kraan is zichtbaar op video van net na de instorting (wanneer de eerste politieauto's arriveren):quote:Op vrijdag 16 maart 2018 20:21 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de kranen nodig waren voor de constructie van de pylon en voor het maken van de constructie voor de toegang tot de brug
http://thehill.com/blogs/(...)efore-fatal-collapsequote:Cracks reported on Florida bridge days before fatal collapse
An engineer working on the pedestrian bridge at Florida International University (FIU) that collapsed this week says he reported cracks in the bridge days before the collapse.
The New York Times reports that Figg Bridge Engineers' lead engineer on the project W. Denney Pate left a voicemail for a Florida Department of Transportation official reporting cracking on the north end of the bridge that was not considered a safety concern at the time.
The voicemail, however, was ignored until Friday, a day after the collapse, because the transportation employee was out of the office.
“We’ve taken a look at it and, uh, obviously some repairs or whatever will have to be done, but from a safety perspective we don’t see that there’s any issue there so we’re not concerned about it from that perspective,” reads a transcription of Pate's voicemail obtained by the Times.
“Although obviously the cracking is not good and something’s going to have to be, you know, done to repair that," he added.
Florida's Department of Transportation on Friday laid the blame for the bridge's failure on FIU's team that commissioned the bridge.
“The responsibility to identify and address life-safety issues and properly communicate them is the sole responsibility of the F.I.U. design-build team,” the agency said.
Ze waren idd bezig met het wijzigen van de spanning van de kabels in het beton.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 20:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Deze kraan is zichtbaar op video van net na de instorting (wanneer de eerste politieauto's arriveren):
[ afbeelding ]
Gezien de plaatsing lijkt die betrokken bij de werkzaamheden die op dat moment plaatsvonden (werkzaamheden aan het deel dat instortte bedoel ik). .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |