Lekkerste race in tijden Idd, ook met die vlaggen, vooral die spin en de acties op oa rosbergquote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
De races waar hij heeft moeten knokken voor een podium zijn me wel het meeste waard.
Zoals in Brazilië, waar hij helemaal terugzakte door een strategische fout met de banden en zich in 14 (?) rondjes terugvocht naar het podium... die race kan ik nu weer zo uitkijken (als je de rode vlaggen skipt).
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 16:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Btw, morgen pakt hij een podium.
Goede voorspelling. En een vette onvoldoende voor Max deze race. Goed voorbeeld dat talent er niet altijd even uitkomt.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Off je bent een azijnzeiker.
Al die speculaties zijn zo'n bullshit. "Als dit, dan dat, want zus en dan zo". Alsof iemand hier op FOK kan vertellen wat er in Max zijn kop omgaat. Of die van Horner. Of Mateschitz.
Het enige dat voor mij telt is dat Max een talent is. Een veel groter talent dan zijn vader. En dat hij gave dingen doet met een Formule 1 auto. Voor de rest is alles alleen maar gebakken lucht.
Je weet zeker dat je wel eens eerder een F1 race hebt gezien?quote:Op zondag 25 maart 2018 14:18 schreef Bluurgh het volgende:
En een vette onvoldoende voor Max deze race.
quote:Verstappen finishte de eerste race van het jaar zondag op de zesde plek, na als vierde van start te zijn gegaan. "Jammer, in ronde vijf of ronde zes brak er wat af bij de vloer, waarna de auto heel moeilijk te besturen was", blikt Verstappen terug op de wedstrijd in Albert Park. "Dat probeer je dan vervolgens te corrigeren. Op een gegeven maakte de auto een hele rare beweging in het midden van de bocht. De wagen brak uit en datzelfde gebeurde vervolgens ook in de eerste bocht."
Verstappen verloor bij het incident drie posities. Volgens de drievoudig Grand Prix-winnaar trof hem geen enkele blaam. "Ik stuurde in en verloor ineens alle grip achter", legt hij uit. "Ik ben volgens mij nog nooit gespind in een race. Ik was ook niet aan het forceren. Totaal niet. Dat bleek ook uit de data."
Die plek kwijt in de eerste ronde had zo voorkomen kunnen worden, daarna zelf schade gereden (https://www.eurosport.co.(...)o6689817/story.shtml), waardoor hij later nog eens in de rondte ging.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je weet zeker dat je wel eens eerder een F1 race hebt gezien?
Dank voor de bevestiging. Dit is inderdaad de eerste F1 race die jij ooit gezien hebt. Fijne avond verder.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:43 schreef Bluurgh het volgende:
Die plek kwijt in de eerste ronde had zo voorkomen kunnen worden, daarna zelf schade gereden (https://www.eurosport.co.(...)o6689817/story.shtml), waardoor hij later nog eens in de rondte ging.
Ik weet niet welke positieve draai jij aan deze race kan geven, dat het circuit niet ideaal is voor inhalen misschien? Want hij heeft wel een beste tijd tegen de reet van Alonso aan gekeken.
Ja met je Max komt wel op het podium . Het is en blijft een feit dat Max zijn spin zelf veroorzaakt heeft. En dan mag jij hem misschien nogsteeds de hemel in willen prijzen maar ik ben niet de enige die er zo over denkt:quote:Op zondag 25 maart 2018 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dank voor de bevestiging. Dit is inderdaad de eerste F1 race die jij ooit gezien hebt. Fijne avond verder.
http://www.gptoday.com/fu(...)stralian_Grand_Prix/quote:Max Verstappen: Not a great opening display from the Dutchman who has been widely tipped up as potential title rival this season.
He lost out to Kevin Magnussen at the start and got overly frustrated trying to get the position back on tyres he overheated. A costly spin saw him drop to P8 before he recovered a couple of places for a P6 finish.
He will want to forget about this one pretty quickly. 5.5
Hij zegt zelf van niet. En zijn team steunt hem. Ga ik jou toch niet geloven, knulletje.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:48 schreef Bluurgh het volgende:
Het is en blijft een feit dat Max zijn spin zelf veroorzaakt heeft.
Heb je mijn eerdere linkje gezien?quote:Op zondag 25 maart 2018 19:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij zegt zelf van niet. En zijn team steunt hem. Ga ik jou toch niet geloven, knulletje.
Of misschien heeft de journalist wel verzonnen dat Horner dat verteld heeft. Of heeft de auto zelf besloten om te wijd te gaan in die bocht want hij had jeuk aan zijn diffuser?quote:"As soon as he was behind the Haas, knowing how tough it is to overtake around here, he absolutely went for it, got a bit wide I think [in] Turn 11/12 on lap six and that damaged the rear diffuser and created a significant imbalance for him, which he did incredibly well to manage for the rest of the race.
Blijkbaar wel, want dit is wat Horner gezegd heeft, jochie.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:14 schreef Bluurgh het volgende:
Of misschien heeft de journalist wel verzonnen dat Horner dat verteld heeft.
Vorig jaar niet gekeken?quote:Op zondag 25 maart 2018 19:57 schreef PSVCL het volgende:
het ligt NOOIT aan Max
zijn teamgenoot heeft nooit ergens last van , apart
Zo'n ding gaat niet uit zichzelf stuk. Max nam te veel risico waardoor hij te wijd ging, waardoor er schade kwam. Wat snap je daar niet aan?quote:Op zondag 25 maart 2018 21:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want dit is wat Horner gezegd heeft, jochie.
" Hij wist dat hij het snel moest doen, pushte ontzettend hard maar helaas raakte daardoor de diffuser in de zesde ronde beschadigd. Daardoor verloor hij veel downforce aan de achterkant. Middenin de bochten verdween de downforce plotseling, daar kon hij niets aan doen. "
Goh, dat lijkt heul veel op het verhaal van Max. Gek, he?
Jij snapt het gewoon niet denk ik.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:57 schreef PSVCL het volgende:
het ligt NOOIT aan Max
zijn teamgenoot heeft nooit ergens last van , apart
Zijn teamgenoot heeft anders de tweede helft van vorig seizoen ook zijn fare share of ellende gehad met allerhande problemen en pech en alles.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:57 schreef PSVCL het volgende:
het ligt NOOIT aan Max
zijn teamgenoot heeft nooit ergens last van , apart
Laat de trolletjes lekker gaan man. Hun wereld is altijd zwart-wit. #kritieklozemaxfanboymetoranjebril.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:23 schreef Geralt het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe Max aan dat "het ligt nooit aan Max" imago komt?
Die knaker heeft voor zover ik mij kan heugen nog nooit de schuld buiten hem zelf gelegd waar hij zelf wel degelijk de schuldige was. Hij geeft zijn fouten keer op keer ruiterlijk toe.
Waar halen die trolls het vandaan? Het ligt nooit aan Max. Ik snap dat niet. Als het niet aan hem ligt dan ligt het niet aan hem. Als zijn teambaas het beaamt dat het niet aan hem ligt dan ligt het niet aan hem. Waarom en hoezo is Max dan "weer excuses aan het verzinnen" en hoezo is het dan "het ligt nooit aan Max"?
Hoe???
Dat was bekend, Max heeft net ook uitgelegd wat er precies beschadigd was. En dat het tema niet weet waardoor. In elk geval niet door een kerb, kennelijk kunnen ze zo exact nagaan uit de data vanaf wanneer het probleem begon te spelen.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
De vloer was beschadigd https://www.f1today.net/n(...)max-veel-performance
Hij reageert daarnaast ook een stuk volwassener dan een aantal Fok!kersquote:Op maandag 26 maart 2018 20:48 schreef aesop het volgende:
[..]
Gelukkig is Max er een stuk relaxter onder dan een aantal Fok!kers:)
Aan jouw auto gaan alleen maar onderdelen stuk omdat jij iets verkeerd doet?quote:Op zondag 25 maart 2018 23:05 schreef Bluurgh het volgende:
Zo'n ding gaat niet uit zichzelf stuk. Max nam te veel risico waardoor hij te wijd ging, waardoor er schade kwam. Wat snap je daar niet aan?
Don't feed....quote:Op zondag 25 maart 2018 23:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zijn teamgenoot heeft anders de tweede helft van vorig seizoen ook zijn fare share of ellende gehad met allerhande problemen en pech en alles.
Beetje flauw dat je hem persoonlijk aanvalt. Goed, laten we het anders doen. Ik ben enorm Max fan EN ik heb ruim 20 jaar mijn rijbewijs. En ook ik denk dat het wel degelijk te maken heeft met zijn brute rijstijl de eerste paar ronden omdat hij MAG moest en zou inhalen. Continue over de curbs. Kan best zijn dat er dan wat onder de auto los raakt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 07:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aan jouw auto gaan alleen maar onderdelen stuk omdat jij iets verkeerd doet?
Oh, wacht even, ben je wel oud genoeg om je rijbewijs te mogen halen?
Je moet echt ophouden. Je hebt nu wel genoeg laten zien dat je echt de ballen verstand hebt van mechanische sporten in het algemeen en specifiek de formule 1.
Hij blijft maar verzinsels spuien, zonder enige vorm van onderbouwing. En ook gewoon domme verzinsels. Ben er een beetje klaar mee. Moet ook eigenlijk gewoon niet meer reageren.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Beetje flauw dat je hem persoonlijk aanvalt.
Maar ook dat zijn alleen maar aannames. Zowel het team als Max zeggen dat ze niet weten waarom er schade was aan de difuser. Ze kunnen zien aan de data waar het gebeurd en er was op dat specifieke moment geen reden waarom er iets af zou kunnen breken. Dus bv de aanname dat de difuser al beschadigd was of een inferieur onderdeel heeft minstens zoveel merit.quote:Goed, laten we het anders doen. Ik ben enorm Max fan EN ik heb ruim 20 jaar mijn rijbewijs. En ook ik denk dat het wel degelijk te maken heeft met zijn brute rijstijl de eerste paar ronden omdat hij MAG moest en zou inhalen. Continue over de curbs. Kan best zijn dat er dan wat onder de auto los raakt.
Dat laatste is een goed idee dan jaquote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij blijft maar verzinsels spuien, zonder enige vorm van onderbouwing. En ook gewoon domme verzinsels. Ben er een beetje klaar mee. Moet ook eigenlijk gewoon niet meer reageren.
Ja het zijn aannames, gebaseerd op een rijstijl die ik niet gewend ben van Max. En aannames, discussies, is waar een forum op draait. Als niemand hier aannames mag maken (of iemand wel of niet een rijbewijs heeft bijvoorbeeld ), wordt het dodelijk saai.quote:Maar ook dat zijn alleen maar aannames. Zowel het team als Max zeggen dat ze niet weten waarom er schade was aan de difuser. Ze kunnen zien aan de data waar het gebeurd en er was op dat specifieke moment geen reden waarom er iets af zou kunnen breken. Dus bv de aanname dat de difuser al beschadigd was of een inferieur onderdeel heeft minstens zoveel merit.
En alle coureurs gaan over de kerbs.
Maar aannames moet je ook wel kunnen onderbouwen. Jij doet dat en dat is hetgene dat ruimte voor discussie laat. Jij vindt dat Max wild rijdt. Ik niet. Prima, andere mening. Maar je aanname is daarmee wel onderbouwd.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ja het zijn aannames, gebaseerd op een rijstijl die ik niet gewend ben van Max. En aannames, discussies, is waar een forum op draait. Als niemand hier aannames mag maken (of iemand wel of niet een rijbewijs heeft bijvoorbeeld ), wordt het dodelijk saai.
Ik zou ze dan uitdagen om dat aan te tonen. Niet gaan roepen dat ze er geen verstand van hebben. Maar misschien ben ik te nieuw hier, en nog naïefquote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar aannames moet je ook wel kunnen onderbouwen. Jij doet dat en dat is hetgene dat ruimte voor discussie laat. Jij vindt dat Max wild rijdt. Ik niet. Prima, andere mening. Maar je aanname is daarmee wel onderbouwd.
Er zijn bv ok forummers die roepen dat Mercedes de rest van het seizoen de eerste startrij gaat bezetten. Als je de wintertesten en het afgelopen weekend bekijkt, is daar heel weinig onderbouwing voor te vinden. Mercedes is snel, maar op dit moment echt niet superieur.
I did....maar dat is al een post of 12 geleden, geloof ik. Nu zijn we bij het 'je hebt er echt geen verstand van'-stadium aangeland.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:48 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik zou ze dan uitdagen om dat aan te tonen. Niet gaan roepen dat ze er geen verstand van hebben. Maar misschien ben ik te nieuw hier, en nog naïef
Fair enoughquote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
I did....maar dat is al een post of 12 geleden, geloof ik. Nu zijn we bij het 'je hebt er echt geen verstand van'-stadium aangeland.
Daarom denk ik, ook een aanname, dat die rijstijl gevolg was van de schade en niet oorzaak. We zagen hem slippen en glijden, maar dat is idd niet de normale Max. Het zag er geforceerd uit. Vraag is, vanaf de schade of daarvoor al? Ik denk het eerste, maar daarvoor zou ik de eerste ronden moeten terugkijken. Daarmee sluit ik niet ui dat ie een keer de kerb heeft meegepakt wat de schade heeft veroorzaakt, maar het team is daar niet over uit.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat laatste is een goed idee dan ja
[..]
Ja het zijn aannames, gebaseerd op een rijstijl die ik niet gewend ben van Max. En aannames, discussies, is waar een forum op draait. Als niemand hier aannames mag maken (of iemand wel of niet een rijbewijs heeft bijvoorbeeld ), wordt het dodelijk saai.
Volgens de telemetrie liep hij de schade op in lap 5 (zijn spin was in lap 11, geloof ik). Ze konden ook aan de telemetrie zien dat hij daarna in bepaalde bochten bijna geen downforce meer had.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:38 schreef aesop het volgende:
[..]
Daarom denk ik, ook een aanname, dat die rijstijl gevolg was van de schade en niet oorzaak. We zagen hem slippen en glijden, maar dat is idd niet de normale Max. Het zag er geforceerd uit. Vraag is, vanaf de schade of daarvoor al? Ik denk het eerste, maar daarvoor zou ik de eerste ronden moeten terugkijken. Daarmee sluit ik niet ui dat ie een keer de kerb heeft meegepakt wat de schade heeft veroorzaakt, maar het team is daar niet over uit.
Hij was al vanaf het begin aan het pushen. Dus als het in lap 5 gebeurde, kan het nog steedsquote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens de telemetrie liep hij de schade op in lap 5 (zijn spin was in lap 11, geloof ik). Ze konden ook aan de telemetrie zien dat hij daarna in bepaalde bochten bijna geen downforce meer had.
Als het team zegt dat het niet zo is, heb ik geen reden om daaraan te twijfelen. Of je moet complottheorien willen verzinnen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Hij was al vanaf het begin aan het pushen. Dus als het in lap 5 gebeurde, kan het nog steeds
Het team zegt het niet te weten. Kan. Dus mogen wij nu speculerenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als het team zegt dat het niet zo is, heb ik geen reden om daaraan te twijfelen. Of je moet complottheorien willen verzinnen.
Nee, hoor. Horner zegt in een interview dat Max daar niets aan kon doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:13 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het team zegt het niet te weten. Kan. Dus mogen wij nu speculeren
Hier zegt Horner dat Max bocht 11/12 te wijd nam waardoor er schade ontstond. Daarna zegt hij nog wel dat hij er misschien niet zoveel last van heeft gehad. Maar Max is wel degene die te wijd ging (A) waardoor er schade onstond. Waardoor hij daarna onbalans had en spinde (B).quote:Red Bull team principal Christian Horner says Max Verstappen's spin during the Formula 1 season-opening Australian Grand Prix was partly a consequence of damage he sustained while pursuing Kevin Magnussen.
Verstappen made a strong initial getaway at the start of the race, but his line approaching the first corner was compromised by Ferrari's Sebastian Vettel and allowed Haas driver Magnussen to squeeze past around the outside into fourth.
The Dutchman later spun at Turn 1 at the start of lap 10 and dropped to eighth, before finishing the race in sixth after a long and fruitless chase of Fernando Alonso.
Horner said Verstappen had damaged the rear of his car after running wide at the fast Turn 11/12 left-right complex on lap six, which left him struggling with sporadic losses of downforce.
"Where he was unlucky was at the start," said Horner.
"He had a good initial start, he went to the right of Vettel [and] he had a run at him.
"But unfortunately he got boxed in there and Magnussen was able to take advantage of a clear track and faster line through the first couple of turns and sneak ahead of Max.
"As soon as he was behind the Haas, knowing how tough it is to overtake around here, he absolutely went for it, got a bit wide I think [in] Turn 11/12 on lap six and that damaged the rear diffuser and created a significant imbalance for him, which he did incredibly well to manage for the rest of the race.
"But that then caught him out at Turn 1.
"He was getting intermittent loss of rear downforce in mid-corners, but [there was] nothing he could do about it."
Horner said he believed Verstappen's position loss at the first corner had hampered his race more than the damage and subsequent spin.
"As we saw today even with a car advantage to overtake is impossible here," he added.
"He was having a pretty rough ride with it, but he did incredibly well to be pushing Fernando as hard as he was at the end.
"Even with a pace advantage, Lewis [Hamilton] couldn't pass Sebastian, Daniel [Ricciardo] couldn't pass Kimi [Raikkonen], [Valtteri] Bottas couldn't pass anybody, that was the way it was."
Dat van ronde 6 (bocht 11/12) was de eerste lezing.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:54 schreef Bluurgh het volgende:
Okay. Andere bron als Eursport; Autosport. Ook geen onderbouwing zeker.
https://www.autosport.com(...)r-in-verstappen-spin
[..]
Hier zegt Horner dat Max bocht 11/12 te wijd nam waardoor er schade ontstond. Daarna zegt hij nog wel dat hij er misschien niet zoveel last van heeft gehad. Maar Max is wel degene die te wijd ging (A) waardoor er schade onstond. Waardoor hij daarna onbalans had en spinde (B).
Had B gebeurd als A niet had plaatsgevonden? Ik denk het niet. Wie veroorzaakte A? Max. Had hij maar niet zoveel kerb moeten pakken.
Klopt, het was een aanname van Horner 😜quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat van ronde 6 (bocht 11/12) was de eerste lezing.
Later kwam het team er op terug, het is in ronde 5 in de 4e bocht al afgebroken en het team heeft er geen verklaring voor.
En dat heeft hij later, aan de hand van de data, gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:54 schreef Bluurgh het volgende:
Hier zegt Horner dat Max bocht 11/12 te wijd nam waardoor er schade ontstond.
Komen nog wel starts waar het andersom gaat zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:53 schreef Knipoogje het volgende:
Punt is wel dat Max weinig kon doen aan positieverlies na de start. Vettel stuurde vol naar binnen in de lijn van Max, dus moest hij wel in de ankers waarvan MAG kon profiteren.
Dat weet ik ja , het gaat niet beter worden .quote:Op zaterdag 14 april 2018 15:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je weet dat er pas twee races gereden zijn?
Dus hij wordt niet 5de? Beetje schizo gedrag hierquote:Op zaterdag 14 april 2018 16:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat weet ik ja , het gaat niet beter worden .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |