Ik had niet meer gereageerd, maar dat is standaard. Eerste bezwaar gaat ongelezen de prullenbak in. De ovj wil je alleen maar naaien, je zult in beroep moeten bij de kantonrechter om je gelijk te halen. Loop je nog kans dat de ovj alsnog zijn keutel in trekt, want pas dan gaat er eens een mens serieus naar je beroep/bezwaar gaat kijken.quote:Op zondag 11 maart 2018 08:49 schreef Ridocar het volgende:
Ik had ook wat collega's gesproken en een daarvan had precies hetzelfde verhaal. Ook geel, ook prent, ook ongegrond bezwaar. Hij heeft toen zijn verlies genomen en laten doen.
Het wordt niet gelezen. Gaat ongelezen retour afzender met een afwijzing.quote:Op zondag 11 maart 2018 12:21 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik kan niet anders dan aansluiten bij de berekeningen van Pizza_Boom. De bezwaren-behandelaar die dat vervolgens niet snapt en de sanctie niet intrekt, is ongeschikt voor zijn taak.
Je doet 7 m/s en je reactietijd is ongeveer 0.3. Dus je begint te remmen 8 mtr voor de stopstreep en zal net voorbij de streep stilstaan. Is niet ideaal, maar het kan wel. Doorrijden betekent namelijk dat je 15 seconden lang bezig bent de kruising over te steken en het overige verkeer al lang groen heeft = potentieel gevaarlijk. En daar zal zeker rekening mee worden gehouden bij het wegen van het oordeel.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:34 schreef derLudolf het volgende:
In 10m stop je een LZV niet, op het moment dat je voet op het pedaal staat had ie hoogstens 5m over...
Reactietijd van 0,3? Er wordt gerekend met 1. Maar bespaar je de moeite, ik heb e.e.a. op de vorige pagina vrij helder uiteen gezet en uitgerekend, mét daarbij de rekenwaardes van de overheid.quote:Op maandag 16 april 2018 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je doet 7 m/s en je reactietijd is ongeveer 0.3. Dus je begint te remmen 8 mtr voor de stopstreep en zal net voorbij de streep stilstaan. Is niet ideaal, maar het kan wel. Doorrijden betekent namelijk dat je 15 seconden lang bezig bent de kruising over te steken en het overige verkeer al lang groen heeft = potentieel gevaarlijk. En daar zal zeker rekening mee worden gehouden bij het wegen van het oordeel.
Met 40 of 50 km/h ga je er een stukje sneller doorheen en heb je nergens last van.quote:Op maandag 16 april 2018 13:46 schreef ACT-F het volgende:
Wat mij opvalt is dat op de eerst foto de roodtijd 0,8 seconde is. Dat klopt, want zodra het licht op rood springt heb je 0,8 seconde respijt. Op de tweede foto zie ik 3,6 seconden. Dat is kort nadat je de detectielussen met de achterste wielen gepasseerd bent. Daarmee klopt de intervaltijd van 2,871 seconden redelijk. Is het zo dat je moest afremmen op je voorligger? Want als je met 2,8 seconden zo weinig afstand gemaakt hebt klopt of de roodtijd en de snelheid op de 2e foto niet, of je moest flink afremmen.
https://goo.gl/maps/3Fu5A83qs1D2
De eerste foto is de relevante foto voor de meting. De tweede om aan te tonen dat je niet op de lussen bent gestopt maar bent doorgereden. Het lijkt erop dat je bekeurd bent omdat je te langzaam reed of omdat je moest afremmen op je voorligger. Ik vind 3,4 seconden geeltijd te kort voor zo'n lange combinatie die gewoon RDW goedgekeurd is.
Voor de gemiddelde mens is 0.3 een hele normale reactietijd.quote:Op maandag 16 april 2018 18:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Reactietijd van 0,3? Er wordt gerekend met 1.
Waar haal je die 0.3 vandaan? P_B heeft een bron die door de overheid wordt gehanteerd, jij hebt er momenteel geen.quote:Op maandag 16 april 2018 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde mens is 0.3 een hele normale reactietijd.
Volgens het OM heeft een alerte bestuurder een reactietijd van ongeveer 1 seconde. Aangezien het OM dit zelf op haar website vermeldt en het OM ook graag wil dat deze bekeuring betaald gaat worden, houden we dus ook deze ene seconde aan. Dit is namelijk een gegeven dat ook wordt meegenomen in de programmering van een kruispunt.quote:Op maandag 16 april 2018 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde mens is 0.3 een hele normale reactietijd.
En de overheid heeft natuurlijk altijd gelijk.quote:Op maandag 16 april 2018 18:39 schreef Ridocar het volgende:
P_B heeft een bron die door de overheid wordt gehanteerd, jij hebt er momenteel geen.
Nee, dat houden ze als maat aan. Maar zoals bij alle verkeersregels zit er een marge op. De reactiesnelheid van de mens is veel sneller.quote:Op maandag 16 april 2018 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgens het OM heeft een alerte bestuurder een reactietijd van ongeveer 1 seconde.
En deze llink het over 1 seconde in het verkeer en legt ook uit waarom.quote:Op maandag 16 april 2018 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En de overheid heeft natuurlijk altijd gelijk.
https://inask.nl/index.php/10-Onderwerpen/Beweging/40-Reactietijd
Overigens zat ik er naast. Sorry. Het is 0.2 seconden.
Inderdaad. Alsof een zeer ervaren vrachtwagenchauffeur moet nadenken wat hij moet doen als het verkeerslicht op oranje springt.quote:Op maandag 16 april 2018 19:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
En deze llink het over 1 seconde in het verkeer en legt ook uit waarom.
Ik mag hopen van wel.quote:Op maandag 16 april 2018 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof een zeer ervaren vrachtwagenchauffeur moet nadenken wat hij moet doen als het verkeerslicht op oranje springt.
Ik mag toch godverdomme hopen van niet.quote:
Ik snap dat je als niet-beroepschauffeur graag bevestigd wilt zien dat een vrachtwagenchauffeur maar een hersenloze boerenkinkel is die alleen maar digitaal hoeft te denken: verkeerslicht geel = rem trappen, getalletje op het bord = gasgeven tot het getalletje op de snelheidsmeter...quote:Op maandag 16 april 2018 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik mag toch godverdomme hopen van niet.
Ik vind een beroepschauffeur (1 van) de meest respectvolle bestuurders op de weg. De rest van de gebruikers zijn allemaal wannabees. Soms raken beroepschauffeurs hun geduld kwijt door randdebielen op de weg maar dat moeten ze zeker niet doen. Dat geldt ook voor de verkeerslichten... Als je beheerst kan rijden, dan verdien je wel alle respect. Ik geef het toe... ik probeer het maar lukt me niet altijd en ben niet eens een beroepschauffeur.quote:Op maandag 16 april 2018 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik mag toch godverdomme hopen van niet.
Hier ben ik het niet mee eens, als ik de gehele berekening hier snap is dit type bekeuring onmogelijk te voorkomen. Dat is dus een fout in de afstelling van dit kruispunt, of een fout in de verkeerswet.quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:22 schreef Fyrefox het volgende:
[..]
Enfin, gewoon betalen en door gaan. Zonde van je tijd en je energie die je daarin steekt.
Als de berekening fout is of onmogelijk dan moet je het zeker aanvechten. Door groen rijden en als nog boete is niet terecht, door oranje rijden met een lange oplegger is disbutabel en vragen om discussies.quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:38 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens, als ik de gehele berekening hier snap is dit type bekeuring onmogelijk te voorkomen. Dat is dus een fout in de afstelling van dit kruispunt, of een fout in de verkeerswet.
Daarbij is deze bekeuring het loon van twee dagen werken,
Als de chaffeur hier direct op het oranje licht had gereageerd door vol op de rem te trappen, was hij midden op het kruispunt tot stilstand gekomen.quote:Op dinsdag 17 april 2018 10:11 schreef Fyrefox het volgende:
[..]
Als de berekening fout is of onmogelijk dan moet je het zeker aanvechten. Door groen rijden en als nog boete is niet terecht, door oranje rijden met een lange oplegger is disbutabel en vragen om discussies.
Ik zie bij Leeuwarden ok dagelijks vrachtwagens die oprijden zodra het verkeerslicht op groen gaat, licht gaat al naar rood terwijl de trailer nog onder het verkeerslicht rijdt. Dan moet dit deel van de combinatie nog de kruising over. Verkeer uit andere richtingen begint met oprijden en gaat vervolgens fijn claxoneren.quote:Op dinsdag 17 april 2018 11:10 schreef Sigaartje het volgende:
In de regelgeving zou iets opgenomen moeten worden over lange voertuigen.
Ander verkeer ziet ook wel dat zo’n gevaarte tijd nodig heeft op een kruising. Omdat zo’n geval langzaam optrekt zie ik het niet als gevaar als tijdens het optrekken de boel op rood springt.
Ik denk dat de chauffeur er niet zoveel aan kan doen.
Je rijdt 26km/h 's nachts op een kruising waar geen ander verkeer is dan de vrachtwagen voor je. Als je dan een seconde nodig hebt om de situatie te overzien, moet je misschien geen chauffeur zijn.quote:Op maandag 16 april 2018 23:08 schreef Ridocar het volgende:
Ik snap dat je als niet-beroepschauffeur graag bevestigd wilt zien dat een vrachtwagenchauffeur maar een hersenloze boerenkinkel is die alleen maar digitaal hoeft te denken: verkeerslicht geel = rem trappen, getalletje op het bord = gasgeven tot het getalletje op de snelheidsmeter...
Ik val in herhaling omdat het al is uitgelegd, maar als je je in het verkeer begeeft heb je allerlei factoren die je rijgedrag beïnvloeden. Ik weet niet wat jij doet, maar ik kijk om mij heen als ik aan het rijden ben. Als ik een verkeerslicht op geel zie springen controleer ik de omstandigheden, het verkeer dat achter mij rijdt, de afstand tot de stopstreep, en beslis ik dan of ik door rij of stop. Er zijn vast mensen die dit in 0.2 seconden kunnen doen, maar ik betwijfel of zij ook een compleet verkeersbeeld hebben gevormd in plaats van domweg op de rem te stampen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |