abonnement Unibet Coolblue
pi_177723588
Afgelopen november ben ik met mijn werkvehikel (LZV) geflitst door een roodlicht/snelheidscamera. Met de snelheid was niets mis, maar er zijn een setje foto's gemaakt op basis van roodlicht. Aangezien ik mij niet kon herinneren dat ik door rood ben gereden, heb ik het maar even uitgezocht.

Aan de hand van de getallen onderaan de foto's ben ik gaan rekenen, en ik ben tot de eenvoudige conclusie gekomen dat ik geel had toen ik de stopstreep passeerde. En dat was niet eens laat geel.

Ik heb bezwaar gemaakt, maar het OM is en blijft van mening dat ik door rood ben gereden. Er loopt op dit moment een beroepsprocedure, dus als het goed is mag ik (als het OM nog steeds bij haar verhaal blijft) binnenkort aan de rechter gaan uitleggen waarom ik het niet eens ben met deze boete.

Wie dit wil narekenen kan zich uitleven op de twee meest onduidelijke foto's die ik ooit heb gezien. Gelukkig is de tekst onderaan wel duidelijk.




Ik heb een paar vragen:
- zijn er regels te vinden wat betreft de werking van roodlichtcamera's, wanneer deze moeten flitsen
- wanneer is er sprake is van het passeren van een rood verkeerslicht?
- kan iemand dit narekenen? Ik heb zelf wel de getallen, maar ik zou graag willen weten of ik geen enorme fouten heb gemaakt.

Over de foto's: Ik heb er natuurlijk wat in getekend. Dat is niet voor mij, maar voor de klant van werkgever, omdat deze misschien niet blij wordt van naamsbekendheid op deze wijze. Het kan echter zijn dat er toch wat info te achterhalen is. Graag enige discretie, mocht dit het geval zijn.

--edit--
Het voertuig:
De totale lengte is 25,24m. Het betreft een combinatie trekker-oplegger-middenasaanhanger.
De afmetingen (in cm):
trekker: afstand voorzijde-hart koppeling: 450
oplegger: afstand hart koppeling-hart koppeling: 1038
middenasaanhanger: afstand hart koppeling-achterzijde: 1036

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 10-03-2018 15:09:01 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177723734
Volgens mij hoort de eerste foto aan te kunnen tonen dat jij het rode licht ook echt gezien moet kunnen hebben.
Hier lijkt het er op de eerste foto al op alsof je al voorbij het stoplicht bent. Ik weet het juridisch niet precies, maar hiermee kunnen ze volgens mij niet bewijzen dat het al rood was toen jij er doorheen begon te rijden.
pi_177723940
volgens mij zie ik toch duidelijk iemand door rood rijden:)
misschien begin je wel bij geel maar je eindigt bij rood
daar staat op de 2de foto ook dat je 3.6 sec door rood hebt gereden
dat zou dus betekenen dat de de stoplichten aan de andere kant al op groen staan
ook staat er dat je een vaartje hebt van 26 km per uur, als je oranje gezien hebt had je dus ook kunnen stoppen
ik denk dat je gewoon blind achter je voorganger doorgereden hebt :)
pies on joe toe
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:05:46 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177723942
quote:
Hoe werkt een roodlichtcamera precies?

De roodlichtcamera wordt aangestuurd door twee lussen in het wegdek die net ná de stopstreep liggen (zie foto hiernaast).
​De tussenruimte is 0,5 of 1 meter zodat ook de snelheid gemeten kan worden én de set lussen niet door 2 voertuigen gelijktijdig bezet kunnen zijn.
Een auto die bij rood licht over deze twee lussen rijdt, veroorzaakt een verstoring in het magnetische veld dat rondom die lussen ligt en de camera registreert dat er door rood wordt gereden en 'flitst'. De camera wordt pas in werking gesteld 'ergens' tussen nul en één seconde nadat het licht naar rood is gegaan. Zo wordt degene die door geel/oranje rijdt niet afgestraft. De politie stelt deze 'pardontijd' in, maar niet duidelijk is op basis waarvan deze tijd daadwerkelijk wordt bepaald.

Een meting wordt pas gedaan ná een seintje (puls) vanuit de lussen en altijd met een check van de stand van het verkeerslicht (rood/geel/groen). Voor het roodrijden wordt het ogenblik dat het voertuig over de eerste lus ná de stopstreep rijdt vergeleken met de stand van het verkeerslicht (al dan niet rood of groen). ​
Foto
Lussen ná de stopstreep die zorgen dat de camera wordt aangestuurd om negatie van roodlicht tegen te gaan.
Bij rood, en dus een overtreding, maakt de roodlichtcamera twee foto's. De eerste foto registreert de overtreding. De tweede foto registreert of het voertuig nog stopt op de eerste lus of doorgereden is en ook de tweede lus heeft bezet. Voor het vaststellen van snelheid wordt de tijdspanne gemeten tussen het moment waarbij het voertuig na de eerste lus (na de stopstreep) over de tweede lus (na de stopstreep) rijdt. Gecheckt wordt of de maximumsnelheid wordt overtreden en of door rood c.q. groen gereden is. Dus niet alleen of je door rood rijdt, maar ook of je te hard door rood rijdt of te hard door groen. In alle gevallen levert het een bekeuring op, de één hoger dan de andere. De flits gaat in éénduizenste van een seconde; bij digitale camera’s is dat een onzichtbare (infrarode) flits.

Doorgaans liggen er per rijstrook op diverse punten (op 150 of 100 meter en 50 of 25 meter lussen + net voor de stopstreep) zodat de regelautomaat ‘weet’ of er voertuigen aan komen rijden of staan te wachten c.q. de wachtrij is verdwenen en het licht naar rood kan. Deze hebben dus niets te maken met de handhaving van het rode verkeerslicht.
Maar je weet als chauffeur van een LZV dat deze standaardtijden niet voor jou gelden. Beetje vreemd om hiervoor een procedure voor op te starten.

Ben zelf ook chauffeur en soms moet je even die boete pakken, je kan moeilijk midden op het kruispunt stoppen. Hoort erbij als je het mij vraagt.
And so is the past
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:00:59 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177724811
Aan de ene kant is het kut dat VRI's vaak niet berekend zijn op LZV's, aan de andere kant moet je als LZV coureur daar rekening mee houden.. Beetje geven en nemen... In de praktijk wil je vaak nemen.. Ik reed vaak zwaar (100+ ton) en dan heb je datzelfde dilemma ook vaak.. Stop and go penalties noemden we dat.. Helemaal ruk als je er gewoon 14 en een kilometer of 3-4 voor nodig hebt om weer aan die 80 te komen, maar het is wat het is..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177725101
Dus je reed met 26 km/h. Of te wel 7,23 meter per seconde. Bij de eerste foto sprong het verkeerslicht 0,8 seconde geleden op rood. Dat is dan ongeveer 5, 78 meter geleden. Een beetje ruw inschattend was je cabine al voorzijde stopstreep en kon je dat niet zien.

Binnen de geeltijd en roodtijd bij de eerste foto heb je met 26 km/h heb je ongeveer 30,33 meter afgelegd. Op het moment dat het licht op geel sprong was je dus ongeveer ruw geschat een meter of 10 voor de stopstreep.

Tenminste als ik dit even goed heb berekend.
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 16:34:14 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177725474
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dus je reed met 26 km/h. Of te wel 7,23 meter per seconde. Bij de eerste foto sprong het verkeerslicht 0,8 seconde geleden op rood. Dat is dan ongeveer 5, 78 meter geleden. Een beetje ruw inschattend was je cabine al voorzijde stopstreep en kon je dat niet zien.

Binnen de geeltijd en roodtijd bij de eerste foto heb je met 26 km/h heb je ongeveer 30,33 meter afgelegd. Op het moment dat het licht op geel sprong was je dus ongeveer ruw geschat een meter of 10 voor de stopstreep.
In 10m stop je een LZV niet, op het moment dat je voet op het pedaal staat had ie hoogstens 5m over...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 16:34:24 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177725479
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:00 schreef Sounddragon het volgende:
Helemaal ruk als je er gewoon 14 en een kilometer of 3-4 voor nodig hebt om weer aan die 80 te komen, maar het is wat het is..
14 wat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:37:35 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177725563
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In 10m stop je een LZV niet, op het moment dat je voet op het pedaal staat had ie hoogstens 5m over...
Haal je überhaupt niet of het nou een LZV is of niet. Dat bedoel ik dan ook dat je er soms gewoon eentje moet pakken.
And so is the past
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2018 @ 18:47:35 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_177728081
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Haal je überhaupt niet of het nou een LZV is of niet. Dat bedoel ik dan ook dat je er soms gewoon eentje moet pakken.
Die hoef je dus niet te pakken, je had simpelweg niet kunnen stoppen. Je hebt je gewoon aan de regels gehouden, echter lag je snelheid dusdanig laag dat in die geeltijd jouw combinatie nooit geheel over de stopstreep kon komen. Lijkt mij een prima reden voor vrijspraak.

Deze totale combinatie is 25,24 meter. De oplegger is vanaf hart kingpin maximaal 12 meter. De kingpin zit eigenlijk altijd boven de achteras. De oplegger is maximaal 13 meter en 60 centimeter. De combinatie van trekker met oplegger is begrensd op 16,5 meter. De aanhanger zal dus maximaal 8,75 meter geweest zijn. Meestal wordt dit wel gehaald.

De snelheid is al berekend, die was ca. 7,22 meter per seconde. De afgelegde afstand vanaf rood worden tot eerste foto is ca. 5,7 meter. Op de foto is de aanhanger al met zijn eerste as over de stopstreep heen en staat de tweede er (bijna) op. Het is dus te stellen dat op het moment dat het rood werd, de oplegger reeds met zijn achterkant op de stopstreep was geweest. De afstand vanaf voorkant trekker tot achterkant oplegger is 16,5 meter. We rijden 7,2 meter per seconde. Dat betekend dat we 2,3 seconde nodig hebben gehad om de stopstreep te passeren. De geeltijd is 3,4 seconde geweest, hiervan heeft het 2,3 seconde geduurd voordat de vrachtwagen over de stopstreep was, dus had je nog 1,1 seconde vanaf het moment dat het geel werd tot het moment dat de cabine de stopstreep passeerde. In alle berekeningen wordt altijd uitgegaan van 1 seconde reactietijd. De wettelijke remvertraging van een vrachtwagen is 5,81 m/s². Dat betekent dat je 1,24 seconde nodig zou hebben om deze combinatie tot stilstand te krijgen.

Nu wordt het leuk. We gaan het even eenvoudig aanpakken: In de eerste remseconde van je remactie leg je nog ca. 4,31 meter af. In de tweede remseconde bereik je de stilstand, de snelheid van 0 m/s. De restsnelheid van na 1 seconde remmen is nog 1,41 m/s. In deze tweede seconde leg je dus nog 0,18 meter af. In totaal is jouw remweg dus 4,5 meter. De mens heeft een gemiddelde reactietijd van 1 seconde. In die ene seconde leg jij 7,22 meter af. In totaal zou je dus, om tot stilstand te komen, 11,72 meter afleggen. Je had 1,1 seconde tot het passeren van de stopstreep. Dat betekent dat jij 7,94 meter voor de stopstreep reed. Was jij dan dus gaan remmen, dan was jij 3,78 meter voorbij de stopstreep terecht gekomen.

Nog leuker wordt het echter, als we gaan rekenen met de [url=https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0ahUKEwiMiPCbo-LZAhVBBcAKHf2ADEUQFgh6MAg&url=https%3A%2F%2Fwww.swov.nl%2Ffile%2F15538%2Fdownload%3Ftoken%3DR8CUKFTB&usg=AOvVaw1YoS0R7dKBO9HzPfSblLb-]gegevens van het SWOV[/url] omtrent de ontwerpeisen voor de weginrichting. Die stellen in de ontwerpeisen voor een weg namelijk dat een vrachtwagen een remvertraging heeft van 4,5 m/s².

In het SWOV geval, het door de overheid gesubsidieerde wetenschappelijk onderzoeksorgaan omtrent verkeer, heb je 1,61 seconde nodig om tot stilstand te komen vanaf 26 km/h. Dat betekent echter, dat jij in de eerste seconde van je remming 4,97 meter aflegt en na 1 seconde remmen dus nog 2,72 m/s rijdt. In de tweede remseconde kom jij wederom tot stilstand en leg jij nog 0,82 meter af. Daarmee is jouw remweg vanaf het inzetten van de remming tot het tot stilstand komen 5 meter en 79 centimeter. Je hebt nog steeds 1,1 seconde tot het passeren van de stopstreep, dus legde je 7,22 meter af voordat je ging remmen en 5,79 meter bij het remmen. Daarmee zou je 5 meter en 7 centimeter voorbij de stopstreep tot stilstand gekomen zijn.

Met die 26 km/h die jij reed, heb jij 3,5 seconde nodig om 25,24 meter af te leggen. De geeltijd hier is 3,4 seconde geweest. Jij had met je snelheid nooit in zijn geheel in geel gepast.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_177740747
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]
Die link had ik ook gevonden, er staat echter niets over hoe een registratie wordt afgehandeld als het voertuig met de voorzijde voorbij de stopstreep is op het moment dat het verkeerslicht rood uitstraalt
quote:
Maar je weet als chauffeur van een LZV dat deze standaardtijden niet voor jou gelden. Beetje vreemd om hiervoor een procedure voor op te starten.
Waar staat dat? Hoezo zouden de regels voor een LZV-chauffeur op dit gebied afwijken?
quote:
Ben zelf ook chauffeur en soms moet je even die boete pakken, je kan moeilijk midden op het kruispunt stoppen. Hoort erbij als je het mij vraagt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:00 schreef Sounddragon het volgende:
Aan de ene kant is het kut dat VRI's vaak niet berekend zijn op LZV's, aan de andere kant moet je als LZV coureur daar rekening mee houden.. Beetje geven en nemen... In de praktijk wil je vaak nemen.. Ik reed vaak zwaar (100+ ton) en dan heb je datzelfde dilemma ook vaak.. Stop and go penalties noemden we dat.. Helemaal ruk als je er gewoon 14 en een kilometer of 3-4 voor nodig hebt om weer aan die 80 te komen, maar het is wat het is..
Dat betekent dat ik maar gewoon een vorm van russisch roulette speel. Wordt het geel op het moment dat ik nog 11 meter (eigen berekening) van de stopstreep ben, dan heb ik gewoon pech en zie ik 239 Euro op m'n volgende salarisstrookje in mindering gebracht. Werkelijk? Ik geloof niet dat dit erbij hoort. In ieder geval niet als de marge ergens rond de nul is.
Had ik inderdaad laat geel, dan had ik er een soort van vrede mee gehad. Maar dit? Nee. Nog niet misschien.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177740765
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

14 wat?
Ik gok versnellingen. Kruip laag, kruip hoog, daarna alle versnellingen tot 6 hoog.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177740796
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dus je reed met 26 km/h. Of te wel 7,23 meter per seconde. Bij de eerste foto sprong het verkeerslicht 0,8 seconde geleden op rood. Dat is dan ongeveer 5, 78 meter geleden. Een beetje ruw inschattend was je cabine al voorzijde stopstreep en kon je dat niet zien.

Binnen de geeltijd en roodtijd bij de eerste foto heb je met 26 km/h heb je ongeveer 30,33 meter afgelegd. Op het moment dat het licht op geel sprong was je dus ongeveer ruw geschat een meter of 10 voor de stopstreep.

Tenminste als ik dit even goed heb berekend.
Dit komt aardig in de buurt van de getallen die ik ook had.
De berekening van PB is wat behoorlijk meer uitgebreid. Daar staat ook de vertraging (4,5 m/s/s) en waar deze vandaan komt (SWOV). Dat laatste wist ik niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177740914
Ik had ook wat collega's gesproken en een daarvan had precies hetzelfde verhaal. Ook geel, ook prent, ook ongegrond bezwaar. Hij heeft toen zijn verlies genomen en laten doen.
Nu nadert hij het verkeerslicht altijd staand, over het stuur hangend, naar het verkeerslicht kijkend, en als 'ie ook maar een flintertje geel ziet trekt hij de handrem erop.
Ik heb het nog nooit meegenaakt, maar ergens tussen de 30 en 40 en dan alle wielen stil is volgens mij ook niet de oplossing en bovendien gevaarlijk, maar dit soort dingen ga je wel krijgen.

Anderen wachten het af, maar als dit leidt tot niets (als in, het apparaat heeft gelijk) dan rijden ze om (ik dacht dat dit zo'n 14 km extra is)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 11 maart 2018 @ 11:45:52 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177743030
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik gok versnellingen. Kruip laag, kruip hoog, daarna alle versnellingen tot 6 hoog.
gewoon alles met splitter behalve 1 en 2.. En dan niet tot 6 maar tot 8. Potentieel dus 16 versnellingen maar de laagste 2 niet splitten, dat hoeft niet.. Je kunt in principe tot 4 niet te splitten qua power, maar dan gaat ie die versnellingen wel vanaf heel laag tot heel hoog doortrekken, en dan krijg je pluimpjes.. Staat stoer, is niet zo fijn voor het milieu en de bak. Je kunt ook de eerste versnelling overslaan, maar dan ga je 100 ton aan de rol brengen op je koppelingsplaat.. Same shit; niet goed voor je materiaal.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177743608
Ik kan niet anders dan aansluiten bij de berekeningen van Pizza_Boom. De bezwaren-behandelaar die dat vervolgens niet snapt en de sanctie niet intrekt, is ongeschikt voor zijn taak.

Dat het licht niet rood was toen de cabine passeerde, daar valt met de gegevens van de eerste foto niet aan te twijfelen. Er zat ruim 1 seconde tussen passeren van de stopstreep en het aanspringen van het rode licht.
  zondag 11 maart 2018 @ 12:27:04 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177743706
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Die link had ik ook gevonden, er staat echter niets over hoe een registratie wordt afgehandeld als het voertuig met de voorzijde voorbij de stopstreep is op het moment dat het verkeerslicht rood uitstraalt

[..]

Waar staat dat? Hoezo zouden de regels voor een LZV-chauffeur op dit gebied afwijken?

[..]

[..]

Dat betekent dat ik maar gewoon een vorm van russisch roulette speel. Wordt het geel op het moment dat ik nog 11 meter (eigen berekening) van de stopstreep ben, dan heb ik gewoon pech en zie ik 239 Euro op m'n volgende salarisstrookje in mindering gebracht. Werkelijk? Ik geloof niet dat dit erbij hoort. In ieder geval niet als de marge ergens rond de nul is.
Had ik inderdaad laat geel, dan had ik er een soort van vrede mee gehad. Maar dit? Nee. Nog niet misschien.
Bij je baas bedingen dat hij lekker die bekeuring betaalt. Hij wil met LZV's werken.
And so is the past
  zondag 11 maart 2018 @ 12:30:56 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177743780
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Bij je baas bedingen dat hij lekker die bekeuring betaalt. Hij wil met LZV's werken.
een hond heeft een baas.

Maar.. Zijn werkgever zou dit soort issues wel moeten oppikken voor zijn mensen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177743793
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

gewoon alles met splitter behalve 1 en 2.. En dan niet tot 6 maar tot 8. Potentieel dus 16 versnellingen maar de laagste 2 niet splitten, dat hoeft niet.. Je kunt in principe tot 4 niet te splitten qua power, maar dan gaat ie die versnellingen wel vanaf heel laag tot heel hoog doortrekken, en dan krijg je pluimpjes.. Staat stoer, is niet zo fijn voor het milieu en de bak. Je kunt ook de eerste versnelling overslaan, maar dan ga je 100 ton aan de rol brengen op je koppelingsplaat.. Same shit; niet goed voor je materiaal.
Ik dacht aan deze (12 vooruit, met kruipversnellingen):

Maar jij had een 16-bak, Ik neem aan zo'n standaardroerknobbel:
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177743839
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

een hond heeft een baas.

Maar.. Zijn werkgever zou dit soort issues wel moeten oppikken voor zijn mensen.
Not gonna happen, die hebben gewoon de bekeuring ingehouden op m'n salaris. Er is een reden waarom ik ben gestopt met rijden. (ik ga weer de elektro in)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177756777
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:49 schreef Ridocar het volgende:
Ik had ook wat collega's gesproken en een daarvan had precies hetzelfde verhaal. Ook geel, ook prent, ook ongegrond bezwaar. Hij heeft toen zijn verlies genomen en laten doen.
Nu nadert hij het verkeerslicht altijd staand, over het stuur hangend, naar het verkeerslicht kijkend, en als 'ie ook maar een flintertje geel ziet trekt hij de handrem erop.
Ik heb het nog nooit meegenaakt, maar ergens tussen de 30 en 40 en dan alle wielen stil is volgens mij ook niet de oplossing en bovendien gevaarlijk, maar dit soort dingen ga je wel krijgen.

Anderen wachten het af, maar als dit leidt tot niets (als in, het apparaat heeft gelijk) dan rijden ze om (ik dacht dat dit zo'n 14 km extra is)

Idd. Zo'n praktijken krijg je ervan. Heb ook eens door rood gereden ongemerkt. Als ik nu oranje heb maak ik een noodstop van jawelste en hoop ik dat er geen chauffeur achter mij rijdt. :')

Heb een keer hetzelfde trucje uitgehaald in Duitsland en daar belande ik bijna in het ziekenhuis geweldig toch :')
  zondag 11 maart 2018 @ 23:59:59 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177758843
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik dacht aan deze (12 vooruit, met kruipversnellingen):
[ afbeelding ]
Maar jij had een 16-bak, Ik neem aan zo'n standaardroerknobbel:
[ afbeelding ]
8 bak stapel-splitter idd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 1 april 2018 @ 23:58:38 #23
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178247985
Ik rijd met een gewone trekker/oplegger en ik maak zovaak mee dat ik door groen rijd, maar tegen de tijd dat ik aan andere kant van de kruising ben begint het kruisende verkeer alweer te rijden. Kortom, zodra de cabine door groen is springt het kreng op geel en rood en gaat mijn oplegger waarschijnlijk door rood.

Het is toch echt van de zotte dat ze dat, ondanks al die lussen in het wegdek, dit soort dingen nog steeds niet zo kunnen instellen dat een VRI bij een vrachtwagen langer groen is.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 2 april 2018 @ 22:28:39 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178267360
binnen kort om? ik wacht al 2 jaar....
pi_178545050
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 22:28 schreef T42 het volgende:
binnen kort om? ik wacht al 2 jaar....
Ik zou binnen zes maanden iets moeten horen. Ondertussen heb ik een ontvangstbevestiging gekregen, dus is het afwachten. Bij nieuws post ik weer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 10:21:46 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178547849
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:49 schreef Ridocar het volgende:
Ik had ook wat collega's gesproken en een daarvan had precies hetzelfde verhaal. Ook geel, ook prent, ook ongegrond bezwaar. Hij heeft toen zijn verlies genomen en laten doen.
Ik had niet meer gereageerd, maar dat is standaard. Eerste bezwaar gaat ongelezen de prullenbak in. De ovj wil je alleen maar naaien, je zult in beroep moeten bij de kantonrechter om je gelijk te halen. Loop je nog kans dat de ovj alsnog zijn keutel in trekt, want pas dan gaat er eens een mens serieus naar je beroep/bezwaar gaat kijken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 10:24:10 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178547891
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:21 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik kan niet anders dan aansluiten bij de berekeningen van Pizza_Boom. De bezwaren-behandelaar die dat vervolgens niet snapt en de sanctie niet intrekt, is ongeschikt voor zijn taak.
Het wordt niet gelezen. Gaat ongelezen retour afzender met een afwijzing.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 16 april 2018 @ 13:46:05 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178552457
Wat mij opvalt is dat op de eerst foto de roodtijd 0,8 seconde is. Dat klopt, want zodra het licht op rood springt heb je 0,8 seconde respijt. Op de tweede foto zie ik 3,6 seconden. Dat is kort nadat je de detectielussen met de achterste wielen gepasseerd bent. Daarmee klopt de intervaltijd van 2,871 seconden redelijk. Is het zo dat je moest afremmen op je voorligger? Want als je met 2,8 seconden zo weinig afstand gemaakt hebt klopt of de roodtijd en de snelheid op de 2e foto niet, of je moest flink afremmen.

https://goo.gl/maps/3Fu5A83qs1D2

De eerste foto is de relevante foto voor de meting. De tweede om aan te tonen dat je niet op de lussen bent gestopt maar bent doorgereden. Het lijkt erop dat je bekeurd bent omdat je te langzaam reed of omdat je moest afremmen op je voorligger. Ik vind 3,4 seconden geeltijd te kort voor zo'n lange combinatie die gewoon RDW goedgekeurd is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 16 april 2018 @ 17:12:29 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178557515
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:34 schreef derLudolf het volgende:

In 10m stop je een LZV niet, op het moment dat je voet op het pedaal staat had ie hoogstens 5m over...
Je doet 7 m/s en je reactietijd is ongeveer 0.3. Dus je begint te remmen 8 mtr voor de stopstreep en zal net voorbij de streep stilstaan. Is niet ideaal, maar het kan wel. Doorrijden betekent namelijk dat je 15 seconden lang bezig bent de kruising over te steken en het overige verkeer al lang groen heeft = potentieel gevaarlijk. En daar zal zeker rekening mee worden gehouden bij het wegen van het oordeel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 18:26:13 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178558909
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je doet 7 m/s en je reactietijd is ongeveer 0.3. Dus je begint te remmen 8 mtr voor de stopstreep en zal net voorbij de streep stilstaan. Is niet ideaal, maar het kan wel. Doorrijden betekent namelijk dat je 15 seconden lang bezig bent de kruising over te steken en het overige verkeer al lang groen heeft = potentieel gevaarlijk. En daar zal zeker rekening mee worden gehouden bij het wegen van het oordeel.
Reactietijd van 0,3? Er wordt gerekend met 1. Maar bespaar je de moeite, ik heb e.e.a. op de vorige pagina vrij helder uiteen gezet en uitgerekend, mét daarbij de rekenwaardes van de overheid.

quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2018 13:46 schreef ACT-F het volgende:
Wat mij opvalt is dat op de eerst foto de roodtijd 0,8 seconde is. Dat klopt, want zodra het licht op rood springt heb je 0,8 seconde respijt. Op de tweede foto zie ik 3,6 seconden. Dat is kort nadat je de detectielussen met de achterste wielen gepasseerd bent. Daarmee klopt de intervaltijd van 2,871 seconden redelijk. Is het zo dat je moest afremmen op je voorligger? Want als je met 2,8 seconden zo weinig afstand gemaakt hebt klopt of de roodtijd en de snelheid op de 2e foto niet, of je moest flink afremmen.

https://goo.gl/maps/3Fu5A83qs1D2

De eerste foto is de relevante foto voor de meting. De tweede om aan te tonen dat je niet op de lussen bent gestopt maar bent doorgereden. Het lijkt erop dat je bekeurd bent omdat je te langzaam reed of omdat je moest afremmen op je voorligger. Ik vind 3,4 seconden geeltijd te kort voor zo'n lange combinatie die gewoon RDW goedgekeurd is.
Met 40 of 50 km/h ga je er een stukje sneller doorheen en heb je nergens last van.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 16 april 2018 @ 18:29:44 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178559002
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

Reactietijd van 0,3? Er wordt gerekend met 1.
Voor de gemiddelde mens is 0.3 een hele normale reactietijd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178559230
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde mens is 0.3 een hele normale reactietijd.
Waar haal je die 0.3 vandaan? P_B heeft een bron die door de overheid wordt gehanteerd, jij hebt er momenteel geen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 18:40:34 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178559257
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde mens is 0.3 een hele normale reactietijd.
Volgens het OM heeft een alerte bestuurder een reactietijd van ongeveer 1 seconde. Aangezien het OM dit zelf op haar website vermeldt en het OM ook graag wil dat deze bekeuring betaald gaat worden, houden we dus ook deze ene seconde aan. Dit is namelijk een gegeven dat ook wordt meegenomen in de programmering van een kruispunt.

Als jij weet waarop je moet gaan reageren, is de te volgen actie makkelijk. Ridocar, in dit geval, moest reageren op een stoplicht. Dan moet hij gaan bedenken of het veilig is om te stoppen, of hij wellicht beter door kan rijden gezien zijn positie in het verkeer en de afstand tot de VRI, etc. Dat kost tijd. Het is niet actie = reactie, het is hier actie = mogelijke reactie.

In de atletiek wordt een reactietijd van minder dan 0,1s als valse start aangemerkt. En een atleet weet dat hij bij een geluidssignaal moet gaan rennen als ene malle. Die is 100% daarop gefocust. Een chauffeur is ook gefocust op andere dingen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 16 april 2018 @ 18:53:58 #34
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178559585
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 18:39 schreef Ridocar het volgende:

P_B heeft een bron die door de overheid wordt gehanteerd, jij hebt er momenteel geen.
En de overheid heeft natuurlijk altijd gelijk. :)

https://inask.nl/index.php/10-Onderwerpen/Beweging/40-Reactietijd

Overigens zat ik er naast. Sorry. Het is 0.2 seconden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 april 2018 @ 18:55:16 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178559614
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

Volgens het OM heeft een alerte bestuurder een reactietijd van ongeveer 1 seconde.
Nee, dat houden ze als maat aan. Maar zoals bij alle verkeersregels zit er een marge op. De reactiesnelheid van de mens is veel sneller.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178559816
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En de overheid heeft natuurlijk altijd gelijk. :)

https://inask.nl/index.php/10-Onderwerpen/Beweging/40-Reactietijd

Overigens zat ik er naast. Sorry. Het is 0.2 seconden.
En deze llink het over 1 seconde in het verkeer en legt ook uit waarom. ^O^
  maandag 16 april 2018 @ 19:05:53 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178559886
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

En deze llink het over 1 seconde in het verkeer en legt ook uit waarom. ^O^
Inderdaad. Alsof een zeer ervaren vrachtwagenchauffeur moet nadenken wat hij moet doen als het verkeerslicht op oranje springt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178559940
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad. Alsof een zeer ervaren vrachtwagenchauffeur moet nadenken wat hij moet doen als het verkeerslicht op oranje springt. :)

Ik mag hopen van wel.
  maandag 16 april 2018 @ 19:08:38 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178559956
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik mag hopen van wel.
Ik mag toch godverdomme hopen van niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178560147
Beroepschauffeurs horen juist na toedenken om het gepruts van de niet nadenkende op te kunnen vangen.
pi_178567057
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik mag toch godverdomme hopen van niet.
Ik snap dat je als niet-beroepschauffeur graag bevestigd wilt zien dat een vrachtwagenchauffeur maar een hersenloze boerenkinkel is die alleen maar digitaal hoeft te denken: verkeerslicht geel = rem trappen, getalletje op het bord = gasgeven tot het getalletje op de snelheidsmeter...
Ik val in herhaling omdat het al is uitgelegd, maar als je je in het verkeer begeeft heb je allerlei factoren die je rijgedrag beïnvloeden. Ik weet niet wat jij doet, maar ik kijk om mij heen als ik aan het rijden ben. Als ik een verkeerslicht op geel zie springen controleer ik de omstandigheden, het verkeer dat achter mij rijdt, de afstand tot de stopstreep, en beslis ik dan of ik door rij of stop. Er zijn vast mensen die dit in 0.2 seconden kunnen doen, maar ik betwijfel of zij ook een compleet verkeersbeeld hebben gevormd in plaats van domweg op de rem te stampen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178571132
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik mag toch godverdomme hopen van niet.
Ik vind een beroepschauffeur (1 van) de meest respectvolle bestuurders op de weg. De rest van de gebruikers zijn allemaal wannabees. Soms raken beroepschauffeurs hun geduld kwijt door randdebielen op de weg maar dat moeten ze zeker niet doen. Dat geldt ook voor de verkeerslichten... Als je beheerst kan rijden, dan verdien je wel alle respect. Ik geef het toe... ik probeer het maar lukt me niet altijd en ben niet eens een beroepschauffeur.

Enfin, gewoon betalen en door gaan. Zonde van je tijd en je energie die je daarin steekt.
pi_178571343
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:22 schreef Fyrefox het volgende:

[..]

Enfin, gewoon betalen en door gaan. Zonde van je tijd en je energie die je daarin steekt.
Hier ben ik het niet mee eens, als ik de gehele berekening hier snap is dit type bekeuring onmogelijk te voorkomen. Dat is dus een fout in de afstelling van dit kruispunt, of een fout in de verkeerswet.

Daarbij is deze bekeuring het loon van twee dagen werken,
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_178571829
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:38 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens, als ik de gehele berekening hier snap is dit type bekeuring onmogelijk te voorkomen. Dat is dus een fout in de afstelling van dit kruispunt, of een fout in de verkeerswet.

Daarbij is deze bekeuring het loon van twee dagen werken,
Als de berekening fout is of onmogelijk dan moet je het zeker aanvechten. Door groen rijden en als nog boete is niet terecht, door oranje rijden met een lange oplegger is disbutabel en vragen om discussies.
pi_178571987
Knalrood. Dat komt ook door de lengte van het hele gevaarte.
Als je door oranje (het was vroeger geel jn de jaren 50) rijdt met dat ding springt hij op rood als je cabine er onderdoor rijdt en springt hij bijna alweer op groen als je aanhanger er onder zit.

Dus de handhaver heeft volgens mij gelijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178572053
Ik zie dit soort situaties vaker, niet dat ik iemand kwalijk neem. Soms is het onmogelijk om met zo’n zwaar lang ding tijdig door een groen stoplicht te loodsen als je een bocht om moet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178572700
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:11 schreef Fyrefox het volgende:

[..]

Als de berekening fout is of onmogelijk dan moet je het zeker aanvechten. Door groen rijden en als nog boete is niet terecht, door oranje rijden met een lange oplegger is disbutabel en vragen om discussies.
Als de chaffeur hier direct op het oranje licht had gereageerd door vol op de rem te trappen, was hij midden op het kruispunt tot stilstand gekomen.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_178572925
In de regelgeving zou iets opgenomen moeten worden over lange voertuigen.
Ander verkeer ziet ook wel dat zo’n gevaarte tijd nodig heeft op een kruising. Omdat zo’n geval langzaam optrekt zie ik het niet als gevaar als tijdens het optrekken de boel op rood springt.
Ik denk dat de chauffeur er niet zoveel aan kan doen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178599801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:10 schreef Sigaartje het volgende:
In de regelgeving zou iets opgenomen moeten worden over lange voertuigen.
Ander verkeer ziet ook wel dat zo’n gevaarte tijd nodig heeft op een kruising. Omdat zo’n geval langzaam optrekt zie ik het niet als gevaar als tijdens het optrekken de boel op rood springt.
Ik denk dat de chauffeur er niet zoveel aan kan doen.
Ik zie bij Leeuwarden ok dagelijks vrachtwagens die oprijden zodra het verkeerslicht op groen gaat, licht gaat al naar rood terwijl de trailer nog onder het verkeerslicht rijdt. Dan moet dit deel van de combinatie nog de kruising over. Verkeer uit andere richtingen begint met oprijden en gaat vervolgens fijn claxoneren.

Alsof de chauffeur er wat aan kan doen...
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  donderdag 19 april 2018 @ 12:16:13 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178618871
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 23:08 schreef Ridocar het volgende:

Ik snap dat je als niet-beroepschauffeur graag bevestigd wilt zien dat een vrachtwagenchauffeur maar een hersenloze boerenkinkel is die alleen maar digitaal hoeft te denken: verkeerslicht geel = rem trappen, getalletje op het bord = gasgeven tot het getalletje op de snelheidsmeter...
Ik val in herhaling omdat het al is uitgelegd, maar als je je in het verkeer begeeft heb je allerlei factoren die je rijgedrag beïnvloeden. Ik weet niet wat jij doet, maar ik kijk om mij heen als ik aan het rijden ben. Als ik een verkeerslicht op geel zie springen controleer ik de omstandigheden, het verkeer dat achter mij rijdt, de afstand tot de stopstreep, en beslis ik dan of ik door rij of stop. Er zijn vast mensen die dit in 0.2 seconden kunnen doen, maar ik betwijfel of zij ook een compleet verkeersbeeld hebben gevormd in plaats van domweg op de rem te stampen.
Je rijdt 26km/h 's nachts op een kruising waar geen ander verkeer is dan de vrachtwagen voor je. Als je dan een seconde nodig hebt om de situatie te overzien, moet je misschien geen chauffeur zijn.

Ik heb de situatie namelijk al overzien VOORDAT ik de kruising op rijd en ik weet dus dat ik gewoon 'blind' kan remmen.

Maar goed, we zullen niet allemaal hetzelfde overzicht hebben in het verkeer.

En weer on topic: je rijdt door rood. Punt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 19 april 2018 @ 13:12:43 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178619805
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je rijdt 26km/h 's nachts op een kruising waar geen ander verkeer is dan de vrachtwagen voor je. Als je dan een seconde nodig hebt om de situatie te overzien, moet je misschien geen chauffeur zijn.

Ik heb de situatie namelijk al overzien VOORDAT ik de kruising op rijd en ik weet dus dat ik gewoon 'blind' kan remmen.

Maar goed, we zullen niet allemaal hetzelfde overzicht hebben in het verkeer.

En weer on topic: je rijdt door rood. Punt.
Hij reed door oranje. Punt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 19 april 2018 @ 13:13:45 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178619827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij reed door oranje. Punt.
Daar denkt de gendarmerie toch echt anders over.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 19 april 2018 @ 13:15:15 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178619856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar denkt de gendarmerie toch echt anders over.
Dat mag, daar is de beroepsprocedure en anders de kantonrechter voor. Het licht was in ieder geval oranje toen hij er onder door reed.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 19 april 2018 @ 13:16:49 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178619881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:15 schreef Drekkoning het volgende:

Dat mag, daar is de beroepsprocedure en anders de kantonrechter voor. Het licht was in ieder geval oranje toen hij er onder door reed.
Maar hij had als beroepschaffeur moeten weten....blahblahyaddahyaddah....

En hij had nog tijd om te stoppen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 19 april 2018 @ 13:19:53 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178619947
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar hij had als beroepschaffeur moeten weten....blahblahyaddahyaddah....
Wat had hij moeten weten?
Sowieso was zijn combinatie alsnog gedeeltelijk door rood gereden zelfs al was hij met die snelheid zelf door groen gegaan, waarna het licht op oranje ging.

Of moet hij voortaan een aanloop nemen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 19 april 2018 @ 13:25:50 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178620086
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat had hij moeten weten?
Sowieso was zijn combinatie alsnog gedeeltelijk door rood gereden zelfs al was hij met die snelheid zelf door groen gegaan, waarna het licht op oranje ging.

Of moet hij voortaan een aanloop nemen?
Met een snelheid van 7.3 mtr per seconde had hij in 3.4 seconden oranje 24.9 mtr afgelegd. Dat is de lengte van zijn combinatie. Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat hij na 3.5 seconden nog steeds 26 km/h rijdt. Alsof hij niet accelereert.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 19 april 2018 @ 13:30:30 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178620210
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met een snelheid van 7.3 mtr per seconde had hij in 3.4 seconden oranje 24.9 mtr afgelegd. Dat is de lengte van zijn combinatie. Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat hij na 3.5 seconden nog steeds 26 km/h rijdt. Alsof hij niet accelereert.
Precies, dus stel dat je 10 meter voor de stopstreep geel krijgt, dan rijd je met de achterkant nog voor de stopstreep als het licht op rood gaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178621935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

<knip>

En weer on topic: je rijdt door rood. Punt.
Ik ben van mening dat ik door geel reed. Maar dat was ook een van de vragen uit de op. Wanneer rij je door rood? Aangezien jij zo stellig bent graag een bron waarin beschreven staat dat een voertuig niet volledig door rood hoeft te zijn gereden om toch in overtreding te zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 19 april 2018 @ 15:06:33 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178622010
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat ik door geel reed. Maar dat was ook een van de vragen uit de op. Wanneer rij je door rood? Aangezien jij zo stellig bent graag een bron waarin beschreven staat dat een voertuig niet volledig door rood hoeft te zijn gereden om toch in overtreding te zijn.
Ik heb nog gezocht, vond alleen een uitspraak waarin stond dat het gaat om het moment van het passeren van de lijn, maar dat is alsnog multi-interpretabel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178622758
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar denkt de gendarmerie toch echt anders over.
Bij de totstandkoming van deze bekeuring zou het me verbazen als er überhaupt een persoon in dit proces was betrokken. De camera flitst, CJIB print deze registratie en stuurt deze naar de eigenaar van het kenteken.
Niks gendarmerie, gewoon een stel systemen die geprogrammeerd zijn voor een bepaald doel, Daar heb ik geen moeite mee. Zolang het goed werkt tenminste.

Waar ik wel moeite mee heb is de brief die ik terug kreeg op m'n ingediende bezwaar. Geen uitleg, alleen een droge verklaring waar gewoon nul moeite in is gestoken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 19 april 2018 @ 16:02:42 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178622777
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 16:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bij de totstandkoming van deze bekeuring zou het me verbazen als er überhaupt een persoon in dit proces was betrokken. De camera flitst, CJIB print deze registratie en stuurt deze naar de eigenaar van het kenteken.
Niks gendarmerie, gewoon een stel systemen die geprogrammeerd zijn voor een bepaald doel, Daar heb ik geen moeite mee.

Waar ik wel moeite mee heb is de brief die ik terug kreeg op m'n ingediende bezwaar. Geen uitleg, alleen een droge verklaring.
Precies, standaard antwoord, ze gaan er van uit dat het gros van de mensen toch liever betaalt dan een middag kwijt zijn aan kantonrechter etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178622828
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik heb nog gezocht, vond alleen een uitspraak waarin stond dat het gaat om het moment van het passeren van de lijn, maar dat is alsnog multi-interpretabel.
Is die nog ergens terug te vinden, denk je?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 19 april 2018 @ 16:12:07 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178622885
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 16:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Is die nog ergens terug te vinden, denk je?
quote:
Voor de beantwoording van de vraag of verdachte door rood licht is gereden moet vastgesteld worden of verdachte bij rood licht de stopstreep heeft gepasseerd.
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBALK:2007:BB0503
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178623160
quote:
Lijkt me duidelijk. Het gaat om de kleur van het verkeerslicht op het moment dat de bestuurder over de stopstreep rijdt. Er staat immers "verdachte" en niet iets als "het voertuig waarvan verdachte de bestuurder was". Op de eerste foto is niet heel duidelijk te zien hoe ver het voertuig de stopstreep gepasseerd is, maar de foto is genomen 0,8 seconden nadat het licht op rood sprong. Met de snelheid van 26 km/u of 7,22 m/s wil dat zeggen dat het voertuig 5,78 meter heeft afgelegd. De voorzijde van het voertuig was dus al ruim voorbij de stopstreep op het moment dat het licht rood werd.
  zaterdag 28 april 2018 @ 23:09:50 #65
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178800180
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met een snelheid van 7.3 mtr per seconde had hij in 3.4 seconden oranje 24.9 mtr afgelegd. Dat is de lengte van zijn combinatie. Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat hij na 3.5 seconden nog steeds 26 km/h rijdt. Alsof hij niet accelereert.
Hij rijdt met een vrachtauto. Wat denk je zelf? Dat die in 3,5 seconden voluit weg speert? Met name Daf heeft er een handje van om, op het moment dat je het gas intrapt, nog zeker een seconde of twee na te denken over wat hij gaat doen en vooral welke versnelling hij gaat gebruiken. Kortom, de chauffeur kan wel willen, maar de techniek moet het ook maar doen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_180958986
Update: Overmorgen wordt de zaak door de rechter behandeld. Ik hoef niet te verschijnen, maar gezien het gemak waarmee het OM mijn bezwaar en beroep opzij heeft geschoven zal ik erbij zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 5 augustus 2018 @ 13:33:56 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180959044
Bedankt voor de update, ben benieuwd dinsdag!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 augustus 2018 @ 13:53:27 #68
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180959348
Lullig maar volgens mij is het nog steeds aan de chauffeur om zo te rijden dat die op tijd kan stilstaan. Helaas zijn stoplichten niet op LZV's berekend en heb je het met 2 of 3 seconde oranje te doen. Je wint nooit eigenlijk
Man of Steal.
  FOK!fotograaf zondag 5 augustus 2018 @ 17:18:31 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_180962416
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:30 schreef Ridocar het volgende:
Update: Overmorgen wordt de zaak door de rechter behandeld. Ik hoef niet te verschijnen, maar gezien het gemak waarmee het OM mijn bezwaar en beroep opzij heeft geschoven zal ik erbij zijn.
Dat is ook heel verstandig, want anders kan je geen gronden aanvoeren waarom je het niet hebt gedaan en wordt je bij verstek veroordeelt.

Neem kopiëen van alle stukken, berekeningen en dergelijke mee zodat je die aan de rechter kan geven tijdens je uitleg. Vraag daarvoor toestemming voordat je op staat. Vergeet daarbij vooral de gegevens van het SWOV niet, mocht je die willen gebruiken. De overheid wijst altijd naar het SWOV, dus dat wordt gezien als betrouwbare bron.

Kans bestaat dat je schuldig zonder straf wordt verklaard. Ergo: je bent wel door rood gereden, maar je boete wordt op nihil gesteld (= 0).

Kijk trouwens ook even of de OVJ überhaupt inhoudelijk naar je bezwaar heeft gekeken. Zo niet, dan kan je daar ook altijd nog over mopperen, mocht je zin hebben: "Sorry edelachtbare, voor het verdoen van uw tijd, ik heb een keurig inhoudelijk beroep ingestuurd met berekeningen, maar daar is compleet niet naar gekeken. Derhalve voelde ik mij genoodzaakt om een onafhankelijk rechter naar mijn bezwaar tegen de beslissing van de OVJ op mijn beroep te laten kijken."

Vergeet tevens trouwens niet om je reiskosten, inkomstenderving e.d. in te dienen. Na de uitspraak dat nog terugkrijgen is onbegonnen werk, vooraf indienen en gelijk krijgen betekent een vergoeding (je hebt immers zelf niet om fouten vanuit het OM gevraagd).
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:53 schreef SuperNeger het volgende:
Lullig maar volgens mij is het nog steeds aan de chauffeur om zo te rijden dat die op tijd kan stilstaan. Helaas zijn stoplichten niet op LZV's berekend en heb je het met 2 of 3 seconde oranje te doen. Je wint nooit eigenlijk
Dat kan hij toch ook? Alleen hij kan niet zien dat het verkeerslicht op geel springt op het moment dat hij onder de verkeerslichten door rijdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:33:56 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180962813
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:18 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is ook heel verstandig, want anders kan je geen gronden aanvoeren waarom je het niet hebt gedaan en wordt je bij verstek veroordeelt.

Neem kopiëen van alle stukken, berekeningen en dergelijke mee zodat je die aan de rechter kan geven tijdens je uitleg. Vraag daarvoor toestemming voordat je op staat. Vergeet daarbij vooral de gegevens van het SWOV niet, mocht je die willen gebruiken. De overheid wijst altijd naar het SWOV, dus dat wordt gezien als betrouwbare bron.

Kans bestaat dat je schuldig zonder straf wordt verklaard. Ergo: je bent wel door rood gereden, maar je boete wordt op nihil gesteld (= 0).

Kijk trouwens ook even of de OVJ überhaupt inhoudelijk naar je bezwaar heeft gekeken. Zo niet, dan kan je daar ook altijd nog over mopperen, mocht je zin hebben: "Sorry edelachtbare, voor het verdoen van uw tijd, ik heb een keurig inhoudelijk beroep ingestuurd met berekeningen, maar daar is compleet niet naar gekeken. Derhalve voelde ik mij genoodzaakt om een onafhankelijk rechter naar mijn bezwaar tegen de beslissing van de OVJ op mijn beroep te laten kijken."

Vergeet tevens trouwens niet om je reiskosten, inkomstenderving e.d. in te dienen. Na de uitspraak dat nog terugkrijgen is onbegonnen werk, vooraf indienen en gelijk krijgen betekent een vergoeding (je hebt immers zelf niet om fouten vanuit het OM gevraagd).

[..]

Dat kan hij toch ook? Alleen hij kan niet zien dat het verkeerslicht op geel springt op het moment dat hij onder de verkeerslichten door rijdt.
In dit soort zaken wordt niet bij verstek veroordeeld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 18:25:25 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180963712
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:30 schreef Ridocar het volgende:
Update: Overmorgen wordt de zaak door de rechter behandeld. Ik hoef niet te verschijnen, maar gezien het gemak waarmee het OM mijn bezwaar en beroep opzij heeft geschoven zal ik erbij zijn.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst, zou inderdaad doen wat pizza_boom aangeeft. Veel succes!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181000298
Nou, dat was het dan. Zitting gehad, uitspraak binnen 14 dagen.

Lang verhaal kort: Het OM is van mening dat ik ruim 30 meter van de stopstreep was verwijderd toen het verkeerslicht op geel sprong.
Ze zijn alleen vergeten 21 meter erbij te rekenen. (de afstand tussen stopstreep en voorzijde voertuig op het moment dat de camera flitste) Netto was ik dus nog geen 10 meter van de stopstreep bij de overgang naar geel.
Een kopie van mijn berekeningen heeft de rechter nu in bezit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:28:49 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181007233
Duimen! Wat vond de rechter van je berekening. Kreeg je daar nog enige hoogte van?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181007879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
Duimen! Wat vond de rechter van je berekening. Kreeg je daar nog enige hoogte van?
Niet echt. Misschien is het mijn gekleurd beeld, maar ik kreeg wel de indruk dat mijn berekeningen meer begrijpbaar waren dan die van het OM (een a4 met stap-voor-stap berekeningen mijnerzijds versus een letterlijke opsomming van cijferbrij van het OM)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:58:54 #75
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181008042
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet echt. Misschien is het mijn gekleurd beeld, maar ik kreeg wel de indruk dat mijn berekeningen meer begrijpbaar waren dan die van het OM (een a4 met stap-voor-stap berekeningen mijnerzijds versus een letterlijke opsomming van cijferbrij van het OM)
Lastig. Je hebt je best gedaan, enige dat hierna nog resteert is hoger beroep.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181104216
Interessante zaak. Ben benieuwd.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_181400319
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:14 schreef Ridocar het volgende:
Nou, dat was het dan. Zitting gehad, uitspraak binnen 14 dagen.

Lang verhaal kort: Het OM is van mening dat ik ruim 30 meter van de stopstreep was verwijderd toen het verkeerslicht op geel sprong.
Ze zijn alleen vergeten 21 meter erbij te rekenen. (de afstand tussen stopstreep en voorzijde voertuig op het moment dat de camera flitste) Netto was ik dus nog geen 10 meter van de stopstreep bij de overgang naar geel.
Een kopie van mijn berekeningen heeft de rechter nu in bezit.
binnen 14 dagen of 14 werkdagen? ;)
pi_181402105
Ik hoorde 14 dagen, maar aangezien ik nog niets heb ontvangen zullen het wel werkdagen zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 19:01:41 #79
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181405227
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:00 schreef Ridocar het volgende:
Ik hoorde 14 dagen, maar aangezien ik nog niets heb ontvangen zullen het wel werkdagen zijn.
Zou binnen 14 dagen moeten zijn. Ik zou even een belletje plegen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:09:23 #80
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_181519324
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:00 schreef Ridocar het volgende:
Ik hoorde 14 dagen, maar aangezien ik nog niets heb ontvangen zullen het wel werkdagen zijn.
Al wat gehoord? Ben benieuwd.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:52:19 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181520348
Je wordt in de zeik genomen man _O-

14 werkdagen voor een ambtenaar, dat wordt ergens in 2020, op zijn vroegst 🤣
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181520604
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
Je wordt in de zeik genomen man _O-

14 werkdagen voor een ambtenaar, dat wordt ergens in 2020, op zijn vroegst 🤣
Lul niet zo joh, met je vooroordelen :')
Alleen bij (hoge) uitzondering wordt de uitspraak opgeschort.
pi_181520635
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Lul niet zo joh, met je vooroordelen :')
Alleen bij (hoge) uitzondering wordt de uitspraak opgeschort.
kom op man, sarcasme druipt er vanaf....
(en achja, een grapje om een ambtenaar, want ja vooroordelen enzo :P )
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:12:26 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181520813
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Lul niet zo joh, met je vooroordelen :')
Alleen bij (hoge) uitzondering wordt de uitspraak opgeschort.
De tering, moet jij niet een keertje sex hebben ofzo joh :')

Ambtenarengrappie en meneer gaat effe op de kast zitten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181520992
Sorry, vond m gewoon niet eens een beetje grappig. Dan werkt sarcasme ook niet meer.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:21:14 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181521083
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:17 schreef Piles het volgende:
Sorry, vond m gewoon niet eens een beetje grappig. Dan werkt sarcasme ook niet meer.
Reageren is een keuze he.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181521170
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Reageren is een keuze he.
Likewise
pi_181527251
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:09 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Al wat gehoord? Ben benieuwd.
Nope, morgen even bellen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181548038
Post uit Zaandam.

Uitspraak: gedeeltelijk gegrond.

Iets langer verhaal: De rechter oordeelt dat betrokkene wel door rood is gereden, maar dat betrokkene niet op tijd kon stoppen. Daarom wordt de boete gematigd naar 100 Euro.

Heel eerlijk gezegd weet ik niet wat ik hiervan moet maken. :{ Als het beroep volledig ongegrond was verklaard was ik het er gewoon niet mee eens geweest. Dan had ik iets om tegenin te gaan.
Maar dit? Moet ik hier nu een beetje mee eens zijn?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:54:37 #90
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181549369
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:10 schreef Ridocar het volgende:
Post uit Zaandam.

Uitspraak: gedeeltelijk gegrond.

Iets langer verhaal: De rechter oordeelt dat betrokkene wel door rood is gereden, maar dat betrokkene niet op tijd kon stoppen. Daarom wordt de boete gematigd naar 100 Euro.

Heel eerlijk gezegd weet ik niet wat ik hiervan moet maken. :{ Als het beroep volledig ongegrond was verklaard was ik het er gewoon niet mee eens geweest. Dan had ik iets om tegenin te gaan.
Maar dit? Moet ik hier nu een beetje mee eens zijn?
Ik zou verder procederen want ze hebben erkend dat je niet op tijd kon stoppen. Dit had geseponeerd moeten worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:53:27 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181551015
quote:
3s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik zou verder procederen want ze hebben erkend dat je niet op tijd kon stoppen. Dit had geseponeerd moeten worden.
Dit, zou ik ook doen. Principedingetje; je bent niet 'een béétje schuldig'.. Je bent schuldig of je bent het niet.
Moet je anders volgende keer gewoon stoppen voor groen en blijven staan wachten tot het weer groen wordt, om zeker te weten dat je met alle 25.5 meter door groen rijdt? Die knakworst die die fotos zit te screenen moet gewoon verteld worden dat een vrachtwagen op snelheid die met de achterste helft op de foto staat, waarschijnlijk gewoon bij groen de cabine al onder het verkeerslicht had.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181551308
quote:
3s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik zou verder procederen want ze hebben erkend dat je niet op tijd kon stoppen. Dit had geseponeerd moeten worden.
Bij hoger beroep wordt dat wel een prijzig dingetje, voor een principe...

En wat als het hof zegt: als jij niet op tijd kan stoppen met het zware spul, waarom rij je dan zo hard bij een verkeerslicht?

Zou mooi zijn als je via beroepsvereniging ondersteuning ofzo zou kunnen krijgen. Want hier zitten meer chauffeurs mee natuurlijk.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:04:20 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181553026
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Bij hoger beroep wordt dat wel een prijzig dingetje, voor een principe...

En wat als het hof zegt: als jij niet op tijd kan stoppen met het zware spul, waarom rij je dan zo hard bij een verkeerslicht?

Zou mooi zijn als je via beroepsvereniging ondersteuning ofzo zou kunnen krijgen. Want hier zitten meer chauffeurs mee natuurlijk.
Volgens mij kost het niks extra bij hoger beroep. De rechter kan een eventuele boete hooguit verhogen. Je hebt een mooie erkenning in de pocket dus ik zou zeker in hoger beroep gaan. Als je langzamer rijdt is de kans bij groenlichtpassage juist groter dat het laatste stuk door rood rijdt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181555467
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit, zou ik ook doen. Principedingetje; je bent niet 'een béétje schuldig'.. Je bent schuldig of je bent het niet.
Moet je anders volgende keer gewoon stoppen voor groen en blijven staan wachten tot het weer groen wordt, om zeker te weten dat je met alle 25.5 meter door groen rijdt?
En dan nog hopen dat het licht lang genoeg op groen blijft zeker? Ik heb ook wel verkeerslichten meegemaakt waar de tweede of derde auto alweer door oranje gaat, dan wordt het met 25.5 meter vrachtwagen al lastig om alles over de streep te krijgen voor het licht weer rood is.
pi_181558218
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Volgens mij kost het niks extra bij hoger beroep. De rechter kan een eventuele boete hooguit verhogen. Je hebt een mooie erkenning in de pocket dus ik zou zeker in hoger beroep gaan. Als je langzamer rijdt is de kans bij groenlichtpassage juist groter dat het laatste stuk door rood rijdt.
Griffiekosten oa, en bij hoger beroep is een advocaat toch wel handig over het algemeen...
pi_181558778
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit, zou ik ook doen. Principedingetje; je bent niet 'een béétje schuldig'.. Je bent schuldig of je bent het niet.
Moet je anders volgende keer gewoon stoppen voor groen en blijven staan wachten tot het weer groen wordt, om zeker te weten dat je met alle 25.5 meter door groen rijdt? Die knakworst die die fotos zit te screenen moet gewoon verteld worden dat een vrachtwagen op snelheid die met de achterste helft op de foto staat, waarschijnlijk gewoon bij groen de cabine al onder het verkeerslicht had.
Als ik met 16,75 meter bij groen ga rijden red ik soms de overkant niet eens voordat het kruisend verkeer gaat rijden, dat is bij 25,25 meter nog minder denk ik.

Verkeerslichten staan niet afgesteld op vrachtwagens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_181558793
Ik zou de rechter vragen om mee te gaan. Dan kan hij zelf zien hoe het gaat.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_181559997
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:47 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zou de rechter vragen om mee te gaan. Dan kan hij zelf zien hoe het gaat.
Je kan beter de wetgever meevragen, de rechter toetst alleen bestaande wetten. Als die wet niet goed is, moet je bij de wetgever zijn.
pi_181560117
Dashcam beelden maken?Of iemand van buiten laten filmen?
  FOK!fotograaf donderdag 30 augustus 2018 @ 00:20:07 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181563588
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:04 schreef Piles het volgende:
En wat als het hof zegt: als jij niet op tijd kan stoppen met het zware spul, waarom rij je dan zo hard bij een verkeerslicht?
Hij reed juist te langzaam om überhaupt in de geeltijd te passen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 30 augustus 2018 @ 00:51:16 #101
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181564018
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Griffiekosten oa, en bij hoger beroep is een advocaat toch wel handig over het algemeen...
Het is alweer 12 jaar geleden dat ik voor een verkeersgerelateerde zaak in hoger beroep ben gegaan maar het koste mij geen rooie cent. Ik vrees dat je in de war bent met civiel recht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 30 augustus 2018 @ 06:22:03 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181565940
quote:
5s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is alweer 12 jaar geleden dat ik voor een verkeersgerelateerde zaak in hoger beroep ben gegaan maar het koste mij geen rooie cent. Ik vrees dat je in de war bent met civiel recht.
Klopt hoor, voor dit soort zaken betaal je uiteraard geen griffiekosten. En een advocaat is al helemaal geen vereiste.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')