abonnement Unibet Coolblue
pi_177601608
Hey hoi hallo,

Ik heb hulp/advies nodig. Kijk, het zit dus zo:

Ikzelf ben 18 jaar. Mijn vriendin is 15. Ze is echter wel heel volwassen voor haar leeftijd. We hebben al 9 maanden een relatie. Dit moest echter wel ''stiekem''. Mijn ouders zijn namelijk tegen het leeftijdsverschil. Als ze er achter komen stappen ze naar de politie (jaaaa mijn ouders). Dat is het ene probleem.
Het andere probleem is dat zij in het uiterste noorden woont, en ik in het zuiden van het land (we hebben elkaar via social media leren kennen).

De laatste tijd begin ik te twijfelen over de relatie, omdat het eigenlijk zo niet langer kan doorgaan. Ik verberg te veel voor mijn ouders en ik ben constant bang dat ze erachter zullen komen. Ik heb ook geen idee hoe ik mijn leven met haar kan delen. Ik ga natuurlijk eerder uit huis, en dan zal ik ergens in het midden van het land moeten wonen. Dan woon ik in mijn eentje en daar heb ik ook niet zo veel zin in.. Dan komt er nog bij dat ik het dan moet vertellen tegen mijn ouders. Ik ben bang dat we ontzettende ruzie krijgen en ik ze nooit meer kan spreken of iets dergelijks.

Dan is er nog een derde probleem: ik heb ontzettend veel moeite met de afstand. Ik wil iemand die dichtbij woont en die ik kan zien. Dat gaat nu niet.

Erover praten met mijn ouders is geen optie. Maar ik wil de relatie ook niet beëindigen. Ik hou te veel van haar en zij te veel van mij.

Iemand die me kan helpen?
  zondag 4 maart 2018 @ 15:22:54 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177601671
Kalverliefde.

Niet te veel zorgen over maken. Gaat vanzelf weer over.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 4 maart 2018 @ 15:24:53 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177601723
De politie gaat daar volgens mij echt geen fuck mee doen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177601828
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:24 schreef SpecialK het volgende:
De politie gaat daar volgens mij echt geen fuck mee doen.
Tenzij dat meisje, onder welke druk van haar ouders dan ook bv, aangifte tegen TS doet wegens verkrachting.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177601874
Wat voor mongolen zijn jou ouders eigenlijk ?
  zondag 4 maart 2018 @ 15:42:18 #6
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_177602087
Een probleem maken van 3 jaar leeftijdsverschil :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  zondag 4 maart 2018 @ 15:46:59 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177602252
Jullie hebben al 9 maanden een relatie, maar begrijp ik goed dat jullie elkaar nog nooit hebben gezien?

En hoezo moet je als je verhuist het je ouders vertellen van je vriendin?

Als zij er niet was geweest waar zou je dan willen wonen?
Puur verhuizen voor kalverlirfde zou ik niet doen.
  Spellchecker zondag 4 maart 2018 @ 15:52:40 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177602422
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:22 schreef RingBewoner het volgende:
Kalverliefde.

Niet te veel zorgen over maken. Gaat vanzelf weer over.
pi_177602531
Je mag gewoon een relatie hebben. Zou wel pas iets sexueels doen als ze 16 is.
  zondag 4 maart 2018 @ 15:58:38 #10
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177602553
En eens met je ouders om tafel gaan om uit te leggen hoe jij (en zij) erin staan is geen idee? Dat het serieus bedoeld is, niemand gekwets wordt, jullie oprecht verliefd zijn?

Ik was 14 toen ik mijn man tegen kwam, hij was 21.
Natuurlijk waren mijn ouders niet heel blij daarmee in eerste instantie. Zijn ouders ook niet.
Maar na wat goede gesprekken waaruit bleek dat we echt oprecht samen wilde zijn (gewoon verliefd waren en een poging wilde wagen) accepteerde ze het en na wat tijd zijn ze het gaan waarderen.

Als er geen redenen zijn om te twijfelen, drama relatie, machtsverschil, druk e.d., zou het toch mogelijk moeten zijn dat ze het accepteren.
Begrijpen dat ouders zich zorgen maken en daarover praten hoort bij 'volwassen' gedrag. Het is niet raar dat ze zich zorgen maken en je desnoods tegen jezelf willen beschermen, dat is hun taak zelfs. Het is aan jouw en je vriendin om die zorgen zoveel mogelijk weg te nemen. Kan je dat niet dan hebben ze waarschijnlijk een punt...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177602879
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
En eens met je ouders om tafel gaan om uit te leggen hoe jij (en zij) erin staan is geen idee? Dat het serieus bedoeld is, niemand gekwets wordt, jullie oprecht verliefd zijn?

Ik was 14 toen ik mijn man tegen kwam, hij was 21.
Natuurlijk waren mijn ouders niet heel blij daarmee in eerste instantie. Zijn ouders ook niet.
Maar na wat goede gesprekken waaruit bleek dat we echt oprecht samen wilde zijn (gewoon verliefd waren en een poging wilde wagen) accepteerde ze het en na wat tijd zijn ze het gaan waarderen.

Als er geen redenen zijn om te twijfelen, drama relatie, machtsverschil, druk e.d., zou het toch mogelijk moeten zijn dat ze het accepteren.
Begrijpen dat ouders zich zorgen maken en daarover praten hoort bij 'volwassen' gedrag. Het is niet raar dat ze zich zorgen maken en je desnoods tegen jezelf willen beschermen, dat is hun taak zelfs. Het is aan jouw en je vriendin om die zorgen zoveel mogelijk weg te nemen. Kan je dat niet dan hebben ze waarschijnlijk een punt...
21 en 14 is dan wel weer gewoon pedofiel.
  zondag 4 maart 2018 @ 16:18:36 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177603031
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

21 en 14 is dan wel weer gewoon pedofiel.
Andere tijd, is alweer ruim 25 jaar geleden. En zelfs toen was het mwaw, maar minder een probleem dan nu.

Hij dacht dat ik iets ouder was, ik dacht dat hij iets jonger was. Toen we eraan dachten aan de leeftijd vragen waren we al tot over onze oren verliefd (ging natuurlijk snel op die leeftijd).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177603698
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Andere tijd, is alweer ruim 25 jaar geleden. En zelfs toen was het mwaw, maar minder een probleem dan nu.

Hij dacht dat ik iets ouder was, ik dacht dat hij iets jonger was. Toen we eraan dachten aan de leeftijd vragen waren we al tot over onze oren verliefd (ging natuurlijk snel op die leeftijd).
Joh prima toch als het jou niet uitmaakt dat je met een pedo gaat. krijgt ie nog wel een harde van je nu je bijna de 40 aantikt ?
pi_177603781
wanneer is ze 16? dan mag je legaal.
  zondag 4 maart 2018 @ 16:47:41 #15
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177603799
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Joh prima toch als het jou niet uitmaakt dat je met een pedo gaat. krijgt ie nog wel een harde van je nu je bijna de 40 aantikt ?
Pffff zeg... Doe niet zo debiel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 4 maart 2018 @ 16:48:14 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177603816
quote:
15s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:20 schreef aasgiertje het volgende:
Ikzelf ben 18 jaar. Mijn vriendin is 15. Ze is echter wel heel volwassen voor haar leeftijd.
Herkenbaar. De mijne is twaalf
pi_177603930
Mijn vriendin gaat niks aangeven bij de politie. Ik ken haar goed genoeg om er zeker van te zijn. En ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, omdat dat echt niet gaat met mijn ouders.
Ik weet wel dat ik van haar hou en dat ik bij haar wil blijven, en dat dat omgekeerd hetzelfde is. Het enige probleem is dan dat mijn ouders me uit huis trappen etc.
pi_177604007
Komen jullie uit verschillende culturen?
pi_177604158
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:51 schreef aasgiertje het volgende:
Mijn vriendin gaat niks aangeven bij de politie. Ik ken haar goed genoeg om er zeker van te zijn. En ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, omdat dat echt niet gaat met mijn ouders.
Ik weet wel dat ik van haar hou en dat ik bij haar wil blijven, en dat dat omgekeerd hetzelfde is. Het enige probleem is dan dat mijn ouders me uit huis trappen etc.
:')

Als je haar nog nooit ontmoet heb ken je haar dus helemaal niet. Misschien wordt je wel gecatfished of wil ze helemaal niet met je afspreken als het er echt op aankomt. Heb je wel met haar gebeld of gefacetimed/skyped ? Ga haar eerst maar eens in het echt zien voordat jezelf gek maakt. En je ouders trappen je heus niet uit huis omdat je een beetje zit te chatten.
pi_177604222
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:54 schreef Mekamotut het volgende:
Komen jullie uit verschillende culturen?
Nee allebei gewoon Nederlands, waarom?
pi_177604264
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:02 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Nee allebei gewoon Nederlands, waarom?
Waarom doen je ouders zo moeilijk dan?
pi_177604281
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

:')

Als je haar nog nooit ontmoet heb ken je haar dus helemaal niet. Misschien wordt je wel gecatfished of wil ze helemaal niet met je afspreken als het er echt op aankomt. Heb je wel met haar gebeld of gefacetimed/skyped ? Ga haar eerst maar eens in het echt zien voordat jezelf gek maakt. En je ouders trappen je heus niet uit huis omdat je een beetje zit te chatten.
Ik snap dat jullie denken dat ik haar niet ken, begrijpelijk. Maar ik ken haar dus wel. En zij wil ook echt ontzettend graag afspreken. Ja, ik heb de afgelopen 9 maanden zo'n beetje elke dag gebeld met haar (video). Dus ik weet zeker dat ze geen catfish is.
pi_177604305
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:04 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Waarom doen je ouders zo moeilijk dan?
Vanwege het leeftijdsverschil. Vooral mijn moeder denkt dat mijn vriendin naar de politie stapt vanwege ''verkrachting''. Maar dat gaat niet gebeuren.
pi_177604357
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:05 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Vanwege het leeftijdsverschil. Vooral mijn moeder denkt dat mijn vriendin naar de politie stapt vanwege ''verkrachting''. Maar dat gaat niet gebeuren.
3 jaar maar.
Over een jaar mag het gewoon.
  roze zondag 4 maart 2018 @ 17:10:38 #25
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_177604438
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:51 schreef aasgiertje het volgende:
En ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, omdat dat echt niet gaat met mijn ouders.
En wat vinden haar ouders hiervan?

Misschien staat het wel ergens hoor. :@
Your beauty never ever scared me.
pi_177604464
Ik zou eerst eens een keer in het echt afspreken, gezellig een dagje met de trein ofzo als je beide vakantie hebt.
٩๏̯͡๏)۶
  roze zondag 4 maart 2018 @ 17:13:56 #27
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_177604539
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zou eerst eens een keer in het echt afspreken, gezellig een dagje met de trein ofzo als je beide vakantie hebt.
En dit. Eerst maar eens kijken of je haar in het echt ook zo leuk vind. (En andersom)
Your beauty never ever scared me.
pi_177604564
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:10 schreef Amarantha het volgende:

[..]

En wat vinden haar ouders hiervan?

Misschien staat het wel ergens hoor. :@
Haar ouders staan 110% achter onze relatie. Ze vinden het geweldig en hebben er allebei geen enkel probleem mee. Ze leven juist mee met mij, maar ze kunnen er niks aan doen, omdat ze dan zelf in de problemen komen met mijn ouders. Dus dat is begrijpelijk.
pi_177604606
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zou eerst eens een keer in het echt afspreken, gezellig een dagje met de trein ofzo als je beide vakantie hebt.
Heb het inderdaad wel eens geprobeerd, maar de angst dat mijn ouders er achter komen blijft er. Heb het afgelopen kerstvakantie geprobeerd, maar de ouders van het meisje wilden dit niet, omdat mijn ouders er niet achter staan.
  zondag 4 maart 2018 @ 17:29:38 #30
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177604929
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:51 schreef aasgiertje het volgende:
En ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, omdat dat echt niet gaat met mijn ouders.
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177605324
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:51 schreef aasgiertje het volgende:
Mijn vriendin gaat niks aangeven bij de politie. Ik ken haar goed genoeg om er zeker van te zijn. En ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, omdat dat echt niet gaat met mijn ouders.
Ik weet wel dat ik van haar hou en dat ik bij haar wil blijven, en dat dat omgekeerd hetzelfde is. Het enige probleem is dan dat mijn ouders me uit huis trappen etc.
Gvd hahahaha
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177605420
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Andere tijd, is alweer ruim 25 jaar geleden. En zelfs toen was het mwaw, maar minder een probleem dan nu.
Ook wettelijk gezien. Toen bestond er nog een "klachtvereiste" - seks met iemand boven de 12 kon niet vervolgd worden als er geen klacht bij de politie over werd ingediend. Die vereiste is inmiddels vervallen; dus vervolging is ook zonder klacht mogelijk.

Wel is er nu een "tuchtigheidsprincipe" ingebouwd - wat in de praktijk er op neerkomt dat de rechter twee 14jarigen die wat met elkaar doen nooit zal veroordelen.
15 en 18 echter ? Waarbij een van de ouderparen grote bezwaren heeft ? Dat zou in theorie wel een probleem kunnen zijn. Niet heel waarschijnlijk; maar het zou kunnen.

Maar,het goede nieuws voor TS: vanaf haar 16e is alles wat je met haar doet volkomen legaal. Tenzij jullie filmpjes gaan maken of je haar betaalt :P
pi_177605444
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:16 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Heb het inderdaad wel eens geprobeerd, maar de angst dat mijn ouders er achter komen blijft er. Heb het afgelopen kerstvakantie geprobeerd, maar de ouders van het meisje wilden dit niet, omdat mijn ouders er niet achter staan.
Slim :D Op deze manier geen mot thuis en toch je dochter uit de handen van een geile gozert houden.
pi_177605557
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ook wettelijk gezien. Toen bestond er nog een "klachtvereiste" - seks met iemand boven de 12 kon niet vervolgd worden als er geen klacht bij de politie over werd ingediend. Die vereiste is inmiddels vervallen; dus vervolging is ook zonder klacht mogelijk.

Wel is er nu een "tuchtigheidsprincipe" ingebouwd - wat in de praktijk er op neerkomt dat de rechter twee 14jarigen die wat met elkaar doen nooit zal veroordelen.
15 en 18 echter ? Waarbij een van de ouderparen grote bezwaren heeft ? Dat zou in theorie wel een probleem kunnen zijn. Niet heel waarschijnlijk; maar het zou kunnen.

Maar,het goede nieuws voor TS: vanaf haar 16e is alles wat je met haar doet volkomen legaal. Tenzij jullie filmpjes gaan maken of je haar betaalt :P
Of alcohol drinkt :')
pi_177605840
quote:
15s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Of alcohol drinkt :')
Bier en wijn mag :P
Maar idd. Als ze samen op vakantie gaan zal zij geweigerd worden in pubs enzo. Dat kan awkward worden.
pi_177605892
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:06 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Bier en wijn mag :P
Maar idd. Als ze samen op vakantie gaan zal zij geweigerd worden in pubs enzo. Dat kan awkward worden.
Bier en wijn is ook gewoon 18+ tegenwoordig.
pi_177605913
Je hebt 9 maand een relatie en je hebt elkaar nog nooit in echt gezien??
pi_177605915
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Bier en wijn is ook gewoon 18+ tegenwoordig.
Damn. Ik loop achter :(
Wel apart dat ik de regels voor seks wel ken..
*duiktweg*
  zondag 4 maart 2018 @ 18:11:30 #39
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177605969
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:08 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Je hebt 9 maand een relatie en je hebt elkaar nog nooit in echt gezien??
De nieuwe jeugd he..
(of nouja, 15jaar geleden begon dat al)
pi_177606023
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De nieuwe jeugd he..
(of nouja, 15jaar geleden begon dat al)
Maar heeft hij haar nu eigenlijk al eens op de cam gezien ? Of aan de telefoon gehad ?
Straks is "ze" 62 en heet "ze" Henk.
pi_177606030
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Damn. Ik loop achter :(
Wel apart dat ik de regels voor seks wel ken..
*duiktweg*
Hmmm verdacht ja.
pi_177606098
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De nieuwe jeugd he..
(of nouja, 15jaar geleden begon dat al)
Hmmm bizar, ik zal wel ouderwets zijn door eerst elkaar een paar keer in het echt te willen zien en samen uit te gaan.
Is daar tegenwoordig dan ook een app voor? Veeg naar links en je hebt een relatie, veeg naar rechts en het is weer uit. Zoiets?
  zondag 4 maart 2018 @ 18:32:12 #43
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177606415
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar heeft hij haar nu eigenlijk al eens op de cam gezien ? Of aan de telefoon gehad ?
Straks is "ze" 62 en heet "ze" Henk.
Volgens mij deden ze aan videobellen. Dus dat zit dan wel weer goed.
  zondag 4 maart 2018 @ 18:33:00 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177606436
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Hmmm bizar, ik zal wel ouderwets zijn door eerst elkaar een paar keer in het echt te willen zien en samen uit te gaan.
Is daar tegenwoordig dan ook een app voor? Veeg naar links en je hebt een relatie, veeg naar rechts en het is weer uit. Zoiets?
Dat wil iedereen, maar voor de jeugd maakt 't iets minder van belang. Want je kan blijkbaar van iemand gaan houden door enkel te videobellen.
Gaat mij wat te ver, verliefd worden snap ik nog wel.


Ik zou zo'n app wel willen hebben :D
  zondag 4 maart 2018 @ 18:34:55 #45
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_177606475
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar heeft hij haar nu eigenlijk al eens op de cam gezien ? Of aan de telefoon gehad ?
Straks is "ze" 62 en heet "ze" Henk.
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:04 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Ik snap dat jullie denken dat ik haar niet ken, begrijpelijk. Maar ik ken haar dus wel. En zij wil ook echt ontzettend graag afspreken. Ja, ik heb de afgelopen 9 maanden zo'n beetje elke dag gebeld met haar (video). Dus ik weet zeker dat ze geen catfish is.
Misschien doe je er goed aan om een topic gewoon te lezen.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_177606933
Je bent 18 dus je ouders hebben geen zeggenschap meer over je. Misschien zou het goed zijn om voor je keuze te gaan staan en tegen je ouders te zeggen dat je die beslissing zelf maakt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 4 maart 2018 @ 19:07:05 #47
408813 crew  trein2000
pi_177607055
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]


Wel is er nu een "tuchtigheidsprincipe" ingebouwd - wat in de praktijk er op neerkomt dat de rechter twee 14jarigen die wat met elkaar doen nooit zal veroordelen.
15 en 18 echter ? Waarbij een van de ouderparen grote bezwaren heeft ? Dat zou in theorie wel een probleem kunnen zijn. Niet heel waarschijnlijk; maar het zou kunnen.


Wel een groot verschil dat het gaat om de ouders van de 18 jarige en die van de 15 jarige het wel steunen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 19:28:01 #48
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177607400
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:00 schreef Raskolnikow het volgende:
Je bent 18 dus je ouders hebben geen zeggenschap meer over je. Misschien zou het goed zijn om voor je keuze te gaan staan en tegen je ouders te zeggen dat je die beslissing zelf maakt.
Maar als je dit topic leest is TS zo volwassen nog niet in zijn hoofd, dus als die ouders hem er dan uit zetten denk ik niet dat TS ook maar een idee heeft wat ie dan moet gaan doen, wat precies is wat die ouders weten, vermoed ik zo maar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177607417
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar als je dit topic leest is TS zo volwassen nog niet in zijn hoofd, dus als die ouders hem er dan uit zetten denk ik niet dat TS ook maar een idee heeft wat ie dan moet gaan doen, wat precies is wat die ouders weten, vermoed ik zo maar.
Mjah, volgens mij begint volwassen worden met je eigen keuzes maken.
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 19:30:25 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177607449
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:28 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Mjah, volgens mij begint volwassen worden met je eigen keuzes maken.
Jawel, maar TS praat over 'houden van' en een 'relatie' van wel 9 maanden maar hij heeft haar nog nooit gezien. Dit is geen relatie, dit is elkaar wanhopig zinnetjes toeroepen op afstand en zwelgen in drama en kommer en kwel.

Als TS wat volwassener wordt in zijn hoofd gaat hij dat ook wel inzien.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177607467
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar TS praat over 'houden van' en een 'relatie' van wel 9 maanden maar hij heeft haar nog nooit gezien. Dit is geen relatie, dit is elkaar wanhopig zinnetjes toeroepen op afstand en zwelgen in drama en kommer en kwel.

Als TS wat volwassener wordt in zijn hoofd gaat hij dat ook wel inzien.
Jah, misschien heb je wel gelijk.
pi_177607546
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Herkenbaar. De mijne is twaalf
Tssss die van mij moet nog geboren worden :)
pi_177608435
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:00 schreef Raskolnikow het volgende:
Je bent 18 dus je ouders hebben geen zeggenschap meer over je. Misschien zou het goed zijn om voor je keuze te gaan staan en tegen je ouders te zeggen dat je die beslissing zelf maakt.
Tja, hier geldt: nog thuis wonend = houden aan mammie en pappie's regeltjes.
pi_177608449
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:21 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Tja, hier geldt: nog thuis wonend = houden aan mammie en pappie's regeltjes.
Denk je dat ze hem op straat zouden zetten?
pi_177608491
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:22 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Denk je dat ze hem op straat zouden zetten?
Nee niet echt, maar normaal praten zit er dan niet meer in. Een flinke ruzie wel.
pi_177609045
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:24 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Nee niet echt, maar normaal praten zit er dan niet meer in. Een flinke ruzie wel.
Tja, straks zijn jullie 16 en 19, en dan is het opeens geen probleem meer. Ik snap dat je ouders het lastig vinden, en ze zijn volgens mij vooral bang voor de juridische consequenties. Maar hoe ouder jullie worden, hoe minder het leeftijdsverschil boeit.

Mijn vrouw ontmoette ik toen ze 19 was. Ik was zelf 30. Over leeftijdsverschil gesproken. (nu 28 en 39)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177614572
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

21 en 14 is dan wel weer gewoon pedofiel.
Woorden hebben een betekenis weet je, zoek het woord pedofiel eens op, mongool. (ook zo'n leuk woord)
  maandag 5 maart 2018 @ 07:07:03 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177614598
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:51 schreef aasgiertje het volgende:
Mijn vriendin gaat niks aangeven bij de politie. Ik ken haar goed genoeg om er zeker van te zijn. En ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, omdat dat echt niet gaat met mijn ouders.
Ik weet wel dat ik van haar hou en dat ik bij haar wil blijven, en dat dat omgekeerd hetzelfde is. Het enige probleem is dan dat mijn ouders me uit huis trappen etc.
Sjees... je bent 18. Weekendje Maastricht met je maten moet toch kunnen? Piep jij er even tussenuit om haar te zien. Hoeven je ouders niet te weten.

Als je er dan nog van overtuigd bent dat ze de ware is kun je verder kijken wat je wilt doen.

Wat doe je verder? Is er een kans dat je ergens gaat studeren en dan het huis uit gaat? Er lijkt geen andere manier om uit die verstikkende situatie met je ouders te ontkomen.
  maandag 5 maart 2018 @ 07:11:14 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177614618
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:16 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Heb het inderdaad wel eens geprobeerd, maar de angst dat mijn ouders er achter komen blijft er. Heb het afgelopen kerstvakantie geprobeerd, maar de ouders van het meisje wilden dit niet, omdat mijn ouders er niet achter staan.
Waar heb je die ouders voor nodig? Het is geen opdracht om gelijk te gaan neuken.
Gewoon elkaar "toevallig" tegenkomen in de Mac of zo. Verder niks.
Of zitten je ouders voortdurend te controleren waar je bent en met wie? En laat jij dat toe?
  maandag 5 maart 2018 @ 07:13:54 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177614628
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:08 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Je hebt 9 maand een relatie en je hebt elkaar nog nooit in echt gezien??
Ja joh je weetz, de definitie van relatie is bij de jeugd volledig uitgehold. Dit was geloof ik de fase fliefd in de 80's.
pi_177614917
Afstand gaat niet werken op deze leeftijd. Voor volwassenen is het al ver en dan heb je geen gezeur met ouders en blijven slapen. Je voelt je zo omdat je jong bent. "Ik hou te veel van haar" je kent haar net, je bent vol hormone. Dit is geen houden van dit is een pasisonele kalverliefde.

Dit is het soort relatie waar je later naar terug kijkt en denkt "waar was ik mee beter". Het problem is dat je daar nu geen zak aan hebt.
pi_177616064
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:51 schreef aasgiertje het volgende:
Mijn vriendin gaat niks aangeven bij de politie. Ik ken haar goed genoeg om er zeker van te zijn. En ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, omdat dat echt niet gaat met mijn ouders.
Ik weet wel dat ik van haar hou en dat ik bij haar wil blijven, en dat dat omgekeerd hetzelfde is. Het enige probleem is dan dat mijn ouders me uit huis trappen etc.
Jullie neuken altijd geblinddoekt? Dat is best wel kinky!
pi_177616465
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:24 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Nee niet echt, maar normaal praten zit er dan niet meer in. Een flinke ruzie wel.
Het klinkt misschien gek maar ik begrijp je ouders wel en de hare ook.

Gewoon even afgezien van de afstand en dat jullie elkaar nog nooit ontmoet hebben..

Je gaat een relatie aan met iemand die in een totaal andere levensfase zit. En jij bent de oudste en hebt dus de verantwoordelijkheid over haar en wat er met haar in jouw bijzijn gebeurt.

Stel je wilt gaan stappen... dan mag zij veel uitgaansgelegenheden niet in. Hoe ga jij daarmee om?
Jullie hebben een avondje voor de buis. Lekkere hapjes en een drankje. Zij mag nog geen alcohol. Hoe ga jij daarmee om?
Jullie gaan naar een feestje. Zij mag nog niet tot 3 uur 's nachts blijven hangen. Hoe ga jij daarmee om?
Dan zijn haar ouders eens soepel en mag ze met jou naar zo'n festival. Maar zij gaat eerder naar huis dan jij. Laat jij een meisje van 15 midden in de nacht alleen over straat zwerven of breng je haar thuis? En ben je dan aardig aangeschoten of blijf je redelijk nuchter omdat je de verantwoording over haar hebt?
Zij zit in een proefwerkweek en ze moet er hard aan trekken om over te gaan. In die week ben jij jarig. Ze wil perse naar jouw verjaardag komen maar dat kan er toe leiden dat ze blijft zitten. Hoe ga jij daarmee om?
Jij gaat op vakantie zonder je ouders, zij mag niet mee. Hoe ga jij daarmee om?
Je mag mee op de gezinsvakantie met haar ouders. Schuif je gezellig aan of probeer je haar zoveel mogelijk aan het gezinsgebeuren te onttrekken?
Jij hebt een bijbaantje of werkt al. Zij heeft geen of nauwelijks inkomen. Jullie gaan samen uit eten. Laat jij haar meebetalen aan de rekening of besef je dat zij in een andere leeftijdsfase zit en haar zak en kleedgeld aan andere zaken hoort te besteden?

Het is dus in de basis al een ongelijkwaardige relatie. Je hebt te maken met een puber die dingen wil die gewoon niet goed voor haar zijn. Of je stelt grenzen voor haar omdat je van haar houdt en dan is ze boos op jou. Of je geeft haar de vrijheid die ze wil, ze krijgt enorm gezeik met haar ouders, loopt risico's en gevolgen waar ze de rest van haar leven last van blijft houden.

Jij bent dus beperkt in je relatie met haar. Je zal stappen terug moeten doen. Tegen haar zin af en toe. Wil je dat wel? Jouw ouders zien in dat je zo een stuk uit je levensfases gaat missen. terwijl je vrienden stappen, uitgaan, op vakantie gaan, zit jij bij haar ouders op de bank.
pi_177616478
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Tja, straks zijn jullie 16 en 19, en dan is het opeens geen probleem meer. Ik snap dat je ouders het lastig vinden, en ze zijn volgens mij vooral bang voor de juridische consequenties. Maar hoe ouder jullie worden, hoe minder het leeftijdsverschil boeit.

Mijn vrouw ontmoette ik toen ze 19 was. Ik was zelf 30. Over leeftijdsverschil gesproken. (nu 28 en 39)

19 is iets heel anders dan 15. Zie mijn reactie.
pi_177617027
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het klinkt misschien gek maar ik begrijp je ouders wel en de hare ook.

Gewoon even afgezien van de afstand en dat jullie elkaar nog nooit ontmoet hebben..

Je gaat een relatie aan met iemand die in een totaal andere levensfase zit. En jij bent de oudste en hebt dus de verantwoordelijkheid over haar en wat er met haar in jouw bijzijn gebeurt.

Stel je wilt gaan stappen... dan mag zij veel uitgaansgelegenheden niet in. Hoe ga jij daarmee om?
Jullie hebben een avondje voor de buis. Lekkere hapjes en een drankje. Zij mag nog geen alcohol. Hoe ga jij daarmee om?
Jullie gaan naar een feestje. Zij mag nog niet tot 3 uur 's nachts blijven hangen. Hoe ga jij daarmee om?
Dan zijn haar ouders eens soepel en mag ze met jou naar zo'n festival. Maar zij gaat eerder naar huis dan jij. Laat jij een meisje van 15 midden in de nacht alleen over straat zwerven of breng je haar thuis? En ben je dan aardig aangeschoten of blijf je redelijk nuchter omdat je de verantwoording over haar hebt?
Zij zit in een proefwerkweek en ze moet er hard aan trekken om over te gaan. In die week ben jij jarig. Ze wil perse naar jouw verjaardag komen maar dat kan er toe leiden dat ze blijft zitten. Hoe ga jij daarmee om?
Jij gaat op vakantie zonder je ouders, zij mag niet mee. Hoe ga jij daarmee om?
Je mag mee op de gezinsvakantie met haar ouders. Schuif je gezellig aan of probeer je haar zoveel mogelijk aan het gezinsgebeuren te onttrekken?
Jij hebt een bijbaantje of werkt al. Zij heeft geen of nauwelijks inkomen. Jullie gaan samen uit eten. Laat jij haar meebetalen aan de rekening of besef je dat zij in een andere leeftijdsfase zit en haar zak en kleedgeld aan andere zaken hoort te besteden?

Het is dus in de basis al een ongelijkwaardige relatie. Je hebt te maken met een puber die dingen wil die gewoon niet goed voor haar zijn. Of je stelt grenzen voor haar omdat je van haar houdt en dan is ze boos op jou. Of je geeft haar de vrijheid die ze wil, ze krijgt enorm gezeik met haar ouders, loopt risico's en gevolgen waar ze de rest van haar leven last van blijft houden.

Jij bent dus beperkt in je relatie met haar. Je zal stappen terug moeten doen. Tegen haar zin af en toe. Wil je dat wel? Jouw ouders zien in dat je zo een stuk uit je levensfases gaat missen. terwijl je vrienden stappen, uitgaan, op vakantie gaan, zit jij bij haar ouders op de bank.
Hij is haar vader niet ^O^
compact en kleverig.
  maandag 5 maart 2018 @ 10:51:15 #66
123170 alors
zlata1234
pi_177617059
Dan wacht je netjes nog een paar jaar. Als het echte liefde is dan komt het altijd goed. Kans dat dit überhaupt een succesvolle duurzame relatie wordt is 0,01% ongeveer.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_177617085
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Herkenbaar. De mijne is twaalf
Ik heb er een van 11. Wel flinke tieten.
pi_177617113
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Bier en wijn is ook gewoon 18+ tegenwoordig.
Samenleving is wel erg braaf geworden idd.
pi_177617171
9 maanden een relatie........heb haar trouwens nog nooit ontmoet.

R&P volk wordt steeds debieler.
pi_177617201
Gewoon toch gaan, wat gaan je ouders nou zeggen? "Je bent zonder onze toestemming met de trein geweest EINZ!!" :')
  maandag 5 maart 2018 @ 11:05:48 #71
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_177617263
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
Gewoon toch gaan, wat gaan je ouders nou zeggen? "Je bent zonder onze toestemming met de trein geweest EINZ!!" :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_177617333
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:05 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Vanwege het leeftijdsverschil. Vooral mijn moeder denkt dat mijn vriendin naar de politie stapt vanwege ''verkrachting''. Maar dat gaat niet gebeuren.
Dus je ma is bang dat je vriendin (die je nooit in het echt gezien hebt) aangifte doet van verkrachting, maar als ze er achterkomt dat je iets met dat meisje hebt stapt ze zelf naar de politie? :')
pi_177617366
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Hij is haar vader niet ^O^
Klopt. Toch krijgt hij daarmee te dealen als het een echte relatie wordt.
Een vader kan zijn dochter iets verbieden, helpen en begeleiden omdat hij van haar houdt.
Je vriendje houdt niet van je, die wil alleen batsen?

Wat maakt het hem uit als zij onderweg van een feestje met hem naar huis verkracht wordt. Hij wil nog even doorfeesten en is sowieso al te dronken om nog iets voor haar te kunnen betekenen.
Toch?

De 'jeugd' van tegenwoordig :r Die maken zich alleen druk over of zij wel net zoveel betaalt aan hun gezamenlijke uitjes.
  maandag 5 maart 2018 @ 11:23:06 #74
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177617498
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. Toch krijgt hij daarmee te dealen als het een echte relatie wordt.
Een vader kan zijn dochter iets verbieden, helpen en begeleiden omdat hij van haar houdt.
Je vriendje houdt niet van je, die wil alleen batsen?

Wat maakt het hem uit als zij onderweg van een feestje met hem naar huis verkracht wordt. Hij wil nog even doorfeesten en is sowieso al te dronken om nog iets voor haar te kunnen betekenen.
Toch?

De 'jeugd' van tegenwoordig :r Die maken zich alleen druk over of zij wel net zoveel betaalt aan hun gezamenlijke uitjes.
Jezus, het gaat hier over een 18-jarige en een 15-jarige. Twee pubers.
Zitten in verschillende levensfases :')
pi_177617592
Op zich qua leeftijd kan het wel, maar ik zou er ook niet om staan te springen, dit trouwens een relatie noemen is al heel groot woord, ze hebben elkaar nooit echt gezien, beetje chatten via internet maakt geen relatie.

Als mijn dochter dit zou doen zou ik ook vragen of ze wel helemaal goed snik in haar hoofd is, een relatie is dingen met elkaar doen, samen ervaringen in alles opbouwen, de leuke dingen en de minder leuke dingen meemaken een band opbouwen. Even beetje internetten maakt geen relatie.
Daarbij je houd van haar, waar hou je dan van, vind je haar ook zo leuk als ze met een ochtend humeur met ochtend adem in de badkamer zit te ruften of zend ze dat ook uit via skype, of vind je haar ook zo tof zonder make up, jij ziet alleen de leuke dingen je leest alleen de nare dingen via je mobieltje of internet, wie weet is heeft ze op dat moment veel heel kinderachtig stemmetje en snottert ze alles bij elkaar.
Waar hou jij dan van? Hou je van de illusie die je nu hebt gezien? Ik durf te wedden dat iedereen in hun relatie wel dingen ziet van hun partner dat ze denken, uuhhw moet dat nou? Die zie jij niet, ze lijkt leuk en perfect maar dat is ze echt niet.

Haal je vinger uit die USB aansluiting en ga eens in de buurt kijken naar een echte meid in plaats van de leuke illusie die je nu online ziet.
pi_177617654
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:23 schreef PreiKaas het volgende:

[..]

Jezus, het gaat hier over een 18-jarige en een 15-jarige. Twee pubers.
Zitten in verschillende levensfases :')
Als je dat niet ziet dan ben je echt de weg kwijt. Een 18 jarige is trouwens geen puber meer.

15
Je ouders bepalen nog veel
Bedtijd/op tijd thuis zijn
Voortgezet onderwijs - huiswerk
Meestal geen bijbaan
Zak/kleedgeld
Geen alcohol
Fietsen
Clubjes/verenigingen
Niet stappen
Met de ouders op vakantie/dagjes weg

18
Ouders bepalen steeds minder (als het goed is)
Op kamers?
Geen bedtijd/geen tijd dat je thuis moet zijn
Studie/werk
Bijbaan
Eigen inkomen
Alcohol/sigaretten
Rijbewijs/OV jaarkaart/soms auto
Vriendengroep
Stappen
Alleen op vakantie/festivals/dagjes weg
Stemrecht

Nee joh.. die zitten écht in dezelfde levensfase... NOT o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 05-03-2018 11:43:32 ]
pi_177617877
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je dat niet ziet dan ben je echt de weg kwijt. Een 18 jarige is trouwens geen puber meer.

15
Je ouders bepalen nog veel
Bedtijd/op tijd thuis zijn
Voortgezet onderwijs - huiswerk
Meestal geen bijbaan
Zak/kleedgeld
Geen alcohol
Fietsen
Clubjes/verenigingen
Niet stappen
Met de ouders op vakantie/dagjes weg

18
Ouders bepalen steeds minder (als het goed is)
Op kamers?
Geen bedtijd/geen tijd dat je thuis moet zijn
Studie/werk
Bijbaan
Eigen inkomen
Alcohol/sigaretten
Rijbewijs/OV jaarkaart/soms auto
Vriendengroep
Stappen
Alleen op vakantie/festivals/dagjes weg
Stemrecht

Nee joh.. die zitten écht in dezelfde levensfase... NOT o|O
Dit zijn wel uitersten, je doet nu net of er nauwelijks raakvlakken te vinden zijn. Genoeg 15-jarigen met een bijbaantje en een OV-kaart. Genoeg 18-jarigen die nog met de ouders weggaan op vakantie. Zo kan je nog wel even doorgaan (TS lijkt me nu ook niet de meest zelfstandige persoon, kijkend naar hoe hij deze situatie aanpakt).

En als ze over minder dan een jaar 16 en 19 zijn, dan kan het ineens wel volgens jou? Want dan is het gewoon volledig legaal. Beetje kortzichtig om er zo naar te kijken.
pi_177617933
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. Toch krijgt hij daarmee te dealen als het een echte relatie wordt.
Een vader kan zijn dochter iets verbieden, helpen en begeleiden omdat hij van haar houdt.
Je vriendje houdt niet van je, die wil alleen batsen?

Wat maakt het hem uit als zij onderweg van een feestje met hem naar huis verkracht wordt. Hij wil nog even doorfeesten en is sowieso al te dronken om nog iets voor haar te kunnen betekenen.
Toch?

De 'jeugd' van tegenwoordig :r Die maken zich alleen druk over of zij wel net zoveel betaalt aan hun gezamenlijke uitjes.
Het is niet alleen het naar huis fietsen waar je t over hebt he...
Je overdrijft schromelijk met dat hij op moet letten dat ze dr kleedgeld uitgeeft aan kleding bv. Dat is echt niet je ‘taak’ als vriendje. :N
compact en kleverig.
pi_177618027
Als je elkaar nog nooit gezien hebt kan je niet echt spreken van een relatie.
Daar horen ook lichaamstaal bij etc.
Eerst maar eens een keer afspreken met haar, TS.

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:51 schreef aasgiertje het volgende:
Mijn vriendin gaat niks aangeven bij de politie. Ik ken haar goed genoeg om er zeker van te zijn. En ja, ik heb haar nog niet in het echt gezien, omdat dat echt niet gaat met mijn ouders.
Ik weet wel dat ik van haar hou en dat ik bij haar wil blijven, en dat dat omgekeerd hetzelfde is. Het enige probleem is dan dat mijn ouders me uit huis trappen etc.
Ik wou dat ik weer 12 was en zo in het leven stond :'(
Geen interesse.
pi_177618066
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit zijn wel uitersten, je doet nu net of er nauwelijks raakvlakken te vinden zijn. Genoeg 15-jarigen met een bijbaantje en een OV-kaart. Genoeg 18-jarigen die nog met de ouders weggaan op vakantie. Zo kan je nog wel even doorgaan
Een bijbaantje voor een 15jarige levert natuurlijk ook nauwelijks iets op. Echt tientjes werk zeg maar. 15 jarigen met een OV-kaart; ja natuurlijk. Wel iedere keer geld op storten en niet gewoon lekker onbeperkt reizen; dat vergeet je. De meeste18 jarigen hebben via het DUO onbeperkt reizen. Met je ouders op vakantie is een keuze voor een 18 jarige. Zonder je ouders (alleen dus, niet via school of zo) op vakantie is voor een 15 jarige doorgaan geen optie. Zeker voor een meisje niet.
quote:
(TS lijkt me nu ook niet de meest zelfstandige persoon, kijkend naar hoe hij deze situatie aanpakt).
Klopt. Het leest alsof hij liegt over zijn leeftijd.
quote:
En als ze over minder dan een jaar 16 en 19 zijn, dan kan het ineens wel volgens jou? Want dan is het gewoon volledig legaal. Beetje kortzichtig om er zo naar te kijken.
Wat ik zeg heeft toch helemaal niets met het 'legaal' zijn van die relatie te maken?
Ik heb het puur over de dingen waar je tegenaan zult lopen in zo'n relatie, niets meer en niets minder.
Mijn oudste heeft ook een jaar zo'n relatie (maar dan een echte) gehad en ik heb hem dit toen ook verteld. Hij heeft zijn verantwoording toen ook genomen maar het was soms best lastig en daar wil ik TS even op wijzen.
Hij zal gewoon dingen tegen gaan komen waar hij nu totaal niet bij stil staat.

Gaan miepen over seks en 'legaal' is gewoon onzin. Ze doen het toch wel en geen rechter die daar met die leeftijden een punt van gaat maken. Beter accepteer je het dan als ouders maar wijs je ze wel fijntjes op de obstakels.
pi_177618173
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het is niet alleen het naar huis fietsen waar je t over hebt he...
Je overdrijft schromelijk met dat hij op moet letten dat ze dr kleedgeld uitgeeft aan kleding bv. Dat is echt niet je ‘taak’ als vriendje. :N
Ik vind dat je gewoon een enorme hufter bent als je een vriendinnetje van 15 ¤30.- op tafel laat leggen voor een etentje (en dus met regelmaat dat soort kosten laat maken) als zij bv zo'n ¤100.- te besteden heeft in de maand en jij zeg ¤1000.-. Dan mag je van mij best nadenken over het feit dat ze daardoor bv geen nieuwe spijkerbroek kan kopen.

Ik zei tegen mijn zoon: "JIJ wil een relatie met zo'n jong meisje, dan zal JIJ daar ook mee moeten dealen."

Wees blij dat er nog moeders bestaan die hun zonen wat dat betreft opvoeden en niet zeggen: "Je bent haar vader niet; bats maar lekker."
pi_177618252
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind dat je gewoon een enorme hufter bent als je een vriendinnetje van 15 ¤30.- op tafel laat leggen voor een etentje (en dus met regelmaat dat soort kosten laat maken) als zij bv zo'n ¤100.- te besteden heeft in de maand en jij zeg ¤1000.-. Dan mag je van mij best nadenken over het feit dat ze daardoor bv geen nieuwe spijkerbroek kan kopen.

Ik zei tegen mijn zoon: "JIJ wil een relatie met zo'n jong meisje, dan zal JIJ daar ook mee moeten dealen."

Wees blij dat er nog moeders bestaan die hun zonen wat dat betreft opvoeden en niet zeggen: "Je bent haar vader niet; bats maar lekker."
Heeft dit nog met TS te maken? Waar zegt hij dat ze moet betalen voor een etentje?
  maandag 5 maart 2018 @ 12:11:10 #83
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177618262
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind dat je gewoon een enorme hufter bent als je een vriendinnetje van 15 ¤30.- op tafel laat leggen voor een etentje (en dus met regelmaat dat soort kosten laat maken) als zij bv zo'n ¤100.- te besteden heeft in de maand en jij zeg ¤1000.-. Dan mag je van mij best nadenken over het feit dat ze daardoor bv geen nieuwe spijkerbroek kan kopen.

Ik zei tegen mijn zoon: "JIJ wil een relatie met zo'n jong meisje, dan zal JIJ daar ook mee moeten dealen."

Wees blij dat er nog moeders bestaan die hun zonen wat dat betreft opvoeden en niet zeggen: "Je bent haar vader niet; bats maar lekker."
Mijn god, in wat voor utopische samenleving woon jij?

Een 18-jarige is dan misschien geen puber meer, maar dan wel net puber af.
18 en 15, en die 18-jarige moet zich dan gaan gedragen als een 30-jarige met bijbehorende verantwoordelijkheden?
Het gaat hier om een kalverliefde, ze hebben elkaar nog niet eens ontmoet. TS is misschien dan 18, maar gedraagt zich als een 16-jarige. Verliefd worden op een plaatje van iemand, want dat is waar het op neer komt.
pi_177618273
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:10 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Heeft dit nog met TS te maken? Waar zegt hij dat ze moet betalen voor een etentje?
Beetje een lijn volgen in een topic te moeilijk voor je?
Ik waarschuwde TS over wat hij kan gaan tegenkomen in zo'n relatie. Dan volgt daar een discussie uit en daar mijn post.

We kunnen het wel bij onzinnige one-liners houden natuurlijk maar dat was dacht ik voor KLB en niet voor R&P de bedoeling.
pi_177618297
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:11 schreef PreiKaas het volgende:

[..]

Mijn god, in wat voor utopische samenleving woon jij?

Een 18-jarige is dan misschien geen puber meer, maar dan wel net puber af.
18 en 15, en die 18-jarige moet zich dan gaan gedragen als een 30-jarige met bijbehorende verantwoordelijkheden?
Het gaat hier om een kalverliefde, ze hebben elkaar nog niet eens ontmoet. TS is misschien dan 18, maar gedraagt zich als een 16-jarige. Verliefd worden op een plaatje van iemand, want dat is waar het op neer komt.
TS is natuurlijk echt geholpen wanneer we hem niet serieus nemen. ^O^

TS: Je hebt geen relatie maar een internet fling.

Zo goed?
pi_177618304
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Beetje een lijn volgen in een topic te moeilijk voor je?
Ik waarschuwde TS over wat hij kan gaan tegenkomen in zo'n relatie. Dan volgt daar een discussie uit en daar mijn post.

We kunnen het wel bij onzinnige one-liners houden natuurlijk maar dat was dacht ik voor KLB en niet voor R&P de bedoeling.
Nou nou, meteen zo denigrerend reageren is toch nergens voor nodig? Ik vind dat jullie discussie nogal ver van TS zijn vraagstuk afwijkt. Het lijkt me niet de bedoeling dat een topic gekaapt wordt voor een of andere discussie tussen twee andere users.
  maandag 5 maart 2018 @ 12:14:26 #87
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177618310
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

TS is natuurlijk echt geholpen wanneer we hem niet serieus nemen. ^O^

TS: Je hebt geen relatie maar een internet fling.

Zo goed?
Dat is ook inderdaad het geval.
pi_177619575
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind dat je gewoon een enorme hufter bent als je een vriendinnetje van 15 ¤30.- op tafel laat leggen voor een etentje (en dus met regelmaat dat soort kosten laat maken) als zij bv zo'n ¤100.- te besteden heeft in de maand en jij zeg ¤1000.-. Dan mag je van mij best nadenken over het feit dat ze daardoor bv geen nieuwe spijkerbroek kan kopen.

Ik zei tegen mijn zoon: "JIJ wil een relatie met zo'n jong meisje, dan zal JIJ daar ook mee moeten dealen."

Wees blij dat er nog moeders bestaan die hun zonen wat dat betreft opvoeden en niet zeggen: "Je bent haar vader niet; bats maar lekker."
En ik vind dat je nogal overdrijft.
Ben blij dat er nog moeders zijn die hun dochters opvoeden met het idee dat niet alles de verantwoordelijkheid is van hun vriendje, ondanks een eventueel leeftijdsverschil ^O^
compact en kleverig.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 13:46:38 #89
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_177619962
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het klinkt misschien gek maar ik begrijp je ouders wel en de hare ook.
Jij bent net zo'n zure controlfreak inderdaad
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_177620272
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind dat je gewoon een enorme hufter bent als je een vriendinnetje van 15 ¤30.- op tafel laat leggen voor een etentje (en dus met regelmaat dat soort kosten laat maken) als zij bv zo'n ¤100.- te besteden heeft in de maand en jij zeg ¤1000.-. Dan mag je van mij best nadenken over het feit dat ze daardoor bv geen nieuwe spijkerbroek kan kopen.

Ik zei tegen mijn zoon: "JIJ wil een relatie met zo'n jong meisje, dan zal JIJ daar ook mee moeten dealen."

Wees blij dat er nog moeders bestaan die hun zonen wat dat betreft opvoeden en niet zeggen: "Je bent haar vader niet; bats maar lekker."
Ik denk dat zulke jonge stelletjes eerder naar McDonald's dan naar een 'echt' restaurant gaan.
Maar je zal inderdaad wel situaties kunnen gaan krijgen waarin je bijvoorbeeld graag met haar naar een festival wil, maar zij dat niet kan of wil betalen omdat ze nog geen baantje heeft of haar krantenwijkje maar weinig oplevert. Of ze mag gewoon niet mee van haar ouders.
  maandag 5 maart 2018 @ 14:03:36 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177620296
Mbt betalen, dergelijke issues hebben volwassenen ook gewoon, waarin de 1 meer geld te besteden heeft dan de ander. Dus zou daar niet zo'n issue van maken voor nu.
pi_177620322
Wees verstandig spreek gewoon met die meid af beetje batsen, zwangerschap strookje delen op facebook van beide families. Beetje emoties met elkaar delen.

Heb je elkaar gelijk gezien, relatie verzegelt en je brengt de families bij elkaar.
Heeft je moeder ook een mooi verhaal om over te janken bij de po po.
pi_177621007
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 06:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Woorden hebben een betekenis weet je, zoek het woord pedofiel eens op, mongool. (ook zo'n leuk woord)
Als je iemand wil verbeteren doe het dan goed en post wat dan wel correct is. Komt een beetje gefrustreerd over zo.
pi_177621254
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je dat niet ziet dan ben je echt de weg kwijt. Een 18 jarige is trouwens geen puber meer.

15
Je ouders bepalen nog veel
Bedtijd/op tijd thuis zijn
Voortgezet onderwijs - huiswerk
Meestal geen bijbaan
Zak/kleedgeld
Geen alcohol
Fietsen
Clubjes/verenigingen
Niet stappen
Met de ouders op vakantie/dagjes weg

18
Ouders bepalen steeds minder (als het goed is)
Op kamers?
Geen bedtijd/geen tijd dat je thuis moet zijn
Studie/werk
Bijbaan
Eigen inkomen
Alcohol/sigaretten
Rijbewijs/OV jaarkaart/soms auto
Vriendengroep
Stappen
Alleen op vakantie/festivals/dagjes weg
Stemrecht

Nee joh.. die zitten écht in dezelfde levensfase... NOT o|O
Ik denk dat met de verhoging van de alcoholleeftijd naar 18+ er redelijk wat veranderd is aan dit beeld. Waar ik (nu 21 jaar, net van de verhoging 'last' gehad) nog met 16 jaar naar feestjes wilde, wilde drinken etc zie je nu dat pas bij 18 jaar daar veel meer over nagedacht wordt. Het beeld wat jij hierboven beschrijft van een 18-jarige is ontzettend overdreven. Net alsof je op je 18e verjaardag ineens met OV-chipkaart in de hand reist door heel Nederland, 1000,- binnenhaalt met je bijbaan en ook nog eens elke avond jezelf te pletter zuipt. Helemaal als je bijvoorbeeld VWO doet, en gewoon tot ongeveer je 19e nog op de middelbare school rondhangt en pas daarna gaat studeren. Ik denk dat de levensfases veel meer aan het beeld er omheen vastzitten. Zodra je gaat studeren of echt op kamers gaat kom je in de fase dat je echt zelfstandig wordt. Tot die tijd mag je wel naar feestjes (omdat je 18+ bent) maar ben je wel nog gewoon dat schattige pubertje.

Note: ook mijn beeld is enigszins overdreven, om even een ander plaatje te schetsen.
pi_177621558
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:04 schreef Blaasbaas het volgende:
Wees verstandig spreek gewoon met die meid af beetje batsen, zwangerschap strookje delen op facebook van beide families. Beetje emoties met elkaar delen.

Heb je elkaar gelijk gezien, relatie verzegelt en je brengt de families bij elkaar.
Heeft je moeder ook een mooi verhaal om over te janken bij de po po.
Het zal je maar gebeuren trouwens, dat je dankzij je ma officieel zedendelinquent bent omdat je op je 18de een vriendinnetje van 15 had. "Fijn ma, bedankt." :')
Al zal dat in werkelijkheid zo'n vaart niet lopen.
pi_177622172
15 is onder de legale leeftijd en je kan ervan in serieuze problemen komen TS. 16 is de minimum leeftijd, maar daar zitten nog allerlei haken en ogen aan en er kunnen nog steeds allerlei problemen volgen als mocht blijken dat jij macht over haar uitoefent (op wat voor manier ook).

Jullie hebben toch geen seksuele dingen gedaan via het internet? Als je dat toch hebt gedaan, ben je strafbaar.

Je bent volwassen. Zoek een relatie met een volwassene en niet met een kind.

Een volwassene in een relatie met een kind. :r Dat heet pedofilie en is zwaar strafbaar.
pi_177622274
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:38 schreef Telefoonvork het volgende:
15 is onder de legale leeftijd en je kan ervan in serieuze problemen komen TS. 16 is de minimum leeftijd, maar daar zitten nog allerlei haken en ogen aan en er kunnen nog steeds allerlei problemen volgen als mocht blijken dat jij macht over haar uitoefent (op wat voor manier ook).

Jullie hebben toch geen seksuele dingen gedaan via het internet? Als je dat toch hebt gedaan, ben je strafbaar.

Je bent volwassen. Zoek een relatie met een volwassene en niet met een kind.

Een volwassene in een relatie met een kind. :r
Overdrijven is ook een kunst. Op je 18e ben je niet ineens volwassen en op je 15e ben je ook geen klein kind meer. Het typische is echter wel dat je inderdaad eerder gezeik kan krijgen met dingen via het internet, dan gewoon in het echt. Ik zou er in ieder geval niet wakker van liggen mocht TS nog voor haar 16e verjaardag in het echt een relatie met haar aangaan.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:01:27 #98
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177622656
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:38 schreef Telefoonvork het volgende:
15 is onder de legale leeftijd en je kan ervan in serieuze problemen komen TS. 16 is de minimum leeftijd, maar daar zitten nog allerlei haken en ogen aan en er kunnen nog steeds allerlei problemen volgen als mocht blijken dat jij macht over haar uitoefent (op wat voor manier ook).

Jullie hebben toch geen seksuele dingen gedaan via het internet? Als je dat toch hebt gedaan, ben je strafbaar.

Je bent volwassen. Zoek een relatie met een volwassene en niet met een kind.

Een volwassene in een relatie met een kind. :r Dat heet pedofilie en is zwaar strafbaar.
Troll.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177623292
Dat is kinderliefde, dus het is oke. Behalve dat je moet leren leven met een kind wat een uitdaging is.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177623539
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je dat niet ziet dan ben je echt de weg kwijt. Een 18 jarige is trouwens geen puber meer.

15
Je ouders bepalen nog veel
Bedtijd/op tijd thuis zijn
Voortgezet onderwijs - huiswerk
Meestal geen bijbaan
Zak/kleedgeld
Geen alcohol
Fietsen
Clubjes/verenigingen
Niet stappen
Met de ouders op vakantie/dagjes weg

18
Ouders bepalen steeds minder (als het goed is)
Op kamers?
Geen bedtijd/geen tijd dat je thuis moet zijn
Studie/werk
Bijbaan
Eigen inkomen
Alcohol/sigaretten
Rijbewijs/OV jaarkaart/soms auto
Vriendengroep
Stappen
Alleen op vakantie/festivals/dagjes weg
Stemrecht

Nee joh.. die zitten écht in dezelfde levensfase... NOT o|O
Mwoh, 15-18 moet ergens nog wel kunnen. Al klinkt het op zo'n leeftijd wel wat groot ja. Maar goed er zijn inderdaad 15-jarigen die een stuk volwassener zijn dan veel 18-jarige jongens.

14-21 zoals mevrouw hieronder vind ik dan weer wel een ander verhaal _O-

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Ik was 14 toen ik mijn man tegen kwam, hij was 21.
Natuurlijk waren mijn ouders niet heel blij daarmee in eerste instantie. Zijn ouders ook niet.
Maar na wat goede gesprekken waaruit bleek dat we echt oprecht samen wilde zijn (gewoon verliefd waren en een poging wilde wagen) accepteerde ze het en na wat tijd zijn ze het gaan waarderen.

If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  maandag 5 maart 2018 @ 16:51:05 #101
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177623611
Ik had toen ik 15 was en relatie met iemand van 20.
Jij dacht dat ik 17 was, ik dat hij 18 was. Paste dus goed en heeft nog 5 jaar geduurd.

Tis maar net hoe je beiden bent.
Ouders hebben er ook nooit echt een probleem van gemaakt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')