FOK!forum / Formule 1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #690 2e testweek
trein2000zondag 4 maart 2018 @ 14:37
MpCqsuM.jpg
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras vel vehicula nunc, ut eleifend massa. Proin augue tortor, feugiat id nulla ut, gravida lobortis urna. Aliquam convallis molestie urna at lobortis. Suspendisse hendrerit interdum mauris. Integer aliquam interdum metus laoreet tristique. Sed non enim lectus. Mauris ornare leo id sem vehicula, ac dignissim dolor lobortis. Etiam dignissim augue nec augue auctor, sed ultrices tortor vestibulum. Suspendisse et pulvinar nunc. Pellentesque consectetur elementum risus a commodo. In at nibh enim. Suspendisse quis aliquam orci, tincidunt tincidunt ligula. Fusce ullamcorper consectetur metus sed pretium. Integer auctor arcu dui.

Suspendisse potenti. Quisque scelerisque mi risus. In euismod, arcu eget imperdiet efficitur, nisi massa dictum metus, vitae fermentum odio eros eget nisi. Nam pellentesque ligula sit amet posuere commodo. Maecenas est ex, tincidunt in nunc sed, vehicula dictum lacus. Morbi pulvinar, mi nec semper dignissim, metus orci tempus mi, at faucibus dui leo quis risus. Morbi at nulla quis nisi pharetra vehicula. Nullam dapibus velit tempor neque rhoncus volutpat. Aenean interdum eros et efficitur semper.

MBewjOE.png
wLTaTzF.png

YZH3ZL9.png
Z603tGQ.jpg

ARSdmUV.png
Mercedes AMG Petronas F1 Team
EW6xxVd.jpgiuf8Gng.png
KuP7kjP.jpg ZLjaVVa.jpg
#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas

fUpono8l.jpg
Mercedes AMG W09


Red Bull Racing
ok4wvr5.jpg wIKodwr.png
AQqyDvS.jpg Q9jT0hz.jpg
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen

x1alTOvl.png
Aston Martin Red Bull Tag Heuer 14


Scuderia Ferrari
S6Ysoby.jpg VM5jaxa.png
38sXIwf.jpg GHbpxCM.jpg
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen

L6IYhg7l.jpg
Scuderia Ferrari SF71H


Sahara Force India F1 Team
4JRQOza.jpg KabQHcR.png
K9faojL.jpg 0LdQ4sL.jpg
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon

oMDEqd9l.jpg
Sahara Force India VJM11


Williams Martini Racing
IP5bEnr.jpg 3Vi7pqx.png
ofzm2FJ.jpgKsfgs6R.jpg
#18 Lance Stroll en Sergey Sirotkin

S8XWcdSl.jpg
Williams Mercedes FW41


McLaren Honda Formula 1 Team
KYdzFhi.jpgSpDybov.png
FHWV5wY.jpg w8m1NjQ.jpg
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne

J8m7sl4l.jpg
McLaren MCL33 Renault

Scuderia Toro Rosso
0pagZ0m.jpg dG42Dws.png
WwAPQCC.jpg 0714ctF.jpg
#10 Pierre Gasley en #28 Brandon Hartley

tXjE4Kll.jpg
Scuderia Toro Rosso Honda 13


Haas F1 Team
AsrQ42e.png 5JCuLDe.png
6davqKX.jpg 17qiuIb.jpg
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen

xPHmBi6l.jpg
Haas VF-18


Renault Sport Formula One Team
S766gZ0.jpg FOwcvH9.png
foGIgVO.jpgTbmccFM.jpg
#27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz

LO2FW2wl.jpg
Renault R.S. 18


Alfa Romeo Sauber F1 Team
Lcjol3b.jpg OL2W9Bo.png
lrOP9YDl.png QY4tOIzl.png
Marcus Ericsson en Charles Leclerc

aJKENTol.jpg
Alfa Romeo Sauber C37


tegel.jpg
Montellyzondag 4 maart 2018 @ 15:03
Alle stigma’s worden weer waar _O_

Slecht nieuws voor Max Verstappen: Renault krijgt het nieuwe ERS (Energy Recovery System) niet af voor de start van het seizoen in Australië. Dat is opvallend omdat dit issue ook vorig jaar al speelde. Renault gaf toen reeds te kennen aan een vijf kilo lichter ERS te werken, maar dat deze nieuwe versie nog niet betrouwbaar genoeg was. Het verschil zou tot twee tienden per ronde kunnen kosten afhankelijk van het circuit.

https://www.google.nl/amp(...)d-ers-107391%3famp=1


En ze waren allemaal zo vroeg begonnen met ontwikkelen van RB14

[ Bericht 8% gewijzigd door Montelly op 04-03-2018 15:15:37 ]
truthortruthzondag 4 maart 2018 @ 16:19
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:03 schreef Montelly het volgende:
En ze waren allemaal zo vroeg begonnen met ontwikkelen van RB14
Dat heeft er niet heel veel mee te maken. Dit is een faal van Renault die zo bizar is.
Donderkonijnzondag 4 maart 2018 @ 16:33
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:03 schreef Montelly het volgende:
Alle stigma’s worden weer waar _O_

Slecht nieuws voor Max Verstappen: Renault krijgt het nieuwe ERS (Energy Recovery System) niet af voor de start van het seizoen in Australië. Dat is opvallend omdat dit issue ook vorig jaar al speelde. Renault gaf toen reeds te kennen aan een vijf kilo lichter ERS te werken, maar dat deze nieuwe versie nog niet betrouwbaar genoeg was. Het verschil zou tot twee tienden per ronde kunnen kosten afhankelijk van het circuit.

https://www.google.nl/amp(...)d-ers-107391%3famp=1

En ze waren allemaal zo vroeg begonnen met ontwikkelen van RB14

Ja met de RB 14. Renault heeft de lichten net pas weer aangedaan.
SnowOokamizondag 4 maart 2018 @ 17:39
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:03 schreef Montelly het volgende:
Alle stigma’s worden weer waar _O_

Slecht nieuws voor Max Verstappen: Renault krijgt het nieuwe ERS (Energy Recovery System) niet af voor de start van het seizoen in Australië. Dat is opvallend omdat dit issue ook vorig jaar al speelde. Renault gaf toen reeds te kennen aan een vijf kilo lichter ERS te werken, maar dat deze nieuwe versie nog niet betrouwbaar genoeg was. Het verschil zou tot twee tienden per ronde kunnen kosten afhankelijk van het circuit.

https://www.google.nl/amp(...)d-ers-107391%3famp=1

En ze waren allemaal zo vroeg begonnen met ontwikkelen van RB14

Wat heeft het falen van Renault te maken met de ontwikkeling van de RB14? oO<

Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat ze nu nog steeds niet die systemen een update kunnen geven.

Daarom... Honda > Renault :Y)
Montellyzondag 4 maart 2018 @ 18:13
Christian komt even met een disclaimer.

http://www.racexpress.nl/(...)beangstigend/n/87848

quote:
MONTMELO - Christian Horner denkt dat zijn team Red Bull Racing geen serieuze kans maakt op de constructeurstitel komend seizoen. Ook verwacht de Brit dat zijn coureurs Max Verstappen en Daniel Ricciardo de rijderstitel kunnen vergeten.

Mercedes is de maatstaf. Ze spreken daar over de ontwikkeling van een 1000 PK sterke motor en het is heel beangstigend als ze dat daadwerkelijk lukt", aldus Horner. "Zelf verwachten we dat onze kracht vergelijkbaar is met de kracht die we hadden tijdens de laatste Grand Prix in Abu Dhabi. We moeten dus geweldig goed werk leveren voor wat betreft het chassis. Kampioenschappen winnen is niet realistisch. Ons doel is om de kloof te dichten en zo verstorend mogelijk te zijn. We moeten zo veel mogelijk Grands Prix winnen."

Vorig seizoen wonnen Verstappen en Ricciardo drie races. Ricciardo won de Azerbeidzjaanse Grand Prix, terwijl Verstappen de Maleisische Grand Prix en de Mexicaanse Grand Prix won.

Een groot deel van het seizoen stond Ricciardo op de vierde plaats in de stand, maar in de laatste race van het seizoen werd hij passeerd door Ferrari's Kimi Raikkonen. Verstappen eindigde op de plaats waar hij het grootste deel van het seizoen stond: 6e.
Skedzondag 4 maart 2018 @ 18:14
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:13 schreef Montelly het volgende:
Christian komt even met een disclaimer.

http://www.racexpress.nl/(...)beangstigend/n/87848

[..]

Op naar 2019 dan maar
Montellyzondag 4 maart 2018 @ 18:14
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:14 schreef Sked het volgende:

[..]

Op naar 2019 dan maar
Alweer een tussenjaartje ;)
Sjemmertzondag 4 maart 2018 @ 18:16
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:13 schreef Montelly het volgende:
Christian komt even met een disclaimer.

http://www.racexpress.nl/(...)beangstigend/n/87848

[..]

RB is gewoon aan het sandbaggen :P
Tinos85zondag 4 maart 2018 @ 18:31
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:14 schreef Sked het volgende:

[..]

Op naar 2019 dan maar
Hoogstwaarschijnlijk met Honda power.
Floriz87maandag 5 maart 2018 @ 12:26
Fakenews wat mij betreft (dat ERS verhaal).
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 12:31
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:26 schreef Floriz87 het volgende:
Fakenews wat mij betreft (dat ERS verhaal).
waarom zou dat fakenews zijn?
Floriz87maandag 5 maart 2018 @ 12:34
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom zou dat fakenews zijn?
Omdat de eerste bewering hiervan op 3 maart werd geplaatst en geen enkele grote vertrouwenswaardige nieuwsbron dit sindsdien heeft overgenomen. Althans, niet voor zover ik heb kunnen vinden.
nils7maandag 5 maart 2018 @ 12:38
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:34 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Omdat de eerste bewering hiervan op 3 maart werd geplaatst en geen enkele grote vertrouwenswaardige nieuwsbron dit sindsdien heeft overgenomen. Althans, niet voor zover ik heb kunnen vinden.
Volgens mij zijn ze vorig seizoen halverwege overgestapt op die nieuwe ERS.
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 12:39
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:34 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Omdat de eerste bewering hiervan op 3 maart werd geplaatst en geen enkele grote vertrouwenswaardige nieuwsbron dit sindsdien heeft overgenomen. Althans, niet voor zover ik heb kunnen vinden.
http://www.bbc.com/sport/formula1/43246098

quote:
Renault's big shortfall - both in terms of performance and reliability - is in the hybrid element of their engine. Last year, they ended up being forced to revert to their 2016-specification energy recovery system (Ers) because the new one they were developing could not be made reliable enough.

This year, they have another updated hybrid system in development, but it is not ready for the start of the season - so they will again be using what is now a two-year-old design. They plan to introduce the upgraded Ers later in the season but are not able to say when that might be.

The hope is said to be that it will be around the fifth race of the season, the Spanish GP in early May. They may prefer to wait until they introduce the second of the three permitted engines - which would presumably be at the seventh race of 21 in Canada in June. But at this stage there is no guarantee of when - or even whether - it will appear.
Ener-Gmaandag 5 maart 2018 @ 12:40
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:13 schreef Montelly het volgende:
Christian komt even met een disclaimer.

http://www.racexpress.nl/(...)beangstigend/n/87848

[..]

Ik vrees het ook.. Renault kondigte al aan dat de eerste paar races vanwege de betrouwbaarheid de motor is teruggeschroefd :r

En Mercedes zette met hun 0,5 sec voorsprong in de slotfase van de testdagen wel even een visitekaartje neer...
Rossdalemaandag 5 maart 2018 @ 12:44
Ach met die drie motoren dit jaar zal het vanaf halverwege dit seizoen gaan om welk team de minste gridstraffen gaat krijgen. :') Als de Renault heel blijft en Mercedes moet een aantal keer vanaf achteraan starten dan is alles mogelijk.
Geraltmaandag 5 maart 2018 @ 12:50
quote:
3s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:44 schreef Rossdale het volgende:
Ach met die drie motoren dit jaar zal het vanaf halverwege dit seizoen gaan om welk team de minste gridstraffen gaat krijgen. :') Als de Renault heel blijft en Mercedes moet een aantal keer vanaf achteraan starten dan is alles mogelijk.
Competitievervalsing noemen ze dat ook wel.

Zelfde waarom Max de F3 titel niet op zn naam wist te zetten.
Geraltmaandag 5 maart 2018 @ 12:51
Groot voorstander van onbeperkt motoren in kunnen zetten. Kun je dat niet betalen dan flikker je maar op uit de F1 en ga je maar spelen in de lagere Formule classes.
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 12:56
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:51 schreef Geralt het volgende:
Groot voorstander van onbeperkt motoren in kunnen zetten. Kun je dat niet betalen dan flikker je maar op uit de F1 en ga je maar spelen in de lagere Formule classes.
ik weet niet of dat veel uit zou maken qua kansen
Geraltmaandag 5 maart 2018 @ 13:00
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet niet of dat veel uit zou maken qua kansen
Dat weet ik ook niet, maar die gridstraffen slaan nergens op. Het F1 kampioenschap is geen endurance-race waarbij alles heel moet blijven imo.
spectrumanalysermaandag 5 maart 2018 @ 13:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:28 schreef needakill het volgende:

[..]

Je krijgt sowieso een hapje en een drankje. Wat voor vergoeding wil je dan zien? :{
het zal geen geheim (meer) zijn dat een vergoeding en reiskostenvergoeding gebruikelijk is bij dergelijke tv opnamen.

men vraagt om 't geheim te houden, je zet zelfs een handtekening om het stil te houden. toch ga ik er vanuit dat iedereen weet dat je minstens een paar tientjes krijgt. Jinek/Pauw, Rijdende Rechter, De nieuwe maan, Opgelicht, Radar, overal minstens 20 euro p.p. als publiek.

voor de mensen die alsnog naar Hilversum gaan met de auto, zet je auto net buiten het mediapark, in het kleine wijkje. 't scheelt je 8 tot 10 euro parkeergeld.
truthortruthmaandag 5 maart 2018 @ 13:02
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:51 schreef Geralt het volgende:
Groot voorstander van onbeperkt motoren in kunnen zetten. Kun je dat niet betalen dan flikker je maar op uit de F1 en ga je maar spelen in de lagere Formule classes.
Nooit zo'n fan geweest van pay-to-win games.
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 13:03
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet, maar die gridstraffen slaan nergens op. Het F1 kampioenschap is geen endurance-race waarbij alles heel moet blijven imo.
die motoren moeten nu langer meegaan dan bij 24u van Le Mans, dat vind ik ook wel overdreven
spectrumanalysermaandag 5 maart 2018 @ 13:04
wellicht dat Robert Doornbos z'n gage iets verhoogd heeft. Anders laat ie zichzelf opnieuw failliet verklaren.
SnowOokamimaandag 5 maart 2018 @ 13:05
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:51 schreef Geralt het volgende:
Groot voorstander van onbeperkt motoren in kunnen zetten. Kun je dat niet betalen dan flikker je maar op uit de F1 en ga je maar spelen in de lagere Formule classes.
Al is het maar 1 motor per weekend, alles beter dan dit.
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 13:06
Dit vond ik ook nog wel grappig van Renault

Motorsport twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 16:46:26 Renault considering strategic grid penalties in 2018: https://t.co/zqhRDdhesW #F1 reageer retweet
Montellymaandag 5 maart 2018 @ 13:07
Kunnen we voorzichtig spreken van een redelijk kansloos seizoen weer?
SnowOokamimaandag 5 maart 2018 @ 13:07
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:06 schreef Tarado het volgende:
Dit vond ik ook nog wel grappig van Renault

Motorsport twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 16:46:26 Renault considering strategic grid penalties in 2018: https://t.co/zqhRDdhesW #F1 reageer retweet
ja te ernstig dat bericht :{w
Ener-Gmaandag 5 maart 2018 @ 13:09
Volgens mij willen ze gewoon van RB af, ze hadden toch ook al een deadline geeist ergens in april/mei dat RB duidelijk moest maken met wie ze verder zouden moeten gaan in 2019? Ik denk dat de kans levensgroot is dat het volgend seizoen gewoon RB-Honda wordt.
SnowOokamimaandag 5 maart 2018 @ 13:11
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:09 schreef Ener-G het volgende:
Volgens mij willen ze gewoon van RB af, ze hadden toch ook al een deadline geeist ergens in april/mei dat RB duidelijk moest maken met wie ze verder zouden moeten gaan in 2019? Ik denk dat de kans levensgroot is dat het volgend seizoen gewoon RB-Honda wordt.
Renault zelf rijdt toch ook met die oude zooi toch? En ja ze zullen vast van RBR af willen maar ze snijden zichzelf hier ook mee in de vingers.
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 13:12
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:09 schreef Ener-G het volgende:
Volgens mij willen ze gewoon van RB af, ze hadden toch ook al een deadline geeist ergens in april/mei dat RB duidelijk moest maken met wie ze verder zouden moeten gaan in 2019? Ik denk dat de kans levensgroot is dat het volgend seizoen gewoon RB-Honda wordt.
die deadline is een normale vastgestelde deadline

quote:
Under F1's Sporting Regulations, engine manufacturers must inform the FIA by May 15 which teams they have an agreement with in place to supply for the following season.
Floriz87maandag 5 maart 2018 @ 13:33
quote:
Dank, volledig gemist. Had gehoopt dat je geen goede bron zou hebben, want dit is toch te triest voor woorden. Precies hetzelfde verhaal kun je vinden over seizoen 2017,toen werd er in januari meen ik beloofd dat er een nieuw ers systeem zou komen voor seizoen 2017. Willen ze van hun klanten af ofzo?
Geraltmaandag 5 maart 2018 @ 13:41
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:33 schreef Floriz87 het volgende:
Willen ze van hun klanten af ofzo?
Ik koop geen Renault en geen Red Bull meer!!!! Dat zal ze leren!!!!
SnowOokamimaandag 5 maart 2018 @ 13:42
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik koop geen Renault en geen Red Bull meer!!!! Dat zal ze leren!!!!
Ik zou sowieso nooit een Renault kopen :')
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 13:44
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:42 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik zou sowieso nooit een Renault kopen :')
nee ook nooit de drang gehad toen ze wel goed waren in F1
Geraltmaandag 5 maart 2018 @ 13:48
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee ook nooit de drang gehad toen ze wel goed waren in F1
Een Clio RS voor erbij lijkt me wel leuk :@
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 13:49
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een Clio RS voor erbij lijkt me wel leuk :@
doe dan maar een alpine :)
Floriz87maandag 5 maart 2018 @ 14:02
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:42 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik zou sowieso nooit een Renault kopen :')
Ik heb een Renault. Een Laguna.

O-)
flipsenmaandag 5 maart 2018 @ 14:51
Een Kangoo hier. Omdat het de enige auto was waar de 4 hondenhokken met enig fatsoen inpasten. Moet er wel eerlijk bij bekennen dat de motor me echt 100% positief heeft verrast (1.6 benzine), die gaat als een speer :Y
Peterseliemanmaandag 5 maart 2018 @ 14:59
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:51 schreef flipsen het volgende:
Een Kangoo hier. Omdat het de enige auto was waar de 4 hondenhokken met enig fatsoen inpasten. Moet er wel eerlijk bij bekennen dat de motor me echt 100% positief heeft verrast (1.6 benzine), die gaat als een speer :Y
De Renaults staan bekend om hun trekkracht onderin. Heb zelf wel gereden met de dieselvariant van de Kangoo en de Traffic. Die kwamen prima van hun plek
Taradomaandag 5 maart 2018 @ 15:02
Claire krijgt weer wat extra korting dit jaar

WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:57:23 Following the recent discussion on engine parity, we thought we’d get the down low from Claire earlier today:“Contrary to comments made recently in the press, we refute any suggestion that we have questioned the parity of the power units provided by Mercedes-AMG HPP. (1/3) reageer retweet
WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:58:34 “We are absolutely confident that the power units used by Mercedes, Force India and ourselves are identical in terms of both hardware and software.“We have an excellent professional and personal relationship with Mercedes, and our focus is firmly on continuing the good (2/3) reageer retweet
WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:59:23 “...work that we have started, as we prepare for the final test in Barcelona this week ahead of the new season.” (3/3) reageer retweet
opreismaandag 5 maart 2018 @ 17:40
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:02 schreef Tarado het volgende:
Claire krijgt weer wat extra korting dit jaar

WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:57:23 Following the recent discussion on engine parity, we thought we’d get the down low from Claire earlier today:“Contrary to comments made recently in the press, we refute any suggestion that we have questioned the parity of the power units provided by Mercedes-AMG HPP. (1/3) reageer retweet
WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:58:34 “We are absolutely confident that the power units used by Mercedes, Force India and ourselves are identical in terms of both hardware and software.“We have an excellent professional and personal relationship with Mercedes, and our focus is firmly on continuing the good (2/3) reageer retweet
WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:59:23 “...work that we have started, as we prepare for the final test in Barcelona this week ahead of the new season.” (3/3) reageer retweet
Paddy zal vast wel weten of ze alles krijgen of niet
Fir3flymaandag 5 maart 2018 @ 17:47
En iedereen maar schreeuwen dat Red Bull niet zo moet zeiken over motoren...
SnowOokamimaandag 5 maart 2018 @ 18:28
DeeBeemaandag 5 maart 2018 @ 18:35
RenaultGoden _O_

Dit zat er natuurlijk al aan te komen, die falers maken niks klaar en de achterstand zal groter dan ooit zijn (zowel op gebied van vermogen als betrouwbaarheid).

Alleen Merc vs. Ferrari zou nog leuk kunnen worden!
sasquatschmaandag 5 maart 2018 @ 18:36
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:40 schreef opreis het volgende:

[..]

Paddy zal vast wel weten of ze alles krijgen of niet
Ze zullen vast wel alles krijgen, maar of ze alles mogen gebruiken is een tweede. Ik herinner me nog het verhaal van Lotus uit 2015, waar ze tijdens de race tijdelijk van Mercedes een andere setting mochten gebruiken om Ferrari voor te blijven. Daarna hebben ze die setting niet meer mogen gebruiken.

Maar het gerucht gaat dat de FIA deze regel heeft aangescherpt op aangeven van Toro Rosso, die vorig seizoen klaagde dat ze mindere motoren kregen van Renault.
SnowOokamimaandag 5 maart 2018 @ 19:14
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
sasquatschmaandag 5 maart 2018 @ 19:25
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
Ja, maar begin jaren '90 voor het laatst, volgens mij.
Fopjemaandag 5 maart 2018 @ 19:31
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
Zou wel goud zijn als ze al een b-spec chassis hebben klaarliggen waar die Honda heel mooi in past. :P
Weltschmerzmaandag 5 maart 2018 @ 19:33
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
Hij kan zichzelf ook voor de kop slaan natuurlijk. Je zit met een motorenfabrikant die ook een eigen team heeft en nog een topteam bedient. Dan heb je geen regie over de situatie, en moet je maar afwachten wat het ambitieniveau is van het eigen team zolang die toch niet om het WK mee kunnen doen met de eigen auto.

Marko had ook op Honda kunnen gokken natuurlijk, maar ja, dan moet je wel zo graag willen winnen dat je bereid bent veel podia en punten te riskeren.
Fir3flymaandag 5 maart 2018 @ 19:33
Honda kiezen is helemaal geen gok, je weet dan 100% zeker dat je nog slechter af bent.
sasquatschmaandag 5 maart 2018 @ 19:35
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:31 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Zou wel goud zijn als ze al een b-spec chassis hebben klaarliggen waar die Honda heel mooi in past. :P
Kans is klein want dan verliezen ze waarschijnlijk veel prijzengeld. Beide varianten worden als aparte constructeur gezien.
SnowOokamimaandag 5 maart 2018 @ 19:42
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Kans is klein want dan verliezen ze waarschijnlijk veel prijzengeld. Beide varianten worden als aparte constructeur gezien.
Hmm... ze kunnen de Honda toch ook gewoon onder Tag Heuer hangen?

quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:31 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Zou wel goud zijn als ze al een b-spec chassis hebben klaarliggen waar die Honda heel mooi in past. :P
Die kans is enigszins aanwezig aangezien RBT een deel van de onderdelen heeft gemaakt voor de STR.
En in mei moet al ongeveer duidelijk zijn of RBR met Honda verder gaat of niet...

Ik denk dat Newey het nogal druk gaat krijgen dit jaar :P
Tinos85maandag 5 maart 2018 @ 20:00
Ik lees nu overal dat de keuze in mei rond de grand prix van Barcelona gemaakt moet zijn. Maar afgelopen seizoen was de switch van Torro Rosso pas na de zomerstop toch?
Montellymaandag 5 maart 2018 @ 20:05
Ooit....ooit komt een moment voor RB dat ze net als Ferrari en Mercedes hun wagen en onderdelen gereed hebben voor aaanvang van het seizoen.
SnowOokamimaandag 5 maart 2018 @ 20:14
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:00 schreef Tinos85 het volgende:
Ik lees nu overal dat de keuze in mei rond de grand prix van Barcelona gemaakt moet zijn. Maar afgelopen seizoen was de switch van Torro Rosso pas na de zomerstop toch?
Die regel was er sowieso al, heeft meer te maken dat een team nooit zonder motor komt te zitten. En dat de fabrikant tijd nodig heeft om de extra capaciteit voor de assemblage op of af te bouwen.

Toro Rosso en McLaren hebben in principe van contract geruild, daarom kan dat later.
Tinos85maandag 5 maart 2018 @ 20:26
Duidelijk, thanks.
Coelhomaandag 5 maart 2018 @ 21:12
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het zal geen geheim (meer) zijn dat een vergoeding en reiskostenvergoeding gebruikelijk is bij dergelijke tv opnamen.

men vraagt om 't geheim te houden, je zet zelfs een handtekening om het stil te houden. toch ga ik er vanuit dat iedereen weet dat je minstens een paar tientjes krijgt. Jinek/Pauw, Rijdende Rechter, De nieuwe maan, Opgelicht, Radar, overal minstens 20 euro p.p. als publiek.

voor de mensen die alsnog naar Hilversum gaan met de auto, zet je auto net buiten het mediapark, in het kleine wijkje. 't scheelt je 8 tot 10 euro parkeergeld.
Meen je serieus dat er mensen betaald worden om in het publiek te gaan zitten??
Ik ben in de tijd Jos Verstappen een aantal keren in de studio geweest en dan was je blij als je erbij mocht zijn. Samen naar de race kijken en bij een TV-opname zijn. Je kreeg een broodje en een paar glazen cola en moest moeite doen om een kaartje te bemachtigen.
aesopmaandag 5 maart 2018 @ 21:58
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:31 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Zou wel goud zijn als ze al een b-spec chassis hebben klaarliggen waar die Honda heel mooi in past. :P
Dan moet Renault wel zo falen dat het seizoen zinloosis geworden.
Maar ik vind dat we wat al te pessimistisch zijn. Denken we de valse start van afgelopen jaar weg, de vele uitvalbeurten van Max ook, dan was Max bij de eerste drie geeindigd. Dit jaar verwacht ik eigenlijk dat Max op hetzelfde niveau zit als in de laatste 7 grand prix’.
Klummiemaandag 5 maart 2018 @ 22:07
Olav_Mol twitterde op maandag 05-03-2018 om 21:56:22 RedBull racing past testschema aan: Max Verstappen zit nu morgen en donderdag achter het stuur en Daniel Ricciardo rijdt op woensdag en vrijdas a.s. tijdens de 2e F1 wintertest op Barcelona reageer retweet
ondeugendmaandag 5 maart 2018 @ 22:11
Misscien heeft Ricciardo snot?
BadderHaringmaandag 5 maart 2018 @ 22:12
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:11 schreef ondeugend het volgende:
Misscien heeft Ricciardo snot?
Voor zijn ogen van vorig seizoen nog?
Ferry_76maandag 5 maart 2018 @ 22:21
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
Ja, Life heeft in 1990 hun belachelijk langzame en onbetrouwbare W12 midden in het seizoen omgeruild voor een Judd V8, en Coloni heeft datzelfde jaar de (Door Motori Moderni gebouwde) Subaru Boxer 12 omgeruild voor een Cosworth V8, om een paar voorbeelden te noemen.

Was toen natuurlijk wel een stuk makkelijker.
sasquatschmaandag 5 maart 2018 @ 22:29
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ja, Life heeft in 1990 hun belachelijk langzame en onbetrouwbare W12 midden in het seizoen omgeruild voor een Judd V8, en Coloni heeft datzelfde jaar de (Door Motori Moderni gebouwde) Subaru Boxer 12 omgeruild voor een Cosworth V8, om een paar voorbeelden te noemen.

Was toen natuurlijk wel een stuk makkelijker.
March/Footwork heeft het jaar erop de Porsche ook ingeruild voor de Cosworth V8.

Het kan tegenwoordig nog steeds. Het staat in ieder geval in de Sporting Regulations. Maar zoals ik al zei wordt het (toen en nu) gezien als twee verschillende entries.
ondeugendmaandag 5 maart 2018 @ 22:47
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:12 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Voor zijn ogen van vorig seizoen nog?
Nee op zijn bovenlip

Volgens het AD is hij ziek(jes)
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 07:48
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

March/Footwork heeft het jaar erop de Porsche ook ingeruild voor de Cosworth V8.

Het kan tegenwoordig nog steeds. Het staat in ieder geval in de Sporting Regulations. Maar zoals ik al zei wordt het (toen en nu) gezien als twee verschillende entries.
Ja klopt dat wel? :P daar heb je nog geen antwoord op gegeven... RBR rijdt met "Tag Heuer" en niet met Renault.
nils7dinsdag 6 maart 2018 @ 07:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja klopt dat wel? :P daar heb je nog geen antwoord op gegeven... RBR rijdt met "Tag Heuer" en niet met Renault.
Nee met Aston Martin zelfs :P
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 08:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 07:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nee met Aston Martin zelfs :P
Volgens mij is de officiële naam "Aston Martin Red Bull Racing Tag Heuer"
Er wordt ook verwezen naar de Tag Heuer V6 motor 😇
Dus ja... Misschien is het een loophole voor dit soort situaties?
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 08:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja klopt dat wel? :P daar heb je nog geen antwoord op gegeven... RBR rijdt met "Tag Heuer" en niet met Renault.
Als ze de Honda ook als Tag Heuer badgen misschien niet. Dat weet ik zo niet.
Als het Red Bull Racing - Honda wordt is het in ieder geval een andere constructeur voor het constructeurskampioenschap. Dat is altijd 'chassisnaam - motor'.
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 08:41
Ik doe alvast mijn broek uit
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 09:00
VES al naar buiten

RBR kampioen ^O^ Rijdt overigens weer rond met een aero rake. Daar weten ze het fijne nog niet van dus

[ Bericht 23% gewijzigd door Frozen-assassin op 06-03-2018 09:10:19 ]
HerrFritzdinsdag 6 maart 2018 @ 09:12
Bottas kampioen xD
alpekodinsdag 6 maart 2018 @ 09:15
Marcedes heeft het weer prima voor elkaar
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 09:16
Mercedes nu al een lange run :D

Die hoeven niks meer uit te vinden
DeeBeedinsdag 6 maart 2018 @ 09:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mercedes nu al een lange run :D

Die hoeven niks meer uit te vinden
Die rijden naar de maan en terug met 1 motor als het moet...
KingRadlerdinsdag 6 maart 2018 @ 09:20
hopen dat Ric morgen nog ziek is kan Max nog extra rondjes rijden.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:33
Max is weer buiten >:O
mikieudinsdag 6 maart 2018 @ 09:34
Het gerucht gaat dat Ric helemaal niet ziek is. Hij wou donderdag de middag het stuur overnemen van Max, dit werd niet toegelaten. Om max terug te pakken zou hij zich nu ziek hebben gemeld zodat hij de beste dagen zou kunnen rijden als payback..
KingRadlerdinsdag 6 maart 2018 @ 09:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:34 schreef mikieu het volgende:
Het gerucht gaat dat Ric helemaal niet ziek is. Hij wou donderdag de middag het stuur overnemen van Max, dit werd niet toegelaten. Om max terug te pakken zou hij zich nu ziek hebben gemeld zodat hij de beste dagen zou kunnen rijden als payback..
:{ je maakt een grapje
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:36
Eerste tijd 1:22.656 soft
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:37
1:22.340
Taradodinsdag 6 maart 2018 @ 09:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:34 schreef mikieu het volgende:
Het gerucht gaat dat Ric helemaal niet ziek is. Hij wou donderdag de middag het stuur overnemen van Max, dit werd niet toegelaten. Om max terug te pakken zou hij zich nu ziek hebben gemeld zodat hij de beste dagen zou kunnen rijden als payback..
sterk verhaal wel
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:40
Bottas 1:21.044 medium
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:42
Bottas 1:20.756
Max 1:21.773
alpekodinsdag 6 maart 2018 @ 09:42
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:42 schreef DKUp het volgende:
Bottas 1:20.756
Max 1:21.773
Met Bottas op M en Max op S
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Met Bottas op M en Max op S
:Y
KingRadlerdinsdag 6 maart 2018 @ 09:47
Ik lees nu net dat het niet zeker is dat Ric morgen gaat rijden. Hij blijkt toch goed ziek te zijn.
Anders rijd Max wel de hele week, geen probleem toch.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:50
Alleen Max buiten :Y)
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:51
Bottas ook buiten.
Toch weer binnen.
Max zo ook naar binnen.
Abdus18dinsdag 6 maart 2018 @ 09:51
DXl7m-4XUAACMJa.jpg

grappig vleugeltje bij renault
mikieudinsdag 6 maart 2018 @ 09:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

sterk verhaal wel
Ja sowieso, komt van de redactie van f1today

Die hadden dit opgevangen
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 09:52
Magnussen buiten.
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 09:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mercedes nu al een lange run :D

Die hoeven niks meer uit te vinden
Vorige week was de Mercedes blijkbaar langzamer in de long runs dan Ferrari en Red Bull.
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 09:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:47 schreef KingRadler het volgende:
Ik lees nu net dat het niet zeker is dat Ric morgen gaat rijden. Hij blijkt toch goed ziek te zijn.
Anders rijd Max wel de hele week, geen probleem toch.
Volgens mij zijn er regels voor hoe vaak/lang iemand mag testen
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 10:03
Stoffel voor 2e keer stilgevallen. Beetje te weinig benzine erin wellicht
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 10:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stoffel voor 2e keer stilgevallen. Beetje te weinig benzine erin wellicht
Of problemen met de fuel pump. Een bekend probleem met de Renault motoren.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 10:23
Ik klok net in.... 23 ronden kan niemand Max meer afpakken zie ik.
Straatfeest? ;)
Karstmandinsdag 6 maart 2018 @ 10:29
27 alweer, WDC confirm?
HansvanOchtendinsdag 6 maart 2018 @ 10:31
Wel matige tijden op de SS.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 10:33
Ultrasoft toch?
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 10:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:33 schreef ondeugend het volgende:
Ultrasoft toch?
Ja
TagForcedinsdag 6 maart 2018 @ 10:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er regels voor hoe vaak/lang iemand mag testen
Nee, er zijn regels voor hoe vaak een team mag testen...
Tussen 1 februari en het begin van het seizoen mogen teams meedoen aan 2 team tests van 4 dagen elk. 1 van deze dagen mag gereserveerd worden voor testen in natte omstandigheden.
Na de start van het seizoen mogen de teams meedoen aan 2 team tests van 2 dagen elk op een circuit waar net een grand prix is geweest. De tests moeten binnen 36 uur na het eindigen van de GP starten. Deze tests moeten gereden worden met rijders uit het Young Driver Program (coureurs die minder dan 3 GPs hebben gereden).

Daarnaast mag de bandenfabrikant 25 dagen testen op verzoek van de FIA, en deze tests mogen alleen gebruikt worden voor bandentests.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 10:36
Gasly 1:21.653 soft.
Bijna even snel als Max.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 10:37
Gasly 1:20.973 :D
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 10:38
Ik concludeer; mislukt seizoen weer voor RBR
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 10:41
quote:
Stoffel Vandoorne is stilgevallen met een elektronisch probleem, zo luidt de verklaring van McLaren. Het team is de oorzaak aan het onderzoeken.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 10:42
Max naar buiten :+
Tinos85dinsdag 6 maart 2018 @ 10:44
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:41 schreef DKUp het volgende:

[..]

Kut Honda weer!
Dvendinsdag 6 maart 2018 @ 10:45
RIP RB
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 10:46
Max 1:21.325 Ultra
Montellydinsdag 6 maart 2018 @ 10:47
Mercedes duik zometeen onder 1:19:00
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 10:48
Maar als dit zo doorgaat rijdt hij mooi 200 ronden vandaag :+
Dvendinsdag 6 maart 2018 @ 10:49
Misschien kan hij op hypersofts wel aan de tijd van Gasly geraken
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 10:49
McLarenF1 twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:46:56 #F1Testing update: we suffered a power shutdown during Stoff’s last run, meaning we lost data. The team are investigating, but we’ll be back out as soon as we can. https://t.co/OYQxEZ8OKm reageer retweet
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 10:53
36 rondjes w/
Benseldinsdag 6 maart 2018 @ 10:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:49 schreef Dven het volgende:
Misschien kan hij op hypersofts wel aan de tijd van Gasly geraken
zegt natuurlijk niks. Hij is nu bezig met banden testen. Data verzamelen, omdat dat vorige week niet mogelijk was. Tijden zeggen nog weinig
Sunri5edinsdag 6 maart 2018 @ 10:59
Die Honda gaat toch wel erg lekker zeg.
GM78dinsdag 6 maart 2018 @ 11:01
Ik weet dat we nog niet te veel naar de tijden moeten kijken op dit moment.
Maar ik ben op het moment nog niet echt onder de indruk van Max qua tijden.
mikieudinsdag 6 maart 2018 @ 11:05
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:01 schreef GM78 het volgende:
Ik weet dat we nog niet te veel naar de tijden moeten kijken op dit moment.
Maar ik ben op het moment nog niet echt onder de indruk van Max qua tijden.
Hou toch op man..
Taradodinsdag 6 maart 2018 @ 11:06
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:51 schreef mikieu het volgende:

[..]

Ja sowieso, komt van de redactie van f1today

Die hadden dit opgevangen
weer een reden om die niet serieus te nemen :)
Sunri5edinsdag 6 maart 2018 @ 11:06
Het is wel duidelijk dat de Renault "by far" de slechte krachtbron heeft.
Taradodinsdag 6 maart 2018 @ 11:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:06 schreef Sunri5e het volgende:
Het is wel duidelijk dat de Renault "by far" de slechte krachtbron heeft.
qua vermogen bedoel je?
Sunri5edinsdag 6 maart 2018 @ 11:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

qua vermogen bedoel je?
Ja vermogen/topsnelheid.

Ik vind het knap dat Honda blijkbaar een hele grote stap heeft kunnen zetten qua topsnelheid en betrouwbaarheid voor zover het er nu naar uit ziet. Renault lijkt te blijven hangen op vorig jaar.
spectrumanalyserdinsdag 6 maart 2018 @ 11:08
hohohoho, men had al aangegeven dat de motor in een meer betrouwbare modus zou lopen. eerst betrouwbaarheid, dan snelheid.
Taradodinsdag 6 maart 2018 @ 11:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ja vermogen/topsnelheid.
denk dat ze nog wel boven Honda zitten momenteel maar komen wel tekort tov Ferrari en vooral Mercedes
Sunri5edinsdag 6 maart 2018 @ 11:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
hohohoho, men had al aangegeven dat de motor in een meer betrouwbare modus zou lopen. eerst betrouwbaarheid, dan snelheid.
Maar dat zal bij Honda toch ook wel zijn? Af denk je dat die na het debacle van afgelopen seizoen direct die powerunit op vol vermogen laten draaien?
Sunri5edinsdag 6 maart 2018 @ 11:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk dat ze nog wel boven Honda zitten momenteel maar komen wel tekort tov Ferrari en vooral Mercedes
Dat lijkt blijkt tot nu toe nog niet de afgelopen tests. Die Honda draait 10km per uur harder onder een Torro Rosso waarvan je verwacht dat die een mindere auto hebben dan RBR, McLaren en Renault.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 11:12
Max heeft iig de laatste sessie met Heras hekwerk gereden
KingRadlerdinsdag 6 maart 2018 @ 11:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:12 schreef ondeugend het volgende:
Max heeft iig de laatste sessie met Heras hekwerk gereden
Max moet eens normaal gaan rijden, dit hekwerk is niet om aan te zien.
Taradodinsdag 6 maart 2018 @ 11:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:11 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat lijkt blijkt tot nu toe nog niet de afgelopen tests. Die Honda draait 10km per uur harder onder een Torro Rosso waarvan je verwacht dat die een mindere auto hebben dan RBR, McLaren en Renault.
dat zegt me nog te weinig
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 11:15
Ricciardo heeft testdag 1 gewonnen hoor :{w
Sunri5edinsdag 6 maart 2018 @ 11:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zegt me nog te weinig
Ik zie het toch erg sober in voor de Renault teams dit jaar.
truthortruthdinsdag 6 maart 2018 @ 11:18
Max terug naar Torro Rosso.... :o
Jester65dinsdag 6 maart 2018 @ 11:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk dat ze nog wel boven Honda zitten momenteel maar komen wel tekort tov Ferrari en vooral Mercedes
Ja, wat dat betreft denk ik dat de verhoudingen niet wezenlijk veranderd zijn ten opzichte van vorig jaar.
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 11:22
RBR gaat pitstops oefenen. Dat wordt weer schroeien
GM78dinsdag 6 maart 2018 @ 11:24
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:05 schreef mikieu het volgende:

[..]

Hou toch op man..
Hou lekker zelf op.
De testdagen zijn al jaren een betrouwbare indicatie hoe de teams er voor staan.
Feit is dat Mercedes en Ferrari vrij gemakkelijk in de 1:20 duiken en Max er toch één of anderhalve seconden achter zit.
alpekodinsdag 6 maart 2018 @ 11:26
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:24 schreef GM78 het volgende:

[..]

Hou lekker zelf op.
De testdagen zijn al jaren een betrouwbare indicatie hoe de teams er voor staan.
Feit is dat Mercedes en Ferrari vrij gemakkelijk in de 1:20 duiken en Max er toch één of anderhalve seconden achter zit.
Ja en RIC vorige week 1:19 met M. Dus Max wordt opeens om de oren gereden door RIC zeker? Het zegt geen reet als je niet weet wat ze testen en met hoeveel brandstof ze rijden.

Neemt niet weg dat ik geen wonderen verwacht van RB dit jaar, want Renault...
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 11:27
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:44 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Kut HondaRenault weer!
bedachtzaamdinsdag 6 maart 2018 @ 11:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja en RIC vorige week 1:19 met M. Dus Max wordt opeens om de oren gereden door RIC zeker? Het zegt geen reet als je niet weet wat ze testen en met hoeveel brandstof ze rijden.

Neemt niet weg dat ik geen wonderen verwacht van RB dit jaar, want Renault...
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar Ricciardo zijn snelste tijd was een 1.20.1
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 11:29
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Niet dat ik het niet met je eens ben, maar Ricciardo zijn snelste tijd was een 1.20.1
Op mediums.
alpekodinsdag 6 maart 2018 @ 11:29
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Niet dat ik het niet met je eens ben, maar Ricciardo zijn snelste tijd was een 1.20.1
My bad, maar nog altijd dik een sec sneller dan Max nu met een veel hardere band onder de wagen van Ric toen (en koudere baan).
Abdus18dinsdag 6 maart 2018 @ 11:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Op mediums.
met -30 graden.....
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 11:30
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:24 schreef GM78 het volgende:

[..]

Hou lekker zelf op.
De testdagen zijn al jaren een betrouwbare indicatie hoe de teams er voor staan.
Feit is dat Mercedes en Ferrari vrij gemakkelijk in de 1:20 duiken en Max er toch één of anderhalve seconden achter zit.
Max reed zijn snelste tijden vanmorgen in long runs, niet één snel rondje.
mikieudinsdag 6 maart 2018 @ 11:34
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:24 schreef GM78 het volgende:

[..]

Hou lekker zelf op.
De testdagen zijn al jaren een betrouwbare indicatie hoe de teams er voor staan.
Feit is dat Mercedes en Ferrari vrij gemakkelijk in de 1:20 duiken en Max er toch één of anderhalve seconden achter zit.
Dat is waar, maar ik denk dat we moeten kijken of max dit vanmiddag ook doet.

Dit is eigenlijk de eerste nuttige dag, dus deze verschillen zeggen nu nog weinig. Is dit morgen/woensdag nog zo geef ik je gelijk.
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 11:38
Wel ironisch... eerste motor falen deze testdagen bij de McLaren Renault :P :P
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 11:38
Max 1:21.557 medium
mikieudinsdag 6 maart 2018 @ 11:40
Maar he! We draaien rondjes. Terwijl mercedes gewoon weer de meeste kilometers maakt. Die lijken weer van een andere planeet te komen.
XLdinsdag 6 maart 2018 @ 11:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

My bad, maar nog altijd dik een sec sneller dan Max nu met een veel hardere band onder de wagen van Ric toen (en koudere baan).
Bij de bbc las ik een analyse waar ze rondetijden van lange stints met benzinegewicht compenseerden. Daar was max heel snel.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 11:43
Max 1:21.107 medium
49 rondjes
bedachtzaamdinsdag 6 maart 2018 @ 11:43
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Wel ironisch... eerste motor falen deze testdagen bij de McLaren Renault :P :P
Plus hetzelfde verhaal als vorig jaar steekt weer op over de batterij.
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 11:44
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:43 schreef DKUp het volgende:
Max 1:21.107 medium
49 rondjes
tumblr_o0372nqrst1sckd0ho1_128-573883a289330.gif
alpekodinsdag 6 maart 2018 @ 11:45
Wat is er met de Hulk aan de hand? Weinig rondes
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 11:45
Hij heeft de 50 rondjes al gehaald voor de lunch :D
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 11:48
1:20.905
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 11:48
1.20.905 op mediums

ALL ABOARD ON THE HYPETRAIN
Jester65dinsdag 6 maart 2018 @ 11:48
Op medium banden.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 11:49
Nou Max alweer wereldkampioen!
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 11:49
Zo zie je maar; zo is het niks en zo is het weer hoezee.

Ik wacht wel met conclusies trekken tot na de testweek :)
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 11:52
Max wdc!
Dvendinsdag 6 maart 2018 @ 11:53
Dven als Verstappen veel trager is up de ultrasofts : RIP RB
Dven als Verstappen goede tijden op de mediums neerzet : Tijden zeggen nu nog niets

_O-
Kleffe_Dopdinsdag 6 maart 2018 @ 11:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
1.20.905 op mediums

ALL ABOARD ON THE HYPETRAIN
VIP tickets zijn geboekt!

ALL ABOARDDD
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 11:55
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:41 schreef XL het volgende:

[..]

Bij de bbc las ik een analyse waar ze rondetijden van lange stints met benzinegewicht compenseerden. Daar was max heel snel.
Ik las een analyse bij motorsport magazine waar Ferrari het snelst was in de long runs op 0.2 s gevolgd door Red Bull en Mercedes daar nog een eind achter.

https://www.motorsportmag(...)testing-inside-times
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 11:56
1:20.649 Medium Genot
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 11:57
quote:
In zijn 58ste rondje van de dag heeft Max Verstappen een 1:20.649 laten noteren, op de medium compound. Dat is weer drie tienden van zijn persoonlijk beste tijd af. De Nederland liet in de tweede sector een paarse tijd noteren.
Thanks nog voor de link!
alpekodinsdag 6 maart 2018 @ 11:58
Vet en Bot moeten nog naar binnen met hun softs. Max rijdt deze dag uit op de medium en pakt de zege
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 12:03
Max in de pit.
DeeBeedinsdag 6 maart 2018 @ 12:04
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:58 schreef alpeko het volgende:
Vet en Bot moeten nog naar binnen met hun softs. Max rijdt deze dag uit op de medium en pakt de zege
Tweede zege op Barcelona! *O*
Jester65dinsdag 6 maart 2018 @ 12:06
Max heeft er 63 rondjes op zitten. Netjes.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 12:06
Vettel nu op mediums.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 12:12
quote:
Mercedes heeft een update doorgevoerd aan de gewelfde vleugel onder de neus, de zogenaamde 'shovel wing' of 'sneeuwschuiver-vleugel'. Dat onderdeel is vandaag voorzien van grote luchtgaten om ook wat lucht richting de onderkant van de auto te dirigeren.
Jester65dinsdag 6 maart 2018 @ 12:17
McLaren heeft blijkbaar problemen met de koeling:

quote:
McLaren are pushing the limits on cooling. From the picture below we can see they have added an extra three slots to the one that they were forced to cut into the bodywork last week. There are two brown-ish marks are on both sides of the bodywork so there is something very close to that part of the engine cover - probably the exhausts or turbo and that is of major concern. The exhaust temperatures on these cars runs at around 400-800 degrees centigrade and are wrapped in heat proof insulation. If the temperature cannot be controlled anything near them is vulnerable. To finish first, first you have to finish - so these random reliability problems that McLaren seems to have carried over from the Honda days are of major concern, and now they have no-one but themselves to point the finger at.
Gary Anderson
https://www.autosport.com(...)est-two-day-one-2018
Weltschmerzdinsdag 6 maart 2018 @ 12:17
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:58 schreef alpeko het volgende:
Vet en Bot moeten nog naar binnen met hun softs. Max rijdt deze dag uit op de medium en pakt de zege
Wel weinig inhaalacties.
alpekodinsdag 6 maart 2018 @ 12:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wel weinig inhaalacties.
Net een echte race :) Is DRS wel enabled?
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 12:25
quote:
Scuderia Toro Rosso heeft de plannen voor vandaag gewijzigd. Het is de bedoeling dat Brendon Hartley vanmiddag het stuur overneemt van Pierre Gasly, zo laat een woordvoerster van het team aan F1Today.net weten.
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 12:26
Vettel 2 tienden sneller op mediums.

RIP RBR
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 12:26
quote:
Sebastian Vettel is de nieuwe leider na een 1:20.396 op de medium compound. Max Verstappen stuurt zijn RB14 net weer de pits uit.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 12:36
71 rondjes :B
GM78dinsdag 6 maart 2018 @ 12:48
Iemand toevallig nog een link naar een betrouwbare livestream?
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 12:50
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:48 schreef GM78 het volgende:
Iemand toevallig nog een link naar een betrouwbare livestream?
Die lijken er vandaag niet te zijn helaas
GM78dinsdag 6 maart 2018 @ 12:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:50 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Die lijken er vandaag niet te zijn helaas
Oké dat is jammer
HerrFritzdinsdag 6 maart 2018 @ 12:55
de top 3 is lekker rondjes aan het tuffen, nu allemaal al op de 80+
daNpydinsdag 6 maart 2018 @ 12:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
hohohoho, men had al aangegeven dat de motor in een meer betrouwbare modus zou lopen. eerst betrouwbaarheid, dan snelheid.
2016 belde, ze willen hun post terug.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 12:56
85 rondjes en nu lunchen :Y)
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 12:58
Lekker veel data binnen gehaald
HerrFritzdinsdag 6 maart 2018 @ 12:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:56 schreef DKUp het volgende:
85 rondjes en nu lunchen :Y)
Haha ninja edit!
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 13:02
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:58 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Haha ninja edit!
:D
Mikey92dinsdag 6 maart 2018 @ 13:04
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:48 schreef GM78 het volgende:
Iemand toevallig nog een link naar een betrouwbare livestream?
HerrFritzdinsdag 6 maart 2018 @ 13:04
En Seb moet weer doorrijden hoor, terwijl de vlag al is gevallen, toch nog ff rondje meer dan Max willen rijden.
Bottas ook

[ Bericht 7% gewijzigd door HerrFritz op 06-03-2018 13:05:23 (Bottas ook) ]
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 13:09
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:04 schreef HerrFritz het volgende:
En Seb moet weer doorrijden hoor, terwijl de vlag al is gevallen, toch nog ff rondje meer dan Max willen rijden.
Bottas ook
Vandoorne deed ook nog een paar extra rondjes.
sasquatschdinsdag 6 maart 2018 @ 13:10
De tijden van vanmorgen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1.  S. Vettel     1:20.396 86  M
2.  V. Bottas     1:20.596 86  S
3.  M. Verstappen 1:20.649 85  M
4.  P. Gasly      1:20.973 51  S
5.  K. Magnussen  1:21.298 46  S
6.  N. Hülkenberg 1:21.432 48  S
7.  S. Sirotkin   1:21.588 40  S
8.  M. Ericsson   1:21.893 56  S
9.  S. Pérez      1:21.936 37  S
10. S. Vandoorne  1:24.773  7  SS
Weltschmerzdinsdag 6 maart 2018 @ 13:18
Iemand enig idee wat het verschil tussen softs en mediums is bij deze temperaturen?
DeeBeedinsdag 6 maart 2018 @ 13:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:17 schreef Jester65 het volgende:
McLaren heeft blijkbaar problemen met de koeling:

[..]

https://www.autosport.com(...)est-two-day-one-2018
McLaren gaat wel vaker extreem in hun ontwerpen, maar dit klinkt niet al te best voor ze...

RBR kan in ieder geval flink testen zo, valt niet tegen het aantal ronden.
KingRadlerdinsdag 6 maart 2018 @ 13:26
benieuwd of Max morgen weer naar buiten gaat
Sounddragondinsdag 6 maart 2018 @ 13:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:26 schreef KingRadler het volgende:
benieuwd of Max morgen weer naar buiten gaat
nee, want dan is het Ziecciardo zijn beurt.

Overmorgen weer, dan zitten we lekker ergens in het zonnetje mee te genieten B-)
Sounddragondinsdag 6 maart 2018 @ 13:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Iemand enig idee wat het verschil tussen softs en mediums is bij deze temperaturen?
ja, de softe zijn dan harder dan de mediums, als het min 25 is ook trouwens :+
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 13:38
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nee, want dan is het Ziecciardo zijn beurt.

Overmorgen weer, dan zitten we lekker ergens in het zonnetje mee te genieten B-)
Ja als die niet meer ziek is hé :P
King_Mercdinsdag 6 maart 2018 @ 13:42
DXmaDiUWsAERNXn.jpg

Best een flinke undercut bij de sidepods van de Williams
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 14:02
quote:
Max voorlopig niet de baan op

De lunchpauze is bijna voorbij, maar Max Verstappen zal zijn programma niet snel hervatten. Zijn team Red Bull Racing heeft aan F1Today.net laten weten de jonge Nederlander in het eerste uur van de middagsessie niet de baan op te sturen.
Hij mag ff chillen
Rossdaledinsdag 6 maart 2018 @ 14:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:17 schreef Jester65 het volgende:
McLaren heeft blijkbaar problemen met de koeling:

[..]

https://www.autosport.com(...)est-two-day-one-2018
Moeten ze ook gaten in hun bodywork gaan zagen zoals RBR een aantal jaar terug? :')
Sounddragondinsdag 6 maart 2018 @ 14:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:42 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]

Best een flinke undercut bij de sidepods van de Williams
undercut? was dat niet een inhaalaktie door middeel van een vroege pitstop? en dat verstoppen ze in een sidepot of wat?
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 14:31
Lewis klimt omhoog >:O
Dat is geen verrassing......
Jester65dinsdag 6 maart 2018 @ 14:33
@Rossdale
Daar lijkt het wel op:

abcb04d3-d626-4fc7-a629-1829d4197251_800.jpg
Rossdaledinsdag 6 maart 2018 @ 14:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:33 schreef Jester65 het volgende:
@Rossdale
Daar lijkt het wel op:

[ afbeelding ]
Wauw, als ze nu tegen de problemen aanlopen die RBR jaren terug al had dan gaat dit weer een moeizaam jaar voor ze worden.

Achja, in principe verdienen ze het ook wel om het slechtst presterende Renault-powered team te zijn dit jaar. Honda zwartmaken, sponsoren weg zien lopen om veel te hoge bedragen te eisen, Dennis buitenpleuren, Renault koste wat het kost binnenhalen om Alonso maar te houden etc.

Het team is voor mij al zijn charme kwijtgeraakt de afgelopen jaren :X
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 15:10
Live stream
https://www.pscp.tv/w/1vAxRVYwvPgxl?q=f1
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 15:12
Dat is 100 O-)
Karstmandinsdag 6 maart 2018 @ 15:19
En 104, 1 meer dan Vettel
chirendinsdag 6 maart 2018 @ 15:46
quote:
Goeie stream dit thanks. Het is alleen niet heel spannend. Wel Max al filnk vaak voorbij zien schieten.

Toch klinken die V6'en wel bruut bij het downshiften.
Ferdinsdag 6 maart 2018 @ 15:46
Of Renault geeft de cooling specs op met de Franse natte vinger
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 15:49
Matige middag voor Toro Rosso. Hartley nog niet de baan op geweest. Max heeft Vettel bijna ingehaald :+
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 15:52
113 rondjes >:)
TagForcedinsdag 6 maart 2018 @ 15:52
En de McLaren staat weer eens stil.
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 15:53
Vandoorne weer stilgevallen :P
franklopdinsdag 6 maart 2018 @ 15:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:52 schreef TagForce het volgende:
En de McLaren staat weer eens stil.
Gras is groen
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 15:53
:|W
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 15:54
Sneu zeg!

Ik gun Stoffel wel wat succesjes
opreisdinsdag 6 maart 2018 @ 15:55
Wordt steeds pijnlijker voor mclaren zo voordat het seizoen ook maar is begonnen
bedachtzaamdinsdag 6 maart 2018 @ 15:57
DXnQB2jXkAAe2--.jpg

Best een bekende plek ook.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 15:57
Ook nog een paar meter te ver doorgeschoten, anders had ie schutkleur gehad en was het niet in de pers gekomen :D
ChilllayDdinsdag 6 maart 2018 @ 16:01
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:57 schreef ondeugend het volgende:

Ook nog een paar meter te ver doorgeschoten, anders had ie schutkleur gehad en was het niet in de pers gekomen :D
😂😂
beantheriodinsdag 6 maart 2018 @ 16:04
Andere motor, niet helemaal andere problemen.
Nattekatdinsdag 6 maart 2018 @ 16:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:52 schreef TagForce het volgende:
En de McLaren staat weer eens stil.
Vertel me liever wanneer ie rijdt.
Tinos85dinsdag 6 maart 2018 @ 16:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:04 schreef beantherio het volgende:
Andere motor, niet helemaal andere problemen.
Je vraagt je inderdaad af of de problemen daadwerkelijk door Honda kwamen.
S95Sedandinsdag 6 maart 2018 @ 16:06
McRenault _O-

Toro Rosso _O_
Karstmandinsdag 6 maart 2018 @ 16:08
Ik weet niet of het toeval is maar op het kruispunt voor het kantoor hier heeft ook net een Renault een kwartier stilgestaan. Politie erbij en die heeft hem weer aan de praat gekregen.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 16:19
Wel leuk voor Gasly dat het zo goed gaat vandaag.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 16:24
Max stilgevallen
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 16:25
quote:
VERSTAPPEN VALT STIL!
De rode vlag hangt weer uit, en dit keer is het vanwege Max Verstappen. De Nederlander is stilgevallen en heeft zijn auto aan de buitenkant van bocht 1 geparkeerd. Hij was net onderweg voor een nieuwe run.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 16:27
owyma9iz1bko0.jpg

a0kg5je14eo.jpg
lord_bonodinsdag 6 maart 2018 @ 16:27
Vergeten bij te tanken? :+
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 16:32
Rip Renault.
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 16:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:32 schreef SnowOokami het volgende:
Rip Renault.
:R
Asschen_sukardinsdag 6 maart 2018 @ 16:40
Als het nog steeds motor 1 is weten ze nu hoeveel ze er nodig gaan hebben :P
bedachtzaamdinsdag 6 maart 2018 @ 16:43
Dat ze maar genoeg onderdelen produceren zodat het niet weer aan het eind van het seizoen het zelfde liedje word met oude opgelapte meuk.
Floriz87dinsdag 6 maart 2018 @ 16:45
114 laps op 1 dag met een Renault motor, dat is natuurlijk de goden verzoeken. Max moet nog veel leren :P .
GM78dinsdag 6 maart 2018 @ 16:50
Beter nu dan bij de eerst volgende race moeten we maar denken :+
Smoofiedinsdag 6 maart 2018 @ 16:54
Ripnault
Smoofiedinsdag 6 maart 2018 @ 16:55
Miss well een lege tank :+
Montellydinsdag 6 maart 2018 @ 17:05
#Hornerout
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 17:30
quote:
RED BULL STUURT MAX STRAKS NOG NAAR BUITEN
Red Bull Racing is van plan om Max Verstappen in het laatste half uur nog de baan op te sturen, zo heeft F1Today.net van het team vernomen. De jonge Nederlander viel eerder stil in bocht 1, maar de Oostenrijkse renstal lijkt dat probleem op te kunnen lossen.
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 17:38
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:30 schreef DKUp het volgende:

[..]

Even snel een Honda "Tag Heuer" erin schroeven :+
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 17:39
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:30 schreef DKUp het volgende:

[..]

Dat hij dan meteen even in de 1.19 rijdt.
Dan is Max wereldkampioen
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 17:39
quote:
Toro Rosso zwijgt

Medewerkers van Scuderia Toro Rosso willen niet zeggen wat er aan de hand is en waarom Brendon Hartley nog niet zoals de bedoeling was in actie is gekomen. Achter de pitbox van de Italiaanse renstal staan teamleden wel druk met elkaar te overleggen.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat er mis is
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 17:40
Hij moet snel zijn...
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 17:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:39 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar wat er mis is
Boutje dolgedraaid?

Kan zoveel zijn :{
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 17:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:41 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Boutje dolgedraaid?

Kan zoveel zijn :{
Nou ja meestal komt er wel een berichtje van de renstal zelf naar buiten.
De geheimzinnigheid zal een reden hebben. En dus wil ik het weten! :6
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 17:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:42 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nou ja meestal komt er wel een berichtje van de Renstal zelf naar buiten.
Tijdens de testweken? Ik heb nog niet veel verklaringen van de teams voorbij zien komen eigenlijk.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 17:44
Max weer op de baan
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 17:44
Max Genot :B
jpjedidinsdag 6 maart 2018 @ 17:47
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:42 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nou ja meestal komt er wel een berichtje van de renstal zelf naar buiten.
De geheimzinnigheid zal een reden hebben. En dus wil ik het weten! :6
Berichtje tijdens testdagen?
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 17:49
RB14 leeft nog w/
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 17:49
STR Honda:
quote:
17:46 Peeking through the gap, I see the nose and engine cover are off, no rear wing, car on jacks. Wheels off.Stuart Codling
KingRadlerdinsdag 6 maart 2018 @ 17:49
Red Bull was op
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 17:51
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:47 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Berichtje tijdens testdagen?
McLarenF1 twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:46:56 #F1Testing update: we suffered a power shutdown during Stoff’s last run, meaning we lost data. The team are investigating, but we’ll be back out as soon as we can. https://t.co/OYQxEZ8OKm reageer retweet
Het brandstoflek van Max vorige week werd ook naar buiten gebracht
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 17:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

McLarenF1 twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:46:56 #F1Testing update: we suffered a power shutdown during Stoff’s last run, meaning we lost data. The team are investigating, but we’ll be back out as soon as we can. https://t.co/OYQxEZ8OKm reageer retweet
Mwja, de rest van de teams zwijgen gewoon.
ondeugenddinsdag 6 maart 2018 @ 18:00
In ieder geval heeft Max mooi 126 ronden gereden vandaag ^O^
Frozen-assassindinsdag 6 maart 2018 @ 18:05
Vergeleken met Ferrari en Mercedes nog een pak minder maar een productieve dag in ieder geval
beantheriodinsdag 6 maart 2018 @ 18:18
126 rondes is nog steeds bijna twee complete raceafstanden. Qua verkregen data is dat niet verkeerd.
franklopdinsdag 6 maart 2018 @ 18:52
Morgen geen lunchbreak. Dus 9 uur testgenot.
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 19:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:00 schreef ondeugend het volgende:
In ieder geval heeft Max mooi 126 ronden gereden vandaag ^O^
STR Honda had een rem probleem melden ze net.

ToroRosso twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 18:19:52 That’s the day finished 🏁Unfortunately a brake system issue caught us out in the afternoon and took longer than expected to fix, so we were limited to 54 laps #F1Testing https://t.co/KvbzS8sVhS reageer retweet
DKUpdinsdag 6 maart 2018 @ 19:12
Ik ben benieuwd of Riccardio morgen rijdt.
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 19:20
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:12 schreef DKUp het volgende:
Ik ben benieuwd of Riccardio morgen rijdt.
Is hij al wel gespot rondom het circuit of bevindt hij zich buiten Spanje?
Peterseliemandinsdag 6 maart 2018 @ 19:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:20 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Is hij al wel gespot rondom het circuit of bevindt hij zich buiten Spanje?
Ach. Zover ligt Monaco niet van Barcelona af
Jester65dinsdag 6 maart 2018 @ 20:27
Accuprobleempje dus.

quote:
Verstappen: Belangrijkste was veel rondjes maken

Geen sneeuw of regen in Barcelona, dus hervatte Max Verstappen de testweek met een productieve dag van 130 rondjes. Alleen viel de RB14 ook even stil met een accuprobleempje.

Die eerste testweek was zonde van de tijd. Te koud. Te nat. Te glibberig. Maar vandaag kwam alles goed op het Circuit de Catalunya dat prettig werd verwarmd door de Spaanse voorjaarszon. Bij een temperatuur die opliep tot zeventien graden klokte Max Verstappen liefst 130 rondjes in de RB14 en de derde tijd nipt achter de Ferrari van Sebastian Vettel en de Mercedes van Valtteri Bottas.

Minpuntje was dat de bolide aan het einde van de middag ook even een uurtje stilstond. ,,Een klein accuprobleempje, maar toen we die verwisseld hadden ging het allemaal meteen weer goed en konden we de laatste 30 minuten nog rondjes rijden'', aldus Verstappen.

Nee, de Limburger wenste niet te lang stil te staan bij het stilvalmomentje in zijn 115de rondje. Liever keek hij positief terug op zijn derde testdag in de RB14 na een koude eerste week. In normale condities die hij ook daadwerkelijk tegen gaat komen in het wereldkampioenschap, maakte de RB14 behalve het incidentje laat op de middag een vrij degelijke indruk. ,,Ik heb een heleboel rondjes gemaakt, dat was het belangrijkste. Je wilt er zoveel mogelijk doen om zoveel mogelijk te testen. Zien hoe de auto zich gedraagt. En het voelt goed, de auto is absoluut sneller dan vorig jaar, dat is allemaal heel positief.''

Wat hij met de RB14 kan? Zich mengen in het titelgevecht? ,,Het is nog steeds vrij vroeg om daar wat over te zeggen. Maar vooralsnog voelt alles goed.''
www.ad.nl
Tinos85dinsdag 6 maart 2018 @ 20:44
Accuprobleem komt Verstappen vast nog bekend voor van vorig seizoen :P
ZaZoedinsdag 6 maart 2018 @ 21:00
DXoDRE9WkAEchRq.jpg:large
Peterseliemandinsdag 6 maart 2018 @ 21:08
De raad van pa opgevolgd. 15 meter later remmen dan de rest :+
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 21:09
Die speedtrap snelheid van McLaren komt me bekend voor :')
Tinos85dinsdag 6 maart 2018 @ 22:06
quote:
Hoofd race engineering Guillaume Rocquelin blikt terug op de eerste testdag op het circuit van Barcelona: "We zijn de tweede testweek goed gestart. Vanmorgen konden we 85 ronden rijden en alles liep op rolletjes. We konden een n groot gedeelte van ons programma afwerken waardoor we vanmiddag enkele dingen konden uitproberen en we besloten om enkele shake down-testen te doen. Het resultaat daarvan was een klein elektrisch probleem.”

“We verloren daardoor een uur omdat we de accu moesten vervangen, maar dat was een ingecalculeerd risico waardoor we ook nog iets leerden. Al met al ben ik redelijk tevreden met het werk dat we verzet hebben vandaag. We waren er niet op uit maar de snelheid was dik in orde, dus laten we hopen dat we dit morgen voort kunnen zetten met Daniel in de auto.”
https://twitter.com/verstappennl/status/971113202455990272?s=21
Ze hadden het probleem met de accu dus een beetje ‘uitgelokt’.
Sinister-D-dinsdag 6 maart 2018 @ 22:17
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
De raad van pa opgevolgd. 15 meter later remmen dan de rest :+
vraag maar aan Montoya hoe goed Josje 15m later kon remmen ;(
SnowOokamidinsdag 6 maart 2018 @ 22:20
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:06 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

https://twitter.com/verstappennl/status/971113202455990272?s=21
Ze hadden het probleem met de accu dus een beetje ‘uitgelokt’.
:o om McLaren te fucken? :P
Sjemmertdinsdag 6 maart 2018 @ 22:44
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
De raad van pa opgevolgd. 15 meter later remmen dan de rest :+
Speedtrap is op s/f.
Fir3flywoensdag 7 maart 2018 @ 02:20
Nou ja, mooi dat Alonso zich op WEC kan focussen dit seizoen :+.
chufiwoensdag 7 maart 2018 @ 02:24
Is Ricciardo wel beter morgenvroeg ?
DeeBeewoensdag 7 maart 2018 @ 05:23
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Speedtrap is op s/f.
Lol, no way dat ze daar al 330 rijden, of klappen ze even 360 per uur op Barcelona? :D

Low drag (en vast ook low downforce) config dus voor RB als ze zulke snelheden halen!
vannellewoensdag 7 maart 2018 @ 05:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:45 schreef Floriz87 het volgende:
114 laps op 1 dag met een Renault motor, dat is natuurlijk de goden verzoeken. Max moet nog veel leren :P .
Max deed alleen maar wat hem verteld was om te doen, hoezo moet hij nog veel leren?
Sounddragonwoensdag 7 maart 2018 @ 06:13
Ik hoop dat 'ie het morgen nog doet, anders komen we voor niks :P
Sinister-D-woensdag 7 maart 2018 @ 07:30
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Speedtrap is op s/f.
einde van het rechte stuk ja, niet s/f.
Kreatorwoensdag 7 maart 2018 @ 07:31
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 06:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hoop dat 'ie het morgen nog doet, anders komen we voor niks :P
GA je er naartoe? Veel plezier.
mikieuwoensdag 7 maart 2018 @ 08:49
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:34 schreef mikieu het volgende:
Het gerucht gaat dat Ric helemaal niet ziek is. Hij wou donderdag de middag het stuur overnemen van Max, dit werd niet toegelaten. Om max terug te pakken zou hij zich nu ziek hebben gemeld zodat hij de beste dagen zou kunnen rijden als payback..
Qft
DKUpwoensdag 7 maart 2018 @ 08:54
quote:
Daniel Ricciardo voelt zich goed genoeg om vandaag te testen. De Australiër zou eigenlijk gisteren al in actie komen, maar toen moest hij verstek laten gaan omdat hij een beetje ziekjes was. Vandaag kan Ricciardo gewoon de honneurs waarnemen voor Red Bull Racing en het team hoeft dus niet Max Verstappen op te trommelen.
Nymphetic13woensdag 7 maart 2018 @ 08:58
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:54 schreef DKUp het volgende:

[..]

En nu is Kimi ziek, Vettel rijd iig de ochtend
DKUpwoensdag 7 maart 2018 @ 09:00
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:58 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

En nu is Kimi ziek, Vettel rijd iig de ochtend
quote:
RAIKKONEN KAMPT MET MAAGPROBLEMEN
Een verandering van de plannen bij Ferrari, Sebastian Vettel begint de testdag voor de Scuderia. Kimi Raikkonen kampt met maagproblemen. De Fin kijkt deze ochtend even toe en zal - als hij zich dan beter voelt - vanmiddag in de auto stappen.
Bwoah
KingRadlerwoensdag 7 maart 2018 @ 09:10
zou Ric ook maagproblemen hebben gehad.
RB moet niet zo geheimzinnig doen.
Taradowoensdag 7 maart 2018 @ 09:11
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:10 schreef KingRadler het volgende:
zou Ric ook maagproblemen hebben gehad.
RB moet niet zo geheimzinnig doen.
wat is het probleem dan? Maak er niet meer van dan het is
Nymphetic13woensdag 7 maart 2018 @ 09:12
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:10 schreef KingRadler het volgende:
zou Ric ook maagproblemen hebben gehad.
RB moet niet zo geheimzinnig doen.
F1TODAY.NL 7 maa 09:09:49
Red Bull zou gevraagd hebben aan kamp Verstappen of Max de (afgelopen) donderdag wilde delen met Ricciardo vanwege de regenachtige woensdag. Nog voor de vraag compleet was uitgesproken zou er direct resoluut 'nee' zijn gezegd. Daarop was Ricciardo boos/teleurgesteld etc, en RB is schijnbaar ook niet blij met de houding van het management van Max... en hoe dat nu verder gaat proberen we in de gaten te houden
SnowOokamiwoensdag 7 maart 2018 @ 09:12
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:10 schreef KingRadler het volgende:
zou Ric ook maagproblemen hebben gehad.
RB moet niet zo geheimzinnig doen.
Verstappen en Ricciardo hebben gewoon zwaar ruzie :6
Taradowoensdag 7 maart 2018 @ 09:17
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:12 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Verstappen en Ricciardo hebben gewoon zwaar ruzie :6
gezonde rivaliteit is ook niks mis mee maar ik geloof hier toch heel weinig van
#ANONIEMwoensdag 7 maart 2018 @ 09:21
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:12 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

F1TODAY.NL 7 maa 09:09:49
Red Bull zou gevraagd hebben aan kamp Verstappen of Max de (afgelopen) donderdag wilde delen met Ricciardo vanwege de regenachtige woensdag. Nog voor de vraag compleet was uitgesproken zou er direct resoluut 'nee' zijn gezegd. Daarop was Ricciardo boos/teleurgesteld etc, en RB is schijnbaar ook niet blij met de houding van het management van Max... en hoe dat nu verder gaat proberen we in de gaten te houden
Nederlandse journalistiek, altijd op zoek naar een relletje. :')

Spijkers op laag water.
KingRadlerwoensdag 7 maart 2018 @ 09:26
Ric was dus niet ziek ik dacht dat het een grapje was.
SnowOokamiwoensdag 7 maart 2018 @ 09:27
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

gezonde rivaliteit is ook niks mis mee maar ik geloof hier toch heel weinig van
Ricciardo was toch woensdagavond al naar huis vertrokken? Beetje vreemd.

Maar de media is idd goed in onrust stoken... alles voor de kliks.
Peterseliemanwoensdag 7 maart 2018 @ 09:37
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ricciardo was toch woensdagavond al naar huis vertrokken? Beetje vreemd.

Maar de media is idd goed in onrust stoken... alles voor de kliks.
Zij moeten er van leven, dus hoe meer sensatie, hoe beter :')
DKUpwoensdag 7 maart 2018 @ 09:37
quote:
Fernando Alonso heeft de snelste tijd op zijn naam gezet, een 1:20.320 op de hyperzachte band. Esteban Ocon heeft zich op de zachte compound verbeterd naar een 1:22.317.
SnowOokamiwoensdag 7 maart 2018 @ 09:38
ik zie toch echt supersoft onder die auto zitten?

blijkbaar toch hypersoft
Frozen-assassinwoensdag 7 maart 2018 @ 09:39
ALO 1.19 :D Wel op hypersofts
SnowOokamiwoensdag 7 maart 2018 @ 09:44
Zul je zien dat Brendon zometeen een 1:19:5 rijdt op de mediums :P

/rip McLaren
Peterseliemanwoensdag 7 maart 2018 @ 09:45
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:38 schreef SnowOokami het volgende:
ik zie toch echt supersoft onder die auto zitten?

blijkbaar toch hypersoft

En toch lijken ze verdacht veel op supersofts
_-_ratjetoe_-_woensdag 7 maart 2018 @ 09:47
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:12 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

F1TODAY.NL 7 maa 09:09:49
Red Bull zou gevraagd hebben aan kamp Verstappen of Max de (afgelopen) donderdag wilde delen met Ricciardo vanwege de regenachtige woensdag. Nog voor de vraag compleet was uitgesproken zou er direct resoluut 'nee' zijn gezegd. Daarop was Ricciardo boos/teleurgesteld etc, en RB is schijnbaar ook niet blij met de houding van het management van Max... en hoe dat nu verder gaat proberen we in de gaten te houden
Terecht, je gaat je grootste concurrent niet helpen.
Frozen-assassinwoensdag 7 maart 2018 @ 09:48
317725.jpg

Ik weet niet hoe makkelijk het te zien is verder :P
ondeugendwoensdag 7 maart 2018 @ 09:48
Ik geloof er helemaal niks van
Taradowoensdag 7 maart 2018 @ 09:49
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Terecht, je gaat je grootste concurrent niet helpen.
:+

ze doen niet anders tijdens de tests, alles wordt gedeeld