abonnement Unibet Coolblue
pi_177622475
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ligt eraan in welke context je die uitspraak doet, roep op tot het stoppen van de islamisering van de samenleving en in de media is er wederom een (gecreëerde) massahysterie waarna we een week lang in elk praatprogramma krijgen te horen hoe die uitspraak aanzet tot geweld.
Werkelijk? Want Wilders heeft dat al talloze malen geroepen en geen haan die ernaai kraait. In 2005 zorgde zo'n uitspraak nog voor enige ophef. Tegenwoordig haalt iedereen z'n schouders op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177622523
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:43 schreef Physsic het volgende:
Dat vind ik nog niet eens zo'n erge uitspraak. Hij vult voor Baudet of FvD vele dingen (onjuist) in en trekt daar vervolgens conclusies uit.
We weten allemaal dat er genoeg nuttige idioten zijn die "stoppen" en "aanpakken" maar wat graag letterlijk willen nemen.
Misschien willen ze hem niet gelijk omleggen, maar de knokploegen van links hebben genoeg andere methoden.

Pechtold kent de geschiedenis ook, hij moet zich realiseren dat dit soort uitspraken heel gevaarlijk zijn.
pi_177622543
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
Werkelijk? Want Wilders heeft dat al talloze malen geroepen en geen haan die ernaai kraait. In 2005 zorgde zo'n uitspraak nog voor enige ophef. Tegenwoordig haalt iedereen z'n schouders op.
Partijen en politici die kotsen op de gekozen "tactiek" van Wilders, en zich daar keer op keer tegen uitspreken schamen zich niet om diezelfde "tactiek" te gebruiken om hun politieke tegenstanders weg te zetten. Verander de woorden PVV, Wilders, Baudet en FvD in islam of moslim en de gemiddelde preek van Pechtold kon zo uit de mond van Wilders of Baudet komen.

Gezien de geschiedenis in dit land is het zeer onverstandig van politici om zulke uitspraken te doen.
pi_177622591
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Daarnaast zei Pechtold dat Baudet gestopt moet worden "voordat het te laat is". Want volgens Pechtold waren ze al te laat met Wilders. Dit klinkt als een directe oproep tot geweld, een oproep om Baudet uit te schakelen voordat hij net als Wilders persoonsbeveiliging heeft.
Voor iemand met een beetje intelligentie is dit natuurlijk geen oproep tot geweld maar aangezien er aan beide alternatieve kanten voornamelijk mensen zitten waarbij het nogal aan intelligentie ontbreekt is zo'n uitspraak van Pechtold niet verstandig te noemen.
pi_177622592
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Partijen en politici die kotsen op de gekozen "tactiek" van Wilders, en zich daar keer op keer tegen uitspreken schamen zich niet om diezelfde "tactiek" te gebruiken om hun politieke tegenstanders weg te zetten. Verander de woorden PVV, Wilders, Baudet en FvD in islam of moslim en de gemiddelde preek van Pechtold kon zo uit de mond van Wilders of Baudet komen.

Gezien de geschiedenis in dit land is het zeer onverstandig van een politici om zulke uitspraken te doen.
Jij claimt dat er in de media veel ophef zou zijn als Wilders weer iets roept over islamisering. Dat is onzin. Niemand die daar mee wakker van ligt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177622698
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ligt eraan in welke context je die uitspraak doet, roep op tot het stoppen van de islamisering van de samenleving en in de media is er wederom een (gecreëerde) massahysterie waarna we een week lang in elk praatprogramma krijgen te horen hoe die uitspraak aanzet tot geweld.

In een land waar al een politicus is doodgeschoten na soortgelijke "oproepen" vind ik dat een politicus zijn woorden zorgvuldiger dient uit te kiezen en vooral te benadrukken dat het "stoppen" op een democratische wijze dient te gebeuren.
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

We weten allemaal dat er genoeg nuttige idioten zijn die "stoppen" en "aanpakken" maar wat graag letterlijk willen nemen.
Misschien willen ze hem niet gelijk omleggen, maar de knokploegen van links hebben genoeg andere methoden.

Pechtold kent de geschiedenis ook, hij moet zich realiseren dat dit soort uitspraken heel gevaarlijk zijn.
Ja, dat snap ik. Maar toch verbaast die uitspraak me niet zo erg en vind ik dat gewelddadig optreden nog steeds vooral de schuld is van de dader zelf.

Een politicus die vindt dat je uitspraken in een roman (fictie) toe kan schrijven aan de persoonlijke opvattingen van de auteur, daar gruwel ik (en verschillende bekende Nederlandse auteurs) van.

Om over de uitspraken over social media nog maar te zwijgen.. En deze man gaat dan over de Sleepwet. :N
pi_177622726
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij claimt dat er in de media veel ophef zou zijn als Wilders weer iets roept over islamisering. Dat is onzin. Niemand die daar mee wakker van ligt.
Het wordt zorgelijk als Wilders een paar dagen zwijgt over de islam.

Dingen worden vrij snel gewoon.
pi_177622852
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij claimt dat er in de media veel ophef zou zijn als Wilders weer iets roept over islamisering. Dat is onzin. Niemand die daar mee wakker van ligt.
Er is een tijd geweest dat elke uitspraak of scheet van Wilders breed uitgemeten werd in het nieuws, hetzelfde wat je nu met Trump ziet. Er waren debatten welke ik volgde waarbij Wilders 20 minuten aan het woord was waarbij 19:30 minuten een goede inbreng gaf en 30 seconde het standaard geroeptoeter van Wilders, en waar berichtte de media denk je over?

De ophef over de uitspraken van Wilders zijn de laatste jaren gaan liggen, daar geef ik je gelijk in, maar het is ooit anders geweest. Daarbij merk je dat bij veel partijen en politici het vizier op Baudet en de FvD is gegaan, opeens is Wilders niet meer het grote gevaar ondanks jarenlang opperen dat die man er radicale gedachten op heeft nagehouden.

We stevenen af op een samenleving waarbij iedereen 3x moet nadenken voordat hij of zij zijn of haar gedachten uitspreekt omdat een verkeerde opvatting gezien kan worden als racisme, haatzaaien of kwetsend. Pim Fortuyn is doodgeschoten door iemand die zich vermoedelijk heeft laten beïnvloeden door de hetze en demonisering in de politiek van de persoon Pim Fortuyn. De uitspraken van Pechtold spelen in op de onderbuik van een bepaalde groep in de samenleving, en dat is niet de onderbuik van de rechterkant van de maatschappij, en zo is Pechtold ondertussen zelf geworden waartegen hij beweerd te strijden, net zoals velen met hem.

Maar dat is mijn mening.
pi_177622879
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er is een tijd geweest dat elke uitspraak of scheet van Wilders breed uitgemeten werd in het nieuws, hetzelfde wat je nu met Trump ziet.
En dat is dus niet langer het geval. Derhalve sloeg je claim nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177622994
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat snap ik. Maar toch verbaast die uitspraak me niet zo erg en vind ik dat gewelddadig optreden nog steeds vooral de schuld is van de dader zelf.
Dit ten alle tijden, het is alleen zo hypocriet dat een politici die van de daken schreeuwt dat Wilders aanzet tot haat en een tweedeling in de maatschappij vanwege zijn uitspraken zichzelf laat betrappen op soortgelijke uitspraken.

quote:
Een politicus die vindt dat je uitspraken in een roman (fictie) toe kan schrijven aan de persoonlijke opvattingen van de auteur, daar gruwel ik (en verschillende bekende Nederlandse auteurs) van.

Om over de uitspraken over social media nog maar te zwijgen.. En deze man gaat dan over de Sleepwet. :N
In mijn ogen speelt Pechtold in op de onderbuik van zijn achterban en het gedeelte van de samenleving die een afkeer hebben van Baudet. Het zijn onzin uitspraken die horen bij de hetze en demonisering wat we bij Fortuyn, Wilders en zelfs Trump ook (hebben) (ge)zien. Het merendeel van de mensen hier ziet die uitspraak en krabt zich eens achter de oren omdat het onverstandig is van Pechtold. Maar er zijn er ook die er mee aan de haal gaan en de komende jaren hun gal blijven spuwen over Baudet veelal gebaseerd op populistische uitspraken van o.a. Pechtold, uitspraken die in de media nog net niet als "feit" worden verkocht.

Maar als Pechtold van mening is dat iemand alleen een boek kan schrijven vanuit zijn persoonlijke opvattingen dan zou ik snel maar eens al die schrijvers die geweld, verkrachting of andere criminele feiten in hun roman beschrijven oppakken.
pi_177623012
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is dus niet langer het geval. Derhalve sloeg je claim nergens op.
Dan lees of kijk je zelden het nieuws blijkbaar.
pi_177623092
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan lees of kijk je zelden het nieuws blijkbaar.
Neem zijn bezoek aan Moskou. De media hadden er nauwelijks aandacht voor. En wanneer zijn de tweets van Geert nog een bericht waard?

Geen journalist die een stuk schrijft als Wilders weer iets roept over de islamisering van Nederland. Zo'n uitspraak boeit niemand meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 maart 2018 @ 16:25:58 #238
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177623095
Pechtold moet opgenomen worden in een gesticht. Hij vertoont steeds meer symptomen die duiden op een psychische aandoening.
pi_177623218
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neem zijn bezoek aan Moskou. De media hadden er nauwelijks aandacht voor. En wanneer zijn de tweets van Geert nog een bericht waard?

Geen journalist die een stuk schrijft als Wilders weer iets roept over de islamisering van Nederland. Zo'n uitspraak boeit niemand meer.
Dat ben ik ook met je eens, Wilders is oud nieuws, en ook over zijn politieke houdbaarheidsdatum heen. Het gaat nu vooral over Baudet en Trump, en laten we eerlijk zijn, fan of geen fan, elke scheet van Trump wordt zwaar uitgemeten in de media. Over Baudet hoorde je totdat bepaalde politieke figureren hem in het vizier kregen ook zelden iets over.

Maar dat kan ook te maken hebben met mijn politieke opvatting, althans zo zie ik het momenteel.
pi_177623231
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Pechtold moet opgenomen worden in een gesticht. Hij vertoont steeds meer symptomen die duiden op een psychische aandoening.
Voor de goede orde, als iemand zoiets post over Baudet of Wilders is het demoniseren toch?
pi_177623294
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het was gewoon een sneue vertoning, zeker 3/4 van zijn spreektijd ging over Baudet en FvD.
Een keizer zonder kleren inderdaad.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:37:27 #242
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177623337
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Voor de goede orde, als iemand zoiets post over Baudet of Wilders is het demoniseren toch?
Kan, weet ik niet, de precieze definitie van demonisering is niet bekend. Ligt er vooral aan wie het zegt lijkt me.
pi_177623352
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kan, weet ik niet, de precieze definitie van demonisering is niet bekend. Ligt er vooral aan wie het zegt lijkt me.
Dat kwartje zal ook wel over 25 jaar pas vallen. Toch bedankt voor je antwoord.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:57:22 #244
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177623778
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Voor de goede orde, als iemand zoiets post over Baudet of Wilders is het demoniseren toch?
Nee, want een psychiatrisch patiënt is geen slecht mens, enkel ontoerekeningsvatbaar. De term 'demoniseren' raakte in zwang nadat Marcel van Dam Pim Fortuyn een ''minderwaardig mens'' noemde vanwege zijn politieke overtuiging. Demoniseren is de tegenstander afschilderen als een onmens, een duivel, een potentiële Hitler.

Mensen uitmaken voor racist of fascist op basis van wat nonsense als een lunchdate met een Amerikaanse auteur die een controversieel boek schreef over de burgeroorlog, dát is demoniseren. Intellectuele luiheid.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:59:54 #245
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177623857
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is dus niet langer het geval. Derhalve sloeg je claim nergens op.
Nou ja, toen de nabestaanden van de MH17 zich begonnen te roeren nadat hij met dat speldje poseerde stonden er toch wel artikelen op de meeste grote krantenwebsites. En op social media ging men ook flink los.
pi_177623968
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nou ja, toen de nabestaanden van de MH17 zich begonnen te roeren nadat hij met dat speldje poseerde stonden er toch wel artikelen op de meeste grote krantenwebsites. En op social media ging men ook flink los.
In dat geval was niet Wilders de nieuwsaanleiding, maar die stichting. Die liet immers weten weinig gecharmeerd te zijn van Wilders' optreden in Moskou. En dat is gewoon nieuws.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177623975
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, want een psychiatrisch patiënt is geen slecht mens, enkel ontoerekeningsvatbaar. De term 'demoniseren' raakte in zwang nadat Marcel van Dam Pim Fortuyn een ''minderwaardig mens'' noemde vanwege zijn politieke overtuiging. Demoniseren is de tegenstander afschilderen als een onmens, een duivel, een potentiële Hitler.

Mensen uitmaken voor racist of fascist op basis van wat nonsense als een lunchdate met een Amerikaanse auteur die een controversieel boek schreef over de burgeroorlog, dát is demoniseren. Intellectuele luiheid.
Met die definitie wordt zowel vanuit de linker- als de rechterflank er flink op los gedemoniseerd in dat geval. Wat iedereen voor zich moet weten, maar dan moeten mensen het elkaar vervolgens niet gaan verwijten natuurlijk.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 5 maart 2018 @ 17:19:50 #248
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177624279
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het was gewoon een sneue vertoning, zeker 3/4 van zijn spreektijd ging over Baudet en FvD.
Het is me ook een kleutertje ook. Altijd maar dat eeuwige vingertje. Eerst was het wilders, nu Baudet. Die man vraagt nog aan z'n vrouw of die onder zijn bed wil kijken of ze er niet zitten
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177624439
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]
Pechtold kent de geschiedenis ook, hij moet zich realiseren dat dit soort uitspraken heel gevaarlijk zijn.
Daarom maakt hij de opmerking , denk.
  maandag 5 maart 2018 @ 17:37:14 #250
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177624639
Nu volgt een programma in de zendtijd voor politieke partijen van D66.



:r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')